Hoop dat ie jou beter bevalt dan mij. Eén voordeel heb je alvast, en dat is 9G. Ik heb de 7G nog en die is niet geweldig.quote:Op woensdag 27 september 2017 16:59 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Yep. Vervangt m'n huidige W204(mopf) C180CDi Estate Avantgarde met panodak en ILS.
Ik heb een C200d Estate 9G-Tronic Business Solution besteld. Zonder proefrit trouwens. Wordt m'n 4e Mercedes en de derde C-Klasse.
Netjes, nog een jaartje, misschien wel 2, dan kan ik een wat dikker gemotoriseerde 204 gaan zoeken om mijn huidige te gaan opvolgenquote:Op woensdag 27 september 2017 16:59 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Yep. Vervangt m'n huidige W204(mopf) C180CDi Estate Avantgarde met panodak en ILS.
Ik heb een C200d Estate 9G-Tronic Business Solution besteld. Zonder proefrit trouwens. Wordt m'n 4e Mercedes en de derde C-Klasse.
De betere chipboer kan daar wel wat aan doen..quote:Op woensdag 27 september 2017 17:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoop dat ie jou beter bevalt dan mij. Eén voordeel heb je alvast, en dat is 9G. Ik heb de 7G nog en die is niet geweldig.
Is niet gwn je druklagertje verrotquote:Op zaterdag 30 september 2017 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
Hmmz, koppeling was niet op, koppeling had last van glad wegdek
[ afbeelding ]
Oliekeerring kaduuk, alleen zit die tussen het inlaatspruitstuk en het blok.. 9 uur sleutelwerk voor een fucking ringetje van een euro
nee, die O-ring is een dingetje wat wel vaker voor komt is gewoon stuk. Een kapot druklager geeft wel andere symptomen als een slippende koppeling , die heeft geen kont met slippen te maken.quote:Op zondag 1 oktober 2017 03:22 schreef klawie het volgende:
[..]
Is niet gwn je druklagertje verrot
Laat hem ook gelijk alles goed checken van de stelmotoren je haat je leven als je auto volgende week in noodloop staat
Ik bedoel meer als je druklager stuk is en dan niet zozeer dat je het lagertje hoort maar dat hij hydrolisch lekt als jij je koppeling intrapt kan je plaat ook bagger vet worden en dan krijg je het zelfde als wat jij hebtquote:Op zondag 1 oktober 2017 09:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, die O-ring is een dingetje wat wel vaker voor komt is gewoon stuk. Een kapot druklager geeft wel andere symptomen als een slippende koppeling , die heeft geen kont met slippen te maken.
Stelmotor van de intake zit ook onder het spruitstuk die wordt meteen preventief mee vervangen (beetje zoals de waterpomp als je distributie doet) inlaatspruitstuk wordt gecontroleerd en desnoods gereinigd als er teveel aanslag in zit, en de DPF wordt gecheckt. DPF wordt niet leeggehaald, maar als hij te smerig is gaat die er binnenkort ws wel aan (ook softwarematig dan dus).
Dit zijn mannen die weten wat ze doen, die vertrouw ik mijn auto toe zonder dat ik erbij ben, en dat is heeeeeeel zeldzaam
Je ziet toch dat die olie ergens vanaf rechts die bak in loopt? Daar zit volgens mij het druklager niet, die zie je in het midden toch zitten? Ik zie daar geen olie.quote:Op zondag 1 oktober 2017 10:58 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer als je druklager stuk is en dan niet zozeer dat je het lagertje hoort maar dat hij hydrolisch lekt als jij je koppeling intrapt kan je plaat ook bagger vet worden en dan krijg je het zelfde als wat jij hebt
Zover had ik nog niet gekeken zag alleen dat het onder de druklager nat was (zit nog in de vakantie modus)quote:Op zondag 1 oktober 2017 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je ziet toch dat die olie ergens vanaf rechts die bak in loopt? Daar zit volgens mij het druklager niet, die zie je in het midden toch zitten? Ik zie daar geen olie.
De opdracht was; koppeling, drukgroep en lager vervangen, toen kreeg ik deze foto van de monteur met de mededeling; oliekoelerkeerring.. Zou het dan het druklager zijn denk je? Die mannen zien ook waar die olie vandaan komt; tussen spruitstuk en blok, en dat is ook nog eens een bekend zwak punt van het blok..
Ik ben blij dat mijn monteur daar geen last van heeftquote:Op zondag 1 oktober 2017 18:48 schreef klawie het volgende:
[..]
Zover had ik nog niet gekeken zag alleen dat het onder de druklager nat was (zit nog in de vakantie modus)
B-klasse's rijden er zat rond zou je zeggen. Niks in Duitsland te vinden ook?quote:Op maandag 2 oktober 2017 12:58 schreef Geralt het volgende:
Ik ben nog steeds een W245 aan het overwegen. Beetje rondkijken en wachten tot eentje te koop staat met de juiste opties enzo.
Wow dat is echt schrikken inderdaad! Gelukkig nog goed afgelopen. Nadeel misschien van alle techniek die ze er in proppen tegenwoordig? Daarna nog gereden of meteen daar laten ophalen?quote:Op zondag 29 april 2018 01:18 schreef leolinedance het volgende:
Vandaag echt schrik gehad met de C350e. Stond geparkeerd bij de Ikea wat spullen in te laden met de laadkabel er nog in. Opeens ruiken mijn vriendin en ik een brandlucht.
Je kijkt om je heen of je iets ziet, maar er was niks te zien (op wat lichte rook na). Blijkt het uit mijn auto te komen!! Meteen de oplaadstekker eruit getrokken en gelukkig verdween het weer.
Auto is opgehaald en wordt maandag onderzocht.
Man, ik schrok me echt kapot. Kind zat er ook al in. Voor hetzelfde geld fikt die halve garage af...
Mercedes en ik zijn tot op heden nog geen al te beste combi gebleker
Meteen laten ophalen. Nog wel op de auto ambulance gereden. Ben nu al weer bang dat ze niks zullen vinden.quote:Op zondag 29 april 2018 01:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wow dat is echt schrikken inderdaad! Gelukkig nog goed afgelopen. Nadeel misschien van alle techniek die ze er in proppen tegenwoordig? Daarna nog gereden of meteen daar laten ophalen?
Ja dat is rot, als ze niks vinden. Dan blijf je met het gevoel van: zal het nog een keer gebeuren? Sterkte er mee!quote:Op zondag 29 april 2018 01:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Meteen laten ophalen. Nog wel op de auto ambulance gereden. Ben nu al weer bang dat ze niks zullen vinden.
Vuur- of waterschade ben ik liever de hele auto kwijt, dan dat het "vanzelf" weer goedkomt. Mits goed verzekerd of lease.quote:Op zondag 29 april 2018 01:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat is rot, als ze niks vinden. Dan blijf je met het gevoel van: zal het nog een keer gebeuren? Sterkte er mee!
Is lease, maar je wil er toch niet aan denken dat je auto in de fik vliegt op de oprit. Zo lang ze niks vinden laad ik 's nachts in ieder geval niet meer op.quote:Op zondag 29 april 2018 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vuur- of waterschade ben ik liever de hele auto kwijt, dan dat het "vanzelf" weer goedkomt. Mits goed verzekerd of lease.
Zeg dat wel. Maandagmorgen exemplaar vermoed ik. Al wist die slepert wel te melden dat hij ze vaker had. Meestal met kapotte luchtvering. Dat heb ik nog niet gehad, dus dat komt waarschijnlijk binnenkort nogquote:Op zondag 29 april 2018 11:47 schreef Sounddragon het volgende:
Jij hebt wel echt mazzel met die bak he?
luchtveringen heb ik altijd vermeden, zijn bekende dingen die kwetsbaar zijn en dus vaak stuk, en dan kost het vaak een godsvermogen om te repareren; veerpootje kost zomaar 1000¤, en dan ligt hij nog naast de auto.quote:Op zondag 29 april 2018 12:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Maandagmorgen exemplaar vermoed ik. Al wist die slepert wel te melden dat hij ze vaker had. Meestal met kapotte luchtvering. Dat heb ik nog niet gehad, dus dat komt waarschijnlijk binnenkort nog
Mijn - sorry - BMW moet er ook aan geloven. 1 schokdemper achter lekt. Mijn E34 heeft overigens wel olie, dus geen lucht. Weet niet eens of er nog nieuwe te krijgen zijn. Maar in Polen een bedrijfje gevonden wat ze volgens mij reviseert voor 100 euro per stuk. Dat klinkt als een goede deal.quote:Op zondag 29 april 2018 13:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
luchtveringen heb ik altijd vermeden, zijn bekende dingen die kwetsbaar zijn en dus vaak stuk, en dan kost het vaak een godsvermogen om te repareren; veerpootje kost zomaar 1000¤, en dan ligt hij nog naast de auto.
Tijdje geleden was ik bij de specialist en die had een S500 staan, die bleef gewoon steevast 2 cm scheef staan op de luchtvering
Polski's fiksen alles, als het zo goed is als OEM en factortje 10 goedkoper; waarom niet?.quote:Op zondag 29 april 2018 14:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Mijn - sorry - BMW moet er ook aan geloven. 1 schokdemper achter lekt. Mijn E34 heeft overigens wel olie, dus geen lucht. Weet niet eens of er nog nieuwe te krijgen zijn. Maar in Polen een bedrijfje gevonden wat ze volgens mij reviseert voor 100 euro per stuk. Dat klinkt als een goede deal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |