Mogen wij dit opvatten als dat je toegeeft dat Prorail niet zelf de berging van stoffelijke resten verzorgd.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:12 schreef StaceySinger het volgende:
2007
volgens
Hi_flyer op fok
Het opruimen wordt sinds een aantal jaren gedaan door een 'gespecialiseerde' uitvaartorganisatie. Voor de brandweer was het allemaal net té. Die organisatie ruimt dus regelmatig en kan er ook iets beter tegen dan de gewone brandweer die mss eens per jaar zoiets moest opruimen.
GC / Voor de trein: hoe word je opgeruimd?
Dat was 2007. Is dat nog steeds zo?quote:Op zondag 19 juni 2016 13:12 schreef StaceySinger het volgende:
2007
volgens
Hi_flyer op fok
Het opruimen wordt sinds een aantal jaren gedaan door een 'gespecialiseerde' uitvaartorganisatie. Voor de brandweer was het allemaal net té. Die organisatie ruimt dus regelmatig en kan er ook iets beter tegen dan de gewone brandweer die mss eens per jaar zoiets moest opruimen.
GC / Voor de trein: hoe word je opgeruimd?
De trein schoonspuiten word ook wel door de brandweer gedaan, en Prorail heeft 1 wagen landelijk beschikbaar voor regio's waar de brandweer dit niet altijd doet. In hoeverre hierna als "nazorg" nog extra reiniging noodzakelijk is weet ik niet.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:11 schreef bladwijzer het volgende:
Het bergen van stoffelijke resten wordt gedaan door de politie, brandweer, ambulancepersoneel en begrafenisondernemer. Daarna wordt de trein naar het dichtsbijzijnde station gereden en afgerancheerd. Daar wordt de trein schoongespoten door personeel ter plaatse.
jij krijgt van mij geen antwoordquote:Op zondag 19 juni 2016 13:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Mogen wij dit opvatten als dat je toegeeft dat Prorail niet zelf de berging van stoffelijke resten verzorgd.
Was een reactie op jouw wijsneuzerig en reactie uitlokkend berichtje naar mij toe, ik dacht ik geef je maar waar je om vraagt, vond ik wel zo beleefd om te doenquote:Op zondag 19 juni 2016 13:17 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
jij krijgt van mij geen antwoord
ik heb onlangs een heel vreemd en zeer smerig DM etje van je ontvangen
dus geen vragen meer stellen je krijgt Geen antwoord
Haar laten doen inzien dat ze veel onzin verkoopt en verwarring zaait. En dat doet ze bij al die topics die gaan over dood of verdwijning.quote:Op zondag 19 juni 2016 12:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat is je doel dan?
Stacey overtuigen? Of haar d'r mond snoeren omdat je een andere mening hebt?
geen idee eigenlijkquote:Op zondag 19 juni 2016 13:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat was 2007. Is dat nog steeds zo?
Dus je weet het weer niet.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk
er is heel weinig info over maar ik kom uit op ProRail Incidentenbestrijding
overigens las ik wel dat dan de brandweer commandant dan weer de leiding heeft
dus ik vermoed dat er een soort samenwerking is
btw- er was geen melding dat de brandweer die ochtend is uitgerukt en die zijn
normaal wel op twitter te lezen
Ik ken voorbeelden waarbij dat wel zo gegaan is, maar dat verdient idd geen schoonheidsprijs.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
De trein schoonspuiten word ook wel door de brandweer gedaan, en Prorail heeft 1 wagen landelijk beschikbaar voor regio's waar de brandweer dit niet altijd doet. In hoeverre hierna als "nazorg" nog extra reiniging noodzakelijk is weet ik niet.
Het zal vooral een praktische beslissing zijn. Afhankelijk van tijd en locatie, men gaat overdag natuurlijk niet met een trein over een station rijden waar honderden mensen staan te wachten terwijl de trein eruit ziet als de nieuwste Picasso.
Met het volbouwen van Nederland word het natuurlijk ook een steeds groter probleem om het juiste materiaal ter plaatse te krijgen.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:27 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik ken voorbeelden waarbij dat wel zo gegaan is, maar dat verdient idd geen schoonheidsprijs.
Is idd afhankelijk van de situatie en bereikbaarheid van de locatie vh ongeluk
Of juist niet. Er is een groot wegenstelsel.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Met het volbouwen van Nederland word het natuurlijk ook een steeds groter probleem om het juiste materiaal ter plaatse te krijgen.
Dus je weet het ook niet? Dat is al heel wat anders dan je stellige bewering dat de politie weinig meer zal hebben gedaan dan een prorailbusje de weg wijzen, en dat de calamiteitendienst van Prorail de menselijke resten opruimt.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:23 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk
er is heel weinig info over maar ik kom uit op ProRail Incidentenbestrijding
overigens las ik wel dat dan de brandweer commandant dan weer de leiding heeft
dus ik vermoed dat er een soort samenwerking is
btw- er was geen melding dat de brandweer die ochtend is uitgerukt en die zijn
normaal wel op twitter te lezen
er is geen melding terug te vinden dat de brandweer die ochtend is uitgeruktquote:Op zondag 19 juni 2016 13:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dus je weet het ook niet? Dat is al heel wat anders dan je stellige bewering dat de politie weinig meer zal hebben gedaan dan een prorailbusje de weg wijzen, en dat de calamiteitendienst van Prorail de menselijke resten opruimt.
Kijk, als er reden voor is om (de grondigheid van) het onderzoek van de politie in twijfel te trekken dan zou het wel om feiten (zie ook TT) moeten gaan en niet om aannames. En als er dan toch aannames gemaakt worden dan moet het mogelijk zijn om daar kritische opmerkingen over te posten. Zonder gelijk als zeikerd in de hoek te worden gezet.
die postte Physsic al eerderquote:Op zondag 19 juni 2016 14:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er is geen melding terug te vinden dat de brandweer die ochtend is uitgerukt
dat de politie geen grondig onderzoek heeft gedaan is inmiddels al aangetoond
Ten minste deels op basis van aannames en oncontroleerbare beweringen. Zie discussie over wanneer de hulpdiensten zouden zijn gearriveerd, en wat ze wel en niet hebben gedaan. De TT gaat over feiten, maar ik zie hier vooral vermoedens en aannames, waarvan er een aantal met grote stelligheid als feit wordt neergezet. Ten onrechte.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat de politie geen grondig onderzoek heeft gedaan is inmiddels al aangetoond
Oh en dat bijvoorbeeldquote:Op zondag 19 juni 2016 14:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
die postte Physsic al eerder
http://www.112-nederland.(...)-Gooi-en-Vechtstreek
Omdat de zaak volgens hen blijkbaar vrij duidelijk was en treinen ook weer moeten rijden.quote:Op zondag 19 juni 2016 14:10 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er is geen melding terug te vinden dat de brandweer die ochtend is uitgerukt
dat de politie geen grondig onderzoek heeft gedaan is inmiddels al aangetoond
Aan wie vraag je dat?quote:Op zondag 19 juni 2016 18:07 schreef Ericr het volgende:
Is er nu al 1 (miniem) feit dat aannemelijk maakt dat het iets anders was dan zelfmoord?
Eric is niet de enige. Ik vraag het me ook af hoor. Er is als ik alles lees eigenlijk niets hard. Er zijn alleen zaken die vragen oproepen.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Beetje vragen naar de bekende weg of niet Ericr?
En hoeveel meer dan wij willen de ouders daar antwoorden op als het mogelijk is?quote:Op zondag 19 juni 2016 19:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eric is niet de enige. Ik vraag het me ook af hoor. Er is als ik alles lees eigenlijk niets hard. Er zijn alleen zaken die vragen oproepen.
In je link staat Blauwkapel 2,3 142091 142171 141761 142131quote:Op zondag 19 juni 2016 14:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
die postte Physsic al eerder
http://www.112-nederland.(...)-Gooi-en-Vechtstreek
inderdaad!quote:Op zondag 19 juni 2016 19:45 schreef Lutalo het volgende:
[..]
En hoeveel meer dan wij willen de ouders daar antwoorden op als het mogelijk is?
En het meisje in de trein willen misschien wel een antwoord waarom er officieel gezegd wordt dat er getoeterd is door de machinist.
De man die de auto gehoord heeft bij de spoorwegovergang wil misschien een antwoord waarom daar geen aandacht aan besteed is.
Als er personen zijn die invloed hebben gehad op een mogelijke geplande of impulsieve zelfdoding of op de aanleiding tot een ongelukkige samenloop van omstandigheden, zou het voor die betreffende personen ook goed zijn, als er zsm duidelijkheid komt.
Want je komt er niet mee weg, als je er bij betrokken was. Ook al was dit einde niet de bedoeling.
Het gaat of blijft knagen.
Nee ik wil graag feiten zien, niet alleen maar speculaties die topic na topic doorgaan. Er kan verder genoeg onderzocht worden alleen zal de politie dat inderdaad niet gaan doen.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Aan wie vraag je dat?
Ik denk dat je er diverse antwoorden meningen over kan krijgen.
Officieel kan er niets onderzocht worden, en dat weet je.
Want "zelfmoord" dus geen onderzoek, dat weet je ook.
Beetje vragen naar de bekende weg of niet Ericr?
En op die vragen komen geen antwoorden want conclusie zelfmoord, zie je ook hoe zwaar die conclusie weegt. Dat het oordeel snel gemaakt op de vroege ochtend van die zaterdag, zoveel antwoorden in de weg staat?quote:Op zondag 19 juni 2016 19:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Eric is niet de enige. Ik vraag het me ook af hoor. Er is als ik alles lees eigenlijk niets hard. Er zijn alleen zaken die vragen oproepen.
Denk jij nu echt dat hier namen en tijden en zaken gepost gaan worden die niet door de familie naar buiten worden gebracht?quote:Op zondag 19 juni 2016 19:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee ik wil graag feiten zien, niet alleen maar speculaties die topic na topic doorgaan. Er kan verder genoeg onderzocht worden alleen zal de politie dat inderdaad niet gaan doen.
En dat is nu net waar het (vooral de ouders) om gaat. En als ouders, de meest belanghebbenden, sta je achteraan als het om informatie gaat.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
Nee ik wil graag feiten zien, niet alleen maar speculaties die topic na topic doorgaan. Er kan verder genoeg onderzocht worden alleen zal de politie dat inderdaad niet gaan doen.
Sinister? Dat bedenk jij.quote:Op zondag 19 juni 2016 19:58 schreef Ericr het volgende:
Waarom moet alles een sinistere achtergrond hebben? Panama, Oeganda en Hilversum? En waarom vinden we constant dezelfde figuren in dit soort topics die overal alles achter zoeken?
Nou wordt daar door een bepaald clubje hier anders over gedacht, want ik heb nu twee keer een onderwerp ter sprake gebracht en daarop wordt gereageerd alsof ik vraag naar iets dat al lang en breed als vaststaand feit bekend is. Twee onderwerpen heb ik ter sprake gebracht en er is me verteld dat mensen geen zin hebben iets voor me op te zoeken dat ik ook zelf kan vinden, er is me verteld dat het vermoeiend is dat er onderwerpen worden aangekaart die Stacey al heel vaak heeft uitgelegd, er is me verweten dat ik dom ben (al is die nu weggehaald door een moderator), en zo nog het eea. En dat soort wantrouwend gedrag dat komt ook terug ik de sneer die je Ericr geeft met het "vragen naar de bekende weg".quote:Op zondag 19 juni 2016 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En op die vragen komen geen antwoorden ...
Zolang er geen nieuwe feiten zijn de zaak inderdaad laten rusten.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:01 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Sinister? Dat bedenk jij.
Ik zoek niet overal wat achter, vraag me soms wat af.
Ik kan de bal ook terugkaatsen. Waarom reageren sommigen zo respectloos? Zelfmoord, klaar, niks meer aan -te- doen.
Omdat ze graag willen dat het meer is en ze zich belangrijk willen voelen denk ik. Tot nu toe in deze reeks niets gezien wat aantoont dat het geen zelfmoord is, en er wordt vanalles bij gehaald. (Zoals dat op Google Maps te zien is dat iemand aan een camera werkt bij de club enzo. Totaal irrelevante informatie.)quote:Op zondag 19 juni 2016 19:58 schreef Ericr het volgende:
Waarom moet alles een sinistere achtergrond hebben? Panama, Oeganda en Hilversum? En waarom vinden we constant dezelfde figuren in dit soort topics die overal alles achter zoeken?
Er is niets respectloos aan de conclusie zelfmoord. Zelfmoord is triest, daar is iedereen in dit topic het wel over eens. (En dan laat ik de discussie over of wat jullie doen zo lekker respectvol is even achterwege.)quote:Op zondag 19 juni 2016 20:01 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Sinister? Dat bedenk jij.
Ik zoek niet overal wat achter, vraag me soms wat af.
Ik kan de bal ook terugkaatsen. Waarom reageren sommigen zo respectloos? Zelfmoord, klaar, niks meer aan -te- doen.
quote:,,Alles wat we konden onderzoeken is onderzocht,'' zegt politiewoordvoerder Bernhard Jens. Dat er wellicht wat losse eindjes zijn, wil Jens best geloven.
,,Er zijn bepaalde zaken waarvan je nooit meer zult kunnen achterhalen hoe dat precies gegaan is. Zo'n machinist schrikt zich te pletter als hij zoiets meemaakt en verklaart misschien iets wat niet helemaal klopt. Het gebeurt ook vaak dat iemand die zelfmoord wil plegen met zijn gezicht naar de trein staat, maar vlak voor de impact omdraait. Maar we gaan de documentaire ook bekijken of die losse eindjes nog aanleiding tot nader onderzoek geven.''
http://www.ad.nl/utrecht/(...)-zelfmoord~a0d65466/quote:Graafsma realiseert zich dat hij wellicht blijft hangen in zijn verdriet en de waarheid niet onder ogen wil zien. ,,Mensen die dat denken, hebben nog gelijk ook. Dat zeg ik zelf ook. Toch wil ik tot het uiterste gaan om alle vragen beantwoord te krijgen
Laat de feiten die er zijn eerst maar eens onderzocht worden ipv af het begin te laten rusten.quote:Op zondag 19 juni 2016 20:08 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zolang er geen nieuwe feiten zijn de zaak inderdaad laten rusten.
ik vraag me ook af of er verwarring is geweest over de juiste locatie en dat daardoor de hulpdiensten misschien laat warenquote:Op zondag 19 juni 2016 19:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In je link staat Blauwkapel 2,3 142091 142171 141761 142131
Blauwkapel op Wiki:
Blauwkapel (geografische afkorting Bkp) is de naam van een spoorwegknooppunt bij de wijk Blauwkapel. De viersporige spoorlijn Utrecht–Amersfoort, waarvan de twee noordelijkste op een viaduct, waar links wordt gereden, kruist hier de tweesporige spoorlijn Hilversum - Lunetten, onder een hoek van ongeveer 70°. De kruising is dus deels gelijkvloers, deels ongelijkvloers.
Er is sinds 1905 een verbindingsboog Amersfoort-Maliebaan (ooit voor goederenvervoer en nu nog voor de pendeldienst Utrecht Centraal – Utrecht Maliebaan) en sinds 1921 een verbindingsboog Hilversum-Utrecht Centraal.
Blauwkapel was ook de naam voor twee voormalige stopplaatsen. Deze stopplaatsen lagen vlak bij elkaar, beide aan een overweg in de Voordorpsedijk:
Aan de spoorlijn Hilversum - Lunetten. Deze stopplaats Blauwkapel was geopend van 10 juni 1874 tot 1911 en lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Hollandsche Rading.
Aan de Centraalspoorweg tussen Utrecht en Zwolle. Deze stopplaats lag tussen de huidige stations Utrecht Overvecht en Bilthoven.
Weet jij daar wat meer over? En die 2,3 is dat dan een codering voor 2,3 km hoger?
Dit inderdaad, Blauwkapel 2,3quote:Op zondag 19 juni 2016 20:53 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
ik vraag me ook af of er verwarring is geweest over de juiste locatie en dat daardoor de hulpdiensten zo laat waren
Hier wat over de cijfertjes langs het spoor
http://www.infrasite.nl/definitions/definition.php?ID_content=321
ja dat is vergelijkbaarquote:Op zondag 19 juni 2016 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad, Blauwkapel 2,3
Dat lijkt veel zuidelijker te liggen, zelfs onder Hollandse Rading.
Hetzelfde geldt toch voor snelwegen, daar geeft je toch ook het nummer van de hectometerpaal door bij een ongeluk of panne?
je klopt ligt zelfs onder Groenekanquote:Op zondag 19 juni 2016 21:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit inderdaad, Blauwkapel 2,3
Dat lijkt veel zuidelijker te liggen, zelfs onder Hollandse Rading.
Hetzelfde geldt toch voor snelwegen, daar geeft je toch ook het nummer van de hectometerpaal door bij een ongeluk of panne?
de geocode van blauwkapel staat in de 112 melding van de aanrijdingquote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je klopt ligt zelf onder Groenekan
Blauwkapel is een fort en ligt tussen Groenekan en Utrecht in
overigens gaat het om het traject Hilversum - Utrecht
dus heeft niks met deze zaak te maken
Knap gezien Bladwijzer.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
de geocode van blauwkapel staat in de 112 melding van de aanrijding
Het punt is dat er meerdere plekken blauwkapel zijn, zou verwarring hebben kunnen geven
Waarom hou jij je er mee bezig?quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook wel een verwarrend stukje spoor.
Ik zou zeggen: 095 2.3 dat klopt dan beter, maak ik ben geen medewerker van Prorail.
Blauwkapel 2.3 zou dan op het spoor van Utrecht richting Bilthoven zijn.
Wat met die melding?quote:
Daar ben ik niet zo zeker van. Blauwkapel is een fort maar ook een spoorknooppunt (ook wel afgekort tot bkp). De lijn Hilversum-Lunetten kruist daar de lijn Utrecht-Amersfoort. In de meldingssamenvatting staat:quote:Op zondag 19 juni 2016 21:08 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je klopt ligt zelf onder Groenekan
Blauwkapel is een fort en ligt tussen Groenekan en Utrecht in
overigens gaat het om het traject Hilversum - Utrecht
dus heeft niks met deze zaak te maken
Ik weet niet hoe ik dat exact moet lezen, maar het eerste stuk, "Hilversum - Blauwkapel" is een spoortraject, namelijk van station Hilversum tot knooppunt Blauwkapel. Geen idee wat de 2,3 Hilversum is, maar zou het 2,3 kilometer van station Hilversum kunnen zijn? Klopt dat met de plaats van aanrijding?quote:Hilversum - Blauwkapel 2,3 Hilversum
Waarom jij en anderen zich druk maken over die bijzaken.quote:Op zondag 19 juni 2016 21:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat met die melding?
Of wat bedoel je precies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |