abonnement Unibet Coolblue
pi_455022
Cindy komt niet meer terug in het BB huis.
De redactie heeft dit laten weten aan Annet in de dagboekkamer en in een brief aan de bewoners. Volgens de redactie was Cindy niet ziek, maar wel zeer ongelukkig.

De redactie zegt teleurgesteld te zijn in de bewoners die, behalve Annet en Bianca, geen poot hebben uitgestoken voor Cindy.

Hear hear!

[Dit bericht is gewijzigd door Xenia op 09-11-2000 15:01]

  donderdag 9 november 2000 @ 15:05:02 #2
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_455040
Hier uit blijkt maar weer dat je geen dier in huis moet nemen als de bewoners er zelf niet achter staan.
BB is hier goed mee in de fout gegaan en probeert nu de schuld af te schuiven op de bewoners, zoals ze al eerder in de uitzendingen hebben gedaan. Een geit is tenslotte geen huisdier dat vertroetelt kan worden, zoals ze graag gehoopt hadden.

Cindy is nu vroegtijdig het huis uitgehaald voor er nog meer acties konden plaats vinden in de live uitzending van vanavond.

P.S. de weekopdracht van volgende week kan hier door ook niet door gaan. Het leek me nou net zo leuk dat bokje rijden

Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  donderdag 9 november 2000 @ 15:17:54 #3
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_455100
Foutje bedankt.

Het had de BB redaktie gesierd als ze zelf de schuld hiervan op zich hadden genomen. Het is niet zozeer dat een geit niet had gekund. Dit was een overdreven gevoelige geit. Elke andere geit trekt zich over het algemeen niks aan van mensen.

pi_455115
Inderdaad, geheel de fout van Veronica. Ze moeten geen dier aan de bewoners geven als die dat niet willen, zeker niet een geit die niemand begrijpt. Bovendien was het de laatste weken zulk slecht weer dat het logisch is dat de bewoners (en de geit) nou eenmaal liever binnen zitten...

Eigen schuld!!

O+. Ripley. O+.
pi_455151
De bewoners hebben niks te willen, moeten ze maar niet in het huis gaan zitten.
I'm not small, You're just all so big.
pi_455194
De bewoners hebben misschien niks te willen maar hoeven ook niet alles te pikken.
Ik vind dat de bewoners geen toneel hebben hoeven spelen om te doen alsof ze het leuk vonden, opgescheept te worden met zo'n jammerende geit. Veronica zit goed fout met haar eigen regels. En zou er goed aan doen in de TV-uitzending de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat dit idee geen succes was, zonder hiermede de bewoners aan te vallen.
Ik denk derhalve ik ben
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2000 @ 16:00:01 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_455256
Ik krijg ineens enorme trek in shoarma.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 09-11-2000 16:00]

pi_455308
Van de BB-site:


Cindy is weg

Kim en Annet zijn naar de dagboekkamer geroepen. Cindy moest eerder al in de dagboekkamer verschijnen. Annet en Kim krijgen op hun beurt te horen dat Cindy definitief weg is.

Kim vertelt: "Cindy was hier niet gelukkig en is nu terug naar huis. Het gaat nu wel weer goed met haar." De andere bewoners reageren zeer verrast. "We hebben ook nog een envelop gekregen", vervolgt Kim. Hierin blijkt een brief te zitten met een korte verklaring. Het komt er op neer dat de bewoners niet in staat zijn geweest goed voor Cindy te zorgen. Big Brother heeft wel complimenten voor Bianca en Annet. De anderen krijgen een serieuze veeg uit de pan. Volgens Big Brother hebben ze heel veel reacties gekregen van boze kijkers, vandaar dit besluit. Iedereen is even stil.

Dan zegt Ferdi meteen: "We wisten dit toch al." Hieke probeert de spanning wat weg te nemen en zegt dat niemand zich schuldig hoeft te voelen. Maar Annet doet dat wel. En Robin doet er nog een schepje bovenop door te zeggen dat je niet 24 uur voor een geit kunt zorgen, zoals Annet deed. Even later doet Robin het gemekker van Cindy na en dat is de druppel voor Annet. Ze begint te huilen. Ze vindt het verschrikkelijk dat ze gefaald hebben in hun opdracht en betrekt het meteen op zichzelf. "Had ik het allemaal zelf maar gedaan", zegt Annet door haar tranen heen. Dan is het weer stil. Cindy is inmiddels al uit de tuin gehaald.

pi_455312
quote:
Op 09 november 2000 16:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik krijg ineens enorme trek in shoarma.
wat heeft dat er nu mee te maken. Shoarma komt van eeen lam, lamzak.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_455313
quote:
Op 09 november 2000 16:00 schreef SunChaser het volgende:
Ik krijg ineens enorme trek in shoarma.
doe niet zo schaapachtig!
Ik ben online
  Redactie Frontpage donderdag 9 november 2000 @ 16:20:31 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_455319
pffffff, doe dan maar een pittabroodje met geitenkaas, stelletje mekkeraars
  donderdag 9 november 2000 @ 16:42:47 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_455421
Ik heb ineens weer een ontzettende hekel aan die redactie. Wat een onverantwoorde beslissing om zo'n beest alleen in zo'n tuin te zetten. En iedereen moest het maar leuk vinden bah !
Wat ze nu proberen is helemaal te zot, de schuld afschuiven op de bewoners. Dat kan natuurlijk ook heel makkelijk door de beelden te manipuleren. Maar niet de bewoners zaten fout, maar de redactie. De bewoners hebben precies dat gedaan wat zo'n beest als basis nodig heeft: verzorgen.
Zoals zovelen al zeiden het is geen huis/troeteldier. Dat beest moet bij andere beesten staan en niet gedropt worden in een groep mensen die een spelletje aan het spelen zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 9 november 2000 @ 16:57:59 #13
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_455478
09-11-2000 || 15:00 uur

Cindy in het nieuws

De Big Brother-geit Cindy krijgt aandacht in de media.

Voorpaginanieuws

In de donderdageditie van de krant Sp!ts prijkte een artikel over haar op de voorpagina. Veel kijkers vinden dat Cindy wordt verwaarloosd. Karin Bouwknegt, voorlichter van BB, vertelt dat niemand zich zorgen hoeft te maken over het diertje.

Bouwknegt stelt iedereen gerust. Zij deelt mee dat het ‘zowel geestelijk als fysiek’ zeer goed gaat met Cindy. De dierenarts die de huisgeit heeft onderzocht, verklaarde dat ze in een goede conditie verkeert en een dikke wintervacht heeft ontwikkeld. Daarnaast constateert Bouwknegt dat de band tussen Cindy en de bewoners steeds hechter wordt. Aan aandacht geen gebrek. ‘Welke geit wordt 24 uur per dag door camera’s in de gaten gehouden?’, voegt ze eraan toe.

De Dierenbescherming kondigde woensdag een actie aan in een persbericht. Haar motto is ‘Nomineer geit Cindy uit het Big Brother huis’. De organisatie vindt overigens dat ook de kippen niet goed worden behandeld. Ze roept Veronica op alle dieren te laten vertrekken.

Later deze middag...

De persdienst van Veronica heeft inmiddels een officiële verklaring opgesteld waarin wordt uitgelegd waarom toch het besluit is genomen om Cindy uit de tuin van het Big Brother-huis te halen:
"Vandaag is door de redactie van Big Brother besloten om Cindy met zijn baasje te herenigen. Dit besluit is genomen naar aanleiding van de bezorgdheid bij vele kijkers van Big Brother over het welzijn van de huisgeit. Cindy heeft haar tijd in de tuin van het Big Brother-huis goede gezondheid doorgebracht. Enkele beelden en uitspraken van de bewoners over Cindy hebben echter aanleiding tot ongerustheid gegeven. Voor Big Brother staat bovenaan dat de kijker plezier moet beleven aan de real life soap. Big Brother wilde de bewoners met de komst van Cindy laten voelen hoe het is om als stadsmensen een band op te bouwen met een dier. Dit vormt tevens onderdeel van het back-to-basic principe. Dat de meningen van de bewoners over haar komst verdeeld bleken te zijn en hoe zij hiermee om zijn gegaan is duidelijk in beeld gebracht. De bewoners hebben de kijker niet kunnen overtuigen van een goede omgang met het dier."

Lees ook de special als je meer informatie wilt.

M.N., M.R.


Van de BB-site

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_456500
Ach ja, Veronica was natuurlijk veels te bang voor eventuele acties van 'dierenbeschermingsorganisaties' vanavond.
٩๏̯͡๏)۶
pi_456531
Big Brother wilde de bewoners met de komst van Cindy laten voelen hoe het is om als stadsmensen een band op te bouwen met een dier.

Wordt er nou nooit aan dat dier gedacht dan ??
Welk beest wil nou met van die stadjes in 1 huis ?

Een plattelander (en gek op dieren, vooral gemarineerd en dan op de grill mmmmmmmm

  donderdag 9 november 2000 @ 22:07:51 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_456538
Ik snap nog steeds niet waarom mensen het verzorgen van een geit 'niet' vinden kunnen als een verantwoordelijkheid voor de BB-bewoners. Okee, naar de geit toe vind ik het onverstandig, want zelfs de kippen verzorgen bleek de eerste weken al te zwaar (en hiervoor geldt dus niet het Hypokrieke-excuus: 'Daar hebben we niet voor getekend, dat staat niet in de regels').

Waarom vinden we het hier met zijn allen volkomen normaal dat die nitwits Bungee-lancerend zelfgepunnikte vlaggen zwaaien, of in een afgebakende crime-scene mekaar gaan zitten voorlezen met het enthousiasme van een gefossiliseerde luiaard, maar is het zorgen voor een beestje ineens een te zware en onmenselijke opgave voor die arme bewoners

Donder nou effe gauw een eind op... Die lui hebben de godverdomde dag geen FUCK te doen, kunnen alleen maar zichzelf on-noe-me-lijk interessant zitten te vinden -of het nou nagellak betreft (hè Georgie, meid?) of de schrijversaspiraties van een taalkundig gehandicapte dwarrel- maar de energie, de moeite en het respect opbrengen voor een levend wezen gaat werkelijk te ver.
Is dit niet gewoon een indicatie voor het reptielenniveau waarop deze talentloze diva's emotioneel functioneren? Ik denk van wel. Die lethargische desinteresse voor andere levende wezens in het microscopische IK-universum dat het BB-huis is, is tekenend voor hun karakters, en vooral het gebrek eraan.
De readctie heeft een inschattingsfout gemaakt, inderdaad, maar dat zegt heel veel meer over de bewoners dan over de redactie.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_456554
V,

I'm not worthy...

pi_456562
Lekkerbelangrijk.nfo
pi_456579
Helemaal mee eens Verbal, nog te besodemieterd om de zorg voor een levend wezen op zich te willen nemen, het is immers "maar" vee. Helemaal eng wordt het als degene met de grootste muil zich ineens het gedrag aan gaat meten alsof hij werkelijk om het dier zou geven, dit na ingeseind te zijn in de DBK en dus alleen bedoeld om zieltjes te winnen.

Viel op het laatste moment toch nog uit z'n rol, eerste reactie van Robin: hoeven we tenminste geen schijt meer op te ruimen!

pi_456628
die geit had gewoon een geit nodig, en dan een echte, geen mensengeit
Voo durft gewoon niet de waarheid tegen de bewoners te zeggen; dat de redactie superfout zat.
Al hadden ze de geit in de huiskamer hadden gehuisvest, dan nog was dat beest dood ongelukkig geweest.
Het enige wat ze als bewoners hadden kunnen doen was vragen om nog een echte geit, maar ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan gingen...
Ik ben voor de bewoners en Cindy erg blij dat het beestje nu is waar ze gelukkig KAN zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door acinom op 09-11-2000 22:37]

  donderdag 9 november 2000 @ 22:42:25 #21
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_456649
quote:
Op 09 november 2000 22:36 schreef acinom het volgende:
Voo durft gewoon niet de waarheid tegen de bewoners te zeggen; dat de redactie superfout zat.
Alleen in hun overschatting van de bewoners zaten ze fout.
quote:
Al hadden ze de geit in de huiskamer hadden gehuisvest, dan nog was dat beest dood ongelukkig geweest.
Dat weet jij niet, en ik ook niet. Wat stuitend is, is de absolute afwezigheid van ook maar een greintje menselijkheid. Je zou op een gegeven moment een bepaalde mate van empathie gaan verwachten, maar bij 90% van de bewoners bleef die achterwege. Diep en diep tragisch.
quote:
Ik ben voor de bewoners en Cindy erg blij dat het beestje nu is waar ze gelukkig KAN zijn.
Ik ben alleen blij voor Cindy...

V

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')