abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juni 2016 @ 15:01:52 #51
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163311526
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:00 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En oh.. met Meera en Leaf kan het ook nog interessant worden trouwens }) Krijg je geen happy ending maar een stuk dragonglass gewoon in je lichaam gejast en mag je opstaan als white walker :X
Die Leaf heeft mij teveel make up op.
Oh.
  Forum Admin zondag 26 juni 2016 @ 15:18:36 #52
35723 crew  GGMM
pi_163312004
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?

Ik hoop dat we eindelijk uitvinden wat er met de honden van aflevering is gebeurd. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_163312084
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?

Ik hoop dat we eindelijk uitvinden wat er met de honden van aflevering is gebeurd. :)
Ik hoop/denk dat Tommen uit het raam springt.
(she/her)
pi_163312157
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?

Ik hoop dat we eindelijk uitvinden wat er met de honden van aflevering is gebeurd. :)
Cercei tript.
Tommen, High sparrow en The Hound gaan dood.
Jon Targaryen bevestigd + Jon wordt the king in the north.
Walder Frey gaat dood.
Danaerys etc gaan naar Westeros <---- ending scene
pi_163312463
Kijk nooit de trailer voor volgende week dus misschien zeg ik iets heel doms. Denk niet dat we R+L=J nu al krijgen te zien. Dat zou Bran aan Jon moeten vertellen terwijl Bran nog aan de andere kant van de muur is en Jon net een flinke slag achter de rug heeft gehad. Over Tommen en de High Sparrow durf ik geen uitspraken te doen, dat kan inderdaad zo afgelopen zijn. In KL gaat er iets gebeuren, dat is onontkoombaar. Misschien komt Margery met een plannetje, wat gebeurt er als Tommen nu wordt afgemaakt? Wie krijgt dan eigenlijk de troon? The Hound is te lang weggeweest om zo snel weer te verdwijnen, onkruid vergaat niet.

Ben nieuwsgieriger naar LF en de situatie in het noorden. Dit is voor hem de kans om Warden of the North te woorden. De titel die Cersei hem ooit beloofde. Echter zit Cersei nu in een lastig schuitje waardoor zij hem die belofte misschien niet na kan komen. LF heeft volgens mij het beste met Sansa voor, ze lijkt misschien erg op Catelyn op wie hij smoorverliefd was. Voor de overige Starks had hij echt niet al te veel respect. Misschien moeten we op Arya wachten voordat daar de vlam in de pan slaat.

Misschien krijgen we nu al het wildfire te zien, weet niet of Qyburn de stad verbrand voor iemand die eigenlijk geen macht meer heeft. De twee hebben wel een hechte relatie dus het zou niet vreemd zijn.
pi_163312555
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:36 schreef Tobi-wan het volgende:
Kijk nooit de trailer voor volgende week dus misschien zeg ik iets heel doms. Denk niet dat we R+L=J nu al krijgen te zien. Dat zou Bran aan Jon moeten vertellen terwijl Bran nog aan de andere kant van de muur is en Jon net een flinke slag achter de rug heeft gehad. Over Tommen en de High Sparrow durf ik geen uitspraken te doen, dat kan inderdaad zo afgelopen zijn. In KL gaat er iets gebeuren, dat is onontkoombaar. Misschien komt Margery met een plannetje, wat gebeurt er als Tommen nu wordt afgemaakt? Wie krijgt dan eigenlijk de troon? The Hound is te lang weggeweest om zo snel weer te verdwijnen, onkruid vergaat niet.

Ben nieuwsgieriger naar LF en de situatie in het noorden. Dit is voor hem de kans om Warden of the North te woorden. De titel die Cersei hem ooit beloofde. Echter zit Cersei nu in een lastig schuitje waardoor zij hem die belofte misschien niet na kan komen. LF heeft volgens mij het beste met Sansa voor, ze lijkt misschien erg op Catelyn op wie hij smoorverliefd was. Voor de overige Starks had hij echt niet al te veel respect. Misschien moeten we op Arya wachten voordat daar de vlam in de pan slaat.

Misschien krijgen we nu al het wildfire te zien, weet niet of Qyburn de stad verbrand voor iemand die eigenlijk geen macht meer heeft. De twee hebben wel een hechte relatie dus het zou niet vreemd zijn.
Dat is nou al de tweede keer dat ik iemand dat (nog) zie schrijven, maar als je dat (nog steeds) denkt, heb je echt het één en ander gemist...

Edit: heb je deze conversatie dan ook wel meegekregen/begrepen?:

Tails tell tales
pi_163312611
Wij als kijker kunnen R+L=J al te weten komen zonder dat Jon op de hoogte is...
Tails tell tales
pi_163313063
Ned opent de deur en ziet een Lyanna Stark die dood aan het gaan is. Lyanna zegt dat Ned "hem moet meenemen en voor hem moet zorgen. Ned weet niet waar ze het over heeft maar zegt gewoon ja. Lyanna gaat dood en er komt een vrouw met een baby in haar had. Ned is shocked en huilt: "I beloof het Lyanna!".

Wanneer Ned naar buiten gaat, Howland: "Is dit de kind van Lyanna en Rhaegar?". Ned: "Ja, maar Robert mag het niet weten. Hij zal een Stark zijn!".

Nu komt er een fade in naar Winterfell. Naar het moment dat Ned daar aankomt met Jon. Catelyn die huilt. Je ziet Jon als baby en er komt een fade in naar huidige Jon. Hier wordt Jon benoemd tot King in the North. Het boeit niemand dat Jon een bastard is en iedereen schreeuwt "The king in the North".

Vervolgens zien we Daenerys haar army op de schepen stappen. Ze beginnen te varen en de camera zoomt uit naar de vliegende draken!

FADE OUT
pi_163313219
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Dat is nou al de tweede keer dat ik iemand dat (nog) zie schrijven, maar als je dat (nog steeds) denkt, heb je echt het één en ander gemist...

Edit: heb je deze conversatie dan ook wel meegekregen/begrepen?:

Uiteraard heb ik dat meegekregen. Maar komt LF niet te hulp schieten in de laatste aflevering? Als hij van Sansa af wilde was dit de ideale gelegenheid. Waarom zou hij nog een paar mensen redden als hij ze daarna gaat verraden? Zou hij echt de dochter van de vrouw waar hij verliefd op wat tot zijn slaaf maken? Denk dat LF niet zo rot van binnen is.
pi_163313345
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:36 schreef Tobi-wan het volgende:
Kijk nooit de trailer voor volgende week dus misschien zeg ik iets heel doms. Denk niet dat we R+L=J nu al krijgen te zien. Dat zou Bran aan Jon moeten vertellen terwijl Bran nog aan de andere kant van de muur is en Jon net een flinke slag achter de rug heeft gehad. Over Tommen en de High Sparrow durf ik geen uitspraken te doen, dat kan inderdaad zo afgelopen zijn. In KL gaat er iets gebeuren, dat is onontkoombaar. Misschien komt Margery met een plannetje, wat gebeurt er als Tommen nu wordt afgemaakt? Wie krijgt dan eigenlijk de troon? The Hound is te lang weggeweest om zo snel weer te verdwijnen, onkruid vergaat niet.

Ben nieuwsgieriger naar LF en de situatie in het noorden. Dit is voor hem de kans om Warden of the North te woorden. De titel die Cersei hem ooit beloofde. Echter zit Cersei nu in een lastig schuitje waardoor zij hem die belofte misschien niet na kan komen. LF heeft volgens mij het beste met Sansa voor, ze lijkt misschien erg op Catelyn op wie hij smoorverliefd was. Voor de overige Starks had hij echt niet al te veel respect. Misschien moeten we op Arya wachten voordat daar de vlam in de pan slaat.

Misschien krijgen we nu al het wildfire te zien, weet niet of Qyburn de stad verbrand voor iemand die eigenlijk geen macht meer heeft. De twee hebben wel een hechte relatie dus het zou niet vreemd zijn.
Goed seizoen overigens. Meestal wacht ik tot de DVD uit is maar heb gemakshalve een half jaar abonnement genomen bij HBO. (waar ook het tweede seizoen van de serie Leftovers staat, ook een goede serie)
pi_163313542
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?
Kings Landing: Cersei haar trial en Loras zijn trial gaan van start. Loras bekent en omdat ie zijn zondes opbiecht in aanwezigheid van de 7 krijgt ie huisarrest terug naar High Garden (vergelijk Edmure en zijn huisarrest wat Jaime aanbood). Cersei blijft stomweg ontkennen en wordt schuldig bevonden aan alle zondes door de High Sparrow. Dat kan Cersei niet handelen en flipt, nadat de Tyrells allen de sept hebben verlaten. Ze geeft Qyburn het signaal om de wildfire te ontsteken rondom de sept. En terwijl Qyburn dat in werking stelt baant Cersei zich een weg uit de sept waarbij Mountainzombie haar een vrije doorgang geeft terwijl Faith Militant dudes door de lucht vliegen. Terwijl Cersei door de toegangsdeuren naar buiten loopt zien we een ontploffing van de sept, waar zowel Tommen als de Faith Militant als de High Sparrow nog binnen gevangen zitten. (gelijk aan hoe Dany met de Khals afrekende in Vaes Dothrak)

Winterfell: Sansa zal zich als Wardeness en/of Queen of the North uit willen roepen, maar Petyr Baelish herinnert haar dat zijn hulp met de knights of the vale niet zonder tegenprestatie kan blijven. Littlefinger stelt een huwelijk voor met Sansa om Winterfell en de Vale met elkaar te verenigen. Davos vertelt Jon over zijn vondst van Shireen haar brandstapel. Davos wijst Mel aan als de schuldige, die Stannis dingen inpraatte en zijn eigen dochter liet opofferen. Jon kan dat niet zonder gevolgen laten, Mel verweert zich: it was not in my power to do such a thing, it was the lord of light because he spoke to me through the flames bladiebla. Mel belandt zelf op de gigantische brandstapel naast de tig lijken van de veldslag.

Riverlands: Jaime/Bronn geven acte de presence aan Walder Frey. Laten hem weten dat de Riverlands of naja iig het kasteel van de Tully's is heroverd en dat Edmure als vazal zal regeren namens de Freys. Walder Frey wrijft goedkeurend in zijn handen. Hij brengt een toast uit naar zijn en Lannister manschappen. Maar lo and behold: the Brotherhood without Banners zijn de party crashers. Sandor Clegane en de BwB raiden de Freys/Lannisters en organiseren een Red Wedding reversed. De Rain of Castamere wordt ingezet terwijl diverse manschappen sneuvelen. Eindfragment: Freys zijn uitgeroeid en Beric, Sandor, Bronn en Jaime zitten aan een tafel terwijl Sandor zeurt om meer chicken :Y) Jaime vindt het wel best want die had toch altijd al een broertje dood aan de Freys.

Meereen: Dany, Daario, Yara, Missandei, Theon en Tyrion maken zich op voor de oversteek. Tyrion krijgt een bericht van Varys dat zijn spiders voor nieuwe intel gezorgd hebben. Of ze koers willen zetten richting Dorne. Terwijl Dany op Drogon, Greyworm/Missandei op een ander en Tyrion met Daario op een derde alvast voor de vloot van Yara en Theon uitvliegt met de unsullied, Second Sons en Drothraki komen ze halverwege Euron tegen. Begin volgend seizoen: naval battle on sea waarbij Euron met een kraken als geheim wapen gaat strijden tegen Dany en haar draken. Hij verliest uiteraard en krijgt niet eens een zeemansgraf. Want de drie draken roosteren hem, zijn kraken en eigen schip. De overige 999 schepen worden geënterd door haar leger en met 1099 schepen in haar vloot zet Dany en gevolg door naar de Iron Islands waar Theon/Yara hun plek opeisen alvorens ze doorvaren richting Dorne.

Dorne: we zien Varys kort samenspannen met Ellaria en de Teenage-Dornish-Ninja sandsnakes. Hij verzekert ze dat weak men never rule Westeros again want Dany is op komst. Met de voorgeschiedenis van hoe Aegon zijn conquest van Westeros begon en hoe Dorne er buiten werd gehouden omdat ze als eerste zijn gezag accepteerden heeft Ellaria er wel oren naar. Zeker nu een vrouw over Westeros kan heersen. Dat is in feite de Dorne coupe XL all over again.

Beyond/on top of the wall/Castle Black: Edd heeft het rustig als lord commander. Meera zit achter Benjen op een paard terwijl een ander paard met customized zadel Bran op de been /hi ha ho houdt. Ze komen aan bij Castle Black en eisen toegang. Maar Bran heeft nog immer zijn teken van de Night King. Terwijl Benjen, Bran en Meera genieten van het uitzicht bovenop de muur zien ze het leger van de Night King op Castle Black afkomen. We krijgen een soortgelijke scène als in Harry Potter 7 part 2 waarbij Neville Longbottom op een afstandje de Deatheaters gadeslaat in hun poging door de magische bescherming heen te breken. Bran daagt de Night King uit met: you can find me. But try to catch me if you can! :6 De Night King doet zijn welbekende Hardhome pose: come at me bro. Tig wights en skeletons vallen de muur aan die verpulvert omdat Bran zijn mark de magie van de Children of the Forest verbroken heeft zoals bij die cave-hideout van de Three Eyed Raven. Dolorous Edd ziet dit vanaf beneden en fade to black nadat ie zegt: Oh bugger, can't catch a break can't I? Jon should never left me in charge. Damn you Jon! :(

Braavos: Arya is aan boord van een schip wat haar terug naar Westeros neemt. In feite seizoen 4 episode 10 inverted: ze kijkt met heimwee op Braavos terug maar loopt al snel richting het voorsteven en kijkt smachtend uit naar het moment dat ze voet kan zetten op het vaste land van Westeros. Wellicht dat haar schip onderweg nog 'toevallig' het roeibootje van Gendry tegen komt en we zo alle 'verloren gewaande' personages allemaal dit seizoen terug hebben gezien :P

Ben ik nog een gebied of iemand vergeten? :7 Ohja: L+R=J kan heel snel tussen de diverse gebieden heen gefietst worden als flashback van Bran op weg naar de wall. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Joosie200 op 26-06-2016 16:36:39 ]
mag het weten
pi_163313927
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:07 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik dat meegekregen. Maar komt LF niet te hulp schieten in de laatste aflevering? Als hij van Sansa af wilde was dit de ideale gelegenheid. Waarom zou hij nog een paar mensen redden als hij ze daarna gaat verraden? Zou hij echt de dochter van de vrouw waar hij verliefd op wat tot zijn slaaf maken? Denk dat LF niet zo rot van binnen is.
LF heeft Sansa doelbewust bij een sadistische Ramsay afgeleverd, dus hij heeft zeker niet het beste met Sansa voor. Dat hij niet het beste met Sansa voor heeft wil echter ook weer niet zeggen dat hij van Sansa af wil. Hij kwam haar te hulp schieten omdat hij denkt dat hij daar voor zichzelf iets uit kan halen... LF is geen 2e Ramsay, maar vooralsnog staat alles wat LF doet in het teken van eigenbelang.

Ik dacht, vòòr dat gedoe met Ramsay, overigens ook dat LF een zwak voor Sansa had. Vind het ergens wel jammer dat hij toch ook t.o.v. haar een slechterik is gebleken.
Tails tell tales
pi_163314195
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

LF heeft Sansa doelbewust bij een sadistische Ramsay afgeleverd, dus hij heeft zeker niet het beste met Sansa voor. Dat hij niet het beste met Sansa voor heeft wil echter ook weer niet zeggen dat hij van Sansa af wil. Hij kwam haar te hulp schieten omdat hij denkt dat hij daar voor zichzelf iets uit kan halen... LF is geen 2e Ramsay, maar vooralsnog staat alles wat LF doet in het teken van eigenbelang.

Ik dacht, vòòr dat gedoe met Ramsay, overigens ook dat LF een zwak voor Sansa had. Vind het ergens wel jammer dat hij toch ook t.o.v. haar een slechterik is gebleken.
Sinds het conflict tussen LF en Ned weten we dat LF vooral uit eigenbelang handelt. Hij zal ongetwijfeld hebben geweten dat Ramsey een mafkees was maar je kan niet uitsluiten dat hij misschien niet wist hoe erg het zou zijn. Sansa bij de Boltons afleveren kwam voor hem een stuk beter uit dan haar mee te nemen naar de Eyrie.

Denk dat deze discussie vooral komt omdat ik zei dat LF het beste met Sansa voor heeft. Dat is misschien een beetje overdreven maar ik denk wel dat ze in ieder geval de zelfde kant op kijken. Of LF of Sansa uiteindelijk de leiding zal nemen in het Noorden... LF heeft momenteel de betere papieren maar er staat nog genoeg op de planning.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:47:57 #64
262 Re
Kiss & Swallow
pi_163314309
Ik denk dat Meera en Jon, zus en broer zijn :9
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_163318609
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:31 schreef Forbry het volgende:

[..]

LF heeft Sansa doelbewust bij een sadistische Ramsay afgeleverd, dus hij heeft zeker niet het beste met Sansa voor. Dat hij niet het beste met Sansa voor heeft wil echter ook weer niet zeggen dat hij van Sansa af wil. Hij kwam haar te hulp schieten omdat hij denkt dat hij daar voor zichzelf iets uit kan halen... LF is geen 2e Ramsay, maar vooralsnog staat alles wat LF doet in het teken van eigenbelang.

Ik dacht, vòòr dat gedoe met Ramsay, overigens ook dat LF een zwak voor Sansa had. Vind het ergens wel jammer dat hij toch ook t.o.v. haar een slechterik is gebleken.
LF kende Ramsay niet, zei hij. En ik geloof het want de eerste keer dat hij Ramsay ziet zegt hij al: "I've heard so little about you". Nog een argument is dat Aiden Gillen, de acteur die LF speelt, ook zegt dat LF zich vergist heeft.
The show must go on
pi_163318659
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:22 schreef Kokoswater het volgende:

LF kende Ramsay niet, zei hij. En ik geloof het want de eerste keer dat hij Ramsay ziet zegt hij al: "I've heard so little about you". Nog een argument is dat Aiden Gillen, de acteur die LF speelt, ook zegt dat LF zich vergist heeft.
Ik mag toch hopen dat hij wel wist dat het niet zo'n lekkere familie was. Met het levend villen van mensen en zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_163318752
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:22 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

LF kende Ramsay niet, zei hij. En ik geloof het want de eerste keer dat hij Ramsay ziet zegt hij al: "I've heard so little about you". Nog een argument is dat Aiden Gillen, de acteur die LF speelt, ook zegt dat LF zich vergist heeft.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat hij wel wist dat het niet zo'n lekkere familie was. Met het levend villen van mensen en zo.
Vergissen is menselijk. Zelfs al pretendeert LF zijn eigen plan perfect te kunnen uitvoeren, soms heb je van die onbekende ongeleide projectielen ertussen zoals Ramsay waarvan je op voorhand niet kunt vermoeden tot welke dingen die echt in staat kan zijn. Ben het wel met je eens dat LF vast wel wist wat de geliefde Bolton-traditie is en zodoende toch beter had moeten nadenken aan wie hij Sansa uitleveren zou.
mag het weten
  zondag 26 juni 2016 @ 19:59:51 #68
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_163319856
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?

Ik hoop dat we eindelijk uitvinden wat er met de honden van aflevering is gebeurd. :)
Die plannen een coup om Gendry op de troon te krijgen.
Oh.
pi_163321036
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat hij wel wist dat het niet zo'n lekkere familie was. Met het levend villen van mensen en zo.
Dat natuurlijk wel ja :) Hij dacht dat Stannis ze zou verslaan, vertelde hij Sansa toen. Hoe het nu echt zit weet ik niet.
The show must go on
pi_163321647


Deze al voorbij gekomen?
pi_163321673
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:18 schreef GGMM het volgende:
Wat hopen jullie dat er gebeurt in aflevering 10?

Ik hoop dat we eindelijk uitvinden wat er met de honden van aflevering 1 is gebeurd. :)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163321806
held




[ Bericht 14% gewijzigd door Slayage op 26-06-2016 21:12:22 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163323626
aflevering is 68 min lang, niet 69
(she/her)
pi_163323877
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:48 schreef Ooku het volgende:


Deze al voorbij gekomen?
_O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163327292
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:29 schreef Fylax het volgende:
aflevering is 68 min lang, niet 69
Gelekt? :P Met 1 minuut intro zal het wel 69 zijn denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')