abonnement Unibet Coolblue
pi_162084550
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik eet idd geen twee borden avondeten meer. Ik wil sowieso maar 1 bord eten en dan van alles al wat minder.(dus gewoon een normale portie)

de tip over het veschillende tussendoortjes na mijn lunch sla ik op. Maar waarom zou fruit, gekookt ei, handje nootjes, kwark, gerookte kipfilet, smartbar beter zijn dan boterhammen? zit toch minder in?
zit toch minder in op welk gebied? minder kcal ja..maar vooral de dingen met meer eiwitten vullen over t algemeen beter en fruit is gewoon goed ;)
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:30:06 #277
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162084568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

als je niet afvalt betekend gewoon dat je niet goed eet. slechts een klein percentage bereik je met bewegen, het grootste deel zit in je voeding
ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.

Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.

Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162084590
ja om de 3 uur eten (ongeveer) werkt voor mij ook het beste, anders ga ik ook snaaien :)
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:36:14 #279
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162084641
Eten wanneer je honger hebt, maar wel goed water blijven drinken zodat je zeker weet dat je geen verwarring hebt met dorst.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:58:05 #280
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162084951
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:36 schreef Rauw. het volgende:
Eten wanneer je honger hebt, maar wel goed water blijven drinken zodat je zeker weet dat je geen verwarring hebt met dorst.
Ik drink sowieso 2L water of thee(thee zonder suiker) dus dat komt wel goed.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 10:37:08 #281
70532 loveli
N
pi_162085635
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Gewoon biefstuk met niks?
Zout en peper..

Was na een halve dag schele hoofdpijn. Had geen puf meer om de broccoli te slachten.

Weet jij eigenlijk al wat meer over je duizeligheid?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 10:55:41 #282
70532 loveli
N
pi_162085960
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:

[..]

ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.

Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.

Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.

Vet levert per gewichtseenheid meer energie dan koolhydraten, maar het komt langzamer vrij. Als die vetverbranding niet wordt gestimuleerd en we slaafs carbs eten als we een dipje voelen, dan blijf je in dat cirkeltje.

Dat afkicken van suiker kost mij 3 weken. Dat zijn 3 weken met cravings en als ik dat haal, kan ik weer normaal doen.

Elke 3 uur eten heeft voor- en nadelen. Je verbranding blijft aan de gang, maar je spijsvertering krijgt ook geen rust. Je kunt ook prima leven op 2 maaltijden per dag, om even een zijstraat te nemen. Je hebt geen koolhydraten nodig om te functioneren (die kan je lichaam maken uit de andere voedingsstoffen), maar wel vetten en eiwitten. Er zijn geen essentiele koolhydraten, wel essentiele vetzuren en aminozuren.

Verder is je gewicht er niet in een dag bijgekomen, dus het zal er ook niet in een dag afgaan. Stoppen met suiker/snoep en voedsel zoeken waar je geen vreetkicks van krijgt als basis, daarnaast activiteit iets opschroeven en je bent een heel eind.
crap in = crap out
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:04:17 #283
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162086113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat hangt ook af van wat je eet. Onze jager-verzamelaar voorouders aten ook niet elke 3 uur omdat ze anders omvielen of vreetkicks kregen, die aten op basis van beschikbaarheid en gelegenheid. Wij zijn zo gewend aan eten on demand, dat ons lichaam meer met koolhydraatverbranding doet dan met vetverbranding.

Vet levert per gewichtseenheid meer energie dan koolhydraten, maar het komt langzamer vrij. Als die vetverbranding niet wordt gestimuleerd en we slaafs carbs eten als we een dipje voelen, dan blijf je in dat cirkeltje.

Dat afkicken van suiker kost mij 3 weken. Dat zijn 3 weken met cravings en als ik dat haal, kan ik weer normaal doen.

Elke 3 uur eten heeft voor- en nadelen. Je verbranding blijft aan de gang, maar je spijsvertering krijgt ook geen rust. Je kunt ook prima leven op 2 maaltijden per dag, om even een zijstraat te nemen. Je hebt geen koolhydraten nodig om te functioneren (die kan je lichaam maken uit de andere voedingsstoffen), maar wel vetten en eiwitten. Er zijn geen essentiele koolhydraten, wel essentiele vetzuren en aminozuren.

Verder is je gewicht er niet in een dag bijgekomen, dus het zal er ook niet in een dag afgaan. Stoppen met suiker/snoep en voedsel zoeken waar je geen vreetkicks van krijgt als basis, daarnaast activiteit iets opschroeven en je bent een heel eind.
Over de activiteit; ik fiets dagelijks 2*40 minuten en ik wil over een paar maanden weer gaan hardlopen/fitnessen.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 11:08:41 #284
70532 loveli
N
pi_162086199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Fijn dat ook hiervoor een topic is *O*

Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.

Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.

Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.

Nu eet ik:

O:2 volkoren boterhammen,halvarine,gestampte muisjes
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en cup a soup
A:woon nog thuis dus eet wat de pot schaft, uiteraard zonder sausjes ed.

Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.

Als ik s avonds inkak neem ik ook weleens een beker cup a soup.

Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
Ik zie veel ruimte voor verbetering :+
Cup-a-soup is geen voedsel. De reclame vertelt dat het werkt tegen inkakken, maar waarom zou je een handje zout, croutons en smaakversterkers naar binnen willen gooien?

Mager beleg en halvarine - vet is niet slecht. Je hersenen bestaan uit vet. Je celwanden bestaan uit vetzuren. Om te functioneren heb je vet nodig. Halvarine komt uit een fabriek en bevat vetten die niet optimaal zijn voor je lichaam (en water en bindmiddelen om dat water vast te houden).

Gestampte muisjes - suiker. Je hebt niks aan suiker. Je krijgt een suikerpiek, maakt te veel insuline aan om de suiker te verwerken, krijgt een suikerdip die je dan weer opvult met cup-a-soup of sultana. Die dingen zijn makkelijk te bewaren en mee te nemen, maar het is geen vervanging voor echt voedsel.

Je lijf heeft groente, eiwitten en vetten nodig om goed te functioneren. Dan krijg je alle micro- en mactonutrienten binnen die je nodig hebt. Als je teveel loze suikers toevoegt, krijg je ongewenste pieken en dalen.
crap in = crap out
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:31:48 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162086625
Welkom krokodil en zeefje.

Mijn lijstje van vandaag.

O: pannenkoeken (oudste dochter is jarig vandaag!! *O* )
B: half uurtje lopen
T: Banaan
L: Volkorenbrood met rosbief, sla, gedroogde uitjes en dressing.
T: Aardbeienkwarktaart voor dochters verjaardag.
D: Volkoren durum met sla en kip.
B: 40 min. insanity
T: Muesli bar
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_162086769
Gefeliciteerd met je dochter Snakelady!
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:10:35 #287
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162087248
Welkom nieuwelingen :)

Gefeliciteerd snakelady!

Hier 74,0 vanochtend :D. Maar m'n menstruatie verwacht ik van het weekend. En eerst dip ik dan in gewicht, om vervolgens weer op te zwellen :'). Maar, toch leuk.

Planning :

O: kwarktaart
T: ijsje in de stad
L: speltcake
D: spaghetti carbonara met broccoli
B: hupsen of sportschool
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:17:24 #288
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087405
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Welkom nieuwelingen :)

Gefeliciteerd snakelady!

Hier 74,0 vanochtend :D. Maar m'n menstruatie verwacht ik van het weekend. En eerst dip ik dan in gewicht, om vervolgens weer op te zwellen :'). Maar, toch leuk.

Planning :

O: kwarktaart
T: ijsje in de stad
L: speltcake
D: spaghetti carbonara met broccoli
B: hupsen of sportschool
Ik was vanmorgen van vorige week 77.5 naar 74.3 :?. Ik menstrueer niet, heb beiden op dezelfde dag en tijd gewogen. 3 kg verschil. Ik vind 't maar vreemd. Volgende week verwacht ik mijn menstruatie dus ik zal dan wel weer 2 kg zwaarder zijn :').
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 12:23:00 #289
70532 loveli
N
pi_162087507
Weegschaal op dezelfde plek? Bij mij zijn 's ochtends dagelijkse schommelingen tot een ons of 8 "normaal", tussen avond en ochtends zit gerust een kilo (of helemaal niks).

Jij was van de cup-a-soup, zout, dus vocht?
crap in = crap out
pi_162087559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Zout en peper..

Was na een halve dag schele hoofdpijn. Had geen puf meer om de broccoli te slachten.

Weet jij eigenlijk al wat meer over je duizeligheid?
Een goede biefstuk heeft geen broccoli nodig.

De duizigheid is onderzocht, geen mankementen of verklaring gevonden. Ik mijd nu dingen als een stang met gewichten in de nek, paaltjes uit de grond trekken etc.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:27:44 #291
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162087622
Lijstje:
O: kwark net cruesli en een beker melk
T: water
L: 2 cracottes vital met oude 30+ kaas
2 witte boterhammen met filet american.
Glas cola
T: water
D: geen idee nog.

B: hopelijk klein rondje lopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:28:59 #292
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087658
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:23 schreef loveli het volgende:
Weegschaal op dezelfde plek? Bij mij zijn 's ochtends dagelijkse schommelingen tot een ons of 8 "normaal", tussen avond en ochtends zit gerust een kilo (of helemaal niks).

Jij was van de cup-a-soup, zout, dus vocht?
ja de weegschaal op dezelfde plek :Y
Bedoel je of ik van de cup-asoup was?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162087674
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:30 schreef zeefje het volgende:

[..]

ik ga eerst eens een paar weken kijken hoe ik het er nu vanaf breng. Als ik dan nog niet afgevallen ben vraag ik hier wel even wat ik nog meer kan aanpassen.

Ik at trouwens eerst om 5:30-14u-20u. Tussendoor niets. Er zaten dus veel te lange pauzes tussen waardoor ik heel vaak vreetbuien had.

Nu probeer ik om de 3 uur iets te eten, raden jullie dit ook aan?
Welkom!

Je krijgt geen vreetbuien van te lange pauzes tussen eten, maar van een samenspel van suikerspiegel/aanbod/wilskracht (en zo nog wat). Een en ander het best te beinvloeden door béter eten en veel goede voornemens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:32:05 #294
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087738
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom!

Je krijgt geen vreetbuien van te lange pauzes tussen eten, maar van een samenspel van suikerspiegel/aanbod/wilskracht (en zo nog wat). Een en ander het best te beinvloeden door béter eten en veel goede voornemens.
Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162087792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:32 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik denk ook zeker dat het daardoor kwam. Mijn suikerspiegel was gewoon te laag en ik had NU!! suiker nodig.
Eigenlijk heb je nooit suiker nodig :).

Er is heel veel winst te halen door ervoor te zorgen dat je suikerspiegel niet zo piekt, waardoor je de dips ook niet hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_162087809
Hoi nieuwelingen, welkom!
Wat in mijn geval werkt tegen snaaien tussen eetmmomenten is goed drinken. Ik heb een heleboel verschillende soorten thee. Namiddagthee van Simon Lévelt vind ik vooral een aanrader nu: het is een beetje friszoet, er zit geen cafeïne in, en het is koud ook lekker.

Mijn lijstje alvast: (schuingedrukt is planning)
O: appel, yoghurt, muesli
L: 3 boterhammen met gekookt ei, stuk komkommer, appel
D: bobotie, cassavepuree en iets van gekookte groente (moet ik nog kopen)
S: anderhalf uur survival
T: yoghurt, of banaan, of allebei
pi_162087854
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:04 schreef DeBlauweKrokodil het volgende:
Fijn dat ook hiervoor een topic is *O*

Ik probeer zelf namelijk ook af te vallen maar ben niet een doorsnee geval vrees ik haha.


Ik ben heel erg aangekomen in korte tijd door medicijngebruik, die moet ik helaas blijven gebruiken,en ik heb chronische ziekte van lyme.

Meer bewegen dan ik nu doe lukt niet vanwege de lyme dus ik moet het verder echt via m'n eten doen.

Nu eet ik:

O:2 volkoren boterhammen,halvarine,gestampte muisjes
L: 2 volkoren boterhammen met mager beleg en cup a soup
A:woon nog thuis dus eet wat de pot schaft, uiteraard zonder sausjes ed.

Op de dagen dat ik werk(fysiek actief) eet ik soms als tussendoortje een sultana.

Als ik s avonds inkak neem ik ook weleens een beker cup a soup.

Qua calorien en fysiek actief werk zou ik moeten afvallen maar er gebeurd niks...
Nog een nieuwe! Jij ook welkom :)

Wat schaft de pot zoal? Of wat was het gisteren?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:38:50 #298
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162087864
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je nooit suiker nodig :).

Er is heel veel winst te halen door ervoor te zorgen dat je suikerspiegel niet zo piekt, waardoor je de dips ook niet hebt.
Misschien had ik het verkeerd omschreven.

maar ik was vaak zo lusteloos dat mijn enige oplossing suiker was. Daarmee stilde ik mijn lusteloosheid etc. Maar zo blijf je natuurlijk in 'n cirkel. Ik wist ook dat het op vele andere manieren is op te lossen. Alleen welke dat dan precies waren wist ik niet.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162088182
*O* Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter Snakelady! *O*
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  Vis een optie? woensdag 11 mei 2016 @ 12:59:38 #300
70532 loveli
N
pi_162088282
Weegschaal zegt dat ik 57,6 weeg :')

*nieuwe batterijen pakt*
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')