abonnement Unibet Coolblue
pi_162722425
Hallo Allemaal,

Zelf ben ik , samen met mijn man en 2 kinderen, woonachtig in Flevoland.
We zouden heel graag wat meer richting de kust willen. En we denken aan Noordwijk (gaan daar ook regelmatig naar het strand).
Nu ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn, die ervaringen willen delen over noordwijk.
Hoe is het om daar te wonen? Hoe zijn de mensen? Is er veel criminaliteit? Hoe zijn de basisscholen en waar gaan de kinderen veelal naar de middelbare school?
Heb je er echt nog een dorps gevoel? is het ons-kent-ons?

Alle info is welkom, dank je wel alvast.
pi_162722457
Je moet wel van de kerk zijn, anders kom der niet in.
.
pi_162722484
o serieus ?? dat wist ik echt niet..
zoveel gelovigen daar
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:43:52 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_162722660
Dorps, gelovig, rijk, blank, toeristen.

Net wat je wil, veel slechter dan Flevoland wordt het in ieder geval niet.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_162722707
thanks voor je toevoeging leell, woon je er zelf?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:53:47 #6
256666 leeell
I know you're lonely
pi_162722843
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:47 schreef kika82 het volgende:
thanks voor je toevoeging leell, woon je er zelf?
Vroeger in de buurt.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_162725335
Er staan wel genoeg mooie huizen in de duinen :) beetje 't Gooi maar dan aan de kust. Je komt er volgens mij idd lastig tussen als je niet gelovig bent. Katwijk ook. Maar zat import dus kzou me daar niks van aantrekken.
pi_162725861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:23 schreef empa1010 het volgende:
Katwijk ook.
Daar kom ik dus vandaan en da's 't Staphorst van de Randstad. Noordwijk heeft veel uitgaansgelegenheden en daar ging ik vroeger naar toe. Ook de overlast en criminaliteit.

Noordwijk is echt niet kerks vergeleken bij Katwijk...de VWO middelbare school staat in Katwijk (Pieter Groen College) en daar heb ik opgezeten, dus daar wil je je kinderen echt niet naar toe sturen.

Maar als je én mooi wilt wonen én bij de kust wil zijn, kan je beter de Noord Hollandse kustplaatsen bewonen. Daar woon ik namelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door blomke op 03-06-2016 22:00:15 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:51:26 #9
256666 leeell
I know you're lonely
pi_162726151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Daar kom ik dus vandaan en da's 't Staphorst van de Randstad. Noordwijk heeft veel uitgaansgelegenheden en daar ging ik vroeger naar toe. Ook de overlast en criminaliteit.

Noordwijk is echt niet kerks vergeleken bij Katwijk...de VWO middelbare school staat in Katwijk (Piete Groen College) en daar heb ik opgezeten, dus daar wil je je kinderen echt niet naar toe sturen.

Maar als je én mooi wilt wonen én bij de kust wil zijn, kan je beter de Noord Hollandse plaatsen bezoeken. Daar woon ik namelijk.
Pieter Groen is VMBO-T / Havo / VWO
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_162726184
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:51 schreef leeell het volgende:
Pieter Groen is VMBO-T / Havo / VWO
Alleen 't VWO heeft enige waarde. De rest is er later aan toegevoegd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162728248
Inderdaad komen de badplaatsen tussen Velsen en Alkmaar meerr overeen met gemeenten in de polder. Kwa mensen zeg maar. Goedkoper ook denk ik.
.
pi_162734638
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:51 schreef Fer het volgende:
Inderdaad komen de badplaatsen tussen Velsen en Alkmaar meerr overeen met gemeenten in de polder. Kwa mensen zeg maar. Goedkoper ook denk ik.
Klopt 100,00%. Nuchter en zonder kapsones. Kijk maar naar mij.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162734663
Prima wonen daar en heel erg mooi bij de zee, maar is het nog wel betaalbaar ?
pi_162753315
Ik woon er zelf. Waar dat gelovig vandaan komt weet ik niet, maar dat is onzin. Ik heb het even nagekeken; in 2012 stemde nog geen 15% op een Christelijke partij en op zondag zijn de winkels gewoon open (niet alleen supermarkten)

Criminaliteit is er hoger als in plaatsen met een vergelijkbaar aantal inwoners; dat komt mijns inziens omdat Noordwijk een regionale functie heeft met horecavoorzieningen. Ook zijn hier in de zomer natuurlijk veel mensen. 'Echte' criminaliteit is er nauwelijks.

Basisscholen zijn hier echt heel erg goed. Zo heb je oa; http://www.noordwijkseschool.nl
Qua Middelbare school gaan de meeste kinderen naar het Northgo College. Best een leuke school, centraal gelegen in het dorp. Scoorde vroeger ook best goed op diverse ranglijsten. Je hebt hier gewoon mavo/havo/vwo. Voor praktijkonderwijs of gymnasium moet je naar een ander dorp. Dat klinkt ver, maar bijvoorbeeld het Teylingen College in Noordwijkerhout is +- 15 minuten fietsen.

Het 'dorpse' gevoel is er wel een beetje. Dat is voor sommigen een nadeel, ik ben er zelf wel blij mee. Je moet niet denken aan sociale controle maar ik denk dat veel mensen elkaar wel kennen, of vivaria kennen. De mensen zijn redelijk netjes en open. Dat komt denk ik omdat er vrij veel mensen hier van buiten naar toe komen (denk aan toeristen, gepensioneerde duitsers en expats die voor de ESTEC werken).

Nadelen:
-Er is relatief weinig werk (los van horeca/seizoenswerk)
-Huizenprijzen zijn relatief hoog

Als je iets wil weten hoor ik het wel :)
pi_162771792
Er zit verschil tussen Noordwijk Zee en Noordwijk Binnen. Binnen is het dorp, Zee hoort er niet bij. En als buitenstaander ben je er altijd 1 van buiten. Huizen zijn duur, zomers altijd druk op de wegen naar Noordwijk toe. Slechte werkgelegenheid, slechte verbindingen met openbaar vervoer. Ziekenhuis moet je al naar Leiden.

Maar in de zomer is het wel lekker dat je zo op het strand zit, dat wel.
pi_162781784
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:30 schreef Knexpert het volgende:
Ziekenhuis moet je al naar Leiden.

Nou wat een afstand zeg..'t is te fietsen in krap 30 minuten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162787033
TS ik hoop wel dat je goed Duits spreekt.
pi_162788819
knexpert: en noordwijkerhout? is dat ook "import hoort er niet bij - gehalte?"

vaduz, nope helaas

bucketlist: o wat leuk ! jij woont er zelf, kijk dat is handig :) Goed te horen dat het niet erg kerkelijk is,.. en dat de echte criminaliteit wel meevalt.
Ik was gisteren toevallig in noordwijk, en noordwijkerhout en lisse (ziet er leuk uit zeg).. maar wat was het daar enormmmm waaierig? is dat echt altijd zo? of was dit puur toeval haha.
Leuke link van die basisschool, ziet er top uit. Middelbare school valt alles mee qua afstand dus.
Mijn werk is, en blijft, in amsterdam, dus werk in noordwijk zoek ik niet. Scheelt weer.
Ja prijzig is het wel
Hoelang woon jij er al? heb je zelf jonge kinderen? is er veel te doen in de omgeving?
pi_162798808
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:01 schreef kika82 het volgende:
knexpert: en noordwijkerhout? is dat ook "import hoort er niet bij - gehalte?"

vaduz, nope helaas

bucketlist: o wat leuk ! jij woont er zelf, kijk dat is handig :) Goed te horen dat het niet erg kerkelijk is,.. en dat de echte criminaliteit wel meevalt.
Ik was gisteren toevallig in noordwijk, en noordwijkerhout en lisse (ziet er leuk uit zeg).. maar wat was het daar enormmmm waaierig? is dat echt altijd zo? of was dit puur toeval haha.
Leuke link van die basisschool, ziet er top uit. Middelbare school valt alles mee qua afstand dus.
Mijn werk is, en blijft, in amsterdam, dus werk in noordwijk zoek ik niet. Scheelt weer.
Ja prijzig is het wel
Hoelang woon jij er al? heb je zelf jonge kinderen? is er veel te doen in de omgeving?
Het waait hier wel iets vaker heb ik het idee. Harder waaien niet echt. Het is hier trouwens wel iets vaker mooi weer (aan de hele kust).

Ik woon er zelf zo'n 25 jaar (ook import, al komt mijn familie hier wel vandaan). Ik heb geen jonge kinderen, dus weet niet echt wat er te doen is voor kinderen :@ Vrienden van mij zitten nu in de babyfase dus daar krijg ik het ook niet echt van mee.

Qua sport is er erg veel te doen, dat zal de komende jaren verbeteren (dat is nu gemeentelijk beleid).
Volgens mij heb je niet echt bijzondere dingen voor jonge kinderen, wat (kleine) speeltuintjes in de wijken maar dat is het wel. Wel heb je hier duinen, daar zijn soms leuke activiteiten voor kinderen
http://www.staatsbosbehee(...)ds-duin/activiteiten en hetzelfde soort dingen bij een bos hier in de buurt. Wat mij zelf heel lijkt voor kinderen is http://www.jumpinnoordwijk.nl een groot trampolinepark. In de omgeving is zeker genoeg te doen. In van Noordwijk, maar als het geen ramp is om 15 minuutjes in de auto te zitten is er zeker genoeg te doen (Binnen die tijd is Leiden, Lisse, Katwijk, Noordwijkerhout, Wassenaar en zijn de Kagerplassen te bereiken).

Als je kinderen meer van het creatieve zijn (knutselen etc) dan is er denk ik veel minder te doen, althans ik weet niet direct iets.

Noordwijk en Lisse zijn heel erg leuk. Noordwijkerhout is iets saaier. Als je Noordwijkerhout overweegt dan is Teylingen (Voorhout en Sassenheim) leuker. Voorhout is voor iemand met kleine kinderen ook erg leuk. Die gemeente groeit heel hard, en als de kinderen ouder zijn kunnen ze op de fiets naar strand (20 minuten fietsen).
pi_162800002
superbedankt voor je info, hier heb ik echt wat aan.

hoorde op een ander forum dat noordwijkerhout idd geen aanrader is, ook erg ons-kent-ons gehalte.

voorhout en sassemheim nog niet naar gekeken, dank je wel voor die tip!

wil jij zelf blijven wonen in noordwijk?
pi_162800916
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:22 schreef kika82 het volgende:
superbedankt voor je info, hier heb ik echt wat aan.

hoorde op een ander forum dat noordwijkerhout idd geen aanrader is, ook erg ons-kent-ons gehalte.

voorhout en sassemheim nog niet naar gekeken, dank je wel voor die tip!

wil jij zelf blijven wonen in noordwijk?
Ik blijf hier waarschijnlijk altijd wonen (of ik kom er later terug). Voor mij is het ideaal, tussen Amsterdam en Den Haag (waar ik werk) in. Ga zelf graag uit eten, en dan is hier genoeg keuze (zeker voor een klein dorp). Ik zit met 5 minuten lopen op strand _O_ , met 5 minuten kan ik hardlopen in de duinen :)

Als ik later kinderen heb zou ik graag willen dat ze hier opgroeien. Lekker dat onschuldige dorpse sfeertje maar toch met de voorzieningen die bij een grotere plaats horen. Al kijk ik natuurlijk met een erg gekleurde bril naar Noordwijk. Het buitenspelen in de duinen doen kinderen nu al niet meer denk ik. Die gamen liever :'( Al denk ik wel dat kinderen veel meer buiten zijn hier, al is het omdat je na school binnen 5 minuten op strand ligt met je vriendjes. Fles bevroren limonade mee van je moeder O+
pi_162823447
ja, dat klinkt dus echt ideaal. Ik was vandaag weer even in noordwijk, rondrijden. Ik was in het centrum van noordwijk binnen. Is dat HET centrum? en dan heb je verder nog de boulevard zeker?
pi_162823466
zijn er trouwens delen in noordwijk waar je beter NIET kan gaan wonen? wat zou jij afraden?
pi_162829200
Je hebt 2 centrums; Noordwijk Binnen (voornamelijk Kerkstraat) en Noordwijk aan Zee (Hoofdstraat).
De hoofdstraat is voor winkelen (kleding met name), Noordwijk Binnen zitten ook wat winkels voor de dagelijkse boodschappen en het gemeentehuis. De supermarkten zitten verspreid door het dorp. Op de boulevards zitten alleen Restaurants.

Het enige wat ik af kan raden is Boerenburg (het huurflat-gedeelte), die staan dicht op elkaar en zien er niet uit. De andere woningen in die wijk zijn prima.

Sommigen wijken hebben wel kleine nadelen.
Bijvoorbeeld
-In de Noord heb je in sommige gedeeltes parkeerproblemen ivm toeristen en er is geen supermarkt. Heb je een oprit/garage is dat geen echt nadeel.
-In de Zuid (villawijk) heb je geen supermarkt of basisschool zitten.
-Verspreide huizen Langeveld --> dit ligt ver van alle voorzieningen af. Noordwijkerhout is dichterbij voor alles.
pi_162901327
super bedankt voor je info zeg, daar heb ik echt wel wat aan !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')