ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Jep, wordt binnenkort een vaste snelheidsbeperking. Tzt wordt de kap vervangen door hetzelfde als het andere perron is de bedoeling, maar daar is weer geld voor nodig, dan weer hele gezeik met vergunningaanvraag en inplannen werkzaamheden, dus de komende jaren blijft het daar 80.
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
Sorry? Kan dat probleem niet veel makkelijker EN goedkoper worden verholpen? Iets als perron alleen daar een stukje verlagen en anders dan maar niet overal aan die heilige 76 cm voldoen?
perron kon niet verlaagd worden vanwege de constructie, dus het spoor werd opgehoogd. Men had niet voorzien dat dit problemen op zou leveren.
perron kon niet verlaagd worden vanwege de constructie, dus het spoor werd opgehoogd. Men had niet voorzien dat dit problemen op zou leveren.
Nee dat klopt maar verlaag het spoor dan terug en waar het kan doe je het perron mee. Ik bedoel, waar hebben we het over, ACHT centimeter. Een middelvinger. En anders, laat het zoals het is, treinen rijden daar in de praktijk toch al geen 100 meer lijkt me omdat Amsterdam Zuid er kort op ligt. Om dan die hele kap te gaan slopen...
Dat het perron niet verlaagd zou kunnen worden kan makkelijk als het één blok beton is, maar die bovenleiding hang je zo hoger, strip van porselein langs de kap, niet zo moeilijk doen.
Het gaat dan ook niet om de bovenleiding, maar om te kap zelf. Als een trein te hard schommelt, komt-ie tegen de kap aan met het schuitje. Althans, dat is de reden voor de snelheidsbeperking. Bij lagere snelheid schijnt die kans kleiner te zijn.
Attentie. Uw aandacht graag. U kunt de komende periode niet meer dammen over het spoornetwerk. Het dambord heeft een defect en is niet inzetbaar. Einde mededeling.
Op zaterdag 22 oktober 2016 19:52 schreef greavy het volgende: Attentie. Uw aandacht graag. U kunt de komende periode niet meer dammen over het spoornetwerk. Het dambord heeft een defect en is niet inzetbaar. Einde mededeling.
De wielbanden zijn enorm versleten en inmiddels vlakke plaatsen op de wielen. De lok mag niet meer ingezet worden. Of er nog andere defecten zijn, is mij echter niet bekend. Momenteel rijdt de HSL 186 181 de diensten van de HSL 1832, maar dat zal ongetwijfeld binnenkort ook weer eindigen. HSL heeft ook een week of 3 een LOCON 990x gehuurd.
HSL is definitief gestopt met project 1300'en reactivatie. De 1304, die enige tijd terug defect ging met vastgelopen tractiemotoren/assen, staat nog steeds roerloos op Dordrecht Zeehaven bij VolkerRail. De 1315 wordt door HSL niet meer opgeknapt.