abonnement Unibet Coolblue
pi_163315282
https://www.rijdendetrein(...)-utrecht-c-hilversum
http://drimble.nl/112/hil(...)oed-ter-plaatse.html

Camerabeelden tonen nieuwe feiten rond dood Dascha Graafsma
woensdag 08 juni 2016 | 15:00

HILVERSUM Het onderzoeksteam van de familie Graafsma heeft nieuwe feiten ontdekt rond de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma. Dat laat haar vader, René Graafsma, weten aan NH.

Dascha overleed in de nacht van 27 op 28 november vorig jaar, nadat zij na een avondje stappen tussen Hilversum en Hollandsche Rading door een trein werd aangereden. De politie ging direct uit van zelfmoord, maar voor de familie is dat allesbehalve zeker. Om te weten te komen wat er zich precies heeft afgespeeld, formeerde de vader een eigen onderzoeksteam: TDO (Team Dascha Onderzoek).

Camerabeelden
In december publiceerde de politie al camerabeelden waarop Dascha te zien is op de nacht van het ongeval
TDO heeft de beelden nogmaals onderzocht en concludeert nu dat de politie het tijdstip van de beelden onjuist heeft vastgesteld.

Uit de tijdscode op de bewakingsbeelden blijkt bijvoorbeeld dat het om 07.00 uur al licht is, terwijl de zon op 28 november pas om 08.21 uur opkwam. De politie had de tijd al gecorrigeerd met 65 minuten eerder, maar de onderzoekers van TDO concluderen nu dat het 65 minuten later moet zijn. Het tijdverschil is daarmee twee uur. Volgens de onderzoekers zijn de beelden waarop Dascha te zien is, niet om 02.16 zijn gemaakt, maar om 04.26 uur.

Twee personen
Volgens TDO is er dus op een verkeerd moment naar de bewakingsbeelden gekeken. Op het gecorrigeerde tijdstip is te zien hoe twee personen voorbijlopen. Het duo zou nog niet eerder naar voren zijn gekomen in het onderzoek. Omdat ze aan dezelfde kant van de straat lopen als Dascha, bestaat de mogelijkheid dat zij haar gezien hebben.

TDO hoopt daarom met dit duo in contact te komen. Daarnaast doet de organisatie opnieuw een oproep aan mensen, bedrijven en organisaties om camerabeelden ter beschikking te stellen. Wie meer informatie heeft kan zich melden via info@daschagraafsma.nl

De politie heeft nog niet gereageerd op de nieuwe ontwikkelingen.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)dood-dascha-graafsma

Update :
Nieuwe feiten en vragen zaak Dascha Graafsma

Team Dascha Onderzoek (TDO) heeft nieuwe feiten geconstateerd met betrekking tot de vermeende zelfmoord van Dascha Graafsma op 28 november 2015. Specifiek gaat het om twee personen die Dascha mogelijk hebben gezien, minder dan een uur voor het ongeval met de trein. Het gaat waarschijnlijk om twee jongens of mannen die op de Neuweg in Hilversum Dascha zijn tegengekomen, wat blijkt uit beelden van een bewakingscamera. Het TDO roept deze personen op om contact op te nemen. Wellicht hebben deze personen Dascha die bewuste nacht nog gezien. Mogelijk hebben zij meer informatie over het laatste uur van Dascha.


update :

trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek
15.25

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163317050
Ik kwam net dit tegen:
http://binnenland.eenvand(...)_van_de_goot_vertelt

Die had ik zelf nog niet gehoord.
pi_163317879
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:32 schreef Bierkrat69 het volgende:
Ik kwam net dit tegen:
http://binnenland.eenvand(...)_van_de_goot_vertelt

Die had ik zelf nog niet gehoord.
2:40 : 'en heeft haar jas laten hangen en haar telefoon achtergelaten in de kroeg' - ?????

en toch zegt dus een onafhankelijk patholoog na onderzoek, en ik neem aan dat die man toch echt wel weet waar die over praat want het is zijn dagelijkse bezigheid, dat er sprake was van intoxicatie zowel alcohol als drugs, alcohol in vrij hoge mate, drugs word geen graatmeter aangegeven.
pi_163318256
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:58 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

2:40 : 'en heeft haar jas laten hangen en haar telefoon achtergelaten in de kroeg' - ?????

en toch zegt dus een onafhankelijk patholoog na onderzoek, en ik neem aan dat die man toch echt wel weet waar die over praat want het is zijn dagelijkse bezigheid, dat er sprake was van intoxicatie zowel alcohol als drugs, alcohol in vrij hoge mate, drugs word geen graatmeter aangegeven.
Ik denk het haast ook wel!
De alcohol was (positief) dwz zo hoog dat je niet meer mag autorijden als volwassenen.
Dat van die telefoon klopt niet helemaal nee als die dat zo zei, dat heb ik niet gehoord.

Er zijn btw ook wat verklaringen naar buiten gekomen waar ik sterk mijn twijfels bij heb.
Bijvoorbeeld: 'ouders dascha leggen zich neer bij zelfmoord'

Zijn er trouwens nog foto's van die avond terug te vinden?
pi_163318291
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:36 schreef StaceySinger het volgende:

update :

trein heeft 1 uur en 49 minuten stilgestaan
het duurde een uur voordat de hulpdiensten arriveerden op de plek van het ongeval
er bleef 3 kwartier over voor het bergen van het lichaam en het onderzoek

Echt he, dat dat nog steeds als feit in de OP staat :')
pi_163318487
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:58 schreef opzoeknaarwaarheid het volgende:

[..]

2:40 : 'en heeft haar jas laten hangen en haar telefoon achtergelaten in de kroeg' - ?????

en toch zegt dus een onafhankelijk patholoog na onderzoek, en ik neem aan dat die man toch echt wel weet waar die over praat want het is zijn dagelijkse bezigheid, dat er sprake was van intoxicatie zowel alcohol als drugs, alcohol in vrij hoge mate, drugs word geen graatmeter aangegeven.
Hij is geen toxicoloog.
pi_163318953
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:19 schreef Physsic het volgende:
toxicoloog.
ik twijfel niet aan wat hij zegt, Frank van de Goot heeft buiten zijn eigen kennis een groot team met experts op diverse vlakken waar hij nauw mee samen werkt.

'Centrum voor Forensische Pathologie

Het CFP of voluit: het Centrum voor Forensische Pathologie werd in 2010 opgericht door Dr. Frank van de Goot.

Het CFP werkt nauw samen met Symbiant Pathology Expert Centre (Alkmaar, Zaandam en Hoorn), Verilabs (Leiden), TMFI (Maastricht), De Vrije Universiteit (Amsterdam), Het Nederlands Forensisch Instituut (Den Haag), De gezondheidsdienst voor dieren (Deventer), Het Nationaal Forensisch Onderzoek Bureau (Hilversum) en de faculteit diergeneeskunde (Utrecht).

Met name de grote zaken als het uitvoeren van een uitvoerig wetenschappelijk onderzoek of een complexe gerechtelijke sectie kan alleen maar worden verricht in nauwe samenwerking met onze partners. '

En ik zie geen enkele rede voor hem om anders te verkondigen dan dat hij heeft geconstateerd.
pi_163319161
Lamaar

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2016 19:45:19 ]
pi_163331387
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Echt he, dat dat nog steeds als feit in de OP staat :')
https://maudoortwijn.word(...)trein-bij-hilversum/
Ik mis ook de link en bron dat de hulpdiensten pas na een uur aanwezig zouden zijn.
Of zou ootjekatootje daar meer informatie kunnen geven.

[ Bericht 3% gewijzigd door vronie op 27-06-2016 02:25:47 ]
pi_163332848
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 02:09 schreef vronie het volgende:

[..]

https://maudoortwijn.word(...)trein-bij-hilversum/
Ik mis ook de link en bron dat de hulpdiensten pas na een uur aanwezig zouden zijn.
Of zou ootjekatootje daar meer informatie kunnen geven.
OMG wat een onzin staat daar in het artikel van die link :')

Tijd aanrijding 05:45 uur, tijd melding storing in treinverkeer 05:39 uur dat was iemand met een vooruitziende blik bij de spoorwegen dan

Jonge vrouwen kiezen zelden voor zelfmoord door voor de trein te springen staat er.
Diep triest zo'n bewering want dat klopt helaas van geen kant.

Politie doet geen onderzoek staat er ook.
Klopt ook niet, er is onderzoek gedaan en de conclusie was zelfmoord.
Daar kun je het mee eens zijn of niet maar dat er geen onderzoek is gedaan is een leugen.

Dan word er zelfs beweerd dat het misschien wel niet eens Dascha is die daar onder de trein kwam want waarom zou men vertrouwen op DNA onderzoek :')

Er rijden daar normaal pas treinen na 05.30 uur beweert de schrijfster, maar ze weet dat niet zeker.
Tjonge, kijk eens in de dienstregeling zou ik zeggen, dan ziet elke idioot gelijk dat dat ook een onzin bewering is.

Amateuristisch laster en roddelschrijfsel.

[ Bericht 5% gewijzigd door bladwijzer op 27-06-2016 07:56:28 ]
pi_163332890
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:46 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

OMG wat een onzin staat daar in het artikel van die link :')

Tijd aanrijding 05:45 uur, tijd melding storing in treinverkeer 05:39 uur dat was iemand met een vooruitziende blik bij de spoorwegen dan

Jonge vrouwen kiezen zelden voor zelfmoord door voor de trein te springen staat er.
Diep triest zo'n bewering want dat klopt helaas van geen kant.

Politie doet geen onderzoek staat er ook.
Klopt ook niet, er is onderzoek gedaan en de conclusie was zelfmoord.
Daar kun je het mee eens zijn of niet maar dat er geen onderzoek is gedaan is een leugen.

Puur laster en roddelartikel.
Tuurlijk er is onderzoek gedaan.
Zoals die vader beweert heeft, kan je opmaken dat ze het in eerste instantie binnen 1 á 2 uur wisten.
Ook kwamen ze die volgende ochtend al aan de deur dat vertellen en was het al een 'feit.'
  maandag 27 juni 2016 @ 07:57:25 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163332900
Als je Maud Oortwijn als serieuze bron overweegt, gaat er echt iets mis.
Deze dame denkt dat George Clooney een geheim agent is die haar in de gaten houdt ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163332905
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:55 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Tuurlijk er is onderzoek gedaan.
Zoals die vader beweert heeft, kan je opmaken dat ze het in eerste instantie binnen 1 á 2 uur wisten.
Ook kwamen ze die volgende ochtend al aan de deur dat vertellen en was het al een 'feit.'
Ja er is onderzoek gedaan. Geen vervolgonderzoek dat is wat anders dan geen onderzoek.
pi_163332913
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:57 schreef Copycat het volgende:
Als je Maud Oortwijn als serieuze bron overweegt, gaat er echt iets mis.
Deze dame denkt dat George Clooney een geheim agent is die haar in de gaten houdt ...
Echt? O dat verklaart eea :D
  maandag 27 juni 2016 @ 08:00:38 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163332922
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:59 schreef bladwijzer het volgende:

Echt? O dat verklaart eea :D
Ook zit het koningshuis achter haar aan en zijn al haar buren er alleen om haar in de gaten te houden. Volledig koekoek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163332930
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ook zit het koningshuis achter haar aan en zijn al haar buren er alleen om haar in de gaten te houden. Volledig koekoek.
:X _O- zal ze hier ook meeposten, zou zo maar kunnen

[ Bericht 1% gewijzigd door bladwijzer op 27-06-2016 09:39:26 ]
pi_163332933
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:58 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ja er is onderzoek gedaan. Geen vervolgonderzoek dat is wat anders dan geen onderzoek.
Klopt :)
Nouja.. klein vervolg onderzoekje door de media-druk, vooral in het kader om hun standpunt 'zelfmoord' te rechtvaardigen. Zoals je kon horen in het geluidsfragment bij de radio, het is ook niet gebruikelijk en in eerste instantie volledig door die ouders in gang gezet.
pi_163332940
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:02 schreef Bierkrat69 het volgende:

[..]

Klopt :)
Nouja.. klein vervolg onderzoekje door de media-druk, vooral in het kader om hun standpunt 'zelfmoord' te rechtvaardigen. Zoals je kon horen in het geluidsfragment bij de radio, het is ook niet gebruikelijk en in eerste instantie volledig door die ouders in gang gezet.
Ik beweer ook zeker niet dat het allemaal perfect gegaan is met dat onderzoek hoor.
Maar foute beweringen gaan een eigen leven leiden hier en ik hou graag de puntjes op de i :)
pi_163332944
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 07:57 schreef Copycat het volgende:
Als je Maud Oortwijn als serieuze bron overweegt, gaat er echt iets mis.
Deze dame denkt dat George Clooney een geheim agent is die haar in de gaten houdt ...
Dan laat ik dat ook links liggen. hahaha
pi_163332947
quote:
6s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:04 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Ik beweer ook zeker niet dat het allemaal perfect gegaan is met dat onderzoek hoor.
Maar foute beweringen gaan een eigen leven leiden hier en ik hou graag de puntjes op de i :)
Gelijk heb je.
  maandag 27 juni 2016 @ 08:12:40 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163332985
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:05 schreef Bierkrat69 het volgende:

Dan laat ik dat ook links liggen. hahaha
Het is wel 'interessant' om sommige van haar blogs te lezen, vanwege hoog bizar-gehalte. Maar dat mens is hartstikke ziek in haar hoofd. Best sneu, eigenlijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163333439
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2016 08:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is wel 'interessant' om sommige van haar blogs te lezen, vanwege hoog bizar-gehalte. Maar dat mens is hartstikke ziek in haar hoofd. Best sneu, eigenlijk.
Die kan je dus in het rijtje scharen met J. v/d Sloot, zonder de moorden natuurlijk. (hoop ik dan)
  maandag 27 juni 2016 @ 09:15:15 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_163333474
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:12 schreef Bierkrat69 het volgende:

Die kan je dus in het rijtje scharen met J. v/d Sloot, zonder de moorden natuurlijk. (hoop ik dan)
Eerder met Micha Kat, Martijn Alberda/Martin Vrijland, Wim Dankbaar en consorten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_163333748
Wat me trouwens ook opvalt dat die vader van Dascha zo sterkt oogt.
Je ziet ook in een ander fillmpje over die woeker-polissen dat hij het niet zomaar opgeeft.
Ik zou dat persoonlijk niet kunnen, enorm dapper!
bron:
pi_163366263
Wie weet wat dit is (of was)?

Het lijkt op een soort opening(?) in de afrastering langs het spoor, ongeveer 100m ten zuiden van de volkstuin waar Dascha langs zou hebben gelopen. Die "opening" is op 30 juni 2015 op satellietbeeld vastgelegd.

- verschaft(e) die "opening" makkelijke toegang tot het spoor?
- zit die "opening" er nog?
- zo niet, is die vóór of ná de aanrijding met Dascha gedicht (als het om een opening gaat)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')