ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zondag 16 oktober 2016 01:48 schreef James1988 het volgende: Het zou ook andersom kunnen: vanuit NL naar Friedrichshafen, dan de catamaran naar Konstanz, en de volgende dag via Frankrijk naar huis.
Op zondag 16 oktober 2016 01:53 schreef dennistd het volgende: Die catamaran lijkt me op zondagmorgen leuker, anders zit je zaterdag in het donker op dat ding...
Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Op zondag 16 oktober 2016 01:56 schreef James1988 het volgende: Op zondag met de catamaran van Konstanz naar Friedrichshafen, vanaf daar met een trein naar Lindau, dan de EC naar München pakken, vanaf daar een RJ naar Frankfurt (als die rijdt, ik ken de tijden niet), en dan met ICE terug naar NL?
Of duurt dat allemaal véél te lang?
Als dat kan lijkt het me best snel. Wel vrij duur ook aangezien je dan alleen maar Fernverkehr hebt. Niet mijn probleem, ik heb geld zat. Maar ja misschien wel een probleem voor iemand anders. Ik dacht zelf aan KN - FN - Ulm - Stuttgart - F - K als je dat met fernverkehr kunt doen ben je gewoon like 1600 in K, kun je onderweg nog een uurtje vertraging lijen en ben je nog ruim op tijd om lekker uitgebreid te gaan eten, bijv bij ie tent van vorig jaar
Die railjets naar Frankfurt lijken niet zo heel vaak te rijden. En om nou helemaal via München te reizen om dan toch weer in een ICE3 te zitten? Nah... daar zitten we toch al lang genoeg in.
Ja, ik zou niet weten waarom je per se via Lindau of München zou willen rijden. Konstanz is minstens zo veel Bodensee als Lindau ooit kan zijn, en die boot beëindigt elke verdere discussie wel
Hee je steekt dan de Bodensee over met die boot? Maar Konstanz is toch Duitsland dacht ik? Of ligt er ook nog wat Duitsland aan de andere kant van de Bodensee? Nee toch? Ben te lui om naar de kast te lopen en de atlas te pakken.
Op zondag 16 oktober 2016 02:16 schreef James1988 het volgende: Ik vind 70 minuten in Keulen niet heel ruim trouwens, als we er ook nog willen gaan eten.
Als we via Basel Bad reizen zouden we een uur eerder in Keulen kunnen zijn.
Je kunt ook later uit Köln weg (20.46u), maar dan ben je wel heel laat thuis: om 0.11u Via Ulm lijkt me een leukere route. En diesel-IC's
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven