abonnement Unibet Coolblue
pi_162226267
pi_162226660
quote:
Zeker op zo'n technisch parcours ben je op een nat wegdek kansloos.

,,Inderdaad. Ik heb de helft van de tijdrit maar kunnen trappen. De andere helft ben ik aan het surfen geweest. Bezig geweest met recht blijven en de bochten goed nemen. Dat werkt niet. Je kunt de keuze maken om veel risico's te nemen en zo in iedere bocht een seconde winst te pakken. Dat risico heb ik niet genomen."

Toch rijdt Bob Jungels onder gelijke weersomstandigheden liefst 1'13 sneller dan jij?

,,Ja, die zal sowieso meer risico's hebben genomen. Maar ook op de stukken dat hij wel kon trappen heeft hij nog tijd op mij gewonnen. Zijn tijd verbaast me zeker. Hij heeft hier een hele goede tijdrit gereden."

Tot zaterdag leek alles roze wat jij in deze Giro deed?

,,Het gaat de afgelopen dagen niet meer zo lekker. De aankomst bergop op Roccaraso, waar ik nog tijd op de meeste klassementsrenners won, was eigenlijk mijn laatste goede dag. De tijdrit was fysiek wel oké. Maar ik zat nog altijd niet echt lekker op mijn fiets."

Is dat te herleiden naar je zitvlakblessure?

,,Ik vind het moeilijk om te stellen of dat dé reden is. Maar ik kan wel stellen dat deze zitvlakblessure niet fijn voelt. Ik ben blij dat er morgen een rustdag is zodat mijn zitvlak ook de kans krijgt om te herstellen. Qua benen ging het vandaag wel iets beter."

Je staat nu zevende in het klassement op 58 seconde van Gianlucca Brambilla. Biedt dat nog perspectief?

,,Nee, het klassement heb ik eigenlijk zaterdag al uit mijn hoofd gezet. Het was leuk geweest om vandaag die roze trui terug te veroveren. Maar ik wist dat ik die trui dan in een van de volgende bergritten sowieso weer zou verliezen. Ik ga ergens de komende week tijd verliezen om me daarna in de lange ontsnappingen te gooien voor de ritwinst. Het klassement telt niet meer voor mij.”

[ Bericht 24% gewijzigd door Marcoss op 15-05-2016 20:24:06 ]
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 20:15:54 #53
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_162226696
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ik probeer t te lezen maar t verspringt steeds :P
pi_162226714
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:15 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ik probeer t te lezen maar t verspringt steeds :P
Hehe ja, ik wilde enkel de laatste alinea plaatsen, maar eigenlijk vond ik het hele interview wel interessant :P
pi_162226835
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Toch wel goed om te lezen dat hij gewoon doorgaat en voor een mooie ritzege wil gaan strijden. Dat zie ik toch liever dan dat hij de zoveelste opgever wordt met het oog op een groter doel.
pi_162226936
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Hehe ja, ik wilde enkel de laatste alinea plaatsen, maar eigenlijk vond ik het hele interview wel interessant :P
Zeker ^O^
pi_162229581
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:34 schreef Szura het volgende:

[..]

Echt puik van Kung, denk dat hij gewonnen had zonder regen.
Hij rijdt fantastisch, maar het zit hem niet mee. Ook in Apeldoorn had hij kunnen winnen, en supersterk in de verkeerde ontsnapping eergisteren.
pi_162230407
Toch had ik nog wel willen zien hoe Tom vandaag had gereden als het de hele dag droog was geweest.
pi_162230541
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:35 schreef Mani89 het volgende:
Een echt vriendenteam, een Band of Brothers, zou je wel kunnen zeggen. :)
Wie is dan de Capt. Winters van het stel??
pi_162230625
Mooi verhaal van Roglic op zijn website ! :Y
https://primozroglic.com/
quote:
It is hard to believe that this is Giro d`Italia and that I am the one that is today on Winners podium. The day didn’t started well for me, at 9 o clock I went to check the course, it was raining, that last U corner before the finish line didn’t impress me either. The usual warm up and procedures before the start and the time was quickly 13:20. Only 2 minutes to start when I leave for the ramp, and the race commissar tells me that my bike is too long. WHAT?! As usual in those situations, there is no one from my team, finally I find the team car and sports director gives me a spare bike, I arrived at the start line 20 seconds before I start. Then I realized, the saddle is too low, I don’t have any bottles, and I am cursing. You are really out of luck Rogla, I say to myself. . In that moment there I only wanted to survive the TT, safely through the corners. At approximately 10 k of the race, my Pioneer (meter) flies from my handlebars and hits the ground. I tried to show to my team car that I have lost something, but had no luck with that either. I was angry and felt good on the climb, and since I’ve lost the meter I had to go all in, ful gas. At the end I suffered and thought that I will break the handlebars….Died! I was fast enough to run away before the heavy rain. The waiting for the results was long and stressful, but I couldn’t change anything at that point anymore and it turned out to be very well done. That was the longest TT I ever did in my life, I don’t mind being on top, and once again I got the confirmation that fight till the ens is always a good decision, tomorrow luckily there is a rest day, but the plan for the next stages stays the same – fight fight fight! Thank you for the congratulations, and one more thing: the picture is taken few years back, when I started one of my first recreational climbs. In a way that is where my road started on a borrowed MTB and it is very good to see, what fascinating things life sets for you, if you are brave enough to take the road. I have better equipment now, that is sure!😀
  zondag 15 mei 2016 @ 22:02:06 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162230811

_O_
  zondag 15 mei 2016 @ 22:04:27 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_162230917
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:57 schreef Evertjan het volgende:

[..]

Wie is dan de Capt. Winters van het stel??
De tank natuurlijk
pi_162238680
NOShan70 twitterde op maandag 16-05-2016 om 10:26:02 Steven Kruijswijk op de rustdag: "als ik kan, val ik morgen aan" #giro2016 https://t.co/24Z51e8b3u reageer retweet
Attack, attack, attack #droomplan _O_
pi_162239492
Mooi ook hoe de NOS Landa structureel probeert te ontwijken in hun commentaar _O-
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 11:34:50 #65
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_162239588
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:30 schreef Syntix het volgende:
Mooi ook hoe de NOS Landa structureel probeert te ontwijken in hun commentaar _O-
Gelukkig ben jij er om dat te compenseren.
pi_162239694
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:34 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij er om dat te compenseren.
-O-
  maandag 16 mei 2016 @ 15:04:47 #67
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_162244392
Prachtwijk lijkt trouwens wel op Damian Lewis.
The more debt, the better
pi_162246207
Kruijswijk morgen in het roze :7
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162246484
Geen etappe vandaag. Schandalig.
pi_162249227
Katusha haalt Tsatevich uit koers

quote:
Team KATUSHA has decided to take its rider Alexey Tsatevich out of the Giro d’Italia 2016 after yesterday’s incident at the individual time trial around Chianti. Alexey Tsatevich seriously violated the rules of riding an individual time trial by drafting on the wheel of another rider for a very long time.

The UCI race commissaires decided to penalize Alexey Tsatevich, according to UCI Article 12.1.040/40.1 (Failure to respect regulation distances and gaps between riders [slip-streaming]) with 100 CHF fine and 6 minutes 48 seconds penalty in the stage classification. Team KATUSHA however judged that this measure was not enough for such poor and unacceptable behavior and pulled the rider out of the race.

- First of all, on behalf of Team KATUSHA, I would like to apologize for Alexey Tsatevich’s behavior during the time trial. The way Tsatevich rode yesterday’s stage was absolutely unacceptable. First of all, he broke the clear rule, known by every professional rider. In addition, he also showed a great lack of respect for his rival, the rider who caught him on the course. Moreover, he absolutely ignored the team plan for the day, provided and requested by the sports director. His behavior has a huge and negative impact on the image of cycling in general and Team KATUSHA in particular. Accepting the commissaires penalty was not enough for us; we had to take more severe measures. It is not easy to enter the second week of the race with just 8 riders, but I am convinced we’ve made the right decision, - said sports director Dmitry Konyshev.
pi_162249316
:D
pi_162249536
Betancur dan?
  maandag 16 mei 2016 @ 18:44:33 #73
14505 OProg
A Life in Music
pi_162249907
Was het niet gewoon een westers complot met Ludvigsson die bewust vlak voor hem ging rijden om Rusland in diskrediet te brengen?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 16 mei 2016 @ 19:14:42 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162250831
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 18:20 schreef Marcoss het volgende:
Katusha haalt Tsatevich uit koers

[..]

Wat een kulreden :')
pi_162251126
Landa ook nog een seconde of 10 verloren in deze bocht gisteren :D