abonnement Unibet Coolblue
pi_161720535
Goede graphics zijn een leuke bijkomstigheid als de gameplay goed is. Ik speel liever een ascii game als Dwarf fortress dan een prachtige game zonder inhoud zoals The order.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_161720851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 06:25 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik heb mijn ps4 gekocht voor de spellen die ik zelf kies en dus koop, niet voor de games die met ps+ komen. En door het achterlijke gedrag van heel veel spelers online, speel ik ook amper online.

Ja ik vind het ook jammer dat de ps+ games bijna altijd slecht zijn. Ik zit niet te wachten op al die 2d games, game al zo'n 30 jaar en ben dus opgegroeid met 2d games en heb zelfs nog textbased games met veel plezier gespeeld. Ik zie liever games die tonen wat nu technisch mogelijk is.

Maar om daar nu telkens weer over te klagen gaat niks veranderen. Beste wat je kan doen is niet gaan zitten stressen om iets waar je toch geen invloed op hebt en je gaat al heel wat gelukkiger door het leven.
Niet alle indie games zijn 2D games. Al zullen dat blijkbaar wel de gratis PS+ games.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161720923
Nioh demo downloaden.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_161720933
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:51 schreef Droopie het volgende:

[..]

een mooie zonsondergang in driveclub of een regendruppel in het water zoals getoond bij Final Fantasy 15 is voor mij wel belangerijk.

neem bv fallout 4, je kon alleen maar matige dingen doen in Diamond City, maar de atmosfeer werd ik helemaal blij van :)
Zonsondergang in Driveclub is echt kut zonder zonnebril ;(
  dinsdag 26 april 2016 @ 09:58:40 #155
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161721473
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:15 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Goede graphics zijn een leuke bijkomstigheid als de gameplay goed is. Ik speel liever een ascii game als Dwarf fortress dan een prachtige game zonder inhoud zoals The order.
The Order was belachelijk kort, maar wel tof! _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:17:21 #156
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161721723
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus je speelt games om de graphics niet om de gameplay. Dat zegt dus niks over dat die ps+ games slecht zijn, enkel iets over je voorkeur.
Nee, dat heb je mis. Gameplay komt voor mij zeker voor graphics, heb bvb veel te veel uren minecraft gespeeld. Als een game leuk is om te spelen, maken de graphics me niks uit. Het is gewoon dat ik niet zit te wachten op 2d sidescrollers als je al die vrijheid in 3d games van vandaag hebt. Als ik herinnerd wil worden aan games uit mijn kindertijd, trek ik de kast wel even open daar liggen ze nog allemaal klaar om te gespeeld te worden.

Geef mij maar enorm grote open wereld games waar ik 100'den uren in kan verdwijnen. Ik kan dan ook niet wachten op No Man's Sky.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rolstoelvandaal op 26-04-2016 11:52:19 ]
pi_161722965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:17 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Nee, dat heb je mis. Gameplay komt voor mij zeker voor graphics, heb bvb veel te veel uren minecraft gespeeld. Als een game leuk is om te spelen kunnen me de graphics maken de graphics me niks uit. Het is gewoon dat ik niet zit te wachten op 2d sidescrollers als je al die vrijheid in 3d games van vandaag hebt. Als ik herinnerd wil worden aan games uit mijn kindertijd, trek ik de kast wel even open daar liggen ze nog allemaal klaar om te gespeeld te worden.

Geef mij maar enorm grote open wereld games waar ik 100'den uren in kan verdwijnen. Ik kan dan ook niet wachten op No Man's Sky.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik kan me voorstellen dat wanneer je jong bent of geen oude consoles meer hebt, die 2D games verfrissend zijn, maar mijn nes en snes werken nog prima. Dan vind ik het nogal onzinnig om ook op mijn ps4 'pixelige' 2D games te spelen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 26 april 2016 @ 11:54:25 #158
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161723223
De oude prince of persia of stunts 3d heerlijke games zijn dat.
pi_161723525
Die 16 bit games van toen zijn alleen totaal niet te vergelijken met de huidige pixelated games qua gameplay. Qua graphics ook niet echt trouwens. Ik ben 35, heb hier nog een megadrive staan met 1200 games en speel dagelijks indies.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_161723607
Groot voordeel van de huidige roguelikes met vaak permadeath is dat je daadwerkelijk beter moet worden in een game ipv dat je aan je handje wordt gehouden met oneindige levens en savegames om de haverklap. Vroegah had je 3 levens en 2 continues, en daarmee kwam je steeds verder in een game totdat je hem uitspeelde. Het gevoel van progressie geeft zo veel meer voldoening op die manier voor mij persoonlijk en dat doet me denken aan de spellen van vroeger.

Maar goed, zo Alienation en de demo van Nioh maar eens proberen ^O^
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_161723719
Life is strange is trouwens heerlijk. Aan het begin dacht ik dat ik gtst ps4 speelde, maar het is oprecht heel leuk.
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:53:13 #162
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161724037
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:22 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Groot voordeel van de huidige roguelikes met vaak permadeath is dat je daadwerkelijk beter moet worden in een game ipv dat je aan je handje wordt gehouden met oneindige levens en savegames om de haverklap. Vroegah had je 3 levens en 2 continues, en daarmee kwam je steeds verder in een game totdat je hem uitspeelde. Het gevoel van progressie geeft zo veel meer voldoening op die manier voor mij persoonlijk en dat doet me denken aan de spellen van vroeger.

Maar goed, zo Alienation en de demo van Nioh maar eens proberen ^O^
Vind Don't starve een hele leuke game en ben aan het twijfelen om die darksouls achtige indie game te kopen.
  dinsdag 26 april 2016 @ 12:59:18 #163
194233 Friday12
Originele kloon
pi_161724124
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:29 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Dus je speelt games om de graphics niet om de gameplay. Dat zegt dus niks over dat die ps+ games slecht zijn, enkel iets over je voorkeur.
Gaan we weer :')
pi_161724174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:53 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Vind Don't starve een hele leuke game en ben aan het twijfelen om die darksouls achtige indie game te kopen.
Ja doen, salt & sanctuary is een heerlijke game.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:03:59 #165
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_161724189
Holy shit wat is dat nieuwe Hitman level fucking awesome _O_
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:06:10 #166
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_161724222
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Gaan we weer :')
Wees nou eerlijk is ook een waardeloze uitgangspunt van die kerel.

NUHH IK WIL ALLEEN GRAPHICS

Mensen zien 2d graphics en slaan het gelijk over.

Kijk alleen maar naar Shovel Knight. Fantastische game, maar weet zeker dat hij het zou overslaan :') omdat hij denkt dat op zn nesje ook wel kan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_161724386
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:37 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Ik kan me voorstellen dat wanneer je jong bent of geen oude consoles meer hebt, die 2D games verfrissend zijn, maar mijn nes en snes werken nog prima. Dan vind ik het nogal onzinnig om ook op mijn ps4 'pixelige' 2D games te spelen.
Er is echt een verschil met vroeger. Ik heb ook nog veel oude consoles en een RetroPie met zoń beetje alle roms die je maar kunt bedenken. Toch is de gameplay in moderne 2D-games zoveel verfijnder en ook beter dan vroeger.

Als je een game alleen om de graphics speelt, dan kun je net zo goed je NES weer afstoffen om naar sprites en pixels te kijken. Maar moderne gameplay ga je op die oude dingen niet vinden. Het is allemaal gedateerd, archaīsch en zoveel leuke verfrissende concepten zitten er niet in. De hedendaagse indies bieden dat wel.
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:26:46 #168
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_161724629
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:06 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wees nou eerlijk is ook een waardeloze uitgangspunt van die kerel.

NUHH IK WIL ALLEEN GRAPHICS

Mensen zien 2d graphics en slaan het gelijk over.

Kijk alleen maar naar Shovel Knight. Fantastische game, maar weet zeker dat hij het zou overslaan :') omdat hij denkt dat op zn nesje ook wel kan
Heb verrassend veel uren nom nom galaxy gespeeld laatst en heel wat andere 2d games. Maar ik steek liever mijn beschikbare tijd in open world games. Heb trouwens nergens gezegt dat ik alleen maar om graphics geef. Maar als jij dat wil geloven, leef je uit.
pi_161724653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is echt een verschil met vroeger. Ik heb ook nog veel oude consoles en een RetroPie met zoń beetje alle roms die je maar kunt bedenken. Toch is de gameplay in moderne 2D-games zoveel verfijnder en ook beter dan vroeger.

Als je een game alleen om de graphics speelt, dan kun je net zo goed je NES weer afstoffen om naar sprites en pixels te kijken. Maar moderne gameplay ga je op die oude dingen niet vinden. Het is allemaal gedateerd, archaīsch en zoveel leuke verfrissende concepten zitten er niet in. De hedendaagse indies bieden dat wel.
Kun je ook met voorbeelden komen? De meeste indies ken ik alleen van afbeeldingen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_161724749
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:27 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Kun je ook met voorbeelden komen? De meeste indies ken ik alleen van afbeeldingen.
Shovel Knight is genoemd, dat is toch echt wel een hele goede platformer. Ziet er uit alsof het uit 1992 komt, maar de gameplayelementen zijn heel modern. Quests, verschillende items, level design. Vroeger hadden games vaak enorme difficulty spikes of waren ze niet goed getest. Dat gaat je bij Shovel Knight niet gebeuren.

Binding of Isaac is vaak genoemd. Het heeft dezelfde look als Zelda in 1986, maar het is een onvoorstelbaar diepe game met honderden items en miljarden combinaties die supersnel speelt en oneindig herspeelbaar is. Dat was vroeger echt niet.

Of Salt & Sanctuary. Dezelfde diepgang en uitdaging als Dark Souls, maar dan 2D.

Zo zijn er wel meer. En inderdaad, er zijn ook indies waar ik geen ruk om geef. Maar ach, zo zijn er ook AAA-games waar ik geen ruk om geef. Uiteindelijk gaat het om of het lekker speelt, wat mij betreft. En daarom kan ik even enthousiast zijn over een indie als over een AAA-game waar in ¤60 voor heb betaald. Als ik er maar plezier uit kan halen, dan is het het geld waard geweest.
pi_161724845
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Shovel Knight is genoemd, dat is toch echt wel een hele goede platformer. Ziet er uit alsof het uit 1992 komt, maar de gameplayelementen zijn heel modern. Quests, verschillende items, level design. Vroeger hadden games vaak enorme difficulty spikes of waren ze niet goed getest. Dat gaat je bij Shovel Knight niet gebeuren.

Binding of Isaac is vaak genoemd. Het heeft dezelfde look als Zelda in 1986, maar het is een onvoorstelbaar diepe game met honderden items en miljarden combinaties die supersnel speelt en oneindig herspeelbaar is. Dat was vroeger echt niet.

Of Salt & Sanctuary. Dezelfde diepgang en uitdaging als Dark Souls, maar dan 2D.

Zo zijn er wel meer. En inderdaad, er zijn ook indies waar ik geen ruk om geef. Maar ach, zo zijn er ook AAA-games waar ik geen ruk om geef. Uiteindelijk gaat het om of het lekker speelt, wat mij betreft. En daarom kan ik even enthousiast zijn over een indie als over een AAA-game waar in ¤60 voor heb betaald. Als ik er maar plezier uit kan halen, dan is het het geld waard geweest.
Terraria; ziet er zo uit:



maar is een zeer diepe open world game met honderden uren aan content.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_161725155
Ratchet and Clank _O_

Heerlijk weer om zo'n soort spel te spelen. Hopelijk komen er meer open world platformers op de PS4 (wie weet ooit Crash Bandicoot weer of Jak & Daxter)!
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:20:14 #173
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_161725908
Ik ben gewoon niet zo'n fan meer van 2D sidescrollers. De graphics boeien me verder weinig. Maar vrijwel al die sidescrollers lijken op elkaar en daar heb ik er vroeger al tientallen van gespeeld.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_161726131
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Shovel Knight is genoemd, dat is toch echt wel een hele goede platformer. Ziet er uit alsof het uit 1992 komt, maar de gameplayelementen zijn heel modern. Quests, verschillende items, level design. Vroeger hadden games vaak enorme difficulty spikes of waren ze niet goed getest. Dat gaat je bij Shovel Knight niet gebeuren.

Binding of Isaac is vaak genoemd. Het heeft dezelfde look als Zelda in 1986, maar het is een onvoorstelbaar diepe game met honderden items en miljarden combinaties die supersnel speelt en oneindig herspeelbaar is. Dat was vroeger echt niet.

Of Salt & Sanctuary. Dezelfde diepgang en uitdaging als Dark Souls, maar dan 2D.

Zo zijn er wel meer. En inderdaad, er zijn ook indies waar ik geen ruk om geef. Maar ach, zo zijn er ook AAA-games waar ik geen ruk om geef. Uiteindelijk gaat het om of het lekker speelt, wat mij betreft. En daarom kan ik even enthousiast zijn over een indie als over een AAA-game waar in ¤60 voor heb betaald. Als ik er maar plezier uit kan halen, dan is het het geld waard geweest.
Salt & Sanctuary wil ik nog een keer spelen. Ziet er wel interessant uit. Shovel Knight trouwens ook. Alleen ik verzamel ook snes games, dus als het om pixelachtige 2D games gaat, ben ik eerder geneigd om te kijken of ik nog leuke snes parels kan vinden. Of voor de nes.

Overigens vind ik diepgang niet eens zo noodzakelijk. De Metal Slug serie heeft weinig diepgang, maar ik vind die games nog steeds vermakelijk. :7
ROBODEMONS..................|:(
pi_161726470
quote:
3s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik ben gewoon niet zo'n fan meer van 2D sidescrollers. De graphics boeien me verder weinig. Maar vrijwel al die sidescrollers lijken op elkaar en daar heb ik er vroeger al tientallen van gespeeld.
Mwah, Another World en Super Mario World lijken niet echt op elkaar. Ook al zijn het allebei sidescrollers. Verder vind ik het voordeel van sidescrollers, als ze tenminste goed geprogrammeerd zijn, het spel veel overzichtelijker is.
Maar ik kan me voorstellen dat je na een tijdje wel een overkill aan hebt gehad. :)

Edit; ik zat me net te bedenken dat A Shadow's Tale wel een redelijk unieke sidescroller is. Je moet dan vooral spelen met de schaduwen om verder te komen. :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Morrigan op 26-04-2016 15:00:47 ]
ROBODEMONS..................|:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')