abonnement Unibet Coolblue
pi_164423700
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 09:01 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je er over 2 weken van vindt. Is het dan nog steeds wat dan haal ik hem ook wel na mijn vakantie
Het moet denk ik echt je genre zijn.
Ik weet nu al dat ik dit maanden lang ga spelen maar andere zullen dat niet vol houden.
pi_164423848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:41 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Omdat dat oneerlijke verwachtingen zijn natuurlijk. Als ik zeg dat ik FIFA een kutgame vind omdat ik niemand neer kan schieten dan maakt dat toch geen sense?
Die vergelijking maakt geen sense
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:23:32 #228
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164423885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:35 schreef RedemptioN het volgende:

[..]

dat is wel erg simpel, dus wanneer men maar zegt dat iets er niet in zit kan het geen minpunt meer zijn....
Tuurlijk wel.. Als je een patat speciaal bestelt ga je toch ook niet klagen dat er geen pindasaus inzit? Het was overduidelijk geen PVP, Sean heeft zelfs de dag ervoor zelfs nog groot in de media lopen verkondigen dat:

quote:
That means this maybe isn’t the game you *imagined* from those trailers. If you hoped for things like pvp multiplayer or city building, piloting freighters, or building civilisations… that isn’t what NMS is. Over time it might become some of those things through updates.
Dan is het toch geen minpunt? Het zit er gewoon niet in, als je dat zoekt, koop het dan niet. Iedereen in deze wereld kijkt altijd alleen maar naar wat iets niet is en nooit naar wat iets wel is.

Het hele doel van het spel is om alleen een ontdekkingsreis uit te voeren. Die isolatie, die eenzaamheid, dat is juist onderdeel van het concept.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_164423934
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:48 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Dan wist hij niet hoe hij z'n drives moet gebruiken, van planeet naar planeet vliegen duurt nooit langer dan een paar seconde tot tientallen seconden.
Sommige planeten die bijv 2.5 miljoen km verder liggen duren wel iets langer hoor maar 8 min is wel overdreven dan doet ie het niet goed waarschijnlijk. Evengoed ben je soms wel anderhalf tot 2 minuten onderweg.
pi_164423941
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:22 schreef Furdinand het volgende:

[..]

Die vergelijking maakt geen sense
Hoezo niet? Het zijn allebei mechanics waarvan lang en breed duidelijk is dat ze niet in desbetreffende games zitten en daardoor onzinnig om een game er op af te rekenen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164423967
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Sommige planeten die bijv 2.5 miljoen km verder liggen duren wel iets langer hoor maar 8 min is wel overdreven dan doet ie het niet goed waarschijnlijk. Evengoed ben je soms wel anderhalf tot 2 minuten onderweg.
Binnen een sterrenstelsel heb ik dat nog niet meegemaakt.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164424071
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:26 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Binnen een sterrenstelsel heb ik dat nog niet meegemaakt.
Nee ? Verschillende keren al hier. Het vorige sterrenstelsel waar ik zat had 2 grote planeten met een paar manen en 1 planeet die iets van 2.6 miljoen km verderop lag. Was bijna 2 minuten vliegen en moest onderweg nog een keer stoppen om thamium te tanken.
pi_164424135
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:23 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.. Als je een patat speciaal bestelt ga je toch ook niet klagen dat er geen pindasaus inzit? Het was overduidelijk geen PVP, Sean heeft zelfs de dag ervoor zelfs nog groot in de media lopen verkondigen dat:

[..]

Dan is het toch geen minpunt? Het zit er gewoon niet in, als je dat zoekt, koop het dan niet. Iedereen in deze wereld kijkt altijd alleen maar naar wat iets niet is en nooit naar wat iets wel is.

Het hele doel van het spel is om alleen een ontdekkingsreis uit te voeren. Die isolatie, die eenzaamheid, dat is juist onderdeel van het concept.
Als je dat zoekt moet je simcity kopen ofzo :')
Is ook nooit beweerd dat dat kon.
pi_164424312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:30 schreef maniack28 het volgende:
En verder kap gewoon met een game afkraken als je hem zelf nog niet gespeeld hebt. Je kan best zeggen dat het je niks lijkt maar al dat gebash is totaal overbodig.

NMS heeft al heel veel betekend voor de game industrie. Van inspirerende indie titel tot grens verleggend game design met wiskundige formules. Dus bashen is totaal niet op zijn plaats.
Krijg het idee dat mensen vooral zichzelf proberen te overtuigen hier :')
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_164424370
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:40 schreef Griebus het volgende:

[..]

Krijg het idee dat mensen vooral zichzelf proberen te overtuigen hier :')
Of mensen vinden natuurlijk oprecht iets leuk, dat kan natuurlijk ook he. Zal wel moeilijk voor te stellen zijn zoiets, maar toch...
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_164424760
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:43 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Of mensen vinden natuurlijk oprecht iets leuk, dat kan natuurlijk ook he. Zal wel moeilijk voor te stellen zijn zoiets, maar toch...
Je kan iets oprecht leuk vinden maar dan hoef je nog niet helemaal jezelf te gaan verdedigen als een ander het niet met je eens is
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:03:50 #237
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164424871
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:58 schreef Griebus het volgende:

[..]

Je kan iets oprecht leuk vinden maar dan hoef je nog niet helemaal jezelf te gaan verdedigen als een ander het niet met je eens is
Het punt is dat het hele internet volstaat met mensen die de game ruk vinden omdat ze zelf hebben bedacht hoe ze willen dat de game gaat zijn. Dan ontstaat er natuurlijk een discrepantie tussen wat ze ervaren en wat ze zouden willen en vervolgens beoordelen ze de game met een 2. Sorry, maar dan doe je gewoon tekort aan alles waar deze game voor staat.

En dat is precies wat er mis is met de gaming community. Vol met mensen die zich laten hypen op vervolgens voor de 1000e keer teleurgesteld te zijn, maar er weer niks van te leren.

Lees goed voor je koopt. Kijk naar reviews, kijk naar gameplay, beslis dan.

Mensen die iedere hype op de trein zitten en alles altijd op dag 1 kopen gaan gewoon het merendeel van de tijd teleurgesteld worden.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_164424906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:58 schreef Griebus het volgende:

[..]

Je kan iets oprecht leuk vinden maar dan hoef je nog niet helemaal jezelf te gaan verdedigen als een ander het niet met je eens is
Maniack is gewoon super gehyped en enthousiast over dit spel. Daar valt op dit moment niet meer normaal mee te praten over NMS, heb ik ook al ondervonden van de week.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:11:26 #239
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164425031
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maniack is gewoon super gehyped en enthousiast over dit spel. Daar valt op dit moment niet meer normaal mee te praten over NMS, heb ik ook al ondervonden van de week.
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Volgens mij ook. Het idee is leuk de uitwerking een stuk minder. Er is zowat niks te doen. Er is zo goed als geen pvp. Een beetje rondlopen en rondvliegen en dat is het wel zo'n beetje.
Je beschrijft hier precies wat Sean Murray heeft gezegd dat de game wordt....

quote:
Here is what No Man’s Sky definitely is:
Exploring a universe of pretty procedurally generated worlds, with beautiful creatures
Trading with NPCs
Combat against robots/mechs and cool space battles
Survival/crafting in a universe sized sandbox
An awesome procedural soundtrack from my genuine favourite band (check the NMS album out here)
For one small moment, you might feel like you’ve stepped into a sci-fi book cover

That means this maybe isn’t the game you *imagined* from those trailers. If you hoped for things like pvp multiplayer or city building, piloting freighters, or building civilisations… that isn’t what NMS is. Over time it might become some of those things through updates.
Ik snap dat je teleurgesteld bent dat de game niet is wat jij gehoopt had dat het is, maar al je kritiekpunten op de game had je ook al kunnen hebben zonder hem te kopen.

Dus zeg niet dat je je ingelezen hebt, want dat heb je niet. De game is niet jouw ding omdat er een discrepantie is tussen wat jij wilt dat het is en wat het daadwerkelijk is. En dat is precies het probleem van het merendeel van de mensen op internet die games (in general) een laag cijfer geven. Ze zijn niet ingelezen in wat de game is..

En nu hou ik op, ik ben blij dat je het geprobeerd hebt, hopelijk kan iemand anders je game overkopen en er blij mee zijn :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_164425113
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:58 schreef Griebus het volgende:

[..]

Je kan iets oprecht leuk vinden maar dan hoef je nog niet helemaal jezelf te gaan verdedigen als een ander het niet met je eens is
Tuurlijk, maar er wordt ook gewoon een hoop onzin gezegd hier. Reizen tussen planeten dat 8 minuten zou duren, het ontbreken van PvP terwijl er nooit sprake van is geweest dat dat het geval zou zijn.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar onzin is onzin en daar mag best over gediscussieerd worden.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:19:36 #241
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164425252
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:03 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het punt is dat het hele internet volstaat met mensen die de game ruk vinden omdat ze zelf hebben bedacht hoe ze willen dat de game gaat zijn. Dan ontstaat er natuurlijk een discrepantie tussen wat ze ervaren en wat ze zouden willen en vervolgens beoordelen ze de game met een 2. Sorry, maar dan doe je gewoon tekort aan alles waar deze game voor staat.

En dat is precies wat er mis is met de gaming community. Vol met mensen die zich laten hypen op vervolgens voor de 1000e keer teleurgesteld te zijn, maar er weer niks van te leren.

Lees goed voor je koopt. Kijk naar reviews, kijk naar gameplay, beslis dan.

Mensen die iedere hype op de trein zitten en alles altijd op dag 1 kopen gaan gewoon het merendeel van de tijd teleurgesteld worden.
Of zou het wellicht zo kunnen zijn dat de marketing machine van die Sean het beste is wat gewerkt heeft tijdens de ontwikkeling en dat dus de mensen die goud voor ogen is gehouden toch behoorlijk teleurgesteld zijn geraakt.

Ook cijfers in de orde van grote: 2 zegt iets. Het zegt vooral dat, net als Peter Molyneux vroeger, Sean de zaken beter heeft voorgedaan zoals ze waren. Of wellicht heeft hij dat niet maar zijn de fanboys met de ideen aan de haal gegaan.

Verwachtingen zoals ze zijn zijn er niet voor niets, het is aan de ontwikkelaar om daar duidelijkheid te verschaffen. Lukt dit niet kun je zulke beoordelingen verwachten.

En kom dan niet aan met: dan had je verder moeten zoeken. Het is aan de ontwikkelaar om de koper dusdanig goed te informeren dat je zulke teleurstellingen voorkomt.

Imho hebben ze dit aan zichzelf te danken.
pi_164425373
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:11 schreef maniack28 het volgende:

[..]


[..]

Je beschrijft hier precies wat Sean Murray heeft gezegd dat de game wordt....

[..]

Ik snap dat je teleurgesteld bent dat de game niet is wat jij gehoopt had dat het is, maar al je kritiekpunten op de game had je ook al kunnen hebben zonder hem te kopen.

Dus zeg niet dat je je ingelezen hebt, want dat heb je niet. De game is niet jouw ding omdat er een discrepantie is tussen wat jij wilt dat het is en wat het daadwerkelijk is. En dat is precies het probleem van het merendeel van de mensen op internet die games (in general) een laag cijfer geven. Ze zijn niet ingelezen in wat de game is..

En nu hou ik op, ik ben blij dat je het geprobeerd hebt, hopelijk kan iemand anders je game overkopen en er blij mee zijn :D
Nou ja niet helemaal. Ik wist van te voren al dat al die dingen er niet in zaten. Alsnog heb ik hem met die voorkennis gekocht. Ik wist wat ik kon verwachten en daar voldoet het ook wel aan. Alsnog kan ik het wel jammer vinden dat het er niet in zit. Dit spel had zoveel meer kunnen zijn dan het nu is imo. Er schijnen nog gratis updates aan te komen die extra gameplay elementen zullen toevoegen. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat je niet te veel moet gaan verwachten van zo'n klein team wat betreft die updates enzo.
pi_164425384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Of zou het wellicht zo kunnen zijn dat de marketing machine van die Sean het beste is wat gewerkt heeft tijdens de ontwikkeling en dat dus de mensen die goud voor ogen is gehouden toch behoorlijk teleurgesteld zijn geraakt.

Ook cijfers in de orde van grote: 2 zegt iets. Het zegt vooral dat, net als Peter Molyneux vroeger, Sean de zaken beter heeft voorgedaan zoals ze waren. Of wellicht heeft hij dat niet maar zijn de fanboys met de ideen aan de haal gegaan.

Verwachtingen zoals ze zijn zijn er niet voor niets, het is aan de ontwikkelaar om daar duidelijkheid te verschaffen. Lukt dit niet kun je zulke beoordelingen verwachten.

En kom dan niet aan met: dan had je verder moeten zoeken. Het is aan de ontwikkelaar om de koper dusdanig goed te informeren dat je zulke teleurstellingen voorkomt.

Imho hebben ze dit aan zichzelf te danken.
Ik heb eigenlijk eerder het idee dat ze het aan de marketing machine van Sony hebben te danken, dat zij er een console exclusive en system seller van hebben proberen te maken. Net zoals toen met Bloodborne, die ineens gekocht werd door alle mainstream gamers met alle gevolgen van dien. Toen zag je ook zulke reacties.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:28:22 #245
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164425466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:25 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk eerder het idee dat ze het aan de marketing machine van Sony hebben te danken, dat zij er een console exclusive en system seller van hebben proberen te maken. Net zoals toen met Bloodborne, die ineens gekocht werd door alle mainstream gamers met alle gevolgen van dien. Toen zag je ook zulke reacties.
Ja daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Een op het oog uiterst interessant indie concept opgekocht door Sony en als experiment doorontwikkeld.

Verder blijft het concept wel gaaf hoor maar het omdat alles herhaald moet kunnen worden door het procedurele deel is het gewoon niet divers te maken. Wellicht dat een mix scripted met procedureel in de toekomst wat kan worden.

Voor de rest heb ik de game niet gespeeld nog. Wil dit best nog eens doen, maar niet voor de volle mep.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:30:43 #247
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164425520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En kom dan niet aan met: dan had je verder moeten zoeken. Het is aan de ontwikkelaar om de koper dusdanig goed te informeren dat je zulke teleurstellingen voorkomt.
quote:
Here is what No Man’s Sky definitely is:
Exploring a universe of pretty procedurally generated worlds, with beautiful creatures
Trading with NPCs
Combat against robots/mechs and cool space battles
Survival/crafting in a universe sized sandbox
An awesome procedural soundtrack from my genuine favourite band (check the NMS album out here)
For one small moment, you might feel like you’ve stepped into a sci-fi book cover

That means this maybe isn’t the game you *imagined* from those trailers. If you hoped for things like pvp multiplayer or city building, piloting freighters, or building civilisations… that isn’t what NMS is. Over time it might become some of those things through updates.
Wil je het nog beter zwart op wit zien dan dit?

En verder ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen. Dat 80% van de wereld in marketinggrapjes trapt zegt meer over die mensen dan over de bedrijven. Je zou toch denken dat je met de hedendaagse technologie wel voldoende informatie moet kunnen vinden om marketinggrapjes te doorzien. Als je dat niet kan dan ligt dat naar mijn mening volledig aan jezelf.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:31:29 #248
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_164425540
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:30 schreef maniack28 het volgende:

[..]

[..]

Wil je het nog beter zwart op wit zien dan dit?

En verder ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen. Dat 80% van de wereld in marketinggrapjes trapt zegt meer over die mensen dan over de bedrijven. Je zou toch denken dat je met de hedendaagse technologie wel voldoende informatie moet kunnen vinden om marketinggrapjes te doorzien. Als je dat niet kan dan ligt dat naar mijn mening volledig aan jezelf.
Pootje haken mag, als je er over struikelt had je maar beter op moeten letten.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:32:35 #249
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164425570
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:24 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nou ja niet helemaal. Ik wist van te voren al dat al die dingen er niet in zaten. Alsnog heb ik hem met die voorkennis gekocht. Ik wist wat ik kon verwachten en daar voldoet het ook wel aan. Alsnog kan ik het wel jammer vinden dat het er niet in zit. Dit spel had zoveel meer kunnen zijn dan het nu is imo. Er schijnen nog gratis updates aan te komen die extra gameplay elementen zullen toevoegen. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat je niet te veel moet gaan verwachten van zo'n klein team wat betreft die updates enzo.
Tuurlijk had dit spel zoveel meer kunnen zijn dan het is. Fifa 99 had ook meer kunnen zijn, zie Fifa 2016... Ieder spel kan altijd meer zijn dan het is en dat is precies mijn punt. Het is, op dit moment, niet meer dan dat het nu is. Dus ipv naar alle minpunten te zoeken en daarover ontevreden te zijn kan je ook genieten van wat het nu wel is.

De basishouding is vaak "het glas is halfleeg", terwijl ik liever zou zien dat meer mensen een halfvol glas houding aannemen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 13:34:17 #250
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_164425617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 13:31 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Pootje haken mag, als je er over struikelt had je maar beter op moeten letten.
Ho! Ik zeg niet dat het mag, ik zeg dat het nu zo is en dat je daar niks aan kan veranderen. Dat het niet zo zou moeten zijn is een hele andere discussie.

Maar je kan twee dingen doen: doorgaan zoals je deed en steeds struikelen over het uitgestrekte pootje of je kan je gedrag aanpassen zodat je niet meer struikelt. Want het pootje weghalen gaat je niet lukken (zeker niet als iedereen day one toch de game koopt).
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')