abonnement Unibet Coolblue
pi_169605313
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 01:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

maar het eerste dat in mij op kwam was ook drugs, een vervuilde xtc pil zou kunnen
Net als honderden andere dingen :')

Het is gewoon speculeren.
pi_169607952
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 11:02 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Net als honderden andere dingen :')

Het is gewoon speculeren.
ja het blijft gissen maar zoveel mogelijkheden zijn er niet dat er 2 gezonde jongeren tegelijk geweldloos overlijden in een hotelkamer
pi_169616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:18 schreef Piranjavisje het volgende:

[..]

Ik ook bijna haha, heb dat niet snel.

Ik ben benieuwd naar het intro nummer. Iemand die dat toevallig weet?


Vanaf het begin tot ongeveer 1 minuut 20
Faded - Alan Walker ( en dan de instrumentale versie )
pi_169703917
Morgen:

In mei 2016 raakt Christiaan Wilson vermist wanneer hij van de Dhaulagiri in het Himalaya-gebergte afdaalt. Vrienden leven in onzekerheid over het lot van de klimmer en reizen in Break Free af naar Nepal om antwoorden te vinden.

Break Free staat deze week in het teken van de vermiste Christiaan Wilson. In mei 2016 verdwijnt hij tijdens de beklimming van een 8.000 meter hoge berg in Nepal. Via zijn satelliettelefoon, die een SOS-knop bevat, laat hij niets horen. Zijn vrienden vermoeden daarom dat Christiaan is gevallen of uitgegleden en daardoor niet meer in staat was om alarm te slaan.

Dhaulagiri

De onzekerheid over het lot van de bergbeklimmer houdt vrienden en familie in hun greep. Het is te vroeg om te rouwen, maar tegelijkertijd is er veel verdriet en wordt de kans dat ze hem ooit weer in de armen sluiten steeds kleiner. Zijn vrienden reizen af naar de Dhaulagiri, de berg in het Himalaya-gebergte waar hij vermist raakte, in de hoop te ontdekken wat er met Christiaan is gebeurd.
pi_169730320
Vandaag weer een aflevering.
pi_169731928
Prachtige aflevering _O_ en wat een omgeving ook _O_ sneu dat niemand weet wat er precies met hem gebeurd is. Hij heeft in ieder geval tot het laatste moment iets gedaan waar hij passie voor had
pi_169775355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Prachtige aflevering _O_ en wat een omgeving ook _O_ sneu dat niemand weet wat er precies met hem gebeurd is. Hij heeft in ieder geval tot het laatste moment iets gedaan waar hij passie voor had
Hij heeft op de reis naar de top ook nog meegeholpen de levens van 5 Britten te redden.
Zat helaas niet in de uitzending, die bevestiging kwam pas toen de opnames al klaar waren.
Bizar.
pi_169792464
In je eentje een 8000er beklimmen. Bijzonder onverstandig.
pi_169835588
Daan van Rhijn overleed in 2010 toen hij al backpackend door Maleisië trok. Hij liep de ziekte van Weil op en overleed aan de gevolgen daarvan. Broer Bob gaat in Break free terug naar de plek waar Daan zijn laatste dagen beleefde.

In Break free treedt Bob van Rhijn in de voetsporen van zijn overleden broer Daan. Daan trekt in augustus 2010 al backpackend door Maleisië wanneer hij op een tropisch eiland ziek wordt en overlijdt. In december 2010 wordt duidelijk dat Daan is overleden aan de gevolgen van de ziekte van Weil, ook bekend als leptospirose.

Rattenziekte

De aandoening wordt in de volksmond ook wel de rattenziekte genoemd, omdat de infectie ontstaat door met rattenurine besmet water. De symptomen lopen sterk uiteen, van ernstig tot nauwelijks merkbaar, maar in Nederland alleen al sterft 5 tot 10 procent van de mensen die met de ziekte besmet raken. Bij wijze van eerbetoon herbeleeft broer Bob Daans laatste dagen op het eiland. Hij reist af naar Maleisië om daar onder meer te duiken.
pi_169980171
Sjezus dat is toch ook wel heel vette pech. Hoeveel duikers in spe zouden verzuimen te vermelden dat ze koppijn hebben? Want als je daarover eerlijk bent, gaat het feest niet door natuurlijk. En het gaat honderd keer goed ... -O-
pi_170043151
Mooie aflevering, die met Daan van Rhijn.

quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:55 schreef _Arual_ het volgende:
Sjezus dat is toch ook wel heel vette pech. Hoeveel duikers in spe zouden verzuimen te vermelden dat ze koppijn hebben? Want als je daarover eerlijk bent, gaat het feest niet door natuurlijk. En het gaat honderd keer goed ... -O-
Hij had die ziekte van Weil waarschijnlijk al ergens opgelopen in Laos. Toen hij zich met modder insmeerde. Dat duiken heeft volgens mij er niet veel mee te maken gehad. Want van ziekte van Weil kom je niet makkelijk vanaf.
pi_170043196
Die Christiaan Wilson had 5 levens gered tijdens trekking:

Vermiste Amsterdammer redde levens in Himalaya

De Amsterdamse Christiaan Wilson, die vorig jaar spoorloos verdween in de Himalaya, blijkt een belangrijke rol te hebben gespeeld bij een reddingsoperatie op ruim 5000 meter hoogte.

In de aanstaande aflevering van het BNN-programma Break Free staat donderdagavond de laatste, uitgebreide poging om de vermiste Wilson (35) te vinden centraal.

Maar wat donderdag niet op televisie te zien is, is de cruciale rol die Wilson blijkt te hebben gespeeld bij een reddingsactie eind april vorig jaar, waarbij vijf Britse bergwandelaars met een levensbedreigende hoogteziekte kampten. Wilson meldde destijds al via zijn satelliettelefoon aan vrienden dat hij had geholpen. Pas na vele verzoeken heeft het Britse ministerie van Defensie het verhaal willen bevestigen.

Kritieke toestand
In het basiskamp op 5.100 meter hoogte werden vijf Britten in zeer kritieke toestand binnengebracht. Omdat evacuatie met een helikopter die avond niet mogelijk was, hadden de wandelaars een zware dobber aan de nacht. Samen met een Britse legerarts en verpleegkundige deed Wilson er alles aan om de doodzieken in leven te houden.

De hoogteziekte was al in zo'n ernstig stadium dat de Britten buiten bewustzijn raakten en niet meer reageerden op prikkels. Ze moesten in zogenaamde Gamow Bags in leven worden gehouden. De opblaasbare hogedrukzak waar een persoon wordt ingelegd, krijgt voortdurend lucht toegediend met een voetpomp.

Het lichaam wordt daarmee gefopt en denkt dat het zich duizenden meters lager bevindt. Op die manier neemt het effect van de hoogteziekte af.

Kleding afstaan
Terwijl Sherpa's uit nabijgelegen kampen zuurstofflessen en -maskers haalden, voorzag Wilson met de voetpomp de hogedrukzak van lucht. Hij stond vanwege de extreme kou kleding af en hielp bij het toedienen van zuurstof en medicijnen.

Een expeditielid laat aan BNN weten dat mede door Wilsons hulp de bergwandelaars in leven zijn gebleven. Alle vijf de avonturiers zijn de volgende ochtend met een helikopter geëvacueerd en hebben het stuk voor stuk overleefd.
pi_170043277
Kwam ook dit stukje tegen over Laos

http://www.aziatischetijg(...)n-de-dode-toeristen/

Dat er in Laos ,vooral bij Vieng Viang en andere plekken veel happy-drinks worden verkocht, dus drankjes met mushroom of andere psychedelische dingen erin. Je weet dus eigenlijk niet, maar je gebruikt drugs. En dat er op die plekken veel toeristen sterven, door drankgebruik en andere stomme dingen zoals springen in ondiep water.

Het is nu zo erg dat de lokale bewoners de rivier daar ( waar al die feesten worden gehouden ) niet meer durven in te gaan omdat ze denken dat het ongeluk brengt.

Las ook ergens anders dat per jaar wel 1000 Australiërs in het buitenland sterven.... das een hoop!!
pi_170043285
Voor vanavond:

Het aangrijpende verhaal van Kitty Allebes (27) uit Utrecht. Ondanks dat ze kampt met een ernstige vorm van suikerziekte reist ze de wereld rond. Bovenaan haar bucketlist staat het jaarlijkse vuurwerk in Sydney. Maar in Australië komt ze in een hypo terecht en overlijdt. Haar beste vriendin Inge reist af naar Sydney en volgt haar laatste voetstappen.
pi_170049128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:50 schreef Attitude het volgende:
Mooie aflevering, die met Daan van Rhijn.

[..]

Hij had die ziekte van Weil waarschijnlijk al ergens opgelopen in Laos. Toen hij zich met modder insmeerde. Dat duiken heeft volgens mij er niet veel mee te maken gehad. Want van ziekte van Weil kom je niet makkelijk vanaf.
Wat ik begreep heeft dat duiken het wel getriggerd ... Zou het, als hij niet had gedoken, dan op een later moment geëscaleerd zijn?
pi_170049415
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wat ik begreep heeft dat duiken het wel getriggerd ... Zou het, als hij niet had gedoken, dan op een later moment geëscaleerd zijn?
Ja
pi_170051018
Begonnen!
pi_170051648
Ik vind die kerel een beetje creepy
pi_170051681
Ben ik de enige die denkt te zien dat ze meer dan alcohol heeft gebruikt die nacht?
pi_170052051
Nah, zal de vermoeidheid wel zijn geweest.
pi_170053945
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wat ik begreep heeft dat duiken het wel getriggerd ... Zou het, als hij niet had gedoken, dan op een later moment geëscaleerd zijn?
Ook al zou je medicijnen op tijd gekregen hebben en heb je behandelingen ondergaan, dan nog sterft tussen 10 - 50 % van de patienten. ( Wikipedia ). Dus hij had het al en het was eigenlijk de vraag hoe lang hij nog te leven zou hebben. Vooral omdat hij niet wist dat hij het had en daardoor ook geen medicijnen had.
pi_170059905
Sneu verhaal weer. Jammer dat ze haar suikerziekte nog niet had geaccepteerd. Toch kreeg ik gister ook gedachten over hoe "stom" sommige doen. Je kan ook te ver doorslaan met yolo. Geldt niet alleen voor verhaal van gister maar ook bij sommige andere verhalen die we hebben gezien bij Break free.
pi_170078061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:36 schreef potjecreme het volgende:
Sneu verhaal weer. Jammer dat ze haar suikerziekte nog niet had geaccepteerd. Toch kreeg ik gister ook gedachten over hoe "stom" sommige doen. Je kan ook te ver doorslaan met yolo. Geldt niet alleen voor verhaal van gister maar ook bij sommige andere verhalen die we hebben gezien bij Break free.
Ik vroeg me ook af of het nou verstandig is om iemand die liever tegen niemand vertelt over haar ziekte, in haar eentje naar Australië te laten gaan..
pi_170094034
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:36 schreef potjecreme het volgende:
Sneu verhaal weer. Jammer dat ze haar suikerziekte nog niet had geaccepteerd. Toch kreeg ik gister ook gedachten over hoe "stom" sommige doen. Je kan ook te ver doorslaan met yolo. Geldt niet alleen voor verhaal van gister maar ook bij sommige andere verhalen die we hebben gezien bij Break free.
Yup dit was ook een beetje mijn gevoel, ik zou het niet perse stom willen noemen maar naïef en ondoordacht... Dat kost haar uiteindelijk wel d'r leven, al blijft het natuurlijk altijd een samenloop van omstandigheden, maar de kans erop was zeker lager geweest als ze naar haar lichaam en ziekte had geluisterd. Lijkt me ook zo zwaar voor haar ouders om te accepteren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_170199514
Nieuwe aflevering
pi_170199526
Ik kijk weer. Dit keer Coen, snowboardfanaat.
Somebody that I used to know
pi_170200119
Haha, mooie gozer. Coen the local.
Somebody that I used to know
pi_170200592
Jeetje wat een verhaal weer.
pi_170200846
Ik wil het verhaal niet minder erg maken, maar wat heeft zijn overlijden met zijn passie ('break free') te maken. Gewoon domme pech. Had ook in Nederland kunnen gebeuren.

Vorig seizoen zat er een bergbeklimmer in die van de berg was afgevallen. Dan heeft je overlijden al veel meer te maken met grenzen opzoeken, en net over het randje gaan.
Somebody that I used to know
pi_170201096
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wil het verhaal niet minder erg maken, maar wat heeft zijn overlijden met zijn passie ('break free') te maken. Gewoon domme pech. Had ook in Nederland kunnen gebeuren.

Vorig seizoen zat er een bergbeklimmer in die van de berg was afgevallen. Dan heeft je overlijden al veel meer te maken met grenzen opzoeken, en net over het randje gaan.
Klopt maar vorig seizoen was de zeiler ook geschept door een auto. Volgens mij gaat het programma vooral over mensen die hun dromen najagen en overlijden in het buitenland.
pi_170201101
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:39 schreef Postbus100 het volgende:
Ik wil het verhaal niet minder erg maken, maar wat heeft zijn overlijden met zijn passie ('break free') te maken. Gewoon domme pech. Had ook in Nederland kunnen gebeuren.

Vorig seizoen zat er een bergbeklimmer in die van de berg was afgevallen. Dan heeft je overlijden al veel meer te maken met grenzen opzoeken, en net over het randje gaan.
De rest zijn bijna allemaal zaken geweest waarvan 'jezelf leren kennen' de passie was.

Deze gast had wel echt iets waar hij voor leefde.
pi_170201615
Ik vond dit eerlijk gezegd de minst bijzondere aflevering. Dit maakt het natuurlijk niet minder sneu.
pi_170201717
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vond dit eerlijk gezegd de minst bijzondere aflevering. Dit maakt het natuurlijk niet minder sneu.
Dat had ik ook. Wilde het niet posten. :@
pi_170202441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik vond dit eerlijk gezegd de minst bijzondere aflevering. Dit maakt het natuurlijk niet minder sneu.
Ik juist een van de betere :o
De rest zijn allemaal van die standaard mensen die gaan backpacken.
Doet niks af aan hun dood.
pi_170230167
ik vond deze ook erg bijzonder.
het bankje op die piste zegt wel genoeg hoe geliefd hij daar was.

prachtig programma b.t.w. ;(
pi_170402480
De laatste aflevering weer geweest. Stijn in Bonaire.
pi_177668404
Vanaf morgen komen er weer nieuwe afleveringen

quote:
WE ZIJN TERUG! Vijf jonge helden die hun spullen pakken, de wereld intrekken, en nooit meer terugkwamen... Nog één keer vieren en eren wij hun leven 💜 (Kijk seizoen 1 & 2: npo3.nl/break-free)

Break Free 3, donderdag 21:15 bij BNNVARA op NPO 3!
Ik ben benieuwd en ga zeker weer kijken. Vorige keren zaten er af en toe mooie afleveringen tussen!
pi_177671470
Ik ben benieuwd, mooi programma :)
  roze woensdag 7 maart 2018 @ 20:35:03 #89
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_177671511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanaf morgen komen er weer nieuwe afleveringen

[..]

Ik ben benieuwd en ga zeker weer kijken. Vorige keren zaten er af en toe mooie afleveringen tussen!
_O_
Your beauty never ever scared me.
pi_177684919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanaf morgen komen er weer nieuwe afleveringen

[..]

Ik ben benieuwd en ga zeker weer kijken. Vorige keren zaten er af en toe mooie afleveringen tussen!
Same here. Ik heb vorig jaar ook gekeken, dat meisje die was overleden door haar diabetes was de zus van iemand die ik ken. Dus dat was wel heel indrukwekkend om te zien, helemaal omdat ik zelf ook diabetes heb.
pi_177693333
Tis begonnen!
pi_177694001
Tis me wel een stel kakkers hoor.

Dat viel me op.

Daardoor wat minder feeling met deze aflevering.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177694225
Waarom is dat majesteit doorgestreept op die kaart ?
pi_177694327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:37 schreef ddx het volgende:
Waarom is dat majesteit doorgestreept op die kaart ?
Dat vroeg ik me ook af idd.

Wat een leven heeft die gozer al gehad zeg. Maar toch hield zijn geluk een keer op. Wel "fijn" dat hij zo snel gevonden is en hij wel gewoon kon worden begraven. Lijkt me nog heftiger als je dan in het water verdwijnt en nooit meer boven komt.
pi_177694535
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Tis me wel een stel kakkers hoor.

Dat viel me op.

Daardoor wat minder feeling met deze aflevering.
Wel nieuw geld...
pi_177694595
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Tis me wel een stel kakkers hoor.

Dat viel me op.

Daardoor wat minder feeling met deze aflevering.
Het is heel erg van mezelf, maar ik vind mensen die gewoon heel veel mee hebben en waarbij ouders dan alles toeschrijven aan talent niet zo sympathiek. :@

Ik vond het ook een heel ander verhaal dan al het voorgaande. Niet echt ‘break free’; pa vist hem nota bene zowat eigenhandig uit het water. Arme man trouwens, die moet echt hulp zoeken anders blijft-ie hierin hangen. Zoiets wil je ook echt niet op je netvlies hebben.
pi_177694874
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Het is heel erg van mezelf, maar ik vind mensen die gewoon heel veel mee hebben en waarbij ouders dan alles toeschrijven aan talent niet zo sympathiek. :@
Beetje offtopic maar:
Hebben ze gewoon hard voor gewerkt toch? Wat is er anders aan de andere verhalen van de ouders die trots zijn op hun kinderen?
pi_177694939
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het ook een heel ander verhaal dan al het voorgaande. Niet echt ‘break free’; pa vist hem nota bene zowat eigenhandig uit het water. Arme man trouwens, die moet echt hulp zoeken anders blijft-ie hierin hangen. Zoiets wil je ook echt niet op je netvlies hebben.
Nee dat werd ook wel duidelijk uit dat gesprekje wat hij met zn ex-vrouw had. Dat lijkt me ook wel echt super heftig om te zien. Snap ook wel dat je het er dan moeilijker mee hebt dan die moeder. Alhoewel ieder het verdriet op zijn eigen manier verwerkt en dan zie je idd wel vaker dat stellen daardoor uit elkaar gaan.
pi_177695154
Waren ze uit elkaar? Dat had ik niet mee gekregen?
pi_177695235
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:54 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Beetje offtopic maar:
Hebben ze gewoon hard voor gewerkt toch? Wat is er anders aan de andere verhalen van de ouders die trots zijn op hun kinderen?
Vandaar ook dat bloos-icoon, want het is niet rationeel. Ik heb hetzelfde bij kinderen die in de voetsporen treden van hun rijke of beroemde ouders, en dat die ouders het dan toeschrijven aan talent van hun kroost en niet aan deuren die automatisch al geopend zijn ...

Maar nogmaals :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')