abonnement Unibet Coolblue
pi_162342635
Ok, het is leuk geweest. Aarde is rond, slotje. :+
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:52:00 #77
28033 Pek
je moet wat
pi_162348357
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 02:02 schreef illusions het volgende:
Ok, het is leuk geweest. Aarde is rond, slotje. :+
Ik ben nog wel voornemens het eens uit te testen, gewoon het vliegtuig pakken van Amsterdam naar Bangkok, Tokyo, San Francisco, New York en weer terug naar Amsterdam. Val ik nergens van de aarde af en kom ik weer uit op de plaats van vertrek, dan moet het wel een bol wezen, toch?

Wordt een leuke vakantie :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162349551
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Ik ben nog wel voornemens het eens uit te testen, gewoon het vliegtuig pakken van Amsterdam naar Bangkok, Tokyo, San Francisco, New York en weer terug naar Amsterdam. Val ik nergens van de aarde af en kom ik weer uit op de plaats van vertrek, dan moet het wel een bol wezen, toch?

Wordt een leuke vakantie :P
Leuke vakantie, alleen kun je die route probleemloos afleggen op een platte aarde.

Ga liever naar Australie en dan naar Argentinie en daarna naar Zuid Afrika.
Je komt op een platte aarde langs landen waar je niet langs zou moeten reizen (bijv. vanaf australie via Canada, de Oostkust van de VS, Midden Amerika, Chili naar Argentinie) en je zo veel later moeten aankomen.
Of je volgt de route langs het poolgebied, en als je een verrekijker meeneemt kun je welllicht de continenten zien die Francorex heeft ontdekt op een 10.000 jaar oude kaart.
Maar ook dan is de reis veel korter dan de kaart weergeeft. En reis in de arctische zomer, want dan heb je enkele uurtjes meer licht dan in de winter. We zo handig, anders zie je niets...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:41:43 #79
28033 Pek
je moet wat
pi_162349750
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Leuke vakantie, alleen kun je die route probleemloos afleggen op een platte aarde.

Wat? :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162350282
Zou Franco niet zelf een keer die reizen kunnen maken? Dat is niet onbetaalbaar en als ik in de platte aarde zou geloven zou ik mij zeker de moeite troosten om de unbelievers op hun nummer te zetten.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:02:57 #81
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162350474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:57 schreef Mystikvm het volgende:
Zou Franco niet zelf een keer die reizen kunnen maken? Dat is niet onbetaalbaar en als ik in de platte aarde zou geloven zou ik mij zeker de moeite troosten om de unbelievers op hun nummer te zetten.
Dat werkt natuurlijk twee kanten op (niet):

Want wat voor verslag zou hij kunnen leveren dat ons hier zou overtuigen dat de aarde plat is? (Aangenomen dat het waar is?)

Ik kan me daar geen voorstelling van maken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162350584
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk twee kanten op (niet):

Want wat voor verslag zou hij kunnen leveren dat ons hier zou overtuigen dat de aarde plat is? (Aangenomen dat het waar is?)

Ik kan me daar geen voorstelling van maken.
Het is zoals Wantie zegt. Als je de kaart van een platte aarde beschouwt, zul je én langs plekken reizen die je in het globemodel niet zou moeten passeren, én reistijden moeten erg afwijken van wat het globemodel voorspelt.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:14:43 #83
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162350901
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het is zoals Wantie zegt. Als je de kaart van een platte aarde beschouwt, zul je én langs plekken reizen die je in het globemodel niet zou moeten passeren, én reistijden moeten erg afwijken van wat het globemodel voorspelt.
Ik denk niet dat er een reeks van foto's en reistijden is die franco zou kunnen leveren die mij zouden doen betwijfelen dat de aarde een bol is. Daar is echt veel meer voor nodig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162350992
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:41 schreef Pek het volgende:

[..]

Wat? :{
Kijk maar:


Je vliegt in feite een rondje op de platte aarde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_162351033
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een reeks van foto's en reistijden is die franco zou kunnen leveren die mij zouden doen betwijfelen dat de aarde een bol is. Daar is echt veel meer voor nodig.
Ik denk dat als we Francorex vastbinden in de cockpit van een vliegtuig en dan op lage hoogte van australie naar argentinie reizen over de zuidpool, hij nog steeds niet overtuigd zal zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_162351076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk twee kanten op (niet):

Want wat voor verslag zou hij kunnen leveren dat ons hier zou overtuigen dat de aarde plat is? (Aangenomen dat het waar is?)
Als hij met sluitend bewijs komt sta ik er zeker voor open.
Dus een kaart van de platte aarde die ook met de werkelijkheid klopt is een goed begin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_162351337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er een reeks van foto's en reistijden is die franco zou kunnen leveren die mij zouden doen betwijfelen dat de aarde een bol is. Daar is echt veel meer voor nodig.
Ik zeg ook niet dat jij hem moet geloven, ik zeg dat hij wel wat meer effort mag steken in het bewijzen van zijn claims. Ik vind het raar dat je dit vanaf je zolderkamer beweert, maar er blijkbaar geen moeite wilt steken in het bevestigen van jouw wereldbeeld, terwijl het van de andere kant bewijzen regent.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:29:47 #88
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162351431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als hij met sluitend bewijs komt sta ik er zeker voor open.
Dus een kaart van de platte aarde die ook met de werkelijkheid klopt is een goed begin.
Eens. Maar daarvoor hoeft hij ook niet in een vliegtuig te stappen lijkt me. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162352043


Het VN logo. Zij weten dat de aarde plat is.

Gisteravond zat ik te vissen en de maan was zichtbaar terwijl de zon "onderging".
Hebben ze aan de andere kant van de aarde dan geen van twee?
pi_162352631
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:48 schreef dangdude het volgende:
[ afbeelding ]

Het VN logo. Zij weten dat de aarde plat is.
Leg dan eens uit waarom de VN dat niet onder stoelen of banken steekt?

En leg eens uit hoe je van Australie naar Argentinie reist op die kaart en hoe lang die reis duurt per vliegtuig..

quote:
Gisteravond zat ik te vissen en de maan was zichtbaar terwijl de zon "onderging".
Hebben ze aan de andere kant van de aarde dan geen van twee?
Slimme jongen :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_162352882
Hoe zou ik dat moeten weten waarom de VN dat niet onder stoelen of banken steekt? Het is mij wel eerder opgevallen dat de illuminatie houdt van spotten met hun superioriteit.

Het schijnt in de praktijk erg lastig te zijn om van zuid Argentinië naar Australië te vliegen. Ook van Zuid Afrika naar Australië. Volgens het globemodel zou het vanuit Argentinië een reis van ongeveer 12 uur kunnen zijn, maar in de praktijk is het een reis van 24 uur!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:27:08 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162353115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:48 schreef dangdude het volgende:
Gisteravond zat ik te vissen en de maan was zichtbaar terwijl de zon "onderging".
Hebben ze aan de andere kant van de aarde dan geen van twee?
Dat zit ik me ook regelmatig af te vragen ja _O-. Maar het zal wel iets te maken hebben met de afstand tussen de aarde en de maan.

(Volgens mij op schaal)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_162355769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:18 schreef dangdude het volgende:
Hoe zou ik dat moeten weten waarom de VN dat niet onder stoelen of banken steekt?
Tja, jij beweert dat dat logo waarin een vervormd beeld van de continenten is te zien de platte aarde is en dat de VN dat heel goed weet en gewoon open en bloot toont.

quote:
Het is mij wel eerder opgevallen dat de illuminatie houdt van spotten met hun superioriteit.
De VN is best groot en niet alle leden zijn vriendjes van elkaar. Sterker nog, een aantal zijn gewoon in oorlog met elkaar.
Maar wel allemaal saampjes weten dat de aarde plat is en dat wij dat niet mogen weten?
Dat lijkt me nogal lastig te realiseren.

quote:
Het schijnt in de praktijk erg lastig te zijn om van zuid Argentinië naar Australië te vliegen
Niks lastigs aan.

12 uur vliegen, rechtstreekse vlucht van Sydney naar Santiago in Chili.
16,5 uur vliegen om via Santiago in Argentinie te komen

Totaal niet in overeenkomst met de kaart van de platte aarde.

Tja, klopt dus niet wat je zegt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:15:05 #94
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162355931
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat zit ik me ook regelmatig af te vragen ja _O-. Maar het zal wel iets te maken hebben met de afstand tussen de aarde en de maan.

(Volgens mij op schaal)
[ afbeelding ]
Deze vind ik erg nice:



- aarde, maan en onderlinge afstand correct op schaal
- straaltje geeft de werkelijke lichtsnelheid weer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 20-05-2016 16:31:40 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:18:26 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162356001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze vind ik erg nice:

[ afbeelding ]

- aarde, maan en onderlinge afstand correct op schaal
- straaltje geeft de werkelijke lichtsnelheid weer.
Doet niet. (abovetopsecret ( O+ ) heeft deeplinking uit staan denk ik. )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:31:48 #96
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162356302
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Doet niet. (abovetopsecret ( O+ ) heeft deeplinking uit staan denk ik. )
Fixed. (hoop ik)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:38:13 #97
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_162356466
quote:
Gisteravond zat ik te vissen en de maan was zichtbaar terwijl de zon "onderging".
Zeer goed opgemerkt dangdude. :Y)

Sinds een paar weken zie je de Zon en de Maan overdag.

Je ziet de Maan hetzelfde pad volgen als de Zon.
En het is duidelijk dat Maan haar eigen licht uitstraalt onafhankelijk van de Zon.
Nu zijn we bijna volle Maan.
Maar bvb een week geleden was de Maan in een ander fase. Slechts een sikkel.
Ballheads zeggen dat dit de schaduw is van de Aarde op de Maan.

Maar iedereen kon zien dat de Maan en de Zon op hetzelfde moment zichtbaar waren aan de hemel.

Moeilijk te verklaren dat dan de schaduw van de Aarde een schaduw werpt terwijl beiden zichtbaar zijn aan de hemel.

Iedere dag zag je de Zon ondergaan en de Maan volgde in haar spoor. iedere dag de Maan iets later. Totaal onafhankelijk van de Zon zag je de Maan aangroeien. Tot wat nu bijna volle Maan is.

"Oh by the way."

Welkom in dit topic. ^O^
pi_162357877
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:38 schreef francorex het volgende:
Sinds een paar weken zie je de Zon en de Maan overdag.
Cool he.
Ben benieuwd of je daarvan een tekening kunt laten zien waar die zon en maan precies boven de aarde staan en waarom dat eigenlijk precies gebeurt.

Ik wacht wel even.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_162358162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:38 schreef francorex het volgende:

[..]

"Oh by the way."

Welkom in dit topic. ^O^
Thnx Francorex. Goed topic trouwens.

Zelf ben ik een half jaar geleden in deze materie geïnteresseerd geraakt door diverse flat earthers op youtube. Op het eerste gezicht leek de vlakke aarde theorie mij flauwekul, maar toen ik er over na ging denken kreeg ik mijn twijfels over de globe. Hoe weet ik eigenlijk dat we op een bal leven die 1000 miles per uur tolt en met een ongelooflijke vaart door het heelal suist? Dat is me op school verteld, via (Hollywood) films, via tv (As the world turns, De wereld draait door) maar zelf heb ik daar nooit iets van gemerkt. Nooit een moment gemerkt dat de aarde een beetje schudde of zwalkte.

Zelf ben ik nooit van Zuid Amerika naar Australië gevlogen, andersom ook niet. Dit is trouwens een steeds terugkerend discussie onderwerp onder flat earthers en hierover kan ik zelf geen oordeel geven. Er wordt beweerd dat er een directe vlucht zou bestaan, maar om die daadwerkelijk te boeken zou een ander verhaal zijn. Nogmaals, hier heb ik geen ervaring in en kan ik dus niet over oordelen.

Goede flat earth kanalen naar mijn smaak:

Jeranism - https://www.youtube.com/channel/UCS_FY5mR4g22L_E9t1D_ExQ
Flat Water - https://www.youtube.com/channel/UCx_LABL3ggY6EeBNfdaVCMg
Eric Dubay - https://www.youtube.com/channel/UCQArDd3ybp7wm37TTmKu9Wg
Dirth - https://www.youtube.com/channel/UC3XjdiuLcckJCFg7q-2Bvfg
Markksargent –
https://www.youtube.com/channel/UC7rXdy3dOinCLNpPjPkc8Kw

[ Bericht 0% gewijzigd door dangdude op 20-05-2016 17:51:01 ]
pi_162358636
Ja, echt een opgave hoor, zo'n vlucht van Zuid-Amerika naar Australië. Puur en alleen voor de illuminati gereserveerd, vuile hufters dat het zijn.

Nee hoor, grapje, kan makkelijk. Ga maar naar http://www.skyscanner.net/. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')