abonnement Unibet Coolblue
pi_164951484
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:09 schreef elamanilo het volgende:

Hier hielp het om mijn baby in de draagdoek te knopen en te gaan wandelen. In de natuur, door de wijken, gewoon wandelen. Wind door je haren en hoofd, baby die heerlijk slaapt. Uren heb ik gewandeld, dat werkte echt mediterend. En soms ook 's nachts, als dat nodig was.
Tja, ik weet niet... het was juist deze gedachtegang waardoor ik als verse moeder het soms zo zwaar had. Want ik wilde ook zo graag meeveren met mijn kind en er altijd voor haar zijn, ze was mijn absolute prioriteit. Dus liep ik ook urenlang met haar in de draagdoek. Maar dat zorgde er bij mij voor dat ik daar fysiek en mentaal slechter van werd: ik had totaal geen reserves meer, kreeg ondergewicht en was ook geregeld ziek. Pas nu, met terugwerkende kracht, zie ik pas echt goed in dat ik niet goed voor mezelf heb gezorgd in die tijd. In het dreumestopic was van de week ook het verhaal van iemand (noem even geen namen hier) die 's nachts urenlang met een baby aan het wandelen was en oververmoeid werd. Dat is toch niet iets om mensen als advies mee te geven? Soms lukken deze zaken niet bij iedereen zo, op deze manier. En zijn er ook grenzen aan hoe je dit in de praktijk kunt brengen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_164951507
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 20:53 schreef Nouk84 het volgende:
Ik zag mooie foto's van Groofs en Chanty O+

Molo; m'n smaak is niet echt veranderd, geloof ik.. Ik kook dezelfde dingen als voor tijdens en na m'n zwangerschap..

Jagar; wat goed! Morgen weer proberen!

Angelatje; spannend nog even.

Ela; je klinkt altijd zo heerlijk relaxed O+ Vind het zo gek dat onze baby's vrij weinig schelen, terwijl het toen als een eeuwigheid voelde (dat heb ik met meer baby's hier overigens..)

Ik lag vanmorgen om half 6 wakker nadat man weg was (bedankt kat die aan m'n deur stond te krabben :') ), om 6u begon Emma een beetje te huilen. Even gewacht, en toen toch maar gegaan (ze slaapt door dus wilde alleen speen in d'r mond doen), stond ik op de gang, hield het op. Ging ik maar weer in bed liggen, wachtende tot ze weer ging huilen. 3x raden wie sliep tot 7u en wie niet meer sliep. Juist :')

Verder verwachtte ik vanmiddag een oververmoeide baby na oppasuurtje van oma, zo nam ik d'r iig mee naar huis. Dus zodra we thuis waren, hup in draagzak en lekker 3 kwartier gewandeld. Daarna lekker samen op ons grote bed gelegen in de hoop dat ze nog wat ging slapen en ik lekker kon uitrusten. Ik heb uiteindelijk liggen bellen met werk en zij lag lekker te brabbelen. Over werk gesproken; ik mag m'n oude functie terug! Dus geen nieuwe manager, geen nieuwe saaie werkplek zonder radio, maar gewoon m'n leuke collega's om me heen. Ik heb gezegd dat ik erover nadenk maar eigenlijk heb ik m'n keuze al gemaakt.

Ooh en we hebben een kavel gekocht! Super tof we gaan zelf een huis bouwen en ontwerpen *G*

/lief dagboek :')
Was er sprake van dat ze je een andere functie wilde geven dan die je had voor je verlof?
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:06:13 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164951561
@nouk: Wat fijn van je baan en het huis to be *O* Gefeliciteerd!

Persen zonder verdoving, ik denk dat dat heel persoonlijk is hoe je dat ervaart. Ik heb bij nr 2 47 minuten zonder verdoving geperst (bij de eerste wel persweeën maar mocht niet persen want 7 cm en uiteindelijk spoedks) en vond de persweeën alleen pijnlijk toen ik niet mee mocht persen (en dat was bij nr 1 ook zo en toen had ik wel pijnstilling). Meepersen was juist een enorme opluchting. Zal niet beweren dat het fijn voelt maar het was goed te doen.

En idd het is hoe dan ook een prestatie, al voelde ik me bij nr 1 ook een dikke faal omdat een normale bevalling mislukt was.

Wat betreft de hond. Mijn moeder ziet het als haar kind dus nee die gaat ze niet op de gang of buiten zetten. En hij is een half jaar oud dus het luisteren is gewoon nog een ding bij zo'n jonge hond. Ze heeft echt wel geprobeerd om hem weg te houden maar het was vrij kansloos. Ik hoop dat hij snel wat rustiger wordt en dan mijn zoontje minder angstig wordt. Als je hem steeds buiten zet kan hij er ook niet aan wennen natuurlijk. Maarja.. Lastig... Omdat hij zo ontzettend groot is (schofthoogte is nu al meer dan 65 cm schat ik) vind zelfs ik het eng als hij zo op me af komt, helemaal als hij dat bij mijn kinderen doet. Volgende keer zijn we iig weer met z'n tweeën en blijven we niet een heel weekend.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:09:19 #229
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164951661
Oh bah ikke ;( al die stomme Ziektes ook altijd, beterschap voor je peuter en idd hopelijk slaat het niet over.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:22:13 #230
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164952092
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Was er sprake van dat ze je een andere functie wilde geven dan die je had voor je verlof?
Nee, maar waar ik voorheen alles deed, wilden ze een groot deel van m'n werk afsplitsen van mijn afdeling en plaatsen onder een andere afdeling. Ik moest dus meeverhuizen met het werk zeg maar. Nu komt er een plekje vrij op mijn oude afdeling en kreeg ik dus de keuze om die plek op te vullen.

Wat naar Ikke! Sterkte!

Chanty; sorry maar ik begrijp het gewoon echt niet van je moeder. Mijn hond is ook mijn kind en mag heel veel hier in huis, maar als iemand het niet trekt, moet ze gewoon weg.. Nu heb ik vrij veel mazzel dat m'n hond echt wel goed naar mij luistert (in huis) maar anders ging ze in de bench. Natuurlijk moet Lucas er wel aan wennen, maar dat kan ook rustiger en op zijn tempo.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164952148
Wat een fijne foto's hier weer allemaal!

Hier ook af en toe flink herrie. Vooral gillen naar de hond is geweldig. Ze spannen nu al samen tegen mij :') dan gaat S. gillen, de hond lukken aan z'n handje, ik zeg dat het niet mag, S. lachen en nog harder gillen, enz. Daar moeten we toch nog eens een goed gesprek over hebben met z'n drieën :D

Molo, pas nu je het zo vraagt realiseer ik me dat ik veel minder graag vlees eet, minder snoep/snaai en eerder naar het fruit neig. Op zich weinig mis mee ^O^

Ik vond de persfase echt een feestje. Eerst een uur persweeën wegpuffen (hoax, die kun je niet wegpuffen) vond ik een hel. Toen ze zeiden dat ik mee mocht persen was ik echt gelukkig, zo erg zelfs dat vriendje het daar nog steeds over heeft, dat ik zo begon te glunderen :')
Het lijkt me dat zoiets echt voor iedereen anders is. Ik had geen behoefte aan pijnstilling en vond het juist wel prettig om het zo bewust mee te maken allemaal, maar kan me ook heel goed voorstellen dat anderen even weg willen van de pijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:25:35 #232
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164952215
Ik kan me niet meer herinneren hoe ik dacht over persen. Was wel blij dat ik er eindelijk iets mee kon doen, met die drang. Maar het duurde maar 12 min, dus of het pijn deed (want geen pijnstilling) weet ik echt niet meer :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164952439
Ikke, wat naar van de krentenbaard. Hopen dat het mini dan bespaard blijft.

Chanty, lijkt me niet tof zo hoor. Hier gaat de hond ook echt weg als mensen er moeite mee hebben. En dan is dat nog niet eens zo'n grote hond. Zo'n grote zou ik ook veel minder tof vinden. Schoonouders hebben een rottweiler, maar die kijkt het liefst van een afstandje naar S.

Nouk, wat tof, de baan die je graag wil en jullie droomhuis bouwen!

Oeh, S. neemt z'n tijd om het kruipen te leren (al een ruime maand is hij er bijna :'). Vandaag voor het eerst ook echt een ministukje vooruit.
Vandaag is hij 7 maanden geworden en ik denk dat hij dit trucje heeft gekozen voor z'n vermaandag :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:33:50 #234
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164952478
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:22 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Nee, maar waar ik voorheen alles deed, wilden ze een groot deel van m'n werk afsplitsen van mijn afdeling en plaatsen onder een andere afdeling. Ik moest dus meeverhuizen met het werk zeg maar. Nu komt er een plekje vrij op mijn oude afdeling en kreeg ik dus de keuze om die plek op te vullen.

Wat naar Ikke! Sterkte!

Chanty; sorry maar ik begrijp het gewoon echt niet van je moeder. Mijn hond is ook mijn kind en mag heel veel hier in huis, maar als iemand het niet trekt, moet ze gewoon weg.. Nu heb ik vrij veel mazzel dat m'n hond echt wel goed naar mij luistert (in huis) maar anders ging ze in de bench. Natuurlijk moet Lucas er wel aan wennen, maar dat kan ook rustiger en op zijn tempo.
Mee eens met dat laatste maar ik ben te gast en bepaal dus niet hoe en wat. Dus enige optie is om er niet meer heen te gaan (deden we normaal ook maar eens in de twee maanden).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164952554
Zelf vond ik de pijn erg meevallen. Het zwaarste vond ik inderdaad het wegpuffen en dan vooral de kracht die het kostte om dat vol te houden.

Toen ik eenmaal wel mocht persen wist ik niet meer zo goed hoe ik dat het beste kon doen... Uiteindelijk duurde het gelukkig niet zo lang, dus ik zal toch wel iets goed hebben gedaan. Ik had wel hele fijne begeleiding door de gyn vond ik : )
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:46:24 #236
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164952981
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mee eens met dat laatste maar ik ben te gast en bepaal dus niet hoe en wat. Dus enige optie is om er niet meer heen te gaan (deden we normaal ook maar eens in de twee maanden).
Ik vind juist wel dat de gast bepaalt, maar goed dat moet het baasje van de hond ook wel vinden dan ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:57:02 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164953385
Herkenbaarheid met eten O+
Voor zwangerschap vond ik tonijn geen lekkere vis, tijdens zwangerschap vond ik het héérlijk en direct erna heb ik alle bakjes vissalade en zulks weer weg gemieterd _O-

Over die persfase, houdt iemand bij hoe lang dat duurt ofzo, dat jullie het aantal minuten zo precies weten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 augustus 2016 @ 22:59:05 #238
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164953438
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:57 schreef Molo het volgende:
Herkenbaarheid met eten O+
Voor zwangerschap vond ik tonijn geen lekkere vis, tijdens zwangerschap vond ik het héérlijk en direct erna heb ik alle bakjes vissalade en zulks weer weg gemieterd _O-

Over die persfase, houdt iemand bij hoe lang dat duurt ofzo, dat jullie het aantal minuten zo precies weten?
Stond in het verslag van de verloskundige :)

Verse tonijn O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164953485
Nouk wat een hoop leuk nieuws!

Ah, ikke, zoveel krentenbaard wat zielig.

Molo ik ben ook juist tijdens de zwangerschap en daarna koffie gaan waarderen. Maar er zit ook een vies bijsmaakje aan pijnboompitten sinds mijn zwangerschap. Vreemd.

Wat betreft persen sluit ik me bij mariposas aan. Persen zonder persdrang is echt heel naar, want je lichaam geeft niet aan wat je moet doen (ik moest persen terwijl ik pijnlijke weeen in mijn bovenbeen had en niet wist waar ik het zoeken moest).
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:02:29 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164953532
quote:
7s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Stond in het verslag van de verloskundige :)

Verse tonijn O+
Ah vandaar :D
Ik dacht al, dat kun je onmogelijk zelf gaan zitten timen tijdens zoiets :D _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164953987
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat verschilt echt heel erg per persoon, dat kan je niet zo stellig zeggen. Veel mensen ervaren persweeen juist positief en veel minder pijnlijk ten opzichte van ontsluitingsweeen.
Met een ruggenprik kan het ook weer zo zijn dat je geen persdrang voelt. Ooit proberen te poepen zonder aandrang? ;)
Ik zeg toch niet dat de pijn van persweeën heftiger is dan die van ontsluitingsweeën? Ik zeg alleen dat de pijn heftig is.

Ik voelde bij mijn eerste lichamelijk geen persdrang maar de vk vertelde me wanneer ik moest persen en ik wilde haar zo graag in mijn armen dat ik absoluut de drang/behoefte had om te persen.. Dat je door de ruggenprik de persweeën niet voelt betekent niet dat ze er niet zijn, je lichaam doet gewoon zijn werk..
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:40:54 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164954608
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:00 schreef Arja het volgende:
Nouk wat een hoop leuk nieuws!

Ah, ikke, zoveel krentenbaard wat zielig.

Molo ik ben ook juist tijdens de zwangerschap en daarna koffie gaan waarderen. Maar er zit ook een vies bijsmaakje aan pijnboompitten sinds mijn zwangerschap. Vreemd.

Wat betreft persen sluit ik me bij mariposas aan. Persen zonder persdrang is echt heel naar, want je lichaam geeft niet aan wat je moet doen (ik moest persen terwijl ik pijnlijke weeen in mijn bovenbeen had en niet wist waar ik het zoeken moest).
Krentenbaard klinkt mooi kut ja :X
Hopelijk snel weg!

Dat van die pijnboompitten kan ook komen als je Chinese pijnboompitten eet.
https://www.gezondheidsne(...)ompittensyndroom-pns
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164954631
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 22:02 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat verschilt echt heel erg per persoon, dat kan je niet zo stellig zeggen. Veel mensen ervaren persweeen juist positief en veel minder pijnlijk ten opzichte van ontsluitingsweeen.
Met een ruggenprik kan het ook weer zo zijn dat je geen persdrang voelt. Ooit proberen te poepen zonder aandrang? ;)
Dat had ik dus, ze hebben de prik toen uitgezet (of hoe je het wil noemen :P) toen ging het beter, maar nog niet goed genoeg dus weeën versterkers erbij. De prik zal niet helemaal uitgewerkt zijn denk ik, maar de pijn die ik voelde vond ik beter te doen dan de ontsluitingsfase. Behalve "the ring of fire" dan :P ik voelde haar hoofd steeds een stukje terugzakken en dat vond ik stom.
Tussendoor moest ik er een paar wegzuchten omdat M haar hartslag steeds dipte. Pff wat vond ik dat irritant, stiekem pers je toch vanzelf een beetje mee.

M. is vandaag best makkelijk, nu ben ik bang voor de nacht :')
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:42:59 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164954659
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat de pijn van persweeën heftiger is dan die van ontsluitingsweeën? Ik zeg alleen dat de pijn heftig is.

Ik voelde bij mijn eerste lichamelijk geen persdrang maar de vk vertelde me wanneer ik moest persen en ik wilde haar zo graag in mijn armen dat ik absoluut de drang/behoefte had om te persen.. Dat je door de ruggenprik de persweeën niet voelt betekent niet dat ze er niet zijn, je lichaam doet gewoon zijn werk..
wel wat vergrootte kans op minder persweeën en minder krachtige bij epiduraal.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 29 augustus 2016 @ 23:45:07 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164954708
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Dat had ik dus, ze hebben de prik toen uitgezet (of hoe je het wil noemen :P) toen ging het beter, maar nog niet goed genoeg dus weeën versterkers erbij. De prik zal niet helemaal uitgewerkt zijn denk ik, maar de pijn die ik voelde vond ik beter te doen dan de ontsluitingsfase. Behalve "the ring of fire" dan :P ik voelde haar hoofd steeds een stukje terugzakken en dat vond ik stom.
Tussendoor moest ik er een paar wegzuchten omdat M haar hartslag steeds dipte. Pff wat vond ik dat irritant, stiekem pers je toch vanzelf een beetje mee.

M. is vandaag best makkelijk, nu ben ik bang voor de nacht :')
ik hoop op een goede nacht voor je!

Larfje hier was vanavond wat minder chill, geloof dat de door de Oei Ik Groei retarded omschreven sprong eraan komt ofzo.

En ik geloof dat we naar maar 62 gaan hier, veel dingen van maat 56 passen niet meer en ik merk het ook in de Tula dat ze hoger is :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164955573
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 23:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Krentenbaard klinkt mooi kut ja :X
Hopelijk snel weg!

Dat van die pijnboompitten kan ook komen als je Chinese pijnboompitten eet.
https://www.gezondheidsne(...)ompittensyndroom-pns
Nee dat is het niet. Het is alleen op het moment zelf, niet nog dagen later en heb al verschillende geprobeerd.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:35:40 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164955612
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:32 schreef Arja het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Het is alleen op het moment zelf, niet nog dagen later en heb al verschillende geprobeerd.
ah weird! en stom, want lekker :9

Al vervang ik ze in cheap ass tijden in gerechten nog weleens door geroosterde cashewnoten :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164955660
quote:
0s.gif [b]Op maandag 29 augustus 2016 23:45 schreef Molo het volgende
En ik geloof dat we naar maar 62 gaan hier, veel dingen van maat 56 passen niet meer en ik merk het ook in de Tula dat ze hoger is :D :D
Ik zie Emmy gewoon steeds meer ruimte innemen in de kinderwagen, zowel in de lengte als de breedte. Als ze zo doorgaat duurt het niet zo heel lang meer voor hij te klein is.
Ik heb de kinderwagenbak eens opgemeten en die is 75 cm, maar ik denk dat als ze zelf 70 cm is het al niet meer erg lekker ligt. Maar ze is dan denk ik ook nog niet oud genoeg voor een buggy.

Vrijdag naar het cb, benieuwd hoe groot ze is.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 00:40:53 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164955695
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:38 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik zie Emmy gewoon steeds meer ruimte innemen in de kinderwagen, zowel in de lengte als de breedte. Als ze zo doorgaat duurt het niet zo heel lang meer voor hij te klein is.
Ik heb de kinderwagenbak eens opgemeten en die is 75 cm, maar ik denk dat als ze zelf 70 cm is het al niet meer erg lekker ligt. Maar ze is dan denk ik ook nog niet oud genoeg voor een buggy.

Vrijdag naar het cb, benieuwd hoe groot ze is.
ja ik vraag ej ook af hoe lang zo'n bak mee gaat, even meten hoe lang hij hier is eigenlijk :D

-edit- 78 cm, dus stuk langer dan die van jou :o

wij gaan morgen wegen en meten, nieuwe poging na het vorige week door het inloopspreekuur heen tukken van ons hier :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164956059
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 00:40 schreef Molo het volgende:

[..]

ja ik vraag ej ook af hoe lang zo'n bak mee gaat, even meten hoe lang hij hier is eigenlijk :D

-edit- 78 cm, dus stuk langer dan die van jou :o

wij gaan morgen wegen en meten, nieuwe poging na het vorige week door het inloopspreekuur heen tukken van ons hier :@
Wel 3 hele cm!

Benieuwd naar de stats van Larfje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')