abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 juli 2016 @ 19:40:46 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163812866
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 17 juli 2016 @ 19:42:15 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163812899
IJzerhandel is een idee ja ^O^

Man wil kijken of hij het kan laten lassen. Ben allang blij dat het niet gebrokenbis met baby erin. Nog wel even de rest testen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163815489
Als het van de week zo warm wordt, hoe doen jullie dat als je met een kleine op de kamer slaapt. Raam wel of niet open, ventilator wel of niet aan?
pi_163816017
Een ventilator zou ik niet doen hoor, worden ze misschien strondverkouden etc

Y slaapt niet bij ons op de kamer, maar hier zou best t raam open kunnen en dan de gaatjes vd rolluik open.

Verder voor t slapen door laten luchten als er wat wind staat. Verder dunner aankleden. Slaapkamer deuren tegenover elkaar openzetten en anders evt n raam op een andere kamer open.
  zondag 17 juli 2016 @ 22:01:55 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163816098
Hier raam open en wel ventilor maar die zetten we zo neer dat ze niet op de tocht ligt. Ging bij Lucas toen prima
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163816150
Raam open, goed doorluchten, slapen in alleen een luier + hydrofiele slaapzak. Meer kan je niet echt doen denk ik. Vriendin met platdak boven babykamer deed nog wel eens bevroren waterflessen neerzetten en daar een ventilator achter. Niet gericht op de baby, maar wel de kamer in. Dan koelt 't ook wat af.
pi_163816242
Onze RelaxBoeddhaZenBaby heeft het moeilijk. Ik geloof niet in sprongetjes maar als er rond de 4,5 maand eentje is dan zit hij er volop in -O- . Overdag niet slapen of hazenslaapjes en dan 's avonds te moe om in slaap te vallen. Niks is goed, mamaplak to the max. Dus draagdoek, maar auw m'n rug met z'n 8,5 kilo :') .

Gelukkig is man nu even met hem wandelen zodat ik in bad kon en even bijkomen. Ik ben echt ka-pot. Het is een faaaaaase... Toch :@ ?
pi_163816329
Dat is waar.. Is natuurlijk wel afhankelijk van je kamer. Hier zou ie maar op 1 plek kunnen staan. Mijn man haat ventilators tijdens t slapen
  zondag 17 juli 2016 @ 22:58:57 #9
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_163818028
Ik zou zelf geen ventilator doen, maar ik krijg daar zelf ook een stijve nek van. Raam open op een kier kan niet zoveel kwaad denk ik?

N wordt wat beweeglijker en we hebben haar nu een paar keer scheef in bed aangetroffen met gezicht half onder haar deken, een keer ook met een been boven de dekens. Ze is nu 6 weken. Zijn er aanraders voor zomer slaapzakken?
pi_163818192
Hier in de ochtend doorluchten en dan gordijnen en rolgordijnen dicht houden, zo blijft het redelijk koel. Ook heb ik een luchtreiniger, hier doe ik dan ijskoud water in, dan is het net iets aangenamer. Qua kleding doe ik dan luier met romper met korte mouwen en een dubbelgevouwen laken.

Hier maakt de oudste ineens zo'n sprongen, zo leuk om te horen en zien. De jongste ligt nu naast me te snurken na een heel zielig huil/paniek kwartier doordat een boertje dwars zat. Heel stom, maar als hij zo huilt dan komen er ook weer flitsen van de ziekenhuis periode naar boven, ik word daar dan zo verdrietig om nog. ;(
pi_163819236
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:58 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik zou zelf geen ventilator doen, maar ik krijg daar zelf ook een stijve nek van. Raam open op een kier kan niet zoveel kwaad denk ik?

N wordt wat beweeglijker en we hebben haar nu een paar keer scheef in bed aangetroffen met gezicht half onder haar deken, een keer ook met een been boven de dekens. Ze is nu 6 weken. Zijn er aanraders voor zomer slaapzakken?
Gewoon naar de prenatal en dan de dunste pakken. Een echte hydrofielslaapzak hadden ze hier (toen) niet, dus wij hebben gewoon de dunste genomen, dat was deze:

http://www.prenatal.nl/shop/slapen-Slaapzakken/Prénatal-Prenatal-unisex-slaapzak-105440.htm

Zolang er maar geen vulling in zit is het goed. Veel andere zomerslaapzakken hadden dat nog wel, ook al was het een dun laagje. Maar we hebben er drie met verschillende diktes zodat we kunnen aanpassen afhankelijk van de temperatuur (en of ze vies zijn, er ligt er altijd wel minimaal een in de was).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 18 juli 2016 @ 06:37:19 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163822460
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:58 schreef Miss_Congeniality het volgende:
N wordt wat beweeglijker en we hebben haar nu een paar keer scheef in bed aangetroffen met gezicht half onder haar deken, een keer ook met een been boven de dekens. Ze is nu 6 weken. Zijn er aanraders voor zomer slaapzakken?
Bij Hema hebben ze nu ook een laken-slaapzak. Ik heb er zelf 1 van Jollein, ik heb die een tijdje geleden ook bij Prenatal gezien. Lodger heeft ook hydrofiele slaapzakken.
Let wel even op de maat, je hebt waarschijnlijk maat 60 nodig. Die zijn minder goed verkrijgbaar. Lodger heeft wel maat 60! Hema maat 68-80 is te groot als je baby nog maat 56 -62 draagt. Een oplossing kan wel zijn dat je het halsje met een paar steekjes smaller maakt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163822633
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:58 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik zou zelf geen ventilator doen, maar ik krijg daar zelf ook een stijve nek van. Raam open op een kier kan niet zoveel kwaad denk ik?

N wordt wat beweeglijker en we hebben haar nu een paar keer scheef in bed aangetroffen met gezicht half onder haar deken, een keer ook met een been boven de dekens. Ze is nu 6 weken. Zijn er aanraders voor zomer slaapzakken?
Bij de prenatal hebben ze ook bamboeslaapzakken, dat schijnt ook heel lekker te zijn in de warmte.

Verder iedereen bedankt voor de tips! Wij zijn gewend met plafondventilator te slapen vandaar ook mijn vraag. Vroeg in de ochtend doorluchten doen we ook altijd inderdaad. Verder maar kleding aanpassen en evt een losse ventilator op ons misschien.
pi_163822769
Kijk wel uit voor muggen met het raam open. Je hebt klamboes die je om een ledikant kunt doen, dan kunnen ze niet verstrikt raken.
  maandag 18 juli 2016 @ 09:30:24 #15
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163823336
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 08:16 schreef Dot. het volgende:
Kijk wel uit voor muggen met het raam open. Je hebt klamboes die je om een ledikant kunt doen, dan kunnen ze niet verstrikt raken.
Horren. *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163823545
Muggen. Wij hebben nog steeds niet overal een fatsoenlijke hor, dus die komen hier en daar nog wel binnen. Moeten we echt even achteraan.

Klamboe werkt alleen voor de echt kleine baby's? Of bij campingbedjes? Hier wordt een klamboe gewoon naar binnen getrokken.
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 06:37 schreef Mariposas het volgende:
Bij Hema hebben ze nu ook een laken-slaapzak.
Welke is dat? Ik zat online te kijken, maar zie het er niet tussen staan?

Mijn baby kan sinds anderhalve week zelfstandig optrekken tot staan. *O* En komende vrijdag is ze 9 maanden. :o
pi_163824175
Weet iemand hoe het met die slaapzakmaten zit? W. is nu 75 cm (ongeveer), moet 'ie dan maat 70 of 90 hebben? :o

Ik heb een puckababy 4 seizoenen slaapzak, maar duur, dus heb er maar 1. Ik zoek een zomerzak voor erbij voor als ik moet wassen. Maarja, die puckababy is gewoon maat 6 mnd tot 2,5 jaar :P
  maandag 18 juli 2016 @ 10:41:32 #18
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163824310
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 09:49 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Welke is dat? Ik zat online te kijken, maar zie het er niet tussen staan?

Deze:


Sillie: je moet maat 90 hebben.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163826950
De slaapzak die Mari post heb ik ook voor M. Fijn ding tijdens de warmere nachten! (en ik kocht hem eigenlijk omdat ik de wasbeertjes gewoon erg leuk vond :D )
pi_163827071
Ik heb zo'n hydrofiele van mijn Chinese vrienden, maar daar heb je weinig aan als je er vandaag eentje wil hebben :+
wel een aanrader trouwens, zo'n dunne!

Mijn baby is ziekig met snot en koorts en jammer. En twee voortanden op doorkomen. Zielepietje.
pi_163827193
Ik heb een plakbaby. Fijn met dit plakweer ook, dus ik plak dubbelop :')
  maandag 18 juli 2016 @ 13:21:43 #22
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163827587
Ik heb een baby aan de poeperitis. Dat betekent vooral weinig slaap overdag. En nu slaapt ie dan eindelijk, moet ik m zometeen wakker maken en meenemen om een id-kaart voor m aan te vragen. En ja, hij moet helaas echt mee (een handtekening zetten natuurlijk :7). Heb ik straks voor beide kinderen een id-kaart met babyfoto, vinden ze vast leuk als ze 10 zijn :P
pi_163827776
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:21 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb een baby aan de poeperitis. Dat betekent vooral weinig slaap overdag. En nu slaapt ie dan eindelijk, moet ik m zometeen wakker maken en meenemen om een id-kaart voor m aan te vragen. En ja, hij moet helaas echt mee (een handtekening zetten natuurlijk :7). Heb ik straks voor beide kinderen een id-kaart met babyfoto, vinden ze vast leuk als ze 10 zijn :P
Helaas zijn ze voor kinderen maar vijf jaar geldig. Al vind ik het knap dat ze bij de grens ze nog herkennen van de babyfoto.
pi_163831255
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 12:56 schreef Mineola het volgende:
Ik heb zo'n hydrofiele van mijn Chinese vrienden, maar daar heb je weinig aan als je er vandaag eentje wil hebben :+
wel een aanrader trouwens, zo'n dunne!

Mijn baby is ziekig met snot en koorts en jammer. En twee voortanden op doorkomen. Zielepietje.
Waar zoek je op bij de Chinese vrienden? Heb er eentje laten scoren door 'n vriendinnetje bij van Asten geloof ik, maar een tweede is gewenst!
pi_163831829
Hydrofiele slaapzakken kan je kopen bij Van Asten in Tilburg. Die hebben ook een webshop.
  maandag 18 juli 2016 @ 16:35:06 #26
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163832047
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:55 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Waar zoek je op bij de Chinese vrienden? Heb er eentje laten scoren door 'n vriendinnetje bij van Asten geloof ik, maar een tweede is gewenst!
Muslin sleeping bag of aden anais.
De levertijd is doorgaans wel lang hoor, maand ongeveer. Maar de zomer is nog niet voorbij. 8-)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163832236
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Muslin sleeping bag of aden anais.
De levertijd is doorgaans wel lang hoor, maand ongeveer. Maar de zomer is nog niet voorbij. 8-)
Ik weet het, maar volgend jaar kan de volgende ze aan, dus ik neem de gok! Heb er ook wat 'leuke printjes' hydrofielen vandaan en die waren er razendsnel 😎
  maandag 18 juli 2016 @ 16:45:41 #28
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163832300
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:29 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Helaas zijn ze voor kinderen maar vijf jaar geldig. Al vind ik het knap dat ze bij de grens ze nog herkennen van de babyfoto.
Verrek :(

Oudste is te herkennen aan de aardbeienvlek op zijn voorhoofd, verder is t maar een gok...
pi_163833194
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 15:55 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Waar zoek je op bij de Chinese vrienden? Heb er eentje laten scoren door 'n vriendinnetje bij van Asten geloof ik, maar een tweede is gewenst!
Ik heb deze geloof ik. Is er ook in roze. Fijn ding!

Je vindt ze door op muslin/swaddle/sleeping bag zoiets te zoeken.

Edit: oh hoi mariposas :D

Het duurde bij mij geen maand trouwens, was er na een week of twee al.
  maandag 18 juli 2016 @ 18:37:43 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163835020
Oh, dan valt voor dit levertijd mee. Is de kwaliteit te doen?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163835129
Mochten mensen willen, ik moet donderdag naar Van Asten. Als je me een pm stuurt met wat voor slaapzak je wilt, wil ik ze best kopen en doorsturen. De meesten passen door de brievenbus denk ik.
pi_163835291
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 18:37 schreef Mariposas het volgende:
Oh, dan valt voor dit levertijd mee. Is de kwaliteit te doen?
Ik ben heel tevreden erover en voor 6 euro al helemaal. Netjes afgewerkt ook.
  maandag 18 juli 2016 @ 21:06:38 #33
344469 Amsel
zonder t
pi_163839033
Ik mag me ook weer hier melden met baby! Totaal nog niet ingelezen hier, en dat zal ook nog wel even duren ;) Ben tot nu toe heel blij met onze kraamhulp, die me vandaag (dag 2) al met baby en al in de tuin plantte :o 8-)
  maandag 18 juli 2016 @ 21:13:18 #34
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163839258
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:06 schreef Amsel het volgende:
Ik mag me ook weer hier melden met baby! Totaal nog niet ingelezen hier, en dat zal ook nog wel even duren ;) Ben tot nu toe heel blij met onze kraamhulp, die me vandaag (dag 2) al met baby en al in de tuin plantte :o 8-)
Wat lekker, dat durf ik amper met kind van maand oud...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 18 juli 2016 @ 21:16:30 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163839364
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:06 schreef Amsel het volgende:
Ik mag me ook weer hier melden met baby! Totaal nog niet ingelezen hier, en dat zal ook nog wel even duren ;) Ben tot nu toe heel blij met onze kraamhulp, die me vandaag (dag 2) al met baby en al in de tuin plantte :o 8-)
Welkom *O* En relaxte kraam O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163839494
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:06 schreef Amsel het volgende:
Ik mag me ook weer hier melden met baby! Totaal nog niet ingelezen hier, en dat zal ook nog wel even duren ;) Ben tot nu toe heel blij met onze kraamhulp, die me vandaag (dag 2) al met baby en al in de tuin plantte :o 8-)
Welkom! Dat mocht ik pas na een week (weer was ook matig) en alleen met iets aam mijn voeten en een vestje, vanwege het risico op borstontsteking bij bv :+
  maandag 18 juli 2016 @ 21:35:35 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163840064
Welkom Amsel! Vandaag is ook onze uitgerekende datum. die van jou van vandaag, van mij vorig jaar. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163840079
Amsel O+ wat fijn zeg, zo'n kraam! Het is ook heerlijk nu buiten, kan best! Hoe gaat het verder met jou? En wat vindt je dreumes van haar broertje?

Ik ben vandaag eens gaan experimenteren met Tas z'n slaapjes wegens het mopperhuilkrijsweekend dat achter ons ligt. Heb hem steeds na 90 minuten wakker weer op bed gelegd en.. ey presto ^O^ ! Meneer sliep ineens drie keer 1,5 uur in z'n eigen bed en viel ook vanavond blij kirrend tegen z'n knuffelknijn weer in slaap. Hij is ook zo druk met vanalles nu (z'n voeten opeten :9 , naar z'n zus lachen O+ , TV kijken en de fles proberen te drinken tegelijk }:| , alle knisperdoekjes in de box tegelijk in je mond stoppen :Y) , bijijijijijna omrollen :o ) .. blijkbaar trekt hij langer wakker echt nog niet.
pi_163841555
Welkom amsel en gefeliciteerd. Mag ik een pm met de naam? Ben zo benieuwd.
Wat vind jouw dochter van haar broertje?

quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:13 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Wat lekker, dat durf ik amper met kind van maand oud...
Waarom niet?

Ik doe het wel, maar niet lang want ze krijgt al snel warmtebultjes/pukkels. Ook al ligt ze in de schaduw en niet op het heetst van de dag.
Ze is wel graag buiten en slaapt daar graag. Als ze wil slapen tenminste, want soms is de slaapknop zoek.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:15:45 #40
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163841758
Wat leuk al die kleine babietjes! Welkom Amsel :)

Hier heeft mevroi een voorschot op de dreumestantrum genomen, vandaag een keer of tien keihard tegenspartelend liggen gillen... Wel met woorden gillen, maar ik versta er nog niks van, behalve nejnejnejnej. Dat wordt nog wat -O-
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163842719
Gefeliciteerd Amsel!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 03:02:52 #42
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163847817
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:10 schreef Arja het volgende:
Welkom amsel en gefeliciteerd. Mag ik een pm met de naam? Ben zo benieuwd.
Wat vind jouw dochter van haar broertje?

[..]

Waarom niet?

Ik doe het wel, maar niet lang want ze krijgt al snel warmtebultjes/pukkels. Ook al ligt ze in de schaduw en niet op het heetst van de dag.
Ze is wel graag buiten en slaapt daar graag. Als ze wil slapen tenminste, want soms is de slaapknop zoek.
Ja ik weet niet.. Wandelen enz doe ik uiteraard wel gewoon, maar in de wagen in de tuin leggen toch niet ofzo. Maar hier ook pas eind van de middag goed schaduw.

Verhuizing gelukt?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163848027
Waarom poept Emmy altijd na deze voeding, middenin de nacht als ik eigenlijk zo snel mogelijk verder wil slapen?
:')

Ja Nouk de verhuizing zit erop en ben nu lekker aan het genieten van ons grote mensenhuis met grotemensentuin!
pi_163848399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 05:39 schreef Arja het volgende:
Waarom poept Emmy altijd na deze voeding, middenin de nacht als ik eigenlijk zo snel mogelijk verder wil slapen?
:')

Ja Nouk de verhuizing zit erop en ben nu lekker aan het genieten van ons grote mensenhuis met grotemensentuin!
Wat fijn dat je helemaal over bent qua huis! Was het nog erg hectisch, verhuizen in deze periode, of taken goed verdeeld? En zijn onze babies nou bijna een MAAND? :o


Razz, fijn als het dan opeens met de slaapjes goed gaat! Dat lijkt me zoveel schelen, vooral als er ook nog kind 1 is om te entertainen!

Hier gaat het oké, al zit hij even niet zo goed in z'n vel maar het blijft gissen wat het is...Baby sliep eerste twee weken van z'n leven veel, maar wil nu overdag niet echt lukken, de nachten gaan nu wel stukken beter! Het inslaapvalmoment vindt hij erg lastig, we zien dan dat ie heel moe is, maar het eraan overgeven lukt niet echt. Helaas ook veel snot, dat draagt ook niet echt bij.

Maarrrrr al met al gaan de dagen goed! Afgelopen weekend heeft ie gewoon drie uur lekker met mij en vriendinnen in de stad geluncht, superzoet op schoot om zich heen gekeken. En zondag naar dierentuin, halve dag geslapen in draagdoek.

In m'n eentje vind ik twee kinderen nog best hectisch soms, gelukkig zijn we nog anderhalve maand met z'n allen thuis. *O*
pi_163848442
Fijn om te lezen wat iedereen doet met de hitte! Ik twijfel dan ook,raam open of toch maar niet... L's bedje staat net voor het raam... Miss vanavond verplaaten en dan toch het raam op een kiertje.

L. Heeft vannacht eindelijk weer eens de hele nacht in haar eigen bedje geslapen! Wel 2 x wakker, maar viel heel snel weer in slaap! & gisternacht ook tot 4.45 uur... Misschien ook toeval, maar toch fijn : )!

Welkom Amsel! Wat fijn, lekker in de tuin!

Bijlezen valt niet altijd mee. Ik houd het de laatste dagen ook minder goed bij... maar dadelijk verhuizen en daarna weer wat meer rust!

Hoe is het in jullie nieuwe huis Arja? Is het ook nieuwbouw? Wel fijn dat je er al in zit! Snel gegaan met klussen enzo :)!
pi_163848586
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 07:50 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat fijn dat je helemaal over bent qua huis! Was het nog erg hectisch, verhuizen in deze periode, of taken goed verdeeld? En zijn onze babies nou bijna een MAAND? :o
Het was belachelijk hectisch!
We hebben de badkamer en de vloer beneden laten doen. Verder heeft mijn man alles gedaan. Hij moet straks weer werken en is kapot. In sept heeft hij nog 2 weken vrij en gaan we naar center parcs ofzo.
Vieve nee geen nieuwbouw. Huis uit 1986. Het moest wel snel. 1 juli de sleutel en 15 juli oude huis opleveren.
Ik krijg het ook niet bijgelezen en probeer het ook niet. Ik haak ergens aan.

Svane ja bijna een maand! Ze groeit ook echt als kool.

quote:
Hier gaat het oké, al zit hij even niet zo goed in z'n vel maar het blijft gissen wat het is...Baby sliep eerste twee weken van z'n leven veel, maar wil nu overdag niet echt lukken, de nachten gaan nu wel stukken beter! Het inslaapvalmoment vindt hij erg lastig, we zien dan dat ie heel moe is, maar het eraan overgeven lukt niet echt.
Zeer herkenbaar
pi_163850266
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 05:39 schreef Arja het volgende:
Waarom poept Emmy altijd na deze voeding, middenin de nacht als ik eigenlijk zo snel mogelijk verder wil slapen?
:')
Hier ook, maar 's nachts eigenlijk bijna niet gelukkig. Fijn dat de verhuizing achter de rug is!

Vandaag heb ik een heel onrustig meisje, wil vooral drinken om vervolgens weer te spugen. :{

Genieten van het mooie weer en wandelen is even een uitdaging.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:46:14 #48
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163850702
Fijn dat je verhuisd bent Arja! Zal nog niet helemaal af zijn, maar jullie zitten!

Vieve; succes met verhuizen.

Razz; fijn dat je een ritme hebt gevonden met slapen overdag.

Hier vindt Emma het ook lastig zelf in slaap te vallen. Ik leg haar meestal slapend weg, maar ze moet het toch ook zelf leren.. En als ik haar dan slapend weg leg, wordt ze vaak na 10 min weer wakker. Laten huilen heeft geen zin. Slapend op haar buik leggen helpt wel, maar ook weer slapend. Op haar zij ging vandaag ook wel ff goed..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:51:13 #49
409579 LuDann
All the way
pi_163850809
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:15 schreef SaskiaR het volgende:
Wat leuk al die kleine babietjes! Welkom Amsel :)

Hier heeft mevroi een voorschot op de dreumestantrum genomen, vandaag een keer of tien keihard tegenspartelend liggen gillen... Wel met woorden gillen, maar ik versta er nog niks van, behalve nejnejnejnej. Dat wordt nog wat -O-
Hier ook! Plat op de grond lag ze te slaan en te schoppen. Ik moest er stiekem een beetje om lachen. :@
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:51:34 #50
409579 LuDann
All the way
pi_163850817
Welkom en gefeliciteerd Amsel!

Edit: slaapgebrek zorgde ervoor dat ik gefeliciteerT schreef. :')
pi_163850997
Nouk bij Emmy helpt het vaak als ik haar in de kinderwagen leg en zelf blijf staan terwijl ik de wagen een stuk naar voren duw en weer terug etc
  dinsdag 19 juli 2016 @ 10:59:43 #52
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163851019
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:51 schreef LuDann het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Amsel!

Edit: slaapgebrek zorgde ervoor dat ik gefeliciteerT schreef. :')
Hoe gaan de nachten?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163851053
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:46 schreef Nouk84 het volgende:
Hier vindt Emma het ook lastig zelf in slaap te vallen. Ik leg haar meestal slapend weg, maar ze moet het toch ook zelf leren.. En als ik haar dan slapend weg leg, wordt ze vaak na 10 min weer wakker. Laten huilen heeft geen zin. Slapend op haar buik leggen helpt wel, maar ook weer slapend. Op haar zij ging vandaag ook wel ff goed..
Waarom vind je dat ze 't zelf moet leren? (geen aanval! Oprechte vraag)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:01:42 #54
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163851062
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef Arja het volgende:
Nouk bij Emmy helpt het vaak als ik haar in de kinderwagen leg en zelf blijf staan terwijl ik de wagen een stuk naar voren duw en weer terug etc
Dat red ik niet met het ledikantje :') Slapen doet ze op zich prima, maar inslapen in d'r ledikant is drama..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:05:18 #55
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163851138
Svane herkenbaar. Laatste week wel mevrouw alleen op mij slapen en als ik haar weg leg is ze snel weer wakker. Lekker met dit weer :+ en soms veel gegaap maar uren wakker zijn. En idd is het met twee Kids en hele uitdaging dan. Vooral als de oudste een zeurhumeur heeft :') maar ik denk gewoon terug aan hoe Lucas was als baby en dan is dit nog altijd fantastisch O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:09:11 #56
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163851218
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:01 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Waarom vind je dat ze 't zelf moet leren? (geen aanval! Oprechte vraag)
Omdat ik d'r niet eeuwig kan blijven voeden tot ze in slaap valt..

En als ik tips lees over in slaap vallen dan lees ik dat ook..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163851253
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat red ik niet met het ledikantje :') Slapen doet ze op zich prima, maar inslapen in d'r ledikant is drama..
Ik leg emmy overdag eigenlijk nooit in haar bedje, tenzij ik zelf boven dingen te doen heb. Overdag slaapt ze in de wandelwagen buiten in de schaduw, of binnen, of in de box.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:14:14 #58
409579 LuDann
All the way
pi_163851320
Heb je al een bedtijdritueeltje, Nouk?

quote:
5s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 10:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Hoe gaan de nachten?
Hmm, het ging een paar nachten behoorlijk goed, maar toen kreeg ze die waterpokken (of wat het dan ook geweest mag zijn) en nu is het weer ruk. Ik moet weer overnieuw beginnen.

Wat ik probeer nu:

-overdag een schema aanhouden. Twee uur na wakker worden gaat ze voor haar eerste dutje, en 2 a 3 uur daarna voor het tweede dutje. 19 uur is bedtijd.
-laten wennen aan een knuffel, daar heb ik mee geslapen zodat hij naar mij ruikt. Die gaat in haar bed.
-tijdens het in slaap vallen (in mijn armen) een bepaalde zin zeggen ('sstt, ga maar lekker slapen').
-in plaats van diep in slaap, half in slaap wegleggen en dan die zin zeggen en erbij blijven met mijn hand erop tot ze slaapt.

Uiteindelijk wil ik dan toegaan naar wakker wegleggen maar voor nu gaat het half in slaap wegleggen nog niet altijd goed.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:24:02 #59
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163851504
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:14 schreef LuDann het volgende:
Heb je al een bedtijdritueeltje, Nouk?

[..]
Dat probeer ik al steeds meer erin te krijgen, maar tot nu toe is het vooral rustig proberen te krijgen als ze in bed ligt te huilen. Met een verhaaltje, liedje of gewoon een aai over de bol. Probeer haar juist niet uit bed te halen, maar huilen is hier nog nooit uit zichzelf gestopt.. Daarom lukt een vast ritueel nog niet echt, omdat ik dan alles uit de kast haal :')

En dan krijg ik weer zo'n mailtje: https://www.nutriciavoorj(...)aby-week-04-nl-nl-nl

Waar dus ook staat dat ik d'r bijv s nachts niet in slaap moet voeden, maar dat ze wakker moet blijven..
quote:
Hmm, het ging een paar nachten behoorlijk goed, maar toen kreeg ze die waterpokken (of wat het dan ook geweest mag zijn) en nu is het weer ruk. Ik moet weer overnieuw beginnen.

Wat ik probeer nu:

-overdag een schema aanhouden. Twee uur na wakker worden gaat ze voor haar eerste dutje, en 2 a 3 uur daarna voor het tweede dutje. 19 uur is bedtijd.
-laten wennen aan een knuffel, daar heb ik mee geslapen zodat hij naar mij ruikt. Die gaat in haar bed.
-tijdens het in slaap vallen (in mijn armen) een bepaalde zin zeggen ('sstt, ga maar lekker slapen').
-in plaats van diep in slaap, half in slaap wegleggen en dan die zin zeggen en erbij blijven met mijn hand erop tot ze slaapt.

Uiteindelijk wil ik dan toegaan naar wakker wegleggen maar voor nu gaat het half in slaap wegleggen nog niet altijd goed.
Zijn die plekjes nu wel weer weg dan?

Klinkt als een goed ritueel, hopelijk helpt het. Geen tips helaas, ben nog te nieuw hierin :')

Heb je wel al een afspraak met het cb erover?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163851588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:05 schreef Chanty het volgende:
Svane herkenbaar. Laatste week wel mevrouw alleen op mij slapen en als ik haar weg leg is ze snel weer wakker. Lekker met dit weer :+ en soms veel gegaap maar uren wakker zijn. En idd is het met twee Kids en hele uitdaging dan. Vooral als de oudste een zeurhumeur heeft :') maar ik denk gewoon terug aan hoe Lucas was als baby en dan is dit nog altijd fantastisch O+
Hier sliep dochter juist als kleine baby altijd en heel makkelijk. En toen ze vier weken was ging ze consequent van 23-6 slapen (nouja, tot 5 maanden, toen begonnen de gebroken nachten voor anderhalf jaar :+ ), dus hier is het juist andersom, dat dit als even wennen voelt. Maarrrr het is nog steeds allemaal prima te doen hier, soms dus alleen even bikkelen met twee inderdaad.

In z'n bedje slapen gebeurt hier echt weinig haha. Overdag net als bij Arja bij mij beneden; in box, wippertje, op mij of in draagdoek. 's Nachts tussen ons in meestal, soms een nachtelijke etappe in het wiegje. Uiteindelijk als baby echt een soort regelmaat heeft, met 2 of 3 slaapjes per dag gaan we wel proberen wat vaker het bedje op te zoeken (wel bij ons op de kamer, hebben geen babykamer haha)

Nouk, het 's nachts niet in slaap voeden (vooral op deze leeftijd), vind ik echt een onmogelijk advies hoor! Hier is dat juist dé mogelijkheid dat hij gaat slapen soms haha, en dat benut ik dan ook graag. :+
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:37:06 #61
409579 LuDann
All the way
pi_163851761
De 26e kan het CB pas langskomen.

Voor een echt uitgebreid bedritueel is ze nog wat te jong lijkt me, Nouk, maar je kunt wel elke keer hetzelfde doen als je haar op bed gaat leggen. Eerst de gordijnen dicht, dan de slaapzak aan, muziekje spelen of liedje zingen en dan in bed, zoiets.

Ons bedtijdritueel is nu met 11 maanden best uitgebreid maar het heeft na een paar weken hieraan vasthouden wel geresulteerd in een baby die snel in slaap valt. Weliswaar in mijn armen, maar soit.

Eerst zeggen we beneden de kamer welterusten en zeggen we dag en tot morgen. Dan doe ik haar in bad, dan tanden poetsen, dan op ons bed romper en slaapzak aan, verhaaltje voorlezen en bij mij drinken. Daarna krijgt ze haar speen en valt in mijn armen in slaap.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:41:24 #62
409579 LuDann
All the way
pi_163851848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:28 schreef Svane het volgende:

[..]

Hier sliep dochter juist als kleine baby altijd en heel makkelijk. En toen ze vier weken was ging ze consequent van 23-6 slapen (nouja, tot 5 maanden, toen begonnen de gebroken nachten voor anderhalf jaar :+ ), dus hier is het juist andersom, dat dit als even wennen voelt. Maarrrr het is nog steeds allemaal prima te doen hier, soms dus alleen even bikkelen met twee inderdaad.

In z'n bedje slapen gebeurt hier echt weinig haha. Overdag net als bij Arja bij mij beneden; in box, wippertje, op mij of in draagdoek. 's Nachts tussen ons in meestal, soms een nachtelijke etappe in het wiegje. Uiteindelijk als baby echt een soort regelmaat heeft, met 2 of 3 slaapjes per dag gaan we wel proberen wat vaker het bedje op te zoeken (wel bij ons op de kamer, hebben geen babykamer haha)

Nouk, het 's nachts niet in slaap voeden (vooral op deze leeftijd), vind ik echt een onmogelijk advies hoor! Hier is dat juist dé mogelijkheid dat hij gaat slapen soms haha, en dat benut ik dan ook graag. :+
Dit! Maar goed, ik durf verder geen advies te geven, want ik heb het duidelijk niet helemaal goed aangepakt. :')
pi_163851866
Hoe oud is jouwes, Nouk?

Ik heb net tegen m'n baby geschreeuwd, z'n kamerdeur dichtgetrokken en in de woonkamer een potje gehuild. Hij was zo moe, maar verzette zich zo tegen het slapen. Krijsen in bed. Uiteindelijk slaapt hij nu, en voel ik me zo schuldig.

Boh.

Gister zijn we teruggekomen uit zuid-duitsland, dat zal er wel mee te maken hebben. We waren pas om 23 uur thuis. Hij heeft een uurtje geslapen in het vliegtuig, maar dat was het. Ik hoop niet dat we nu ons hele ritme verkloot hebben..
pi_163851946
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:09 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Omdat ik d'r niet eeuwig kan blijven voeden tot ze in slaap valt..

En als ik tips lees over in slaap vallen dan lees ik dat ook..
En wat zegt je gevoel? Hetzelfde als de boeken? (wederom geen aanval maar oprechte interesse) Dan kun je daar namelijk je plan op aanpassen ;) Bij jonge kindjes iets tegen je gevoel in doen werkt namelijk niet, dat merken ze altijd.

Ik hoorde van iedereen dat mini boven moest slapen en alleen in een kamer in haar bedje. Ik was daar nog niet klaar voor, dus ze heeft heel lang bijna alleen maar aan de borst of in elk geval bij mij geslapen (in de doek of op mijn buik) Toen ben ik haar soms in een ledikantje in de kamer gaan leggen en nu slaapt ze sinds een maandje vaak in de cosleeper boven. Ik voed haar nog steeds in slaap en zo lang ze niet rustig is en nog niet diep slaapt, blijf ik bij haar liggen. Als ze een jaar of 12 is, zal ze wel alleen kunnen slapen en tot die tijd blijf ik bij haar als ze me nodig heeft. Het liefste heb ik haar dicht bij me in de buurt (en heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik haar ooit boven ben gaan leggen op advies en toen niet naar mijn gevoel heb geluisterd, maar daar valt ze nu in slaap, dus dat wil ik nu niet nog een keer veranderen. Ik ga vaak rond dutjestijd met haar op mijn rug wandelen, zodat ze lekker bij mij in slaap valt :@ )
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:47:31 #65
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163851970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe oud is jouwes, Nouk?
Een maand :') Misschien wil ik teveel te snel. Maar dan praat ik met m'n buurvrouw bijv en die lukte het wel zo snel, dus vandaar beetje onzeker/ongeduldig.

quote:
Ik heb net tegen m'n baby geschreeuwd, z'n kamerdeur dichtgetrokken en in de woonkamer een potje gehuild. Hij was zo moe, maar verzette zich zo tegen het slapen. Krijsen in bed. Uiteindelijk slaapt hij nu, en voel ik me zo schuldig.

Boh.

Gister zijn we teruggekomen uit zuid-duitsland, dat zal er wel mee te maken hebben. We waren pas om 23 uur thuis. Hij heeft een uurtje geslapen in het vliegtuig, maar dat was het. Ik hoop niet dat we nu ons hele ritme verkloot hebben..
Straks maar goedmaken met hem. :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163851992
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:47 schreef Nouk84 het volgende:

Op dinsdag 19 juli 2016 11:42 schreef Jagärtrut het volgende:
ik zou er lekker van genieten, en het jezelfs zo makkelijk mogelijk maken!

Hier lukt het zelfstandig in slaap vallen net een maand, en meneer is 10 maanden morgen...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:49:18 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163851998
Jagär :* herkenbaar. Soms heb ik eindeloos geduld, maar soms breekt dat eeuwige gevecht me ook. Baal ervan dat het in slaap krijgen ons steeds zo lang duurt en het niet korter wordt. Als L eindelijk slaapt is het 2130 - 2200 uur en dan gaan wij alweer zo wat naar bed... Ook het aan de borst in slaap vallen werkt niet meer.
T zal vast wel weer snel in een ritme komen, dat komt vanzelf weer terug.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163852145
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:49 schreef Mariposas het volgende:
Jagär :* herkenbaar. Soms heb ik eindeloos geduld, maar soms breekt dat eeuwige gevecht me ook. Baal ervan dat het in slaap krijgen ons steeds zo lang duurt en het niet korter wordt. Als L eindelijk slaapt is het 2130 - 2200 uur en dan gaan wij alweer zo wat naar bed... Ook het aan de borst in slaap vallen werkt niet meer.
T zal vast wel weer snel in een ritme komen, dat komt vanzelf weer terug.
het ging hier de laatste dagen zo goed. Vaak sliep hij binnen 5-10 minuten. Wel even huilen, maar dat mag ook best. Nu was het echt krijsen alsof hij geslacht werd, en daar kan ik zoo slecht tegen.

Balen dat hij zo laat slaapt. hier is het meestal 20.00 uur als hij slaapt, en dat is ook wel ok.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 11:57:32 #69
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163852175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 11:46 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En wat zegt je gevoel? Hetzelfde als de boeken? (wederom geen aanval maar oprechte interesse) Dan kun je daar namelijk je plan op aanpassen ;) Bij jonge kindjes iets tegen je gevoel in doen werkt namelijk niet, dat merken ze altijd.

Ik hoorde van iedereen dat mini boven moest slapen en alleen in een kamer in haar bedje. Ik was daar nog niet klaar voor, dus ze heeft heel lang bijna alleen maar aan de borst of in elk geval bij mij geslapen (in de doek of op mijn buik) Toen ben ik haar soms in een ledikantje in de kamer gaan leggen en nu slaapt ze sinds een maandje vaak in de cosleeper boven. Ik voed haar nog steeds in slaap en zo lang ze niet rustig is en nog niet diep slaapt, blijf ik bij haar liggen. Als ze een jaar of 12 is, zal ze wel alleen kunnen slapen en tot die tijd blijf ik bij haar als ze me nodig heeft. Het liefste heb ik haar dicht bij me in de buurt (en heb ik spijt als haren op mijn hoofd dat ik haar ooit boven ben gaan leggen op advies en toen niet naar mijn gevoel heb geluisterd, maar daar valt ze nu in slaap, dus dat wil ik nu niet nog een keer veranderen. Ik ga vaak rond dutjestijd met haar op mijn rug wandelen, zodat ze lekker bij mij in slaap valt :@ )
Gevoel gaat heen en weer, vind het heerlijk om haar bij me te hebben; in de middag slaapt ze vaak op een kussen bij me op de bank en dat vind ik heerlijk. Maar als ze onrustig is wil ik graag dat ze zsm boven slaapt zodat ik ook een beetje tot rust kom en m'n avonden weer enigszins voor mezelf heb..

Het gevoel dat je beschrijft dat je er altijd voor haar wil zijn als ze je nodig heeft dat voel ik ook zo. En wandelen doen we ook lekker samen als ze onrustig is/wordt. En ook dat vind ik heerlijk, want dan ben ik er even uit. Maar ik zou het ook fijn vinden een vast ritme te krijgen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163852444
Hoe oud is ze nu, Nouk?

Ik kan me het gevoel ook nog goed herinneren. De eerste maanden kon ik het nog goed aan, dat I overdag altijd op mij wilde slapen, en het liefst wandelend in de draagdoek, en alleen al voedend in slaap viel. Maar toen ze eenmaal een half jaar oud was, was ik fysiek en mentaal beetje aan het einde van mijn Latijn.

Mijn gevoel heeft me altijd gezegd dat het een soort middenweg is: ja, zij heeft mij vaak nodig en heeft ook 'mamahonger', maar het is ook goed als ze leert zelf in slaap te vallen, en niet afhankelijk te zijn van de bv om in slaap te komen. Dat maakt ons beiden een stukje onafhankelijker, en dat mag ook, naast die enorme binding, het kan prima naast elkaar en tegelijk. Rituelen zijn wel handig en ook een heel duidelijke structuur. Maar hier was de doorbraak toch vooral dat I op de kdv-dagen leerde te slapen in een bedje, en op papa-dag ging ze dan thuis ook prima slapen. Toen ben ik op mijn vrije dagen ook heel consequent geworden in het slaapritueel, en geen bv meer geven om in slaap te vallen. En dat ging steeds beter. Het is wel een proces denk ik, en ik ben blij met de invloed van het kdv en mijn vriend, die op een gegeven moment het naar bed gaan-ritueel van me overnam, omdat het dan beter ging.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_163852984
Slapen....

De eerste vier maanden sliep ie altijd op ons in en dan konden we hem daarna wegleggen in zijn bedje. Vanaf vier maanden kon hij heel goed zelf in slaap vallen. Toen kwam de periode dat ie van buik naar rug kon draaien, maar niet meer terug. We legde onze buikslaper op zijn buik in bedje en daarna draaide hij om en was er dikke paniek, want hij lag op zijn rug. Toen heeft ie weer een hele tijd op ons ingeslapen. Nu gaat het zelf inslapen op het KDV, bij de oppasoma's goed en bij man ook steeds beter, maar bij mij nog steeds niet. Ik laat het ook lekker nog even zo, want dat zelf inslapen bij mij is voor ons beide frustrerend. Dat ie het kan is wel duidelijk.

Merken jullie ook dat inslapen bij deze temperaturen sowieso lastig gaat? Gisteren was het 22.30 uur toen ie sliep (normaal 21 uur).

Jager, herkenbaar. Ik heb dat wanneer Willem mij bijt. Ik word dan zo boos (terwijl ik weet dat ie toch niet snapt dat het bij mij pijn doet). Soms leg ik hem dan weg en loop zelf boos weg om tot me zelf te komen.

Oma is nu met Willem naar het CB. Ik moet werken, maar ik ben zo benieuwd of we mogen fietsen en of we kunnen afbouwen met flesvoeding.
pi_163853095
Nouk, de boekjes praten allemaal over een soort standaard, dat is er in het geval van baby's vrijwel niet, heb ik wel gemerkt. Hoe meer ik dat loslaat, hoe beter we het samen hebben. Je kunt vast eens beginnen met een ritueeltje, maar je baby is echt nog heel klein nu. En vooral niet teveel luisteren naar buurvrouwen/vage bekenden/mensen op straat. Ieder kind lijkt dan door te slapen, te lopen met 10 maanden en niet te huilen. Ik denk dat je het gewoon snel vergeet dat je zelf dezelfde issues hebt gehad ;)

LuDann, bij ons is het knuffeltje echt een wondermiddel. Slaapzak aan, fiep erin, en dan zijn knuffel, die knuffelt hij helemaal plat en dan draait S. op zijn zij om te slapen.
En stiekem is het zo schattig als hij wakker wordt en tegen konijn aan kletst. Twee oren in zijn handjes en het gezichtje van konijn boven zijn hoofd O+

Jagar, heel soms verlies ik mijn geduld ook wel eens. Ik heb het vooral met draaien, druk doen tijdens de fles. Gelukkig is tot nog toe altijd vriend thuis geweest in zo'n situatie, zodat hij het af kan maken.
Dat verdraaien van het ritme is bij ons de reden om niet op vakantie te gaan. Er gaan heel veel familie naar het vakantiehuis van mijn schoonouders, die allemaal zeggen: 'heerlijk, dan heb je er geen kind aan'. En dat is precies mijn angst. 15 mensen die allemaal wel weten dat S. geen slaap heeft, veel honger en de hele tijd wil zwemmen. En ik 's avonds met een overprikkeld kind zitten. }:|
Wel vervelend voor mijn schoonbroers, die keken zo uit naar een weekje met hun neefje..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163853196
Ik heb meloen en peer gekocht voor fruitijsjes :9 ik eet de op, S. krijgt af en toe een likje, hij vindt ijs echt heel interessant.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163853268
Nouk, ik las me te pletter om uit te zoeken wat ik moest doen met mijn babietje wat niet sliep. Veel adviezen die ik gelezen heb, gelden wel voor baby's, maar dan voor oudere baby's. Maar dat kon ik pas ervaren toen J als oudere baby door de fase heen ging dat dat soort dingen ineens wél werkten. Werkt het niet en voelt het niet goed? Dan nog even niet doen, kennelijk is je baby er dan nog te klein voor.

En een :* voor Jagartrut en LuDann. Zó herkenbaar...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:33:16 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163854353
Nouk het scheelt je een hoop frustratie, stress en onzekerheid door gewoon met je baby mee te veren. Af en toe proberen of ze al klaar is voor de volgende stap is natuurlijk prima, er komt een moment dat het ineens wel werkt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163854513
Nouk, weet je wat helpt... Meer babies baren :P . Echt, je wordt zo handig en relaxed. Ik heb nog geen voeding genoteerd, geen links of rechts, geen idee hoeveel ze precies slaapt overdag, nog geen poging gedaan haar overdag boven te leggen, weet niet echt hoe vaak ze drinkt 's nachts. Maar ik 'voel' dat het goed gaat. Er is al een dag/nachtritme, ze laat zich steeds makkelijker even wakker wegleggen in de box, de krampjes worden al minder, de groten worden weer meer ontspannen (reageren minder op haar huiltjes (oké brullen soms))...

Dat meeveren klinkt stom en zo ongrijpbaar ook, maar het werkt echt. En erop proberen te vertrouwen dat het goed is zoals het is en ook dat het vanzelf makkelijker wordt. :*
pi_163854649
Wat Groof en LeSage zeggen O+ Er moet niks, goed is wat goed voelt en niet omdat de buurvrouw/je moeder het zegt want djeez, die onthouden idd heel selectief :X

En herkenbare in-bed-leg/slaapfrustraties! I feel ya :{ Ik hoop dat de zelf in slaap val-feature weer snel terugkomt en voor nu pogingen tot meeveren 'want het is een faaaaaase' :*

LuDann, hoe zijn jullie nachten nu?

[ Bericht 18% gewijzigd door Mineola op 19-07-2016 13:50:43 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 13:55:07 #78
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163854863
Dank allemaal; ik ga het proberen los te laten :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163855021
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef Nouk84 het volgende:
Dank allemaal; ik ga het proberen los te laten :*
Succes :* ! Is moeilijk hoor. Vind het bij kind 2 gewoon wéér lastig. Stort soms na bedtijd dreumes in, en dan wil baby niet slapen. Als man dan weg is kan ik echt zo gespannen zijn. Stress van top tot teen :@ . "Ik wil TIJD VOOR MEZELF }:| ! " .

Maar ik probeer mezelf maar heel vaak te vertellen dat deze babytijd heel snel gaat, dat ook de rust weer terugkomt, dat ik maar lekker vaak met Tas moet knuffelen nu hij dat nog wil en nog geen zichzelfloswurmende dreumes is :+ . ("Neeeee mama NIE KUFFELE!").

Met de nadruk op 'probeer' want ik ben nou eenmaal erg gehecht aan tijd voor mezelf en van nature niet zo'n geweldige meeveerder danwel loslater :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2016 14:01:38 ]
pi_163855110
Ohja en 's nachts niet in slaap voeden :D _O- wat een buttadvies. Tot 9 maanden was dat bij dreumes echt de enige manier om haar weer in slaap te krijgen. Ik ga 's nachts al niet eens naar Tas toe zonder fles. Kansloze missie.
pi_163856881
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:55 schreef Nouk84 het volgende:
Dank allemaal; ik ga het proberen los te laten :*
Het komt op een gegeven moment vanzelf, het geeft inderdaad rust als je het kunt nemen zoals het is. Succes! :* .

Razz, ik snap je heel goed. Vooral dat op een gegeven moment denken: maar ik wil nu gewoon even tijd voor mezelf ja 8)7 -O- }:| !!! (Volgens mij heb ik dat ook herhaaldelijk in frustratie geroepen, niet tegen mijn kind, maar dan wel tegen mijn vriend, want op hem reageerde ik het dan af. :+ .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:19:26 #82
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163857128
Hier vandaag een baby die alleen maar moppert en huilt. Niks is goed en ik ben door mijn opties heen -O- inmiddels al talloze malen ondergespuugd met melk ook :r en maar vechten tegen de slaap.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163857559
Die van mij slaapt juist al twee dagen te veel naar mijn zin. Ik maak haar af en toe gewoon wakker omdat ik het maar niks vind, zo nonstop slapen. En als ze wakker is doe ik haar een nat zonnehoedje op om wat af te koelen, dat vindt ze heerlijk!
pi_163857736
Zo'n dag hadden wij gisteren chanty, dat is zwaar he!

Vandaag gaat het top. O+ Veel tijd om met peuter te spelen en net alvast uitgebreid salade en hartige taart gemaakt. *)

Die tijd voor jezelf ja, kiezen tussen slaap of even chillen, en dan volgende ochtend balen van je keuze. :+
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:52:28 #85
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163857888
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:46 schreef Svane het volgende:
Zo'n dag hadden wij gisteren chanty, dat is zwaar he!

Vandaag gaat het top. O+ Veel tijd om met peuter te spelen en net alvast uitgebreid salade en hartige taart gemaakt. *)

Die tijd voor jezelf ja, kiezen tussen slaap of even chillen, en dan volgende ochtend balen van je keuze. :+
Hopelijk heb ik morgen ook zo'n dag want dan is peuter ook thuis en zoals het vandaag gaat kan ik helemaal niks. Zelfs draagdoek is niet goed en eigenlijk wil ik dat liever ook niet want warm. Binnen is het nog wel ok, ze heeft zich net eindelijk overgegeven na de zoveelste poging in draagdoek. Vind het zo sneu en kan zo weinig voor haar doen.

Goede tip van dat natte hoedje, ff onthouden voor morgen of straks.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163858076
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hopelijk heb ik morgen ook zo'n dag want dan is peuter ook thuis en zoals het vandaag gaat kan ik helemaal niks. Zelfs draagdoek is niet goed en eigenlijk wil ik dat liever ook niet want warm. Binnen is het nog wel ok, ze heeft zich net eindelijk overgegeven na de zoveelste poging in draagdoek. Vind het zo sneu en kan zo weinig voor haar doen.

Goede tip van dat natte hoedje, ff onthouden voor morgen of straks.
Dat had ik vannacht/vanmorgen, maar uiteindelijk is ze tevreden in slaap gevallen en slaapt nu ook weer. Gelukkig op een dag zonder peuter, anders werd het wel een uitdaging.
Boodschappen doen alleen niet gelukt, kan me er nog niet toe zetten om met deze warmte naar het winkelcentrum te gaan lopen.
pi_163858588
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:46 schreef Svane het volgende:


Die tijd voor jezelf ja, kiezen tussen slaap of even chillen, en dan volgende ochtend balen van je keuze. :+
+1

We zijn vandaag bij mijn moeder op bezoek en die is dol op babies en op Emmy specifiek.
Emmy is vandaag wel rustig en vrolijk en tevreden. En als ze dat niet is dan gaat mijn moeder haar wiegen, of tegen haar praten.
pi_163858961
Oh zo herkenbaar nouk!
Bij O was ik zoo van de boekjes, alles noteren enz.
Nu met E al veel losser... en mag nog meer ;)

Laat Alleen voedingen niet los op t moment. Kleine goedzak vergeet erom te vragen en gaat vlug naar minder plasluiers wanneer ik hem volg. Zeker met dit weer een dikke no go dus elke 3u moet hij aan de bak overdag. Net probeerde ik keer met 2u en 2.5.. maar dan blijft t bij 1 slokje.

Morgen gaan we weer wegen of zijn afbuigende lijntje weer stijgt..

Oh en knuffels zijn hier ook een must om overdag te slapen savonds en snachts kan hij zonder... gelukkig want hij propt ze t liefst tot z'n huig naar binnen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:12:08 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_163863219
Dikke AMEN op alle adviezen!

Mijn superrrrrrrrplakbaby is in 3 jaar uitgegroeid tot een peutertje dat probleemloos slaapt. En ik ben haar echt met 11 maanden pas consequent in dr bedje boven gaan leggen. Tot die tijd deed ze alle slaapjes overdag op mijn arm aan de borst... Maar ineens was ik het zat dat iedereen haar in bed kreeg behalve ik.

Nu met S heb ik m in mijn verlof bij me gehouden, en sinds ik weet dat hij op het kdv gewoon in een bedje slaapt, leg ik m ook vaker boven neer :Y
pi_163863342
Ik kom er net achter dat mijn babysaurus uit al z'n hydrofiele slaapzakjes is gegroeid :') . Iemand hier misschien daar nog interesse in? Twee keer maat 62 wit en één keer maat 56 grijs. Mogen weg voor weinig.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:18:23 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163863427
Wat zou je er voor willen hebben?
Ik heb wel interesse in een 56 en een 62.

Hier gaat het overigens prima, alleen druk :')
En ontstoken litteken van mijn keizersnede dus dat is ruk, maar ja, dat zal ik ook wel overleven :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:21:07 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163863521
Mijn nu-net-nog-baby is vandaag weer gemeten en gewogen: 9425gram, 76cm. Gewicht net onder, lengte net boven het gemiddelde. Hij heeft trots als zn tijfer, sta en lach features geshowd, en daarna laten horen dat ie ook heel hard kan huilen toen de prikken in de beentjes moesten :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 19-07-2016 20:56:39 ]
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:50:23 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163864357
Dat klinkt pijnlijk, molo! :%

Ik ben vanmiddag met baby naar het stand gegaan. Best een onderneming in je eentje in die warmte. Gelukkig was het zand zo heet dat baby niet weg kroop. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163865450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nouk, weet je wat helpt... Meer babies baren :P . Echt, je wordt zo handig en relaxed. Ik heb nog geen voeding genoteerd, geen links of rechts, geen idee hoeveel ze precies slaapt overdag, nog geen poging gedaan haar overdag boven te leggen, weet niet echt hoe vaak ze drinkt 's nachts. Maar ik 'voel' dat het goed gaat.
+1

Wij waren ook bij het cb vanmorgen. F was 7565 gram en 66cm. Volgende afspraak is pas 20 December, lijkt zo ver weg! Drie weken na die afspraak wordt hij alweer 1.

Wat vervelend van de ontstoken litteken Molo, is het uitzitten of krijg je er iets voor?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:40:54 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163865881
Spoelingen en antibioticacreme, dat paar dagen aankijken en anders opnieuw hechten en sterkere antibiotica.
Is inderdaad wel lekker pijnlijk, maar ja, shit happens ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163866424
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:40 schreef Molo het volgende:
Spoelingen en antibioticacreme, dat paar dagen aankijken en anders opnieuw hechten en sterkere antibiotica.
Is inderdaad wel lekker pijnlijk, maar ja, shit happens ;)
En je bent in ieder geval niet meer misselijk. Toch?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:09:31 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163866776
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:58 schreef Arja het volgende:

[..]

En je bent in ieder geval niet meer misselijk. Toch?
Nee dat is nog steeds foetsie :D

* Molo klopt snel af
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163867188
Dat je dan nog even bij je slapende baby gaat kijken en dat je dan ineens zo'n besef krijgt: dat is gewoon MIJN baby O+ :'( :) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:42:28 #99
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163868088
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:21 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb een baby aan de poeperitis. Dat betekent vooral weinig slaap overdag. En nu slaapt ie dan eindelijk, moet ik m zometeen wakker maken en meenemen om een id-kaart voor m aan te vragen. En ja, hij moet helaas echt mee (een handtekening zetten natuurlijk :7). Heb ik straks voor beide kinderen een id-kaart met babyfoto, vinden ze vast leuk als ze 10 zijn :P
dat vind ik dus ook zo raar. Ons zoontje (ik hoor er inmiddels ook bij ;) ) moet binnenkort een paspoort hebben. En dat is dan gewoon jaren geldig. Hoe dan?! Waarschijnlijk herken je 'm over een jaar al niet meer t.o.v. zo'n twee weken oud foto.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 23:39:43 #100
409579 LuDann
All the way
pi_163870015
Pff, wij zitten op de spoedpost met een benauwde baby.
pi_163870025
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:42 schreef dcadapter het volgende:

[..]

dat vind ik dus ook zo raar. Ons zoontje (ik hoor er inmiddels ook bij ;) ) moet binnenkort een paspoort hebben. En dat is dan gewoon jaren geldig. Hoe dan?! Waarschijnlijk herken je 'm over een jaar al niet meer t.o.v. zo'n twee weken oud foto.
Door kenmerkende verhoudingen zou herkenning toch mogelijk zijn, heb ik mij laten vertellen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163870069
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:39 schreef LuDann het volgende:
Pff, wij zitten op de spoedpost met een benauwde baby.
Ah nee toch, LuDann. Beterschap voor wolk! Allergische reactie?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163870111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:26 schreef Xanteh het volgende:

[..]

+1

Wij waren ook bij het cb vanmorgen. F was 7565 gram en 66cm. Volgende afspraak is pas 20 December, lijkt zo ver weg! Drie weken na die afspraak wordt hij alweer 1.

Wat vervelend van de ontstoken litteken Molo, is het uitzitten of krijg je er iets voor?
Prima stats! Maarre December pas weer? Heb je geen afspraak bij de 9mnd? Ik heb die nl wel staan.
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:01:05 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163870551
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:39 schreef LuDann het volgende:
Pff, wij zitten op de spoedpost met een benauwde baby.
Oh bah LuDann, sterkte...
Kwak
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:01:41 #105
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163870567
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:42 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Prima stats! Maarre December pas weer? Heb je geen afspraak bij de 9mnd? Ik heb die nl wel staan.
Niet elk CB doet die ;) soms facultatief of in groepen, soms gewoon wel, soms helemaal niet, soms alleen als er problemen zijn.
Kwak
  woensdag 20 juli 2016 @ 00:42:04 #106
409579 LuDann
All the way
pi_163871301
Bedankt. We mochten naar huis met een puffertje. Het is een hyperreactie op een verkoudheid, we kunnen dit vaker verwachten. Het komt vaker voor bij kindjes met allergieën. Sneu! En dat puffertje vindt ze absoluut niet leuk natuurlijk. Maar ze raakt nu niet meer in blinde paniek zodra we haar neerleggen, hopelijk slaapt ze zo.
pi_163871881
Och ludann alweer :'( sterkte!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 20 juli 2016 @ 02:11:44 #108
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163872354
Sterkte LuDann ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163873046
Heeft ze een beetje kunnen slapen Ludann?

Hier op het CB mag je kiezen of je de 9 maanden afspraak 'wilt'. Heb hem zelf geskipt, ben T. Alleen gaan meten/wegen tegen die tijd. (Denk trouwens dat ze ook mensen 'verplicht' laten komen, maar daar dus geen ervaring mee).
  woensdag 20 juli 2016 @ 07:40:11 #110
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163873166
Oef Lu, hopelijk hebben jullie allemaal nog geslapen!

Hier was er met 8,5 maanden een afspraak en daarna met 11. Die van 8,5 werd gepresenteerd als verplicht, het werd niet gevraagd of we dat wilden ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163873201
Heeft Wolk nog een beetje kunnen slapen Ludann? Sterkte! :*

Ik kom verder vooral met een vraag; het is op onze slaapkamers echt te warm (27 graden). Alle ramen stonden open, ventilatoren neergezet, maar koeler dan 26 graden werd het niet vannacht. W. was de hele nacht onrustig, wilde enorm veel drinken en voelde plakkerig en klam. Hij lag in een luier (geen romper) in een hydrofiel-slaapzak..

Alleen, nu vanochtend vond ik 'm toch wel erg warm voelen, heeft 'ie dus 38,5. Ja.. Das wel een beetje hoog voor "gewoon te warm gehad" toch? Waar doe ik nu slim aan? Hij is gewoon vrolijk en ik merk verder niks aan 'm.. Ik heb een zwembadje voor 'm opstaan, lekker verkoelend, maarja met 38,5...?
pi_163873357
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 07:48 schreef silliegirl het volgende:
Heeft Wolk nog een beetje kunnen slapen Ludann? Sterkte! :*

Ik kom verder vooral met een vraag; het is op onze slaapkamers echt te warm (27 graden). Alle ramen stonden open, ventilatoren neergezet, maar koeler dan 26 graden werd het niet vannacht. W. was de hele nacht onrustig, wilde enorm veel drinken en voelde plakkerig en klam. Hij lag in een luier (geen romper) in een hydrofiel-slaapzak..

Alleen, nu vanochtend vond ik 'm toch wel erg warm voelen, heeft 'ie dus 38,5. Ja.. Das wel een beetje hoog voor "gewoon te warm gehad" toch? Waar doe ik nu slim aan? Hij is gewoon vrolijk en ik merk verder niks aan 'm.. Ik heb een zwembadje voor 'm opstaan, lekker verkoelend, maarja met 38,5...?
Onze huisarts zei laatst: bij koorts doen wat je zelf ook fijn vindt en vooral kijken naar je kind. Niet te gek doen natuurlijk, maar kindjes met koorts mogen gewoon naar buiten, in een badje, eten, spelen, etc. Mits ze het zelf ook fijn vinden en niet totaal ziek en lusteloos in zo'n badje hangen. Dus lekker doen met dit weer als hij er plezier aan beleeft! En hopelijk is 'ie snel weer koortsvrij.
pi_163873365
Och Wolk weer ziek ;( wat een ellende toch steeds. Hoe was jullie nacht verder Lu? Hopelijk goed :* .
pi_163873506
LuDann, sterkte met Wolk!

Sillie, dat klinkt herkenbaar, hier koelt het ok niet goed af. M heeft in een rompertje en zonder dekens en lakens geslapen, maar was nog wel te warm. Ik heb vannacht af en toe zijn hoofd nat gemaakt met een natte washand die naast hebben ligt, dat lijkt redelijk te helpen. Verder komt hij vaker voor voeding, maar dat kunnen mijn borsten niet bijbenen, dus daar heb ik nog geen balans in gevonden. Ik geef dus ook maar wat meer bijvoeding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163873552
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:18 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Onze huisarts zei laatst: bij koorts doen wat je zelf ook fijn vindt en vooral kijken naar je kind. Niet te gek doen natuurlijk, maar kindjes met koorts mogen gewoon naar buiten, in een badje, eten, spelen, etc. Mits ze het zelf ook fijn vinden en niet totaal ziek en lusteloos in zo'n badje hangen. Dus lekker doen met dit weer als hij er plezier aan beleeft! En hopelijk is 'ie snel weer koortsvrij.
Thanks! Hij is voor nu vooral vrolijk, maar wel sneller moe (ook niet gek want vannacht slecht geslapen). Dus nu gaat 'ie gewoon wat eerder een dutje doen.
pi_163873786
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 08:37 schreef lunamatic het volgende:
LuDann, sterkte met Wolk!

Sillie, dat klinkt herkenbaar, hier koelt het ok niet goed af. M heeft in een rompertje en zonder dekens en lakens geslapen, maar was nog wel te warm. Ik heb vannacht af en toe zijn hoofd nat gemaakt met een natte washand die naast hebben ligt, dat lijkt redelijk te helpen. Verder komt hij vaker voor voeding, maar dat kunnen mijn borsten niet bijbenen, dus daar heb ik nog geen balans in gevonden. Ik geef dus ook maar wat meer bijvoeding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Klinkt als een goede keuze.
(en volgens mij zitten we een beetje in de zelfde fase qua werk / prive ;), Morgen heb ik mijn tweede mamadag, en dat had ik zelf nooit gedacht.)
pi_163873796
Sterkte LuDann en Wolk -O-
  woensdag 20 juli 2016 @ 09:17:40 #118
409579 LuDann
All the way
pi_163873855
Bedankt voor de sterkte wensen. Ze heeft heel goed geslapen na het puffertje (om 00:30). Ze sliep van 1 tot 5, toen werd ze weer benauwd wakker. Weer een puffertje en toen sliep ze tot 8.

Ze is wel vaker wat benauwd geweest met een piepende ademhaling, maar het was in onze ogen nooit echt dokterwaardig. Maar nu denk ik, wat als ze 's nachts zo spookt omdat ze benauwd is? Nou ja, dat zal wel niet toch? Dan valt het op lijkt me. Nu had ze echt intrekkingen onder haar ribbenkast, piepende en heel snelle ademhaling.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, lunamatic! Klinkt als een goede keuze.

[ Bericht 13% gewijzigd door LuDann op 20-07-2016 09:24:19 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 09:29:07 #119
409579 LuDann
All the way
pi_163873975
Ze ligt alweer voor haar eerste dutje, een uur nadat ze wakker werd. Arm ding, zal wel erg moe zijn van het moeilijke ademen. Vanmiddag naar de huisarts. Ook met puffertje is ze nog benauwd maar ik weet niet in hoeverre dat 'mag'.

Oh en ik zou vanmiddag de enting halen die ze niet gehad heeft met 11 maanden omdat ze ziek was. Toen was het krentenbaard. De week erop waterpokken. En nu maar weer even een week verplaatsen. :')

Molo, wat rot van je ontstoken litteken. Hoe komt dat zo, teveel gedaan? Of gewoon pech?

Lunamatic, hoe oud is je kindje ook alweer? Ik weet je achtergrond even niet, maar als je kv gaat bijgeven bij de bv dan zal je bv steeds meer achteruit gaan lopen. Het beste is om veel aan te leggen, je zult dan vanzelf meer gaan produceren. Vraag en aanbod.
pi_163873977
Het blijft maar komen bij jullie he, Ludann? :*

Hier T vannacht 3x gevoed, half 11, 3 en 6.30. Wel ok. Nu ligt hij weer lekker te slapen, met maar 10 minuten drama vooraf. Het gaat de goede kant op.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:01:21 #121
409579 LuDann
All the way
pi_163874443
Dat klinkt als een heel redelijke nacht Jagar, fijn! Hopelijk zet het zo door.

Hoe vaak zijn de andere baby's eigenlijk verkouden? Wolk is het denk ik zo'n 2 keer per maand en ik dacht dat dat min of meer normaal was, maar SM zegt nu dat dat toch wat veel is en dat ik dat moet aankaarten bij de HA vanmiddag. Wat ik ook ga doen, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
pi_163874482
T is 2x verkouden geweest in z'n leven....

Ah, nog even jompelen voor 10 maanden vandaag! *O* *O*
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:10:30 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163874581
F is denk ik 3 keer echt verkouden geweest? Elke keer net na grote broer, en net voor ons :+ Maar F is niet snel ziek geloof ik. Twee keer per maand klinkt mij als erg vaak in de oren. Bij F duurt een verkoudheid zo'n week ongeveer, dus dan zou je de helft van de tijd verkouden zijn?
pi_163874624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:01 schreef LuDann het volgende:
Dat klinkt als een heel redelijke nacht Jagar, fijn! Hopelijk zet het zo door.

Hoe vaak zijn de andere baby's eigenlijk verkouden? Wolk is het denk ik zo'n 2 keer per maand en ik dacht dat dat min of meer normaal was, maar SM zegt nu dat dat toch wat veel is en dat ik dat moet aankaarten bij de HA vanmiddag. Wat ik ook ga doen, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Twix structureel vanaf dat hij in januari RS kreeg. Sinds onze vakantie in Italië is hij het kwijt. Concreet dus van januari t/m juni.
Sterkte en beterschap voor Wolk. Benauwd kind is zo naar... :'(
pi_163874628
Chanty, bedankt voor de Hema rietjesbeker tip! Het heeft een dag geduurd voor O het snapte, maar nu drinkt hij erg goed! Gisteren twee volle bekers gedronken en hij is nu ook alweer aardig op weg naar de eerste van vandaag! Waarschijnlijk dat het weer ook voor meer dorst zorgt, maar hij lijkt iig makkelijker en vaker te drinken!

LuDann, sterkte voor wolk maar weer eens. Het lijkt wel alsof jullie ziekte aantrekken. Maar fijn dat ze ondanks dat een goede nacht heeft gehad!

Lunamatic, lijkt me de juiste keuze idd. Voelt misschien nog niet helemaal zo, maar van de andere optie had je op termijn waarschijnlijk wel spijt gekregen. Ik ben op maandag pas rond 19:15 thuis, dan moet O net naar bed en is het altijd drama omdat hij blij is dat ik er weer ben en bij mij wil zijn. Dat is gelukkig maar 1 dag in de week, maar als dat veel vaker zou zijn zou ik daar wel ongelukkig van worden. Maar goed, mijn werkethos is na een vervelende stage sowieso verdwenen en vervangen door 'net genoeg werken om je rekeningen te kunnen betalen'.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_163874649
O is twee keer verkouden geweest, waarvan een inclusief slijm en hoesten. En hij is nu ook aan het hoesten, maar dan zonder verkoudheid. Verder is hij nog niet ziek geweest. Maar hij komt ook niet op een kdv, dat scheelt ook wel denk ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:17:03 #127
409579 LuDann
All the way
pi_163874664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:10 schreef mousemicky het volgende:
F is denk ik 3 keer echt verkouden geweest? Elke keer net na grote broer, en net voor ons :+ Maar F is niet snel ziek geloof ik. Twee keer per maand klinkt mij als erg vaak in de oren. Bij F duurt een verkoudheid zo'n week ongeveer, dus dan zou je de helft van de tijd verkouden zijn?
Ze is nog wel vaker van de helft van de tijd verkouden geloof ik. Ze heeft altijd een snotneus eigenlijk en hoest vaak.

Malteser: wel fijn dat hij er nu eindelijk vanaf is dan! En bedankt voor de sterktewens.

Het lijkt wel alsof we ziekte aantrekken ja, het is om een beetje gek van te worden. Wat kun je doen tegen vaak verkouden zijn, amandelen eruit?
pi_163874786
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze is nog wel vaker van de helft van de tijd verkouden geloof ik. Ze heeft altijd een snotneus eigenlijk en hoest vaak.

Malteser: wel fijn dat hij er nu eindelijk vanaf is dan! En bedankt voor de sterktewens.

Het lijkt wel alsof we ziekte aantrekken ja, het is om een beetje gek van te worden. Wat kun je doen tegen vaak verkouden zijn, amandelen eruit?
Daar is wel over gesproken bij Twix maar de KNO arts vertelde ons dat de neusamandelen bij baby's vaak heel groot zijn in verhouding. Dus bij Twix wordt daar pas weer naar gekeken als hij 1 jaar en 3 maanden is. Sowieso verwijdert onze KNO arts geen amandelen bij baby's jonger dan een jaar. Altijd pas na de eerste verjaardag. Heb verder niet gevraagd waarom.
Nu heeft Wolk ook haar allergieën en ik weet niet in hoeverre dat mee speelt.
pi_163874880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 07:48 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom verder vooral met een vraag; het is op onze slaapkamers echt te warm (27 graden). Alle ramen stonden open, ventilatoren neergezet, maar koeler dan 26 graden werd het niet vannacht. W. was de hele nacht onrustig, wilde enorm veel drinken en voelde plakkerig en klam. Hij lag in een luier (geen romper) in een hydrofiel-slaapzak..

Alleen, nu vanochtend vond ik 'm toch wel erg warm voelen, heeft 'ie dus 38,5. Ja.. Das wel een beetje hoog voor "gewoon te warm gehad" toch? Waar doe ik nu slim aan? Hij is gewoon vrolijk en ik merk verder niks aan 'm.. Ik heb een zwembadje voor 'm opstaan, lekker verkoelend, maarja met 38,5...?
Hier is het 29 graden afgelopen nachten. Ik weet niet wat komende nacht gaat doen -O-

Gelukkig heb ik een baby die ondanks warmte goed slaapt. Wel in luier + slaapzak, al heb ik nog geen hydrofiel of laken slaapzak (die dingen zijn overal uitverkocht nu). Ze zit nu ook naast mij met enkel luier aan./;''/

Straks inderdaad badje!
pi_163875115
Wat sneu voor Wolk weer LuDann, arm meiske. Het klinkt echt naar, met dat piepen en zo. Beterschap!

Mijn baby is nu voor het eerst verkouden, maar ik zou dat niet als referentiekader nemen, wij zijn allevier heel weinig ziek. Oudste heeft wel altijd een verstopte neus, die heeft ook snel last van zijn oren.

Twee keer per maand lijkt best veel ja, maar ik vind het ook weer niet uitzonderlijk klinken, vooral niet voor een baby's die naar de opvang gaat :) De ene is wat vatbaarder ervoor dan de ander. Ik zou het idd wel noemen als je toch naar de huisarts gaat. Of als je weer bij de kinderarts bent, misschien is ze ook gevoelig voor grasachtigen, huisstofmijt etc

Lunamatic *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 juli 2016 @ 10:53:28 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163875313
L is al heel vaak verkouden geweest en aan het hoesten. Nu ook weer. Wij hebben een babyhaler in huis. Erg fijn. Al hebben we 'm al een tijdje niet nodig gehad.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:15:03 #132
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163875709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:29 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier is het 29 graden afgelopen nachten. Ik weet niet wat komende nacht gaat doen -O-

Gelukkig heb ik een baby die ondanks warmte goed slaapt. Wel in luier + slaapzak, al heb ik nog geen hydrofiel of laken slaapzak (die dingen zijn overal uitverkocht nu). Ze zit nu ook naast mij met enkel luier aan./;''/

Straks inderdaad badje!
Ik heb maandag deze gekocht en gisteren in huis.
https://www.bol.com/nl/p/(...)nk/9200000012619094/

Gefeliciteerd Luna!

Bij mijn meisje ook al wat snot af en toe, wat ik gelijk uit d'r neus haal. Niet echt verkouden gelukkig.

Gisteren en maandag voor het eerst op pad geweest zonder kind; schoonmoeder ging voor het eerst oppassen. Gisteren op het terras gegeten met m'n schoonzusjes (cadeautje van ze, super lief), en maandag mocht ik even naar de kapper. Gek genoeg had ik er helemaal geen moeite mee :@ :@
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163875768
Oh meiden..ik ben zo beroerd..Vannacht wou de kleine niet slapen 😥. 5 uur geprobeerd (hij had om half 1 honger en 4 later weer). In geen mogelijkheid hem tot slapen te brengen. Normaal zou ik hem inbakeren met hydrofiele multidoek maar omdat het zo warm is, vond ik geen goede plan. Vriendlief ging met hem een stukje rijden. (Na 2e keer was die gelukkig in diepe slaap) nog wat tips voor mij?
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:19:30 #134
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163875796
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 07:40 schreef SaskiaR het volgende:
Oef Lu, hopelijk hebben jullie allemaal nog geslapen!

Hier was er met 8,5 maanden een afspraak en daarna met 11. Die van 8,5 werd gepresenteerd als verplicht, het werd niet gevraagd of we dat wilden ofzo.
Regio Midden Holland /Delflanden is ie dat vlgs mij ook. Hier in Gouda weer niet.
Kwak
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:20:41 #135
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163875813
Razz, heb je de slaapzakjes nog of zijn ze al gekaapt? Ik heb veel interesse anders!

Verder heb ik niet alles gelezen, maar ik wil toch even vertellen dat ik het juist echt een uitvinding vind om mijn kindje(s) in slaap te voeden. O+ Gewoon omdat ze aan de borst instant ontspannen en omdat ik eventuele prikkels meteen van ze af zie vallen. Ik vind het echt heel fijn om ze juist zo, op het meest vertrouwde en beschermde plekje dat ze kennen (heel dicht tegen mama aan, bij de voedingsbron) rustig in slaap te laten zakken. Niets fijners dan zo afsluiten vind ik!
Mijn peuterdame heb ik eigenlijk altijd in slaap gevoed, maar als ik er eens niet was of om een andere reden echt even niet kon voeden, is ze altijd prima in slaap gevallen bij mijn lief op de arm. Even heen en weer wiebelen en hij kan ze zo wegleggen. Ze slaapt nu ook hartstikke goed als ze uit logeren is bijvoorbeeld. En ook naast/bij mij als ik een keertje niet kan voeden.
Daarnaast zijn het voor mezelf ook altijd even handige en ontspannen mediteer-momenten, zo liggend in bed met kind aan de borst. Maar doorgaans zijn ze altijd zo vertrokken, dus kan ik altijd binnen 10-20 minuten iets voor mezelf gaan doen. ;)
Ze stoppen ook gewoon vanzelf een keer met borstvoeding, en dan is het vroeg genoeg om helemaal 'zelf' (en alleen?) in slaap te vallen toch? (Nah, alleen hoeft van mij ook niet meteen, ook dan wil ik er best even bij komen liggen knuffelen O+ En vooralsnog slapen we ook nog met z'n allen in 1 groot bed tot ieders tevredenheid. :D )
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:26:53 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163875935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 10:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze is nog wel vaker van de helft van de tijd verkouden geloof ik. Ze heeft altijd een snotneus eigenlijk en hoest vaak.

Malteser: wel fijn dat hij er nu eindelijk vanaf is dan! En bedankt voor de sterktewens.

Het lijkt wel alsof we ziekte aantrekken ja, het is om een beetje gek van te worden. Wat kun je doen tegen vaak verkouden zijn, amandelen eruit?
Toevallig vandaag bij de kiderlongverpleegkundige geweest.

Melle heeft peuterastma, wat zoveel betekent als hypperreactief zijn op virussen en misschien ook allergenen.

Recent opgenomen geweest omdat de ventolin niet meer genoeg hielp. Hij heeft nu qvar (inhalatiecorticosteoroide) erbij.

De uitleg die zij gaf was dat als het slijmvlies geirriteerd is het ook vatbaarder is voor infectie door bacteriën en virussen. Het gaat twee kanten uit dus.

Maar goed, melba kreeg zijn eerste pufjes toen hij vier maanden was en meestal blijft ventolin gewoon wel voldoende werken als er niet onderliggende peuterastma is.

Hoevaak moet ze puffen en heb je een afbouwschema?
Kwak
pi_163876024
Luna, een nieuwe baan yes! Dat geen reistijd meer hebben gaat denk ik zoooooo goed bevallen. Ik heb het afgelopen jaar (m'n eerste 'grote mensen baan') werk gehad met veel reistijd. Ik vond dat echt zo tegenvallen, en zo zonde van m'n tijd met peuter. Zag het met baby erbij al helemaal niet zitten. Ben dus ook gaan solliciteren en start na verlof op fietsafstand. Voor mij is m'n oude baan denk ik ook voor de buitenwereld een baan met meer doorgroeimogelijkheden bladiebla, maar vooral met kinderen hoeft dat echt niet zaligmakend te zijn. Vooral als je nieuwe baan gewoon wel ook uitdaging biedt! En qua salaris weet ik dat wij redelijk goed met weinig kunnen rondkomen. Voordeel aan beginnen aan kinderen tijdens studie, je bent geen luxe gewend. :+

Oh en m'n zoon is een maand, EEN MAAND. Bizar! Straks CB, ben benieuwd.
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:56:17 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163876577
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:20 schreef elamanilo het volgende:
Razz, heb je de slaapzakjes nog of zijn ze al gekaapt? Ik heb veel interesse anders!

Verder heb ik niet alles gelezen, maar ik wil toch even vertellen dat ik het juist echt een uitvinding vind om mijn kindje(s) in slaap te voeden. O+ Gewoon omdat ze aan de borst instant ontspannen en omdat ik eventuele prikkels meteen van ze af zie vallen. Ik vind het echt heel fijn om ze juist zo, op het meest vertrouwde en beschermde plekje dat ze kennen (heel dicht tegen mama aan, bij de voedingsbron) rustig in slaap te laten zakken. Niets fijners dan zo afsluiten vind ik!
Mijn peuterdame heb ik eigenlijk altijd in slaap gevoed, maar als ik er eens niet was of om een andere reden echt even niet kon voeden, is ze altijd prima in slaap gevallen bij mijn lief op de arm. Even heen en weer wiebelen en hij kan ze zo wegleggen. Ze slaapt nu ook hartstikke goed als ze uit logeren is bijvoorbeeld. En ook naast/bij mij als ik een keertje niet kan voeden.
Daarnaast zijn het voor mezelf ook altijd even handige en ontspannen mediteer-momenten, zo liggend in bed met kind aan de borst. Maar doorgaans zijn ze altijd zo vertrokken, dus kan ik altijd binnen 10-20 minuten iets voor mezelf gaan doen. ;)
Ze stoppen ook gewoon vanzelf een keer met borstvoeding, en dan is het vroeg genoeg om helemaal 'zelf' (en alleen?) in slaap te vallen toch? (Nah, alleen hoeft van mij ook niet meteen, ook dan wil ik er best even bij komen liggen knuffelen O+ En vooralsnog slapen we ook nog met z'n allen in 1 groot bed tot ieders tevredenheid. :D )
Ela, hoe hebben jullie het destijds met N. aangepakt wat betreft het bed af/uit gaan als ze alleen sliep en wakker werd? Of sliep ze nooit alleen smiddags? :) kan natuurlijk ook. Hier dendert meneer namelijk zo hop in volle vaart het bed af :{
Nu is het ook niet echt een rustig type, en nu al aanleren dat voetjes eerst gaan lukt nog niet.
Ik heb nu een ledikant op lage stand naast met 1 kant eruit naast ons bed staan, zodat hij er niet makkelijk uit kan, maar zonder slaapzak kan hij dus gewoon ons bed op klimmen en er alsnog headfirst uitkruipen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 juli 2016 @ 11:57:11 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163876602
Aanleren lukt wel uiteraard, maar hij doet het nog niet ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:08:25 #140
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163876915
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ela, hoe hebben jullie het destijds met N. aangepakt wat betreft het bed af/uit gaan als ze alleen sliep en wakker werd? Of sliep ze nooit alleen smiddags? :) kan natuurlijk ook. Hier dendert meneer namelijk zo hop in volle vaart het bed af :{
Nu is het ook niet echt een rustig type, en nu al aanleren dat voetjes eerst gaan lukt nog niet.
Ik heb nu een ledikant op lage stand naast met 1 kant eruit naast ons bed staan, zodat hij er niet makkelijk uit kan, maar zonder slaapzak kan hij dus gewoon ons bed op klimmen en er alsnog headfirst uitkruipen.
We rolden het dekbed op en legden dat voor de uitgang van de co-sleeper. Meestal hadden we genoeg tijd als we d'r wakker hoorden worden, om naar d'r toe te gaan voor ze daar overheen was geklommen.
Toen ze echt ging kruipen en staan en zo, toen konden we d'r wel al meteen leren om achteruit van bed te gaan (dat doen de meeste kindje best instinctief volgens mij ook al wel?!). Ze kroop ook nog lang achterste voren van stoepranden af bijv. :') O+
Ze is in totaal 2x van het bed gevallen, 1x toen ik er notabene naast stond :'( en een keertje toen ze zelf wakker was geworden en over het dekbed was geklommen. We waren dus eigenlijk altijd wel op tijd en hielpen haar dan meteen achteruit het bed af. We woonden wel toen gelijkvloers, nu hebben we een trap. Weet nog niet wat we dit keer voor handige dingen kunnen bedenken, we hebben nu alleen een voeteinde waar je af kunt. Maar wel een heel lang voeteinde ;) dus het hele eind blokkeren dat is vast ook niet makkelijk. Ik gok dat we eerst ook weer voor de opgerolde dekbedden gaan. En daarna zal het uitwijzen of ie er al zelf af kan of dat we iets anders moeten verzinnen.

De co-sleeper op een lagere stand is ook een goed idee ja, en dan evt. nog het dekbed opgerold extra voor de uitgang. Of iets anders wat je er tussen/tegen kan zetten of schuiven?
Of is het een optie om voor korte periode bijv. een campingbed neer te zetten voor de middagslaapjes? Tot ie zelf wat mobieler is en handiger van bed af komt?!
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:23:19 #141
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163877277
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:17 schreef mandietjuh het volgende:
Oh meiden..ik ben zo beroerd..Vannacht wou de kleine niet slapen 😥. 5 uur geprobeerd (hij had om half 1 honger en 4 later weer). In geen mogelijkheid hem tot slapen te brengen. Normaal zou ik hem inbakeren met hydrofiele multidoek maar omdat het zo warm is, vond ik geen goede plan. Vriendlief ging met hem een stukje rijden. (Na 2e keer was die gelukkig in diepe slaap) nog wat tips voor mij?
Jouw mannetje is echt nog een mini hè?
Ik heb hier volgens mij een lekker dun badstoffen slaapzakje liggen, die is heel fijn voor weersomstandigheden zoals deze.. Maatje 70, dat wel! Je kan m eventueel bij het voeteneinde instoppen.. :)

Misschien neemt hij ook wel genoegen met een slaapzakje ipv van steviger inpakken zoals inbakeren, want zodra je kleinetje gaat omrollen, mag je niet meer inbakeren nml..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:27:02 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_163877397
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:08 schreef elamanilo het volgende:

[..]

We rolden het dekbed op en legden dat voor de uitgang van de co-sleeper. Meestal hadden we genoeg tijd als we d'r wakker hoorden worden, om naar d'r toe te gaan voor ze daar overheen was geklommen.
Toen ze echt ging kruipen en staan en zo, toen konden we d'r wel al meteen leren om achteruit van bed te gaan (dat doen de meeste kindje best instinctief volgens mij ook al wel?!). Ze kroop ook nog lang achterste voren van stoepranden af bijv. :') O+
Ze is in totaal 2x van het bed gevallen, 1x toen ik er notabene naast stond :'( en een keertje toen ze zelf wakker was geworden en over het dekbed was geklommen. We waren dus eigenlijk altijd wel op tijd en hielpen haar dan meteen achteruit het bed af. We woonden wel toen gelijkvloers, nu hebben we een trap. Weet nog niet wat we dit keer voor handige dingen kunnen bedenken, we hebben nu alleen een voeteinde waar je af kunt. Maar wel een heel lang voeteinde ;) dus het hele eind blokkeren dat is vast ook niet makkelijk. Ik gok dat we eerst ook weer voor de opgerolde dekbedden gaan. En daarna zal het uitwijzen of ie er al zelf af kan of dat we iets anders moeten verzinnen.

De co-sleeper op een lagere stand is ook een goed idee ja, en dan evt. nog het dekbed opgerold extra voor de uitgang. Of iets anders wat je er tussen/tegen kan zetten of schuiven?
Of is het een optie om voor korte periode bijv. een campingbed neer te zetten voor de middagslaapjes? Tot ie zelf wat mobieler is en handiger van bed af komt?!
Haha, ja kussens, opgerold dekbed, voedingskussen, alles ligt er al :D Het rotte is alleen dat hij met zijn voetje op mijn harde bedrand kan, en dan kan hij gewoon overal overheen. Maarrr alleen zonder slaapzak gelukkig, en eigenlijk heeft hij altijd wel een slaapzakje aan.
Dat achteruitkruipinstinct heeft mijn A. niet geloof ik :+ Hij kent helaas geen gevaar, zo lastig is dat.
Campingbedje zou ook een oplossing zijn, maar we hebben dat al geprobeerd met zijn ledikantje toen de kleine cosleeper er nog stond, maar omdat ik hem in slaap voed (met fles kan dat ook :P ), is het heel lastig om hem dan slapend weg te leggen, hij werd elke keer wakker als we dat deden, ik ben nogal klein en ik moet hem dan zo diep wegleggen. Nu kan ik hem bijna zijn bed in rollen :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_163877625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:17 schreef mandietjuh het volgende:
Oh meiden..ik ben zo beroerd..Vannacht wou de kleine niet slapen 😥. 5 uur geprobeerd (hij had om half 1 honger en 4 later weer). In geen mogelijkheid hem tot slapen te brengen. Normaal zou ik hem inbakeren met hydrofiele multidoek maar omdat het zo warm is, vond ik geen goede plan. Vriendlief ging met hem een stukje rijden. (Na 2e keer was die gelukkig in diepe slaap) nog wat tips voor mij?
Vorig jaar met zulke hitte deed J overdag hazeslaapjes in zijn luier op mij, met een hydrofiel ertussen. 'S avonds kozen we de kamer die het meest afgekoeld was, viel hij in een mouwloze romper op mij in slaap en probeerde ik hem weg te leggen in de kinderwagenbak. Ik vond het een vreselijke periode, sorry :@. Maar hij is/was sowieso een moeilijke slaper die heel lang niet zonder inbakeren kon slapen.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:37:50 #144
409579 LuDann
All the way
pi_163877706
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Toevallig vandaag bij de kiderlongverpleegkundige geweest.

Melle heeft peuterastma, wat zoveel betekent als hypperreactief zijn op virussen en misschien ook allergenen.

Recent opgenomen geweest omdat de ventolin niet meer genoeg hielp. Hij heeft nu qvar (inhalatiecorticosteoroide) erbij.

De uitleg die zij gaf was dat als het slijmvlies geirriteerd is het ook vatbaarder is voor infectie door bacteriën en virussen. Het gaat twee kanten uit dus.

Maar goed, melba kreeg zijn eerste pufjes toen hij vier maanden was en meestal blijft ventolin gewoon wel voldoende werken als er niet onderliggende peuterastma is.

Hoevaak moet ze puffen en heb je een afbouwschema?
Ze mag max 4 keer per dag max 2 pufjes. Salbutamol heeft ze. Daarmee vinden we haar nog steeds wel vrij benauwd eigenlijk. Geen afbouwschema gehad, dat soort dingen gaan we straks bij de HA overleggen denk ik.

Wat rot van de peuterastma. Kan hij daar overheen groeien?

Je uitleg over het vatbaarder zijn voor ziektes klinkt logisch.
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:53:08 #145
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163878171
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:37 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze mag max 4 keer per dag max 2 pufjes. Salbutamol heeft ze. Daarmee vinden we haar nog steeds wel vrij benauwd eigenlijk. Geen afbouwschema gehad, dat soort dingen gaan we straks bij de HA overleggen denk ik.

Wat rot van de peuterastma. Kan hij daar overheen groeien?

Je uitleg over het vatbaarder zijn voor ziektes klinkt logisch.
Salbutamol = werkende stof in Ventolin (merknaam).

Ja vier keer 2 was ook ons initiele maximum. Was heel lang ook genoeg hoor.

Ik zou idd met de huisarts overleggen, en met de voedselallergieen misschien ook een verwijzing naar de kinderarts vragen.

Achteraf hebben wij veel te lang zelf doorgemodderd.

Signalen van benauwdheid om op te letten zijn
piepen bij uitademen (rochel bij inademen is niet per se erg),
hoog en snel ademen (bij melle kan t oplopen tot zestig keer per minuut als hij benauwd is), intrekkingen onder de ribben,
blauw worden van zijn normaal rose-grijze wallen.

Hij kan er zeker overheen groeien :Y

Oh en als je E ineens heel druk vindt: dat is een bekende (onschuldige maar soms vervelende) bijwerking van salbutamol. Melba wordt er vet hyperactief van (denk aan gillend rondjes rennen met zijn armpjes zwaaiend)...komt omdat de hartslag omhoog gaat en ze adrenaline aanmaken.
Kwak
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:28:30 #146
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163878884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:27 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha, ja kussens, opgerold dekbed, voedingskussen, alles ligt er al :D Het rotte is alleen dat hij met zijn voetje op mijn harde bedrand kan, en dan kan hij gewoon overal overheen. Maarrr alleen zonder slaapzak gelukkig, en eigenlijk heeft hij altijd wel een slaapzakje aan.
Dat achteruitkruipinstinct heeft mijn A. niet geloof ik :+ Hij kent helaas geen gevaar, zo lastig is dat.
Campingbedje zou ook een oplossing zijn, maar we hebben dat al geprobeerd met zijn ledikantje toen de kleine cosleeper er nog stond, maar omdat ik hem in slaap voed (met fles kan dat ook :P ), is het heel lastig om hem dan slapend weg te leggen, hij werd elke keer wakker als we dat deden, ik ben nogal klein en ik moet hem dan zo diep wegleggen. Nu kan ik hem bijna zijn bed in rollen :D O+
Oja, dat in slaap voeden vroeg ik me af inderdaad! Dan is de co-sleeper 1000001x handiger :)
Dan toch nu maar even zoveel mogelijk opstakels en slaapzakken ;) En dan hopen dat ie ook snel achteruit leert kruipen! Ook oefenen op de bank en zo ^O^ en telkens met uit bed gaan zelf laten doen en dan bijsturen, net zolang tot het goed lukt. Het is gelukkig ook maar weer tijdelijk, binnenkort heeft ie het vast door, hij groeit daar ook weer in.
  woensdag 20 juli 2016 @ 13:33:57 #147
409579 LuDann
All the way
pi_163878999
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Salbutamol = werkende stof in Ventolin (merknaam).

Ja vier keer 2 was ook ons initiele maximum. Was heel lang ook genoeg hoor.

Ik zou idd met de huisarts overleggen, en met de voedselallergieen misschien ook een verwijzing naar de kinderarts vragen.

Achteraf hebben wij veel te lang zelf doorgemodderd.

Signalen van benauwdheid om op te letten zijn
piepen bij uitademen (rochel bij inademen is niet per se erg),
hoog en snel ademen (bij melle kan t oplopen tot zestig keer per minuut als hij benauwd is), intrekkingen onder de ribben,
blauw worden van zijn normaal rose-grijze wallen.

Hij kan er zeker overheen groeien :Y

Oh en als je E ineens heel druk vindt: dat is een bekende (onschuldige maar soms vervelende) bijwerking van salbutamol. Melba wordt er vet hyperactief van (denk aan gillend rondjes rennen met zijn armpjes zwaaiend)...komt omdat de hartslag omhoog gaat en ze adrenaline aanmaken.
Gisteren was het inderdaad piepen bij inademen, 60 keer per minuut ademhalen en intrekkingen onder de ribben. Nu is het nog steeds wat sneller dan normaal ademen en intrekkingen onder de ribben.

Ze was al hyperactief zonder de medicatie. De arts op de spoedpost stond daar een beetje van te kijken, dat ze zoveel aan het babbelen en roepen was terwijl ze zo benauwd was. Nu valt het op zich wel mee. Dutje lukte niet maar denk dat dat eerder door de warmte komt.

Gelukkig lopen we al bij de kinderarts, misschien dat dat scheelt. We hebben 30 augustus een afspraak.

Ik hoop dat Melba eroverheen groeit, dit is maar niks zo!
pi_163879031
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:27 schreef pinquit het volgende:

[..]

Haha, ja kussens, opgerold dekbed, voedingskussen, alles ligt er al :D Het rotte is alleen dat hij met zijn voetje op mijn harde bedrand kan, en dan kan hij gewoon overal overheen. Maarrr alleen zonder slaapzak gelukkig, en eigenlijk heeft hij altijd wel een slaapzakje aan.
Dat achteruitkruipinstinct heeft mijn A. niet geloof ik :+ Hij kent helaas geen gevaar, zo lastig is dat.
Campingbedje zou ook een oplossing zijn, maar we hebben dat al geprobeerd met zijn ledikantje toen de kleine cosleeper er nog stond, maar omdat ik hem in slaap voed (met fles kan dat ook :P ), is het heel lastig om hem dan slapend weg te leggen, hij werd elke keer wakker als we dat deden, ik ben nogal klein en ik moet hem dan zo diep wegleggen. Nu kan ik hem bijna zijn bed in rollen :D O+
Zou zo'n ding in je co-sleeper passen?
pi_163879239
Verkoudheden: W. pakt ook de een na de andere Ludann. Eigenlijk is 'ie snotterig sinds december al. De ene keer wat meer, de andere keer wat minder, maar nooit helemaal weg. Volgens de huisarts was het niet abnormaal.

Mijn mannetje is inmiddels wel een beetje sneu. Hangerig, moe, koorts en niet kunnen slapen. Ik ga 'm zo maar een zetpil geven in de hoop dat slapen dan wel even lukt.
pi_163879482
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:42 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Prima stats! Maarre December pas weer? Heb je geen afspraak bij de 9mnd? Ik heb die nl wel staan.
Die mochten wij overslaan. Waarom weet ik niet.
pi_163879566
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:55 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Die mochten wij overslaan. Waarom weet ik niet.
Had ik ook. Kind qua ontwikkeling prima op schema en rond de 9mnd was de arts met vakantie. Zou dan een afspraak met 10mnd worden, wat ook weer onzin is als je met 11 mnd moet komen :)
pi_163880071
Ja, zo ging het hier dus. 9 maanden afspraak was met 10 maanden en die van 11 maanden is met ruim een jaar.
Overigens niet gehoord dat die 9 maanden facultatief is, kreeg de indruk dat die hier standaard is.
pi_163880303
Hier zat bij de eerste CB afspraak een brief dat ze vanaf dit jaar geen standaard afspraken meer hebben maar het meer individualiseren, naar behoefte zeg maar. De eerste maanden/vaccinatieafspraken zijn wel wat vaster.

Net langsgeweest, baby doet het super! Hij was al heel sterk en keek zo goed naar alles. O+ Waar je al trots op kan zijn he, haha!

5360 gram en 60 cm. Mooi gegroeid, toch fijn dat de bv echt goed loopt. *O*
pi_163881600
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:56 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ela, hoe hebben jullie het destijds met N. aangepakt wat betreft het bed af/uit gaan als ze alleen sliep en wakker werd? Of sliep ze nooit alleen smiddags? :) kan natuurlijk ook. Hier dendert meneer namelijk zo hop in volle vaart het bed af :{
Nu is het ook niet echt een rustig type, en nu al aanleren dat voetjes eerst gaan lukt nog niet.
Ik heb nu een ledikant op lage stand naast met 1 kant eruit naast ons bed staan, zodat hij er niet makkelijk uit kan, maar zonder slaapzak kan hij dus gewoon ons bed op klimmen en er alsnog headfirst uitkruipen.
Ik heb een hele tijd een fort van dekens om hem heen gebouwd. T is ook een rauwdauwer, maar ik hoorde hem altijd wel voordat hij over die dekens geklimd was. maar goed, hier is de woonkamer ook naast de slaapkamer, dat helpt natuurlijk. Ik hoef maar 10 passen te lopen en ik sta in de slaapkamer.
pi_163881608
Nou ik ben in de veronderstelling dat E met de 9 mnd afspraak weer prikjes krijgt dus daarom vroeg ik het me af. Ik kreeg ook niet het idee dat het optioneel was maar het zou ook standaard kunnen zijn ivm haar vroeggeboorte.
pi_163881685
ah, spuit elf.

Verder heeft T het achteruitkruip gen ook niet. Vaak gaat hij op de bedrand liggen, steekt z'n hoofd uit het bed om te kijken of er iets interessants op de grond ligt en gaat dan zo vooruit. :') . ik probeer het hem te leren door hem dan voor te doen dat z'n voetjes eerst moeten, maar hem omdraaien is dan al zo'n worsteling omdat hij dan dat wat interessant is (oplaadkabels van de mobiel ofzo) niet meer kan zien...
pi_163881962
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:33 schreef hetzusjevan het volgende:
Nou ik ben in de veronderstelling dat E met de 9 mnd afspraak weer prikjes krijgt dus daarom vroeg ik het me af. Ik kreeg ook niet het idee dat het optioneel was maar het zou ook standaard kunnen zijn ivm haar vroeggeboorte.
11 mnd pas weer prikjes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163884214
wat doen jullie met zwemmen met die kleintjes? Wij gaan volgende week op vakantie en hopenlijk veel zwemmen als de nederlandse zomer ons mooi weer gunt. Hebben jullie bandjes, of gewoon kind altijd op de arm? Of zo'n swimmtrainer oid?
pi_163884661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:57 schreef Jagärtrut het volgende:
wat doen jullie met zwemmen met die kleintjes? Wij gaan volgende week op vakantie en hopenlijk veel zwemmen als de nederlandse zomer ons mooi weer gunt. Hebben jullie bandjes, of gewoon kind altijd op de arm? Of zo'n swimmtrainer oid?
Wij hadden voor Annie met 10 maanden een swimtrainer. Bandjes ging nog niet echt, ze liep nog niet en kruipen met die dingen om was lastig. De swimtrainer vond ze heel erg leuk! Wel even droog oefenen met omdoen want het is even lastig. Maar eenmaal om in het water vond ze het prachtig O+ .
pi_163885402
Wat naar ludann dat je kleintje zo vaak ziek is. Sterkte.

Hier heeft Emmy een huildag. Ook last van de warmte volgens mij ;(
  woensdag 20 juli 2016 @ 19:12:11 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163887032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 16:57 schreef Jagärtrut het volgende:
wat doen jullie met zwemmen met die kleintjes? Wij gaan volgende week op vakantie en hopenlijk veel zwemmen als de nederlandse zomer ons mooi weer gunt. Hebben jullie bandjes, of gewoon kind altijd op de arm? Of zo'n swimmtrainer oid?
Wij gebruiken zo'n swimtrainer, ideaal. En baby vond het geweldig!
https://www.bol.com/nl/p/(...)kg/1004004009898597/
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163887560
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wij gebruiken zo'n swimtrainer, ideaal. En baby vond het geweldig!
https://www.bol.com/nl/p/(...)kg/1004004009898597/
Die hebben wij ook gebruikt bij C, inderdaad een ideaal ding!

F was vandaag pootje baden, dat vond hij heel leuk. En tegen de warmte had hij twee washandjes. Eentje op zijn hoofd en eentje om aan te sabbelen. Nu ligt hij in mijn bed, in zijn luier met zwembroek en half onder het laken :')
pi_163887638
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:40 schreef Molo het volgende:
Spoelingen en antibioticacreme, dat paar dagen aankijken en anders opnieuw hechten en sterkere antibiotica.
Is inderdaad wel lekker pijnlijk, maar ja, shit happens ;)
Ik hoop dat de spoelingen en crème werkt. Lijkt me erg vervelend, vooral met dit warme weer. Beterschap!
pi_163888296
Mooie stats Svane! Fijn dat het zo goed gaat!

Arja sterkte, deze temperaturen zijn ook niet niks voor die kleintjes. Zweten kunnen ze nog niet dus ze kunnen er zo naar van zijn.

Tas chillde vandaag in de tuin: eerst in z'n bad en toen bij z'n Beppe. Wat een relaxed kind heb ik toch. Alleen dat slapen overdag, dat wil niet vandaag. Maar ach. Kiek nou, zo'n kind vergeef je toch alles O+ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2016 20:04:31 ]
  woensdag 20 juli 2016 @ 20:18:44 #165
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163888732
Edit verkeerde topic
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163888856
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Mooie stats Svane! Fijn dat het zo goed gaat!

Arja sterkte, deze temperaturen zijn ook niet niks voor die kleintjes. Zweten kunnen ze nog niet dus ze kunnen er zo naar van zijn.

Tas chillde vandaag in de tuin: eerst in z'n bad en toen bij z'n Beppe. Wat een relaxed kind heb ik toch. Alleen dat slapen overdag, dat wil niet vandaag. Maar ach. Kiek nou, zo'n kind vergeef je toch alles O+ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ermagherd die armspekken O+ O+
pi_163889145
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Jouw mannetje is echt nog een mini hè?
Ik heb hier volgens mij een lekker dun badstoffen slaapzakje liggen, die is heel fijn voor weersomstandigheden zoals deze.. Maatje 70, dat wel! Je kan m eventueel bij het voeteneinde instoppen.. :)

Misschien neemt hij ook wel genoegen met een slaapzakje ipv van steviger inpakken zoals inbakeren, want zodra je kleinetje gaat omrollen, mag je niet meer inbakeren nml..
Mijn mannetje is net 8 weken volgende week en hij kan net maatje 50 aan. Iemand raadde mij aan puckababy tencel. Is dat wat? Wil niet zomaar ¤50 uitgeven. Hij heeft zich nog niet omgedraaid.
  woensdag 20 juli 2016 @ 21:11:15 #168
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163890259
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:31 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Mijn mannetje is net 8 weken volgende week en hij kan net maatje 50 aan. Iemand raadde mij aan puckababy tencel. Is dat wat? Wil niet zomaar ¤50 uitgeven. Hij heeft zich nog niet omgedraaid.
Ik heb geen ervaringen met inbakeren.
Mijn dochter heeft tot rond haar 2e in een slaapzakje geslapen :) nu slapen we met een dekbedje :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163890524
Spenen opvreten? Herkenbaar?
E heeft tot nu toe altijd een difrax combi speentje gehad maar sinds een paar dagen bengelt steeds zijn onderlipje er onderuit en maakt hij er enorm sabbel herrie mee.

Zit nu dus te twijfelen of ik een ander merk moet proberen of niet.. Of dat het gewoon een herrie-sabbel baby is en dat lipje niet uitmaakt.

Tas O+!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_163890642
Hier hielp een grotere speen. Ik dacht even dat Tas geen speenkind was maar sinds we een speen voor 6-12 maanden hebben houdt 'ie 'm weer in en valt 'ie eens stuk sneller in O+ slaap O+ .
pi_163890724
Ik heb net een traktatie gemaakt voor mijn baby O+ :o ;(

Mariposas, laatste avond baby!
pi_163890760
Ik moest net echt even huilen van geluk. Mijn lieve kleine grote baby die tijdens z'n flesje bij me in slaap viel. Ik keek naar z'n spekkies en z'n mooie wimpers en pluishaartjes en dat ene plukje in z'n nek dat een beetje rossig is. En dan dat hij het zo goed doet. En dat hij zo lief en vrolijk is. Na die rotzwangerschap en alle stress om zijn gezondheid vind ik dit zo bijzonder. Hij is gezond en geliefd en we zijn zo compleet nu met z'n vieren.
pi_163890810
Lamb, is de speen/het schild niet te klein? Mini ging hier vrij snel naar Hevea 3-36 maanden large, want de 0-3 m was te klein (en difrax blieft ze niet, alleen Hevea :') O+ trouwe klant)

Razz O+

Ima en mari, nog heel even baby O+
pi_163890888
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest net echt even huilen van geluk. Mijn lieve kleine grote baby die tijdens z'n flesje bij me in slaap viel. Ik keek naar z'n spekkies en z'n mooie wimpers en pluishaartjes en dat ene plukje in z'n nek dat een beetje rossig is. En dan dat hij het zo goed doet. En dat hij zo lief en vrolijk is. Na die rotzwangerschap en alle stress om zijn gezondheid vind ik dit zo bijzonder. Hij is gezond en geliefd en we zijn zo compleet nu met z'n vieren.
O+ :'( O+
pi_163890910
Tripje HAP gedaan hier, W. had een koortsstuip. Schrok me te pletter. Gelukkig was man er en wist die te handelen ipv ook in de paniek te schieten en inmiddels ligt W. weer in zijn eigen bedje te slapen.
pi_163890939
quote:
17s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest net echt even huilen van geluk. Mijn lieve kleine grote baby die tijdens z'n flesje bij me in slaap viel. Ik keek naar z'n spekkies en z'n mooie wimpers en pluishaartjes en dat ene plukje in z'n nek dat een beetje rossig is. En dan dat hij het zo goed doet. En dat hij zo lief en vrolijk is. Na die rotzwangerschap en alle stress om zijn gezondheid vind ik dit zo bijzonder. Hij is gezond en geliefd en we zijn zo compleet nu met z'n vieren.
Razz wat heerlijk.
Ik kan me jouw zwangerschap en alle spanning en onzekerheid nog goed herinneren. Ik ben zo blij dat alles meer dan goed gekomen is.

En wat een droppie is het.
pi_163890940
Och Razz O+ !!

Ik zal eens een 6-12maandje speentje gaan halen.. wie weet!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_163890979
Razz, O+ O+

He getsie Sillie, dat is naar.. Is hij ziek?
pi_163890997
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:30 schreef silliegirl het volgende:
Tripje HAP gedaan hier, W. had een koortsstuip. Schrok me te pletter. Gelukkig was man er en wist die te handelen ipv ook in de paniek te schieten en inmiddels ligt W. weer in zijn eigen bedje te slapen.
Oh dat lijkt me zo eng! Wat goed van je man. Ik zou ook niet weten wat te doen dan, eigenlijk. Behalve gillen en panieken. Hoe is 't nu met hem? En met jou?
  woensdag 20 juli 2016 @ 21:33:40 #180
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163891029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb net een traktatie gemaakt voor mijn baby O+ :o ;(

Mariposas, laatste avond baby!
Ja! Dit was vorig jaar!

Ik zou het echt graag weer willen herbeleven, bevallen was zo tof :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163891043
Och wat schrikken is dat Sillie! Fijn dat hij weer lekker in zijn bed ligt
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 20 juli 2016 @ 21:36:25 #182
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163891132
Razz, wat een heerlijke budha! En wat jammer hè, dat je toen niet wist wat je nu weet.

Sillie, wat schrikken! En nu?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163891264
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 21:33 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja! Dit was vorig jaar!
[ afbeelding ]
Ik zou het echt graag weer willen herbeleven, bevallen was zo tof :D
:D
Ik ook wel, maar dan ook met hetzelfde resultaat, niet voor het bevallen alleen :P
  woensdag 20 juli 2016 @ 21:58:12 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163891817
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 19:38 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ik hoop dat de spoelingen en crème werkt. Lijkt me erg vervelend, vooral met dit warme weer. Beterschap!
Thanks!

Het wordt nog niet echt beter, eerder slechter, maar dit weer helpt inderdaad ook niet echt mee :')
Lekker broeinest zo in die plooi }:|

Baby hier drinkt vandaag wel stuk meer dan afgelopen 2,5 week, maar ja, lijkt me alleen maar goed met dit weer. Ze doet het in ieder geval prima vandaag, beetje hangerig en zeurderig, maar lang niet zo sacho als ik vandaag :P

Morgen gelukkig weer iets minder warm O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:05:01 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163892035
Geen idee hoe een koortsstuip eruit ziet bij ene baby, maar klinkt doodeng
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163892160


Ook mijn dna eens showen :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_163892229
Molo wat klinkt dat naar en pijnlijk! Hopelijk helpt de lagere temp!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:13:19 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163892278
Ja wie weet, zou mooi zijn in ieder geval ;)

Hoeveel verschilt jouw "DNA"? ;)
Je ziet wel duidelijk dat het broertje en zus zijn zeg!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163892919
'T was zeker schrikken.

Vlak voor de stuip had ik zn temp nog opgenomen en toen had 'ie 40,3 :o . Daar schrok ik al van maar hij oogde wel alert en blij. 10 minuutjes later dus ineens stuipen.. Man riep meteen dat ik 'm op zijn zij moest leggen (kennelijk tegen verslikkingsgevaar).

En nu niks, eigenlijk. Hij heeft geen oorontsteking en zijn longen zijn schoon, dus de diagnose was "gewoon ziek". Advies was zetpil geven en 'm in de gaten houden, hij moet genoeg drinken en plasluiers blijven hebben..
Dus nahjah; dat doen we dan maar.

Hij had net 38,6 (nog voor geven zetpil) dus zijn temp zakt nu wel wat, gelukkig.
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:12:39 #190
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163894138
Oh bah sillie wat lijkt me dat eng. Beterschap!

En razz O+ zo fijn dat alles nu goed is en je van je tweetal kunt genieten O+ dat verdien je ook!

Lamb ik zag m op FB al. Ze lijken echt ontzettend op elkaar :D

Hier de dag goed doorgekomen. Begin van de dag leek het drama te worden met een pesthumeurpeuter maar die draaide bij gelukkig. En Amélie sliep weer veel als vanouds en ook gewoon niet de hele tijd op mij wat wel prettig was met deze temperatuur O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_163894491
Lamb wat een mooie foto en wat lijken ze op elkaar.


Sillie beterschap. Hoe moet je dan handelen bij koortsstuip? Alleen op de zij leggen?
pi_163898152
Oh, getsie! Zo'n koortsstuip lijkt me eng! Gelukkig wisten jullie hoe te handelen.
Mooi tweetal Lamb!

Ik hoop binnenkort ook zo'n foto te kunnen maken! 😍
Gisterenmiddag bevallen van een jonge dame, dus ik mag hier legaal komen meeposten met twee babies, al gaat het nu wel héél rap en word T. Over twee weken al 'n jaar.

En nu ga ik toch weer proberen te slapen, vriend en dochter slapen maar om de een of andere reden slaap ik nooit lekker in 't ziekenhuis!
pi_163898196
Gefeliciteerd Ggirl, twee baby's, wow! *O* Alles goed gegaan?

Sillie, dat is schrikken zeg...

En zwaaizwaai naar de verse dreumesjes!
  donderdag 21 juli 2016 @ 05:42:01 #194
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163898224
Dat is schrikken sillie! :o Gelukkig zakt het nu weer..

Lamb & Razz; jullie posts O+ O+ O+

Nu kun je nog slapen Ggirl, geniet er maar van :P

Molo wat naar! Maar niet meer 2,5u wandelen.. ;( Sterkte!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163898226
Oooooh razz, je foto's en verhaal! O+ O+

En ik vind Lambs siblings zo leuk, de trotsheid van grote zus en dan het kleine broertje dat zo tegen haar op kijkt! O+

Ggirl, hebben je twee babies elkaar al ontmoet?
pi_163898404
Gefeliciteerd Mariposas en L! *O*
  donderdag 21 juli 2016 @ 07:43:24 #197
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163898535
Gefeliciteerd Mariposas!!

Schrikken Sillie :o Beterschap!

Gefeliciteerd Ggirl met je TWEE babies!!! *O*

Wij zitten op Schiphol onderweg naar Portugal! Verkaaaansie!! *O*

[ Bericht 21% gewijzigd door SaskiaR op 21-07-2016 08:12:00 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:02:39 #198
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163898632
Gefeliciteerd Mariposas!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163898840
Ggirl, gefeliciteerd! Twee baby's in huis, dat lijkt me echt bijzonder!

Gefeliciteerd, Mariposas! Lekker zomerse verjaardag vandaag.

Sillie, wat akelig. Onze achterburen hebben afgelopen jaar ook een baby met koortsstuipen gehad. Ik schrok me rot toen ik de ambulances aan zag komen scheuren. Hopelijk eenmalig voor W.

Fijne vakantie, Saskia. Heerlijk quality time met je gezin :)

Ik ga me vandaag maar eens heerlijk koest houden in de schaduw. Vanmiddag komt een vriendin langs, lekker met S. in zijn zwembadje spelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163898842
Ggirl 😱 Gefeliciteerd met je dochter, wat een verhaal!!!! En nu gewoon twee baby's O+ dat lijkt me heel bijzonder om te kunnen zeggen! Fijne kraamtijd!
pi_163898851
Gefeliciteerd Mariposas!

Sillie, dat is schrikken inderdaad. Goed dat jullie zo resoluut hebben kunnen handelen.

Ggirl, gefeliciteerd! Twee baby's!

Lamb en Razz, wat een mooie foto's!

En nog bedankt voor de felicitaties met mijn baan!

LuDann, over dat vaker aanleggen, dat werkt bij mij niet zo goed. M is nu ruim 10 weken en ik heb nog nooit volledige productie gehad. Heb van alles uit de kast gehaald, van diëten tot extra kolven, heb twee lactatiekundige gezien en volgens hen leg ik goed aan en is er niets raars te zien, maar toch krijg ik de productie niet omhoog. Ik denk zelf dat het misschien komt doordat ik te veel stress en spanningen heb (gehad). Rond 6 weken besloot ik dat ik de bv af ging bouwen en toen ik nog maar 6 keer per dag ging voeden ging mijn productie ineens omhoog. Voor mijn gevoel produceerde ik eerst ongeveer 30% vanaf hij nodig enquête 50%. Het is jammer dat ik niet volledig bv kan geven, maar op deze manier geef ik hem tenminste nog iets mee.
pi_163898864
Oh en L is jarig vandaag! Mariposas gefeliciteerd met je grote jochie, ik wens jullie een heel rustig en soepel tweede jaar en vandaag een hele fijne dag! met je baby op het strand, daar droomde je een jaar geleden van O+
pi_163898966
Gefeliciteerd Ggirl, heb je snel gedaan! Fijn dat alles ondanks de last minute twist (:P) goed is gegaan. Begrijpt T al dat hij er een zusje bij heeft?

Gefeliciteerd Mariposas! *O*

Leuke foto Lamb! O+

Fijne vakantie Saskia! Geniet ervan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:29:44 #204
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163899495
Dank voor felicitaties! Vandaag exact 1 jaar geleden, op de minuut af! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:38:17 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163899624
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 05:42 schreef Nouk84 het volgende:
Dat is schrikken sillie! :o Gelukkig zakt het nu weer..

Lamb & Razz; jullie posts O+ O+ O+

Nu kun je nog slapen Ggirl, geniet er maar van :P

Molo wat naar! Maar niet meer 2,5u wandelen.. ;( Sterkte!
Dat heb jij goed onthouden :D
Was niet de oorzaak van infectie, maar het zweten zal niet meegeholpen hebben denk ik :')

Ik las dat je je niet rot voelde bij even weg zijn bij je baby Nouk, lijkt mij alleen maar mooi toch? :)
Hoe gek ik ook op mijn mini L. ben, ik kan ook heus wel even zonder haar, lijkt me heel gezond :)

Die Ggirl met twee baby's, dat is wel echt bijzonder hoor!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:48:56 #206
409579 LuDann
All the way
pi_163899777
Van harte gefeliciteerd met L., Mariposas! Wanneer vieren jullie het en wat voor cadeautjes krijgt L?

Ggirl, wow wat een bevalling, ik las het in het Z&G topic. Gefeliciteerd en wat een leuke naam heeft ze gekregen. *O*

Geniet van je vakantie, Saskia!

Lunamatic: ah ok, sorry voor het ongevraagde advies dan. Wat vervelend dat het zoveel moeite kost zeg. Maar wel heel fijn dat het zo ook kan. :Y
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:29:21 #207
409579 LuDann
All the way
pi_163900414
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 12:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Salbutamol = werkende stof in Ventolin (merknaam).

Ja vier keer 2 was ook ons initiele maximum. Was heel lang ook genoeg hoor.

Ik zou idd met de huisarts overleggen, en met de voedselallergieen misschien ook een verwijzing naar de kinderarts vragen.

Achteraf hebben wij veel te lang zelf doorgemodderd.

Signalen van benauwdheid om op te letten zijn
piepen bij uitademen (rochel bij inademen is niet per se erg),
hoog en snel ademen (bij melle kan t oplopen tot zestig keer per minuut als hij benauwd is), intrekkingen onder de ribben,
blauw worden van zijn normaal rose-grijze wallen.

Hij kan er zeker overheen groeien :Y

Oh en als je E ineens heel druk vindt: dat is een bekende (onschuldige maar soms vervelende) bijwerking van salbutamol. Melba wordt er vet hyperactief van (denk aan gillend rondjes rennen met zijn armpjes zwaaiend)...komt omdat de hartslag omhoog gaat en ze adrenaline aanmaken.
Hoe slaapt Melle eigenlijk? Wolk heeft nu weer een hele nacht doorgeslapen, met uitzondering van 1 keer puffen om 3 uur. Ze was wel heel erg hyper gisteravond, waar je al voor waarschuwde. Ze sliep dus vrij laat maar ze heeft nog nooit zo goed geslapen verder.

Ze is wel heel schattig als ze ze hyper is trouwens. :P Ze stond aan mijn bedrand heel blij op en neer te springen. Toen is mijn man maar even buiten met haar een rondje gaan doen.
pi_163900721
Mariposas, gefeliciteerd! *G*

Ggirl, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O*

LuDann, fijn van de goede nacht!

Hier na weken van blij, fris en fruitig vandaag een sneue Twix. Wil alleen maar bij mij zijn maar eigenlijk ook niet stilzitten. Dus heb hem nu in de Tula en rommel wat in huis en dat vindt hij oké.
Zijn temperatuur is oké, hij heeft rustig en goed geslapen, geen gekke poepluiers dus geen idee wat hem dwars zit maar we maken er gewoon een knuffeldag van.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:15:33 #209
409579 LuDann
All the way
pi_163901247
Wat sneu Malteser. Misschien eindelijk een tandje?

Het was zelf zo dat mijn man me om 3 uur geschrokken wakker maakte, dat hij even ging kijken bij Wolk omdat hij wilde weten of ze het nog deed. En dat zegt heel wat. :P Zelf lag ik compleet in coma. :')
pi_163901504
Mari, gefeliciteerd! Een jaar alweer. Ik hoop dat jullie een heel fijne dag hebben!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163901554
Mariposas, gefeliciteerd!

Ggirl, welkom!

LuDann, wat fijn te lezen van je goede nachten, hopelijk zet de trend zich door! Voel jij je ook al weer wat beter nu met meer slaap?

Razz en Lamb, schattige foto's!

Sillie, hoe is het nu met je kleintje?

Malteser, niet gewoon de warmte die m beetje dwars zit? Lekker knuffelen met plakbaby maar hihi.

Hier vandaag weer naar de neopoli met de boys, zo'n drukke dag altijd (bloed prikken, kinderarts, fysio, logopedist).

Gister waren ze beide uit hun doen door de warmte, ik hoop dat t vandaag iets beter te doen is...
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:09:42 #212
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163902504
Razz, wat een popje O+

Lamb, kopietjes! Mooie kindjes heb je. O+

Ggirl, welkom! Wat een verrassende wending, je bevalling. Wat fijn dat alles zo goed is gegaan!

Mariposas, van harte gefeliciteerd! *O* De weeentimer van vorig jaar, wat leuk om dat te bewaren, ik ga eens checken in onze app of dat ook bewaard is.

En jongens, wow, mijn baby slaapt echt supergoed 's nachts :o
Gisteren: 22uur - kwart voor 5 - half 8 - 10 uur
Vannacht: 23uur- half 6 - half 10
En de nachten ervoor ook allemaal. Rond 22-23 voeding en dan pas na 4 uur weer. Dat lijkt nu dus zelfs nog weer te verlengen afgelopen twee nachten.

En dan na het badje/douche ligt ie zoet boven in het bed. O+

Ik ben gelukkig gezegend met kindjes die heel goed tegen warmte kunnen, net als ikzelf. Wij genieten volop van het prachtige weer! Extra tof dat we nu aan het strand wonen ook!
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:19:34 #213
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163902773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 10:29 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hoe slaapt Melle eigenlijk? Wolk heeft nu weer een hele nacht doorgeslapen, met uitzondering van 1 keer puffen om 3 uur. Ze was wel heel erg hyper gisteravond, waar je al voor waarschuwde. Ze sliep dus vrij laat maar ze heeft nog nooit zo goed geslapen verder.

Ze is wel heel schattig als ze ze hyper is trouwens. :P Ze stond aan mijn bedrand heel blij op en neer te springen. Toen is mijn man maar even buiten met haar een rondje gaan doen.
Ja Melle slaapt ook goed. We puffen hem s nachts in zijn slaap als het even kan, scheelt wakkergedoe...

Benauwd = slecht slapen hier, hij vindt liggen dan ook naar, en als t heel erg is wil hij niks, ook niet vastgehouden worden of zitten... Dat is strekken en gillen en afleiden tot de salbutamol werkt...

Fijn dat hte haar ook lijkt te helpen.
Kwak
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:34:09 #214
409579 LuDann
All the way
pi_163903095
Ik moet nog even wennen, Madavi! En op zich zeggen twee goede nachten nog niet zo heel veel, we wachten het af. Ik voel me wel een stuk beter na 2 nachten zo goed slapen, dat wel! Succes op de neopoli, ik hoop dat het niet al te vervelend voor ze is.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:19 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja Melle slaapt ook goed. We puffen hem s nachts in zijn slaap als het even kan, scheelt wakkergedoe...

Benauwd = slecht slapen hier, hij vindt liggen dan ook naar, en als t heel erg is wil hij niks, ook niet vastgehouden worden of zitten... Dat is strekken en gillen en afleiden tot de salbutamol werkt...

Fijn dat hte haar ook lijkt te helpen.
Oh ja, wij hadden van de apotheek gehoord dat we haar niet wakker hoefde te maken voor pufjes maar in haar slaap doen is ook een idee. We kunnen het proberen.

Ik begin me ook af te vragen of ze niet al tijden benauwd is 's nachts en daardoor zo slecht slaapt. Nu valt daar na 2 goede nachten nog niet zoveel over te zeggen maar het gaat wel door mijn hoofd. Ze is normaal gesproken vrijwel elke nacht uren achtereen wakker waarbij niks goed is.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:35:17 #215
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163903129
Nog niet bijgelezen. Vanochtend naar het cb geweest met beide kinders. Amélie groeit goed; 4460 gram en ruim 54 cm. Nu nog bovengemiddeld, hoofdomtrek is benedengemiddeld maar dat is bij haar broer en bij mij hetzelfde. Qua groei verwacht ik eenzelfde patroon als bij Lucas. Eerst bovengemiddeld en straks dik ondergemiddeld. En mijn grote vent weegt 10,6 kg maar ze vonden hem er prima uitzien :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:37:04 #216
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163903161
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat heb jij goed onthouden :D
Was niet de oorzaak van infectie, maar het zweten zal niet meegeholpen hebben denk ik :')

Ik las dat je je niet rot voelde bij even weg zijn bij je baby Nouk, lijkt mij alleen maar mooi toch? :)
Hoe gek ik ook op mijn mini L. ben, ik kan ook heus wel even zonder haar, lijkt me heel gezond :)

Die Ggirl met twee baby's, dat is wel echt bijzonder hoor!
Doe maar lekker rustig aan, dat het maar snel mag helen.. Dit weer helpt ook niet echt mee dan...

Klopt, ik vond het wel lekker eigenlijk.. Net als wanneer iemand anders haar even voed.. Even de handen vrij. Misschien gaan man en ik dit weekend even samen uit eten ook, kreeg een aanbieding voor oppassen die je nooit moet afslaan geloof ik. :D

Hoe gaat t bij jullie? Koos nog steeds thuis of alweer aan het werk?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163903169
Ggirl, Van harte met jullie dochter! Ik las een onverwachte stuit, wauw 😀.

En die pufferbabies, zielig. Sterkte daarmee.

Fijn Ela, wonen bij het strand. En heerlijk dat je twee kinderen er zo goed tegen kunnen. Mijn oudsten kunnen er goed tegen en ik ook als ik me er naar kan gedragen. Maar nu met baby die elk uur aangelegd wil worden, zich niet weg laat leggen in de box, en af en toe zelfs eenkennig lijkt, vond ik het verschrikkelijk zwaar. ... doek was te warm en plakkerig, ze werd er niet rustig van, ik mag nog niet in het badje met de oudsten, een autorit naar een vennetje te warm... Ik kon mijn draai niet vinden, snauwde naar de groten om dingen die ik normaal prima trek (zonder afdrogen naar binnen rennen, dat soort dingen) en voelde me s avonds alleen maar schuldig. De tranen stonden me nader dan het lachen, zeg maar.

Maar vandaag gaat het alweer een stuk beter en het is ook echt veel minder warm nu. Al geeft mijn babyfoon nog steeds 34 graden aan op onze slaapkamer.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:38:42 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163903191
Ik ben vandaag ook naar het cb geweest; 57 cm en 5380 gr, boven de +2,5 curve. :o Ze heeft er niks over gezegd, maar moet ik me zorgen maken? :@
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:41:03 #219
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163903230
LuDann, wat fijn om te lezen van de goede nacht! Hopelijk zet dit zich voort!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:48:33 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163903382
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben vandaag ook naar het cb geweest; 57 cm en 5380 gr, boven de +2,5 curve. :o Ze heeft er niks over gezegd, maar moet ik me zorgen maken? :@
Nee :D lekker laten groeien. Tenzij je er koekjes en chocolade in stopt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:49:54 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903415
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben vandaag ook naar het cb geweest; 57 cm en 5380 gr, boven de +2,5 curve. :o Ze heeft er niks over gezegd, maar moet ik me zorgen maken? :@
Nee joh, kan over twee weken alweer heel anders zijn.
Als je kindje het goed doet en gewoon normaal gedrag vertoont lijkt het me niks om je zorgen over te maken :)

En lekker hoor, dat oppassen. Fijn als anderen je erin willen helpen en als het goed voelt,gewoon lekker doen toch *O*

Koos heeft een nieuwe baan per 1-7 en L. is op 30-6 geboren, goeie timing wel :+
Vanwege mijn uitgerekende datum op 19-6 waren we er vanuit gegaan dat ze er wel flink eerder dan 1-7 zou zijn, maar goed, dat liep dus wat anders.
Hij kon wel wat vrij opnemen daar, maar vanwege nieuwe baan voelde dat toch wat minder fijn. En het gaat ook goed thuis, dus hij is uiteindelijk drie dagen thuis geweest en daarna aan de slag.
Hij werkt nu wel veel dichterbij huis (15/20 minuten reistijd versus voorheen 2 uur enkele reis :X ) en hij werkt een dag minder, dus het voelt alleen maar als winst *O*

Ik ben alleen beetje gaar van de warmte en die stomme wond, maar als dat straks hopelijk weer beter gaat gaan we ook weer lekker meer ondernemen.
In augustus willen we een weekendje gaan kamperen in België ofzo, lijkt ons wel tof O+
(Dat was altijd mijn droom namelijk, met een baby/kleintje op een kleed in het gras voor de tent liggen O+ )

Bij jou gaat het ook nog steeds goed?
Gaat zo snel alweer hè, de mijne is vandaag alweer drie weken en kan zoveel meer dan de eerste dagen. Ze draait regelmatig op haar zij en tukt dan lekker verder, echt cute O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:51:17 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903457
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee :D lekker laten groeien. Tenzij je er koekjes en chocolade in stopt
Ik had van de week een heel schattig jongetje van 8 op bezoek die vroeg wanneer ze taart kocht eten en of ze al Engels kon praten (want baby nieste en hatsjoe leek best wel op 'you' vond hij _O- ) _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163903498
Molo, die wond, het klinkt maar akelig. Heel veel sterkte daarmee.
pi_163903518
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben vandaag ook naar het cb geweest; 57 cm en 5380 gr, boven de +2,5 curve. :o Ze heeft er niks over gezegd, maar moet ik me zorgen maken? :@
Neejoh! Heeft Tas eindelijk een +3-buddy O+
pi_163903540
En ik wil ook op vakantie :-(
Heel heel heel misschien de laatste vakantieweek ofzo nog even weg. Tegen die tijd maar eens de balans opmaken, kwa geld en hoe 'sterk' ik me voel.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:55:19 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903546
Thanks!

Ik hou het beloop bij met fotootjes, maar man wilde het niet zien want die werd er akelig van :+
Morgen maar weer naar de huisarts toe, want lijkt alleen maar achteruit te gaan, ziet er vrij nasty uit :')

Groofs, heb je wel mensen om je heen die wellicht beetje jou kunnen ontlasten met die warmte? Oudere kindjes beetje op sleeptouw nemen ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163903550
Nouk, stats hier dus bijna gelijk, 5360 en 60 cm. M'n dochter was ook altijd zo groot in het eerste jaar, maar is daarna heel erg gestagneerd. Jouw dochter had toch ook een best flink geboortegewicht?

Molo die wond klinkt echt naar zeg! Kan je wel gewoon lopen en alles?
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:56:15 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903571
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik wil ook op vakantie :-(
Heel heel heel misschien de laatste vakantieweek ofzo nog even weg. Tegen die tijd maar eens de balans opmaken, kwa geld en hoe 'sterk' ik me voel.
Ja logisch, is ook nogal een onderneming zo voor jou zeg!
Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:58:16 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903616
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:55 schreef Svane het volgende:
Nouk, stats hier dus bijna gelijk, 5360 en 60 cm. M'n dochter was ook altijd zo groot in het eerste jaar, maar is daarna heel erg gestagneerd. Jouw dochter had toch ook een best flink geboortegewicht?

Molo die wond klinkt echt naar zeg! Kan je wel gewoon lopen en alles?
Ja lopen lukt wel hoor, maar kleine stukjes, ik blijf gewoon in huis nu en vermijd traplopen zoveel mogelijk.
Dus mandje met omkleedspullen en verschoonspullen beneden zodat ik niet steeds naar boven hoef daarvoor :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163903623
Ach, het is een beetje dubbel. Ze geven ook lekker afleiding en gezelligheid. Gisteren hadden ze allebei een vriendje mee van school en hebben ze zich heerlijk vermaakt in het badje. En ik wil het ook zo gewoon mogelijk houden allemaal voor ze.

Ben al rijmoeder geweest bij de klas van mijn oudste, met baby en al :-D. Daar was ik toch soort van trots op. :-p
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:59:43 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903655
Groofsken held _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163903679
Ik geloof niet dat ik al ooit eerder een hele zomer thuis ben gebleven...
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:00:51 #233
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163903691
Groofsken, zulke dagen zijn ook stom ja ;( Hopelijk vandaag (en morgen en..) een fijnere dag! O+

Goed groeiende babies *O* Daar hebben wij er ook eentje van. :) De allerkleinste maat 50 kleertjes heb ik inmiddels alweer opgeborgen en de maat 56 zit ook gewoon goed nu. Hollebollebaby! :D

Ik heb het gemist van de wond, maar veel beterschap Molo.. :*

Vakantie, ik wil ook! Elke keer denk ik met meemoed terug aan vorig jaar toen we in Frankrijk zijn geweest, dat was zo tof! Wie weet kunnen we ergens eind augustus of zo nog een paar dagen in een caravan van familie verblijven. Liefst zou ik wel weer naar het zuiden afreizen, maar ik gok dat het dit jaar meer in de buurt zal blijven, als we al ergens heen gaan. En het strand helpt nu ook veel mee met het vakantie gevoel, al die toeristen ook haha. :D
pi_163903704
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:59 schreef Molo het volgende:
Groofsken held _O_
Gheghe, zo voelde ik me ook wel een beetje hoor, een held... haha
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:03:50 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163903771
Ela,

Ik heb drie weken terug een keizersnede gehad en na 2,5 week is de wond gaan infecteren, dus nu lekker openstaande huid tussen hechtingen en pus en de hele bende :+
Maar ik overleef het vast wel hoor :P

Klinkt goed, aan het strand wonen! Zeker in de avond erg fijn denk ik, lekker wandelen en zeelucht snuiven enzo O+

quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Gheghe, zo voelde ik me ook wel een beetje hoor, een held... haha
Mag toch ook :D

*O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:26:45 #236
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163904422
He jakkie, dat is niet tof! Ik hoop dat het vlug wil helen. :*

Groofs, ik denk ook met regelmaat aan hoe knap ik het allemaal vind van je. Soms heb ik mijn handen al vol aan 1 kind, terwijl C. het andere kind bezighoudt.. :')
pi_163904556
Lief!

Maar ik doe de groten soms ook echt wel een beetje tekort hoor nu. Zo voel ik dat wel een beetje. Maar vrienden van me zijn aan het verhuizen en relativeren dat dan weer voor me, dat zij dat gevoel ook hadden toen nummer 3 en 4 tegelijk kwamen, en ook nu weer met de verhuizing... het hoort er ook bij ofzo, en ik denk dat als ik met een partner was geweest, dat het dan mogelijk ook een beetje zo zou hebben ervaren?

Ze hebben bijna vakantie en dan kan ik makkelijker op andere momenten er voor ze zijn. Nu is het na school toch gewoon ook zo dat er gekookt, afgewassen, gereden, enz moet worden, met C die dan tegelijk vaak haar onrustige uurtjes heeft.

Het zal zijn draai wel vinden en het gaat tegelijkertijd ook heel gemakkelijk hoor. Maar toch hè ;)
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:36:24 #238
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163904654
Ja, dat is ook waar, iedereen zal die momenten hebben. En dat geeft ook niet, het hoeft helemaal niet altijd maar allemaal perfect te zijn. Juist de stomme momenten helpen ook mee om weer extra te kunnen genieten van die keren dat het opeens wel allemaal heel vloeiend gaat. Zoals nu hier, baby ligt lekker te slapen, peuter vermaakt zich in de tuin en ik zit gewoon zomaar te fokken! :D

Vakantie is ook fijn, zeker met zulk mooi weer, hopen dat dat nog een poosje aanblijft. Niet al té warm ;) maar gewoon zo rond de 25 graden, dan vermaakt iedereen zich het best gok ik zo!
pi_163904696
Daar teken ik voor ^O^
pi_163904732
Dat gevoel van tekortkomen voor de oudste(n) is denk ik voor heel veel herkenbaar! Hier niet extreem erg, maar ik merk wel dat de 'standaard' verdeling vaak is dat ik de baby voed en dan doet vriend dingen met grote zus. En dan 'mis' ik die 1 op 1 tijd met oudste wel echt, en zij denk ik ook. Moet ik echt op letten, probeer ook zo nu en dan even alleen met haar naar buiten te gaan! In dat opzicht zouden iets regelmatigere voedingen wel handig zijn, maar dat komt vanzelf. Ik ben allang blij dat we de hele zomer met z'n vieren zijn, haha!
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:58:34 #241
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163905225
Ja, hier gaat dat ook zo Svane. Ik leg dan wel peuter 's avonds en met regelmaat ook 's middags in mijn eentje op bed. Dan drinkt ze nog bij me en hebben we eventjes een samen-momentje. En ik leg ook de baby op de bank naast me zodat ze af en toe even op schoot kan knuffelen, want dat wil ze dan telkens heel graag ook.

Nu heeft mijn peuter sinds kort ook vriendjes in de buurt, die haar dan ophalen om buiten te spelen <3 zo schattig. Dan vermaakt ze zichzelf dus lekker, ook super handig! Kan C. wat aan het werk en ik wat voor mezelf doen (wanneer de baby slaapt of (bij C.) in de doek zit).

Schuldgevoel had ik eerst meer, maar nu peuter zichzelf vermaakt helpt dat heel veel. En met het mooie weer is het ook makkelijker om met z'n drie of vier iets buiten te doen. Dan hoeven we in ieder geval niet thuis te vervelen en elkaar de hele dag te zitten vermaken. ;)
Kortom, zo is de balans hier best wel relaxed op dit moment.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:59:52 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_163905247
Mariposas gefeliciteerd met L. *O*

LuDann fijn dat de nachten beter lijken te gaan, hopelijk blijvend. Wel naar dat ze nu ook nog benauwd is.

Groofs :* zelfs ik doe Lucas tekort en dan ben jij in je eentje met drie Kids. Daar komen ze wel overheen hoor.

En wat fijn dat alle baby's zo goed groeien :)

Molo sterkte met je infectie.. Dat broeierige weer helpt ook niet zeg.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:21:59 #243
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163905670
Dank voor de geruststellende woorden. :s) Meisje was idd bij de geboorte al bijna 9 pond.. Bijna een kilo erbij nu dus..

@groofs; hopelijk heb je in de vakantie minder het gevoel dat je je oudsten tekort doet, ze zijn er dan natuurlijk niet alleen maar tijdens de onrustige uurtjes. En na de zomervakantie heb je het allemaal op de rit en kun je je aandacht beter verdelen. Komt goed. Sowieso respect voor jou, ik voel me af en toe al 'zielig' omdat mijn man de helft van de week er niet is ('ik moet altijd alles maar alleen doehoen' . :') )

@Molo; van die reistijd had je een keer verteld idd, super fijn! En lekker dat hij een dag minder werkt. Logisch dat extra vrij nemen niet goed voelde, als hij straks vrij is dan is alles op de rit, ben jij hersteld en dan lekker op vakantie. Ik kreeg afgelopen week een foto van m'n neefje dat lag te chillen in het park, zag er ook zo relaxed uit O+

@ela; wat fijn dat jouw kleintje al zo goed slaapt s nachts. Nachten gaan ook top hier, zo komt nog 2x maar dat komt omdat ze vaak rond 21/22 de laatste voeding krijgt en dan komt ze rond 2/3 en om 6. Ik kijk uit naar doorslapen, maar ze slaapt ze goed in na de voeding dat ik al zo blij ben. Maatje 56 wordt al een beetje krap hier soms :+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163906079
Hoi :W :@ (lang niet geweest, sorry!)

Super leuk om hier de verhalen van de andere mamma's met mini's te lezen!

S is nu al weer anderhalve maand!.

Over oudsten te kort doen, dat herken ik heel erg. R (van okt 10) en M (van apr 13) vragen best wat aandacht, wat ik op dagen alleen lang niet altijd kan geven door S. Af en toe denk ik dan 'wat zou het allemaal makkelijk zijn als ze er niet zou zijn.' Ik kan slecht tegen de eerste maanden. Tuurlijk is ze lief en zo, maar het onregelmatige terwijl de rest van het gezin wel regelmaat heeft. En het niet weten hoe een dag gaat lopen (en er weinig invloed op hebben), dat vind ik heel lastig.
Op de dagen dat de jongens naar school (nu BSO) en kdv zijn lukt het allemaal wel, maar ik zie nu al op tegen morgen, alle drie de kinderen de hele dag thuis...
Sorry voor het donkere gedoe.

Binnenkort hopelijk weer wat positiever...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  donderdag 21 juli 2016 @ 15:33:02 #245
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163907153
@Piekie; ik heb (nog) geen andere kinderen en zie ook op tegen elke dag.. Dus kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Dat mag er ook best zijn, vind ik.. Vooral het geen invloed hebben op, vind ik erg lastig. Kan het niet goed loslaten en 'go with the flow' is ook een modus waar ik niet makkelijk in kom. Ik kan nmlk m'n huishouden nog niet loslaten, en heb ook nog de zorg over een hond. Nogmaals, heel anders dan bij jou, maar weet dat je niet de enige bent. Ik heb er wél vertrouwen in dat het gaat wennen. Voor jou en voor mij ook :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163907422
Toen mijn tweede werd geboren was het helemaal niet aan de orde. Mijn tweede huilde vrijwel niet en mijn oudste was eigenlijk ook helemaal niet jaloers. Dat liep meteen zo makkelijk...

En natuurlijk mag en moet (!) het ook gaan over wennen en alle gevoelens die losgewoeld worden door de komst van zo'n kleine. Het is en blijft een enorm grootse gebeurtenis natuurlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door groofskendezoveelste op 21-07-2016 16:13:08 ]
  donderdag 21 juli 2016 @ 17:51:25 #247
426379 elamanilo
elämänilo
pi_163910177
Toen mijn peuter geboren werd heb ik ook heel lang met zulke gevoelens en ideeën geworsteld. Het lukte mij ook heel lang niet om mijn eigen plannen en dingen los te laten en go with the flow mee te gaan. Uiteindelijk kostte het ertegen verzetten zoveel energie, dat het op was, en toen moest ik dus wel. Ik bedacht me: wat is het belangrijkst? Mijn baby en ikzelf (om voor de baby te zorgen). De rest van de wereld kan prima voor zichzelf zorgen, dat hoef ik niet te doen en daar hoef ik geen rekening mee te houden. Die draait wel door, ook zonder mij. Maar mijn baby heeft me wel nodig, dus daar lag vanaf toen mijn focus, op mijn baby en op mezelf. En sindsdien ben ik zen.
Nu ook met een tweede kindje gaat het me zoveel makkelijker af om los te laten, om alles gewoon te laten komen en gaan zoals het komt en gaat, zoals het is. Om in te zien waar ik mijn focus wil hebben en wat ik belangrijk vind. Sterker nog, er blijft soms zelfs opeens tijd over om toch eigen dingetjes te doen tussendoor nu! Dat duurde bij mijn eerste baby veel langer.

Ik hoop dat het bij jullie ook vlug fijner wordt! :*

Groofs :* Je mag ook altijd bij mij je hart luchten als je dat nodig hebt!
pi_163910544
Mari, gefeliciteerd met L.! *O*
pi_163913521
Mariposas, gefeliciteerd! *O*

En G-Girl gefeliciteerd met de geboorte van je meisje!
pi_163913944
Mariposas, gefeliciteerd! Hoop dat jullie een fijne dag hadden! *O* *O*

Ggirl, ook gefeliciteerd! *O*
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:06:50 #251
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_163914493
Gefeliciteerd met je 1-jarige Mariposas! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_163914514
Fijn om te lezen dat ik niet de ben! En met de tijd wordt het beter, gelukkig. Daar houd ik me aanvast. Ik kijk uit naar komend voorjaar (en naar alle mooie momenten die de komende tijd komen, want ik weet dat die er ook genoeg zijn), dan zijn een hoop hobbels overwonnen. Maar dat voelt alsof ik haar nu niet waardeer voor wie ze is, alsof ik nu minder van haar houd. Dat dat nog moet groeien.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:51 schreef elamanilo het volgende:
Toen mijn peuter geboren werd heb ik ook heel lang met zulke gevoelens en ideeën geworsteld. Het lukte mij ook heel lang niet om mijn eigen plannen en dingen los te laten en go with the flow mee te gaan. Uiteindelijk kostte het ertegen verzetten zoveel energie, dat het op was, en toen moest ik dus wel. Ik bedacht me: wat is het belangrijkst? Mijn baby en ikzelf (om voor de baby te zorgen). De rest van de wereld kan prima voor zichzelf zorgen, dat hoef ik niet te doen en daar hoef ik geen rekening mee te houden. Die draait wel door, ook zonder mij. Maar mijn baby heeft me wel nodig, dus daar lag vanaf toen mijn focus, op mijn baby en op mezelf. En sindsdien ben ik zen.
Nu ook met een tweede kindje gaat het me zoveel makkelijker af om los te laten, om alles gewoon te laten komen en gaan zoals het komt en gaat, zoals het is. Om in te zien waar ik mijn focus wil hebben en wat ik belangrijk vind. Sterker nog, er blijft soms zelfs opeens tijd over om toch eigen dingetjes te doen tussendoor nu! Dat duurde bij mijn eerste baby veel langer.

De gedachte dat ik verlof heb voor S en niet voor mezelf helpt een heel stuk. Maar ik kan er niet voor haar zijn zoals ik er voor R en in mindere mate ook voor M kon zijn. Ze moet gewoon mee brengen/halen/zwemles en dat soort dingen. De draagdoek is daarbij heel fijn, daar slaapt ze lekker in en kan ik lopend of fietsend dingen doen.
In mijn hoofd is er minder plek voor haar, omdat ik me minder op haar kan focussen door de rest van het gezin (en de studie helpt ook niet mee).

Maar hey, ze lacht heel lief en olijk. En ze wil alles zien en meemaken, maar valt heel snel in slaap in de doek O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_163914520
Mijn baby heeft vandaag getrakteerd O+ Ze vond Dikkie Dik helemaal leuk en had lekker gesmuld van de aardbei en meloen. Op de tafel staan terwijl de andere kinderen zongen was ook helemaal leuk O+

En morgenochtend om 09.33 is ze een dreumes!
Vorig jaar rond deze tijd was ik aan het balen omdat de weeën die ik de hele dag om de 7/8/9 minuten had ineens maar om de 20/25 kwamen en ik dacht dat er niks meer ging gebeuren.

Ik heb voor de gelegenheid mezelf nu maar het korte-praktische-moeder-kapsel aangemeten. Kan het iedereen met krullen na een jaar haaruitval en knopen aanraden :P
pi_163914709
Jeetje zeg IMA, M. morgen ook alweer een dreumes. :o Vorig jaar ging deze periode als een waas aan me voorbij, grappig dat ik er nu achterkom van wanneer jullie kindjes precies zijn. _O-

Alvast gefeliciteerd en veel plezier morgen! *O*
pi_163915294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:15 schreef LuDann het volgende:
Wat sneu Malteser. Misschien eindelijk een tandje?
Ik ben er al achter wat het is, er brak net een oortje open... Mijn sneutje had dus oorpijn ;(.

Maar ik las een tijd geleden een post van Ela (en vandaag schreef ze weer zoiets O+) en die post zorgde ervoor dat ik vandaag volledig meegegaan ben in wat Twix nodig had. Ik heb de boel de boel gelaten. Alleen hij en ik telde vandaag. Hij had me nodig, gaf dat aan en ik heb meegeveerd ipv gestreden. En omdat ik zelf ook moe was, ben ik heerlijk met hem in ons bed gaan liggen vanmiddag.
Mijn lieve, kleine jongetje die zo heerlijk in mijn armen in slaap viel. Mijn lieve, kleine jongetje die zo groot en stoer wil zijn en de wereld ontdekt maar eigenlijk nog zo klein is.

En door mee te veren kijk ik nu terug op een fijne dag waarbij ik er voor hem kon zijn en waarbij hij mij het vertrouwen geeft dat ik ergens, ondanks al mijn onzekerheden, iets goed doe als mama. En nu zijn er tranen van geluk. Ik ben zo trots op hem. Mijn lieve, kleine jongetje O+.
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:37:22 #256
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163915371
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ben er al achter wat het is, er brak net een oortje open... Mijn sneutje had dus oorpijn ;(.

Maar ik las een tijd geleden een post van Ela (en vandaag schreef ze weer zoiets O+) en die post zorgde ervoor dat ik vandaag volledig meegegaan ben in wat Twix nodig had. Ik heb de boel de boel gelaten. Alleen hij en ik telde vandaag. Hij had me nodig, gaf dat aan en ik heb meegeveerd ipv gestreden. En omdat ik zelf ook moe was, ben ik heerlijk met hem in ons bed gaan liggen vanmiddag.
Mijn lieve, kleine jongetje die zo heerlijk in mijn armen in slaap viel. Mijn lieve, kleine jongetje die zo groot en stoer wil zijn en de wereld ontdekt maar eigenlijk nog zo klein is.

En door mee te veren kijk ik nu terug op een fijne dag waarbij ik er voor hem kon zijn en waarbij hij mij het vertrouwen geeft dat ik ergens, ondanks al mijn onzekerheden, iets goed doe als mama. En nu zijn er tranen van geluk. Ik ben zo trots op hem. Mijn lieve, kleine jongetje O+.
O+ O+ O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:39:29 #257
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163915447
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:07 schreef Piekie81 het volgende:
Fijn om te lezen dat ik niet de ben! En met de tijd wordt het beter, gelukkig. Daar houd ik me aanvast. Ik kijk uit naar komend voorjaar (en naar alle mooie momenten die de komende tijd komen, want ik weet dat die er ook genoeg zijn), dan zijn een hoop hobbels overwonnen. Maar dat voelt alsof ik haar nu niet waardeer voor wie ze is, alsof ik nu minder van haar houd. Dat dat nog moet groeien.
Dit heb ik ook idd.. Ik kijk de tijd vooruit want dan zijn de krampjes voorbij/ken ik haar beter enz. Terwijl ik ook zo 'moet' genieten van nu..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163915564
Wat fijn, Malteser!

Nouk: ik heb op een gegeven moment heel hard geprobeerd het moeten genieten los te laten. Dat stond me heel erg in de weg. Ik vond een kleine baby moeilijk. T sliep slecht, dronk langzaam en ik had heeel erg weinig tijd voor mezelf. Laat staan het huishouden. Ik heb de eerste maanden echt ge-overleefd. Het was moeiijk voor mij, en voor m'n relatie met de duutser.

Maar, [enter cliché] alles wordt makkelijker. Je wereld wordt groter, jij wordt flexibeler en alles gaat gewoon makkelijker. Echt.

:*
pi_163916287
Ik ben blij dat ik nog even kan genieten van 1 kindje. Want het lijkt me enerzijds ontzettend gaaf om meer kindjes te hebben, anderzijds moeilijk om de aandacht te verdelen. Hoewel ik met 2 zussen zelf nooit iets tekort ben gekomen. We hadden juist veel aan elkaar (en nog)!

Malteser, je schrijft vaak over je onzekerheden, en die mogen er ook gerust zijn, maar als je over Twix schrijft klink je altijd zo trots en liefdevol. Volgens mij ben je een hele goede mama!
Dat geldt overigens voor alle mama's hier. Ik kan ooit emotioneel worden van hoe mooi jullie de liefde voor je kind(eren) beschrijven. /restjehormonen
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:14:13 #260
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163916510
Ik vond de eerste weken helemaal niet leuk. Een voorbeeld waardoor dit kwam in collage onder spoiler, bovenste rij, derde van links. ;) Gelukkig wordt het leuker!

En nu zit het eerste jaar er alweer op. Het lijkt zo dichtbij, die dag dat hij ter wereld kwam, maar tegelijk zo lang geleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor alle bijna-jarige baby's en hun jaren '80 moeders hier misschien nog wat jeugdsentiment: http://www.youtube.com/pl(...)VtaUvIs0ODS9RT4mBSAf

:W

[ Bericht 14% gewijzigd door Mariposas op 21-07-2016 22:31:51 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163917196
Die liedjes :D

Leuke collage en leuke spam bij de dreumessen! Tot zo! :D
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:44:53 #262
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163917378
Wat een mooie dreumes Mariposas!
En Ima ook alvast gefeliciteerd *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163918705
Mariposas van harte gefeliciteerd met je knappe mannetje!! Mooie collage!

Ik vond de eerste maanden emotioneel ook heftig... Vooral ook toen ik nog bv gaf.. Weet ook niet of die heftige gevoelens met de bv te maken hadden of gewoon met de grote veranderingen de eerste maanden, maar toen ik ging afbouwen voelde ik me wel beter/vrijer.. Hoewel de keuze voor het afbouwen juist voor heel veel twijfels en moeilijke momenten zorgde bij mij..

Maar er veranderd ook zo veel in je leven en zelf voel je je nog steeds zoals voordat je kindje er was en ik vond het soms ook moeilijk dat sommige dingen niet meer konden zoals Hoe het ging voordat L. er was.. & ik denk dat het ook tijd nodig heeft om daar een goede balans in te vinden...

Wel fijn dat meerderen het hier herkennen... Op het moment dat ik die gevoelens had, voelde ik me daar erg alleen in & had ik ook vaak het idee dat ik daarin abnormaal was, aangezien je andere ouders over deze dingen niet altijd hoort praten.. Gelukkig konden man en ik daar wel goed over praten samen..

Maaaar het is echt steeds leuker en leuker ♡! : )
pi_163918815
Ggirl gefeliciteerd met je meisje!!!

Malteser wat schrijf je toch lief over Twix :)!!! Vervelend dat hij niet helemaal fit is...
pi_163919696
Mariposas: gefeliciteerd!
En IMA inmiddels ook!


:* voor de moeders die het moeilijk hebben en te streng zijn voor zichzelf.

Nouk en Chanty: leuk om te lezen hoe jullie babies gegroeid zijn. Ik ga morgen naar het CB en ben benieuwd. Maar ik zie N. voor mijn ogen groeien.

Molo kan L. al op haar zij rollen? Hoe dan :D

N kan al wel vaak lachen en ik vind die brede, tandenloze lach en twinkelende oogjes zooo lief O+
Vandaag was ze sowieso om op te vreten zo zoet.
pi_163920323
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:07 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
De draagdoek is daarbij heel fijn, daar slaapt ze lekker in en kan ik lopend of fietsend dingen doen.
Fietsen met draagdoek? :o
Ik zag van de week iemand buikdragen met een kleintje, op de fiets. Vond het er eng uitzien. Al eens zelf met dikke buik op stuur gebotst, moet er niet aan denken om stuur direct in de rug van baby te hebben.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 03:50:38 #267
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163920949
IMA; gefeliciteerd! *O*

Toch fijn herkenbaarheid te lezen bij anderen, je hoort het idd nauwelijks bij andere moeders, alleen als ik er zelf over begin, maar ja dat doe je ook niet bij iedereen.. Gelukkig zijn clichés waar :D

Ik was ook verbaasd over fietsen met draagdoek, denk niet dat ik dat zou mogen van m'n man..

@Arja; ben ook benieuwd naar de stats van Emmy. Hier verandert ze ook met de dag :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 03:52:59 #268
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163920957
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik vond de eerste weken helemaal niet leuk. Een voorbeeld waardoor dit kwam in collage onder spoiler, bovenste rij, derde van links. ;) Gelukkig wordt het leuker!
Ja, heel herkenbaar. Alleen ben ik de papa :)

Mini-dcadapter ligt een klein stukje verderop met z'n speentje te klooien. Ik heb 'm die maar gegeven, want ook al hebben we een "moeilijk" flesje, hij drinkt met name 's nachts door tot het leeuwendeel er aan de bovenkant weer uit komt.

Z'n mama slaapt vannacht in de slaapkamer, ik bij de uk. Zo proberen we te zorgen dat zij ook nog wat slaap krijgt. Merk dat ze het zwaar heeft, omdat het zo druk is, omdat mini last van z'n darmpjes heeft en dus vrij veel huilt, omdat ze er toch bij ieder huiltje wil zijn, zich er niet goed bij voelt als dat niet lukt en volgens mij is de bevalling ook nog wel pittig in haar hoofd.

Nu ik hier zoveel ervaringsdeskundigen voorbij zie komen vraag ik me als verse papa af wat ik nog meer kan doen dan gewoon zo veel mogelijk actief vaderen, zo veel mogelijk nachtdiensten pakken en zo lang mogelijk met uk wandelen om z'n mama wat she-time te gunnen.

Ze praat er zelf niet echt over, gaat het onderwerp een beetje uit de weg.. Zouden jullie het fijn vinden als er een beetje aangedrongen wordt om er eens over te praten? Of hebben jullie nog andere tips?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 04:04:45 #269
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163920975
Ik zou zeggen vooral blijven doen wat je al doet dc! She-time en slapen zijn nu even heel belangrijk. Ik zou er niet op aandringen erover te praten, als ik naar mezelf kijk, helpt dat toch niet. Misschien regelen dat ze een avondje weg kan met vriendinnen? Dan is ze er ook even uit, want tijdens she-time gaat ze zich misschien druk maken om t huishouden?

Maar nogmaals, top wat je al doet. Hier doe ik tot nu toe altijd de nachten, omdat ik eerder wakker word van haar en makkelijker inslaap na zo'n voeding. Heb geen zin de hele dag te horen dat meneer zo moe is omdat hij niet meer kon slapen :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 22 juli 2016 @ 05:20:54 #270
409579 LuDann
All the way
pi_163921089
Sorry, ik heb nog niet bijgelezen want lig nog in bed. Maar moet dit even kwijt hoor...

Wolk heeft de hele nacht doorgeslapen, zo bizar! :o Sinds 20:00 tot nu dus in ieder geval, gewoon nul keer wakker geworden. Ik ben wel klaarwakker want ik lag al om 21 uur op bed. :')

Aan de ene kant ben ik superblij dat het nu zo goed gaat met slapen opeens maar aan de andere kant voel ik me behoorlijk schuldig. Het lijkt er steeds meer op dat ze gewoon benauwd was 's nachts en daarom zo spookte elke keer. Hoe kan ik dat nou niet door hebben gehad!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 05:30:53 #271
409579 LuDann
All the way
pi_163921107
*bijlees doet, kan toch niet meer slapen* :P

IMA, van harte gefeliciteerd met je dreumes! *O* Wat schattig van het trakteren en zingen. O+

Malteser, wat sneu van zijn oortje. Veel beterschap aan Twix en wat zorg je toch goed voor hem. O+

Jaaaaaa mooie collage van Mariposas. O+ Superleuk om te zien hoe hij zich heeft ontwikkeld. Tot ziens bij de dreumessen!

Dc-adapter, volgens mij doe je het zo al prima. Je zou eens kunnen vragen hoe je haar het beste kunt ondersteunen, of ze misschien een avondje weg wil.
pi_163921119
LuDann, geweldig nieuws! Je hebt gedaan wat je kon overzien, niet schuldig voelen!

Malteser, wat zielig van z'n oortje, arme knul!

Mooi dat er ook ruimte en herkenning van moeilijke gevoelens in het topic is. Het is ook zo'n heftige verandering zo'n kleintje, schuldgevoel helpt niemand, zelfzorg wel!

Een vraagje voor borstvoedende moeders: hoe ging dat bij jullie toen de baby ging doorslapen? Wat te doen met de stuwing? Moet ik blijven kolven snachts? Of overdag vaker kolven?

[ Bericht 16% gewijzigd door Madivi op 22-07-2016 09:20:22 ]
  vrijdag 22 juli 2016 @ 06:48:47 #273
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163921214
Nou, nog niet geslapen, meneer bleef wat mekkeren dus na een uurtje heb ik m ik de kinderwagen gegooid en ben het bos in gewandeld. Was de deur nog niet uit of hij sliep al, haha :')

Nu net terug, nog even twee uurtjes pakken terwijl hij aan z'n ontbijtje bezig is :)
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 04:04 schreef Nouk84 het volgende:
Ik zou zeggen vooral blijven doen wat je al doet dc! She-time en slapen zijn nu even heel belangrijk. Ik zou er niet op aandringen erover te praten, als ik naar mezelf kijk, helpt dat toch niet. Misschien regelen dat ze een avondje weg kan met vriendinnen? Dan is ze er ook even uit, want tijdens she-time gaat ze zich misschien druk maken om t huishouden?
huishouden zal het nu niet zijn, zij heeft last van haar rug en doet dus zo min mogelijk. De poetshulp is er momenteel eens per 2 dagen en op de tussenliggende dagen dweil ik en doe de was. Wat dat betreft hebben we het nu eigenlijk gewoon luxe :P

Even weg is misschien wel een goed plan, ik zal haar weleens naar de film sturen :P thanks!

@ mama met de doorslaper hierboven: Werkt direct 's ochtends voeden of kolven niet? Zo lossen we het hier op in flesnachtjes.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 06:54:12 #274
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163921228
Ben trouwens heel blij dat wij geen tweeling hebben, terwijl met dat eerst heel leuk leek :')
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:18:40 #275
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163921312
IMA, van harte gefeliciteerd met M! *O* 🎂🎉
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 22 juli 2016 @ 07:33:21 #276
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163921407
@dc; wat fijn dat ze zich iig niet met het huishouden bezig hoeft te houden! Wat je al doet lijkt mij al heel veel en heel goed. :)

@LuDann; wat fantastisch! Niet druk maken; je hebt gedaan wat je kon. Lekker opladen nu!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163921424
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 05:20 schreef LuDann het volgende:
Sorry, ik heb nog niet bijgelezen want lig nog in bed. Maar moet dit even kwijt hoor...

Wolk heeft de hele nacht doorgeslapen, zo bizar! :o Sinds 20:00 tot nu dus in ieder geval, gewoon nul keer wakker geworden. Ik ben wel klaarwakker want ik lag al om 21 uur op bed. :')

Aan de ene kant ben ik superblij dat het nu zo goed gaat met slapen opeens maar aan de andere kant voel ik me behoorlijk schuldig. Het lijkt er steeds meer op dat ze gewoon benauwd was 's nachts en daarom zo spookte elke keer. Hoe kan ik dat nou niet door hebben gehad!
Ten eerste: wat ontzettend lekker van deze nachten! Eindelijk weer slaap. En ook zo fijn voor Wolk, rust kunnen vinden.

Ten tweede: misschien moet je het omdraaien. Je doet zoveel voor Wolk! Je laat haar niet uren huilen waardoor je dit gemist hebt en toen je er achter kwam heb je meteen actie ondernomen! Volgens mij hartstikke goed gehandeld en zo fijn als dit de oplossing voor jullie allemaal zou zijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163921511
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:14 schreef Selvaria het volgende:
Jeetje zeg IMA, M. morgen ook alweer een dreumes. :o Vorig jaar ging deze periode als een waas aan me voorbij, grappig dat ik er nu achterkom van wanneer jullie kindjes precies zijn. _O-

Alvast gefeliciteerd en veel plezier morgen! *O*
Ja dit, leuk om nu te zien wie er net na mijn dreumes geboren zijn. Gefeliciteerd IMA!
pi_163921674
Gefeliciteerd met je dreumes IMA! *O*
pi_163921716
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Neejoh! Heeft Tas eindelijk een +3-buddy O+
*kuch* ;)
Geen zorgen hoor Nouk, buddhababy's zijn te gek O+ Alle baby's zijn te gek! Vind 't zo bijzonder hoe 'eigen' baby's al zijn O+

DC, ik denk ook dat je 't goed doet hoor! Misschien kan 't inderdaad zoals Lu al zegt nog helpen om te vragen wat ze nodig heeft of hoe je haar kunt ondersteunen (zelfs als ze dat niet weet, dan weet ze in elk geval dat je altijd beschikbaar bent)

Lu *O* Lekker slapen! Ik sluit me aan bij LeSage :)

Mari en IMA, van harte *O*
pi_163921781
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:38 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben vandaag ook naar het cb geweest; 57 cm en 5380 gr, boven de +2,5 curve. :o Ze heeft er niks over gezegd, maar moet ik me zorgen maken? :@
Nee vooral niet doen! Tenzij idd wat Chanty zegt.. je ze alleen maar koekjes en vettigheid en suikers voert. Maar die vlieger gaat bij jou niet op neem ik aan.

Boaz wordt 1 augustus 2 en hij heeft al die tijd qua lengte op die lijn gezeten. Qua gewicht zit ie er net iets onder .. dus in verhouding zou hij nog iets meer mogen wegen :X . Soms kwam ik op cb en dan kuikelde hij zelfs van de lijn af.
pi_163921841
Ima en mari, gefeliciteerd!

En LuDann je hoeft je niet schuldig te voelen. Je bent altijd op zoek geweest naar de oorzaak en hebt Wolk alle aandacht gegeven. Fijn dat je nu weet wat er aan de hand was.

Ik heb een slechte nacht gehad want M had HONGER. Hij is drie keer gekomen terwijl hij anders maar een keer komt, en dan net voor de wekker weer
pi_163921978
Gefeliciteerd IMA *O* !!! Hopelijk komt het zonnetje vandaag nog even tevoorschijn, na dit onweer! Of is het bij jou wel lekker weer :)?

LuDann eens met wat de anderen zeggen! Ik vind dat je juist een supermama bent! Je bent met zo veel geduld met de slapeloze nachten omgegaan en er altijd geweest voor Wolk als ze wakker was en huilde. Superknap dat je dat zo'n lange tijd zo goed vol hebt gehouden. Ik hoop echt voor jullie dat de goede nachten doorzetten, dat hebben jullie heel erg verdiend!

Mijn baby slaapt in haar bedje :)! Wel slapend weggelegd! Maar ik denk dat ze zo weer wakker wordt met die harde donder! Toch weer een half uurtje in bed ipv in de kinderwagen, dus ik ben blij :)!
pi_163922000
IMA, gefeliciteerd met je mooie M.!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_163922202
Gefeliciteerd, IMA! Fijne dag voor jullie!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:25:06 #286
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163922356
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 08:24 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee vooral niet doen! Tenzij idd wat Chanty zegt.. je ze alleen maar koekjes en vettigheid en suikers voert. Maar die vlieger gaat bij jou niet op neem ik aan.

Boaz wordt 1 augustus 2 en hij heeft al die tijd qua lengte op die lijn gezeten. Qua gewicht zit ie er net iets onder .. dus in verhouding zou hij nog iets meer mogen wegen :X . Soms kwam ik op cb en dan kuikelde hij zelfs van de lijn af.
Ik had gisteren wel dat ik net een chocoladekoekje op had en toen ff haar speen in m'n mond deed en daarna in haar mond. Ze vond de speen ineens in één keer heel erg lekker, terwijl ze m normaal eerst een aantal keer uit d'r mond duwt :')

Ga er ook vanuit dat het wel weer rechttrekt.. :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163922700
Ik zit nog steeds met een zieke baby. Vannacht gewoon niet geslapen want de enige manier om baby te kalmeren was om tegen mij aan geplakt te zitten. Fijn als je dan wel gewoon moet werken.
Inmiddels zitten we op dag 3 met 40+ koorts. Hopelijk gaat het snel over :'(
pi_163922773
Ben je al bij de dokter geweest, sillie?
pi_163922778
IMA, gefeliciteerd!
pi_163922812
Dankjulliewel! Wij gaan zo met z'n drietjes op pad O+

Beterschap Sillie!
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:57:23 #291
409579 LuDann
All the way
pi_163922847
Ik zou nog even naar de dokter bellen, sillie.

Bedankt voor de lieve woorden, jullie hebben gelijk ook. Ik ga proberen het van me af te zetten. Ik ben wel blij dat we niet hebben gekozen voor slaaptraining door middel van laten huilen. Dat had in dit geval dan alleen maar averechts gewerkt lijkt me.

Ik wacht nog wel even met het afzeggen van de afspraak met het CB om het over het slapen te hebben, want je weet maar nooit. Vanmiddag bel ik even de huisarts om te overleggen. Ze zei dat als Wolk op de lange termijn iets nodig heeft tegen de benauwdheid dat er dan andere medicijnen zijn.
pi_163922934
In ieder geval fijn dat je al 2 nachten hebt kunnen doorslapen, LuDann.

Soms, als ik hier over doorslapen lees word ik wel een beetje moedeloos. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat hier ooit gaat gebeuren.
pi_163923284
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
In ieder geval fijn dat je al 2 nachten hebt kunnen doorslapen, LuDann.

Soms, als ik hier over doorslapen lees word ik wel een beetje moedeloos. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat hier ooit gaat gebeuren.
Ach Jagar, er komt heus een dag dat je hem om 2 uur 's middags zijn bed uit moet trekken omdat je plannen hebt ;)
Ik hoop voor je dat hij snel door gaat slapen, ik vind het knap dat je het zo redt zonder oppassende familie/vrienden in de buurt! :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_163923607
Mariposas en IMA: gefeliciteerd met jullie dreumessen! *O* *O*

Sillie: ik zou ook nog even langs de dokter gaan! Veel beterschap voor W!

En een doorslapende Wolk! Geniet ervan Lu! ;)

Verder heb ik amper bijgelezen, dus veel gemist...mijn excuses! :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 10:49:28 #295
409579 LuDann
All the way
pi_163923699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:03 schreef Jagärtrut het volgende:
In ieder geval fijn dat je al 2 nachten hebt kunnen doorslapen, LuDann.

Soms, als ik hier over doorslapen lees word ik wel een beetje moedeloos. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat hier ooit gaat gebeuren.
Ik zou je echt het boek 'the no-cry sleep solution' willen aanraden. Ik heb verschillende boeken gelezen over slaapproblemen en deze sprak me het meest aan en ik denk dat hier oplossingen in staan die echt kunnen werken. Juist omdat het geleidelijke oplossingen zijn en niet van *pats, boem* je kind slaapt na 3 dagen training door van 19 tot 7.

Wat voor mij daarbij achteraf gezien wel erg geholpen heeft is het bijhouden van een dagboekje om zo inzichtelijk te maken wat nu precies het probleem is. Dat was hier een complete blur op een gegeven moment.

Hier staat 'ie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 10:50:15 #296
409579 LuDann
All the way
pi_163923715
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:43 schreef Aerenia het volgende:
Mariposas en IMA: gefeliciteerd met jullie dreumessen! *O* *O*

Sillie: ik zou ook nog even langs de dokter gaan! Veel beterschap voor W!

En een doorslapende Wolk! Geniet ervan Lu! ;)

Verder heb ik amper bijgelezen, dus veel gemist...mijn excuses! :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o echt? Wat leuk! *O* Vertel eens meer. :P
  vrijdag 22 juli 2016 @ 11:53:30 #297
409579 LuDann
All the way
pi_163925087
De buren hebben een pasgeboren baby die erg veel huilt. Ik word er plaatsvervangend gestressed van. :@
pi_163925253
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 10:43 schreef Aerenia het volgende:
Mariposas en IMA: gefeliciteerd met jullie dreumessen! *O* *O*

Sillie: ik zou ook nog even langs de dokter gaan! Veel beterschap voor W!

En een doorslapende Wolk! Geniet ervan Lu! ;)

Verder heb ik amper bijgelezen, dus veel gemist...mijn excuses! :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste reden om minder te posten! Wat leuk! Heeft A al kennis gemaakt of is het daar nog te vroeg voor?

IMA gefeliciteerd met je niet meer baby *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  vrijdag 22 juli 2016 @ 12:07:27 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163925386
Een doorslapende baby Ludann en een lieve papa in dit topic, leuk om lezen!

Met zo'n koorts zou ik ook de huisarts weer raadplegen Sillie :Y

Hier net terug van rondje huisarts en ziekenhuis bij de gynaecoloog. Wond is toch nog lekker verder ontstoken, gedoe gedoe...
Maar goed, kweek gemaakt, er is met een stokje in gepoerd, echo gemaakt en het lijkt toch gelukkig qua diepte van de openstaande wond wel mee te vallen *O*
Moet alleen toch wel echt rustiger aan doen en wat aanvullende shizzle qua wondzorg en antibiotica enzo, maar goed, ik ga dit overleven dus :+ :+ :+

Nog omdat ik er toch was nagevraagd of die 6 weken niet mogen autorijden nou echt kloppen (ik word af en toe beetje gek thuis :') ), maar daar kom ik toch helaas niet onderuit. Ach, kon het proberen :+

En Arja, ja ze rolt op haar zij en weer terug, vaak ligt ze dan lekker op haar zijtje te tukken. Hoe ze het doet weet ik ook niet, vind het best knap qua motoriek :D
Hoe zwaar is Emmy nu? Ik ga L. donderdag bij inloopuur van consultatiebureau weer wegen, had er gisteren geen energie voor maar ben nu toch wel benieuwd. Ik zie haar met de dag aanspekken _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163926108
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:07 schreef Molo het volgende:
Een doorslapende baby Ludann en een lieve papa in dit topic, leuk om lezen!

Met zo'n koorts zou ik ook de huisarts weer raadplegen Sillie :Y

Hier net terug van rondje huisarts en ziekenhuis bij de gynaecoloog. Wond is toch nog lekker verder ontstoken, gedoe gedoe...
Maar goed, kweek gemaakt, er is met een stokje in gepoerd, echo gemaakt en het lijkt toch gelukkig qua diepte van de openstaande wond wel mee te vallen *O*
Moet alleen toch wel echt rustiger aan doen en wat aanvullende shizzle qua wondzorg en antibiotica enzo, maar goed, ik ga dit overleven dus :+ :+ :+

Nog omdat ik er toch was nagevraagd of die 6 weken niet mogen autorijden nou echt kloppen (ik word af en toe beetje gek thuis :') ), maar daar kom ik toch helaas niet onderuit. Ach, kon het proberen :+

En Arja, ja ze rolt op haar zij en weer terug, vaak ligt ze dan lekker op haar zijtje te tukken. Hoe ze het doet weet ik ook niet, vind het best knap qua motoriek :D
Hoe zwaar is Emmy nu? Ik ga L. donderdag bij inloopuur van consultatiebureau weer wegen, had er gisteren geen energie voor maar ben nu toch wel benieuwd. Ik zie haar met de dag aanspekken _O-
Molo, artsen mogen alleen een advies geven over auto rijden, maar het beste kun je je verzekering bellen. Als zij akkoord zijn, mag je wel auto rijden namelijk. Het gaat er namelijk om dat je dan niet verzekerd zou zijn.

Met een ontstoken wond vraag ik me wel af of ze akkoord gaan. En ik zou het zelf niet verzwijgen.
pi_163926183
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 12:07 schreef Molo het volgende:

Nog omdat ik er toch was nagevraagd of die 6 weken niet mogen autorijden nou echt kloppen (ik word af en toe beetje gek thuis :') ), maar daar kom ik toch helaas niet onderuit. Ach, kon het proberen :+
Je weet dat je een ontstoken wond hebt? ;) Just checking..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')