abonnement Unibet Coolblue
pi_466968
Ik ben van mening dat Hieke naar huis moet.
Op dit moment ontstaat er in het BB-Huis een zeer gevaarlijke situatie.
Het leven van een aantal personen staat op het punt ernstige schade te worden toegebracht.

Indy, de dochter.
Fahrid, de vriend.
Ferdie, de blinde.
Hieke, de schuldige.

Ik hoop dat de rest van de bewoners dit ook inzien en in hun nominatie dit ter overweging meenemen.

Van de volgende bewoners verwacht ik "steun"

Koos, Robin en Desiree.

De rest van de groep heeft andere zwaarwegende belangen om Hieke niet te nomineren.

Ferdie, omdat hij blind is. (blond mag ook)
Georgie, vriend van Ferdie.
Bianca, er is nog hoop.
Kim, omdat ze Kim is.(blond mag ook).

Nadat ik de uitzending van 13-11-2000 heb gezien is mijn mening enigszins bijgesteld.
Mijn absolute favorieten zin:

Koos, om zijn ontzettend leuke humor.
Robin, omdat een man best mag huilen. Zelfs met drank op.
Desiree, die hunkert er naar om iemand te verzorgen.

I rest my case.

  maandag 13 november 2000 @ 20:45:15 #2
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_466974
Waarom wordt het vuurwerk altijd uit het huis gehaald ?????


HIEKE MOET BLIJVEN !!


De bewoners moeten niet dezelfde fout maken zoals bij Darius en ED.
Het vuurwerk moet in het huis blijven !

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2000 @ 20:51:11 #3
862 Arcee
Look closer
pi_466984
Tuurlijk moet Hieke er niet uit !

1 kusje en de moraalridders staan weer vooraan. Als dat alles is zal haar dochtertje het wel overleven. Daarnaast; je zag eigenlijk nix.

Wie weet komt er ook nog wel zo'n scene met Bianca. Lekker toch om naar te kijken ? Beter dan dat preutse gedoe van Kimmie.

pi_466997
Wat een belachelijke onzin. inderdaad de moraalridders zijn in aantocht.
Ach gos denk dat Dezeuree je inderdaad je zin gaat geven. omdat ze echt over Hieke inzit.
Hahahahahhhhhhha laat me even niet lachen.
Maar ja iemand die Dezeuree bij haar favorieten heeft is duidelijk niet een van de intelligentste.
  maandag 13 november 2000 @ 21:03:36 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_467009
Wat een onzin is dit. We moeten natuurlijk wel wat te kijken houden. Laat Hieke en Ferdi er maar in zitten tot het einde. Misschien krijgen we dan nog een keer neuken te zien.(wow wat ben ik grof nu) Laten we eerlijk zijn, daar zit het gross van kijkend nederland op te wachten.(en ik ook)

Een beetje spanning kan geen kwaad. En het zal me uiteindelijk worst wezen hoe Hieke uit het programma komt, want hoe je het ook went of keert ze heeft er zelf voor gekozen.

En het is lekkere TV

pi_467067
quote:
Op 13 november 2000 20:41 schreef SUIRAD het volgende:
Ik ben van mening dat Hieke naar huis moet.
Op dit moment ontstaat er in het BB-Huis een zeer gevaarlijke situatie.
Het leven van een aantal personen staat op het punt ernstige schade te worden toegebracht.

Indy, de dochter.
Fahrid, de vriend.
Ferdie, de blinde.
Hieke, de schuldige.

Ik hoop dat de rest van de bewoners dit ook inzien en in hun nominatie dit ter overweging meenemen.

Van de volgende bewoners verwacht ik "steun"

Koos, Robin en Desiree.

De rest van de groep heeft andere zwaarwegende belangen om Hieke niet te nomineren.

Ferdie, omdat hij blind is. (blond mag ook)
Georgie, vriend van Ferdie.
Bianca, er is nog hoop.
Kim, omdat ze Kim is.(blond mag ook).

Nadat ik de uitzending van 13-11-2000 heb gezien is mijn mening enigszins bijgesteld.
Mijn absolute favorieten zin:

Koos, om zijn ontzettend leuke humor.
Robin, omdat een man best mag huilen. Zelfs met drank op.
Desiree, die hunkert er naar om iemand te verzorgen.

I rest my case.


Ja ben ik helemaal met je eens, zei ik vandaag ook al onder het kijken ze moet zich echt kapot schamen. Wat ze doet kan niet.

Ik vond haar eerst heel erg leuk had haar zelfs op mn eigen forum als usericon maar wat ze nu flikt kan niet.... en dan wou ze het gvd nog STIEKEM achter een paar deuren doen ook, is dit nou een volwassen vrouw met kind????

pi_467086
Waar ik nu wel benieuwd naar ben is :
wat hebben Bianca en Koos(a.k.a. de stoorzenders)hiervan gezien??

Bianca zal misschien haar mond houden maar Koos kan het niet voor zich houden en vertelt het aan Desiree(en dus aan de rest).

Zal in mijn ogen zeker invloed hebben op het nomineren.

  maandag 13 november 2000 @ 21:38:02 #9
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_467088
Mensen mensen toch. Wat ze doet is misschien wel niet netjes maar moet je op basis van dat oordeel iemand uit het huis halen? Omdat iemand een fout maakt? Ze is verantwoordelijk voor zich zelf, en dat zijn wij en BB niet.

En waarom dan altijd het geschreeuw om sensatie? Jullie willen sensatie, dus jullie krijgen sensatie. Maar sommigen (ik bedoel dit niet persoonlijk, niet tegen de posters die hier in dit topic gepost hebben tenminste) strekken naar mijn mening wat al te snel de tenen, nadat ze eerder zeiden het 'zo saai' te vinden. Als dat je manier van kijken is, kijk dan niet. Het enige wat je dan doet is voor jezelf een reden zoeken om jezelf gelijk te geven, jezelf aan de goede kant van de moraaldiagram zetten.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_467109
hieke de hoer mot oprotten...zomaar met die eikel liggen sjansen terwijl der kleine en de vriend thuis BB zitten te kijken.....bah zieke kut...oprotten en vlug,en ferrrrrrrrrrrrrrrdie er achter aan
  maandag 13 november 2000 @ 21:53:36 #11
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_467134
O O O O O wat is de moraal weer hoog hier. Wat zitten hier een stelletje huichelaars. Jullie hebben er allemaal op zitten te wachten en als het dan gebeurd.....

Werkelijk ik op dat soort mensen.

pi_467392
Ik wacht liever op het moment dat Fahrid het huis bestormt of dat ze Indy even laten praten met mamsie in de dagboekkamer....
Voo bedenkt wel wat leuks....
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_467447
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk (oh nee, Hieke eneuhh...Fahrid heet 'ie?...zijn niet getrouwd met elkaar), maar als Hieke zich zo gedraagt in het BB-huis zal het aan het thuisfront niet helemaal koek en ei geweest zijn.....en volgens mij is die Fahrid een lul van een vent zo op het eerste gezicht naar aanleiding van het gesprek tussem hem en hoe heet ze, euhhh nou ja, maakt ook niet uit!
pi_467575
Ik denk niet dat er er een verantwoordelijke ouder te vinden is die een kleuter naar vulgaire volwassenen-tv als BB laat kijken. dus met Indy zal het wel mee vallen.

Verder, iedere relatie is uniek en ik ken zat goede relaties waar een beetje tongzoenen met anderen geen probleem is, ieder stel voor zich moet z'n grenzen kunnen trekken.
Bovendien, al "mag" ze absoluut niet met anderen zoenen van d'r vriend. Ze doet alleen maar iets wat gemiddeld zo'n 70% van de mensen doen in de westerse wereld, niet zo byzonder dus.
Miscchien kan iemand op Fokzine een poll maken met de vraag. Wie heeft er wel eens met een ander getongd? Lijkt me interessant te wetenn wat de % hier zijn.

Conform, Comply, Obey
  dinsdag 14 november 2000 @ 00:20:03 #15
2705 cynix
is verdwaald
pi_467585
Ikke niet iig.
Ik ben er niet trots op. Ik vind dat normaal.
pi_467601
quote:
Op 14 november 2000 00:20 schreef cynix het volgende:
Ikke niet iig.
Ik ben er niet trots op. Ik vind dat normaal.
Idem!

En het is wel even wat anders als zoiets in deze situatie gebeurt.

pi_467604
quote:
Op 14 november 2000 00:20 schreef cynix het volgende:
Ikke niet iig.
Ik ben er niet trots op. Ik vind dat normaal.
Aangezien uit alle onderzoeken ong. 70% van de mensen wel vreemdgaat. Is vreemdgaan dus in strikte zin juist "de norm"! Aangezien jij dus tot de minderheid behoort, ben jij niet normaal .
Grappig toch hoe "normen en waarden" zo vaak toch afwijken van de werkelijke statistische normen en waarden.
Maar goed ik persoonlijk ben dus heel normaal
Conform, Comply, Obey
pi_467617
Zo, en nou weer ff allemaal nadenken, jongens, effe laten zweten die éne hersencel. Waar zitten die mensen in, die je vanavond op TV zag ?
Juist - in een kleine ruimte, tussen elkaars sokken, tandenborstels, plee-luchtjes, douche-rituelen, slaap-ritmes en -stoornissen, kots-aanvallen, enz. kortom :
deze mensen zijn gedumpd in een onnatuurlijke vorm van intimiteit,
vergelijkbaar met die van gevangenissen of treinkapingen van een week of twee.

Giet daar om de zoveel tijd een flinke dosis alcohol in en je krijgt minimaal zo'n slapstick carnavals-filmpje als vanavond (hetgeen trouwens ook de bedoeling was van de organisatie).

En dan maar blijven hakken op die mensen ?

Ga zo door, stuurlui-aan-wal, want nee, JULLIE zouden je NOOIT voor zoiets opgeven - lekker makkelijk toch, vanaf de zijlijn beetje schelden ?

On-topic: de echte Hieke is er nog nooit IN geweest, wat jullie zien is een karikatuur van Hieke, zoals die ook allemaal van jullie te zien zou zijn geweest, als je het lef in je donder had gehad van een Ed.

Lekker geloofwaardig hoor, deze fatsoensrakkers-praat

pi_467629
Hoe lang zitten ze ook al weer in dit huis???
Ik heb gekkere dingen gezien in een 10 daagse wintersportvakantie.
Zielig voor Hiekes vriend en kind? Mijn hemel, zal ze echt niet weten dat dit uitgezonden wordt ???????
Die vriend is vast ook al eens met haar naar Club-med geweest. Die vriend denkt alleen maar aan die F250.000,-- en geef hem eens ongelijk. HET IS OOK NOG EEN SPEL MENSEN
Ik denk derhalve ik ben
pi_467736
Moor sprak een waar woord. Daar staan we dan als beste stuurlui aan wal. Fatsoensrakkers verenigt U.

Hieke de Hoer?
Ga je mond spoelen roperszeiss. Fijn achter de treurbuis zitten en heerlijk je mening spuien. Mijn god, ons leven is zoveel mooier, wat weten we het allemaal goed.

Tsja?
  dinsdag 14 november 2000 @ 02:47:59 #21
2705 cynix
is verdwaald
pi_467751
quote:
Op 14 november 2000 00:37 schreef Moor het volgende:
Zo, en nou weer ff allemaal nadenken, jongens, effe laten zweten die éne hersencel.
Klinkt ietwat denigrerend, maar zo is 't vast niet bedoeld. Toch?
quote:
En dan maar blijven hakken op die mensen ?
Ga zo door, stuurlui-aan-wal, want nee, JULLIE zouden je NOOIT voor zoiets opgeven - lekker makkelijk toch, vanaf de zijlijn beetje schelden ?
Misschien geeft een groot aantal mensen zich daaróm wel niet op voor BB. Juist omdát ze het risico niet willen lopen tot typisch 'BB-gedrag' te vervallen. Geeft die mening hen dan geen recht over anderen te oordelen die die scrupulus níet hebben?
quote:
On-topic: de echte Hieke is er nog nooit IN geweest, wat jullie zien is een karikatuur van Hieke, zoals die ook allemaal van jullie te zien zou zijn geweest, als je het lef in je donder had gehad van een Ed.
Is me nét iets te gemakkelijk. Alsof het verblijf in 'n kleine ruimte 'n alibi is voor álles. Doe dan niet mee, als je jezelf niet in de hand hebt. Of doe wel mee, als je overal schijt aan hebt. Ook prima, maar dán kun je ook commentaar verwachten.
quote:
Lekker geloofwaardig hoor, deze fatsoensrakkers-praat
Ik voel me géén fatsoensrakker, maar voel me wél vrij te oordelen over 'de ratten' die vrijwillig aan 't spel meedoen. Ik ben kennelijk zo'n stuurman die wéét dat-ie beter aan wal kan blijven. En dat is kennelijk níet voor iedereen weggelegd.
  dinsdag 14 november 2000 @ 03:02:57 #22
5955 Miracle
Been there, done that
pi_467757
Iedereen heeft maar fijn met de consequenties te leven van zijn eigen daden.
Vind zelf dat als Hieke dingen doet dit absoluut leuk is zolang ik het leuk vind om naar te kijken, tot nu toe vermaakt ze me iig wel.
Wordt er ook redelijk schijtziek van, dat hypocriete gehannes hier; als dat meisje zelf inschat dat haar relatie zodanig is dat ze iets anders wil: so be it. zoniet, dan niet.
Wat mij betreft kan jij nooit inschatten wat haar beweegreden is om wel of niet tot actie over te aan. Vind dat als ze de kansen voor slagen van de relatie met Farid niet positief inschat, en wie kan dat beter dan zij, ze maar lekker een eind weg moet kloten, al is Fewdie natuurlijk echt een pisvlek van de bovenste plank

burp

[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 14-11-2000 03:10]

Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
  dinsdag 14 november 2000 @ 04:05:18 #23
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_467771
* Juan Zueco maakt een diepe buiging voor Moor

Spijker op de kop!

[edit]diepe[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 14-11-2000 04:07]

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_467774
*Qt vindt dat roperszeiss het advies van DAF-diesel maar snel op moet volgen

Verder ben ik van mening dat meedoen aan een programma als BB inhoudt dat je automatisch het risico loopt publiekelijk beschadigd te worden. Hieke en haar vriend hebben daar ongetwijfeld bepaalde afspraken over, wat aanvaardbaar is. Of je dat allemaal goed in kan schatten terwijl je thuis zo'n aanmeldingsformulier invult, is iets anders.

Persoonlijk zou ik het vreselijk vinden als er gesuggereerd zou worden dat mijn partner een relatie met een medebewoner aanknoopt in BB. Omdat ik graag een monogame relatie heb en niet graag via de streams naar mijn flirtende partner wil kijken. En omdat ik graag bij de bakker een brood wil halen zonder meewarige blikken in mijn rug.

Maar misschien heeft vriend van Hieke daar geen moeite mee? Anders is het te hopen dat ze daar ook samen afspraken over hebben gemaakt en er thuis een noodplan klaar ligt.

Ik vind niet dat Hieke zwaarder 'door de mand valt' dan andere bewoners. Alsof bv Mohammed Ali en Desiree er zo goed vanaf komen... Elk 'gebrek' wordt vergroot, elke verspreking genoteerd. Kweet ut, mijn sig laat zien dat ik ook schuldig ben.

Wat Moor zegt over de echte Hieke, lijkt me niet helemaal waar. Ok, we zien niet de moeder, vriendin, dochter etc zoals ze is bij haar familie thuis. Maar mensen hebben meerdere gezichten, sommigen hebben er 1 voor elke gelegenheid. Er zijn er maar weinig die irl nergens doekjes om winden en altijd zichzelf zijn. En dat zijn dan vaak moeilijke mensen om mee om te gaan.

Hieke past zich aan in het huis. Aan de groep en de camera's. Ze wil tenslotte de eindstreep halen, dat is duidelijk nog steeds haar doel. Hoe zij zich onder moeilijke omstandigheden gedraagt is misschien niet een fraai gezicht. Maar het zijn imho wel degelijk haar normen en waarden die ze laat zien. En daar is nooit heel Nederland het mee eens, dus er zal altijd kritiek zijn.

Sometimes, to be silent is to be most eloquent
  dinsdag 14 november 2000 @ 05:30:16 #25
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_467775
Ik denk niet dat Hieke deze "affaire" met Ferwdy ensceneert om de eindstreep te halen. Wat haar vriend daar van maakt, da's voor hun en hun alleen. Daar heeft de rest van BB-kijkend Nederland geen zak mee te maken. Dus moraliserende opmerkingen zijn m.i. hier dan ook niet gepast.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_468302
quote:
Op 14 november 2000 02:47 schreef cynix het volgende:
Ik voel me géén fatsoensrakker, maar voel me wél vrij te oordelen over 'de ratten' die vrijwillig aan 't spel meedoen. Ik ben kennelijk zo'n stuurman die wéét dat-ie beter aan wal kan blijven. En dat is kennelijk níet voor iedereen weggelegd.
Dank voor je weerwoord, Cynix. Ter verduidelijking: het ging mij niet om het mogen oordelen, het ging mij om het makkelijke veroordelen wat hier gebeurt.
En dat ook niet waar kunnen maken. Plaats elke van de hier schreeuwende fatsoensrakkers (sorry hoor, maar ik heb er geen enkel respect voor, dus het 'denigrerende' heb je goed gelezen!) nu eens tussen Hieke en Fahrid, als Hieke net thuis is gekomen ..... En laat ze dan nóg eens hun verhaaltje houden, want ze gedragen zich toch als gerechtigd daartoe ?

Dan zal geen van hen kunnen omgaan met:
- een woedende Fahrid
- een zielige Hieke die bv. zou gaan klagen over de kwaliteit van haar relatie
of met welke van duizend mogelijke opties ook.

Het begint - zoals Qt ook duidelijk stelt - met de uitvergrotende camera en de zéér stemmingmakende en suggestieve regie/editing.... Hoe hard moet Seki nog schreeuwen 'dat alles niet zó gebeurde, als het op TV te zien was, zelfs niet op de streams?'

En daarna voelt de kijker zich maar meteen de grote Inquisiteur, in naam van wat ? En kan dat in praktijk ook nog niet eens wààrmaken ....

Ik blijf erbij, Cynix, dat (inderdaad, zoals nu zelfs Bus-passagiers beginnen te roepen) niemand precies kan nàvoelen, wat Bus- of BB-settings met specifiek hém of hààr zouden doen, ook Ed stelde, zich daar duidelijk op te hebben verkeken. En dus, Qt, wat er van je normen en waarden in zo'n setting overblijft of afglijdt. Dat was m'n punt over 'een onnatuurlijke vorm van intimiteit'. Vandaar ook dat ik mij bij sommige personen (Bus of BB) helemaal niet verbaas over de 'scheidings-taferelen' als er weer eens een wegmoet.

Sommigen zijn duidelijk op onnatuurlijke wijze 'aan elkaar gesmeed geraakt', in emotionele zin dan. Dit alles natuurlijk weer afhankelijk van de oorspronkelijke stabiliteit van de persoon zelf.

En geloof me maar, degenen die hierdoor ONaangedaan zouden blijven, zijn zeldzaam.
Dat zijn de échte vrijdenkers, waarover Spider ergens sprak.

pi_468318
In mijn ogen kan een relatie die goed is stormen doorstaan als een langdurig verblijf in het BB-huis of b.v. een lang verblijf in het buitenland door werk etc. Als Hieke's re;atie niet goed genoeg is daarvoor, dan realiseert ze zich dat nu en daar heb ik alle begrip voor. Maar moet ze dan per se op televisie met een ander zoeken. Ze kan toch wachten tot na BB om haar relatie eventueel te beeindigen of om met Ferdi verder te gaan als ze hem echt leuk vindt. Ik denk dat ze een verantwoordelijkheid heeft omdat ze een dochtertje heeft. Indy zal het vast niet leuk vinden om te zien/horen dat haar moeder met een ander dan haar vader zoent.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_468389
quote:
Op 14 november 2000 13:06 schreef Ripley het volgende:
In mijn ogen kan een relatie die goed is stormen doorstaan als een langdurig verblijf in het BB-huis of b.v. een lang verblijf in het buitenland door werk etc. Als Hieke's re;atie niet goed genoeg is daarvoor, dan realiseert ze zich dat nu en daar heb ik alle begrip voor. Maar moet ze dan per se op televisie met een ander zoeken. Ze kan toch wachten tot na BB om haar relatie eventueel te beeindigen of om met Ferdi verder te gaan als ze hem echt leuk vindt. Ik denk dat ze een verantwoordelijkheid heeft omdat ze een dochtertje heeft. Indy zal het vast niet leuk vinden om te zien/horen dat haar moeder met een ander dan haar vader zoent.
Ripley, MiepMiep zei het ergens anders al in een ander topic: wat als de bewoners nou voortdurend zichzelf iets aan 't wijsmaken zijn, bv. 'dat ze NIET verliefd zijn' ?

En wat is dan de eerste, meest voorkomende, strategie die mensen aangrijpen om zoiets 'aantastends' als voortdurend filmende camera's te verdragen ?
Juist - ze gewoon vergeten, oftewel negeren, met een mechanisme dat in de psychologie 'denial' heet. Film-acteurs doen dat ook, en laten het volkomen aan de regisseur over, om na te denken over 'hoe het er in de lens uitziet'.

Als Hieke dat nou óók doet, wat blijft er dan over van overwegingen, die haar handelen of zelfbeheersing zouden moeten sturen ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 14-11-2000 18:33]

pi_468399
Ik begrijp dat Hieke verliefd kan worden of kan vergeten dat er camera's staan. Maar ze blijft een vrouw met een relatie en een kind en dat lijkt me iets minder makkelijk te vergeten. Iedereen heeft het wel eens mmoeilijk met onverwachte liefde/lust-gevoelens buiten je relatie maar moet je daar dan gelijk aan toe geven. Ik zou het niet waarderen als mijn vriend dat deed.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_468405
Hieke moet lekker in het huis blijven zitten. Dat je lekker aan Nederland duidelijk wil maken dat je een open relatie hebt waarin veel mogelijk is moet ze zelf weten. Maar het getuigd van weinig respect voor Fahrid en Indy, met Fahrid heeft ze misschien afspraken gemaakt maar toch niet met Indy, zij kan zich toch niet weren en zal dit toch niet begrijpen.
Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  dinsdag 14 november 2000 @ 15:12:39 #31
6967 Aztjuh
Wat zal ik zeggen¿?
pi_468628
Dus begint Hieke maar over haar vervelende droom van die nacht. "Goh, Jezus, wat heb ik gedroomd. Vanochtend. Dramatisch gewoon. Een man die nam me mee, nadat hij eerst drie kruizen in m'n hoofd had gekerfd.

Hoezo een schuldgevoel?

pi_468695
quote:
Op 14 november 2000 00:44 schreef WhiteRaven het volgende:
Die vriend denkt alleen maar aan die F250.000,-- en geef hem eens ongelijk. HET IS OOK NOG EEN SPEL MENSEN
Precies!
En wat maakt het je dan uit dat je vriendin kreunend, gehuld in een laken ligt te rommelen achter een deur in de voorraadkamer en d'r huisgenoot na haar:"AUW" lieflijk vraagt:'t was/is zeker lang geleden he?"
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_469508
quote:
Op 14 november 2000 15:26 schreef Xamira het volgende:
Precies!
En wat maakt het je dan uit dat je vriendin kreunend, gehuld in een laken ligt te rommelen achter een deur in de voorraadkamer en d'r huisgenoot na haar:"AUW" lieflijk vraagt:'t was/is zeker lang geleden he?"
Precies, naja ik had allang haar lever eruit gesneden....
pi_469886
quote:
Op 14 november 2000 15:12 schreef Aztjuh het volgende:
Dus begint Hieke maar over haar vervelende droom van die nacht. "Goh, Jezus, wat heb ik gedroomd. Vanochtend. Dramatisch gewoon. Een man die nam me mee, nadat hij eerst drie kruizen in m'n hoofd had gekerfd.

Hoezo een schuldgevoel?


Inderdaad! En terecht!
Volgens C.G. Jung zijn kruizen in dromen een symbool van kwellingen. Een ongeluksteken wat wijst op verkeerd ingeslagen richtingen.
Als ik vroeger als kind de zaak belazerde zei mijn moeder al: "Ik zie dat je liegt want je hebt een kruisje op je voorhoofd!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')