abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 november 2015 @ 19:03:45 #1
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157906070
Afgelopen nacht is het Alarmniveau in Brussel (het gehele stadsgewest) opgeschroefd naar het hoogste niveau. Dit houdt in dat men in de komende uren/dagen rekening houdt met een of meerdere aanslagen.

Het openbare leven is stilgelegd. Openbaar vervoer rijdt niet meer en bijna alle evenementen en sportwedstrijden zijn afgelast, net als de sinterklaasintocht in Vilvoorde (buurgemeente).

Militaire voertuigen rijden door de straten en alle mogelijke mankrachten worden ingezet om de stad te beveiligen.

Jan Jambon (minister Binnenlandse Zaken) wil/gaat alle huizen in Molenbeek laten doorzoeken op zoek naar terroristen en teruggekeerde jihadlijers.

quote:
"Het is zeer uitzonderlijk dat het dreigingsniveau wordt opgetrokken van 3 naar 4", zegt VTM NIEUWS-journalist Faroek Ozgünes. "Dat betekent dat een aanslag zeer ernstig en nabij heeft. Er zijn dus elementen om te geloven dat er op elk moment een aanslag kan gebeuren, vandaar de verhoogde waakzaamheid. Dit niveau kan wel maar een paar dagen worden volgehouden, ze moeten het probleem zien op te lossen."

http://m.hln.be/hln/m/nl/(...)vigationItemId=35524

quote:
Vier aanhoudingen in centrum Brussel

Speciale eenheden van de Belgische politie hebben zaterdagmiddag vier mensen opgepakt op de Grote Zavel in het centrum van de stad.

De vier zaten in een verdachte auto, zei een woordvoerder.

Het is nog niet bekend welk verband de aanhoudingen hebben met de verhoogde terreurdreiging in en rond de stad.
'Concrete dreiging'

Eerder op zaterdag zei de Belgische premier Charles Michel dat de dreiging in de hoofdstad een "concrete dreiging van aanslagen met wapens en explosieven" is, die te vergelijken is met de aanslagen in Parijs. Dat was de aanleiding voor de autoriteiten om voor het hele Brussels Gewest het dreigingsniveau op te schroeven naar de hoogste fase.

​Alle metrolijnen zijn stilgelegd, er is extra politie op de been en veel evenementen, concerten en sportwedstrijden zijn afgelast. Ook toeristische attracties als het Atomium en verschillende musea zijn dicht. Ook veel winkels zijn niet opengegaan of gaan voortijdig dicht. In de straten rijden militaire voertuigen.

De veiligheidsmaatregelen gelden vooralsnog tot zondagmiddag. Zondag komt opnieuw de Belgische Veiligheidsraad bijeen. Dan wordt de situatie opnieuw bekeken. Waar de dreiging vandaan komt, wilde Michel niet zeggen.

http://www.nu.nl/buitenla(...)centrum-brussel.html
-wordt aangevuld-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 29 november 2015 @ 19:06:17 #2
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157906128
Laatste post vorige deel....

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:59 schreef contactpersoon het volgende:

[..]

IRA, RAF/Baader Meinhoff, RaRa, PLO, Zuid Molukkers enzovoorts.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_157906159
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
Wat voor terrorisme hadden we dan in de 70s en 80s?
In de jaren '70 hadden we de treinkapingen door Molukkers. In de jaren '80 was er RaRa.

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 november 2015 @ 19:08:21 #4
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157906166
Zelf uit 1984 dus niet bewust meegemaakt, hadden we op de treinkaping op de punt na echt terrorisme vanuit de zuid molukkers?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_157906253
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:08 schreef Walterwhite64 het volgende:
Zelf uit 1984 dus niet bewust meegemaakt, hadden we op de treinkaping op de punt na echt terrorisme vanuit de zuid molukkers?
Bij De Punt was de tweede treinkaping. De eerste was bij Wijster.

In '78 werd provinciehuis Assen bezet, en verder zijn er nog wat pogingen verijdeld.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157906382
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij De Punt was de tweede treinkaping. De eerste was bij Wijster.

In '78 werd provinciehuis Assen bezet, en verder zijn er nog wat pogingen verijdeld.
Overval op het Indonesisch consulaat in Amsterdam zuid. Weet het nog goed, want daar liep ik toen m'n krantenwijk. :)
pi_157906405
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

In de jaren '70 hadden we de treinkapingen door Molukkers. In de jaren '80 was er RaRa.

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme_in_Nederland
Wat me opviel aan die website is dat de moord op Pim er niet tussen staat.
Waarom niet vraag ik me af?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 29 november 2015 @ 19:20:58 #8
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_157906462
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat me opviel aan die website is dat de moord op Pim er niet tussen staat.
Waarom niet vraag ik me af?

:@
van ghog hoort en dan uiteraard ook bij. ;)
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_157906473
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:20 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

van ghog hoort en dan uiteraard ook bij. ;)
Die staat er ook gewoon bij. Pim niet. Ik vind dat vreemd.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157906475
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat me opviel aan die website is dat de moord op Pim er niet tussen staat.
Waarom niet vraag ik me af?

:@
Ik zou dat eerder uitleggen als een politieke moord dan een terreuraanslag eerlijk gezegd.

Normaalgesproken is een terreuraanslag het soort aanslag waarbij men, door middel van angst, mensen wil dwingen tot X. In het geval van de moorden op Fortuyn en van Gogh was daarvan geen sprake. Het waren gewoon beide moorden met politieke motieven. In geen van beide gevallen wordt angst als middel gebruikt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157906488
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 19:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die staat er ook gewoon bij. Pim niet. Ik vind dat vreemd.
Omdat Volkert niet vanuit een organisatie handelde?
pi_157906504
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 19:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die staat er ook gewoon bij. Pim niet. Ik vind dat vreemd.
Dat is minimaal niet heel consequent inderdaad. Of allebei wel, of allebei niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 29 november 2015 @ 19:22:36 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157906505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:08 schreef Walterwhite64 het volgende:
Zelf uit 1984 dus niet bewust meegemaakt, hadden we op de treinkaping op de punt na echt terrorisme vanuit de zuid molukkers?
Twee kapingen, pogingen om de koningin te ontvoeren, ambassade aanvallen, en een complete kleuterschool gijzelen en de kinderen uit de ramen laten roepen dat ze niet doodwillen. Er zijn veel te weinig van die terroristen permanent uitgeschakeld.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_157906507
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder uitleggen als een politieke moord dan een terreuraanslag eerlijk gezegd.

Normaalgesproken is een terreuraanslag het soort aanslag waarbij men, door middel van angst, mensen wil dwingen tot X. In het geval van de moorden op Fortuyn en van Gogh was daarvan geen sprake. Het waren gewoon beide moorden met politieke motieven. In geen van beide gevallen wordt angst als middel gebruikt.
Ja leuk en alles, maar Theo staat er wel tussen en Pim niet.

Zet Pim erbij of laat Theo ook weg zou ik zeggen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 29 november 2015 @ 19:22:46 #15
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157906511
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wat me opviel aan die website is dat de moord op Pim er niet tussen staat.
Waarom niet vraag ik me af?

:@
Dat was een aanslag op een individu. De liquidatie van Cor van Hout en Willem Endstra kun je ook geen terrorisme noemen
pi_157906569
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 19:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja leuk en alles, maar Theo staat er wel tussen en Pim niet.

Zet Pim erbij of laat Theo ook weg zou ik zeggen.
Yep, zoals gezegd: dat is minimaal niet consequent. Persoonlijk zou ik ze geen van beide terreuraanslagen noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157907112
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 19:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja leuk en alles, maar Theo staat er wel tussen en Pim niet.

Zet Pim erbij of laat Theo ook weg zou ik zeggen.
Je snapt het principe achter wikipedia neem ik aan? Doe er dan gewoon wat aan in plaats van hier te drammen
Ik weet het ook niet
  zondag 29 november 2015 @ 23:05:40 #18
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_157912853
quote:
Opnieuw huiszoekingen in Molenbeek
zo 29/11/2015 - 22:09 Wim Deloof
In Brussel zijn er opnieuw huiszoekingen in het milieu van mogelijke terroristen geweest. Er vloog een helikopter boven het gebied en er waren ook een combi en een zwarte politiewagen ter plaatse.

Het begon met een helikopter, die boven Molenbeek cirkelde. De afgelopen uren is er één huiszoeking geweest in de Kempenstraat in Molenbeek. Daar hebben de collega's van "Het Journaal" een politiecombi en een zwarte auto met gemaskerde politiemannen zien wegrijden.

Er was ook een huiszoeking in de Onafhankelijkheidsstraat in Molenbeek. De burgemeester van de gemeente, Françoise Schepmans, en het federale parket bevestigen dat er huiszoekingen waren. De politie was op zoek naar Salah Abdesslam, de voortvluchtige dader van de aanslagen in Parijs, of één of meer van zijn medeplichtigen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')