abonnement Unibet Coolblue
pi_176585733
Zie het pulsvissen men lapt gewoon de regels aan hun laars, en janken kan dan achteraf wel.
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:09:06 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176585753
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:03 schreef Belabor het volgende:

[..]

Nee, dat ben ik niet met je eens. Zoals in het voorstel omschreven, zal iedereen op de volwassen leeftijd bericht blijven ontvangen over de donorregistratie.

Daarin staat heel duidelijk omschreven dat de standaard keuze "ja" is, maar dat je die zelf kunt wijzigen.

Iedereen wordt dus geïnformeerd. Die plicht heeft de overheid ook. Als je dan geen donor wilt zijn maar je neemt niet even de moeite om je keuze te wijzigen, tsja...

Alleen als de overheid het volledig na zou laten om te informeren zou ik het met je eens zijn. Maar dat is niet het geval.
Er zijn veel Nederlanders die niet kunnen lezen. Die het niet begrijpen. Die het Nederlands niet machtig zijn.

Denk ook na over wat er gebeurt bij mensen die niet te identificeren zijn. Hoe weet je dan dat ze geen toestemming hebben gegeven?
En wat als je je wel hebt geregistreerd, maar ze kunnen je registratie niet vinden? Wanneer stoppen ze met zoeken en gaan er gemakshalve maar vanuit dat je je niet hebt laten registreren? Het is wel de overheid he, en een ICT-systeem, dat is nooit goed gegaan.
pi_176585836
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:09 schreef Lunatiek het volgende:
En wat als je je wel hebt geregistreerd, maar ze kunnen je registratie niet vinden? Wanneer stoppen ze met zoeken en gaan er gemakshalve maar vanuit dat je je niet hebt laten registreren? Het is wel de overheid he, en een ICT-systeem, dat is nooit goed gegaan.
Ict systeem om maar te zwijgen over de bezuinigingen in de zorg, 1 persoon mag het werk doen van 10, daar schiet wel eens iets bij in vermoed ik?
Maar aan de top kijkt men vermoedelijk om er nog een familielid bij te plaatsen, ook al voert die niks uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2018 12:12:05 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:21:50 #54
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176587391
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 11:40 schreef timmmmm het volgende:
Dit is als oplossing bedacht omdat mensen het niet invullen. Dan weet je hoe dan ook dat mensen het de andere kant op ook niet in gaan vullen. Die mensen ontneem je dan bewust zonder toestemming organen. En dat vind ik een slechte zaak
Wat een onzin. Niemand gaat bij mensen tegen hun zin in organen wegnemen.

Als er naaste familie is dan zal die altijd geraadpleegd worden als er door iemand nooit zelf een bewuste keuze gemaakt is. Ook dit staat in het wetsvoorstel. Je staat automatisch op ja, maar als je die keuze nooit zelf bevestigd, wordt het alsnog met naasten overlegd.

Pas als je zelf het ja bevestigd, zullen de naasten er niet bij betrokken worden.

Ken je de inhoud van het voorstel eigenlijk wel?
pi_176587539
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Belabor het volgende:
Wat een onzin. Niemand gaat bij mensen tegen hun zin in organen wegnemen
Ik denk dat het maar eraan ligt wie een behoeft en wat die persoon in de pap te brokkelen heeft denk ik?

Enig idee hoeveel kinderen naar een ziekenhuis gaan met een verkoudheid en komen eruit met een litteken op de rug? Niet in Nederland trouwens!
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:28:54 #56
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176587576
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:09 schreef Lunatiek het volgende:
Er zijn veel Nederlanders die niet kunnen lezen.
Wat een kul. 90% van de Nederlanders kan lezen en schrijven. Voor de 10% die dat niet of beperkt kan is er altijd iemand in de buurt om te helpen.

Met dit argument kun je ook zeggen dat mensen die niet kunnen lezen geen belastingaangifte kunnen doen of geen verzekeringen af kunnen sluiten. Daar hebben ze natuurlijk hulp bij. Drogreden.
quote:
Die het niet begrijpen.
Idem als hierboven.
quote:
Die het Nederlands niet machtig zijn.
Fijn altijd, die Engelstalige overheidswebsite.
quote:
Denk ook na over wat er gebeurt bij mensen die niet te identificeren zijn.
Alleen met een medische geschiedenis kom je in aanmerking voor orgaandonatie. Iemand die niet te identificeren is dus nooit. Dus weer een drogreden.
quote:
En wat als je je wel hebt geregistreerd, maar ze kunnen je registratie niet vinden? Wanneer stoppen ze met zoeken en gaan er gemakshalve maar vanuit dat je je niet hebt laten registreren? Het is wel de overheid he, en een ICT-systeem, dat is nooit goed gegaan.
Hier ga ik niet eens op reageren...
pi_176587756
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand gaat bij mensen tegen hun zin in organen wegnemen.

Als er naaste familie is dan zal die altijd geraadpleegd worden als er door iemand nooit zelf een bewuste keuze gemaakt is. Ook dit staat in het wetsvoorstel. Je staat automatisch op ja, maar als je die keuze nooit zelf bevestigd, wordt het alsnog met naasten overlegd.

Pas als je zelf het ja bevestigd, zullen de naasten er niet bij betrokken worden.

Ken je de inhoud van het voorstel eigenlijk wel?
Zelfs dat is in de praktijk niet altijd het geval. Als je geregistreerd staat als donor, maar je naasten hebben daar grote moeite mee, dan zullen de meeste artsen je niet met geweld bij je naasten vandaan halen.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:41:00 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176587888
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zelfs dat is in de praktijk niet altijd het geval. Als je geregistreerd staat als donor, maar je naasten hebben daar grote moeite mee, dan zullen de meeste artsen je niet met geweld bij je naasten vandaan halen.
Dat moeten we dan maar hopen. Ik vind het knap dat jij nu al precies weet hoe het allemaal gaat uitpakken. Hoe artsen de wet gaan interpreteren en uitvoeren.

Het is echt niet voor niets dat veel mensen zo huiverig zijn. De Nederlandse gezondheidszorg heeft nou niet bepaald een fantastische reputatie.
pi_176587917
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat moeten we dan maar hopen. Ik vind het knap dat jij nu al precies weet hoe het allemaal gaat uitpakken. Hoe artsen de wet gaan interpreteren en uitvoeren.

Het is echt niet voor niets dat veel mensen zo huiverig zijn. De Nederlandse gezondheidszorg heeft nou niet bepaald een fantastische reputatie.
Dat is nu al de situatie. :)
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:43:57 #60
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176587958
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Zelfs dat is in de praktijk niet altijd het geval. Als je geregistreerd staat als donor, maar je naasten hebben daar grote moeite mee, dan zullen de meeste artsen je niet met geweld bij je naasten vandaan halen.
Dat is ook waar. Zelfs als je zelf overtuigd voorstander bent, kan het nog geblokkeerd worden door naasten. Ergens vind ik dat juist nog erger, maar ik heb er vertrouwen in dat mijn naasten mij goed genoeg kennen dat dit niet zal gebeuren. Ik praat af en toe ook wel met mijn ouders en vriendin over donatie, vind het wel belangrijk.

Het vertrouwen in onze zorg en artsen is schrijnend laag bij de tegenstanders van dit wetsvoorstel.
pi_176587960
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat moeten we dan maar hopen. Ik vind het knap dat jij nu al precies weet hoe het allemaal gaat uitpakken. Hoe artsen de wet gaan interpreteren en uitvoeren.

Het is echt niet voor niets dat veel mensen zo huiverig zijn. De Nederlandse gezondheidszorg heeft nou niet bepaald een fantastische reputatie.
Hoe deden de vissers het met het pulsvissen?
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:46:02 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176588013
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:28 schreef Belabor het volgende:

Alleen met een medische geschiedenis kom je in aanmerking voor orgaandonatie. Iemand die niet te identificeren is dus nooit. Dus weer een drogreden.
Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen verkeerd geïdentificeerd worden...

Het hele probleem is dat er teveel punten zijn waarop het verkeerd kan gaan. Het is niet fool-proof.
Als er een fout wordt gemaakt bij het nieuwe systeem, wordt er iemand donor, met alle gevolgen vandien, die daar niet om had gevraagd.
In het oude systeem werden slechts je kansen op donorschap verkleind bij een fout.
pi_176588051
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:43 schreef Belabor het volgende:
Het vertrouwen in onze zorg en artsen is schrijnend laag bij de tegenstanders van dit wetsvoorstel.
Sterker nog ik ben zelfs voorstander om uit te wijken richting Duitsland, en met sorry en excuus heb ik mijn zolder mee behangen, wil je voorbeelden?
Nou ben ik bij verstand, als men dat probeert bij een demente of niet mondige, welke denkt een dokter staat op een voetstuk, dan zijn ze er geweest!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2018 13:48:01 ]
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:54:44 #64
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_176588233
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen verkeerd geïdentificeerd worden...
Laten we nou niet gaan doen alsof dat zo vaak voorkomt dat het relevant is in de discussie.

quote:
Het hele probleem is dat er teveel punten zijn waarop het verkeerd kan gaan. Het is niet fool-proof.
Als er een fout wordt gemaakt bij het nieuwe systeem, wordt er iemand donor, met alle gevolgen vandien, die daar niet om had gevraagd.
In het oude systeem werden slechts je kansen op donorschap verkleind bij een fout.
Misschien is dat wel heel erg voor donors, die heel graag wilden dat hun organen niet zouden worden verspild als het anders kon. Jij ziet per ongeluk donor zijn als erger dan per ongeluk geen donor zijn, maar dat is slechts vanuit jouw visie zo. Buiten dat is de kans hierop echt minimaal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_176588242
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand gaat bij mensen tegen hun zin in organen wegnemen.

Als er naaste familie is dan zal die altijd geraadpleegd worden als er door iemand nooit zelf een bewuste keuze gemaakt is. Ook dit staat in het wetsvoorstel. Je staat automatisch op ja, maar als je die keuze nooit zelf bevestigd, wordt het alsnog met naasten overlegd.

Pas als je zelf het ja bevestigd, zullen de naasten er niet bij betrokken worden.

Ken je de inhoud van het voorstel eigenlijk wel?
Zoals anderen reeds postten, in de praktijk gebeurt het wel.

Hier in België zal men geen organen wegnemen als de familie bezwaar maakt, en ook voor de wetswijziging (onder het "opt-in" systeem) gebeurde dat niet. Wettelijk gezien kan de familie de keuze van de overledene niet "overrulen", maar in de praktijk kunnen ze weigeren. Het omgekeerde is niet mogelijk, als de overledene geen donor wilde zijn kan de familie geen toestemming geven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:58:59 #66
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176588309
*foute quote*
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:00:27 #67
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176588336
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen verkeerd geïdentificeerd worden...

Het hele probleem is dat er teveel punten zijn waarop het verkeerd kan gaan. Het is niet fool-proof.
Als er een fout wordt gemaakt bij het nieuwe systeem, wordt er iemand donor, met alle gevolgen vandien, die daar niet om had gevraagd.
In het oude systeem werden slechts je kansen op donorschap verkleind bij een fout.
Kom maar op met die voorbeelden van deze situaties, zou ik zeggen. Ik ken er precies geen.
pi_176588426
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:46 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen verkeerd geïdentificeerd worden...

Het hele probleem is dat er teveel punten zijn waarop het verkeerd kan gaan. Het is niet fool-proof.
Als er een fout wordt gemaakt bij het nieuwe systeem, wordt er iemand donor, met alle gevolgen vandien, die daar niet om had gevraagd.
In het oude systeem werden slechts je kansen op donorschap verkleind bij een fout.
Dat moet je even uitleggen, want ik zie niet hoe dat nu anders is.
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:15:36 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176588571
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:00 schreef Belabor het volgende:

[..]

Kom maar op met die voorbeelden van deze situaties, zou ik zeggen. Ik ken er precies geen.
Wat voor situaties?
Waarin het mis kan gaan?
De administratie blijft mensenwerk. Het onder tijdsdruk zoeken naar de juiste gegevens ook.

Tijdsdruk is het probleem: van een donor in kritieke toestand (zoals na een verkeersongeval) moet snel geoogst kunnen worden anders heb je niks meer aan die organen, de donor mag immers nog niet zijn overleden.
Tijdsdruk zorgt voor onzorgvuldigheid. Als er niet tijdig nabestaanden gevonden kunnen worden, heb je ook een probleem.

Het is net als met God: als er geen bewijs is voor het bestaan van iets (het nee, de nabestaanden), mag je dan tot er wel bewijs is over iemands lichaam beslissen? Hoelang ga je wachten op dat bewijs?
En als je een "ja" vindt, hoelang ga je controleren of die "ja" correct is ingevoerd en inderdaad bij de stervende hoort?
En hoe weet "de wereld" achteraf of er geen fouten in het proces zijn gemaakt, met name als er geen nabestaanden zijn die erbij betrokken waren?
  donderdag 18 januari 2018 @ 14:33:21 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176588856
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat moet je even uitleggen, want ik zie niet hoe dat nu anders is.
Nu is het: iemand wil heel graag donor worden, maar of dat lukt ligt aan de omstandigheden (niet iedereen die donor wil worden komt in aanmerking).
De default is: geen donor, ook als je graag wilt en dat weet je - die laatste wens kan niet altijd in vervulling gaan. Of dat door de omstandigheden is of door een fout maakt niet uit.
Niemand kan erop rekenen dat hij donor wordt. Je mág je opgeven als donor.

De situatie zou worden: iemand wil per se geen donor worden. De omstandigheden maken niet uit. Maar door een administratieve fout kun je alsnog tegen je zin donor worden.
Het is verkeerd dat je rekening moet houden met het feit dat je ondanks een duidelijk nee toch donor kunt worden.

Je kunt niet eisen dat je donor wordt vanwege praktische beperkingen, die vooraf duidelijk bekend zijn. Daarmee blijf je nu de default en dat is redelijk.
Je kunt niet eisen dat je géén donor wordt. Door fouten kom je in het nieuwe systeem toch bij de default en fouten zijn niet redelijk.
pi_176589318
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:33 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nu is het: iemand wil heel graag donor worden, maar of dat lukt ligt aan de omstandigheden (niet iedereen die donor wil worden komt in aanmerking).
De default is: geen donor, ook als je graag wilt en dat weet je - die laatste wens kan niet altijd in vervulling gaan. Of dat door de omstandigheden is of door een fout maakt niet uit.
Niemand kan erop rekenen dat hij donor wordt. Je mág je opgeven als donor.

De situatie zou worden: iemand wil per se geen donor worden. De omstandigheden maken niet uit. Maar door een administratieve fout kun je alsnog tegen je zin donor worden.
Het is verkeerd dat je rekening moet houden met het feit dat je ondanks een duidelijk nee toch donor kunt worden.

Je kunt niet eisen dat je donor wordt vanwege praktische beperkingen, die vooraf duidelijk bekend zijn. Daarmee blijf je nu de default en dat is redelijk.
Je kunt niet eisen dat je géén donor wordt. Door fouten kom je in het nieuwe systeem toch bij de default en fouten zijn niet redelijk.
Je kan nu ook door een administratieve fout donor worden, wanneer je registratie als 'nee' door een fout wordt geregistreerd als een 'ja'.
Wanneer je er momenteel voor kiest om niet te registreren, wordt de vraag om je organen te doneren neergelegd bij je naasten. In het nieuwe systeem is voor de artsen zichtbaar of het gaat om een geregistreerde 'ja' of een 'geen bezwaar', waarbij ze het ook met de naasten zullen bespreken.

Hoezo kan je niet eisen dat je géén donor wordt?
pi_176591633
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:53 schreef Physsic het volgende:
Hoezo kan je niet eisen dat je géén donor wordt?
Kan men wel, onder andere door voorheen te sterven, zodat er niks bruikbaar meer is.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 00:03:17 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176601646
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat een onzin. Niemand gaat bij mensen tegen hun zin in organen wegnemen.

Als er naaste familie is dan zal die altijd geraadpleegd worden als er door iemand nooit zelf een bewuste keuze gemaakt is. Ook dit staat in het wetsvoorstel. Je staat automatisch op ja, maar als je die keuze nooit zelf bevestigd, wordt het alsnog met naasten overlegd.

Pas als je zelf het ja bevestigd, zullen de naasten er niet bij betrokken worden.

Ken je de inhoud van het voorstel eigenlijk wel?
En als de naasten niet weten wat je wil?

Onder de streep komt het hierop neer voor mij, gaat het voorkomen, al is het maar één keer, dat iemands organen geript worden zonder dat hij dat wil?

Als het antwoord ja is, en er zitten nu voor mij zoveel haken en ogen aan dat het me een wonder lijkt als het een nee is, vind ik het een slecht idee
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 januari 2018 @ 00:18:05 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176601879
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2018 14:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je kan nu ook door een administratieve fout donor worden, wanneer je registratie als 'nee' door een fout wordt geregistreerd als een 'ja'.
Wanneer je er momenteel voor kiest om niet te registreren, wordt de vraag om je organen te doneren neergelegd bij je naasten. In het nieuwe systeem is voor de artsen zichtbaar of het gaat om een geregistreerde 'ja' of een 'geen bezwaar', waarbij ze het ook met de naasten zullen bespreken.

Hoezo kan je niet eisen dat je géén donor wordt?
Je bent in de nieuwe situatie donor tenzij.... je een hoop moeite doet en voortdurend je status checkt.
Nu moet de staat/de medische zorg een hoop moeite doen om te achterhalen of je donor bent of niet, anders mogen ze niks.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 00:20:20 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_176601904
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En als de naasten niet weten wat je wil?

Onder de streep komt het hierop neer voor mij, gaat het voorkomen, al is het maar één keer, dat iemands organen geript worden zonder dat hij dat wil?

Als het antwoord ja is, en er zitten nu voor mij zoveel haken en ogen aan dat het me een wonder lijkt als het een nee is, vind ik het een slecht idee
Natuurlijk gaan er organen geript worden, dat is 100% zeker. De vraag is hoe je daar achter komt, in het bijzonder als er geen nabestaanden zijn die erbij waren.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 00:20:51 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176601912
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Natuurlijk gaan er organen geript worden, dat is 100% zeker. De vraag is hoe je daar achter komt, in het bijzonder als er geen nabestaanden zijn die erbij waren.
Om dat te voorkomen is het nee tot ja ipv ja tot nee. Is beter imo
Laffe huichelaar
pi_176602099
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je bent in de nieuwe situatie donor tenzij.... je een hoop moeite doet en voortdurend je status checkt.
Nu moet de staat/de medische zorg een hoop moeite doen om te achterhalen of je donor bent of niet, anders mogen ze niks.
Het is niet een hoop moeite en je hoeft ook niet voortdurend je status te checken.

De Staat/medische zorg arts hoeft ook niet een hoop moeite te doen om te achterhalen of je donor bent of niet, daarvoor raadplegen ze gewoon het Donorregister. Dat is nu zo en dat is met de nieuwe wet nog steeds zo. Wat zou daarin volgens jou veranderen?

Ze mogen niets als je geregistreerd staat als 'nee'. Dat is nu zo en dat is met de nieuwe wet nog steeds het geval.
Als je überhaupt niet geregistreerd staat (en dus ook niet als 'nee'), dan is dat ook nu geen garantie dat er geen organen gedoneerd worden. Die beslissing ligt dan namelijk in handen van de nabestaanden.
pi_176603049
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:38 schreef Physsic het volgende:
Als je überhaupt niet geregistreerd staat (en dus ook niet als 'nee'), dan is dat ook nu geen garantie dat er geen organen gedoneerd worden. Die beslissing ligt dan namelijk in handen van de nabestaanden.
En hoeveel moeite doen ze daarvoor om die te vinden evt oversea.
pi_176603053
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 00:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is niet een hoop moeite en je hoeft ook niet voortdurend je status te checken.

De Staat/medische zorg arts hoeft ook niet een hoop moeite te doen om te achterhalen of je donor bent of niet, daarvoor raadplegen ze gewoon het Donorregister. Dat is nu zo en dat is met de nieuwe wet nog steeds zo. Wat zou daarin volgens jou veranderen?

Ze mogen niets als je geregistreerd staat als 'nee'. Dat is nu zo en dat is met de nieuwe wet nog steeds het geval.
Als je überhaupt niet geregistreerd staat (en dus ook niet als 'nee'), dan is dat ook nu geen garantie dat er geen organen gedoneerd worden. Die beslissing ligt dan namelijk in handen van de nabestaanden.
Kom houdt erover op als het voorheen zo moest kan met net zo goed op dezelfde voet doorgaan, en behoeft het geen verandering, wat staat er in de kleine lettertjes?

Ik was of ben donor en als het erdoor komt gaat die van mij eruit, einde oefening.
Nabestaande mochten van mij beslissen echter dan wordt het een NEE.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2018 02:18:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')