abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 juni 2016 @ 11:10:17 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_163284328
Bernie Worrell, toetsenist van Parliament-Funkadelic en de Talking Heads, is op 72-jarige leeftijd aan kanker overleden. Dat heeft zijn vrouw Judie vrijdag bekendgemaakt.



Worrell formeerde in het begin van de jaren zeventig samen met George Clinton de groep Parliament-Funkadelic. ,,Bernie's invloed en bijdrage, niet alleen aan funk, maar ook rock en hiphop, zullen voor altijd worden gevoeld'', liet Clinton in een reactie aan Billboard weten.

Op het conservatorium in Boston maakte Worrell kennis met de elektronische klassieke muziek van Emerson, Lake & Palmer. Hij raakte bevangen door de geluiden die Keith Emerson uit een Moog-synthesizer haalde. Hij schafte een Minimoog aan en begon te experimenteren. ,,Dat is eigenlijk alles wat ik doe: ik draai aan de knoppen totdat het doet wat ik wil'', zei hij in Music Radar.

Nadat Parliament-Funkadelic uiteen was gevallen bleef Worrell meewerken aan soloalbums van Clinton. Later ging hij in op een verzoek van David Byrne en Chris Frantz om zich aan te sluiten bij hun New Wave-groep Talking Heads.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_163286462
Een maandje geleden:


Hij heeft sowieso nog heel veel gespeeld de laatste tijd, hij deed ook mee aan het allstar-benefietconcert waarmee hij de doktersrekeningen (min of meer) kon betalen. Ik heb 'm een paar jaar geleden nog eens met Parliament-Funkadelic gezien.

Hij heeft ook veel gespeeld met Les Claypool en Buckethead


Prince heeft er daarboven een goed bandlid bij gekregen. ;(
  Moderator zaterdag 25 juni 2016 @ 15:18:49 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_163288444
RIP


dit vond ik zulks een tof album
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_163288889
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
RIP


dit vond ik zulks een tof album
_O_
pi_163289172
Die solo doet het hem *O*
_O_
pi_163289233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:59 schreef XBA-H3 het volgende:
Die solo doet het hem *O*
_O_
Het concert van Parliament-Funkadelic over 4 weken in Paradiso zal daar wel mee beginnen. Was na de dood van Garry Shider ook het geval.
  Trouwste user 2022 zaterdag 25 juni 2016 @ 19:30:36 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_163293496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 13:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Een maandje geleden:


Hij heeft sowieso nog heel veel gespeeld de laatste tijd, hij deed ook mee aan het allstar-benefietconcert waarmee hij de doktersrekeningen (min of meer) kon betalen. Ik heb 'm een paar jaar geleden nog eens met Parliament-Funkadelic gezien.

Hij heeft ook veel gespeeld met Les Claypool en Buckethead


Prince heeft er daarboven een goed bandlid bij gekregen. ;(
_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')