abonnement Unibet Coolblue
pi_165298344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 17:12 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Nou het heeft eigenlijk zeer veel met afspreken en op feestjes zijn te maken...

Een extravert die teert namelijk op sociale contacten, altijd mensen om zich heen willen hebben, altijd drukte opzoeken... voor hen is in een club of een drukke verjaardag met verschillende mensen zijn de vorm van ontspanning..

Waar bij voor een introvert juist het tegenoverstelde ontspanning is, in zijn/haart eentje een boek/film/gamen, een kleine vrienden kring hebben, niet echt van uitgaan houden etc etc.
Klopt.

Ik ben zelf introvert
pi_165299327
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:48 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Een ene kant wil ik niet als te makkelijk worden gezien. Dus mixed feelings.
Ja kan erover nadenken.
School begint bijna ook weer dus dan zakt het vanzelf weer naar de achtergrond.
Hoeft niet hoor.

De hint is door half mannelijk Fok begrepen en je hebt nu een lawine aan pm en dm.
Als je op alle verzoeken ingaat kom je de komende maanden je bed niet meer uit....
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165310239
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 18:29 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Klopt.

Ik ben zelf introvert
Ik ben ambivert (de meeste mensen overigens, er zijn weinig mensen die echt aan het uitersten van het spectrum zitten).

Er waren echt periodes dat ik echt liever alleen was, of met mensen die ik al goed kende en geen contact maakte met onbekende mensen of me afzijdig hield van sociaal zijn. Eigenlijk sinds de afgelopen 6 maanden of zo merk ik dat ik nu meer richting het extraverte ben.

Zo trek ik ook meer mensen aan die willekeurig met me gaan babbelen en waar ik zelf ook een leuk babbeltje mee houd, wel grappig om te zien hoe je afhankelijk van je periode en mood kan veranderen..
Waz met jou!
pi_165310506
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 01:49 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik ben ambivert (de meeste mensen overigens, er zijn weinig mensen die echt aan het uitersten van het spectrum zitten).
Leuk woord 'ambivert'. Had ik nog niet gehoord ;)

En ja, meeste mensen zijn een mix van introvert en extravert.
Al heeft ieder wel een kern. In die zin bestaat 'ambivert' dan weer niet meer ;)

Mijn kern is introvert.Ook al ben ik heel sociaal (soms super sociaal). Totaal niet verlegen, etc. Ik beschouw mezelf (in de kern) introvert. En volg daarbij de classificatie (definitie) van Carl Jung:

- ik kopieer het hier even van wiki -

quote:
Bij een introverte instelling is de energie naar binnen gericht, op de eigen gedachten en gevoelens. Introverte mensen halen energie uit zichzelf door zich te richten op de innerlijke beleving en overweging.
quote:
Voor een extravert mens is de buitenwereld de maatstaf voor wat hij ervaart, besluit en doet. Bij een extraverte instelling is de energie naar buiten gericht, op mensen, activiteiten en dingen. Extraverte mensen krijgen, door hun oriëntatie op de buitenwereld, energie uit interactie met anderen.
Introvert en Extravert heeft volgens mij niets te zien met hoe sociaal, verlegen, etc. je bent. De meeste mensen denken dat soms 'foutief' en gemakkelijk. Maar dat is het niet.

Het heeft te maken met hoe je energie stroomt. Vermoedelijk ook een oorzaak in onze hersenen. Maar dan zou je de neuropsychologie erbij moeten halen, etc.

Bij mij zit het zo. Als ik bij momenten, teveel mijn aandacht naar buiten richt, dan bloed ik leeg. Ik voel me heel moe worden. Waarom ? Omdat ik liever mijn energie naar "binnen" richt. Daarom schrijf ik o.a. heel graag. Ik ben in en met mezelf betrokken.

Mijn batterijen laden zich m.a.w. op door tijd voor mezelf uit te rekken. Eventjes alleen te zijn. Door het lezen van een boek, het staren (wegdromen) in de natuur, etc. Die energie loopt dus heel anders. In zijn kern.

Bij een extravert is dit anders. Als je een introvert vergelijkt met een heroplaadbare batterij, die je af en toe eens in het stopcontact moet steken om bij te tanken. Dan kun je een extravert vergelijken met zonnepanelen. Een extravert haalt zijn energie buiten zichzelf. Door naar buiten te gaan, onder de mensen te zijn, prikkels te ontvangen en zo zijn zonnecellen van energie te voorzien.

Ik heb Luk Alloo, iemand uit de Belgische showbizz, ooit eens horen vertellen, dat hij tot rust komt, te midden van vele anderen, te midden van het volk, de massa. Dat lijkt mij een typische uitspraak voor een extravert (in zijn kern). Ik heb dat niet. Ik kom tot rust bij mezelf. Zodoende heb ik die afstand van anderen af en toe broodnodig.

Naar het schijnt, zou 25% van de bevolking (in zijn kern) introvert zijn en 75% extravert. Dat betekent dat je als extravert veel sneller de kans loopt, niet helemaal goed begrepen te worden door die andere helft, die meerderheid.

Veel introverten kun je soms ergens beschouwen als 'denkers', waar de extraverten de soldaten zijn, die erop uittrekken in de wereld. Die heel actief meedoen, aan het sociale debat, die sociale strijd en aanwezigheid. Zuiver biologisch en vanuit de evolutie bezien, zit daar mogelijks een verklaring in. Al bevind ik me wel hier op glad ijs ;)

Te vergelijken met een roei boot, heb je niet 5 managers nodig en maar één roeier. Dan gaat je boot niet vooruit ;) Dit verklaart misschien de "beperkter" aanwezigheid van (in de kern) introverten.

Laat je overigens niet vangen. Veel mensen die misschien extravert lijken, zijn het in de kern niet.
pi_165310802
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 01:49 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Ik ben ambivert (de meeste mensen overigens, er zijn weinig mensen die echt aan het uitersten van het spectrum zitten).
Ik ben zo'n persoon. Ben echt extreem introvert. (En ervaar daardoor een hoop problemen in het dagelijks leven.)
pi_165313972
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik ben zo'n persoon. Ben echt extreem introvert. (En ervaar daardoor een hoop problemen in het dagelijks leven.)
Dat klopt. Omdat onze maatschappij meer extravert is. Zodoende pas je daarin iets minder thuis. Dit is niet jouw fout. Eerder de fout, van een (nog) niet zo aangepaste maatschappij aan introverte mensen.

Hoewel we met de komst van het internet, wel een leuk instrument in onze 'introverte' handen hiervoor gekregen hebben.
Niet ? ;)

Enjoy :)
pi_165314276
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:01 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik denk dat het net andersom is..
Hoe socialer hoe meer contacten, des te meer ervaring tussen de lakens..
Alleen zegt ervaring bijzonder weinig over je libido. Je kan ook een torenhoog libido hebben zonder ooit met iemand seks te hebben gehad.

Ik denk zelf dat libido en introvert/extravert geen verband met elkaar houden. Hooguit zullen extraverte mensen meer openstaan voor losse seksuele contacten, terwijl introverte mensen het voornamelijk beperken tot mensen die ze goed kennen en vertrouwen.
pi_165314286
Ben redelijk introvert (niet extreem), maar heb een prima libido.

Moet wel zeggen dat ik al vrij vroeg in mijn leven mezelf heb geleerd om heel even wat meer richting extrovert te stappen zodat ik wel dingen ga doen, vooral sociale dingen. Gewoonweg om die drempel van erin stappen even over te gaan, het eerste contact. Daarna zak ik weer af tot mijn normale introvertheid, maar dat is prima, dan voel ik me al op mijn gemak, rolt het al lekker en komen de negatieve kanten van introvert zijn niet boven. Nu gaat dit niet over seks, maar over gewoon sociaal contact, maar daar begint het natuurlijk mee ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door erodome op 14-09-2016 11:27:09 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 14 september 2016 @ 13:04:42 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165316216
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 11:21 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Alleen zegt ervaring bijzonder weinig over je libido. Je kan ook een torenhoog libido hebben zonder ooit met iemand seks te hebben gehad.

Ik denk zelf dat libido en introvert/extravert geen verband met elkaar houden. Hooguit zullen extraverte mensen meer openstaan voor losse seksuele contacten, terwijl introverte mensen het voornamelijk beperken tot mensen die ze goed kennen en vertrouwen.
Maar het ging over het beest in bed.. en dat ga je niet worden als je geen ervaring hebt.. Kun je het wel graag willen... maar dat gaat niet lukken dan.. ;)
pi_165316362
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 11:07 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat klopt. Omdat onze maatschappij meer extravert is. Zodoende pas je daarin iets minder thuis. Dit is niet jouw fout. Eerder de fout, van een (nog) niet zo aangepaste maatschappij aan introverte mensen.

Hoewel we met de komst van het internet, wel een leuk instrument in onze 'introverte' handen hiervoor gekregen hebben.
Niet ? ;)

Enjoy :)
Ja internet is the bomb. Contact met mensen, zonder contact met mensen. *O*
pi_165317043
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik ben zo'n persoon. Ben echt extreem introvert. (En ervaar daardoor een hoop problemen in het dagelijks leven.)
Ik vroeger ook, heel erg op mezelf contacten uit de weg gaan en echt puur mijn eigen ding doen.... totdat ik besefte dat ik mijzelf daar echt heel erg te kort in deed.

Heb mijn leven op zijn kop gezet en ben echt aan mezelf gaan werken. Nu ben ik gewend om over die drempel te stappen en merk ik dat zich veel meer kansen voordoen en laat ik ze niet liggen.. echter merk ik wel dat ik nog van nature een introvert ben omdat ik vaak echt mijn eigen tijd nodig heb.

Na een poosje heel sociaal te hebben gedaan heb ik vaak wel behoefte om thuis alleen mijn ding te doen.

Waar ervaar jij dan allemaal problemen mee?.
Waz met jou!
pi_165317329
TS is gevlogen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165317526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 14:15 schreef Godshand het volgende:
TS is gevlogen...
Ik vind dit niet zo erg.

Het is boeiend om te lezen, hoe de fokkers hier over hun introvert / extravert zijn schrijven.

In geval TS terug komt, horen we dit wel :)
pi_165321582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 13:53 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Ik vroeger ook, heel erg op mezelf contacten uit de weg gaan en echt puur mijn eigen ding doen.... totdat ik besefte dat ik mijzelf daar echt heel erg te kort in deed.

Heb mijn leven op zijn kop gezet en ben echt aan mezelf gaan werken. Nu ben ik gewend om over die drempel te stappen en merk ik dat zich veel meer kansen voordoen en laat ik ze niet liggen.. echter merk ik wel dat ik nog van nature een introvert ben omdat ik vaak echt mijn eigen tijd nodig heb.

Na een poosje heel sociaal te hebben gedaan heb ik vaak wel behoefte om thuis alleen mijn ding te doen.

Waar ervaar jij dan allemaal problemen mee?.
Gewoon alleen al boodschappen gaan doen. En dan misschien wel bekenden tegenkomen (niet altijd zin om hoi te zeggen en zeker niet om een kletspraatje te maken aangezien ik daar niet goed in ben). Contact moeten hebben met de caissière (nog geen zelfscankassa's).

Maar vooral: praten met wie dan ook, waar dan ook. Ik kan dat gewoon niet. Mijn hoofd is blanco. Zelfs met mijn vriend en m'n eigen familie/schoonfamilie gaat dit ruk. Ik ben zó extreem stil. Op verjaardagen kletst iedereen om mij heen met iedereen en ik zit daar maar tussen... :{

En zelfs als vriendin langskomt ben ik stil en zeg ik weinig. Gewoon omdat ik geen idee heb waar ik het over moet hebben.

En ik vind deze karaktertrek wel zo ontzettend kut. Maar ik kan het niet veranderen, ik zal nooit een kletskous worden. :{
pi_165323013
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]


En ik vind deze karaktertrek wel zo ontzettend kut. Maar ik kan het niet veranderen, ik zal nooit een kletskous worden. :{
Nou een typekous wel. Wat een hoop tekst voor deze boodschap :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165323339
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nou een typekous wel. Wat een hoop tekst voor deze boodschap :{
Want als je veel kan typen ben je ook een kletskous irl :?

Nou nee. Dat heeft helemaal niks met elkaar te maken. Hier kan ik nadenken over wat ik wil zeggen, kan ik het nog even veranderen, of hoef ik niet per se te reageren. Dat kan irl niet.

Je kan dan niet even de tijd nemen om te bedenken wat je wil gaan zeggen in een gesprek. En hoe je het wil zeggen. Dat zou een nogal raar gesprek opleveren...

Dus het is absoluut niet zo dat omdat ik me hier wel redelijk kan uiten qua teksten, dat dat automatisch ook geldt voor het echte leven. ;)
pi_165324607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Want als je veel kan typen ben je ook een kletskous irl :?

Nee, maar dat zei ik ook niet ;) Je springt naar conclusies.

Wat je zegt over nadenken over een antwoord en steeds aanpassen of aanvullen herken ik maar al te goed :)

Wel is het zo, dat het vaak betekent dat je best over iets kan praten maar geremd bent om het te uiten. Met drank uit je het sneller of op papier durf je het na aanpassen wel de wereld in te gooien. Deze constatering heeft mij wel geholpen meer te kunnen praten door wat langer over je antwoord na te denken en toch jezelf stimuleren toch maar een antwoord of mening te uiten (en boeiend als het toch ruk eruit komt).

~:)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165325279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 11:07 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Dat klopt. Omdat onze maatschappij meer extravert is. Zodoende pas je daarin iets minder thuis. Dit is niet jouw fout. Eerder de fout, van een (nog) niet zo aangepaste maatschappij aan introverte mensen.

Hoewel we met de komst van het internet, wel een leuk instrument in onze 'introverte' handen hiervoor gekregen hebben.
Niet ? ;)

Enjoy :)
Ik weet bijvoorbeeld al dat ik beter achter de schermen kan werken.
Maja samenleving is echt voor de extravert lijkt het.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_165331141
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:38 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik weet bijvoorbeeld al dat ik beter achter de schermen kan werken.
Maja samenleving is echt voor de extravert lijkt het.
Lijkt maar zo hoor.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen introvert en een kluizenaar zijn. Dat laatste is wel weer extreem :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 15 september 2016 @ 19:10:11 #70
198698 gewoonmeppen
Wie niet voelen wil...
pi_165345460
Maakt geen verschil

Mijn vorige vriendin was introvert en mijn huidige vriendin extrovert. Beide hebben een hoog libido.
Extrovert betekent overigens niet dat ze de oren van mijn hoofd praat, als dat jou definitie is van extrovert.
pi_165345488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 10:10 schreef zovty het volgende:

[..]

Weet je wel hoe aantrekkelijk "stille wateren" zijn?
Nee?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_165345773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nee?
Stille wateren hebben diepe gronden... ;)
pi_165345844
Ah. Ja. Ok.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_165348432
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 19:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Stille wateren hebben diepe gronden... ;)
Vuistdiep?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_165390358
Ik denk dat qua libido/sexdrive er niet veer verschil is maar meer in de frequentie? Weinig sex betekent niet een laag libido.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')