alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.quote:Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:
[..]
dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uitquote:Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
even mee aan het proberen geslagen vanavondquote:Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Flow Control
Lighted Electric Poles +
Squeek through
Auto fill
Even distribution
Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen
Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.quote:
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevorenquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna.
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.quote:
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerdquote:Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base?
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.quote:Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.
Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.
Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd
Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes
Main bus is heilig!quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus.
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goedquote:Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Main bus is heilig!
Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters!quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:12 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed
Ik speel wel met creepers. , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters!
En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook
Artillery trainsquote:Op woensdag 11 juli 2018 13:22 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Ah daar moet ik nog mee beginnen . Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.quote:
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:00 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Ah daar moet ik nog mee beginnen . Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:07 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.
De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.
Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schietenquote:Op woensdag 11 juli 2018 14:18 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Een trainbus... dus?quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:
[..]
Main bus is heilig!
Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen
Nucleaire artillery trains Gewoon alles plat nuken.quote:
Tank + personal repair bots Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd.quote:Op woensdag 11 juli 2018 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Een trainbus... dus?
[..]
Nucleaire artillery trains Gewoon alles plat nuken.
Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn
In dat geval!quote:Op woensdag 11 juli 2018 21:34 schreef Droopie het volgende:
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas
(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |