abonnement Unibet Coolblue
pi_180348759
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 08:10 schreef mschol het volgende:

[..]

dat deed ik voor mods ook maar dat was alsnog een drama/gedoe voor bochten enzo.
alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Redacted
pi_180348881
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 09:32 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

alles 1 naar voren? en dan alles op 1 lijn houden? :P Water heb je 1 vakje voor gereserveerd over de hele lengte , stuur je wel plannen / images later.
Dat was doorgaans ook mijn oplossing, maar deze mod geeft toch net even wat meer vrijheid en werkruimte. En eerlijk is eerlijk, zo'n rij pipes ziet er eigenlijk ook wel lekker industrieel uit :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_180365605
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 00:05 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Flow Control

Lighted Electric Poles +

Squeek through

Auto fill

Even distribution

Die laatste is verreweg één van de beste. Maakt het mogelijk om stacks gelijkwaardig te verdelen over meerdere containers/furnaces/turrets/whatever. Dat is er één waar ik echt niet meer zonder wil spelen _O_

Er zijn nog wel meer van die quality of life mods die het spel zelf weinig veranderen, maar alles gewoon net iets fijner maken.
even mee aan het proberen geslagen vanavond :)
Zelf wel een long reach mod geinstalleerd

autofill geeft error, maar oplossing ook al gespot..

landfill optie is trouwens wel errug fijn :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 09-07-2018 23:31:51 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 juli 2018 @ 10:29:16 #214
159966 lifeblind
pi_180371089
Verrek, compleet vergeten dat dit topic bestond. Ondertussen in een half jaar 500 uur speeltijd er bij. Megabases bouwen is verslavend :+

Ik ben eigenlijk compleet afgestapt van mods gebruiken, al zijn dingen als Squeek Through wel fijn soms, al is het meestal niet zo'n probleem als je gewoon fatsoenlijk planned. Sowieso heb ik nog een paar achievements op steam te halen dus dat wordt dan sowieso nog even zonder mods. Daarna maar eens een poging wagen aan Bob's & Angels
pi_180394465
quote:
Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:17:53 #217
159966 lifeblind
pi_180394567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
:N :{w
pi_180394707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:17 schreef lifeblind het volgende:

[..]

:N :{w
Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:33:34 #219
159966 lifeblind
pi_180394917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:25 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Werkt best aardig en zo speelt het meerendeel, het finetunen komt daarna. :P
Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
pi_180394925
quote:
Hmm, ik probeerde eigenlijk gelijk al het 'kistjes vullen' te vermijden en echt volledig geautomatiseerde (elektrische) productielijnen op te zetten. Ging op zich wel prima. Voor de beginners heb je tegenwoordig ook die campagnes die je wel iets van basiskennis opleveren over hoe je de boel opzet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 11:36:58 #221
159966 lifeblind
pi_180395006
Als ik een nieuwe map begin, heb ik altijd wel zo snel mogelijk wat miners en furnaces die in ieder geval wat kistjes vullen, zodat ik in ieder geval wel wat voorhanden heb. Ook meestal wel iets om cogs en copper wires te maken, zodat ik die meuk niet hoef te handcraften, want da's gewoon zonde van de tijd. Die dingen bouw ik dan ook meestal gewoon op de orefields waar ik op ongeveer start, zodat mn uiteindelijke mainbus en overige productielijnen in ieder geval niet in de weg zitten.

Maar goed, ik begin amper een nieuwe map, aangezien ik gemiddeld 100 tot 150 uur op een map speel :7
pi_180395762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Wat is dat een beginner? je gaat er gewoon keihard diep in het spel en dan maakje gigantische gebieden voor 1 ding. en dan heb je een giga base? :P
Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Hell To The Liars
pi_180396293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 11:33 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Nah, je loopt dan gigantisch in de problemen met de productie. Sowieso is de definitie van een megabase over het algemeen 1 rocket per minute, en 1000 science packs (van iedere kleur) per minute, wat je nooit gaat redden door maar gewoon heel veel te bouwen, aangezien een hoop productielijnen samen moeten komen. Het is voornamelijk heel veel plannen vantevoren
Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:04 #224
159966 lifeblind
pi_180396384
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:50 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ach daarvoor heb je op latere termijn de bouwertjes die alles demolishen en rebuilden, maarja dat kost ook weer tijd. Dus beter in 1x goed.
Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
pi_180396510
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Probleem is ook dat je nog al snel een spaghetti krijgt van alles en nog wat door elkaar heen, met een hoop quickfixes om maar snel iets te proberen te verbeteren.

Nou moet ik zeggen dat zolang je je main bus vanaf het eerste moment al goed op orde hebt, en hiernaast genoeg ruimte overhoud, het over het algemeen geen probleem is om redelijk ver te komen.

Al moet ik zeggen dat ik voornamelijk trainworlds speel waarbij ik sowieso redelijk modulair alles opzet, en het midden van mn base uiteindelijk niet zo heel veel meer doet, behalve dat 't een grote mall en storage is.
Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Redacted
pi_180396566
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 12:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Na 10 minuten had ik genoeg dingen gezien die ik in de tutorial niet heb geleerd :P

Maar ik zag ook een filmpje met tips en trucs met een kernreactor.
Ik ben pas bij de groene flesjes :')
Ik zit een beetje bij de blauwe / grijze nog. Heb net de blauwe circuit dingetjes geautomatiseerd qua productie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:06:46 #227
159966 lifeblind
pi_180396629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah ik heb het vergelijkbaar ... begin ook altijd met een grote bus. O+
Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
pi_180396740
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:15:58 #229
159966 lifeblind
pi_180396838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:12 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Daar tussenin zit ik nu , tussen mainbus en treinen. komen al wat treinen aan die het halen maar nog niet voldoende om de bus te blijven vullen. gewoon 2- 3 - 4 meer territorys claimen en dan komt het goed O+

Ik speel wel met creepers. :@ , het verlangzaamt een beetje maar geeft wel een uitdaging.
Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
pi_180396978
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ach, zelfs biters systematisch uitroeien kun je automatiseren :D Ik claim zelf altijd een redelijk groot gebied om mn base heen waar ik in ieder geval alle resources binnen heb om mn eerste paar rockets te kunnen lanceren (en een los, groot veld voor een paar solar farms), en bouw daar muren omheen (dubbele dikte), met een yellow belt er langs om turrets te voorzien van ammo. Gelukkig is de AI van biters dermate stom dat ze altijd bottlenecken op dezelfde punten, dus is het een kwestie van wat chokepoints maken waar ze altijd langs moeten. Nooit last van biters! ^O^

En met de recent toegevoegde artillery train is het uitbreiden van je basis sowieso heel makkelijk geworden, en nog leuk ook :D
Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:06 #231
159966 lifeblind
pi_180397568
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:22 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat automatiseren? dat uitroeien? :P Alles kan maar nog geen voorbeelden gezien daarvan. als in dat je "expand" en dan uitroeit, al heb ik wel een auto build bot gezien die automatisch vierkantjes claimde, en zichzelf steeds met die vierkantjes kon uitbreiden.
Artillery trains :+
pi_180397703
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:07:25 #233
159966 lifeblind
pi_180397834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:00 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah daar moet ik nog mee beginnen . O+ Lijkt me tof om te doen. zover was ik in deze build nog niet, ik had nog geen nuclear power.
Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
pi_180398063
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:07 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Ik doe het ook pas als ik mn basis enigzins op orde heb, en een volledig gesloten muur om m'n basis heb, anders wordt het echt een drama aangezien je namelijk een volledig nest aggro'd wanneer je ze bestookt met raketten. Voor daadwerkelijk uitbreiden van mn basis gebruik ik dan twee treinen.

De eerste trein is m'n normale building train van 4 of 5 wagons met alle meuk die ik nodig heb om de meeste dingen te kunnen maken (dus zit vol met rails, powerlines, belts, inserters, productivity/speed modules, noem maar op), en mn artillery train er naast op het 2e spoor, met 2 wagons vol met shells. Sowieso doe ik altijd treinsporen van 4 tracks, 2 heen, 2 terug. In het begin is dat even lastig, maar zodra je bots hebt, is 't een kwestie van blueprints neerplempen en je kan op je gemak doorkachelen. Dan om de zoveel tijd een paar laserturrets neerkwakken, alles in range van je artillery train bestoken met raketten, en dan 5 minuten genieten van een slachtpartij a la tower defense.

Sowieso als biters buiten je pollution range zitten, komen ze niet naar je toe, en dat kun je prima oplossen met vaste artillery guns om ze op afstand te houden zodra ze nieuwe nests bouwen. Het enige lastige is dat de evolution factor natuurlijk omhoog gaat wanneer je meer research doet (het is geen 1-op-1 relatie ertussen, maar is wel verbonden). Maar tegen de tijd dat je behemoths aan je deur hebt, is je basis al wel zover dat dat geen probleem is.
Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Redacted
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:21:03 #235
159966 lifeblind
pi_180398126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:18 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Uitbreiden met behemoths vind ik irritant... dat duurt zolang. ik was fan van de "Laser" turrets met electricteits paaltjes blueprints . voordat de artillery uitkwam.
Oh lasers gebruik ik ook langs mn muur hoor, uiteindelijk plaats ik ze langs mn normale gunturrets. Ik wacht er alleen wel altijd mee totdat ik ze los van stroom kan voorzien, aangezien je een gigantische dip in je stroomverbruik krijgt wanneer er 30 laserturrets tegelijk op alles beginnen te schieten :+

En behemoths gaan uiteindelijk een stuk sneller dood wanneer je infinite research doet in turret damage.
pi_180398210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Main bus is heilig! O+

Maar goed, uiteindelijk vervang ik mijn main bus van belts uiteindelijk altijd door een bus van treinen :+
Een trainbus... dus? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:54 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Artillery trains :+
Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
No amount of money ever bought a second of time.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 14:26:30 #237
159966 lifeblind
pi_180398270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:24 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een trainbus... dus? :P

[..]

Nucleaire artillery trains :+ Gewoon alles plat nuken.

Tot de biters je trollen en een nest bouwen in range van je spoorlijn ;(
Tank + personal repair bots :7 Zolang je niet vast komt te zitten en je niet te veel vooruit rijd van je bots, wordt alle damage die je krijgt meteen weer gerepareerd.
pi_180398988
ik vind het om de een of andere reden altijd lastig dat begin uit te zoeken: waar begin ik mijn main bus en waar zet ik alles neer..

als eenmaal die bus enigsinds ligt, kan ik daar wel op uitbreiden vaak
pi_180409195
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
Hell To The Liars
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2018 @ 22:37:06 #240
159966 lifeblind
pi_180411629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:34 schreef Droopie het volgende:
Voor goede tips voor beginners en evt youtube filmpjes hou ik mij aanbevolen.
Dit weekend eens vol gas :)

(waarschijnlijk met proberen de eerste treinmissie te voltooien :P)
In dat geval!

Nilaus - https://www.youtube.com/channel/UCD80bzqJh1N7lOqn7n0vKTg

Xterminator - https://www.youtube.com/channel/UC5StrkKVnU2xkjV0mVJ9yTw

Factorio subreddit: https://www.reddit.com/r/factorio/

Blueprints: https://factorioprints.com/

Calculator voor ratios: https://doomeer.com/factorio/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')