Eh, wat bedoel je kerel? Ik heb alleen wat foto's geplaatst van het Centraal Station dat nog niet eens af is.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Waarom ziet alles er nu al zo ouderwets en goedkoop uit?
Nou gewoon op die renders in de OP.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:39 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Eh, wat bedoel je kerel? Ik heb alleen wat foto's geplaatst van het Centraal Station dat nog niet eens af is.
Alleen op basis van die renders kun je toch nog geen conclusies trekken. Het betreft luchtfoto's van de plaatsen waar de stations van NZ-lijn komen. We kunnen pas conclusies trekken als het ding eind 2017 gaat rijden. Ik denk dat het puik uit gaat zien. Een aantal stations zal verfraaid worden met enorme kunstwerken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:51 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Nou gewoon op die renders in de OP.
En toen ik vanmorgen over het Rokin liep, die rand ligt er al van de ingang en sexy is het niet.
volgens mij valt dat wel mee hoor.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Waarom ziet alles er nu al zo ouderwets en goedkoop uit?
De meeste mensen lezen het topic. En niet vreemd. Interesse voor het volgen van bouwprojecten is een van mijn interesses. Je zou dat een specialistische subinteresse kunnen noemen. Niet iedereen heeft wat mee, kerel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef matthias24 het volgende:
jammer dat er zo weinig mensen op dit topic reageren zeg!
wel heel jammer want ik had eigenlijk gehoopt dat meer mensen hier zouden posten. ik ben zelf ook wel erg geintereseerd in dit soort dingen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De meeste mensen lezen het topic. En niet vreemd. Interesse voor het volgen van bouwprojecten is een van mijn interesses. Je zou dat een specialistische subinteresse kunnen noemen. Niet iedereen heeft wat mee, kerel.
We vermaken ons wel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wel heel jammer want ik had eigenlijk gehoopt dat meer mensen hier zouden posten. ik ben zelf ook wel erg geintereseerd in dit soort dingen.
ja toch toevalig ken ik iemand die ook bij het GBV werkt dus vandaar dat ik heel erg geintereseerd ben in dit projectquote:
Het is een heel interessante project om te volgen maar ondertussen ook wel een soap aan het worden. Ik zie het niet gebeuren dat de gemeenteraad gaat beslissen om de NZ-lijn te verlengen na Schiphol naar de soap van de NZ-lijn: verzakkingen huizen Vijzelgracht, 200% over de begroting heen, 11/12 maanden stopzetten van de bouw, onderzoekscommissie en uiteindelijk hebben ze besloten om het af te bouwen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:01 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja toch toevalig ken ik iemand die ook bij het GBV werkt dus vandaar dat ik heel erg geintereseerd ben in dit project
aha oke.... maar gaat de noordzuidlijn nou wel door of niet?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:06 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het is een heel interessante project om te volgen maar ondertussen ook wel een soap aan het worden. Ik zie het niet gebeuren dat de gemeenteraad gaat beslissen om de NZ-lijn te verlengen na Schiphol naar de soap van de NZ-lijn: verzakkingen huizen Vijzelgracht, 200% over de begroting heen, 11/12 maanden stopzetten van de bouw, onderzoekscommissie en uiteindelijk hebben ze besloten om het af te bouwen.
Ze zitten in de afbouwfase van de NZ-lijn. Veel stations van de NZ-lijn worden in de tweede helft van dit jaar opgeleverd (tenminste als niet meer vertragingen optreden). En daarna is het voornamelijk systeem- en ICT-testen om te kijken of de handel goed functioneert.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:10 schreef matthias24 het volgende:
[..]
aha oke.... maar gaat de noordzuidlijn nou wel door of niet?
Zolang mijn huis niet verzakt boeit het niet echtquote:Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef matthias24 het volgende:
jammer dat er zo weinig mensen op dit topic reageren zeg!
ik vind dit juist wel interesant hoor. volgens mij is ook heel handig omdat je dan sneller op bepaalde plekken bent in amsterdam.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Zolang mijn huis niet verzakt boeit het niet echt
wauw! je hebt er duidelijk wel veel verstand van zeg. eej en wat houd ICT testen eigenlijk in? en weet je toevalig ook hoeveel km per uur die metro's mogen gaan?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:15 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ze zitten in de afbouwfase van de NZ-lijn. Veel stations van de NZ-lijn worden in de tweede helft van dit jaar opgeleverd (tenminste als niet meer vertragingen optreden). En daarna is het voornamelijk systeem- en ICT-testen om te kijken of de handel goed functioneert.
Geen verstand! Als ik weer 18 jaar was dan had ik een technische studie gevolgd. Zoveel is zeker. Helaas is die interesse veel te laat aangewakkerd. Als God mij de keuze gaf om deze week te sterven en over 10 jaar opnieuw ter wereld komen zodat ik opnieuw een keuze kan maken dan stem ik meteen in. Gewoon veel over de NZ-lijn en andere bouwprojecten lezen. De metro's zullen ongeveer 70 km per uur gaan rijden. Aanzienlijk sneller dan een tram. Die komen niet boven de 30/40 km per uur. Men zal waarschijnlijk de M5-stellen op de NZ-lijn gaan inzetten. Die moeten overigens de oude M4 gaan vervangen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:19 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wauw! je hebt er duidelijk wel veel verstand van zeg. eej en wat houd ICT testen eigenlijk in? en weet je toevalig ook hoeveel km per uur die metro's mogen gaan?
aaaah das echt jammer idd als je een technische studie had dan had je werk gevonden in amsterdam. toch weet jij er wel veel van af hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:22 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Geen verstand! Als ik weer 18 jaar was dan had ik een technische studie gevolgd. Zoveel is zeker. Helaas is die interesse veel te laat aangewakkerd. Als God mij de keuze gaf om deze week te sterven en over 10 jaar opnieuw ter wereld komen zodat ik opnieuw een keuze kan maken dan stem ik meteen in. Gewoon veel over de NZ-lijn en andere bouwprojecten lezen.
Tip voor als je ergens snel wil zijn in Amsterdam:quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:16 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik vind dit juist wel interesant hoor. volgens mij is ook heel handig omdat je dan sneller op bepaalde plekken bent in amsterdam.
Nee, niet veel. Het is gewoon een beetje lezen/projecten volgen. Maar machtig interessant.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:26 schreef matthias24 het volgende:
[..]
aaaah das echt jammer idd als je een technische studie had dan had je werk gevonden in amsterdam. toch weet jij er wel veel van af hoor.
ja die trams gaan niet echt snel he. ik heb wel gehoord dat die dingen maximaal 65 km per uur mogen gaan.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:22 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Geen verstand! Als ik weer 18 jaar was dan had ik een technische studie gevolgd. Zoveel is zeker. Helaas is die interesse veel te laat aangewakkerd. Als God mij de keuze gaf om deze week te sterven en over 10 jaar opnieuw ter wereld komen zodat ik opnieuw een keuze kan maken dan stem ik meteen in. Gewoon veel over de NZ-lijn en andere bouwprojecten lezen. De metro's zullen ongeveer 70 km per uur gaan rijden. Aanzienlijk sneller dan een tram. Die komen niet boven de 30/40 km per uur. Men zal waarschijnlijk de M5-stellen op de NZ-lijn gaan inzetten. Die moeten overigens de oude M4 gaan vervangen.
Dat halen ze dus zeer zelden omdat ze vaak door een drukke winkelcentrum moeten: 30 a 40 km per uur.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:27 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja die trams gaan niet echt snel he. ik heb wel gehoord dat die dingen maximaal 65 km per uur mogen gaan.
super jammer dat je geen techinsche studie hebt gevolgd...... ik ben zelf ook heel erg geintereseerd. maar ik heb helaas 2 linker handenquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:26 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Nee, niet veel. Het is gewoon een beetje lezen/projecten volgen. Maar machtig interessant.
ja dat dacht ik ook al. in vind trams ook niet echt handig zeker in de binnenstad. een metro zou een stuk intersanter zijn ook omdat dat ondergronds is plus kan een metro sneller dan een tram.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:28 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Dat halen ze dus zeer zelden omdat ze vaak door een drukke winkelcentrum moeten: 30 a 40 km per uur.
wat is dat nou weer?? een domme fiets!quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:26 schreef Pek het volgende:
[..]
Tip voor als je ergens snel wil zijn in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Ja, het is helaas niet anders. Gelukkig heb ik het genot om veel over te mogen lezen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:29 schreef matthias24 het volgende:
[..]
super jammer dat je geen techinsche studie hebt gevolgd...... ik ben zelf ook heel erg geintereseerd. maar ik heb helaas 2 linker handen
ja maar ik bedoel het zou toch geweldig zijn als je er ook echt deel van uit mag maken? kijk ik zelf zou dat nooit kunnne want ik heb er weinig verstand van en ik ben erg onhandig. maar jij weet hier echt alles van.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:32 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ja, het is helaas niet anders. Gelukkig heb ik het genot om veel over te mogen lezen.
Kostenaspect en complexiteit. In Utrecht bouwen ze een tramlijn van 8 km van Utrecht Centraal naar de Uithof voor 440 miljoen euro (inclusief 27 spinksplinternieuwe trams van trambouwer CAF). Dat doen ze in 5 jaar. De NZ-lijn in Amsterdam (9,1 km lang) heeft ondertussen een kostenplaatje van 3100 miljoen euro (3,1 miljard). Men is in 2003 begonnen met de NZ-lijn en het is waarschijnlijk pas af eind 2017: 15 jaar! Niet verwonderlijk. Daarnaast nog het risico van boren onder een oude centrum. In Amsterdam is het faliekant misgegaan bij de Vijzelgracht met huizen die door hun fundering begonnen te zakken tijdens het boren van de tunnel.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:30 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat dacht ik ook al. in vind trams ook niet echt handig zeker in de binnenstad. een metro zou een stuk intersanter zijn ook omdat dat ondergronds is plus kan een metro sneller dan een tram.
9,1 miljard euro!? das wel veel geld zeg. ik ben wel echt benieuwt hoe het er uit zal zien als het eenmaal af is.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:35 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Kostenaspect en complexiteit. In Utrecht bouwen ze een tramlijn van 8 km van Utrecht Centraal naar de Uithof voor 440 miljoen euro (inclusief 27 spinksplinternieuwe trams van trambouwer CAF). Dat doen ze in 5 jaar. De NZ-lijn in Amsterdam (9,1 km lang) staat ondertussen op 3,1 miljard euro. Men is in 2003 begonnen met de NZ-lijn en het is waarschijnlijk pas af eind 2017: 14 jaar! Niet verwonderlijk.
Oi BSP, made in Utrecht.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:31 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wat is dat nou weer?? een domme fiets!
aha oke. dat kan ik me ook wel voorstelen. vooral omdat het meeste onder de grond is. eej maar luister de huidige metro's die nu in amsterdam rijden zijn toch allemaal gewoon boven de grond?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:41 schreef George_Zina het volgende:
Daarnaast is een uitgebreide metro-netwerk wel voorbehouden aan wereldsteden. Veel te duur en complex om in een gemiddelde Nederlandse stad te realiseren. Het had niet veel gescheeld of de NZ-lijn was niet eens gekomen door alle problemen tijdens het bouwproces.
Ja, de meeste lijnen wel. De NZ-lijn loopt wel 7 km onder de grond. De meeste stations van de NZ-lijn bevinden zich ook onder de grond. De stations Europaplein, Pijp, Vijzelgracht, Rokin, Centraal station en Noorderpark liggen onder de grond. Alleen station Noord en Zuid zijn bovengronds.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:44 schreef matthias24 het volgende:
[..]
aha oke. dat kan ik me ook wel voorstelen. vooral omdat het meeste onder de grond is. eej maar luister de huidige metro's die nu in amsterdam rijden zijn toch allemaal gewoon boven de grond?
aha oke. ik neem aan dat er nogal wat instortingsgevaar is of niet?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:47 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ja, de meeste lijnen wel. De NZ-lijn loopt wel 7 km onder de grond. De meeste stations van de NZ-lijn bevinden zich ook onder de grond. De stations Europaplein, Pijp, Vijzelgracht, Rokin, Centraal station en Noorderpark zitten onder de grond. Alleen station Noord en Zuid liggen bovengronds.
Tijdens het boren van de tunnel? Geen idee, kerel. Was wel veel aan de hand bij het boren van de NZ-lijn omdat het onder het oude centrum van Damsco ging. Uiteindelijk zijn een aantal huizen aan de Vijzelgracht verzakt en moesten die opgevijzeld worden op kosten van de gemeente Amsterdam.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:50 schreef matthias24 het volgende:
[..]
aha oke. ik neem aan dat er nogal wat instortingsgevaar is of niet?
aaah oke. ik denk van wel eigenlijk. dat is juist zo jammer van amsterdam. we hebben nogal zachte grond dus dat is niet echt gunstig. ik ben ooit eens in stockholm geweest en daar zijn alle metro lijnen onder de grond. teminste bijna alles. en daar kan het goed omdat er veel rotsgrond is en alles. en weetje die metro' in stockolm lijken heel erg om de nederlandse trein. volgens mij gaan die sweedse metro's 90 km per uur dacht ik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:51 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Tijdens het boren van de tunnel? Geen idee, kerel.
Ja, ik had inderdaad gelezen dat de grond van Amsterdam niet bepaald geschikt is voor het boren van metrotunnels en dat het daarom verschrikkelijk duur is geworden. Als de grond wel geschikt was dan hadden ze voor dat bedrag een veel langere lijn kunnen bouwen. Helaas, heeft niet zo mogen zijn. Waarschijnlijk zachte grond omdat Nederland voor het leeuwendeel onder de zeespiegel ligt. Zeker weten doe ik het niet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:55 schreef matthias24 het volgende:
[..]
aaah oke. ik denk van wel eigenlijk. dat is juist zo jammer van amsterdam. we hebben nogal zachte grond dus dat is niet echt gunstig. ik ben ooit eens in stockholm geweest en daar zijn alle metro lijnen onder de grond. teminste bijna alles. en daar kan het goed omdat er veel rotsgrond is en alles. en weetje die metro' in stockolm lijken heel erg om de nederlandse trein. volgens mij gaan die sweedse metro's 90 km per uur dacht ik.
ja kijk en dan is het idd jammer dat we geen rotsbodem hebben enzo.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:57 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ja, ik had inderdaad gelezen dat de grond van Amsterdam niet bepaald geschikt is voor het boren van metrotunnels en dat het daarom verschrikkelijk duur is geworden. Als de grond wel geschikt was dan hadden ze voor dat bedrag een veel langere lijn kunnen bouwen. Helaas, heeft niet zo mogen zijn. Waarschijnlijk zachte grond omdat Nederland voor het leeuwendeel onder de zeespiegel ligt. Zeker weten doe ik het niet.
Het is Amsterdam.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:00 schreef matthias24 het volgende:
jammer dat er zo weinig mensen op dit topic reageren zeg!
Kijk eens op het Nederlandse gedeelte op skyscrapercity.com dan.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:53 schreef George_Zina het volgende:
[..]
De meeste mensen lezen het topic. En niet vreemd. Interesse voor het volgen van bouwprojecten is een van mijn interesses. Je zou dat een specialistische subinteresse kunnen noemen. Niet iedereen heeft wat mee, kerel.
Bij wat hogere technische studies maakt dat niets uit, anders had ik ook geen HTS wtb kunnen doen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:29 schreef matthias24 het volgende:
[..]
super jammer dat je geen techinsche studie hebt gevolgd...... ik ben zelf ook heel erg geintereseerd. maar ik heb helaas 2 linker handen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |