abonnement Unibet Coolblue
pi_180435765
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:34:03 #243
159966 lifeblind
pi_180437676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:08 schreef Monolith het volgende:
Inmiddels de grijze en blauwe science pots ook aan het produceren en een beetje op gang met robots en dergelijke. Biters beginnen wel steeds meer aan te dringen. Had ook wat flamethrower turrets geplaatst, dus mijn hele natuurlijke bescherming in het zuiden was verdwenen. Nu daar de boel flink aan het versterken. Ook al een biter nest opgeruimd, weet alleen nooit of dat nou wel of geen goed idee is.
Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.

En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 01:36:59 #244
159966 lifeblind
pi_180437697
Overigens, zei daar iemand robots? 8-)

(is een oude megabase van me die ik in v0.15 had)

pi_180443746
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 01:34 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ja! De truuk met biters is zorgen dat ze buiten je polution blijven, dan vallen ze namelijk niet aan. Polution triggerd ze namelijk. Ze evolueren ook samen met hoeveel research je gedaan hebt, dus als je je defense nog niet helemaal op orde hebt, moet je niet al te hard gaan daarmee nog.
Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

quote:
En als je eenmaal zo ver bent dat je alles op orde hebt, ga je dit soort shit doen :7

(artillery train en turretcreepen met lasers)

[ afbeelding ]
Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 11:57:28 #246
159966 lifeblind
pi_180443919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik me een beetje vergist heb. Mijn gedachte was meer dat je altijd maar wat aan het researchen moet zijn ook al heb je het niet direct nodig omdat je anders je capaciteit / tijd verspilt.

Tot op zekere hoogte klopt dat ook hoor, het is voornamelijk een kwestie van prioriteiten stellen. De eerste paar uur van een map zet ik alleen hier en daar wat turrets neer die ik handmatig bijvul/repair, en probeer ik al zoveel mogelijk met radars te coveren, tot ik een beetje een idee heb waar ik bepaalde dingen wil bouwen, afhankelijk van waar orefields zijn. Dingen zoals hoe m'n treinnetwerk zal gaan lopen, waar ik stations/stackers etc ga bouwen, welke richting m'n mainbus gaat. Daarna bouw ik een gigantische muur om m'n basis heen, zodat ik minimaal wel een basis heb van 6 x 6 radarvelden zeg maar. Het is aardig tijdrovend, maar als ik dat eenmaal heb staan hoef ik eigenlijk amper iets te doen aan mn defenses.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:45 schreef Monolith het volgende:

Ik heb m'n eerste nest nog gewoon vrij probleemloos kunnen mollen met m'n auto. Gewoon bij het aanrijden op de nests schieten en vervolgen achteruitrijdend naar je turrets de biters mollen. :P
Dat zal ook wel minder worden naarmate ze evolueren.
Klopt ja, biters worden langzaamaan sterker, wordt ook wel aangegeven met de zgn. 'evolution factor', wat een percentage is wat als een soort multiplier werkt. Vanaf een bepaalde hoeveelheid zullen er dus sterkere biters zijn, tot je uiteindelijk zgn Behemoths krijgt, dus gigantisch sterk zijn, en je kunnen oneshotten als je geen power armor draagt. Maar goed, uranium ammo helpt :D
pi_180444000
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07:25 #248
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_180444076
Heeft inderdaad geen ander nut dan wat uitdaging. Ik zet ze dan ook altijd uit.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 12:08:05 #249
159966 lifeblind
pi_180444091
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef mschol het volgende:
dienen die biters nog ergens voor?

voorheen had je alien dingen nodig voor je research en dat is eruit gehaald, nu heb ik het idee dat het niet meer dan een opvulling is om nog wat uitdaging te geven?
Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
pi_180444168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:08 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Correct, vanaf 0.15 is alien science eruit gehaald en bestaan ze alleen nog maar om het spel 'moeilijker' te maken, al lijkt het alsof deathworlds in 0.16 niet echt heel veel moeilijker zijn dan een normale setting.
hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
pi_180447493
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:12 schreef mschol het volgende:

[..]

hmm, oke niet dat ik het vervelwnd vind, zo kan ik mij richten op fabriekjes proberen te bouwen en die biters lekker links laten liggen
Ik vind het wel een leuke toevoeging. Zit nog in m'n eerste potje wat aan te klooien dus echt aan de slag met zaken als een main bus doe ik nog niet. Gezien m'n opzet is robot logistics wel noodzakelijk binnenkort, want het is een redelijk chaos geworden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2018 @ 15:14:45 #252
159966 lifeblind
pi_180447862
Dingen als een main bus enzo zijn dingen die je op een gegeven moment vanzelf wel uitvind, de eerste 20 / 30 uur van het spel kun je beter sowieso eerst een hoop zelf aanklooien om uit te zoeken hoe 't nou precies werkt.

Dat is wel een beetje 't nadeel van sommige youtube video. KoS bijvoorbeeld heeft heel strict alles uitgepland wat voor een beginner tutorial niet echt heel nuttig is. Ben haar eigenlijk ook pas gaan volgen nadat ik zelf een hoop aangekloot had, al was de eerste keer spelen voor mij samen met iemand die toen al 100+ uur in het spel had zitten :P
pi_180458657
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180458685
Ik haal deze ook weer eens uit het stof, heb zin om ergens structuur in aan te brengen, en ik was het bijna al in mijn werk aan het doen, dat kunnen we niet hebben natuurlijk.
-nee-
pi_180468248
Een hele tijd bezig geweest met een mega base met treinen tussen bepaalde delen met Angels en Bob's mods. Maar m'n pc kan het nu niet meer aan, stottert teveel bij het bewegen ;(
Toch maar weer terug naar spelen zonder Angel's en Bobs mods ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:24:04 #256
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_180469127
Vooral Angels maakt eea bijzonder complex ... met alleen Bobs (of Angels) speelt het leuker imho
Dum de dum
pi_180469200
Juist dat complexe van Angels vond ik heerlijk om uit te vogelen, maar je hebt uiteindelijk zoveel entities op je map staan dat je een betere cpu nodig hebt dan die van mij. :{
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_180516633
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:18 schreef Monolith het volgende:
Vanavond even met een tank even een rondje nests gedaan. Dat ging wel heel makkelijk.
Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer . :P
Redacted
pi_180516787
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Als je de hele map rood wordt dan is een tank helemaal niks meer . :P
Dat geloof ik graag. Ben nu een raket aan het bouwen, dus de biters worden flink wat aggresiever. :P
Vooralsnog houdt m'n verdediging het wel aardig dus even dit potje afronden en daarna echt een serieus potje doen met een wat beter gestructureerde fabriek en dergelijke.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2018 @ 17:39:46 #260
159966 lifeblind
pi_180518025
Afgelopen weekend zo'n 25 uur besteed op een nieuwe map om er achter te komen dat de iron ore generation best wel klote was op die mapseed }:| Sowieso is in vanilla 0.16 de resource generation nogal bagger, maar aangezien ik nog bezig ben met wat achievements kan ik RSO niet gebruiken...

Vanavond maar aan een nieuwe map beginnen dus :D
  † In Memoriam † maandag 16 juli 2018 @ 17:44:34 #261
159966 lifeblind
pi_180518101
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
pi_180557439
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985

nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science

hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?

inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
pi_180557602
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Ik zeg doen.
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 14:00:43 #264
159966 lifeblind
pi_180557657
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:47 schreef mschol het volgende:
Ik ben weer eens begonnen en heb nu een klein stuk gebouwd (geen biters/pollution enzo, dus beetje sandbox)

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1444214985

nou loop ik in het begin altijd te klooien met mooie setups, maar ik zit zelf een beetje in de knoop met de belt productie (onderin) (en de inserter productie in mindere mate) voor groene science

hoe doen jullie dat, qua setup "vroeg" in de game?

inserters kan ik wel herdesignen om hem ook van zuid naar noord te laten lopen overigens
Ik weet ondertussen precies hoe ik m'n main bus ga laten lopen, dus gebruik ik ghosts om alvast alles te plannen zoals ik 't wil, en verder, heel, veel ruimte overlaten. Gisteren bezig geweest aan een nieuwe map, zal eens wat screenshots posten vanavond.

In principe gebruik ik een aantal blueprints voor een mall en wat standaard green chip production, en science, die ik langzaam aanvul met wat ik nodig heb. M'n smelter arrays zet ik ook alvast op zoals ik ze wil gebruiken totdat ik beaconed electric smelters heb. Die begin ik met normale stone furnaces, die ik later upgrade naar steel, en daarbij ook de belts upgrade van yellow naar red, en laat genoeg ruimte aan zijkant over om een fatsoenlijk treinstation te bouwen om alles via trein binnen te halen, aangezien ik altijd alleen maar op railworlds speel.
pi_180560030
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef lifeblind het volgende:
Overigens, zomaar een idee, maar misschien een FOK!community-server voor Factorio beginnen? Wellicht leuk en handig om ideeen enzo uit te wisselen, en gewoon een smerig grote megabase te bouwen.
Server is geen probleem Verbinding al helemaal niet,vraag is alleen of ik hem dan 24 uur wil gaan hosten. :P Opzich best tof idee. Heeft iemand nog een Server over? Als in Server hardware die ik voor goedkoop kan overnemen, juist voor dit doel? :P

[ Bericht 11% gewijzigd door cablegunmaster op 18-07-2018 16:07:31 ]
Redacted
pi_180560126
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 18:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik bedoelde handmatig de geproduceerde blauwe science packs in een lab dumpen. Die lab setup met inserters die ze weer door verdelen had ik al in een tutorial gezien, dus die gebruik ik ook. ;)
Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . O+ Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter. :P
Redacted
pi_180560144
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2018 20:52 schreef Droopie het volgende:
Vinden jullie het leuk om tutorials te kijken of is het zelf ontdekken toffer?

Ik ga niet zeggen dat het spel te makkelijk wordt door dat allemaal te bekijken, maar anderzijds wordt het net een copy/ past game
Nou beetje van beiden, maar het gaat erom dat je alles kan automatiseren op een bepaalde manier. O+ Uitvogelen en combineren beetje van beide er is meer dan genoeg om je bezig te houden.
Redacted
pi_180560408
Ik vind tutorials kijken pas leuk als ik alle gameplay elementen heb leren kennen en mijn plafond van creativiteit bereikt heb. Dat proces van autonoom ontdekken past bij een game als deze. Als ik niks meer bijleer of iets niet snap, dan ga ik pas online. :P
-nee-
pi_180560477
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:05 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Tijdelijk indumpen en later nieuwe belt langs zetten om het te automatiseren . O+ Kwestie van hoe meer je automatiseerd des te beter. :P
Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 18 juli 2018 @ 16:26:11 #270
159966 lifeblind
pi_180560585
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja ik dacht ik rond even snel af en dan ga ik een nieuw potje doen met een veel ruimere opzet, main bus en meer van dat soort zaken. Alleen wist ik niet dat er ook nog een satelliet in die raket moest, dus ik moet weer science packs gaan produceren, automation 3 onderzoeken en dan die gele production dingetjes neerplempen voor het bouwen van de satelliet.
Ah, die fout heeft bijna iedereen gemaakt met z'n eerste raket :D

Overigens, je kan er ook iets anders in stoppen en lanceren :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')