quote:
Op dinsdag 2 mei 2017 00:20 schreef leolinedance het volgende:[..]
Volvo is algemeen bekend, maar Tesla? Heb je daar ook een bron van?
De accucapaciteit van een Tesla neemt op den duur in ieder geval aantoonbaar af. Na 1000-2000 laadbeurten (maakt niet uit hoe lang en bij welk % vulling gestart wordt) is er 20% minder capaciteit beschikbaar. Plug jij je auto dus 2x per dag in, thuis en op je werk, heb je in 2-3 jaar al 20% accucapaciteit verloren. Indien die degradatie lineair verloopt, ik weet niet zeker of dat zo is, kun je verwachten dat die pakketten aan vervanging toe zijn voordat er een Volvo-waardige km-stand is bereikt.
Edit: Exact 2 jaar geleden was dit de Tesla met de hoogste km stand:
http://www.groen7.nl/hoev(...)te-ervaring-afgelegd210k km's. Niet zo schokkend, al weet ik niet wat er nu op de teller staat
In Klokje Rond zat er ooit eens een Tesla en ik geloof dat iemand van de APK toen zei dat zo'n kilometerstanden niet uitzonderlijk zouden zijn.
Een collega van mij was er onlangs ook over bezig. Een traditionele benzine of dieselmotor moet draaien en dat veroorzaakt heel snel defecten. Met een elektrische wagen moeten kilometerstanden van 500.000 tot zelfs 750.000km. haalbaar zijn. 'Het zou hem verwonderen mocht dit niet lukken'. Voegde hij er aan toe.
Op het autosalon van Brussel (stand Tesla) werd ook gesproken over de haalbaarheid van hoge kilometerstanden. Een paar honderdduizend is mogelijk mits goed onderhoud. Bron: showroomverkoper van Tesla
Dus ik neem aan dat er wel iets van aan is?
Mijn huidige wagen is een benzine en heeft 150.000km en buiten wat roest rond de wielkasten is er nog nooit een probleem geweest.