abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 november 2016 @ 18:40:46 #276
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_166351214
Piper ik snap dat t een moeilijk besluit is maar als dat uiteindelijk voor meer rust zorgt is dat ook belangrijk.
Hier krijgt J ook 8 voedingen (heel soms 7 als hij snachts 4 uur doorslaapt ipv 3) en heel soms denk ik ook alweer?! Maar ik vertrouw erop dat t vanzelf minder wordt en ik vind het nog steeds fijn gelukkig. Hoeveel voedingen kreeg O eerst dan?
pi_166351376
Miez, fijn zeg! :) Lijkt me ook gek trouwens, kolven op het werk.

Piper, wat vervelend zeg. Ook al herken ik mezelf een beetje in de emoties van je partner. Vooral in het begin.

Arja, werk fulltime. Straks drie dagen werken en de andere twee dagen ouderschapsverlof. Is al uitgezocht en goedgekeurd. Mag zelf weten hoeveel dagen ik daarna terug kom. :) Op papier blijf ik dus voorlopig vijf dagen werken.
:)
pi_166351465
Hier schommelen de voedingen nog steeds. Soms 6, soms 8. Gelukkig zit er 's nachts genoeg uren tussen. :)
:)
pi_166351487
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:57 schreef PiperMaru het volgende:
Miez, fijn dat het goed was gegaan bij je schoonmoeder! Hopelijk krijg je daardoor wat meer vertrouwen ook. Logisch dat de eerste dag chaotisch is, dat zal misschien deze week nog wel zo blijven. Kolven op het werk lijkt me echt een gedoe, dus respect dat je dat doet!

Hier vandaag weer een beetje crisis. L_A trekt de borstvoeding echt niet meer, O. wil door het blokvoeden nu vaker drinken (rond 8 voedingen per dag) dus ipv makkelijker is het juist zwaarder geworden en ze is zo moe... Ik heb haar een uurtje geleden naar boven gestuurd om even wat te gaan slapen want ze had vanmiddag al een paar keer een huilbui gehad. Het ziet ernaar uit dat we toch gaan afbouwen met de bv en als dat het makkelijker maakt voor L_A vind ik dat helemaal prima. Soms zo moeilijk dat ik het niet even van haar kan overnemen, voelt soms zo machteloos :'(

On the upside: wel net staan koken en opruimen met O. in de draagdoek O+ Zo fijn met hem tegen me aan.
Oww, is er iets wat het voor jullie/haar makkelijker kan maken?
Ging kolven nou wel of niet? Anders zou jij af en toe flesje kunnen geven.
Al snap ik stoppen ook hoor :* zou alleen jammer zijn dat ze er spijt van krijgt of baalt dat het alleen maar komt door niet optimale randvoorwaarden als je me volgt.
pi_166351592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 17:51 schreef Miezziej het volgende:
Fijn Chanty!

6 weken voor Uni en Soof *O* Ik blijf het soms een apart idee vinden, dat M gewoon leeft en groeit alleen op mijn melk :+
Ja dat O+.

[ Bericht 10% gewijzigd door Unihipili op 01-11-2016 19:03:29 ]
pi_166352083
Ik dacht laten we eens een grotere fles geven. Laatste tijd had ik het idee dat de fles op dit tijdstip niet voldoende was. Fles ging helemaal op... Maar er kwam ook weer heel wat uit. Op hem, mij en de vloer. Die net gedweild was :')
pi_166352253
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:19 schreef Nazil het volgende:
Ik dacht laten we eens een grotere fles geven. Laatste tijd had ik het idee dat de fles op dit tijdstip niet voldoende was. Fles ging helemaal op... Maar er kwam ook weer heel wat uit. Op hem, mij en de vloer. Die net gedweild was :')
Shit :o
:)
pi_166352273
Ohja nog even een praktische vraag. Wij moeten een kast hebben van ikea maar die kan niet mee als we het onderstel van de wagen ook mee moeten nemen. Heeft ikea eigenlijk winkelwagens waar je de maxi cosi in kan zetten? Ik kan mij alleen die tassen en van die oplegkarren herinneren..
pi_166352316
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:26 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Shit :o
ja voorlopig laatste keer dus. Gelukkig moesten we toch nog in bad. (en was ik re lui om de dweil op te ruimen dus kon nog mooi ff snel er overheen)
pi_166354139
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 19:27 schreef Nazil het volgende:
Ohja nog even een praktische vraag. Wij moeten een kast hebben van ikea maar die kan niet mee als we het onderstel van de wagen ook mee moeten nemen. Heeft ikea eigenlijk winkelwagens waar je de maxi cosi in kan zetten? Ik kan mij alleen die tassen en van die oplegkarren herinneren..
Ja hoor. Mooie grote blauwe.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_166354267
Ik heb net voor het laatst een baby op bed gelegd, morgen haal ik er een dreumes uit. :o Onvoorstelbaar, dat eerste jaar is omgevlogen.

Een jaar geleden hing ik nu op de bank, klagend op fok over een vreemd gevoel in mn buik. Later die nacht zou ik wakker worden toen mijn vliezen met een "plop" braken en ik dacht dat ik in bed had geplast toen ik voelde dat alles nat was :P . 12 uur later werd W. geboren. Zo gek dat dat nu alweer een jaar terug is.
pi_166354291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:54 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Oww, is er iets wat het voor jullie/haar makkelijker kan maken?
Ging kolven nou wel of niet? Anders zou jij af en toe flesje kunnen geven.
Al snap ik stoppen ook hoor :* zou alleen jammer zijn dat ze er spijt van krijgt of baalt dat het alleen maar komt door niet optimale randvoorwaarden als je me volgt.
Kolven gaat wel en soms geef ik inderdaad een flesje afgekolfde melk. Of er iets is wat het makkelijker zou kunnen maken, geen idee. Ik zag lactatiekundige als een soort laatste redmiddel. En op zich zijn nu een aantal praktische problemen ook wel opgelost. Maar het emotionele stuk (dat O. zo van haar afhankelijk is, dat haar lichaam niet meer van haar is, oververmoeidheid etc.) is daarmee niet opgelost en daar blijkt nu toch het echte probleem te zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:40 schreef sproetjes het volgende:
Piper ik snap dat t een moeilijk besluit is maar als dat uiteindelijk voor meer rust zorgt is dat ook belangrijk.
Hier krijgt J ook 8 voedingen (heel soms 7 als hij snachts 4 uur doorslaapt ipv 3) en heel soms denk ik ook alweer?! Maar ik vertrouw erop dat t vanzelf minder wordt en ik vind het nog steeds fijn gelukkig. Hoeveel voedingen kreeg O eerst dan?
Eerst 6 à 7. Nu 8 à 9 met het blokvoeden. En ik heb er vertrouwen in dat het afbouwen inderdaad voor meer rust gaat zorgen!
pi_166354403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb net voor het laatst een baby op bed gelegd, morgen haal ik er een dreumes uit. :o Onvoorstelbaar, dat eerste jaar is omgevlogen.

Een jaar geleden hing ik nu op de bank, klagend op fok over een vreemd gevoel in mn buik. Later die nacht zou ik wakker worden toen mijn vliezen met een "plop" braken en ik dacht dat ik in bed had geplast toen ik voelde dat alles nat was :P . 12 uur later werd W. geboren. Zo gek dat dat nu alweer een jaar terug is.
Dat gaat snel voorbij he? Zo bizar.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 1 november 2016 @ 20:49:36 #289
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166354600
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 18:48 schreef Soof-87 het volgende:
Miez, fijn zeg! :) Lijkt me ook gek trouwens, kolven op het werk.

Piper, wat vervelend zeg. Ook al herken ik mezelf een beetje in de emoties van je partner. Vooral in het begin.

Arja, werk fulltime. Straks drie dagen werken en de andere twee dagen ouderschapsverlof. Is al uitgezocht en goedgekeurd. Mag zelf weten hoeveel dagen ik daarna terug kom. :) Op papier blijf ik dus voorlopig vijf dagen werken.
Wat Arja zegt klopt ook wel, als je uren op zijn moet je officieel terug naar je oude uren. Maar als jij je contract dan laat aanpassen idd niet meer 😊

Ik werk ook 3 dagen, ik vind het ideaal. Ik heb alleen geen ouderschapsverlof opgenomen, omdat ik er op het moment van m'n verlof nog geen jaar werkte. Daarbij wil ik nooit meer terug naar fulltime nu, dus gelijk m'n contract laten aanpassen. Ik vind 32u niet eens bespreekbaar :@

Hopelijk geeft deze beslissing jullie en vooral L_A rust, Piper! Let wel dat je met het wisselen naar fv wat andere problemen kan krijgen (daar is het niet/nauwelijks poepen bij ons begonnen en duurt nog steeds voort....)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166355044
Vanaf het begin komt M. elke drie uur en dus 8 voedingen per dag (soms 7-10). 8-10 voedingen per dag is normaal bij borstvoeding toch?
Het klinkt wel als een doordachte beslissing, Piper. Blijkbaar is er meer aan de hand dan de hoeveelheid voedingen. Sterkte voor L_A, want het is toch een moeilijke beslissing.

Miez, fijn dat het goed bij je schoonmoeder is gegaan. Dat kolven op je werk lijkt me ook wel een dingetje, maar zal misschien ook wel wennen?

Hier ook 6 weken borstvoeding *O* vind het ook zo bizar dat ze groeit op mijn product en dat er melk uit mijn borsten komt! :o
Vannacht heb ik mijn buurvrouw (tevens vriendin) geappt toen ik lichtelijk gestoord werd van het niet slapen, met de vraag of ze eens op wilde passen (ik! :o). Dat heeft ze vanavond 1.5 uur gedaan en vriend en ik zijn voor het eerst uiteten geweest. Bij de snackbar op 5 minuten lopen :') en daarna even lekker gewandeld. Erg fijn en heeft ons goed gedaan.
Ik probeerde gisteren en vandaag nieuwe dingen uit (overdag in eigen bedje slapen en wakker weggelegd in de box om te laten slapen), maar merk dat ik daar zó gefrustreerd van word als het niet lukt dat ik er maar even mee stop. Lijkt me voor mijn fysieke gesteldheid beter om alles maar even te laten bij het oude en het te accepteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Mies_poes op 01-11-2016 21:16:31 ]
pi_166355411
Hallo, landurig meelezer post ineens wat. Veel meegelezen sinds de geboorte van mijn eerste (nu bijna 3), maar nooit geregistreerd uit angst teveel te gaan posten. Op het moment ook weer een baby in huis. In ieder geval iedereen bedankt voor het delen van jullie belevenissen op dit forum: zowat alle onzekerheden die ik ooit als mamma heb gehad zijn weleens voorbijgekomen inclusief mogelijke oplossingen en steunende woorden 😊
pi_166355683
Ik werd trouwens aangezet tot registreren door iets wat me opviel: is LA wel weer teruggegaan naar 'gewoon voeden' Piper? Bij blokvoeden loopt je (over)productie terug en dan kan het op een gegeven moment weer nodig zijn daarmee te stoppen wat weer minder voedingen kan opleveren. Doet niets af aan mogelijke andere redenen om te gaan afbouwen natuurlijk, maar een lekker tevreden afgevuld beebje geeft vaak een heel andere beleving aan het hele gebeuren
pi_166355842
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:37 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb net voor het laatst een baby op bed gelegd, morgen haal ik er een dreumes uit. :o Onvoorstelbaar, dat eerste jaar is omgevlogen.

Een jaar geleden hing ik nu op de bank, klagend op fok over een vreemd gevoel in mn buik. Later die nacht zou ik wakker worden toen mijn vliezen met een "plop" braken en ik dacht dat ik in bed had geplast toen ik voelde dat alles nat was :P . 12 uur later werd W. geboren. Zo gek dat dat nu alweer een jaar terug is.
Whuuuut zo snel alweer! De tijd vliegt he.. niet te volgen. Vieren jullie het morgen of op een andere dag? In elk geval een fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!
pi_166356090
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:22 schreef Vosje6 het volgende:
Ik werd trouwens aangezet tot registreren door iets wat me opviel: is LA wel weer teruggegaan naar 'gewoon voeden' Piper? Bij blokvoeden loopt je (over)productie terug en dan kan het op een gegeven moment weer nodig zijn daarmee te stoppen wat weer minder voedingen kan opleveren. Doet niets af aan mogelijke andere redenen om te gaan afbouwen natuurlijk, maar een lekker tevreden afgevuld beebje geeft vaak een heel andere beleving aan het hele gebeuren
Nee, ze is in principe nog steeds aan het blokvoeden, op advies van de lactatiekundige. Zaterdagochtend mee begonnen en met de lk afgesproken as. vrijdag, dus na een week, weer contact te hebben over hoe verder.

Maar inderdaad, hij is gewoon minder tevreden nu na het drinken. Op zich zit er nog steeds voldoende in 1 borst denk ik, want ze kolft ruim 100ml per borst. Maar hij moet wel minder melk krijgen dan eerst, want hij komt vaker en is minder tevreden. En dat draagt ook bij aan de onrust bij L_A en het gevoel dat het niet lekker loopt.

Ga sowieso morgen even de lactatiekundige bellen voor een update en voor advies over evt. afbouwen.

Leuk trouwens om te horen dat je zoveel aan dit topic hebt gehad :)
pi_166356131
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:03 schreef Mies_poes het volgende:
Vanaf het begin komt M. elke drie uur en dus 8 voedingen per dag (soms 7-10). 8-10 voedingen per dag is normaal bij borstvoeding toch?
Het klinkt wel als een doordachte beslissing, Piper. Blijkbaar is er meer aan de hand dan de hoeveelheid voedingen. Sterkte voor L_A, want het is toch een moeilijke beslissing.

Miez, fijn dat het goed bij je schoonmoeder is gegaan. Dat kolven op je werk lijkt me ook wel een dingetje, maar zal misschien ook wel wennen?

Hier ook 6 weken borstvoeding *O* vind het ook zo bizar dat ze groeit op mijn product en dat er melk uit mijn borsten komt! :o
Vannacht heb ik mijn buurvrouw (tevens vriendin) geappt toen ik lichtelijk gestoord werd van het niet slapen, met de vraag of ze eens op wilde passen (ik! :o). Dat heeft ze vanavond 1.5 uur gedaan en vriend en ik zijn voor het eerst uiteten geweest. Bij de snackbar op 5 minuten lopen :') en daarna even lekker gewandeld. Erg fijn en heeft ons goed gedaan.
Ik probeerde gisteren en vandaag nieuwe dingen uit (overdag in eigen bedje slapen en wakker weggelegd in de box om te laten slapen), maar merk dat ik daar zó gefrustreerd van word als het niet lukt dat ik er maar even mee stop. Lijkt me voor mijn fysieke gesteldheid beter om alles maar even te laten bij het oude en het te accepteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kom even uit de lurkstand want van meeposten komt het niet vaak maar ik lees wel veel mee.
Mijn S wilde ook echt niet opzichzelf liggen (niet in de box, niet in z'n bed, niet in de kinderwagen) en als ik dat soms wel ging proberen resulteerde dat in een gefrustreerde baby en een gestresste moeder. Totdat ik een artikel las waarin heel logisch en duidelijk werd uitgelegd dat een baby tot 12 weken meestal niet in staat is om veel op zichzelf te liggen of zelf in slaap te vallen. Vanaf dat moment heb ik me er maar helemaal aan overgegeven en me vast gehouden aan het idee dat het maar ongeveer 12 weken zijn. En dat ik daar maar ultiem van moest genieten want ze zijn zo snel groot en ik heb toch verlof en het is de eerste dus ik heb alle tijd. En echt vanaf 11 weken van de een op de andere dag slaapt hij wel op zichzelf in z'n bedje en kan hij zo een uur lang spelen in de box. Hij is inmiddels ruim 14 weken en ligt inmiddels liever op zichzelf op de bank als bovenop mij, en ik kan nu zo blij zijn dat ik me vanaf week 6 helemaal heb overgegeven aan het gekroel wat hij zo graag wilde. En dat ik er door die omschakeling ook zo bewust van ben gaan genieten omdat het eigenlijk maar zo kort duurt.
pi_166356172
Piper, dikke knuffel voor jou en L_A. Volgens mij hebben jullie een goede beslissing genomen. Borstvoeding is het beste, als je ook nog kunt genieten. En zo te lezen is dat al een tijdje een probleem. Rustig afbouwen en ondertussen weer wat rust in je hoofd krijgen.

Miezz, wat jammer dat het werk niet helemaal lekker liep. Dat van die loonsverhoging zou je wel aan moeten kaarten (hoewel ik dat zelf ontzettend spannend en lastig zou vinden :'))

Mies, je hoeft geen nieuwe dingen te proberen als jullie er nog niet aan toe zijn. Vanzelf komt er een tijd dat je er wel aan toe bent.

Sillie, W alweer 1 jaar :o dat vliegt echt voorbij ja!

Welkom vosje6, hoe oud is je baby? Jongen/meisje?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_166356910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:27 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Whuuuut zo snel alweer! De tijd vliegt he.. niet te volgen. Vieren jullie het morgen of op een andere dag? In elk geval een fijne dag morgen en alvast gefeliciteerd!
We vieren het zondag. Ook nog voor mijn eigen verjaardag, ik ben afgelopen weekend 30 ( :o ) geworden, dus we combineren het.
Maar! Morgen ben ik vrij en dus lekker thuis bij W, ik heb wat lekkers voor ons en slingers opgehangen en we gaan lekker knuffelen en lol hebben :)
pi_166357495
Piper: 100 per! Dat klinkt voor mij als krappe kolvert best indrukwekkend.
LeSage: mijn oudste van bijna drie is een meisje, mijn jongste een jongen van negen maanden. Voor mijn gevoel alweer bijna baby af omdat het ook echt een groterd is in vergelijking met zijn oudere zus op die leeftijd
pi_166357686
Piper: mja ik bedoelde om bijv 's nachts 1 a 2 voedingen met flesje te doen, dat ze toch wat meer kan rusten en daarna in wat meer rust een definitieve keuze kan maken. Maar het is idd ook zwaar mentaal die afhankelijkheid, en die gaat natuurlijk niet weg bij kolven. Wel vind ik zelf het handig om voor nood terug te kunnen vallen op dat papa/andere mama de fles geeft. Zeg ik wel maar heb al tijden geen flesje meer op voorraad, te lam om flesjes uit te koken :').
Maar moeilijke keuze, houd ons op de hoogte.

Over blokvoeden: dat doe ik blijkbaar ook al vanaf de kraamweek en de productie lijkt niet teruggedrongen nu na 6 weken.
:')

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:03 schreef Mies_poes het volgende:
Vanaf het begin komt M. elke drie uur en dus 8 voedingen per dag (soms 7-10). 8-10 voedingen per dag is normaal bij borstvoeding toch?
Het klinkt wel als een doordachte beslissing, Piper. Blijkbaar is er meer aan de hand dan de hoeveelheid voedingen. Sterkte voor L_A, want het is toch een moeilijke beslissing.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe vaak ze komt :o.

En ik sluit me aan bij wat je zegt over L_A/Piper.

quote:
Hier ook 6 weken borstvoeding *O* vind het ook zo bizar dat ze groeit op mijn product en dat er melk uit mijn borsten komt! :o
Vannacht heb ik mijn buurvrouw (tevens vriendin) geappt toen ik lichtelijk gestoord werd van het niet slapen, met de vraag of ze eens op wilde passen (ik! :o). Dat heeft ze vanavond 1.5 uur gedaan en vriend en ik zijn voor het eerst uiteten geweest. Bij de snackbar op 5 minuten lopen :') en daarna even lekker gewandeld. Erg fijn en heeft ons goed gedaan.
:D de romantiek O+. Maar fijn!

En over de spoiler: van geleerd, goed plan :*.

[ Bericht 7% gewijzigd door Unihipili op 01-11-2016 22:22:44 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 november 2016 @ 22:16:01 #300
269689 crew  Viv
pi_166357726
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 21:35 schreef Fien10 het volgende:
Totdat ik een artikel las waarin heel logisch en duidelijk werd uitgelegd dat een baby tot 12 weken meestal niet in staat is om veel op zichzelf te liggen of zelf in slaap te vallen.
Mijn baby van bijna 2 weken valt vooralsnog wel zelf in slaap in haar eigen ledikantje (bij ons op de slaapkamer), zowel overdag als 's nachts. We zijn daar sinds gisteren heel consequent in geworden omdat ze anders niet aan genoeg slaap toekwam. Ik vind het wel ongezellig zo, mocht ze een plakfase krijgen vind ik dat stiekem niet erg. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')