abonnement Unibet Coolblue
pi_165098212
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 08:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik denk het wel, gisteravond dat was Rutte, dat was alles wat er is, niks meer of minder. Politiek als een spel, emotioneel van een pianospel , thats it.
Inderdaad. Grappig dat mensen soms zoveel diepgang verwachten bij anderen, terwijl werkelijke diepgang bij 90% van de mensen ontbreekt. Rutte is in dat opzicht niet anders dan de rest van de mensen. Dat hij minister-president heeft kunnen worden, heeft helemaal niets te maken met eventuele diepgang in hem als mens. Misschien moet je dat zelfs wel niet teveel hebben om dat politieke spel vol te houden. Alle andere mensen die ik ken, die ooit (samen met hem) politiek actief waren, zijn afgeknapt op de politiek.

Dat mensen aan de ene kant van een politicus willen dat hij eerlijk is en tegelijkertijd ook vinden dat een politicus altijd een antwoord moet hebben en een verhaal en zich staande kan houden in het (internationale) politieke geweld, maar dat zo iemand ook nog intellectueel en gevoelig, authentiek overkomt: een gigantische paradox. En zijn liefdesleven moet ook inzichtelijk en overzichtelijk zijn, want anders is het maar een rare.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165098279
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:23 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Zorgvuldig ingestudeerd voor de spiegel. Rutte is gay, maar kan blijkbaar zo goed acteren dat mensen hem op z'n woord geloven.


Roos over relatie Rutte: 'Als RVD iets ontkent, weet je bijna dat het waar is'


Premier Mark Rutte heeft geen relatie met een man. Dat zegt zijn woordvoerder desgevraagd. Afgelopen nacht stak een bericht daarover de kop op. Maar dat klopt niet, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst.
redactie 19-05-14, 12:19 Laatste update: 05-02-16, 22:55 Bron: ANP

De vermeende relatie werd 'aan mij persoonlijk bevestigd', aldus presentator Jan Roos in het radioprogramma Echte Jannen. 'Het is officieel.' Maar de woordvoerder van Rutte kan het verhaal 'niet plaatsen'. Verder wil hij niet op het privéleven van de minister-president ingaan.

Reactie
Aan AD laat Jan Roos maandagmiddag weten: 'Als de RVD iets ontkent, dan weet je bijna zeker dat het waar is. Het is zo'n beetje hetzelfde als een voetbalclub die zegt dat de trainer het volledige vertrouwen van het bestuur geniet.'

Roos is duidelijk: 'Het is echt een betrouwbare bron. Een intieme kennis van de premier, iemand die hem goed kent.' De presentator is niet van plan dieper in zijn nieuwtje te duiken. 'Ik ga niet in zijn privéleven wroeten. Eigenlijk interesseert het me ook helemaal niet. Eigenlijk is het überhaupt raar dat dit nieuws is. Maar, ik vond het wel grappig om dit te vertellen ja.'

Jan Heemskerk, die het programma samen met Roos maakt, trekt de bewering van zijn collega niet in twijfel. 'Jan is wel dom, maar niet zo dom. Hij is onconventioneel, maar weet wat 'ie zegt en is niet iemand die zomaar iets roept.'

http://www.ad.nl/binnenla(...)et-waar-is~a5931b58/
Misschien is ie er toen achter gekomen dat ie op vrouwen viel. Ik verwacht binnen niet al te lange termijn toch wel nieuws over een date tussen Rutte en een dame. Alle dames die hem heimelijk leuk vinden maar tot nu toe niet durfden, gaan nu een brief schrijven naar de vpro.
  maandag 5 september 2016 @ 09:15:00 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_165098335
Als Jan Roos zegt dat Rutte homo is dan ben ik toch geneigd te denken dat Rutte een vrouwenverslindede potenrammer is.

Zelfs zijn naaste collega noemt hem dom. Sad!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_165098599
Jan Roos :')_!

Proberen te scoren met de geaardheid van Rutte, dat kan als je bij GS 'werkt' als huismongool, niet als je lijsttrekker van een politieke partij bent.

:r
pi_165098764
Moet toch wel een leuke vrouw te vinden zijn voor Rutte. Laat de KRO maar een programma maken Rutte Zoekt Vrouw. Kijkcijfershit gegarandeerd
  maandag 5 september 2016 @ 09:46:59 #231
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165098797
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 23:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach, beetje een gemiddelde figuur, tegen de 50, zelfde waarden een beetje als de meeste mensen. Bijvoorbeeld over de mislukte integratie. Alleen is hij dan weer een stuk optimistischer.
Verder denk ik niet dat zo'n gast veel teweeg brengt bij gasten als Poetin of Erdo, dat zijn bijna onderwereldfiguren, maar dat zal geen enkele NL'er uiteindelijk doen.
Te weinig oog voor het sociale, dat kun je hem wel nadragen, ogv dit interview. Verbaast je ook niet, want VVD'er. Net als onze chihuahua hier, die zou ook VVD stemmen.
Enfin, je kunt er wel een biertje mee drinken.
Hij kon mooi de richting van het debat sturen. Hoort bij het spel. Ja, er kijken slechts 1 miljoen mensen naar maar de invloed gaat verder.

Het nos journaal pikt de tweestrijd met pvv eruit, en dat is precies het opzetje.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 5 september 2016 @ 10:14:02 #232
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_165099144
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien is ie er toen achter gekomen dat ie op vrouwen viel. Ik verwacht binnen niet al te lange termijn toch wel nieuws over een date tussen Rutte en een dame. Alle dames die hem heimelijk leuk vinden maar tot nu toe niet durfden, gaan nu een brief schrijven naar de vpro.
Er zijn genoeg vrouwen die een bekende man durven daten - ook die die niet publiciteitsgeil zijn. Ongeacht Rutte's geaardheid werd dit alleen gedeeld om potentiële vrouwelijke kiezers aan te spreken lijkt me. Hij verkeert al in de juiste kringen om een partner (verborgen of niet) te vinden die bij hem past - heeft 'ie echt geen kijkers van ZG voor nodig.
pi_165099362
Wat mij overigens dit hele seizoen verbaasde, is hoe vaak Erdbrink zijn gasten onderbreekt met de opmerking "Daar komen we later nog over te spreken". Mijns inziens is het idee van Zomergasten dat de gast de avond bepaalt, dus als de gast bij wijze van spreken NU over zijn goudvis wil praten, dan moet de gastheer zich daar maar aan aanpassen en zelf een later moment zoeken om zijn voorbereide vragen in het gesprek te verwerken.
Ik kan me niet van eerdere seizoenen herinneren dat de presentator zo strak het gesprek wilde sturen.
pi_165099556
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2016 09:05 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Inderdaad. Grappig dat mensen soms zoveel diepgang verwachten bij anderen, terwijl werkelijke diepgang bij 90% van de mensen ontbreekt. Rutte is in dat opzicht niet anders dan de rest van de mensen. Dat hij minister-president heeft kunnen worden, heeft helemaal niets te maken met eventuele diepgang in hem als mens. Misschien moet je dat zelfs wel niet teveel hebben om dat politieke spel vol te houden. Alle andere mensen die ik ken, die ooit (samen met hem) politiek actief waren, zijn afgeknapt op de politiek.

Dat mensen aan de ene kant van een politicus willen dat hij eerlijk is en tegelijkertijd ook vinden dat een politicus altijd een antwoord moet hebben en een verhaal en zich staande kan houden in het (internationale) politieke geweld, maar dat zo iemand ook nog intellectueel en gevoelig, authentiek overkomt: een gigantische paradox. En zijn liefdesleven moet ook inzichtelijk en overzichtelijk zijn, want anders is het maar een rare.
Goede analyse. Die oppervlakkigheid van Rutte is erg herkenbaar, ik zie dat ook vaak bij vrienden die succesvol zijn in het bedrijfsleven. Niets mis met dat soort mensen, zijn vaak positieve en gezellige mensen.
  maandag 5 september 2016 @ 11:01:57 #235
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_165099741
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Goede analyse. Die oppervlakkigheid van Rutte is erg herkenbaar, ik zie dat ook vaak bij vrienden die succesvol zijn in het bedrijfsleven. Niets mis met dat soort mensen, zijn vaak positieve en gezellige mensen.
Mensen die in hun cariere over lijken gaan zijn vaak "positief en gezellig" in hun privé. Dat is zeker zo in "Den Haag". SP kamerlid Siderius beschrijft de landelijke politiek niet voor niets als een slangenkuil waar je voortdurend over je schouder moet kijken of er niet iemand een mes in je rug steekt.
pi_165099905
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 00:05 schreef luxerobots het volgende:

Echter heb ik niet het idee dat ik de mens Rutte ken. Ja, als een oppervlakkige VVD'er. De multiculturele samenleving is mislukt, dus moeten we de asielzoekers die hier komen erop wijzen wat de Nederlandse waarden zijn. Nou, dat zal voor een islamist veel uitmaken...
Dat interesseert hem ook helemaal geen reet. Meer arbeidsaanbod dus werkgevers blij, de werknemer betaalt in alle opzichten de rekening. Dat zijn gewoon probleempjes die een beetje gemanaged moeten worden zodat ze niet in de weg zitten bij het verplaatsen van zoveel mogelijk geld van de hardwerkende Nederlander naar de hardbezittende en hardspeculerende belastingparadijs'bewoner'. Lekker geld exporteren.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 08:23 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Zorgvuldig ingestudeerd voor de spiegel. Rutte is gay, maar kan blijkbaar zo goed acteren dat mensen hem op z'n woord geloven.


Roos over relatie Rutte: 'Als RVD iets ontkent, weet je bijna dat het waar is'


Premier Mark Rutte heeft geen relatie met een man. Dat zegt zijn woordvoerder desgevraagd. Afgelopen nacht stak een bericht daarover de kop op. Maar dat klopt niet, aldus de Rijksvoorlichtingsdienst.
redactie 19-05-14, 12:19 Laatste update: 05-02-16, 22:55 Bron: ANP

De vermeende relatie werd 'aan mij persoonlijk bevestigd', aldus presentator Jan Roos in het radioprogramma Echte Jannen. 'Het is officieel.' Maar de woordvoerder van Rutte kan het verhaal 'niet plaatsen'. Verder wil hij niet op het privéleven van de minister-president ingaan.

Reactie
Aan AD laat Jan Roos maandagmiddag weten: 'Als de RVD iets ontkent, dan weet je bijna zeker dat het waar is. Het is zo'n beetje hetzelfde als een voetbalclub die zegt dat de trainer het volledige vertrouwen van het bestuur geniet.'

Roos is duidelijk: 'Het is echt een betrouwbare bron. Een intieme kennis van de premier, iemand die hem goed kent.' De presentator is niet van plan dieper in zijn nieuwtje te duiken. 'Ik ga niet in zijn privéleven wroeten. Eigenlijk interesseert het me ook helemaal niet. Eigenlijk is het überhaupt raar dat dit nieuws is. Maar, ik vond het wel grappig om dit te vertellen ja.'

Jan Heemskerk, die het programma samen met Roos maakt, trekt de bewering van zijn collega niet in twijfel. 'Jan is wel dom, maar niet zo dom. Hij is onconventioneel, maar weet wat 'ie zegt en is niet iemand die zomaar iets roept.'

http://www.ad.nl/binnenla(...)et-waar-is~a5931b58/
Eigenlijk is het gewoon schandalig, de VPRO en de minister-president, ooit toch twee eerbiedwaardige instituten, moeten het erover hebben of hij homo is en dat hij in zijn studententijd voor het laatst heeft geneukt. Wat is de volgende stap in deze collectieve schoffering van zowel de privacy van een Nederlander als dit ambt, de vraag of hij veel masturbeert?

Mag iemand misschien vrijgezel zijn? Mogen homo's misschien zelf hun coming out organiseren? Nee, ik suggereer niet dat hij homo is, maar er zijn kennelijk mensen die het recht opeisen om een ander te outen of schaamteloos en publiekelijk over diens geaardheid te speculeren terwijl hij al lang en breed heeft aangegeven dat hij hetero is. We gaan toch ook niet over homo's zeggen dat ze eigenlijk hetero zijn, maar gewoon een beetje in de war?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 5 september 2016 @ 11:22:22 #237
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_165099997
Ik denk dat Rutte best veel masturbeert.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  maandag 5 september 2016 @ 11:40:37 #238
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_165100282
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gewoon schandalig, de VPRO en de minister-president, ooit toch twee eerbiedwaardige instituten, moeten het erover hebben of hij homo is en dat hij in zijn studententijd voor het laatst heeft geneukt. Wat is de volgende stap in deze collectieve schoffering van zowel de privacy van een Nederlander als dit ambt, de vraag of hij veel masturbeert?

Mag iemand misschien vrijgezel zijn? Mogen homo's misschien zelf hun coming out organiseren? Nee, ik suggereer niet dat hij homo is, maar er zijn kennelijk mensen die het recht opeisen om een ander te outen of schaamteloos en publiekelijk over diens geaardheid te speculeren terwijl hij al lang en breed heeft aangegeven dat hij hetero is. We gaan toch ook niet over homo's zeggen dat ze eigenlijk hetero zijn, maar gewoon een beetje in de war?
Niemand heeft Rutte gedwongen om daar te gaan zitten. Hij wist dat hij die vraag ging krijgen omdat veel Nederlanders daar wel in geïnteresseerd zijn en leek zelfs blij dat hij zijn ingestudeerd riedeltje af kon steken om mogelijk meer vrouwelijke kiezers voor zich te kunnen winnen. Het paste in het totale propaganda plaatje, net als die slechte imitatie van Aboutaleb, en dat filmpje dat moest aangeven dat hij niet elitair maar volks was opgevoed. Alles wat hij zei was erop gericht om verschillende groepen stemvee aan te boren.
pi_165100374
Ik vind het eigenlijk heel moedig dat ie zich zo kwetsbaar heeft opgesteld. Hoop dat ie snel aan de vrouw komt, dan is dat gezeur voorbij.
pi_165100576
deze aflevering met rutte kijk tip of niet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_165100587
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:40 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Niemand heeft Rutte gedwongen om daar te gaan zitten. Hij wist dat hij die vraag ging krijgen omdat veel Nederlanders daar wel in geïnteresseerd zijn en leek zelfs blij dat hij zijn ingestudeerde riedeltje af kon steken om mogelijk meer vrouwelijke kiezers voor zich te kunnen winnen.
Dat is juist het probleem, hij moet er iets mee, of hij dat ook wil is niet zo relevant. Er is een situatie ontstaan dat Nederlanders recht menen te hebben op het antwoord op een een vraag terwijl ze helemaal niet hebben geinteresseerd te zijn. Ik kan ook wel geinteresseerd zijn in de bedgewoonten van Hennis-Plaschaert, maar dat hou ik voor me want dat gaat me niet aan.

quote:
Het paste in het totale propaganda plaatje, net als die slechte imitatie van Aboutaleb, en dat filmpje dat moest aangeven dat hij niet elitair maar volks was opgevoed. Alles wat hij zei was erop gericht om verschillende groepen stemvee aan te boren.
Het is in alle opzichten een misser van de VPRO. Het is geen integere zomergast want hij zit daar met een verkiezingsagenda. Het is geen goede zomergast want hij is te oppervlakkig om goede fragmenten uit te zoeken, en hij is geen goede zomergast omdat hij geen eigen mening heeft en alleen maar andermans uitgekauwde mening nablaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_165101299
Verrassend hoe positief de reacties zijn op de VPRO facebook pagina.
VPRO heeft hier echt een misser mee gehad.
Michael ‘Hokjesman’ Schaap heeft gelijk.

http://cult.tpo.nl/2016/0(...)-npo-vrpo-en-nipkow/
pi_165101398
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:56 schreef Weltschmerz het volgende:

Het is in alle opzichten een misser van de VPRO. Het is geen integere zomergast want hij zit daar met een verkiezingsagenda. Het is geen goede zomergast want hij is te oppervlakkig om goede fragmenten uit te zoeken, en hij is geen goede zomergast omdat hij geen eigen mening heeft en alleen maar andermans uitgekauwde mening nablaat.
Het kijkcijfer is goed, het dubbele van de uitzending ervoor. En het is enigszins spraakmakend, we hebben het er nu ook weer over.

Dat Rutte vrij inhoudsloos is, maakt het dus geen niet-geslaagde uitzending.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:15 schreef Weltschmerz het volgende:

Eigenlijk is het gewoon schandalig, de VPRO en de minister-president, ooit toch twee eerbiedwaardige instituten, moeten het erover hebben of hij homo is en dat hij in zijn studententijd voor het laatst heeft geneukt. Wat is de volgende stap in deze collectieve schoffering van zowel de privacy van een Nederlander als dit ambt, de vraag of hij veel masturbeert?
Ik ken een jeugdvriend van Rutte, die nog steeds bevriend is met Rutte.

Met hem heb ik het wel eens over Rutte gehad, ook over zijn status met vrouwen. Volgens hem heeft hij nooit een vriendin gehad. Rutte heeft de instelling dat je daar alleen maar gezeik mee krijgt. Dat hij nu zei dat hij in zijn studententijd een relatie had, verbaasde mij dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 05-09-2016 12:45:22 ]
  maandag 5 september 2016 @ 12:58:20 #244
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165101891
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 10:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Goede analyse. Die oppervlakkigheid van Rutte is erg herkenbaar, ik zie dat ook vaak bij vrienden die succesvol zijn in het bedrijfsleven. Niets mis met dat soort mensen, zijn vaak positieve en gezellige mensen.
Vaak van het type gladjakker en fout maatpak. Mensen die zich spiegelen aan Gordon Gekko en Patrick Bateman. Dat zijn niet voor niets verheerlijkte cultfiguren (sinds de jaren 80).

Voorbeeldje:
https://mobile.twitter.co(...)s/772545959502962689
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_165101917
quote:
2s.gif Op maandag 5 september 2016 09:05 schreef Franny_G het volgende:
Inderdaad. Grappig dat mensen soms zoveel diepgang verwachten bij anderen, terwijl werkelijke diepgang bij 90% van de mensen ontbreekt. Rutte is in dat opzicht niet anders dan de rest van de mensen. Dat hij minister-president heeft kunnen worden, heeft helemaal niets te maken met eventuele diepgang in hem als mens. Misschien moet je dat zelfs wel niet teveel hebben om dat politieke spel vol te houden. Alle andere mensen die ik ken, die ooit (samen met hem) politiek actief waren, zijn afgeknapt op de politiek.
Ik vond het ook wel frappant hoe opzettelijk klein hij zich maakte in het kader van de macht, hij ziet zichzelf volgens mij ook echt als onderdeel van een raderwerk .En hierin wil hij wel het grootste tandwiel zijn. Dat moet je kunnen, zo'n onderdeel zijn, iets meer diepgang en je loopt mentaal vast.
quote:
Dat mensen aan de ene kant van een politicus willen dat hij eerlijk is en tegelijkertijd ook vinden dat een politicus altijd een antwoord moet hebben en een verhaal en zich staande kan houden in het (internationale) politieke geweld, maar dat zo iemand ook nog intellectueel en gevoelig, authentiek overkomt: een gigantische paradox. En zijn liefdesleven moet ook inzichtelijk en overzichtelijk zijn, want anders is het maar een rare.
Je ziet mensen ook soms veranderen, van een idealistisch gedreven iemand die compleet sufgelagen wordt door alle dilemma's maar lekker gaat meedraaien.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_165102220
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 11:45 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het eigenlijk heel moedig dat ie zich zo kwetsbaar heeft opgesteld. Hoop dat ie snel aan de vrouw komt, dan is dat gezeur voorbij.
Zo is het. En dan 'het laatste taboe'... dat ie vrijgezel is. Onzin ten top.
Volgens mij is het laatste taboe dat ie homo zou zijn nog groter. Niemand heeft iets met zijn privéleven te maken maar iedereen is van mening er over te moeten oordelen. Apart volk zijn we ook eigenlijk :)
  maandag 5 september 2016 @ 13:20:43 #247
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_165102379
quote:
5s.gif Op maandag 5 september 2016 11:56 schreef Slayage het volgende:
deze aflevering met rutte kijk tip of niet?
Nee.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_165102462
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2016 09:15 schreef speknek het volgende:
Als Jan Roos zegt dat Rutte homo is dan ben ik toch geneigd te denken dat Rutte een vrouwenverslindede potenrammer is.

Zelfs zijn naaste collega noemt hem dom. Sad!
Ach, altijd ergens een low life die aandacht zoekt met kijk-wat-ik-durf-te-zeggen. Dom is hij zeker niet. Sociaal veel slimmer dan Balkenende, bv. Rutte kent zijn beperkingen en kan niet erg uit de voeten met kwetsbaarheid en privé-zaken, wat maakt dat hij oppervlakkig overkomt. Of hij nou op mannen vrouwen of kabouters valt, hoe wil je dan samenleven. Ken er wel meer die ooit maar 1 relatie hebben gehad. En die zich die ene liefde vooral herinneren als een onhandelbare periode van controleverlies. Niets voor Rutte denk ik. De 'menselijke kant' wordt sowieso zwaar overrated mi, kan je beter de Story of Prive lezen dan dit programma kijken.

Zal niet op hem stemmen maar werd minder formeel dan ik van te voren dacht. Paar goede fragmenten en volgens mij waren zijn verontwaardiging en enthousiasme oprecht, misschien zie ik het verkeerd. Erdbrink heeft naar mijn idee wel wat spannende vragen laten liggen, als er dan geen protocol gold.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 05-09-2016 19:03:29 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 5 september 2016 @ 14:06:15 #249
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_165103286
Ik vond die zin ijzersterk. Alleen zijn is het laatste taboe.
pi_165108789
Overigens is Rutte wel van het overbodige Engels (harassment, subway, timing, commercial, radiates power, determined en next-level).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')