abonnement Unibet Coolblue
pi_163542793
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:16 schreef Guard het volgende:

[..]

Heb daar ook eens een ochtendje gespeeld, mooi plekje daar met hele fijne steile klimmetjes op de terrils ^O^ al lijkt het op het route kaartje dat je niet op hoogste punt van de steilste terril komt

Ik ga in december (met wat mede-Fok!ers) een mijntje verderop lopen:
http://bearsports.nl/terhills-trail-powered-x-socks
Wat Yur zegt, maar dan loop ik de scheveningen light trail al

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

rondjes....... :r
Alsof ik na 1 ronde nog weet wat ik aan het doen ben :+
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_163542830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:49 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niet al te technisch als ik de foto's zo bekijk??
Een parcours is pas technisch als je op je bek gaat... :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:50:28 #278
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163547519
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Een parcours is pas technisch als je op je bek gaat... :D
dat noemen we hier slechte voet- oog coordinatie :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 5 juli 2016 @ 23:56:26 #279
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163547680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

rondjes....... :r
In zo'n 100 miler zitten toch ook vaak rondjes??
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:00:04 #280
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_163547769
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 23:56 schreef steffelonio het volgende:

[..]

In zo'n 100 miler zitten toch ook vaak rondjes??
16 in mijn geval ;)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 6 juli 2016 @ 00:09:20 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_163547997
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 20:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Wat Yur zegt, maar dan loop ik de scheveningen light trail al

[..]

Alsof ik na 1 ronde nog weet wat ik aan het doen ben :+
Wandelen :r
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_163548794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:29 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Die stond ook ergens bovenaan mijn lijstje! Het uiterlijk is ook nog vrij neutraal. Al vraag ik me af hoe lomp hij zal zijn op een dunne arm.

Bij mijn oefeningen zou een stopwatch soms erg handig zijn. (vooral aan het einde van mijn training als ik moe ben tel ik een beetje als een lamme koe)

[..]

Qua uiterlijk wel, qua functies hoeft het niet zo uitgebreid. Verder hoeft het horloge ook geen weken op een batterij te doen, aangezien het uitsluitend wordt gebruikt voor sporten en daarna gewoon weer aan de oplader kan.
Dat je niet met felroze rond wil lopen snap ik wel, maar als het uitsluitend voor het sporten is, maakt een bredere band of kast toch niks uit? De TomTom is overigens in vergelijking met Garmin of Suuntoo behorlijk subtiel. Ik heb de small en het past prima om mijn kleine polsjes.
De Runner 2 heeft meer opties dan alleen het loggen van hardlopen. Je kunt namelijk ook kiezen voor freestyle, zwemmen, fietsen, loopband en 'indoor'. Mijn bootcamps logde ik met freestyle, maar eerlijk gezegd weet ik niet wat het nut daarvan is. :P Behalve als je het voor de calorieën zou doen.
Er zit een losse stopwatchfunctie op die je voor je oefeningen kunt gebruiken, maar het logt dan dus inderdaad niet je activiteit zoals xMissi zegt.
De Runner 2 heeft overigens ook gewoon een activity tracker. Volgens mij was dat gewoon een stappenteller en geen slaaptracker, maar ik weet het niet meer zeker, want ik had het meteen uitgezet.
pi_163548835
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik kwam gisteren spontaan op 12km uit :o Niet aan één stuk, eerst rondje van 3km warmlopen, toen nog wat kms bij de warming up met loopscholing en steigerungen, en uiteindelijk 10x200m gedaan rond mijn drempelsnelheid en nog 1.5 km uitlopen. Ik had wel mega spierpijn erna en het was ook best wel uitputtend (ook omdat mijn benen nogal moe waren van het weekend) maar looptechnisch gezien ging het fijn! Voet is echt helemaal over en heup/bekkenregio voelt wel elke keer wat strak, maar dat is met goed rekken te verhelpen en het komt ook steeds later opzetten..
Maak het niet te gek, hè.
Wel heel fijn dat je helemaal geen last meer hebt van je voet, want dat klonk echt heel erg pijnlijk. ^O^
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:19:11 #284
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_163550021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gaaf zeg! Ik heb tickets voor de zaterdagavond!
Week is nu al onvergetelijk. :o Maandag richting Schiphol gestuurd met 1 opdracht:

Probeer zoveel mogelijk van de 700 arriverende atleten op de foto te krijgen. Met een lijst van 2 a4tjes met alle arriverende vluchten die dag. Sta je daar opeens tegenover Sebastian Coe en Sergey Bubka te vragen om met het Oekrains team op de foto te gaan. _O_
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_163550178
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 00:55 schreef wyccie het volgende:

[..]

Maak het niet te gek, hè.
Wel heel fijn dat je helemaal geen last meer hebt van je voet, want dat klonk echt heel erg pijnlijk. ^O^
Ja zeker fijn! Nee dat loopt wel los hoor, 1x per week mag ik intervallen en de rest van de dagen nog steeds 30 min. duurloopje. En dat is nu 3.5 maand na de blessure.. ik ken types hier die na 2 maanden een marathon liepen :P
quote:
17s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:19 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Week is nu al onvergetelijk. :o Maandag richting Schiphol gestuurd met 1 opdracht:

Probeer zoveel mogelijk van de 700 arriverende atleten op de foto te krijgen. Met een lijst van 2 a4tjes met alle arriverende vluchten die dag. Sta je daar opeens tegenover Sebastian Coe en Sergey Bubka te vragen om met het Oekrains team op de foto te gaan. _O_
Wow, legendary! Laat zien die foto's! Wel een hele leuke opdracht als vrijwilliger, leuker dan stoelen poetsen of posters ophangen of zo :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163551709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:
ik ken types hier die na 2 maanden een marathon liepen
Wat is nu les 1 in dit topic? :P

Juist ja, niet vergelijken met andere ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:11:33 #287
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163553297
:D

En wat is les 2 ook al weer?
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2016 @ 11:26:32 #288
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163553704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:11 schreef steffelonio het volgende:
:D

En wat is les 2 ook al weer?
Iedere dag 50m verder sprinten :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_163554362
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.

Hoe hebben jullie de marathon training aangepakt en wellicht nog advies voor mij qua schema?
pi_163554421
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:51 schreef CRX_master het volgende:
k heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.
Die tempo's zijn zo laag omdat de marathon vooral een energievraagstuk is. Je wilt zo zuinig mogelijk lopen zodat je niet 'tegen de muur aanloopt' op het eind, daarom loont het om de vetverbranding te trainen. Vandaar de lange lopen op erg lage hartslag. Je wilt natuurlijk niet dat dit ten koste van de snelheid gaat, dus daarom kun je het combineren met intervaltrainingen, wisselduurlopen en af en toe een tempoloop.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163554813
http://nos.nl/livestream/2115223-ek-atletiek-ochtendsessie.html

Voor wie al vakantie heeft of op zoek is naar werk-ontwijkend gedrag ;)

Laura de Witte en Eefje Boons halen heel netjes de volgende ronde!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163554984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die tempo's zijn zo laag omdat de marathon vooral een energievraagstuk is. Je wilt zo zuinig mogelijk lopen zodat je niet 'tegen de muur aanloopt' op het eind, daarom loont het om de vetverbranding te trainen. Vandaar de lange lopen op erg lage hartslag. Je wilt natuurlijk niet dat dit ten koste van de snelheid gaat, dus daarom kun je het combineren met intervaltrainingen, wisselduurlopen en af en toe een tempoloop.
Misschien moet ik het maar proberen dan. Via runinfo.nl net een schema gemaakt. Ik kijk nog wel op tegen de duurloopjes in tempo 1, maar vooruit..
  woensdag 6 juli 2016 @ 12:22:22 #293
394924 steffelonio
steffelonio
pi_163555049
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:26 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Iedere dag 50m verder sprinten :Y
^O^ Inderdaad!
pi_163555102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:19 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Misschien moet ik het maar proberen dan. Via runinfo.nl net een schema gemaakt. Ik kijk nog wel op tegen de duurloopjes in tempo 1, maar vooruit..
Wat je kan doen om het iets minder monotoon te maken is na elke 3km D1 er een km D3 tussen te doen.. En verder is het vooral ook een training voor het hoofd ;) Ik maakte het leuk door nieuwe routes te doen, bijvoorbeeld vanaf een treinstation in de buurt terug naar huis lopen.. dan kom je ook met elke stap dichter bij je doel dus dat maakt het wel leuker..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163555171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat je kan doen om het iets minder monotoon te maken is na elke 3km D1 er een km D3 tussen te doen.. En verder is het vooral ook een training voor het hoofd ;) Ik maakte het leuk door nieuwe routes te doen, bijvoorbeeld vanaf een treinstation in de buurt terug naar huis lopen.. dan kom je ook met elke stap dichter bij je doel dus dat maakt het wel leuker..
Goede tip, km D3 er tussendoor mikken af en toe..ga ik zeker doen, want 28km op D1 duurt me nogal lang.. :)

En genoeg richtingen om uit te lopen vanuit thuis, dat gaat wel goed komen. Zeker op de langere afstanden zijn er mooie routes te lopen. Al meerdere trainingen gedaan van 25-30km het afgelopen half jaar en er is nog genoeg te ontdekken in de buurt.
pi_163561938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:51 schreef CRX_master het volgende:
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik heb me ingeschreven voor de marathon van Eindhoven (9 oktober) en kom er maar niet aan uit hoe ik daar naartoe moet/wil trainen. Afgelopen zaterdag heb ik nog een trail van 30 km gelopen (en in mei ook al eentje van 33km), om even aan te geven waar ik een beetje sta qua afstanden op dit moment. Ik heb zelf het idee dat als het moet, ik nu ook al wel 42km kan lopen. Het enige doel wat ik heb is het uitlopen van de marathon en als dat onder de 4 uur kan dan is dat mooi meegenomen. Online kom ik veel schema's tegen, maar daar wordt ik meestal niet direct heel vrolijk van. De aangeraden looptempo's/hartslag voor die trainingsloopjes in die schema's liggen zo laag, dat ik het idee heb dat dat niet lekker loopt voor mij.

Hoe hebben jullie de marathon training aangepakt en wellicht nog advies voor mij qua schema?
Met trailervaring van zo'n 30 tot 35 km is een (weg)marathon uitlopen zeker haalbaar. En die trail van afgelopen weekend was in de Ardennen met aardig wat hoogtemeters zag ik, dus dat zit wel goed.
De lange afstanden wel blijven lopen uiteraard, want het is nog bijna 100 dagen tot Eindhoven. Wat ook helpt bij het "verwerken" van de lange duurlopen is om ze met anderen te lopen. Ikzelf heb dan altijd minder oog voor tempo enzo en dan is wat langzamer lopen ineens niet zo moeilijk.

Verder wat afwisseling brengen zoals L_T al zegt geen slecht idee en als ultieme laatste idee: gewoon je LDL's als trail lopen (trails zijn nooit saai :s) ), dan wordt die marathon een makkie :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2016 @ 19:10:05 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_163563873
Wat lijkt 10000m op de baan mij toch saai :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  ESF Reporter woensdag 6 juli 2016 @ 19:31:49 #298
87554 Cee
Welluk?
pi_163564420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:10 schreef DeLuna het volgende:
Wat lijkt 10000m op de baan mij toch saai :')
Echt he. Ik zou dat fysiek wel kunnen maar mentaal niet. Dus uiteindelijk fysiek ook niet.
pi_163565204
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:34 schreef Guard het volgende:

[..]

Met trailervaring van zo'n 30 tot 35 km is een (weg)marathon uitlopen zeker haalbaar. En die trail van afgelopen weekend was in de Ardennen met aardig wat hoogtemeters zag ik, dus dat zit wel goed.
De lange afstanden wel blijven lopen uiteraard, want het is nog bijna 100 dagen tot Eindhoven. Wat ook helpt bij het "verwerken" van de lange duurlopen is om ze met anderen te lopen. Ikzelf heb dan altijd minder oog voor tempo enzo en dan is wat langzamer lopen ineens niet zo moeilijk.

Verder wat afwisseling brengen zoals L_T al zegt geen slecht idee en als ultieme laatste idee: gewoon je LDL's als trail lopen (trails zijn nooit saai :s) ), dan wordt die marathon een makkie :)
Maar aan de andere kant is het ook wel goed om wat lange wegafstanden te lopen in de voorbereiding, om je voeten etc. daar aan te laten wennen.. En omdat je het constant lopen ook moet oefenen..

Verder, jammer van Jip!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_163565430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:22 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Zelf wil ik volgende maand een hardloophorloge halen. Ik ga denk ik voor de Tomtom Runner. Niet te duur (goedkoper met GPS moet je er denk ik eentje uit China halen) en ik lees in het algemeen alleen goede ervaringen.

Hij is alleen misschien niet echt subtiel qua uiterlijk. En ik weet ook niet hoe je het horloge precies bij de bootcampoefeningen wil gebruiken?
Hmm, ik denk dat ik toch voor de Polar M400 + Hartslagmeter ga. Ben bang dat ik na de aankoop anders spijt krijg van de extra meter!

De reacties zijn allemaal enorm positief, nog even verder inlezen en dan bestellen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door sjaak_trekbek op 06-07-2016 20:14:10 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')