abonnement Unibet Coolblue
pi_163945276
Hey,
Weet iemand hier wat goede wandelschoenen zijn voor in de bergen. Het liefst een mooi model iets als nike bijv. Het hoeven geen bergschoenen te zijn , als ze maar goed lopen.
pi_163945332
Timberlands :7
pi_163945361
Wat voor terrein in de bergen ga je lopen? Asfaltweggetje of rotsblokkenpad met 15% procent naar beneden?

Indien optie 2: dan raad ik de gemiddelde Nike air max af :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_163945808
Wat polariteit zegt idd.

De gemiddelde berg waar ik op heb gelopen zou ik niet op nike's willen doen. Dan maar iets minder mode bewust
I solemnly swear i'm up to no good
pi_163946785
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:24 schreef polariteit het volgende:
Wat voor terrein in de bergen ga je lopen? Asfaltweggetje of rotsblokkenpad met 15% procent naar beneden?

Indien optie 2: dan raad ik de gemiddelde Nike air max af :)
Het zijn de bergen in zwitserland. Geen idee hoe de wegen daar zijn.
  Boks-Chick zaterdag 23 juli 2016 @ 08:18:16 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_163947636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat polariteit zegt idd.

De gemiddelde berg waar ik op heb gelopen zou ik niet op nike's willen doen. Dan maar iets minder mode bewust
met nikes ed word je ronduit uitgelachen :D!.

Goede degelijke bergschoenen van bv lowa of meidl etc worden juist als goed, praktisch en normaal gezien. Iedereen loopt op dat soort bergschoenen simpelweg omdat iedereen graag zijn tenen voeten en enkels heel wil houden.
lolwut
pi_163947775
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:18 schreef BrandX het volgende:

[..]

met nikes ed word je ronduit uitgelachen :D!.

Goede degelijke bergschoenen van bv lowa of meidl etc worden juist als goed, praktisch en normaal gezien. Iedereen loopt op dat soort bergschoenen simpelweg omdat iedereen graag zijn tenen voeten en enkels heel wil houden.
Ik heb ze zien lopen... :') en dan gingen ze weer door de enkels..

Heb zelf lowa's, bevallen mij erg goed.
Maar ik heb klasse A-B en soms zijn ze te licht dat merk ik dan wel.

Oh ja TS koop ze niet klakkeloos via internet maar ga passen bij een beversport ofzo. Dat soort schoenen moet in een keer goed zitten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_163948318
Het ligt heel erg aan wat je gaat lopen , je gewicht en hoe je voeten zijn.
Sommigen kunnen dagen hiken over berg paden op flipflops, ik heb perse Mindle's nodig, de rest heb ik na een halve dag hiken pijn aan mijn voeten.
Voor een ander is een Mindle weer veel te zwaar . Maar er is veel tussen flipflops en Mindle's, laat je adviseren in een ouderwetse winkel. En dat hoeft niet eens een of ander hoogstaand speciaal zaakje te zijn, maar een Decatlon doet het ook, zolang je maar even polst of de verkoper verstand van zaken heeft. En dat doe ik zelf altijd met de vraag "jij hebt er wel verstand van, doe je zelf ook veel aan .... in dit geval hiken."
pi_163948357
Perrysport had kinderwandelschoenen van regatta t/m maat 39 voor ¤29,95 paar jaar terug, die heb ik en ze zijn prima :) als je eenmaal op wandelschoenen gelopen hebt, snap je pas dat Nikes ed daar niet voor bedoeld zijn.
pi_163950039
Het probleem is dat wandelschoenen erg duur zijn dn mijn maximaal budget is 70.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 11:55:21 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_163950201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:44 schreef schmebulock het volgende:
Het probleem is dat wandelschoenen erg duur zijn dn mijn maximaal budget is 70.
Hoe lang wil je per dag wandelen ? Half uurtje of uurtje of 6 ?
pi_163950207
Salomon heeft wel wat kekke modellen, vaak iets sportiever dan een echte wandelschoen.
Met een beetje zoeken zou je wellicht iets kunnen vinden wat in de sale in de buurt komt van je budget.
http://www.spartoo.nl/Salomon-EVASION-GTX-x1234041.php
pi_163950601
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:44 schreef schmebulock het volgende:
Het probleem is dat wandelschoenen erg duur zijn dn mijn maximaal budget is 70.
https://www.perrysport.nl/mobile/outdoor/wandelen/wandelschoenen
Er zit zat binnen je budget :)
pi_163951004
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef N.icka het volgende:

[..]

Hoe lang wil je per dag wandelen ? Half uurtje of uurtje of 6 ?
eerder richting de 6
  zaterdag 23 juli 2016 @ 12:50:23 #15
265352 Redster1984
The man who sold the world....
pi_163951178
quote:
voor 40,- heb je schoenen die uit zien als legerkistjes. Maar geen goeie wandelschoenen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 24 juli 2016 @ 20:37:19 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_163983518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:44 schreef schmebulock het volgende:
Het probleem is dat wandelschoenen erg duur zijn dn mijn maximaal budget is 70.
Goede schoenen zijn nou eenmaal duur. Maar goede schoenen gaan ook lang mee als je er goed voor zorgt. Het hangt er dus ook vanaf of je verwacht of dit een éénmalig tochtje is of dat je vaker bergwandelingen gaat maken.

Ik zoek altijd naar mogelijkheden om geld te besparen, maar ik heb nog nooit goedkope schoenen gevonden die ik fijn vond en waarbij ik het vertrouwen had dat die bij mij langer dan een paar weken heel blijven, dus ik kom dan toch altijd weer bij dure Meindl boots en dergelijke uit.

Fijne schoenen zijn imo ook erg belangrijk voor je wandelplezier. Aan een regenjas, baselayer of fleece geef ik nooit veel uit want dat voldoet toch altijd wel. Maar schoenen daar bezuinig ik niet op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_163985220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 11:55 schreef edraket31 het volgende:
Salomon heeft wel wat kekke modellen, vaak iets sportiever dan een echte wandelschoen.
Met een beetje zoeken zou je wellicht iets kunnen vinden wat in de sale in de buurt komt van je budget.
http://www.spartoo.nl/Salomon-EVASION-GTX-x1234041.php
Ik heb nu ook enkele jaren lage Salomons met Gore-Tex. Perfecte wandelschoenen imho, waterdicht, niet te zwaar, goede zool en comfortabele fit. Inmiddels al vele kilometers mee gelopen (niet op ruig terrein). Destijds voor +/-¤80 gekocht.

Sportschoenen zijn niks want vaak niet waterdicht, dus 1x door de ochtend dauw lopen en je zit met natte voeten. En als er íets kut is bij het wandelen zijn het wel natte voeten.
pi_163986555
Ik ga Quechue schoenen bestellen. De arpanaz 500!
pi_163987654
ik denk dat dit ook een redelijk advies is, Quetcha is dan waarschijnlijk het mooiste werk met kinderhandjes gemaakt in Bangladesh , maar prijs kwaliteit zijn het goeie schoenen.
pi_163987800
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:53 schreef Roger_ het volgende:
ik denk dat dit ook een redelijk advies is, Quetcha is dan waarschijnlijk het mooiste werk met kinderhandjes gemaakt in Bangladesh , maar prijs kwaliteit zijn het goeie schoenen.
Helaas wel, maar daar kom je erg moeilijk onderuit. Ik ben zelf trouwens ook bengaals haha.
pi_163988190
ik kijk nu even op de site van Decatlon, ik denk toch echt dat die niet de goeie zijn, dit zijn echt jogging schoenen, je moet ook bij de Decatlon echt boven de 50,- gaan zitten.
pi_163988234
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:14 schreef Roger_ het volgende:
ik kijk nu even op de site van Decatlon, ik denk toch echt dat die niet de goeie zijn, dit zijn echt jogging schoenen, je moet ook bij de Decatlon echt boven de 50,- gaan zitten.
Er staat bij dat ze goed zijn voor wandelen en lopen toch?
pi_163988249
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:14 schreef Roger_ het volgende:
ik kijk nu even op de site van Decatlon, ik denk toch echt dat die niet de goeie zijn, dit zijn echt jogging schoenen, je moet ook bij de Decatlon echt boven de 50,- gaan zitten.
Ik heb geen high end schoenen nodig, Ik moet gewoon die week in de bergen overleven zonder voet of rugpijn.
pi_163988354
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 23:16 schreef schmebulock het volgende:

[..]

Er staat bij dat ze goed zijn voor wandelen en lopen toch?
eigenlijk heb je echt schoenen nodig in de prijsklasse tegen of over de 100,- als je 6 uur gaat wandelen, in de Zwitserse bergen, op zich zijn het wel allemaal gravel paden, maar je voeten krijgen het behoorlijk te voortduren als je bezuinigd op schoeisel.
Als je max 70,- kan uitgeven, echt doe het dan ook.
ik weet verder niet wat je gewicht is, maar als je zwaar bent, dan is echt mijn advies zie er van af als je geen geoefend wandelaar bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')