quote:Ze werd door menigeen al voorzichtig getipt voor het goud. Anouk was daar nog niet zo zeker van, zo zei ze tijdens een van de liveshows. ,,Het lukt je nog niet om de juiste hoeveelheid gevoel in een lied te verwerken. En je timing klopt niet. Verder is je uitspraak niet optimaal.'' Volgens tegeltjestekstenbedenker Borsato is mooie Maan hoe dan ook een 'ruwe diamant' die de komende jaren nog verder moet worden gepolijst. ,,Er liggen al meerdere nummer voor haar klaar'', aldus Marco. De zangeres heeft als een eigen, 7-koppige band For Tuned die behoorlijk aan de weg timmert, en belangrijke, superhandige contacten in de vaderlandse muziekbusiness. Zo werkte dit getalenteerde 'hemellichaam' al samen met Ton Dijkman (drummer in de band van Borsato, red.) en won ze met For Tuned de Radio 538 talentenjacht voor Warchild: de goededoelenorganisatie waarvoor Marco ambassadeur is.
Haar vader is regisseur bij de VARA en NTR.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:56 schreef hunter2011 het volgende:
Maan is ook geen totaal onbekende in de wereld van de media.
Haar vader schijnt veel connecties bij zowel SBS als RTL te hebben.
Dit is overigens wel een leuk stukje uit AD
[..]
Ik weet niet wat ze daarna anders nog zouden kunnen doen, maar snap je gevoel wel.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:10 schreef mootie het volgende:
Een finale is altijd zo'n anti-climax. Winnaar wordt aangekondigd, en klaar.
Dit dus.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:30 schreef ato het volgende:
Ik vond dit seizoen, op de opmerkingen van Anouk na het zeer tegenvallen.
Kortom, de kans is groot dat Maan dankzij al vóór TVOH bestaande connecties met o.a. Marco Borsato en Radio 538 (in het bezit van John De Mol nog wel) flink gepusht is (m'n doorgestoken-kaart-alarm begint nog eens extra hard te loeien...), en tegelijkertijd kan zij er - nu de buit daadwerkelijk binnen is - nog eens extra gebruik van maken.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:56 schreef hunter2011 het volgende:
Maan is ook geen totaal onbekende in de wereld van de media.
Haar vader schijnt veel connecties bij zowel SBS als RTL te hebben.
Dit is overigens wel een leuk stukje uit AD
[..]
Dat wist ik niet maar dat neemt niet weg dat ze dat nu voor het eerst doen.quote:
Ja, alleen zou hij het niet doen als hij er zelf niet achter zou staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:50 schreef DKUp het volgende:
[..]
Natuurlijk is 538 van John en Hardwell zit toevallig ook bij 538.
Knettervals? Dat valt wel mee. Ik heb in al die jaren nog nooit een kandidaat elke noot zuiver horen zingen maar knettervals was het zeker niet. De lage tonen waren af en toe wat minder, bereik en zo. Daar valt wel aan te werken. Ik vond Jennie gisteren trouwens een beetje vals zingen bij haar tweede optreden. Misschien moet Anouk in retrospectie wat meer respect hebben voor wat Jared deed.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:44 schreef LoveProfuzion het volgende:
Aan Maan valt na de voice denk het meeste te verdienen ook op international vlak. Neemt niet weg dat ze vaak knettervals zong en eigenlijk niet The Voice is maar meer geschikt was als winnares van idols.
Eens.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 12:40 schreef hunter2011 het volgende:
By far het beste liedje van de 4 finalisten, het nieuwe liedje van Jennie Lena.
Tenzij je graag halverwege een concert in slaap valt natuurlijkquote:Op zaterdag 30 januari 2016 15:42 schreef female81 het volgende:
[..]
Kortom, de kans is groot dat Maan dankzij al vóór TVOH bestaande connecties met o.a. Marco Borsato en Radio 538 (in het bezit van John De Mol nog wel) flink gepusht is (m'n doorgestoken-kaart-alarm begint nog eens extra hard te loeien...), en tegelijkertijd kan zij er - nu de buit daadwerkelijk binnen is - nog eens extra gebruik van maken.
Misschien wordt het voor de verandering eens een winnaar die iets gaat bereiken, maar ze zal er vermoedelijk minder voor hoeven vechten dan die anderen.
En Maan is door John De Mol wel héél nadrukkelijk doorgedrukt: Alarmschijf in het verschiet, een samenwerking met Hardwell nog wel (plus: uitgezonden op Radio 538, John's zender dus), een mooiere aankleding in de finale dan de rest, enzovoort.
(En wat ik verder van Maan vind: een doodgewoon meisje wat heus wel kan zingen en er best leuk uit ziet, maar wat ik op straat niet op zou merken. Sowieso geen materiaal voor een anderhalf durend concert.)
Je moet de app gebruiken en om die te gebruiken heeft de app aardig wat rechten nodig. Rechten, zoals het versturen van smsjes. Stuur je een vierde stem (of zoals in vorige liveshow twee stemmen), dan merk je er verder vrij weinig van dat je een SMS verstuurt. Er wordt geen toestemming gevraagd om een SMS te versturen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:36 schreef hunter2011 het volgende:
Had ook al eerder gezegd dat het gisteren wel een beetje leek op match-fixing.
Nu niet eens met tennis en voetbal maar talentenjachten.
Maar wat is nu die achterliggende gedachte van eerste 3x stemmen is gratis?
Is dat gewoon een deal of zo? Want bij the Voice is NIETS gratis,
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:23 schreef iBenny het volgende:
[..]
Je moet de app gebruiken en om die te gebruiken heeft de app aardig wat rechten nodig. Rechten, zoals het versturen van smsjes. Stuur je een vierde stem (of zoals in vorige liveshow twee stemmen), dan merk je er verder vrij weinig van dat je een SMS verstuurt. Er wordt geen toestemming gevraagd om een SMS te versturen.
Ik denk dat je eerder onthoud dat je al een keer hebt gestemd, dan dat je dat al drie keer hebt gedaan. (Heb ik nou twee of drie keer gestemd? Ach, wat kan het kwaad...). if you can't convince them to vote, confuse them
En voorgaande seizoenen telden de single verkopen mee. Dit seizoen kregen we de singles pas in de finale te horen. Dat bepaalde op een vage manier ook al het aantal stemmen. Ze zullen met de app wel wat nieuws hebben geprobeerd, wat we waarschijnlijk in een ander tv-programma terug zullen zien. Is al vaker gedaan bij The Voice.
De single van Jennie is geweldig en ik vind zelfs van internationale klasse.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 18:24 schreef Pisces29 het volgende:
Die single van Jennie Ze had ook gewoon moeten winnen, maar de gemiddelde smaak in NL is eerder een schattig jeugdig ding (met ook danceplaat).
En dat is op zich prima, als men dat stemt, dan moet dat ook winnen.
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.quote:
Ik heb net single van Jennie en van Maan geluisterd. Jennie is best wel goed. Maar die van Maan is een samenwerking met Hardwell en wordt natuurlijk gepushed. Maan is wel nog jong en heeft mogelijkheden. Overigens heb ik dit seizoen TVOH niet gevolgd dus luister nu voor het eerst. Nog andere tips?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef ato het volgende:
[..]
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.
Dan heb je zeker inside information?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:15 schreef Ole het volgende:
Mijn beste vriend mag de voorselectie doen voor volgend seizoen
En begeleiden bij repetities
quote:Waarom iedereen in de muziek-industrie allang wist dat Maan zou winnen bij The Voice
Big data had allang uitgewezen wie er zou willen. En de producers wisten dat.
Platenmaatschappijen maken steeds meer gebruik van big data om uit te vinden wat mensen leuk vinden, en wat de next big thing wordt.
Op het Noorderslag Seminar, de jaarlijkse vergadering van de Europese muziekindustrie in Groningen, was het verwerven en 'monetizen' van data hét onderwerp waarover gesproken werd.
Je hebt een gouden keeltje en bent dankzij een tv-talentenjacht ook al beroemd. De producent van de show is toevallig ook de grootste publisher van muziek in Nederland en heeft je al aan een woekercontract geholpen.
De voorbereidingen voor de lancering van een carrière kunnen vroeg getroffen worden. Volgens een insider die vroeger betrokken was bij tv-producties, is na vijf minuten sms'en en bellen in aflevering 1 duidelijk wie gaat winnen.
'Er steekt altijd een kandidaat meteen bovenuit die vele duizenden stemmen meer heeft dan de rest. Die wint doorgaans ook.' Dit wordt uiteraard ten stelligste ontkend door producenten en zenders.
Nu is nog een hit nodig. Hoe vindt de platenbaas die? De tijd dat er iemand bij werd geroepen met 'een goed oor' ligt ver achter ons. Het gaat met eentjes en nulletjes.
Van de muziekindustrie is vaak te zeggen dat ze achter de trends aanhobbelen, maar als het gaat om data waren ze er juist vroeg bij, met hun hitlijsten.
Op basis van die hitlijsten worden al decennia lang 'smaakmatrixen' gemaakt. 'Ik heb een tijdje gewerkt bij een grote muziekuitgever in de VS', vertelt een bezoeker van het Noorderslag Seminar.
'Ik werd bij hem op kantoor geroepen en hij zei: "zo jongen, we gaan een hit maken". Hij klopte alle gegevens van een paar jaar hitlijsten in een Excel-sheet en bepaalde aan de hand daarvan in welk genre hij het moest zoeken, en welke producent daarbij het meest geschikt was.'
En dus wist de muziek-industrie al dat Maan The Voice of Holland zou gaan winnen. Zij was tenslotte al gekoppeld aan een producer, dat is Hardwell.
Deze koppeling maakt dat we vermoeden dat ze de grootste kanshebber op de overwinning is. Zo'n combinatie wordt niet toevallig gemaakt, alhoewel natuurlijk graag de mythe wordt gecreëerd dat dit wel zo is.
Dankzij de app en website van The Voice kunnen platenbaas en producent allerhande data verzamelen. Wat is bijvoorbeeld de leeftijd en sekse van de fans van Maan? Moet er een stoer, explicit stampnummer voor mannen komen, of een kinderachtig zwijmelliedje voor meisjes?
Dankzij de app en website van The Voice zijn fans te volgen via cookies. Zet iemand die de fanpagina van Maan op de website van The Voice heeft bezocht vervolgens op Youtube een liedje op van Yellow Claw of van Adele?
Gebeurt vooral dat eerste, dan is de keuze voor Hardwell als producent niet raar. Producenten kunnen dergelijke data ook weer gebruiken om te kijken wat ze het beste kunnen maken voor hun fans. Surfen ze naar hardstyle of naar trance na een bezoek aan jouw website?
Dan is het nog de vraag, wat is de next big thing? Een beetje voor de troepen uit lopen, vergroot de kans op een grote hit die lang mee gaat. Youtube was met een grote delegatie aanwezig op het Noorderslag Seminar, en een medewerker daarvan verklaarde dat de best geklikte video's vaak ongeveer een jaar oud zijn, dus in de toekomst kunnen kijken is handig.
Vroeger kon je daarvoor naar de platenwinkel, vertelde de Amerikaanse artiestenscout Robby Towns in Groningen. 'Als platenwinkeliers iets nieuws goed vonden, dan had je een 90% scoringskans. Maar die platenwinkels bestaan dus bijna niet meer.'
Een goede manier om nieuwe producenten of trends te ontdekken is 'diggen' op upload- en stream-website Soundcloud. Wie volgt daar wie en waar luisteren ze het meest naar. 'Je moet gewoon maar een beetje doorklikken, echt een systeem is daar nog niet voor gevonden.'
Wel gebruiken platenlabels inmiddels monitor-software. Kom je een interessante jonge jongen tegen op Soundcloud, dan kun je zijn soundcloud-pagina, weblog en sociale media-feeds monitoren. Klop je honderden of duizenden van die jongens in, kun je snel zien wie het beste scoort.
Ik ben een fan van Maan, ik ben geen fan van die single met Hardwell. Ik ben dan ook geen fan van DJ's in het algemeen.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:01 schreef ato het volgende:
[..]
Ook al was ik geen fan van Jennie, dit is stukken beter dan de single van Maan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |