abonnement Unibet Coolblue
pi_161027290
Hallo,

Ik wil graag mijn EHBO diploma halen alleen is er een beetje onduidelijkheid bij mij waar ik nou precies bij moet zijn. Zo zijn er verschillen blijkbaar tussen een EHBO cursus en een opleiding.

Zo kwam ik op iedereenehbo.nl eentje tegen voor 100 euro maar blijkbaar is dit dus geen opleiding maar een cursus, aldus dat vertelde de vriendelijke telefoniste me.

Aangezien ik echt mijn ehbo diploma wil (omdat ik deze later waarschijnlijk ergens nodig ga hebben) wil ik wel gewoon de echte hebben.

Dus ja, wat is de 'echte' ehbo cursus/opleiding en waar kan je dit doen en hoeveel gaat dan ongeveer kosten?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161027670
je weet dat het altijd om de zoveel jaar vervangen moet worden?
pi_161027793
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:02 schreef tailfox het volgende:
je weet dat het altijd om de zoveel jaar vervangen moet worden?
Ja om de 2, hoezo?

Die 100 euro cursus is dus om je ehbo diploma te verlengen bedoel je? Waar is dan de start opleiding om je ehbo diploma te krijgen?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161027840
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:08 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja om de 2, hoezo?

Die 100 euro cursus is dus om je ehbo diploma te verlengen bedoel je? Waar is dan de start opleiding om je ehbo diploma te krijgen?
volgensmij is er geen opleiding
pi_161027860
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:10 schreef tailfox het volgende:

[..]

volgensmij is er geen opleiding
Er zou een opleiding moeten zijn om je ehbo diploma te halen. Die iedereenehbo link die ik poste was dit dus niet, dus ik vraag me af waar je de ehbo diploma kan halen aangezien ik die nodig heb
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161027913
cursuskiezer.ehbo.nl
pi_161027932
Volgens de huidige wet- en regelgeving is het al gauw goed. In de praktijk kun je het best bij een Oranje Kruis opleider terecht, omdat Oranje Kruis diploma's het breedst geaccepteerd zijn in Nederland.

Veel meer dan een paar honderd euro hoeft het niet te kosten overigens.
pi_161027975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:14 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Volgens de huidige wet- en regelgeving is het al gauw goed. In de praktijk kun je het best bij een Oranje Kruis opleider terecht, omdat Oranje Kruis diploma's het breedst geaccepteerd zijn in Nederland.

Veel meer dan een paar honderd euro hoeft het niet te kosten overigens.
Ja het Oranje Kruis, daar hoor ik veel over daar moet ik terecht

quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:13 schreef tailfox het volgende:
cursuskiezer.ehbo.nl
ok thanks maar ik ben bang dat ik dan weer op zo'n cursus terecht ga komen wat dus niet de echte is. Daarom vroeg ik het hier, dat wijf aan de telefoon heeft me vet in de war gemaakt. Waarom bieden ze een fucking ehbo cursus uberhaupt aan als het niet eens je ehbo diploma is?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161028018
Ah ja ik zie er nu een staan voor 225 euro die is 'inclusief diploma eerste hulp'

ik neem aan dat dat dus je EHBO DIPLOMA is?

dus de echte echte ehbo diploma waar bedrijven om vragen ?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:18:39 #10
47102 Elvi
miemkwien
pi_161028033
Oranje Kruis, de plaatselijke EHBO vereniging, of het Rode Kruis.
En check even bij je zorgverzekering of zij (een deel van) de opleiding vergoeden :)
pi_161028069
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:18 schreef Elvi het volgende:
Oranje Kruis, de plaatselijke EHBO vereniging, of het Rode Kruis.
En check even bij je zorgverzekering of zij (een deel van) de opleiding vergoeden :)
Ja dat heb ik al gedaan, 250 euro vergoeden ze

Gratis EHBO dan voor mij *O*

Mits die van 225 dus de echte echte echte is, maar ik neem aan dat "diploma Eerste Hulp" de echte echte ehbo diploma is, toch?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:21:21 #12
47102 Elvi
miemkwien
pi_161028112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:19 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja dat heb ik al gedaan, 250 euro vergoeden ze

Gratis EHBO dan voor mij *O*

Mits die van 225 dus de echte echte echte is, maar ik neem aan dat "diploma Eerste Hulp" de echte echte ehbo diploma is, toch?
Ja. Ik betaalde iets minder maar ik werd ook Rode Kruis vrijwilliger :P Geen online cursus volgen. Dat is echt niet voldoende.
pi_161028146
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:21 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja. Ik betaalde iets minder maar ik werd ook Rode Kruis vrijwilliger :P Geen online cursus volgen. Dat is echt niet voldoende.
Nee ik ben sowieso van de praktijk

ietsje meer boeit me niet, 300 is ook prima, dat ik dan zelf 50 betaal en de zorgverzekering 250

zolang het maar goed is en de echte ehbo diploma dat ik niet straks een dom certificaat heb die EN niet vergoed wordt EN geen echte diploma is
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:24:32 #14
47102 Elvi
miemkwien
pi_161028209
Ik zou voor de zekerheid bij het Oranje Kruis kijken. Die geeft het diploma ook af. Zelfs bij het Rode Kruis.
pi_161028333
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:24 schreef Elvi het volgende:
Ik zou voor de zekerheid bij het Oranje Kruis kijken. Die geeft het diploma ook af. Zelfs bij het Rode Kruis.
Niet meer ;)
Tenminste, niet bij elke Rode Kruis afdeling.

Je hebt momenteel twee smaken: een Diploma van het Oranje Kruis(OK) en een certificaat van het Rode Kruis.

Zie http://shop.rodekruis.nl/cursus-uitgebreide-eerste-hulp voor de uitgebreide cursus van het Rode Kruis die gelijk staat aan het OK-diploma.

De lokale EHBO-verenigingen bieden hun opleidingen zelf aan waarmee je een OK-diploma krijgt.

Mocht je actief willen worden om je kennis in de praktijk te gebruiken, dan raad ik het Rode Kruis aan. De opleiding is dan vaak kosteloos en je staat bij leuke evenementen en leert zo goed verbandjes aanleggen e.d.
dag
pi_161028501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Niet meer ;)
Tenminste, niet bij elke Rode Kruis afdeling.

Je hebt momenteel twee smaken: een Diploma van het Oranje Kruis(OK) en een certificaat van het Rode Kruis.

Zie http://shop.rodekruis.nl/cursus-uitgebreide-eerste-hulp voor de uitgebreide cursus van het Rode Kruis die gelijk staat aan het OK-diploma.

De lokale EHBO-verenigingen bieden hun opleidingen zelf aan waarmee je een OK-diploma krijgt.

Mocht je actief willen worden om je kennis in de praktijk te gebruiken, dan raad ik het Rode Kruis aan. De opleiding is dan vaak kosteloos en je staat bij leuke evenementen en leert zo goed verbandjes aanleggen e.d.
Ah dus dat is dat verschil waarmee ik in de knoop zat?

Die OK-diploma wil ik dus niet maar het echte ehbo diploma?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161028686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:08 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ja om de 2, hoezo?

Die 100 euro cursus is dus om je ehbo diploma te verlengen bedoel je? Waar is dan de start opleiding om je ehbo diploma te krijgen?
Als je er nog uberhaupt wat van wil onthouden moet je het wel echt elk jaar gaan herhalen. Ieder jaar bij die herhaling weet ik er echt geen reet meer van behalve basic shit als reanimeren. Als je van plan bent na je cursus twee jaar te wachten kun je het net zo goed niks doen.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161028787
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:43 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Als je er nog uberhaupt wat van wil onthouden moet je het wel echt elk jaar gaan herhalen. Ieder jaar bij die herhaling weet ik er echt geen reet meer van behalve basic shit als reanimeren. Als je van plan bent na je cursus twee jaar te wachten kun je het net zo goed niks doen.
Naja dan ieder jaar, dat zien we dan wel. Eerst maar eens zien dat ik de echte EHBO diploma in handen heb en niet een één of andere flutcursus die én niet de echte diploma is en niet gedekt wordt door je zorgverzekeraar

trouwens, dekt je zorgverzekering ook die herhalingen? Of is dat alleen de eenmalige cursus?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161029071
Vroeger was het Oranje Kruis diploma hèt diploma. (het enige diploma).
Tegenwoordig is er daarnaast dus ook de opleiding van het Rode Kruis die je een bepaald certificaat oplevert. De Europese erkenning is hetzelfde, maar het Rode Kruis certificaat is nog maar enkele jaren oud dus nog niet bij iedereen bekend.

Ik heb mijn EHBO-opleiding (Oranje Kruis diploma) bij een EHBO-vereniging gedaan en ben binnen een jaar bij het Rode Kruis actief geworden voor de ervaring, het werken voor een neutrale organisatie en de grotere evenementen en doorgroei/uitdagingen die je er hebt.
Veteranendag, Parkpop, Red Bull knock-out, Nijmeegse 4Daagse, Koningsdag in A'dam en Eindhoven en Pinkpop zijn een stuk groter dan de lokale braderie.. laat dat ook meewegen :s).
dag
pi_161029074
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:47 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Naja dan ieder jaar, dat zien we dan wel. Eerst maar eens zien dat ik de echte EHBO diploma in handen heb en niet een één of andere flutcursus die én niet de echte diploma is en niet gedekt wordt door je zorgverzekeraar

trouwens, dekt je zorgverzekering ook die herhalingen? Of is dat alleen de eenmalige cursus?
als je gewoon die skitta van het rode oranje kruis doet zit je gewoon goed. Lokale verenigingen zitten daarbij aangesloten en die cursus werd toen ik het diploma haalde gewoon vergoed. Inmiddels niet meer, maar dat komt doordat ik nu ergens anders verzekerd ben. Overigens moet je je er ook niet teveel van voorstellen. Het niveau is erg laag, er zit wel wat theorie in maar de praktijk is by far het belangrijkst. Het "examen" ging dan ook voor 90% over de praktijk.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_161029158
Mooi, dank voor de info. Ik heb idd wel wat cursussen gevonden die ook erkend worden door het Oranje Kruis. Al hoewel bedragen verschillen van tussen de 200 en 400 euro. En ja de ene heeft 3 dag opleidingen en de ander 10 avonden, dus ik moet even kijken bij welke ik ga. Erg veel haast heb ik er niet mee, al hoewel hoe eerder hoe beter natuurlijk.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_161030830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:29 schreef Peter het volgende:

[..]
Je hebt momenteel twee smaken: een Diploma van het Oranje Kruis(OK) en een certificaat van het Rode Kruis.
Je hebt wel meer smaken. Je kunt ook een DAN diploma halen. :)
pi_161031043
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:51 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Je hebt wel meer smaken. Je kunt ook een DAN diploma halen. :)
Je kunt er nog wel meer halen jah. Maar of die door een werkgever worden geaccepteerd is dan weer de vraag. Gastouders moeten bijvoorbeeld ook een goedgekeurde EHBO halen..
dag
pi_161031186
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kunt er nog wel meer halen jah. Maar of die door een werkgever worden geaccepteerd is dan weer de vraag. Gastouders moeten bijvoorbeeld ook een goedgekeurde EHBO halen..
Het Oranje Kruis is haar alleenrecht op het verlenen van officiële EHBO diploma's kwijt. Weinig keuze dus volgens mij. Ik ken wel werkgevers die nog steeds alleen met Oranje Kruis diploma's werken, maar ik ken er net zoveel die het met een goedkoper alternatief doen.

Het gaat uiteindelijk om een competente EHBO-er en het Oranje Kruis heeft niet (meer) het recht te bepalen wat een competente EHBO-er is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')