abonnement Unibet Coolblue
pi_454915
We zullen zien, in ieder geval verscheen dit op de officiele BB-site:

Hoe betrouwbaar zijn polls?

Vanavond gaat het gebeuren. Een van de vier genomineerden, Koos, Annet, Robin of Kim zal het huis moeten verlaten. Maar wie? Een rondje polls geeft de volgende uitslag: Annet staat overal op de eerste plaats met, afhankelijk van het aantal stemmers, gemiddeld 48%, Robin komt op de tweede plaats met gemiddeld 25%. Koos en Kim wisselen met een derde of een vierde plaats. Het gemiddelde toont echter aan dat Kim net onder Koos staat en dus op de vierde plaats komt.

De populairste bewoner op deze site ) is op dit moment Robin (7,8), gevolgd door Koos (7,1) en Kim (6,6). Annet staat onderaan met een cijfer van 6,3(gemeten naar de poll waar je een cijfer tussen de 1 en de 10 kunt geven. Alles wijst er dus op dat Annet vanavond het huis zal moeten verlaten. Robin is op onze site populairder dan andere polls zeggen, terwijl de populariteit rond Annet hetzelfde is. Maar hoe betrouwbaar zijn de polls?

Neem de exit van Ed. Iedereen wist het allang van tevoren. Ed was degene die weg moest. Logisch toch, want hij was er het laatst bijgekomen. Maar zo logisch was het niet. Volgens diverse online-polls ging de strijd tussen Annet en Ed, maar het verschil was erg miniem. Sterker nog, volgens de meeste polls moest Annet het huis verlaten. Wat bleek tijdens de uitzending? Het was niet Annet maar Ed die het huis moest verlaten en het verschil was juist heel groot. Ed was duidelijk de grote verliezer met 70%. De rest van de stemmen was verdeeld tussen Annet en Georgie.

Hoe je het ook wendt of keert, je moet goed uitkijken met de interpretaties van polls. Kijk maar naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Alle polls riepen Bush al uit tot nieuwe president, een uur later is niets meer zeker. En zo is het bij Big Brother ook. Op dit moment is niets zeker en zullen alle vier de bewoners hun koffer moeten pakken. Geen van de vier bewoners wil weg en toch zal iemand het huis moeten verlaten. Als Annet blijft, heeft ze gezegd dat ze een week in het geitenhok zou slapen. En alleen al deze opmerkelijke uitspraak maakt dat ze eigenlijk nog een week zou moeten blijven.

Pas rond de klok van halftwaalf vanavond, zal Beau het verlossende woord uitspreken en weten we het zeker: Annet, Koos, Robin of Kim wordt herenigd met familie en vrienden.

Voor de cijfers is gekeken naar de polls van Fokforum (!), Veronica, Big Brother 2000 watchers, Big Brother stembox, Big Brother polls, Restricted.nl en de onze eigen populariteitspoll.

zaad.com -- ik weet ook niet waarom.
pi_454933
Als het niet de bedoeling was van Veronica, dan zijn ze het in ieder geval nu wel. Denkend aan alle manipulatie die er ooit geweest is, verbaast get mij niet.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 14:20:34 #3
862 Arcee
Look closer
pi_454939
quote:
Op 09 november 2000 14:07 schreef zarg_flippo het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, je moet goed uitkijken met de interpretaties van polls. Kijk maar naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Alle polls riepen Bush al uit tot nieuwe president, een uur later is niets meer zeker.
Da's geen goeie vergelijking natuurlijk. Bij de vorige stemronde gaven de polls een heel klein verschil aan tussen Annet en Ed. De uiteindelijk uitslag gaf een enorm verschil aan. Da's bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen wel even anders. Daar ging 't sowieso gelijk op en leek Bush te gaan winnen. Het verschil was zo ontzettend klein, dat er een recount kwam en daardoor was het niet meer zeker. De poll echter klopte wel degelijk met de werkelijkheid en dat kunnen we van de vorige poll van BB absoluut niet zeggen.
pi_454979
Wie zegt ons dat Veronica zich inderdaad netjes houdt aan de mening van het publiek ? Ik zou er echt niet raar van opkijken dat ze de uitslag zelf aanpassen... Wie controleert het aantal stemmen ?
Met appelmoes is het nog een beetje te eten....
pi_454993
Vergeet niet dat een internet-poll en een telefoon-stemming niet met elkaar te vergelijken zijn!! Er kunnen veel niet-internetters naar veronica bellen en dus is een internet-poll niet echt representatief. Het is alleen maar een voorspelling niet meer...

Ik verwacht echter wel dat Annet eruit gaat vanavond. (en ik hoop het ook )

O+. Ripley. O+.
pi_455027
Ik ben het geheel met je eens Smike. Ik ben bijvoorbeeld een fervent Internetpollstemmer (oeh wat een leuk woord voor galgje) maar ik peins er niet over om geld te betalen zodat ik telefonisch mijn stem uit kan brengen.

Wat echter doorslaggevender zal zijn (en was), is die enorme groep van mensen die wel telefonisch stemmen en niet via internet.

Ik kan overigens nog steeds niet geloven dat Ed met zo'n enorme meerderheid weggestemd is. Dat had ik totaal niet verwacht. Echter, ik ga er wel vanuit dat Annet vanavond haar koffer niet in het BB-huis uit zal pakken.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 9 november 2000 @ 15:09:45 #7
2791 RedNax
Just a fool to remember
pi_455064
Het feit dat BB verschil tussen de internetstemmen en de telefoonstemmen niet laat zien in beeld zegt al genoeg. Dit is een mooie manupulatie methode die door niemand te checken is.
Dus vanavond gaat ook vrolijk of Koos of Robin naar huis en blijven de dames keurig zitten. Het is tenslotte nog niet voorgekomen dat een vrouw BB-brother heeft gewonnen in de wereld
Vrouwen zijn er tenslotte nog niet uitgestemd van de vaste groep bewoners
Stel geen vragen waarvan je het antwoord niet wil weten<BR>
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 15:20:39 #8
862 Arcee
Look closer
pi_455110
quote:
Op 09 november 2000 14:52 schreef Smike het volgende:
Vergeet niet dat een internet-poll en een telefoon-stemming niet met elkaar te vergelijken zijn!! Er kunnen veel niet-internetters naar veronica bellen en dus is een internet-poll niet echt representatief. Het is alleen maar een voorspelling niet meer...
Vorig jaar klopten die (Fok!-)polls ook altijd en nu ineens niet meer. Met name 't enorme verschil tussen de Internet-poll en de Annet/Ed uitslag vond ik merkwaardig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 15:26:09 #9
862 Arcee
Look closer
pi_455130
quote:
Op 09 november 2000 15:09 schreef RedNax het volgende:
Vrouwen zijn er tenslotte nog niet uitgestemd van de vaste groep bewoners
Er is überhaupt nog maar één van de vaste groep bewoners uitgestemd.
pi_455698
Op www.big-brother.nl heeft Kim de laagste polulariteit, dit stemt dus niet overeen met de overige polls.
pi_455736
www.voorspel.nu zat vorig constant juist met zijn BB-polls vandaar dat Annetje er nu dus uit gaat...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_455915
ik hoor net in de uitzending dat het een nek aan nek race is wie er uit gaat !!!!!

welke twee zullen dat zijn ?


-----------------------------------
too close to call

  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 19:30:37 #13
862 Arcee
Look closer
pi_455945
quote:
Op 09 november 2000 19:25 schreef bonnie het volgende:
ik hoor net in de uitzending dat het een nek aan nek race is wie er uit gaat !!!!!

welke twee zullen dat zijn ?


Dat geeft dus al weer aan dat 't vaag is...
pi_456021
Nek aan nek tussen Koos en Annet, denk ik...toch niet genoeg raakvlakken met de 'doelgroep'.
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
  donderdag 9 november 2000 @ 19:51:34 #15
7107 MartenJan
Klaar voor de aktie
pi_456048
Tuurlijk zegt Veronica dat het nekaannek is.
Dan bellen er meer mensen....

Dat snappen jullie toch wel ???

Richt je nooit op wie of wat je bent, maar altijd op wie of wat je wilt worden...
pi_456072
Ben ff gaan kijken op de site van VOO. Ze doen alsof het tussen Kim en Annet gaat. Kim staat onderaan met 5.6 en Annet met 5.7 daar net boven.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_456345
quote:
Op 09 november 2000 18:44 schreef Montagui het volgende:
www.voorspel.nu zat vorig constant juist met zijn BB-polls vandaar dat Annetje er nu dus uit gaat...
Ja dat klopt vorig jaar wel. Maar dit jaar dus helemaal niet. En bij de bus en bij BB niet.
Ik was ook verbaasd over het grote Ed verschil.
Dus het kan tussen drie gaan behalve Kim. mij benieuwen.
  Admin donderdag 9 november 2000 @ 21:20:04 #18
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_456354
Op onze frontpage ( http://www.fokzine.net/ ) is de huidige stand van zaken na bijna 1400 stemmen:

Annet 52.3% (704)
Robin 22.3% (301)
Koos 15.7% (212)
Kim 9.4% (127)

Ben benieuwd in hoeverre onze poll klopt

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2000 @ 21:31:41 #19
862 Arcee
Look closer
pi_456404
quote:
Op 09 november 2000 21:20 schreef Danny het volgende:
Op onze frontpage ( http://www.fokzine.net/ ) is de huidige stand van zaken na bijna 1400 stemmen:

Annet 52.3% (704)
Robin 22.3% (301)
Koos 15.7% (212)
Kim 9.4% (127)

Ben benieuwd in hoeverre onze poll klopt


Voor geen meter, ben ik bang. Er gaan twee nek-aan-nek en da's in de FOK!poll absoluut niet zo.
  donderdag 9 november 2000 @ 22:01:40 #20
6694 zarg_flippo
Wat doe ik hier?
pi_456523
Nog even geduld maar hebben... maar een nek aan nek race is door geen enkele poll voorspeld. Ik vermoed (net als vorige week trouwens ) dat het tussen Koos en Annet gaat, al was het alleen maar omdat Koos niet goed lijkt te liggen bij het publiek (hij legde het zowat af tegen Miranda). Dit natuurlijk alleen, als Veronica niet de poll manipuleert

[Dit bericht is gewijzigd door zarg_flippo op 09-11-2000 22:02]

zaad.com -- ik weet ook niet waarom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')