abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161891709


Specs:
Afmetingen en gewicht
145,9x 71,9 x 3,0 - 9,0 mm, 161g

Beeldscherm
5,2 inch, Quad HD (2560 x 1440 pixels)
Pixeldichtheid van 564 ppi (pixel per inch)
Super LCD 5
Corning Gorilla Glass
Kleurenpersonalisatie beeldscherm
Batterij
Capaciteit: 3000 mAh
Spreektijd op 3G/4G-netwerk: maximaal 27 uur
Stand-bytijd op 3G/4G-netwerk: tot 19 dagen
Stroombesparingsmodus
Extreme stroombesparingsmodus
Quick Charge 3.0 met koelladen
Maximaal 50% opladen in 30 min
CPU snelheid
Qualcomm Snapdragon™ 820, Quad Core, 64bit, maximaal 2,2GHz

Geheugen
ROM: 32GB/RAM: 4GB (Config 1)
Beschikbare opslag voor gebruikers: ongeveer 23GB
ROM: 64GB / RAM: 4GB (Config 2)
Beschikbare opslag voor gebruikers: ongeveer 52 GB
Uitgebreid geheugen: MicroSD tot 2TB
Flexibele opslag ondersteund
pi_161892149
Veel aan t rondkijken wat het voordeligste is. Maar denk dat het los kopen wordt. Maar 750eu is zoveel en ben 'm nog niet goedkoper tegengekomen :(
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_161892373
Mooie telefoon met een goed uiterlijk en goede specs. Ook Sense is niet langer nadrukkelijk aanwezig dus HTC gaat de goede kant op. Alleen jammer dat hij niet (spat)waterdicht is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161892993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:45 schreef dimmak het volgende:
Mooie telefoon met een goed uiterlijk en goede specs. Ook Sense is niet langer nadrukkelijk aanwezig dus HTC gaat de goede kant op. Alleen jammer dat hij niet (spat)waterdicht is.
Hij heeft wel een ip53 certificering. Dat is niet waterdicht, maar wel spatwaterdicht voor zover ik begrepen heb
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:26:02 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161893025
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:30 schreef Neo-Mullen het volgende:
Veel aan t rondkijken wat het voordeligste is. Maar denk dat het los kopen wordt. Maar 750eu is zoveel en ben 'm nog niet goedkoper tegengekomen :(
Deze gaat wegens gebrek aan vraag snel veel goedkoper worden.

Heb namelijk nog niet gezien waarom je deze boven de s7 zou moeten kiezen.

Rip htc
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:32:13 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_161893133
Heeft deze ook dotview?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:37:39 #7
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_161893232
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hij heeft wel een ip53 certificering. Dat is niet waterdicht, maar wel spatwaterdicht voor zover ik begrepen heb
Klopt: https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code
IP-x3 - Spatdicht - Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder een hoek -60° tot 60°

Regen moet ie dus tegen kunnen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_161893390
HTC gaat ook de volgende twee Nexus-toestellen maken, daar wacht ik op.
Powered by JanetjeŽ
pi_161893470
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:24 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hij heeft wel een ip53 certificering. Dat is niet waterdicht, maar wel spatwaterdicht voor zover ik begrepen heb
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:37 schreef Bart het volgende:

[..]

Klopt: https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code
IP-x3 - Spatdicht - Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder een hoek -60° tot 60°

Regen moet ie dus tegen kunnen.
Ah, ik las op Mashable dat hij dat niet had. My bad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
HTC gaat ook de volgende twee Nexus-toestellen maken, daar wacht ik op.
:Y
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:47:54 #10
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_161894585
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:26 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Deze gaat wegens gebrek aan vraag snel veel goedkoper worden.

Heb namelijk nog niet gezien waarom je deze boven de s7 zou moeten kiezen.

Rip htc
Dan pak je toch lekker die plastic fantastic :D ieder zijn ding, maar ik heb liever een audi dan een polo.

Toch even een rijtje waarom de htc 10 beter is dan de s7:
Bouwkwaliteit: metaal > glas
Sense: geen propvolle skin over Android heen. Snellere gebruikerservaringen
Camera: minder oververzadigde foto's
Vingeragdrukscanner werkt sneller
Veel, heel veel beter geluid. Zowel de speakers als via de high quality oortjes die meegeleverd worden.

[ Bericht 19% gewijzigd door Neo-Mullen op 03-05-2016 12:57:23 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_161895470
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dan pak je toch lekker die plastic fantastic :D ieder zijn ding, maar ik heb liever een audi dan een polo.

Toch even een rijtje waarom de htc 10 beter is dan de s7:
Bouwkwaliteit: metaal > glas
Sense: geen propvolle skin over Android heen. Snellere gebruikerservaringen
Camera: minder oververzadigde foto's
Vingeragdrukscanner werkt sneller
Veel, heel veel beter geluid. Zowel de speakers als via de high quality oortjes die meegeleverd worden.
^O^
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 13:57:44 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161895798
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dan pak je toch lekker die plastic fantastic :D ieder zijn ding, maar ik heb liever een audi dan een polo.

Toch even een rijtje waarom de htc 10 beter is dan de s7:
Bouwkwaliteit: metaal > glas
Sense: geen propvolle skin over Android heen. Snellere gebruikerservaringen
Camera: minder oververzadigde foto's
Vingeragdrukscanner werkt sneller
Veel, heel veel beter geluid. Zowel de speakers als via de high quality oortjes die meegeleverd worden.
Ik vind de S7 misschien wel mooier. Maar heb ze beiden nog niet in handen gehad.

Qua camera is de S7 beter denk ik. En waterdicht.

Qua software is samsung volgens mij lang niet zo slecht meer.

Ik had het met name over de lage vraag. HTC is veel fans kwijtgeraakt en samsung is een beetje het standaard go-to merk geworden voor non-techies. En 710 euro is gewoon veel geld

http://tweakers.net/revie(...)int-de-winnaars.html
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_161896151
Nou ik vroeg net aan Vodafone wanneer ik de mijne kon verwachten en die zeiden dat;
"het toestel in grote getalen is besteld, zodanig dat HTC niet aan de vraag kan voldoen."

En over de foto's, HTC heeft gisteren een update uitgerold waardoor de camera velen malen beter is dan voor de update :P
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:34:47 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_161896530
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:15 schreef rickyszz het volgende:
Nou ik vroeg net aan Vodafone wanneer ik de mijne kon verwachten en die zeiden dat;
"het toestel in grote getalen is besteld, zodanig dat HTC niet aan de vraag kan voldoen."

En over de foto's, HTC heeft gisteren een update uitgerold waardoor de camera velen malen beter is dan voor de update :P
Ik zeg niet dat het een slecht toestel is, maar ik denk dat het niet zo populair gaat worden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:49:39 #15
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_161901831
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:34 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een slecht toestel is, maar ik denk dat het niet zo populair gaat worden.
Komt omdat Samsung (in het verleden) studenten heeft betaald om andere merken online op diverse platformen af te branden. En daarnaast is Samsung een fabrikant van werkelijk alles: TV, wasmachines, camera's, computers en telefoons. De conclusie die men dan trekt is: overal is Samsung, dus het moet wel goed zijn!
En inderdaad, de S7 is een prima telefoon. Maar de eerdergenoemde punten heeft HTC beter geregeld en dat is wat ik in een telefoon zoek. En als jij ook een HTC 10 koopt, is HTC vanzelf weer een klein beetje populairder geworden ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:57:08 #16
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_161902020
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 13:57 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik vind de S7 misschien wel mooier. Maar heb ze beiden nog niet in handen gehad.
Dat kan natuurlijk. Over smaak valt niet te twisten ^O^
quote:
Qua camera is de S7 beter denk ik. En waterdicht.
De camera van de inmiddels veelverkochte S7 bleek in sommige situaties beter te zijn dan het prototype die HTC aan sommige pers heeft gegeven. Maar zoals hierboven benoemd is er vanuit HTC idd een goede software update uitgerold die de kwaliteit weer sterk heeft doen toenemen.
Persoonlijk mis ik de waterdichtheid niet. Handig kan t soms zijn, maar ook de HTC is spatwater dicht. Je moet er niet mee gaan zwemmen nee :D
quote:
Qua software is samsung volgens mij lang niet zo slecht meer.
Klopt, maar nog steeds te veel dubbele apps en apps die je verder nooit gebruikt. Uit diverse testen blijkt ook dat de HTC daardoor een overzichtelijkere en snellere gebruikerservaring heeft.
quote:
Ik had het met name over de lage vraag. HTC is veel fans kwijtgeraakt en samsung is een beetje het standaard go-to merk geworden voor non-techies. En 710 euro is gewoon veel geld

http://tweakers.net/revie(...)int-de-winnaars.html
710eu is inderdaad een enorme bak geld. En dat Samsung populairder is, is zeker waar. Maar laten we eerlijk zijn. Maar maakt dat de S7 automatisch beter? Veel mensen willen alleen iPhone of Samsung omdat ze een veilige keuze willen maken en niet zo zeer omdat ze het beste toestel willen hebben.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_161907292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:32 schreef Diemux het volgende:
Heeft deze ook dotview?
Nee, ze hebben nu iets nieuws, de Ice View Case. Ik vind alleen de prijs een beetje jammer, ¤ 50,- ongeveer.

  donderdag 5 mei 2016 @ 19:10:13 #18
2651 svann
night-hawk
pi_161948211
http://tweakers.net/revie(...)-nergens-in-uit.html
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1667841/last

Tweakers geeft hem een 8, maar bespreekt hem alsof hij maar magertjes scoort.
De gebruikers daar zijn er best tevreden over.
Lijkt mij over een half jaartje een prima vervanger van mijn M8.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_162065078
Ik heb 'm!!!
Het enige dat ik echt minder vind is dat de camera de belichting niet aanpast aan datgene waarop je handmatig focust. Hij blijft dezelfde belichting behouden die je alleen met een lastig schuifje kunt aanpassen.
Met mijn oude m8 was het zo dat als ik op een donker gedeelte focuste, dat de afbeelding lichter werd waardoor het donkere fatsoenlijk wordt weergegeven.

Iemand van de mede htc 10 gebruikers die hier de gouden tip heeft?
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:48:06 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162066863
goeie OP :') Gaan we van alle telefoons, tv's, laptops etc. nu de specs in een post flikkeren en dat is het?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:56:43 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162067100
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Komt omdat Samsung (in het verleden) studenten heeft betaald om andere merken online op diverse platformen af te branden. En daarnaast is Samsung een fabrikant van werkelijk alles: TV, wasmachines, camera's, computers en telefoons. De conclusie die men dan trekt is: overal is Samsung, dus het moet wel goed zijn!
Wat een bullshit :')
pi_162080347
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat een bullshit :')
Dat eerste kan je hier teruglezen:
http://www.cultofandroid.(...)s-about-htc-devices/

Dat laatste is eveneens waar, want ik werk in de sales van de telecommarkt en hoor het elke dag opnieuw.

Wat is je bijdrage verder aan dit topic?
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:14:12 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162086309
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat eerste kan je hier teruglezen:
http://www.cultofandroid.(...)s-about-htc-devices/

Dat laatste is eveneens waar, want ik werk in de sales van de telecommarkt en hoor het elke dag opnieuw.

Wat is je bijdrage verder aan dit topic?
Bericht van 3 jaar geleden :') Daarnaast heeft dat natuurlijk maar minimale invloed en doen andere fabrikanten hier net zo hard aan mee. Als Samsung producten niet goed zouden zijn zouden ze niet zo veel verkocht worden. Reviews op grote tech sites hebben veel meer invloed.

Dat laatste maak ik niet eens woorden aan vuil. Denk maar eens terug aan het Nokia tijdperk.
pi_162086890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bericht van 3 jaar geleden :') Daarnaast heeft dat natuurlijk maar minimale invloed en doen andere fabrikanten hier net zo hard aan mee.
Dom gelul natuurlijk. Als het een minimale invloed zou hebben, zou Samsung dit niet uitvoeren.
quote:
Als Samsung producten niet goed zouden zijn zouden ze niet zo veel verkocht worden. Reviews op grote tech sites hebben veel meer invloed.
Een goede marketingstrategie kan nog een emmer stront voor 100eu verkopen.
quote:
Dat laatste maak ik niet eens woorden aan vuil. Denk maar eens terug aan het Nokia tijdperk.
Goed argument ja :')

Nogmaals: wat is verder je bijdrage aan dit topic? Of wil je zo graag laten zien dat je een Samsung fanboy bent?
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:33:01 #25
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162087757
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dom gelul natuurlijk. Als het een minimale invloed zou hebben, zou Samsung dit niet uitvoeren.

[..]

Een goede marketingstrategie kan nog een emmer stront voor 100eu verkopen.

[..]

Goed argument ja :')

Nogmaals: wat is verder je bijdrage aan dit topic? Of wil je zo graag laten zien dat je een Samsung fanboy bent?
Ik ben nergens fanboy van, heb prive een Chinees ding van 4 jaar oud en een Samsung telefoon van mijn werk. Het zal me werkelijk een worst wezen. Maar als mensen zo'n onzin uitkramen als jij doet wil ik graag even reageren ja.

Daarnaast is dit hele topic natuurlijk raar, of gaan we voor iedere telefoon, laptop, tv whatever een eigen topic aanmaken.
pi_162088772
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dat eerste kan je hier teruglezen:
http://www.cultofandroid.(...)s-about-htc-devices/

Dat laatste is eveneens waar, want ik werk in de sales van de telecommarkt en hoor het elke dag opnieuw.

Wat is je bijdrage verder aan dit topic?
Het gaat er meer om dat het bullshit is dat dit toestel om deze reden niet populair gaat worden. Het is als pakket gewoon een toestel dat weinig extra te bieden heeft tov de S7. De S7 wel tov de HTC 10. In het verleden kon je nog wat argumenten verzinnen in termen van design of een stevigere body. Dat laatste blijft overeind (hoewel daar wel zoals altijd de zwakke internals tegenover staat, plus de matige reparatiemogelijkheden die met een extra risico komen, zeker wanneer je afhankelijk bent van Dynafix en diagnose vanuit de HTC-support). Al het overige.... Misschien de betere audio-output, maar kijkend naar hoe goed de output tegenwoordig is en hoe goed crosstalk onder controle is, is dat verschil ook maar erg klein en zou je, wanneer je echt een sprong wil maken, aan een serieuze mp3-speler moeten (ZX2, AK100, etc).

De S7 is waarschijnlijk goedkoper, zijn meer accessoires voor, heeft een betere SoC, een betere camera een veel beter scherm, betere batterij, mooier uiterlijk (over smaak valt niet te twisten, maar de meesten zullen voor de Samsung gaan), betere kwaliteit van de internals (hoogstwaarschijnlijk, HTC heeft een hoge uitval door matige koelingsuitvoeringen en matige kwaliteit van gebruikte componenten, kan met de 10 opeens anders zijn, maar dat zal wel niet), een betere Android-skin die er beter uit ziet, kleine slimmigheden die goed toegepast zijn en functies heeft die pas met Android N komen).... Zo from the top of my head.

Het aantal argumenten voor de HTC 10 is dus nihil. Hooguit om iets anders te hebben dan de meesten. Maar dan heeft LG een veel aparter toestel in het aanbod. En dan komt Sony deze maand ook nog eens met hun toestellen. Ben benieuwd of ze daar wat extra's bedacht hebben, of het toestel gewoon goed hebben weten uit te balanceren. Ze zijn wel goedkoper geloof is, wat natuurlijk ook een meerwaarde heeft. Ik gun dat merk meer dan HTC, gezien de rol die het al decennia heeft voor de consumentenindustrie.

quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Dom gelul natuurlijk. Als het een minimale invloed zou hebben, zou Samsung dit niet uitvoeren.
Er zijn in commercieel opzicht wel meer dingen geprobeerd die niet zo goed werkten. Ik denk dat er nergens zoveel casestudies gedaan worden als in de commerciële wetenschappen. Voor mijn NIMA A bestond eigenlijk de hele stof uit cases.
Verder was Samsung destijds al het populairste merk en het gegeven dat het bekend is geworden heeft ook een negatief effect. Verder is de techcommunity op internet zo groot, dat je wel een erg groot team moet inzetten, wil je ook maar enig effect hebben. Daarnaast gebeurde het dus in Taiwan, en richtte men zich dus vooral op een deel van Azië, waar je zo veel mensen hebt, dat het helemaal makkelijk in het niet valt, zeker wanneer je het over een periode van jaren neemt.
pi_162089255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:21 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat het bullshit is dat dit toestel om deze reden niet populair gaat worden. Het is als pakket gewoon een toestel dat weinig extra te bieden heeft tov de S7. De S7 wel tov de HTC 10. In het verleden kon je nog wat argumenten verzinnen in termen van design of een stevigere body. Dat laatste blijft overeind (hoewel daar wel zoals altijd de zwakke internals tegenover staat, plus de matige reparatiemogelijkheden die met een extra risico komen, zeker wanneer je afhankelijk bent van Dynafix en diagnose vanuit de HTC-support). Al het overige.... Misschien de betere audio-output, maar kijkend naar hoe goed de output tegenwoordig is en hoe goed crosstalk onder controle is, is dat verschil ook maar erg klein en zou je, wanneer je echt een sprong wil maken, aan een serieuze mp3-speler moeten (ZX2, AK100, etc).

De S7 is waarschijnlijk goedkoper, zijn meer accessoires voor, heeft een betere SoC, een betere camera een veel beter scherm, betere batterij, mooier uiterlijk (over smaak valt niet te twisten, maar de meesten zullen voor de Samsung gaan), betere kwaliteit van de internals (hoogstwaarschijnlijk, HTC heeft een hoge uitval door matige koelingsuitvoeringen en matige kwaliteit van gebruikte componenten, kan met de 10 opeens anders zijn, maar dat zal wel niet), een betere Android-skin die er beter uit ziet, kleine slimmigheden die goed toegepast zijn en functies heeft die pas met Android N komen).... Zo from the top of my head.

Het aantal argumenten voor de HTC 10 is dus nihil. Hooguit om iets anders te hebben dan de meesten. Maar dan heeft LG een veel aparter toestel in het aanbod. En dan komt Sony deze maand ook nog eens met hun toestellen. Ben benieuwd of ze daar wat extra's bedacht hebben, of het toestel gewoon goed hebben weten uit te balanceren. Ze zijn wel goedkoper geloof is, wat natuurlijk ook een meerwaarde heeft. Ik gun dat merk meer dan HTC, gezien de rol die het al decennia heeft voor de consumentenindustrie.

[..]

Er zijn in commercieel opzicht wel meer dingen geprobeerd die niet zo goed werkten. Ik denk dat er nergens zoveel casestudies gedaan worden als in de commerciële wetenschappen. Voor mijn NIMA A bestond eigenlijk de hele stof uit cases.
Verder was Samsung destijds al het populairste merk en het gegeven dat het bekend is geworden heeft ook een negatief effect. Verder is de techcommunity op internet zo groot, dat je wel een erg groot team moet inzetten, wil je ook maar enig effect hebben. Daarnaast gebeurde het dus in Taiwan, en richtte men zich dus vooral op een deel van Azië, waar je zo veel mensen hebt, dat het helemaal makkelijk in het niet valt, zeker wanneer je het over een periode van jaren neemt.
Het grappige is dat je alle punten waarin de 10 beter is teniet doet en die van de S7 enorm uitvergroot waardoor je de indruk wekt dat de S7 enorm veel beter is.

De S7 is goedkoper, omdat ie langer op de markt is waardoor prijsdaling heeft kunnen plaatsvinden. Beide toestellen hadden een adviesprijs van 750. De S7 is nu voor 630 te vinden, de 10 voor 680.
Dat er meer accessoires voor zijn is omdat Samsung populairder is. Het imago dat ik bij Samsung heb is dat er veel tokkies mee rondlopen, mensen die een bekend merk willen hebben omdat het veilig is, en de fanboys zoals elk merk ze heeft. Nogmaals, ik zit in de sales van telecom, dus ik zie precies wat voor mensen welke telefoons kopen. Redenen voor Samsung en Apple zijn tegenwoordig vooral: ze zijn populair, dus dan zal het wel goed zijn. Maar begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat ze slecht zijn. Ik zeg alleen waarom de 10 voor mij en een aantal anderen een betere keuze is dan een S7.
Vervolgens heb je het over een beter scherm. Als je het hebt over leesbaarheid in de zon, dan geef ik je gelijk. Maar de (Am)oled schermen van Samsung worden geplaagd door inbrandingen wanneer je hetzelfde scherm te lang open hebt staan. Daarnaast verzadigd het scherm de kleuren. Ziet er leuk uit, maar niet natuurlijk. Het SuperLCD-scherm van de 10 begint daar ook naar te neigen, maar je kunt hem minder saturated instellen gelukkig.

Vind je trouwens echt dat de S7 een betere Android skin heeft? Het staat bomvol apps waarvan je meer dan de helft nooit gebruikt. Sommige dingen kunnen handig zijn, maar ze zijn erin gezet en niet verwijderbaar. HTC heeft juist heel goed ingespeeld door hun Android 6.0.1 zo kaal mogelijk te laten waardoor je eveneens veel meer ruimte voor jezelf overhoudt. Over ruimte gesproken: je kunt bij de 10 je micro-SD-kaart laten samenvoegen met het interne geheugen, zodat je alles overal kunt neerzetten.

Dat de S7 en de 10 aan elkaar gewaagd zijn is een feit. Dat je met een S7 geen verkeerde keuze maakt is ook een feit, maar dat geldt eveneens voor de HTC 10. Het is een stevige telefoon met een goede camera, batterijduur, snelle en vloeiende werking in zowel de software als bijvoorbeeld de fingerprintscanner en heeft een mooi design.

Ik snap je antipathie tegen HTC niet zo goed eerlijk gezegd. Als jij je meer voelt aangetrokken tot Samsung of een ander merk, dan moet je dat zelf weten, maar waarom zou je de HTC liefhebber niet eens een eigen topic gunnen?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_162089544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:33 schreef leolinedance het volgende:
Daarnaast is dit hele topic natuurlijk raar, of gaan we voor iedere telefoon, laptop, tv whatever een eigen topic aanmaken.
Zo gaat dat over het algemeen wel hier in DIG hoor. Sowieso voor bijna elke flagship.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_162089682
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:47 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Het grappige is dat je alle punten waarin de 10 beter is teniet doet en die van de S7 enorm uitvergroot waardoor je de indruk wekt dat de S7 enorm veel beter is.
Ik vergroot niets, ik noem ze slechts op. Verder is het een legitiem argument wanneer je een keus moet maken op basis daarvan. Als het om de camera vs de audio-output gaat kun je dit misschien zeggen. Hoewel de camera belangrijker is voor de meesten terwijl het verschil in audio-output de meesten niet kunnen horen, niet in de laatste plaats omdat gebruik wordt gemaakt van goedkope koptelefoon-oplossingen.

quote:
Dat er meer accessoires voor zijn is omdat Samsung populairder is. Het imago dat ik bij Samsung heb is dat er veel tokkies mee rondlopen, mensen die een bekend merk willen hebben omdat het veilig is, en de fanboys zoals elk merk ze heeft.
Dit is onzin. Samsung is een ontzettend generaal merk dat gewoon is in het straatbeeld. Zoals vroeger iedereen een Philipstelevisie kocht.

quote:
Nogmaals, ik zit in de sales van telecom
Leuk, maar dat verleden heb ik dus ook. En vandaag de dag verkoop ik toestellen voor de zakelijke markt via een eigen onderneminkje.
quote:
dus ik zie precies wat voor mensen welke telefoons kopen. Redenen voor Samsung en Apple zijn tegenwoordig vooral: ze zijn populair, dus dan zal het wel goed zijn. Maar begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat ze slecht zijn. Ik zeg alleen waarom de 10 voor mij en een aantal anderen een betere keuze is dan een S7.
Het klopt dat mensen soort van automatisch kiezen voor die merken. Maar dat betekent niet dat wanneer je het inhoudelijk analyseert, per argument de S7 gewoon het betere toestel is, ook voor enthusiasts.

quote:
Vervolgens heb je het over een beter scherm. Als je het hebt over leesbaarheid in de zon, dan geef ik je gelijk. Maar de (Am)oled schermen van Samsung worden geplaagd door inbrandingen wanneer je hetzelfde scherm te lang open hebt staan. Daarnaast verzadigd het scherm de kleuren.
Die inbrandproblemen zijn een ding, al heb je daar garantie op. Verder heb ik met mijn AMOLED-schermen nooit dit probleem gehad. Misschien omdat ik niet vaak hetzelfde scherm op heb staan. Ik heb zelf nooit een Samsungtelefoon langdurig gebruikt, maar ik neem aan dat iig enkele van die schermen iig ook van Samsung af komen. De verzadigde kleuren is gewoon de keus voor een kleurenprofiel. Dat is gewoon wat mensen willen. Je hebt ook een foto-profiel waar de kleuren realistischer worden. Maar dit vinden mensen niet mooi.

quote:
Vind je trouwens echt dat de S7 een betere Android skin heeft? Het staat bomvol apps waarvan je meer dan de helft nooit gebruikt.
Dit is niet waar. Niet minder dan in HTC sense iig. En bij Samsung kun je het meeste ook verwijderen. Dus waarom je zegt at dit niet zo is, is me een raadsel. Heb je het toestel wel geprobeerd?

quote:
HTC heeft juist heel goed ingespeeld door hun Android 6.0.1 zo kaal mogelijk te laten waardoor je eveneens veel meer ruimte voor jezelf overhoudt.
Ik vind het dus niet kaal. En ik vind het ook de reclames in blinkfeed en de commerciële opzet ervan niet ok.

quote:
Dat de S7 en de 10 aan elkaar gewaagd zijn is een feit. Dat je met een S7 geen verkeerde keuze maakt is ook een feit, maar dat geldt eveneens voor de HTC 10.
Dit is zeker waar. Maar wanneer je HTC bent, wil je een flink deel van die mainstream-markt hebben. Ze hebben nu geen enkel argument dat op de mainstream-markt van toepassing is om die grote speler die Samsung is, aan te vallen. Persoonlijk zie ik niets liever, omdat ik juist wil dat de markt verdeeld is. Beter voor de prijzen en beter voor de innovatie.
quote:
Ik snap je antipathie tegen HTC niet zo goed eerlijk gezegd. Als jij je meer voelt aangetrokken tot Samsung of een ander merk, dan moet je dat zelf weten, maar waarom zou je de HTC liefhebber niet eens een eigen topic gunnen?
Ik heb het puur en alleen over dit toestel en voor een deel HTC's verleden en hun onvermogen de laatste jaren om een meerwaarde te zijn. Dat het persoonlijk niet mijn favoriete merk is heeft met het falen te maken in technisch opzicht. Klanten van mij zijn genaaid, waardoor ik de keus heb gemaakt op persoonlijke kosten maar gratis een toestel te geven, en het merk zelf minder vaak te verkopen en voor zakelijke gebruikers af te raden. Ik weet dat collega's gewoon gestopt zijn met het voeren van het merk omdat ze er zoveel problemen mee hebben. Onbetrouwbare hardware, en ook de support van HTC is navenant. Dit terwijl het potentieel er in principe wel is.
  woensdag 11 mei 2016 @ 17:53:04 #30
2651 svann
night-hawk
pi_162094647
De eerste lichting van de One X had in 2012 hardware problemen met de wifi.
Kan me indenken dat dat veel ellende gaf als een bedrijf zo'n serie voor zijn personeel had aangeschaft.

Verder kan ik me toch echt geen rampen herinneren als HTC-gebruiker.
Zelf schaf ik een toestel meestal een paar maanden na de introductie aan, nooit problemen gehad.

Vraag me af wat je in dit topic komt doen als je HTC gewoon niet ziet zitten.
Riekt toch wel een beetje naar HTC-haat.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_162095174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:53 schreef svann het volgende:
De eerste lichting van de One X had in 2012 hardware problemen met de wifi.
Kan me indenken dat dat veel ellende gaf als een bedrijf zo'n serie voor zijn personeel had aangeschaft.

Verder kan ik me toch echt geen rampen herinneren als HTC-gebruiker.
Zelf schaf ik een toestel meestal een paar maanden na de introductie aan, nooit problemen gehad.

Vraag me af wat je in dit topic komt doen als je HTC gewoon niet ziet zitten.
Riekt toch wel een beetje naar HTC-haat.
Inderdaad. Zelf heb ik vanaf de HD2 tot de One X elke flagship gehad. Geen problemen gehad en het was eigenlijk altijd goed. Daarna de S3 gehaald (de flagship van HTC bleef te lang uit) wat ik weer een bagger toestel vond. Daarna was de M8 ook een prima toestel, alleen bij de M9 ging het mis. Dit lijkt mij gewoon een meer dan prima toestel maar ik wacht denk ik nog op de Nexus toestellen van HTC. (Als mijn Nexus 5 het vol kan houden.)
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 12 mei 2016 @ 05:03:07 #32
2651 svann
night-hawk
pi_162109241
De HD2 heb ik nog steeds (in een la), zo'n mooi ding.
* nostalgisch wordt

Mijn eerste smartfoon was de HTC Touch HD begin 2009, een concurrent van de iPhone zeiden de reviews.
Hij was wel erg groot met zijn 3.8" scherm; misschien lastig vasthouden en past hij nog wel in broekzakken? :D

De meeste exemplaren gingen toch wel drie ā vier jaar mee (doorgeefroute). Behalve de One X, die was na twee jaar op.
De M8 vertoont na anderhalf jaar nog geen slijtageverschijnselen, maar er wordt verlekkerd naar gekeken.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:40:12 #33
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_162111111
Als je beide telefoons naast elkaar legt is er voor beide wat te zeggen.
- Idd HTC stuk beter geluid
- S7 een beter beeldscherm (led vs amoled, en resolutie) alhoewel dit verschil misschien niet merkbaar is in dagelijks gebruik.
- Processor is gelijk
- Voordeel voor de HTC is de usb-c port daar kan de komende 2 jaar beter gebruik van gemaakt worden waarschijnlijk,
- Camera is redelijk gelijkwaardig, al zou de s7 iets beter moeten zijn
- HTC kan sneller opladen dan de S7 (vind ik een voordeel bij zwaar gebruik) (Quick charge 2.0 vs 3.0)
- S7 kan draadloos opladen op meerdere platformen, de htc niet.

Ik denk dat het er maar puur aan ligt waar je voorkeuren liggen. Bij de TS het geluid, dus goede keuze! :)
-- ViPeRII --
pi_162498408
Meer mensen die geen filmpjes via WhatsApp kunnen sturen?

Edit: ik denk 't probleem gevonden te hebben. Filmpjes met hoge geluidskwaliteit pakt whatsapp niet. Instellen op normale kwaliteit en dan doet ie 't wel ^O^

[ Bericht 70% gewijzigd door Neo-Mullen op 25-05-2016 21:21:09 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 29 mei 2016 @ 18:01:32 #35
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_162597213
Een paar dagen in gebruik. Warmt helaas erg op bij zwaar gebruik en throttled ook. Denk dat hij terug gaat. En inderdaad ook hier houdt ik hem uit het aanbod. Houdt hem wel in de gaten. De meeste mensen gebruiken hun toestel toch niet zwaar, dus even wat reparatiecases afwachten en wellicht dat het dan toch een leuke optie kan zijn, ondanks de problemen.
pi_163080582
Nou ik heb hem ook maar besteld. :) Meteen een skin van dbrand en wat USB C kabels uit China besteld.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_163081634
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 10:26 schreef dimmak het volgende:
Nou ik heb hem ook maar besteld. :) Meteen een skin van dbrand en wat USB C kabels uit China besteld.
Welkom bij de club _O_
Heb 'm inmiddels anderhalve maand en echt uiterst tevreden :D

Welke kleur heb je besteld?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_163082032
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 11:11 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Welkom bij de club _O_
Heb 'm inmiddels anderhalve maand en echt uiterst tevreden :D

Welke kleur heb je besteld?
Carbon Grey.

Ik zou eigenlijk wachten op de Sony Xperia X Preformance of nieuwe Nexus maar dan moest ik nog te lang wachten. En mijn Nexus 5 loopt echt op zijn eind. Ik ben verder eigenlijk wel blij dat ik weer terug ga naar HTC, daar heb ik namelijk in het verleden meer toestellen van gehad. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_164874058
https://www.eisa.eu/award(...)tphone-2016-2017.htm
HTC10 heeft de EISA award 2016 gewonnen, altijd leuk natuurlijk.

Kreeg een mailtje van HTC dat er ter gelegenheid daarvan een tijdelijke speciale kortingscode is waarmee je hem voor ¤100 minder aan kunt schaffen op de HTC site.
Geldig tot 14 september.
Dat zou dan ¤650 worden, daar zie ik hem nog nergens voor.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_164879212
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:34 schreef svann het volgende:
https://www.eisa.eu/award(...)tphone-2016-2017.htm
HTC10 heeft de EISA award 2016 gewonnen, altijd leuk natuurlijk.

Kreeg een mailtje van HTC dat er ter gelegenheid daarvan een tijdelijke speciale kortingscode is waarmee je hem voor ¤100 minder aan kunt schaffen op de HTC site.
Geldig tot 14 september.
Dat zou dan ¤650 worden, daar zie ik hem nog nergens voor.
Kreeg 'm ook al binnen ja :D
Kan 'm nog steeds volop aanraden. Top toestel dat razendsnel z'n werk doet!
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')