abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 10:34:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_164324027
Voor het eerst spreekt de Turkse zaakgelastigde vanuit de ambassade in Den Haag. Over de couppoging, de jacht op Gülen-aanhangers en de huidige relatie met Nederland. ,,We voelen ons niet gesteund."



Moet u zich voorstellen. Een klein deel van het Nederlandse leger pleegt een coup. Ze bombarderen het parlementsgebouw in Den Haag en het paleis op de Dam. Ze vermoorden onschuldige burgers. Zou u zich dan rustig kunnen houden? Ik denk het niet. Ik denk dat u het een terroristische daad zou noemen. En dat u uw bondgenoten om hulp zou vragen."

Begrip voor de Turkse woede
Zaakgelastigde Kurtulus Aykan, het huidige hoofd van de Turkse ambassade in Nederland, zit op een bank in een barokke kamer van goudbewerkte muren en schilderijlijsten. Zijn eerste interview geeft hij met een duidelijk doel, zo geeft hij aan: begrip vragen voor de Turkse woede. ,,Ze hebben 251 mensen gedood met bombardementen. Duizenden mensen verwond. Dit is een groot trauma voor Turkije."

Dat trauma strekt zich over de landsgrenzen uit, zegt Aykan. Hij wijst naar de sikkel en de ster op de Turkse vlag. ,,De halve maan is als ons thuisland, de sterren zijn de Turkse gemeenschappen in het buitenland. Als de halve maan vonkt, dan vonken de sterren ook. Ze zijn met elkaar verbonden."



De avond van de vijftiende juli werd hij in zijn huis in Den Haag overvallen door de journaalbeelden van de couppoging. ,,Ik ben halsoverkop naar het ambassadegebouw gegaan. Het werd een crisiscentrum. Die nacht zijn we overstelpt met telefoontjes van bezorgde burgers. Sommigen boden aan het ambassadegebouw te komen bewaken. We zouden gevaar lopen. Niet nodig, heb ik gezegd. We vertrouwen op de prima Nederlandse beveiliging."

De Turkse regering heeft geen enkele twijfel wie achter de couppoging zit: de 'FETÖ-beweging'van Fethullah Gülen. FETÖ staat voor Fethullah Terroristische Organisatie. Dat is het etiket dat de Turkse regering erop plakt. De groepering noemt zichzelf niet zo. ,,Het is pal voor ieders ogen gebeurd. De bewijzen zijn er in overvloed, maar alleen voor wie ze wil zien." Daarom stelt het Aykan teleur dat westerse landen als Nederland Turkije niet volledig de hand reiken. ,,We zijn een NAVO-bondgenoot. Nederland heeft enkele zorgvuldig afgewogen statements gegeven, maar we voelen ons niet gesteund. Er is een gebrek aan begrip. Ik hoop dat Nederland tot inkeer komt, wanneer het alle bewijzen op waarde kan schatten."



De zaakgelastigde benadrukt: ,,Voor een land dat zich vriend van Turkije noemt, maar FETÖ blijft steunen, is geen plaats in ons hart. Nee, dat is geen waarschuwing aan Nederland. Daarvoor ben ik te lang diplomaat."

Denkt u niet dat de Turkse maatregelen, zoals overwegen de doodstraf weer in te voeren, voor afstand tussen Turkije en de westerse wereld zorgt?

,,De wens om de doodstraf in te voeren, is er een vanuit de publieke opinie. Daarover zal ons parlement zich buigen. Ons soevereine parlement. Voor deze uiterst belangrijke kwestie hebben we geen advies van onze bevriende landen nodig."

Een staat binnen een staat
Sinds de couppoging zijn in Turkije duizenden mensen opgepakt. Academici, onderwijzers en rechters worden verdacht van het bieden van steun aan de Gülen-beweging. ,,We hebben het over een organisatie die meer dan veertig jaar lang is geïnfiltreerd in onze democratie. Ze bekleden hoge functies in de maatschappij. Ze zijn een staat binnen de staat geworden, met als resultaat een couppoging die honderden mensen het leven heeft gekost. Deze mensen moeten worden berecht. Ik vertrouw erop dat zij in Turkije een eerlijk proces krijgen."

De Gülen-beweging heeft zich onder het mom van onderwijs genesteld in meer dan 150 landen, beweert Aykan. ,,Zie FETÖ als een eilandenstaat. Ze onderwijzen de dochters van de politieke elite. Ze steken geld in massamedia, het parlement, in ondernemingen. Turkije is maar één van de landen. Ik hoor in Nederland vaak de term 'de lange arm van Ankara' voorbijkomen. Ik spreek liever van de lange arm van FETÖ."



Die lange arm strekt zich volgens de Turkse regering ook tot in ons land uit. Vanuit Ankara ontving hij onlangs het bericht dat vijf van zijn naaste medewerkers verbonden waren aan de FETÖ-beweging. ,,Het gaat niet om de kok of de bediende. Dit waren hooggeplaatste stafmedewerkers. Getalenteerde mensen, met wie ik uitstekend heb samengewerkt. Nee, ik vermoedde niets. Dat is het talent van deze beweging. Ze infiltreren geruisloos."

Ziet u Nederland als één van de vijftig 'eilandstaten' van de Gülen-beweging?

,,Die conclusie laat ik aan u over. Er is een sterke Gülen-beweging in Nederland. Je ziet hoe sterk ze vertegenwoordigd zijn in de media, waarin ze zich als slachtoffers presenteren. Ze hebben een buitengewone pr-afdeling."

Hoe beoordeelt u incidenten als de gesneuvelde ramen bij een Turkse stichting in Rotterdam en de poging tot brandstichting in Deventer?

,,Ik heb mijn eigen onderzoek gedaan naar die meldingen. De incidenten zijn in twee categorieën in te delen. Een deel van de incidenten is in werkelijkheid niet gebeurd. Een ander deel is gepland door dezelfde beweging die de coup in Turkije wilde plegen, in een poging de slachtofferrol op te eisen."

Wat vindt u ervan dat er namen van Turkse Nederlanders op sociale media worden genoemd als Gülen-aanhangers?

,,Wie veertig jaar lang heeft geïnfiltreerd, wordt vroeg of laat door onze diensten opgespoord."



'We prediken rust
Deze krant heeft een aanhanger van Gülen in Nederland gesproken. Ze beheert een stichting die tot doel heeft de dialoog te bevorderen. Ze zegt niets met de couppoging van doen te hebben. Vindt u haar een terrorist?

,,Gülen zamelt geld in onder zijn aanhangers. Wie geld doneert, heeft de beweging geholpen te infiltreren in ons systeem, wat resulteerde in de gewapende couppoging. Dus als zij financiële of andere steun heeft geboden: ja."

De zaakgelastigde zwijgt even. Hij besluit het gesprek: ,,Ik wil duidelijk maken dat we rust prediken. En dat we om begrip vragen. Turken zijn een emotioneel volk. Als we blij zijn, schreeuwen we dat uit. Dat doen we ook als we boos zijn. Maar geweld gebruiken we niet, het recht moet zijn loop hebben. Turkse mensen zijn geen hooligans. Ze zijn vreedzaam."

http://www.ad.nl/nieuws/w(...)-terrorist~a1dabde2/

'Geweld gebruiken we niet.' De wonden van de coupplegers kwamen doordat ze zichzelf verminkten, net zoals de aanslagen in b.v. Deventer zijn gepleegd door Güllen-aanhangers. Die de oprechte Democratische Turken in een slecht daglicht willen stellen. Verder moet je Amnestie-International niet serieus nemen. Die zorgden er voor dat de moordenaar Nelson Mandela vrij kwam. Kijk eens wat een puinhoop Zuid-Afrika tegenwoordig is. Zelfs hun nationale elftal wist in eigen land de eerste ronde niet te overleven op het WK-2010. Maak van de rechters, journalisten, brandweermannen, onderwijzers, artsen en ander tuig geen martelaars. Martelen is wel het laatste wat we in Turkije doen. Gewoon een spuitje straks of de strop. Laat de democratie met rust, let op je eigen land.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:35:42 #2
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164324056
quote:
Moet u zich voorstellen. Een klein deel van het Nederlandse leger pleegt een coup. Ze bombarderen het parlementsgebouw in Den Haag en het paleis op de Dam. Ze vermoorden onschuldige burgers. Zou u zich dan rustig kunnen houden? Ik denk het niet. Ik denk dat u het een terroristische daad zou noemen. En dat u uw bondgenoten om hulp zou vragen."
ff denken welke generaal hier competent genoeg voor zou zijn......
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164324113
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff denken welke generaal hier competent genoeg voor zou zijn......
Hier hebben we alleen generaal pardon. :D
wooblabalurg
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:40:27 #4
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164324135
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff denken welke generaal hier competent genoeg voor zou zijn......
Het is sowieso achterlijk dat het politieke klimaat wordt vergeleken met Nederland.
Wij hebben geen despoten, geen afspraken nodig dat het leger de regering in de gaten moet houden en bij transgressie hiervan moet ingrijpen.

Ik vind ook bepaalde antwoorden van dieptriest niveau in dit "gesprek'. Met name dat over de namen die via Social Media worden verspreid.

Een beschaafd en modern man zou zeggen: naming and shaming is niet correct etc.

Nee dit moedigen ze gewoon aan nu _O- wat een kansloze bende.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 10:44:10 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_164324197
Op de Turkse ambassade in Den Haag zijn de afgelopen maand vijf hooggeplaatste stafmedewerkers ontslagen. Volgens de Turkse regering hebben ze banden met de Gülen-beweging.



Dat bevestigt het tijdelijke hoofd van de ambassade, Kurtulus Aykan, aan deze krant. De orders voor het ontslag kwamen volgens zaakgelastigde Aykan rechtstreeks van de regering in Ankara. Het gaat om vijf 'hooggeplaatste stafmedewerkers'.

De vijf wachten in Ankara een intern onderzoek van het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken af. ,,Ik wil geen namen noemen, maar het is niet de kok of de bediende."

Aykan voert momenteel het bewind over de Turkse ambassade in Den Haag, waar in totaal 25 mensen werken. In zijn eerste interview zegt hij verrast te zijn dat vijf van zijn naaste medewerkers door de Turkse overheid zijn bestempeld als infiltrant. ,,Het zijn mensen met wie ik nauw heb samengewerkt. Zeer bekwame mensen. Maar dat is het talent van de Gülen-beweging. Ze infiltreren geruisloos."

Mislukte coup
Turkije houdt de beweging van de in de Verenigde Staten verblijvende Fethullah Gülen verantwoordelijk voor de mislukte couppoging op 15 juli. Aykan stelt dat de beweging sterk is vertegenwoordigd in Nederland. ,,Ik hoor in Nederland vaak de term 'de lange arm van Ankara' voorbijkomen. Ik spreek liever van de lange arm van FETÖ."

FETÖ is de naam die de Turkse regering gebruikt voor de in haar ogen terroristische Gülenbeweging. Gülen-aanhangers presenteren zich in de media onterecht als slachtoffer, zegt Aykan. Zo zou uit onderzoek van de ambassade blijken dat een deel van de incidenten, zoals brandstichting bij stichtingen die gelieerd zijn aan Gülen, verzonnen is.

Volgens Aykan tonen westerse landen als Nederland te weinig begrip voor de Turkse situatie. ,,We zijn een NAVO-bondgenoot. Nederland heeft enkele zorgvuldig afgewogen statements gegeven, maar we voelen ons niet gesteund."

Dat Turkije overweegt de doodstraf opnieuw in te voeren, noemt hij een zaak waar bondgenoten zich niet mee moeten bemoeien. ,,We hebben geen advies van bevriende landen nodig.''

http://www.ad.nl/den-haag(...)-ontslagen~a8bd8520/

:D :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 10:44:41 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_164324204
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff denken welke generaal hier competent genoeg voor zou zijn......
Die zitten op water en brood.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164324286
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:40 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het is sowieso achterlijk dat het politieke klimaat wordt vergeleken met Nederland.
Wij hebben geen despoten, geen afspraken nodig dat het leger de regering in de gaten moet houden en bij transgressie hiervan moet ingrijpen.

Ik vind ook bepaalde antwoorden van dieptriest niveau in dit "gesprek'. Met name dat over de namen die via Social Media worden verspreid.

Een beschaafd en modern man zou zeggen: naming and shaming is niet correct etc.

Nee dit moedigen ze gewoon aan nu _O- wat een kansloze bende.
IDD diplomaat onwaardig. Ook die opmerking over dat bewijs. Er is nog niets te zien geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:52:20 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164324331
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hier hebben we alleen generaal pardon. :D
_O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164324344
quote:
Hoe beoordeelt u incidenten als de gesneuvelde ramen bij een Turkse stichting in Rotterdam en de poging tot brandstichting in Deventer?

,,Ik heb mijn eigen onderzoek gedaan naar die meldingen. De incidenten zijn in twee categorieën in te delen. Een deel van de incidenten is in werkelijkheid niet gebeurd. Een ander deel is gepland door dezelfde beweging die de coup in Turkije wilde plegen, in een poging de slachtofferrol op te eisen."
_O-
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 10:53:30 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_164324356
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

IDD diplomaat onwaardig. Ook die opmerking over dat bewijs. Er is nog niets te zien geweest.
Ook zeggen dat Turken nu eenmaal emotioneel zijn. Alsof je dat vrijpleit. De aanslagen in Nederland in de schoenen schuiven van de Gülen aanhangers zelf :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 10:54:43 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_164324373
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:52 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

_O-
Zeg ik. :D

De man die bij Ceasar meldde dat de slag bij Marathon was verloren. Werd geëxecuteerd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:56:44 #12
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164324402
quote:
Hoe beoordeelt u incidenten als de gesneuvelde ramen bij een Turkse stichting in Rotterdam en de poging tot brandstichting in Deventer?

,,Ik heb mijn eigen onderzoek gedaan naar die meldingen. De incidenten zijn in twee categorieën in te delen. Een deel van de incidenten is in werkelijkheid niet gebeurd. Een ander deel is gepland door dezelfde beweging die de coup in Turkije wilde plegen, in een poging de slachtofferrol op te eisen."
Ja-knikkers en goedpraters, kom er maar in _O-

Elke zweem van geloofwaardigheid is nu compleet verdwenen bij deze handpop van erdo _O-
pi_164324418
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:34 schreef tong80 het volgende:
,,We voelen ons niet gesteund."
Goed gevoeld, gozer! ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_164324451
quote:
Hoe beoordeelt u incidenten als de gesneuvelde ramen bij een Turkse stichting in Rotterdam en de poging tot brandstichting in Deventer?

,,Ik heb mijn eigen onderzoek gedaan naar die meldingen. De incidenten zijn in twee categorieën in te delen. Een deel van de incidenten is in werkelijkheid niet gebeurd. Een ander deel is gepland door dezelfde beweging die de coup in Turkije wilde plegen, in een poging de slachtofferrol op te eisen."
quote:
,,We voelen ons niet gesteund."
_O-
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:59:11 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_164324452
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

ff denken welke generaal hier competent genoeg voor zou zijn......


ware het niet dat die al is overleden.
Dan deze natuurlijk:

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_164324937
Kek, die buik en het snorretje dat hij met zijn vinger wil maken.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:07:05 #17
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_164325907
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 11:23 schreef NightH4wk het volgende:
Kek, die buik en het snorretje dat hij met zijn vinger wil maken.
Nee, hij zat net met die vinger in z'n neus te frutten. Besefte zich niet dat die fotograaf niet "SAY CHEEEEESE" zou roepen voor 'ie afdrukte, vandaar.

Als je heel goed kijk zie je zelfs dat 'ie een snotje onder dat tafeltje heeft gesmeerd.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  User die overal opduikt 2022 maandag 8 augustus 2016 @ 12:08:41 #18
186611 Haags
pi_164325940
Donder toch op man. Stelletje malloten.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:10:34 #19
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_164326001
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:40 schreef ChrisCarter het volgende:
Het is sowieso achterlijk dat het politieke klimaat wordt vergeleken met Nederland.
Wij hebben geen despoten,
Erdogan heeft een deel van de mensen die hem beledigden vergeven .... Bohmermann echter nadrukkelijk NIET.


En probeer jij voor de grap alhier om WimLex te beledigen; loop je toch wel degelijk kans opgepakt te worden.

De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  maandag 8 augustus 2016 @ 12:16:42 #20
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_164326164
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Erdogan heeft een deel van de mensen die hem beledigden vergeven .... Bohmermann echter nadrukkelijk NIET.


En probeer jij voor de grap alhier om WimLex te beledigen; loop je toch wel degelijk kans opgepakt te worden.

Dat is onzin, in het kader van satire kan heel veel. In het kader van doelbewust beledigen en opzettelijk schofferen/bedreigen kan gelukkig veel minder, ook voor gewone mensen.

Waarom denk je dat Hans Teeuwen niet is opgepakt of beboet voor zijn roemruchte sketch over de koningin? :)
pi_164326226
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:10 schreef BaardaapAd het volgende:

[..]

Erdogan heeft een deel van de mensen die hem beledigden vergeven .... Bohmermann echter nadrukkelijk NIET.


En probeer jij voor de grap alhier om WimLex te beledigen; loop je toch wel degelijk kans opgepakt te worden.

  maandag 8 augustus 2016 @ 12:42:46 #22
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_164326714
Hij kan natuurlijk ook niets anders zeggen, doet hij dat wel dan wordt hij op de eerste vlucht naar Ankara gezet om daar na marteling een bekentenis af te leggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_164327536
Turken die voor erdo zijn :r
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_164327570
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:19 schreef -AMG- het volgende:
Turken die voor erdo zijn :r
Ja maar je hebt nu wel de sfeer dat als je dat niet bent, je een serieus probleem krijgt.
pi_164327573
Als je hier woont ben je een nederlander.

Blijkt dat je loyaliteit bij je tweede paspoort ligt, dan word je eruit geflikkerd naar dat land of het land van afkomst.

Zo simpel moet het worden, ophouden met overdreven politieke correctheid terwijl je compleet in de hoek gedrukt word.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')