Het is een vervanging van je huis. Het grootste struikelblok lijkt mij dat er niet zoiets als een hypotheek voor campers bestaat. Je zult je hok dus van het begin al volledig moeten financieren. Ik heb begrepen dat een beetje integraal met een beetje luxe ergens tussen de 60 en 75k kost. Dat die camper niet het eeuwige leven heeft is ook een sterk argument, een gewoon huis blijft zeker 50-100 jaar staan, een camper is na 20 jaar al obsolete.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Grootste nadeel wat ik kan bedenken is dat het een klap geld kost en je zeker weet dat je over een x jaar weer een nieuwe moet kopen.
En je hebt (heel) weinig ruimte.
Precies.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:11 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is een vervanging van je huis. Het grootste struikelblok lijkt mij dat er niet zoiets als een hypotheek voor campers bestaat. Je zult je hok dus van het begin al volledig moeten financieren. Ik heb begrepen dat een beetje integraal met een beetje luxe ergens tussen de 60 en 75k kost. Dat die camper niet het eeuwige leven heeft is ook een sterk argument, een gewoon huis blijft zeker 50-100 jaar staan, een camper is na 20 jaar al obsolete.
Klopt. Ze zijn prijzig, maar dat is een huis ook. Met juist onderhoud gaan die dingen jaren mee. En die dingen zijn nog aardig waardevast. Ben al een paar tweedehands campers tegengekomen van 3-5 jaar oud die duurder zijn dan sommige soortgelijke nieuwe. Dus in theorie kan je zeggen; van het geld dat ik aan vaste lasten bespaar ten opzichte van een huis/hypotheek/huur, zet ik opzij voor bijbetaling bij inruil.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
Grootste nadeel wat ik kan bedenken is dat het een klap geld kost en je zeker weet dat je over een x jaar weer een nieuwe moet kopen.
En je hebt (heel) weinig ruimte.
20 jaar ofzo lijkt me? iig niet zo lang als een huis.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:13 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Klopt. Ze zijn prijzig, maar dat is een huis ook. Met juist onderhoud gaan die dingen jaren mee.
Hier wil ik wel een voorbeeld van zienquote:En die dingen zijn nog aardig waardevast. Ben al een paar tweedehands campers tegengekomen van 3-5 jaar oud die duurder zijn dan sommige soortgelijke nieuwe.
Tsja, groot=onhandig. Hoe ga je dan een stad in oid?quote:Dus in theorie kan je zeggen; van het geld dat ik aan vaste lasten bespaar ten opzichte van een huis/hypotheek/huur, zet ik opzij voor bijbetaling bij inruil.
Heel weinig ruimte klopt, als je een kleine koopt. Maar je hebt ze ook wat groter en dan zijn ze groter dan een appartement in centrum Amsterdam.
Ik ben zelf vaak op pad, dus enige wat ik thuis doe is slapen onderhand.
Aangezien de camper gewoon het gros van het jaar op 1 plek zal staan, houd ik mijn huidige auto er gewoon naast.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
20 jaar ofzo lijkt me? iig niet zo lang als een huis.
[..]
Hier wil ik wel een voorbeeld van zien
[..]
Tsja, groot=onhandig. Hoe ga je dan een stad in oid?
Je theorie klopt, maar hoe betaal je de eerste?
Prijzen kunnen per camping erg uiteen lopen. Daarbij kan je natuurlijk in Nederland redelijk vrij kamperen met een camper, dit verschilt per gemeente. Dus je kan er voor kiezen een deel van het jaar niet op een camping te staan. En vele variabelen kan je daar in verwerken.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:21 schreef kree het volgende:
Hmmms wat kost een camping plek per nacht?
Ik huur nu particulier een huisje of noem meer omgebouwde schuur. Qua grote waarschijnlijk niet veel meer als een camper.
435 pm all in.
Denk dat je aan campings hetzelfde kwijt bent ongeveer. Plus de aanschaf nog.
T idee opzich lijkt me trouwens niet eens heel gek.
Beetje t vrije bestaan. Lijkt me prima. Maar of het praktisch is en ook met werk erbij is een tweede.
Klopt.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:38 schreef ErkendFokker het volgende:
Op YouTube is ook een kanaal: leven in een camper. Hij kan je ook tips geven
Omdat er ook gewoon gewerkt moet worden.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:40 schreef Pinjewaar het volgende:
Mooi idee.
Maar waarom heel lange tijd op 1 plek staan? En niet rond reizen?
Als je lang op 1 plek staat kun je beter voor een flat gaan
Een caravan aanschaffen is goedkoper klopt. Maar er komt dan ook een andere auto bij kijken. En het is natuurlijk een ander soort verblijf. De camper zet je aan en hup je gaat op weg. Een caravan kan je ook niet zomaar overal neerzetten.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Neem gewoon een caravan. Das goedkoper dan camper. in combinatie met oldtimer suv of 4x4.. is dat wel te doen
Waarom ik dit wil. Het is begonnen met een kennis van mij. Dit heeft vorig jaar na zijn scheiding zijn huis eindelijk verkocht en is toen ook een in camper gaan wonen. Hij zei al snel; voor mij nooit meer een huis. Het is een stukje vrijheid. Zijn vaste lasten zijn aanzienlijk gedaald en houdt dus meer geld over voor andere dingen.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:45 schreef TheTraveler het volgende:
Waarom wil je dit precies? Dit lijkt een gekke vraag, maar waarom zou je niet een klein appartement nemen als je nu nog werkt. Als je er jaren mee gaat reizen zou ik het wel snappen.
Financieel zal je er niet slechter van worden, aangezien je waarschijnlijk (?) maximaal twee campers á 20 jaar zult opbruiken.
Zit allemaal in de berekeningen. En voor 70k kan je aardig luxe leven in een camper. Daarna is het bedrag meer een combi van de grote van de camper.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Denk je ook aan apk, wegenbelasting etc. en je met 70k heb je echt geen extreem luxe camper. Ik heb ze al gezien van een ton.
Wij hebben een eura Mobil op zo'n oud Fiat onderstel en dat onderstel en de motor geeft geen krimp. Dat ding is volgens kenteken 3500 kilo (eigenlijk iets zwaarder nu) maar volgens Fiat mag hij veel meer hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2016 23:54 schreef Fer het volgende:
Meeste campers zijn redelijk krakmikkig gebouwd hoor, dat interieurs is na 10 jaar gewoon op als je er dagelijks in woont. Daarnaast zijn die dingen eigenlijk te zwaar voor een Fiat onderstel, daar komen ook klachten van.
Verder als je fulltime blijft staan worden je banden vierkant, hier moet je ook iets op verzinnen. Water/Gas zul je regelmatig moeten aanvullen.
Maar om het heel kort samen te vatten, een camper hoort te rijden. Anders is een caravan goedkoper en praktischer.
dat kun je dus shaken, als je toevallig je post adres in een gemeente is die er van "Befehl ist Befehl" is , die schrijven je gewoon uit, en toedeloe rechten. Alleen de plichten, daar weten ze je wel af en toe voor te vinden.quote:Op woensdag 27 juli 2016 22:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
Wat betreft het wettelijk moeten hebben van een adres in Nederland, in een camper wonen mag en kan. Zolang je een briefadres aanhoudt, behoud je ook je rechten.
Dit verschilt per gemeente. Sommige accepteren het niet. Vaak uit onwetendheid dat dit mag.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:04 schreef Roger_ het volgende:
[..]
dat kun je dus shaken, als je toevallig je post adres in een gemeente is die er van "Befehl ist Befehl" is , die schrijven je gewoon uit, en toedeloe rechten. Alleen de plichten, daar weten ze je wel af en toe voor te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |