abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 januari 2016 @ 13:21:40 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159353972
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:15 schreef StaceySinger het volgende:
maartenkoster twitterde op zondag 24-01-2016 om 13:11:06 @jndkgrf Ik zag elders al nuancering van @APechtold. Het zou niet de bedóeling zijn van @WassilaHachchi. Tja. En nu het echte verhaal graag. reageer retweet
jndkgrf twitterde op zondag 24-01-2016 om 13:12:17 @maartenkoster @APechtold @WassilaHachchi exact, hij dekt zich in reageer retweet
Niet om het een of ander hoor, maar wat is het nut van het plaatsen van allerlei tweets van mensen die gewoon een mening hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159353976
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Geen stijl

Zij schrijft over 'Kamerbewoners'?
Onze parlementsleden zijn Kamerbewoners?
Niemand boven mij schrijft hierover, dus is wel goed?

Hier de tekst:
'Dank aan jullie allemaal, alle 149, voor de afgelopen jaren'. 'Ook gaat mijn dank uit naar alle Kamerbewoners'.

Alle 149, +zij=150, zijn de parlementsleden. Wie zijn dan de Kamerbewoners? Tuurlijk heb ik dit even over Google getrokken, -Kamerbewoners van de 2e Kamer- maar ik kon niets vinden. Wie weet het? Zijn Kamerbewoners het dienend personeel, in vaste dienst?
Zoltan | 24-01-16 | 10:21
Misschien biedt de Tweede Kamer, als goed voorbeeld richting de bevolking, wel onderdak aan vluchtelingen :Y
pi_159354240
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Vreemd verhaal en wat een slecht geschreven en opgemaakte brief. Is dit echt het niveau van onze volksvertegenwoordiging?
Viel mij ook op. Heel vreemd enter-gebruik en rare verwoording.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354264
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor, maar wat is het nut van het plaatsen van allerlei tweets van mensen die gewoon een mening hebben?
TS moet zijn lastercampagne op de één of andere manier voortzetten, dan maar zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354296
Werkt dat nou eigenlijk echt ooit? Die mensen doen wel heel leuk @ naar al die mensen, maar komt echt nul reactie op geloof ik. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354304
quote:
7s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Waar kun je dan nog wel terecht, als ex-Kamerlid? De belangen van het bedrijfsleven kunnen ook tegengesteld zijn aan die van Nederland.
Als je je tijd gewoon volmaakt is het natuurlijk al een ander verhaal. Daarvoor ben ik ook groot voorstander van wachtgeld, laat ze vooral niet al beginnen met werk zoeken zolang ze nog volksvertegenwoordiger zijn, want dat werkt belangenverstrengeling in de hand.

quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:03 schreef StaceySinger het volgende:
24-01-2016, 12:52

Het is zaterdag 23 januari. De meeste mensen in Nederland zijn inmiddels vergeten dat er een jaarwisseling heeft plaatsgevonden, maar bij D66 Amsterdam is dat helemaal anders. Het is tijd voor de jaarlijkse nieuwjaarsborrel in de Rode Hoed. Het blijkt een traditie te zijn: “Amsterdam is altijd de laatste”, meldt D66-leider Alexander Pechtold in zijn speech, nadat hij allerlei andere D66-nieuwjaarsborrels heeft opgenoemd die al hebben plaatsgevonden. Het is illustratief voor de sloomheid waarmee de partij op de kwestie van het weggelopen Kamerlid Wassila Hachchi reageert.

Pechtold heeft de aanwezigen veel te vertellen. Het Kamerwerk is weer echt begonnen. Het was een stevige week. Er was een onderzoek naar het lek uit de Commissie-Stiekem, er was een belangrijk debat met minister Van der Steur en deze week stapte uit het niets Wassila Hachchi op. Pechtold heeft nog veel vragen over haar vertrek, vertelt hij de zaal. Hij neemt aan dat er nog wel antwoorden gaan komen. Hij is in ieder geval blij met Salima Belhaj, de opvolgster van Hachchi, die nu nog fractievoorzitter is in Rotterdam.
Bekende en onbekende namen

Hoe zit het nou precies met Hachchi? Deze borrel wordt goed bezocht: vrijwel alle leden van de Amsterdamse gemeenteraadsfractie zijn er, er zijn meerdere Tweede en Eerste Kamerleden en er zijn partijbestuurders, medewerkers en leden uit de rest van het land. Zelfs partijvoorzitter Letty Demmers is komen opdraven. Helemaal uit het verre Vlissingen: “dat vinden we in Amsterdam een heel eind”, grapt de Amsterdamse fractievoorzitter Jan Paternotte.

Hier zijn dus veel potentiële informanten over hoe het écht met Hachchi zit. Een rondgang langs bekende en totaal onbekende D66’ers levert het beeld op wat we al uit de media kennen: Hachchi is plots opgestapt zonder dat daar een incident of conflict aan vooraf ging. Ze wil voor Hillary Clinton gaan werken, claimt een baan te hebben bij die campagne en emigreert daarom naar de VS. Ze is niet bereikbaar en liet haar spullen in de Tweede Kamer achter. Ze heeft intern gezegd dat ze geen wachtgeld aanvraagt. Hier refereert Pechtold dus aan als hij meldt dat ze geen wachtgeld krijgt.
Rammelend verhaal roept geen kritiek op

Het verhaal van Hachchi rammelt aan alle kanten.
Ze heeft publiekelijk nog helemaal niet gezegd dat ze van wachtgeld afziet, terwijl ze wel in staat is tot twitteren.

Het wachtgeld betreft een bedrag van een kwart miljoen. Als ze daar geen aanspraak op maakt, is ze een dief van haar eigen portemonnee of ze gaat bij Clinton meer verdienen dan nu. Maar of ze wel een baan heeft, is twijfelachtig: op haar CV komen we campagne voeren niet tegen, Boston is een onlogische locatie en de Democraten kennen haar niet. Psychische problemen heeft ze niet, melden D66’ers die met haar werkten.

Dat klinkt toch wel een beetje als: Hachchi gaat folderen in de VS op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Als dat een misverstand is, kan ze dat gemakkelijk uit de wereld helpen door zelf een statement naar buiten te brengen. Dat doet ze niet.

En zo komen we op de vraag waarom D66 geen publiek statement van haar eist. Waarom accepteert men dit? Waarom geen afstand nemen van deze rare manier van doen? Waarom geen publieke kritiek? Waarom geen oproep om publiekelijk helderheid te verschaffen?
Afstand nemen en royeren?

“Neemt u afstand van Wassila Hachchi?” vraag ik aan tientallen aanwezigen. Niemand zegt “ja”. Iedereen vindt het heel raar van Hachchi en wil graag weten hoe het zit. Een enkeling schermt met een hondenbeet die Hachchi onlangs opgelopen zou hebben. Een D66-medewerker meldt dat er “een hele hap” uit haar onderarm is. Ongetwijfeld heel pijnlijk, maar kennelijk niet pijnlijk genoeg om haar van emigreren te weerhouden. Niemand gaat bij deze borrel mee in het idee dat Hachchi de publieke plicht heeft om openheid van zaken te geven over haar beweegredenen en haar wachtgeld. Zeker gezien ze psychisch in orde is.

“Je kunt ook zeggen: als ze vrijwilligerswerk gaat doen op kosten van de Nederlandse belastingbetaler, royeren we haar als D66-lid”, leg ik de aanwezigen voor. Dit is immers de enige sanctie die D66 nog in huis heeft. Een totaal symbolische stap, maar beter dan niks. Ook hier is de reactie afwachtend. “Laten we afwachten waar Hachchi mee komt”, is steeds het antwoord. Iedereen vergeet dat Hachchi straks in het buitenland zit en daar geen last meer heeft van deze mediastorm. Als D66 nu niet snel wat fermer uit de hoek komt, horen we er nooit meer wat van.

Een voorspelling: die publieke kritiek gaat er niet meer komen. “Gezeur van de media”, werpt een man me toe.

http://politiek.tpo.nl/20(...)van-wassila-hachchi/
Het is in zoverre gezeur van de media dat die heel verontwaardigd doet dat er geen volledig antwoord is binnen de eigen aandachtsspanne van 2 dagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:35:09 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159354307
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Viel mij ook op. Heel vreemd enter-gebruik en rare verwoording.
Dat wel idd... het blijft een vreemde brief.

Neemt niet weg dat ik wel graag wil weten waar dit topic nou over gaat?
Over het plotselinge vertrek van Hachchi of over de mogelijkheid dat ze van wachtgeld gebruik zou kunnen maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159354329
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat wel idd... het blijft een vreemde brief.

Neemt niet weg dat ik wel graag wil weten waar dit topic nou over gaat?
Over het plotselinge vertrek van Hachchi of over de mogelijkheid dat ze van wachtgeld gebruik zou kunnen maken?
Het plotselinge vertrek geloof ik. Dat van dat wachtgeld was sowieso niet waar, weer typisch sensatiejournalistiek.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354334
Natuurlijk speculatie dat het daarmee te maken heeft, maar dat het al langer rommelt binnen D66 is min of meer een publiek geheim. Berndsen en Schouw stapten ook ineens op vorig jaar:

http://www.volkskrant.nl/(...)om-pechtold~a4213324
pi_159354419
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat wel idd... het blijft een vreemde brief.

Neemt niet weg dat ik wel graag wil weten waar dit topic nou over gaat?
Over het plotselinge vertrek van Hachchi of over de mogelijkheid dat ze van wachtgeld gebruik zou kunnen maken?
Ik denk dat je te hoge verwachtingen hebt van TS. Die is hier slechts om nieuwsberichtjes en tweets van willekeurige mensen te dumpen, niet voor een discussie.
  zondag 24 januari 2016 @ 13:43:20 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159354549
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het plotselinge vertrek geloof ik. Dat van dat wachtgeld was sowieso niet waar, weer typisch sensatiejournalistiek.
Dan had het eerste topic daar al geen TT over hoeven hebben, maar dat was waar het hele gedoe sowieso om ging draaien, de verontwaardiging van die royalty watchende vetklep over haar vermeende wachtgeld binnenhengelen.
Maar in dit onnodige vervolgtopic had het al helemaal niet meer in de TT hoeven staan, dan had het ook gewoon over het vertrek kunnen gaan.

Ze heeft recht op wachtgeld als ze aan de eisen voldoet, en ze heeft het recht er van af te zien, zolang we niet weten wat ze gaat doen (en of er eigenlijk wel recht op wachtgeld is, want dat hangt weer af van haar salaris in de VS), heeft het helemaal geen nut te gaan zitten miepen over iets wat misschien wel of niet gaat gebeuren, maar er verontwaardigd over zijn is helemaal van de zotte als je niet weet of iemand er gebruik van maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159354566
Nee TS, je hoeft me niet te gaan DM'en. Raar figuur. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354658
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan had het eerste topic daar al geen TT over hoeven hebben, maar dat was waar het hele gedoe sowieso om ging draaien, de verontwaardiging van die royalty watchende vetklep over haar vermeende wachtgeld binnenhengelen.
Maar in dit onnodige vervolgtopic had het al helemaal niet meer in de TT hoeven staan, dan had het ook gewoon over het vertrek kunnen gaan.

Ze heeft recht op wachtgeld als ze aan de eisen voldoet, en ze heeft het recht er van af te zien, zolang we niet weten wat ze gaat doen (en of er eigenlijk wel recht op wachtgeld is, want dat hangt weer af van haar salaris in de VS), heeft het helemaal geen nut te gaan zitten miepen over iets wat misschien wel of niet gaat gebeuren, maar er verontwaardigd over zijn is helemaal van de zotte als je niet weet of iemand er gebruik van maakt.
_O-

Ben het met je eens dat dat wachtgeld niet de echte issue is hier, maar heb net het vorige topic gelezen en TS heeft blijkbaar iets tegen wachtgeld in het algemeen. Moet even zijn mening doordrukken zo te zien.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354711
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:43 schreef Rezania het volgende:
Nee TS, je hoeft me niet te gaan DM'en. Raar figuur. :')
Heeft ze die gewoonte nog steeds ? :')
  zondag 24 januari 2016 @ 13:48:25 #40
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159354770
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O-

Ben het met je eens dat dat wachtgeld niet de echte issue is hier, maar heb net het vorige topic gelezen en TS heeft blijkbaar iets tegen is jaloers op mensen met wachtgeld in het algemeen. Moet even zijn mening doordrukken zo te zien.
Verbeterd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_159354797
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Heeft ze die gewoonte nog steeds ? :')
Oh, ze doet het vaker? Naja, weet ik ook gelijk dat ik haar nooit serieus hoef te nemen. Als je argument goed is kan je dat ook wel in het openbaar presenteren lijkt me.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159354838
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:43 schreef Rezania het volgende:
Nee TS, je hoeft me niet te gaan DM'en. Raar figuur. :')
vertrekkende Kamerleden krijgen automatisch wachtgeld
heb ik hier al 3 keer gepost
de regels

Wachtgeld

Per 1 september 2012 is de maximumduur voor de wachtgeldregeling voor politici gelijk aan de maximumduur van een 'gewone' werkloosheidsuitkering: drie jaar en twee maanden. De wachtgelduitkering bedraagt 80% van de schadeloosstelling in het eerste jaar. Vanaf het tweede jaar is het 70%.

Er zijn twee uitzonderingen:

-
Tweede Kamerleden die minder dan drie maanden Kamerlid zijn geweest, hebben recht op wachtgeld voor de duur van zes maanden.
-
Als een Kamerlid bij zijn vertrek 58 jaar of ouder is en in de 12 jaar daarvoor minstens 10 jaar Kamerlid is geweest, dan loopt de wachtgelduitkering door tot de 65-jarige leeftijd.

De uitkering komt te vervallen zodra het ex-Kamerlid in een andere functie voldoende verdient. Inkomsten worden in mindering gebracht op de wachtgelduitkering. Oud-Kamerleden kunnen aanspraak maken op een procedure die Kamerleden helpt om een nieuwe baan te vinden.

Voor de wachtgelduitkering maakt het niet uit wat de reden van het aftreden was.

http://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlid
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 24 januari 2016 @ 13:51:17 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159354887
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O-

Ben het met je eens dat dat wachtgeld niet de echte issue is hier, maar heb net het vorige topic gelezen en TS heeft blijkbaar iets tegen wachtgeld in het algemeen. Moet even zijn mening doordrukken zo te zien.
Maakt niet uit, als dat je mening over wachtgeld is, dan moet je lekker in POL een "Wachtgeld?! Achterhaald systeem!" topic openen.

Het vertrek van Wachchi was idd een prima onderwerp voor een topic, maar als je dat dan weer direct koppelt aan iets waar ze recht op heeft maar mogelijk niet eens gebruik van gaat maken, en dan verontwaardigd gaat zijn over het idee dat ze er wel gebruik van zou maken, dan ondermijn je je eigen topic behoorlijk door feiten onder te laten sneeuwen door dingen die mogelijk helemaal niet gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 24 januari 2016 @ 13:52:49 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159354937
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vertrekkende Kamerleden krijgen automatisch wachtgeld

Nee.

Ze krijgen automatisch een brief waarin ze gevraagd wordt of ze gebruik willen/moeten maken van wachtgeld, ze gaan echt niet zomaar ineens geld overmaken als jij niet hebt aangegeven gebruik te willen maken van je recht op wachtgeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159354992
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:50 schreef StaceySinger het volgende:
vertrekkende Kamerleden krijgen automatisch wachtgeld
heb ik hier al 3 keer gepost
Iets wordt niet meer of minder waar naarmate je het vaker post...
pi_159355006
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:50 schreef StaceySinger het volgende:
vertrekkende Kamerleden krijgen automatisch wachtgeld
heb ik hier al 3 keer gepost
Iets wordt niet meer of minder waar naarmate je het vaker post....
pi_159355015
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:50 schreef StaceySinger het volgende:
vertrekkende Kamerleden krijgen automatisch wachtgeld
heb ik hier al 3 keer gepost
Iets wordt niet meer of minder waar naarmate je het vaker post......
pi_159355041
Oeps, dubbel... O-)
  zondag 24 januari 2016 @ 13:56:18 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_159355042
Beetje een zielig gedrag van die Hachchi, als je het niet leuk meer vind kun je toch ook normal afscheid nemen?
pi_159355069
quote:
6s.gif Op zondag 24 januari 2016 13:56 schreef k_man het volgende:
Oeps, dubbel... O-)
Daar wordt je uitspraak niet opeens meer of minder waar van :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')