abonnement Unibet Coolblue
pi_163873740
Ik verwacht een aanvalletje van Quintana in de laatste 1.5 km. Ik onthoud dat nooit zo scherp, maar was Ventoux niet de dag voor de tijdrit? Toen werd er bepaald niet ingehouden.

Helaas is de kans klein dat het man tegen man wordt. Ik heb nog nooit iemand met zo weinig overmacht zo zeker zien zijn van de Tour-overwinning.
pi_163873755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:16 schreef Syntix het volgende:
Thomas was dus niet gelost zondag (toen Nieve en Poels met Froome op de Colombier reden):

GeraintThomas86 twitterde op zondag 17-07-2016 om 19:55:34 Well today was the first time neutral service and the commissaire have flicked me after having a mechanical @letour #chapeau✊✊💦💦💦 reageer retweet
Had Poels ook al verteld. Dan was de overmacht van Sky nog groter geweest. Of anders gesteld, zelfs met pech is de overmacht van Sky nog extreem.

Geld maakt het wielrennen kapot.
pi_163873793
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Had Poels ook al verteld. Dan was de overmacht van Sky nog groter geweest. Of anders gesteld, zelfs met pech is de overmacht van Sky nog extreem.

Geld maakt het wielrennen kapot.
Geld maakt zoveel sporten kapot, Ratjetoe. Never ending ziekte.
pi_163873874
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Geld maakt zoveel sporten kapot, Ratjetoe. Never ending ziekte.
Ik weet het. Ik vermoed dat voetbal voor het Bosman arrest ook een best leuke sport was om naar te kijken.

Gelukkig hebben we in het wielrennen nog een hoop andere wedstrijden die wel genottelijk zijn.
pi_163873916
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Had Poels ook al verteld. Dan was de overmacht van Sky nog groter geweest. Of anders gesteld, zelfs met pech is de overmacht van Sky nog extreem.

Geld maakt het wielrennen kapot.
Waar vertelde Poels dat dan? Ik kon het namelijk niet in 1 van zijn interviews bij de NOS terughoren.
pi_163874071
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:24 schreef Syntix het volgende:

[..]

Waar vertelde Poels dat dan? Ik kon het namelijk niet in 1 van zijn interviews bij de NOS terughoren.
Je zag Thomas ook duidelijk uit de groep sturen aan het eind van de afdaling van de voorlaatste klim. Toen werd in het topic hier ook al gezegd dat die waarschijnlijk mechanische problemen had.
pi_163874221
pi_163874359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:24 schreef Syntix het volgende:

[..]

Waar vertelde Poels dat dan? Ik kon het namelijk niet in 1 van zijn interviews bij de NOS terughoren.
http://nos.nl/tour/video/(...)jg-ik-alles-mee.html

Op 1.39
pi_163874363
quote:
De vraag is natuurlijk ook of positie 3 sneller gaat dan positie 2. Dan kan positie 2 wel minder air resistance hebben, maar ook langzamer gaan..
pi_163874378
quote:
Is het voordeel van die houding niet dat je het zwaartepunt naar voren verplaatst?
pi_163874605
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:16 schreef Syntix het volgende:
Thomas was dus niet gelost zondag (toen Nieve en Poels met Froome op de Colombier reden):

GeraintThomas86 twitterde op zondag 17-07-2016 om 19:55:34 Well today was the first time neutral service and the commissaire have flicked me after having a mechanical @letour #chapeau✊✊💦💦💦 reageer retweet
Waar klaagt Thomas over?
pi_163874716
Goede OP weer. Hopelijk gaat het helemaal los op de laatste twee beklimmingen. Al denk ik niet dat er veel gaat veranderen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2016 @ 10:20:37 #38
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163874725


De NOS stalken via WhatsApp _O_
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:22:58 #39
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_163874756
Niemand van Mollema en co die Froome echt aan gaat vallen vandaag :z

Hopen op een nieuw gek incident (zonder erg) met Froome grootste kans op echt spektakel waarschijnlijk.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  Moderator woensdag 20 juli 2016 @ 10:25:37 #40
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163874802
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:20 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

De NOS stalken via WhatsApp _O_
Berhane _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_163874832
quote:
In 3 trapt hij ook bij. Als je dat in 2 niet doet, is de vergelijking poep.
pi_163875112
quote:
4s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

In 3 trapt hij ook bij. Als je dat in 2 niet doet, is de vergelijking poep.
Bij twee kun je net zo goed bij trappen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:47:39 #43
67174 Dos37
Come on Twente
pi_163875215
Finish bovenop, genot.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Sport woensdag 20 juli 2016 @ 11:06:13 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163875538
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:33 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik verwacht weer wat van Bardet. Het is dat Sky op de Colombier een achterlijk tempo draaide, anders had hij best wat moois neer kunnen zetten.
Bardet kan niet tegen deze temperaturen, wordt altijd beweerd. We zullen het zien :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:17:31 #45
40566 Ericr
Livewrong
pi_163875758
Feelgood stukje over Trek en Mollema

quote:
Het geloof van Trek-Segafredo in de kwaliteiten van Bauke Mollema is volgens teambaas Luca Guercilena een belangrijke verklaring voor het feit dat de Nederlander momenteel beter dan ooit presteert in de Tour de France.
"Ik denk dat we hem vooral het volledige vertrouwen hebben gegeven", aldus Guercilena, die Mollema anderhalf jaar geleden overnam van Belkin, het huidige Lotto-Jumbo.

"Dat betekent dat hij we hem niet onder druk hebben gezet toen hij vorige maand in de Dauphiné moest lossen omdat hij wat ziekjes was. We weten namelijk dat hij altijd alles geeft wat hij in zich heeft. Ik denk dat Bauke voelt dat het team echt in hem gelooft en dat we hem volledig steunen."

De 29-jarige Mollema gaat de laatste vijf dagen van de Tour in als de nummer twee van het klassement, op 1 minuut en 47 seconden van geletruidrager Chris Froome. Vorig jaar eindigde hij in zijn eerste jaar als kopman van Trek nog als zevende in de Parijs.

Volgens Guercilena is de progressie van de Groninger ook te danken aan zijn toegenomen leiderschapskwaliteiten. "Bauke heeft meer zelfvertrouwen en meer capaciteiten om zijn ploeggenoten te sturen. Dat is een extra stap die hij dit jaar gemaakt heeft."

"In de koers geeft hij daardoor het gevoel aan zijn teamgenoten dat er echt een leider is voor wie ze kunnen werken. Dat is het belangrijkste dat hij voor elkaar heeft gekregen."

Contract
Voor Guercilena was het dan ook geen lastige beslissing om vlak voor de Ronde van Frankrijk het aflopende contract van de Nederlander met twee jaar te verlengen.

"Dat hebben we gedaan omdat we hem waarderen als professional en als persoon. Bauke is een stabiele, solide renner. We wisten dat hij het goed kon doen in grote rondes, al is een voorlopige tweede plaats in de Tour natuurlijk wel heel mooi."

"Maar we willen graag met beide voeten op de grond blijven. We zijn blij met wat we nu hebben en we kijken ernaar uit om nog beter te worden in de komende dagen, maar we weten ook dat het ons doel voor de Tour was om in de top vijf te eindigen."

Dumoulin
Guercilena, die in het verleden onder meer coach was van Fabian Cancellara bij de opleidingsploeg van Mapei en jarenlang als ploegleider fungeerde bij QuickStep, ziet het niet als toevalstreffer dat na Tom Dumoulin in de Vuelta en Steven Kruijswijk in de Giro nu weer een Nederlander meedoet in de top van het klassement in een grote ronde.

"Er is duidelijk een goede opleiding in Nederland en deze renners zijn daar het product van. Ik denk dat de fietscultuur in Nederland ontzettend helpt, maar ik denk ook dat de methodes die ze gebruiken echt helpen om jonge renners te ontwikkelen."

"In bijvoorbeeld Italië ligt er al zoveel druk op junioren en de beloften, dat ze 'ontploffen' als ze professional worden", vervolgt de Italiaan. "Mijn indruk is dat ze in Nederland jonge renners meer ontspannen laten rijden dan in andere landen."

Mollema is daarvan een extreem voorbeeld, omdat hij pas op zijn achttiende zijn eerste koers reed.

"Misschien geeft me dat wel een voordeel ten opzichte van renners die al langer in de sport zitten", stelt Mollema zelf. "Ik ontdek nog steeds nieuwe dingen, heb nog steeds het gevoel dat ik me ontwikkel. Ik denk dat ik nog steeds beter kan worden in de komende jaren, dus dat is iets om naar uit te kijken."
http://www.nu.nl/sport/42(...)en-in-hem-heeft.html

Verder zijn ze natuurlijk niet heel succesvol deze TDF maar hun aanpak richting Mollema werkt wel. Vertrouwen geven ook als het wat minder gaat en dus niet gelijk panikeren als er wat tegenslagen zijn. Hopelijk houdt Bauke zijn niveau vast tot einde TDF, pikorde bij Trek staat dan ook wel vast zelfs als Contador er bij komt. Mollema zal na een podiumplek toch wel meer vrijheid krijgen voor zijn eigen programma, zou hem graag zien in de Giro van 2017.
pi_163875960
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 09:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Had Poels ook al verteld. Dan was de overmacht van Sky nog groter geweest. Of anders gesteld, zelfs met pech is de overmacht van Sky nog extreem.

Geld maakt het wielrennen kapot.
Het is niet alleen geld, Mobistar heeft pakhuizen vol maar die pakken het niet tactisch aan, Sky is efficiënt, alles en iedereen is er om Froome te assisteren, enkel de gele trui is het doel, geen wonder dat Cav gedropt werd, heb je voor hun doel niks aan en rijders die een topman bij een andere ploeg kunnen zijn zijn daar knecht en het werkt. Je hebt bij Sky geen kopmannen en Sprinters en klimmers, je hebt Froome en zijn acht dwergen.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2016 @ 11:29:39 #47
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163875994
thijszonneveld twitterde op woensdag 20-07-2016 om 11:11:02 Die Mollema hè? Wie is dat eigenlijk? En waarom rijdt ie juist dit jaar zo goed? AD: https://t.co/XabcUI1fS8 reageer retweet
Niemand kent Mollema.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:37:42 #48
40566 Ericr
Livewrong
pi_163876149
quote:
Mollema eet gezonder, hagelslag en suikers heeft hij afgezworen. ,,Ik was altijd al mager, maar nu is mijn gewicht misschien nog wel iets minder. Je weet nooit hoeveel verschil dat maakt, maar het voelt goed.''
http://www.ad.nl/sport/al(...)val-ik-aan~a2427196/

Met een staatje van de beste Nederlander in de TDF sinds de overwinning van Zoetemelk



Jaren 90 waren dan toch wel armoe troef.
pi_163876201
Maarten den Bakker als beste Nederlander is wel heel treurig
pi_163876219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:39 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Maarten den Bakker als beste Nederlander is wel heel treurig
Toen viel Boogerd op de voorlaatste dag uit geloof ik.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')