abonnement Unibet Coolblue
pi_158671803
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.



Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_158673275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:22 schreef muzas het volgende:
speltip1; neem (met een nieuwe fiets) altijd n inbussleutel mee :')

en me sgatje is kaolovies door die kletsnatte wegen :'(

poetsen en op stal.
Nu wachten we natuurlijk met smart op plaatje in het "wild" :D

Bij jullie geregend? Het is hier de gehele dag al prachtig weer.
pi_158673440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef jsprbcn het volgende:
Zojuist lees ik dat Garmin Strava heeft gekocht voor 103M$
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren....

Ik kan niet zo snel iets vinden in het NL of ENG maar ik kwam dit tegen op mijn Facebook (in het Spaans)
http://www.palabraderunne(...)or-103-millones.html
Shit, ik had Google voorspeld.
pi_158674194
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:25 schreef Carb het volgende:

[..]

Shit, ik had Google voorspeld.
Google heeft er toch niet zoveel aan? Die doen geld verdienen met advertenties, en ik denk niet dat ze veel betere advertenties kunnen brengen door de data van Strava.
pi_158674285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:21 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nu wachten we natuurlijk met smart op plaatje in het "wild" :D

Bij jullie geregend? Het is hier de gehele dag al prachtig weer.
Ja wel foto gemaakt, maar niet mooi. veel te hard licht.

Hier ook prachtig mooi weer, fiks windje dat wel, maar de wegen zijn drijfnat. Da's qua bagger-aan-je-fiets bijna nog erger dan regen.
pi_158674371
Die wind vandaag idd. <20 met wind tegen, >35 met wind mee :')
pi_158674696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:42 schreef ratatat het volgende:

[..]

Google heeft er toch niet zoveel aan? Die doen geld verdienen met advertenties, en ik denk niet dat ze veel betere advertenties kunnen brengen door de data van Strava.
Alle fietsers kunnen goede data generen voor Google Maps / Car.
pi_158674753
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 15:46 schreef ratatat het volgende:
Die wind vandaag idd. <20 met wind tegen, >35 met wind mee :')
Dit
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_158674930
RIP Strava ;(
pi_158674967
Zojuist wifi repeater geïnstalleerd.. Nu ook wifi in de schuur. Erg handig voor YouTube, als er straks met sneeuw, in de schuur getacx't moet worden
everyone's a critic...
even you ! !
pi_158677229
quote:
As you can see in the upper link to the official website ... it's a joke! but how to not be so far-fetched if it were true? Happy December 28 and happy holidays!
Stond vanmorgen idd pittig windje, had me er beetje op verkeken en moest nog ff doorfietsen om op tijd op werk te zijn.
(Ok redelijk doorfietsen, echt hoge vermogens heb ik niet getrapt)
pi_158677626
Het is maar goed dat je een screenshot van de wind bij je rit zette. wilde je al bijna uitlachen dat je zo langzaam reed.

[ Bericht 3% gewijzigd door muzas op 30-12-2015 17:04:49 ]
pi_158681215
Als ik mijn quickrelease achter 'strak' doe, en dan is dan nog niet half zo strak als mn fulcrums, maakt ie een onwijs schavend geluid...


"Ja moet je je QR niet zo kaolostrak doen"

ok, fair point, maar om dit geluid weg te krijgen moet ie zo 'losjes' dat de QR makkelijk met 1 vinger open en dicht te trekken is. Lijkt me niet de bedoeling? Voorwiel kan wel strak zonder herrie.

Hoewel, aantal keer onderweg gehad dat bij staand wegtrekken datzelfde geluid hoorbaar was, en ik dacht dat daat het voorwiel dan was... maar da's moeilijk lokaliseren dan

Mavic _O_
pi_158681613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:24 schreef muzas het volgende:
Als ik mijn quickrelease achter 'strak' doe, en dan is dan nog niet half zo strak als mn fulcrums, maakt ie een onwijs schavend geluid...


"Ja moet je je QR niet zo kaolostrak doen"

ok, fair point, maar om dit geluid weg te krijgen moet ie zo 'losjes' dat de QR makkelijk met 1 vinger open en dicht te trekken is. Lijkt me niet de bedoeling? Voorwiel kan wel strak zonder herrie.

Hoewel, aantal keer onderweg gehad dat bij staand wegtrekken datzelfde geluid hoorbaar was, en ik dacht dat daat het voorwiel dan was... maar da's moeilijk lokaliseren dan

Mavic _O_
Dat wiel staat wel erg snel stil...
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 30 december 2015 @ 18:41:21 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158681710
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:24 schreef muzas het volgende:
Als ik mijn quickrelease achter 'strak' doe, en dan is dan nog niet half zo strak als mn fulcrums, maakt ie een onwijs schavend geluid...


"Ja moet je je QR niet zo kaolostrak doen"

ok, fair point, maar om dit geluid weg te krijgen moet ie zo 'losjes' dat de QR makkelijk met 1 vinger open en dicht te trekken is. Lijkt me niet de bedoeling? Voorwiel kan wel strak zonder herrie.

Hoewel, aantal keer onderweg gehad dat bij staand wegtrekken datzelfde geluid hoorbaar was, en ik dacht dat daat het voorwiel dan was... maar da's moeilijk lokaliseren dan

Mavic _O_
Muzas, alst goed is heb je zo een plastic tool met die puntjes, (wordt bij wielen geleverd) wiel uit de fiets halen en ff de afstelling vd naaf adjusten, zit geen borging op. Misschien staat ze een haar te strak. Mag een klein pietsie speling op met afstellen als je de blokkage dichtklapt is het weg. Succes.
pi_158681875
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat wiel staat wel erg snel stil...
Ja dat geluid klinkt als wrijving = remmen.

@Kaas; thx.. Dat ding ff zoeken... Vroeg me al af waar ie voor was. En waar moet ik die dan om steken? gevonden. Zo es kutten.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:50:43 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158681990
kijk anders ff youtube filmpje voor uitleg
pi_158682540
Kaas _O_

'tis wel schipperen tussen een klapperend wiel of een geluid als een korenmolen.

Maarrrr.....


Gelukt. En weer wijzer.
pi_158682581
Wiel hoefde overigens niet eens uit de fiets.
pi_158682958
Dat is al beter Muzas.

Ik heb zojuist Vredestein Fortezza Senso Extreem Weather 25mm op de winterfiets gemonteerd. Band ziet er degelijk en bombproof uit. Ik ben benieuwd.

De vrij nieuwe Schwalbe one die er om lachen bewaar ik voor mijn klimsetje.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 30 december 2015 @ 20:02:35 #21
545 dop
:copyright: dop
pi_158684478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:04 schreef jsprbcn het volgende:
Zojuist lees ik dat Garmin Strava heeft gekocht voor 103M$
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren....

Ik kan niet zo snel iets vinden in het NL of ENG maar ik kwam dit tegen op mijn Facebook (in het Spaans)
http://www.palabraderunne(...)or-103-millones.html
Hoax

Garmin is beurs genoteerd (Nasdaq), de beurs regels schrijven voor dat in z'n geval er een persbericht de deur uit moet.
Er is geen persbericht over een overname te vinden dus kans dat dit klopt is zeer onwaarschijnlijk
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 30 december 2015 @ 20:38:48 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158686463
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:10 schreef muzas het volgende:
Wiel hoefde overigens niet eens uit de fiets.
Als je het goed wilt doen wel natuurlijk, dan kan je ze in je vingers laten draaien en voelen of ze precies goed staat afgesteld.
  donderdag 31 december 2015 @ 09:53:52 #23
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158704095
Even op 4600 eindigen na 1600 vorig jaar. Komend jaar over de 5000 hoop ik
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 31 december 2015 @ 13:44:20 #24
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158710778
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:02 schreef dop het volgende:

[..]

Hoax

Garmin is beurs genoteerd (Nasdaq), de beurs regels schrijven voor dat in z'n geval er een persbericht de deur uit moet.
Er is geen persbericht over een overname te vinden dus kans dat dit klopt is zeer onwaarschijnlijk
En zo niet dan toch, Strava is toch een beetje het feestboek voor wannabee wielrenners?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 31 december 2015 @ 13:55:39 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_158711106
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 13:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En zo niet dan toch, Strava is toch een beetje het feestboek voor wannabee wielrenners?
wannabee's vallen door de mand op strava
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')