tnx manquote:Op woensdag 11 juli 2018 22:37 schreef lifeblind het volgende:
[..]
In dat geval!
Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg
Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw
Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/
Blueprints: https://factorioprints.com/
Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.quote:Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 01:34 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen.quote:En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen
(artillery train en turretcreepen met lasers)
[ afbeelding ]
Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.
Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helptquote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen.
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef mschol het volgende:
dienen die biters nog ergens voor?
voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggenquote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
Ik vind het wel een leuke toevoeging. Zit nog in m'n eerste potje wat aan te klooien dus echt aan de slag met zaken als een main bus doe ik nog niet. Gezien m'n opzet is robot logistics wel noodzakelijk binnenkort, want het is een redelijk chaos geworden.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 12:12 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer .quote:Op vrijdag 13 juli 2018 23:18 schreef Monolith het volgende:
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Dat geloof ik graag. Ben nu een raket aan het bouwen, dus de biters worden flink wat aggresiever.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer .
Ik zeg doen.quote:Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Ik weet ondertussen precies hoe ik m'n main bus ga laten lopen, dus gebruik ik ghosts om alvast alles te plannen zoals ik 't wil, en verder, heel, veel ruimte overlaten. Gisteren bezig geweest aan een nieuwe map, zal eens wat screenshots posten vanavond.quote:Op woensdag 18 juli 2018 13:47 schreef mschol het volgende:
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985
nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science
hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?
inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel?quote:Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter.quote:Op zondag 8 juli 2018 18:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook.
Nou beetje van beiden, maar het gaat erom dat je alles kan automatiseren op een bepaalde manier. Uitvogelen en combineren beetje van beide er is meer dan genoeg om je bezig te houden.quote:Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?
Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.quote:Op woensdag 18 juli 2018 16:05 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter.
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raketquote:Op woensdag 18 juli 2018 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |