abonnement Unibet Coolblue
pi_162387241
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Die UWV-meneer zei dat ik mezelf eerst helemaal op orde moet hebben wil ik weer aan het werk kunnen (en blijven).

Alleen jammer dat ik bepaalde dingen gewoon niet goed krijg. Zoals het slapen bijvoorbeeld. Maar ook mijn eetpatroon, ik kan gewoon niet 3 keer per dag eten. Ontbijten lukt me al zowat niet. Vind dan niks lekker en wat ik wel lekker vind mag ik niet (cruesli met yoghurt).

En er was nog iets wat goed moest zijn zou ik weer aan het werk mogen, maar die ben ik even vergeten.

Oja: Hoe ik over mezelf en m'n lichaam denk. (Ja ik heb hem een deel eerlijk verteld.)

Ik ga er wel aan werken, maar betwijfel of het ooit zover komt...
Ik slaap ook enorm slecht maar dat ligt misschien wel aan het feit dat ik op een dag eigenlijk geen ruk uitvoer. Al kan ik dat nu wel veranderen denk ik.

Ontbijten doe ik ook niet. Nooit.
Deed ik ook niet toen ik nog werkte, als ik net mijn bed uit ben dan neem ik koffie/thee en een peukje.
Ik wist niet dat het UWV ontbijten als voorwaarde stelde, hebben ze dat echt letterlijk gezegd?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:42:09 #277
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162387271
Ik heb de bingo geprint dacht ik maar nu kan ik die nergens vinden.

Maar soit, vandaag enorme schrik gehad om te gaan werken omdat 1 van de mensen die niet meer met mij willen werken er ook was maar 't viel mee.

Knuffel voor iedereen
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162387357
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:42 schreef sararaats het volgende:
Ik heb de bingo geprint dacht ik maar nu kan ik die nergens vinden.

Maar soit, vandaag enorme schrik gehad om te gaan werken omdat 1 van de mensen die niet meer met mij willen werken er ook was maar 't viel mee.

Knuffel voor iedereen
Dan print je'm nog een keer toch?
En trek je niet te veel aan van nare collega's joh, trek je eigen plan en laat die ene gewoon links liggen. ;)
pi_162387458
Mag ik even inbreken met een vraagje voor vannelle? :)

Vannelle, je schrijft dat bij een vriend van jou de injectie 14 maanden heeft gewerkt.
Waarvoor heeft hij de injectie gekregen?

Ik heb zelf eentje gekregen op 18 april voor mijn hernia en hoor/lees veel verschillende ervaringen.
Bij mij ging het (na aanvankelijk verergering van de pijn) de derde week echt goed werken; de uitstralingspijn is nu af en toe en matig, gebruik nog wel twee keer 5 mg. Oxy per dag.
Ik wil half juni op vakantie maar ben zo bang dat de injectie dan net z'n werking verliest.
Jouw opmerking klinkt dus wel hoopgevend. :D
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_162387542
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik slaap ook enorm slecht maar dat ligt misschien wel aan het feit dat ik op een dag eigenlijk geen ruk uitvoer. Al kan ik dat nu wel veranderen denk ik.

Ontbijten doe ik ook niet. Nooit.
Deed ik ook niet toen ik nog werkte, als ik net mijn bed uit ben dan neem ik koffie/thee en een peukje.
Ik wist niet dat het UWV ontbijten als voorwaarde stelde, hebben ze dat echt letterlijk gezegd?
Het kwam erop neer dat ik maar gewoon 3 keer per dag moet gaan eten. Ik heb niet kunnen zeggen dat ik eetverslavingen heb en dat ik soms alleen maar dat eet (naast avondeten).
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:52:11 #281
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162387606
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:45 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan print je'm nog een keer toch?
En trek je niet te veel aan van nare collega's joh, trek je eigen plan en laat die ene gewoon links liggen. ;)
Mja het is dat ik bij mijn ouders moet printen omdat mijn printer een onbekende fout geeft.

Morgen nieuwe kans hehe.

Is het bij jullie ook zo plakkerig warm?

Wat mijn vrijwilligerswerk betreft: ik doe mijn best en ze mogen op hun kop gaan staan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162387646
Fijn die goeie berichten. Top.
Werken is niet zaligmakend voor iedereen, dat weet ik. Voor mij genereert werken het de enige contact dat ik heb buiten de deur. Ik ga niet liggend of staand op visite of ontvang zo visite. No way.

Toekomstplannen maken. Goedzo.

Even snel bijgelezen, omdat ik examens na moet kijken en zelf tentamens heb.
pi_162387647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Psies, hier komt ze niet meer onderuit.
Zometeen ook de printer maar even pakken en het printje in een bankkluis bewaren. :+

Vooruitzichten hebben is fijn idd! :Y
Heuj! Ik post hier ook eens wat. Pfff! Maar ik meen wat ik zeg/typ.

En voor iedereen hier een dikke knuffel! :* Ik ga weer verder lurken.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:55:00 #284
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_162387712
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Mijn vriend zegt een glaasje tonic. Elke dag voor het naar bed gaan.
Dat vind ik zo vies :P Dan maar kramp. Bij mij komt het door dat mijn fosfaat te hoog is. Dus als die daalt wordt het beter.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_162388018
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:28 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb gewoon geen woorden voor wat er net is gebeurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfff, heftig zeg, Sterkte!
pi_162388101
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 21:05:46 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:03:59 #287
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162388102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:28 schreef Fripsel het volgende:
Ik heb gewoon geen woorden voor wat er net is gebeurd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knuffel. Het zit je echt niet mee hé.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_162388223
Ik moet zeggen ik ben wel een beetje heel erg bang voor de put die nu gaat komen. Het mooie weer kwam eraan, en op de momenten is dat buiten gamen het enige wat ik echt leuk vond, in m'n (moes)tuintje werken en.

Damnit. Doe mij een tropisch eiland in m'n eentje ofzo.
pi_162388445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik moet zeggen ik ben wel een beetje heel erg bang voor de put die nu gaat komen. Het mooie weer kwam eraan, en op de momenten is dat buiten gamen het enige wat ik echt leuk vond, in m'n (moes)tuintje werken en.

Damnit. Doe mij een tropisch eiland in m'n eentje ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162388539
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:03 schreef Fripsel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162388745
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:47 schreef CartWOman het volgende:
Mag ik even inbreken met een vraagje voor vannelle? :)

Vannelle, je schrijft dat bij een vriend van jou de injectie 14 maanden heeft gewerkt.
Waarvoor heeft hij de injectie gekregen?

Ik heb zelf eentje gekregen op 18 april voor mijn hernia en hoor/lees veel verschillende ervaringen.
Bij mij ging het (na aanvankelijk verergering van de pijn) de derde week echt goed werken; de uitstralingspijn is nu af en toe en matig, gebruik nog wel twee keer 5 mg. Oxy per dag.
Ik wil half juni op vakantie maar ben zo bang dat de injectie dan net z'n werking verliest.
Jouw opmerking klinkt dus wel hoopgevend. :D
Tuurlijk mag je even inbreken!

Even voorop stellen dat elk mens anders in elkaar steekt en anders kan reageren op een behandeling, wat voor hem goed en lang werkte kan voor een ander minder goed en korter werken.
Of langer en beter hopelijk, zie het als een ervaring, niet als vergelijkingsmateriaal.

Hij werd behandeld voor 2 hernia's.
Ik heb zijn rontgenfoto's gezien en de hernia's waren duidelijk aanwezig maar wat ook te zien was waren 2 tussenwervelschijven (lumbaal, 3 en 4 of 4 en 5, dat weet ik niet meer) die flink ingezakt waren.
Dat was ook de reden dat ze hier voor gekozen hebben ipv een hernia operatie denk ik.

Ik weet niet of jij werkt en wat voor werk je doet maar hij werkt op kantoor, fysiek niet belastend dus.
Als je denkt dat het handig is wil ik hem wel vragen of je contact met hem mag opnemen maar dat kunnen we wel via pb bespreken eventueel.
Ik hoop je vraag zo goed beantwoord te hebben en anders vraag je maar gerust door hoor!

Hopelijk gaat je vakantie door en kun je er vrijwel pijnvrij van genieten. ^O^
pi_162388811
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:07 schreef Fripsel het volgende:
Ik moet zeggen ik ben wel een beetje heel erg bang voor de put die nu gaat komen. Het mooie weer kwam eraan, en op de momenten is dat buiten gamen het enige wat ik echt leuk vond, in m'n (moes)tuintje werken en.

Damnit. Doe mij een tropisch eiland in m'n eentje ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162389390
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je even inbreken!

Even voorop stellen dat elk mens anders in elkaar steekt en anders kan reageren op een behandeling, wat voor hem goed en lang werkte kan voor een ander minder goed en korter werken.
Of langer en beter hopelijk, zie het als een ervaring, niet als vergelijkingsmateriaal.

Hij werd behandeld voor 2 hernia's.
Ik heb zijn rontgenfoto's gezien en de hernia's waren duidelijk aanwezig maar wat ook te zien was waren 2 tussenwervelschijven (lumbaal, 3 en 4 of 4 en 5, dat weet ik niet meer) die flink ingezakt waren.
Dat was ook de reden dat ze hier voor gekozen hebben ipv een hernia operatie denk ik.

Ik weet niet of jij werkt en wat voor werk je doet maar hij werkt op kantoor, fysiek niet belastend dus.
Als je denkt dat het handig is wil ik hem wel vragen of je contact met hem mag opnemen maar dat kunnen we wel via pb bespreken eventueel.
Ik hoop je vraag zo goed beantwoord te hebben en anders vraag je maar gerust door hoor!

Hopelijk gaat je vakantie door en kun je er vrijwel pijnvrij van genieten. ^O^
Om een operatie te voorkomen heb ik 'm ook gehad, een eerdere hernia-operatie heeft me veel ellende opgeleverd dus: nee, bedankt.

Ik werk parttime in een boekhandel en loop en sta veel, afgelopen week weer een paar uur geprobeerd en dat ging prima, was wel bekaf maar de conditie is nul na 10 weken thuis.
Contact is lief maar hoeft niet, fijn te horen dat het bij hem ook om een hernia ging; je leest namelijk amper succesverhalen over de injectie.
Ik ga er gewoon vanuit dat het mij ook goed zal vergaan, met fysio en FysioFit.
Bedankt voor je snelle reactie en goede wensen. Hoop dat jij je doelen ook weer kan bereiken, ook voor de anderen in dit topic sterkte met jullie ziekte!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_162389680
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:44 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Om een operatie te voorkomen heb ik 'm ook gehad, een eerdere hernia-operatie heeft me veel ellende opgeleverd dus: nee, bedankt.

Ik werk parttime in een boekhandel en loop en sta veel, afgelopen week weer een paar uur geprobeerd en dat ging prima, was wel bekaf maar de conditie is nul na 10 weken thuis.
Contact is lief maar hoeft niet, fijn te horen dat het bij hem ook om een hernia ging; je leest namelijk amper succesverhalen over de injectie.
Ik ga er gewoon vanuit dat het mij ook goed zal vergaan, met fysio en FysioFit.
Bedankt voor je snelle reactie en goede wensen. Hoop dat jij je doelen ook weer kan bereiken, ook voor de anderen in dit topic sterkte met jullie ziekte!
Graag gedaan. :)
Een operatie is idd niet altijd de beste manier, heb ik ook ondervonden. Dat was mijn 1e operatie en heb daar ook meer last dan profijt van gehad.
Fijn dat mijn post je een beetje gerust stelt, daar hou ik wel van. :)
Ook goed van je dat je je werk al weer oppakt, stuk beter dan thuis zitten toch?
Conditie komt wel weer al zal dat opbouwen niet zo snel gaan als dat afbouwen, maar ach, goed werk heeft nou eenmaal tijd nodig. :+

Blijf je hier posten hoe het met je gaat?
pi_162390111
Vannelle wat ben ik blij voor je dat de behandeling aan lijkt te slaan *O* . En HJM, ziet er netjes uit dat litteken van je!

Verder :* voor ieder die het nodig heeft.

Met mij gaat het best ok, afgelopen week nog bij het revalidatiecentrum geweest en komende week nog 2x en dan is het plan om eind september echt te starten. Ik kijk ernaar uit, de bal is aan het rollen.
pi_162391392
Zal ik doen vannelle, thanks!!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  zondag 22 mei 2016 @ 00:29:59 #297
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162394089
Vraagje: waarom posten mensen zoveel in spoilers? Wat is daar het functionele nut van?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 22 mei 2016 @ 00:40:33 #298
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162394406
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 13:59 schreef houdjemond het volgende:
Heb trouwens tot 2017 ontzegging voor alles dus werken kan ik (gelukkig) nog even vergeten
Ik vraag me af hoe de verschillende mensen in dit topic hier over denken. Ik merk bij mijzelf daar een heel tegenstrijdig gevoel over namelijk.

Toen ik net in de ziektewet kwam (bij het UWV) en mijn eerste gesprek had was ik super opgelucht dat ik het eerste halfjaar niet eens hoefde te denken aan werk. Ik kon er ook niet aan denken, dat voelde voor mij zo ver weg. Maar dat het UWV uberhaupt niks voor mij zou doen voelde ook een beetje als verraad... wilden ze me dan helemaal niet helpen?

Inmiddels ben ik aan de gang met een externe instantie en ondanks dat ik het superspannend vind (op een wat negatieve manier) en er best tegenop zie, ben ik ook blij dat ik het nog kan proberen. Ik ben al een last voor de maatschappij en dat ik werkeloos ben maakt het alleen nog maar erger. Ik wil dat bezwaarde gevoel kwijt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_162395535
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe de verschillende mensen in dit topic hier over denken. Ik merk bij mijzelf daar een heel tegenstrijdig gevoel over namelijk.

Toen ik net in de ziektewet kwam (bij het UWV) en mijn eerste gesprek had was ik super opgelucht dat ik het eerste halfjaar niet eens hoefde te denken aan werk. Ik kon er ook niet aan denken, dat voelde voor mij zo ver weg. Maar dat het UWV uberhaupt niks voor mij zou doen voelde ook een beetje als verraad... wilden ze me dan helemaal niet helpen?

Inmiddels ben ik aan de gang met een externe instantie en ondanks dat ik het superspannend vind (op een wat negatieve manier) en er best tegenop zie, ben ik ook blij dat ik het nog kan proberen. Ik ben al een last voor de maatschappij en dat ik werkeloos ben maakt het alleen nog maar erger. Ik wil dat bezwaarde gevoel kwijt.
Hier wil ik graag even op reageren.
Ten 1e: Je bent géén last voor de maatschappij, je bent er een onderdeel van.
Je hebt je best gedaan tot het echt niet meer ging en dat is veel meer inzet dan veel andere mensen tonen.
Thuis zitten is niet leuk, ben ik helemaal met je eens maar soms kan het niet anders.
Het alternatief is om tegen beter weten in toch iets te gaan doen en jezelf nog verder de vernieling in helpen, lijkt mij niet echt een optie.
Oftewel: Jouw gedachtengang en inspanningen zijn dingen waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

2e:
UWV bestaat niet alleen maar uit rotzakken. Jaren geleden heb ik ze gesmeekt om mij 100% goed te keuren omdat dat mijn kansen op de arbeidsmarkt zou vergroten.
Dat hebben ze geweigerd en me op 35-45% gezet met als motivatie dat als het toch weer fout zou gaan ik terug kon grijpen op de "oude" WAO situatie.
Nu ben ik ze daar dankbaar voor.
Ik snap heel goed dat je WIL werken maar analyseer je eigen situatie eerst goed voor je drastische beslissingen neemt waardoor je een tijdje later een heel stuk slechter af bent.

3e:
Kijk uit met externe bedrijven.
Die krijgen een bepaald bedrag dat ze aan jou uit mogen geven en wat overblijft is voor hun.
Dan hoef je niet echt slim te zijn om te snappen dat ze niet alles op gaan maken aan een cursus die voor jou het beste is.
Ze zullen je eerder iets goedkoops aanbieden zodat er wat aan de strijkstok blijft hangen maar ze wel kunnen zeggen dat ze aan hun verplichtingen hebben voldaan.
Dat jij vervolgens geen werk kan vinden of werk wat je helemaal niet ligt is dan niet hun probleem maar dat van jou.

Een beetje terughoudendheid mag dus wel vind ik, hoe graag je ook wil.
Vind het wel goed dat je zo enorm gemotiveerd bent maar hou ajb het geheel ook in het oog.
pi_162396730
Ik ben echt even de weg goed kwijt geloof ik. Zelfs een paar freaking plantjes in m'n eigen tuin planten word me onmogelijk gemaakt en ik heb verdomme gewoon weer geen voet om op te staan.

Damn wat bestaat deze samenleving uit een berg bullshit zeg. Gadverdamme.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')