Nattekat | zaterdag 28 november 2015 @ 15:53 | |
Waarom dit topic? Omdat er steeds meer belangstelling is voor de junior klassen richting de Formule 1, en deze ook steeds beter te volgens zijn via stream-websites. De races werden teveel besproken in de Formule 1 topics waardoor veel topics onoverzichtelijk werden. Van de meest interessante series heb ik een overzicht gemaakt. Wat is de GP2? Het is een van de laatste haltes voordat een coureur de F1 kan betreden, en wordt verreden in het voorprogramma van de F1. Alle wagens in de GP2 zijn identiek aan elkaar, het niveau verschil komt hierbij grotendeels van de coureurs en de ingenieurs. De Pirelli banden zijn specifiek gemaakt voor de GP2 wagens, maar zijn van dezelfde afmetingen als die van een F1 met de zelfde soorten compounds (super soft, soft....). De wagen zelf is een Dallara chassis, met een 612 PK sterke 4L V8 Mechachrome. Hij weegt 688kg, en heeft een tankcapaciteit van 151L. Sinds 2015 is er een DRS-systeem op de achtervleugel die gelijkaardig is aan het systeem in de Formule 1, hydraulisch geactiveerd d.m.v. een hendel aan de achterzijde van het stuur. De race De kwalificatie (vrijdags, 30min sessie) beslist de startopstelling voor de race op zaterdag, die een lengte heeft van 180 kilometer. Hierbij dient 1 pitstop uitgevoerd te worden waarbij minstens 2 banden gewisseld dienen te worden. Dit mogen 2 achterbanden zijn, 2 voorbanden of alle 4. Op zondag is er een sprintrace van 120 kilometer. De startopstelling wordt bepaald door de resultaten van zaterdag, maar de top 8 wordt omgewisseld. Punten Pole position voor race 1 levert 4 punten op en er worden 2 punten gegeven voor de snelste ronde in beide races. Het maximaal aantal punten dat een coureur kan verdienen in een GP2-weekend is in totaal 48 punten. Ondertussen is een vaste Nederlandse waarde in de GP2 de rijder Daniel de Jong, uitkomend voor Nederlandse team MP Motorsport, welke eigendom is van zijn vader. Startveld Kalender Het WSR format: World Series by Renault is een compleet raceweekend met verschillende klassen. 1 gesloten wagen klasse: de Clio-cup. En 2 open-wiel klassen: FR2.0 en de feature van het weekend de FR3.5. Tevens zijn er tijdens deze gratis weekenden (muv Monaco) ook stuntrijders en F1-demo's. Hierbij enkel wat uitleg over de FR3.5. De wagen is een (net als vele andere klassen) Dallara chassis, 615kg wegend. De motor is uiteraard een Renault motor, gebouwd door Zytek. Het is een 3.4L V8 met 530 PK in de cilindertjes. De wagen heeft een tankinhoud van 110L, uitgerust met Brembo remmen, en speciaal voor de klasse ontwikkelde Michelin banden. In 2012 werd er ook een DRS systeem geïntroduceerd in navolging van de F1. Deze klasse heeft al 2 Nederlandse kampioenen opgeleverd zijnde: Giedo van de Garde in 2008, en Robin Frijns in 2012 In het seizoen 2015 staat de Nederlandse blondine Beitske Visser weer aan de start bij AV Formula en Meindert Van Buuren komt dit jaar uit voor het Lotus team Rookie in de klasse is Nyck de Vries, FR2.0 (zowel WSR Eurocup en ALPS) kampioen en Mclaren protegé. Hij komt uit voor het topteam DAMS, en is daarvoor een rijder om dit seizoen rekening mee te houden voor de winst. De race Er worden 2 aparte kwalificaties gereden, 1 per race. De kwalificaties worden op de zelfde dag gereden als de races zelf. Race 1 op de zaterdag is een sprint race, zonder verplichte pitstop, race 2 op zondag heeft wel een verplichte pitstop. Er worden in beide races 40 minuten + 1 ronde geracet. Punten Startveld Kalender De Formule 3: het is een klasse die is opgedeeld in veel internationale en nationale klassen, in zowel Europa, America en Azië. Het heeft veel te veel rijders, teams en race weekenden om hier allemaal op te noemen. De F3 klasse is het begin voor veel jonge coureurs die een professionele carrière willen beginnen. Wat de meeste series wel met elkaar gemeen hebben is dat ze veel met een Dallara chassis rijden, maar daar stopt de vergelijking ook zowel een beetje. Er zijn veel verschillende motor-leveranciers: van Opel en Mercedes tot Toyota en Nissan. De F3 is meestal in een voorprogramma van andere grote en bekende race klassen te vinden, zoals die van DTM en WTCC. Eens in de zoveel tijd rijden de diverse series wel eens bij elkaar in ''speciale'' evenementen en is de F3 het hoofdprogramma. De bekendste en belangrijkste cross-over race is The Masters of F3 in het ons zo bekende Zandvoort, 1 van de races die elke jonge gast wel eens gewonnen wilt en moét hebben. Andere bekende evenementen zijn de Macua GP, en de Pau GP in Frankrijk. Meer informatie over de meeste series is te vinden op Wikipedia, en kun je hier vinden De meest interessante tak van de F3 is het FIA Europees F3 kampioenschap zijn. Hierin werd in 2014 de landskleuren verdedigt door Max Verstappen, Dennis van de Laar en Jules Szymkowiak. Daardoor heeft deze klasse in 2014 een enorme populariteits-boost gehad in Nederland, dit jaar rijden er jammer genoeg geen Nederlanders mee. Wel is de Nederlandse renstal Van Amersfoort Racing actief in deze klasse met 3 wagens. Startveld Kalender Uitzendingen GP2 gaat dit seizoen weer te volgen zijn op Sport1. GP3 werd voorgaand seizoen uitgezonden 's zondag op Eurosport, race 2 live met voorafgaand race 1 in rerun. WSR FR3.5 is elk race weekend te zien op Eurosport, of Eurosport 2. Niet elk weekend live, maar 's avonds op racedag is er dan wel nog een verlaatte uitzending. F3 is moeilijk te volgen op TV, veel digitale kijkers hebben MotorsTV. Daar worden regelmatig live F3 races uitgezonden. FIA Formula 3, te volgen op op hun website http://www.fiaf3europe.com/ De streamlink wordt enkel ogenblikken voor de uitzending klikbaar. Ook is deze te volgen via MotorsTV. Andere junior klassen • GP3, hier was voorgaande jaren te weinig belangstelling voor om nog een uitgebreide uitleg over te doen. GP3 races zijn in het voorprogramma van de Europese Formule 1 weekenden, te zien vanaf Barcelona. Hier de kalender en coureurs/team info. • Euroformula Open (voorheen bekend als European F3 Open). De supporter klasse van International GT Open. Hier de kalender en coureurs/team info. Te volgen op hun eigen website en hun Youtube kanaal Streams Websites waar de races te volgen zijn: http://www.viponlinesports.eu/sports/motorsports.html http://www.firstrow1.eu/sport/motosport.html http://www.sportstream.tv/ | ||
Sinister-D- | zaterdag 28 november 2015 @ 15:55 | |
Zat mobiel, moest even omschakelen naar de desktop versie toen ik doorhad dat ik de lapo had.... | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 november 2015 @ 15:55 | |
Rijden ze op gebruikte banden? | ||
Nattekat | zaterdag 28 november 2015 @ 15:55 | |
Vandoorne al naar binnen. | ||
Nattekat | zaterdag 28 november 2015 @ 15:56 | |
En gil... hele lange geel... | ||
sasquatsch | zaterdag 28 november 2015 @ 16:08 | |
Die supersofts houden het niet lang vol. | ||
sasquatsch | zaterdag 28 november 2015 @ 16:18 | |
Consistentie is ook ver te zoeken in de GP2. Gasly krijgt 5s tijdstraf en Rowland een drive-through. Beiden voor speeding in the pitlane. | ||
Sinister-D- | zaterdag 28 november 2015 @ 16:38 | |
Ja, eindelijk eens de tunnel met een crash | ||
Nattekat | zaterdag 28 november 2015 @ 21:22 | |
Heb ik weer gemist | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 09:55 | |
Laatste GP3 race van het seizoen start zometeen de titel is nog niet beslist en gaat tussen Ghiotto en Ocon, waarbij Ocon 6 punten voorsprong heeft. | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 10:01 | |
Commentator bleef gisteren maar volhouden dat Ocon kampioen was geweest als hij die 5 seconden straf niet had gekregen, maar dat slaat toch nergens op? | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 10:02 | |
Overigens blijft het natuurlijk schitterend om mensen als Ocon en Fuoco (vorig jaar nog in de weer met Verstappen) vroeg in de ochtend te zien racen in het bijprogramma van waar Verstappen racet | ||
Max23 | zondag 29 november 2015 @ 10:03 | |
Hoeveel plaatsen moet Ghiotto voor Ocon eindigen? | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 10:04 | |
13 verloren van 1ste naar 4 gezet. En er zijn er nog 17 te verdelen. Dus nee, hij had 'm niet. | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 10:04 | |
Ocon knalt er vol op zeg bij de start | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 10:05 | |
Oh ja, ik keek helemaal verkeerd naar sprint/feature race Vaag trouwens dat de sprint race maar 4 rondjes korter is, weinig verschil dan. | ||
Max23 | zondag 29 november 2015 @ 10:21 | |
Het is wel beslist trouwens | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 10:25 | |
mits mechanisch falen of crash van Ocon.... | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 10:28 | |
Stuvik zien we wel terug in Watts. | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 10:28 | |
Die jump van die Lazarus bak | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 10:32 | |
2 titels op rij, netjes Zou die nu weleens kunnen lachen de zuurpruim.... | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 10:42 | |
Rozenbottel water | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 11:36 | |
Gp2 vergeten, alweer schakel net in, whatskebeurt? | ||
#ANONIEM | zondag 29 november 2015 @ 11:41 | |
Redelijke stuiterpartij. | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 11:46 | |
dat had ik wel gedacht met een rode vlag situatie maar goed, ondertussen al de hh geweest. | ||
tralalala | zondag 29 november 2015 @ 11:47 | |
| ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 11:58 | |
Ik laat het erbij. Moet nog even naar de winkel, anders ga ik wer te laat zijn voor F1.... | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 12:00 | |
Ronald van Dam gaat even pissen, dan weten we dat. | ||
franklop | zondag 29 november 2015 @ 12:03 | |
Gecancelled. | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 12:03 | |
#ANONIEM | zondag 29 november 2015 @ 12:06 | |
Nou, dat moet wel de kortste race ooit zijn geweest. | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 12:08 | |
Wachten nu tot iemand met een filmpje komt van een startcrash met rode vlag en geen herstart als gevolg | ||
Nattekat | zondag 29 november 2015 @ 12:09 | |
Laat dit het laatste jaar zijn dat er van die nutteloze barrières gebruikt worden... | ||
Geralt | zondag 29 november 2015 @ 12:12 | |
Dat dus. Zet daar gewoon een betonnen muur neer. Leren ze ook een beetje rijden. | ||
Geralt | zondag 29 november 2015 @ 12:14 | |
Nummertje 16 had nog wel geluk. Dat wiel stuitert tegen de zijkant. Dat had ook tegen zijn hoofd aan kunnen stuiteren Zullen wel weer dikke boetes zijn lijkt me, want ik zie meerdere wielen los komen. | ||
sasquatsch | zondag 29 november 2015 @ 12:15 | |
Doe maar een Safer barrier zoals in de NASCAR en IndyCar gebruikt wordt. | ||
Geralt | zondag 29 november 2015 @ 12:16 | |
Ik heb me altijd afgevraagd hoe ze over een x aantal jaar de barrier daar gaan noemen als de huidige safer barrier verbeterd gaat worden. Safest barrier? En die kan dan nooit meer nog veiliger worden? Wat is deze? | ||
heywoodu | zondag 29 november 2015 @ 12:17 | |
Wie knalden er nou in de muur? Nato, Latifi en Gelael sowieso, maar ik zie er toch echt 4 de muur in stuiteren. Edit: Binder | ||
Geralt | zondag 29 november 2015 @ 12:17 | |
Ergo: noem dat gewoon barrier. Iedereen weet dat die veiliger is dan de barriers die voorheen gebruikt werden. Nu kan je taaltechnisch nog slechts 1x een verbetering aanbrengen aan de barrier | ||
Sinister-D- | zondag 29 november 2015 @ 13:05 | |
Ow, anti-climax dus met de GP2 finale race. | ||
Sinister-D- | woensdag 2 december 2015 @ 22:43 | |
In de lijn der verwachting: GP2 gaat omgedoopt worden tot Formula 2 in de toekomst. Alleen is nog niet bekend wanneer. http://www.motorsport.com(...)ew-formula-2-series/ | ||
sasquatsch | woensdag 2 december 2015 @ 23:05 | |
Of komt deze naast de GP2 en wordt het gerund door dezelfde organisatie? Dat is mij na het lezen van dat artikel nog niet duidelijk. | ||
Sinister-D- | woensdag 2 december 2015 @ 23:15 | |
ik ga ervan uit ter vervanging, anders zouden ze in hun eigen vaarwater gaan zitten natuurlijk. Zeker als je het licentie punten systeem bekijkt, waarbij F2 meer punten uitdeelt op lagere plaatsen. Op die manier gaan er natuurlijk coureurs vertrekken.... | ||
Sinister-D- | donderdag 11 februari 2016 @ 16:26 | |
LOL!! De Jong http://www.gp2series.com/(...)-Motorsport-in-2016/ Na test in de LMP2 toch maar gekozen voor GP2. Ze zullen 'm niet in die P2 wilen hebben ja.... | ||
sasquatsch | donderdag 11 februari 2016 @ 17:28 | |
Gezien zijn geweldige resultaten in de GP2 (respectievelijk 3,2 en 1 punt in de afgelopen 3 jaar) wil niemand anders dan zijn vader hem hebben. | ||
Spooky4u | vrijdag 19 februari 2016 @ 11:37 | |
Schumi Jr. naar Prema, maar nog steeds F4. Toch niet zo'n groot talent als zijn vader dus. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:21 | |
is dat zo? Laat de jongen zich eerst rustig ontwikkelen en doorstromen, ipv jagend naar topklassen omwille van zijn naam. Niet elke jonge coureur is ene Max Verstappen | ||
Sinister-D- | zaterdag 5 maart 2016 @ 19:02 | |
GP2 en GP3 kalender ook reeds gereleased. Wat opvalt is dat Bahrein vervangen is door Baku in de GP2 kalender. Dan smijten die waarschijnlijk met nog meer geld dan de Bahreinies Maleisië is erbij gekomen voor GP3. Sochi verdwijnt voor beiden van de kalender, deze is vervangen geworden door Hockenheim.
| ||
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 15:55 | |
Zandvoort twee keer gastheer Noord-Europees Formule 4 Ook het kalender van de F4 is bekend (dat sinds dit jaar ook Nederland vertegenwoordigt)
| ||
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 15:58 | |
Iemand al eens gekeken naar een F4 race? Zenden ze 't eigenlijk wel uit? | ||
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 16:01 | |
Was tot dit jaar beperkt tot Scandinavië en enkele Zuid-Europese landen, dit jaar komt Nederland erbij. Denk dat het heel lastig gaat worden Het Britse F4-kampioenschap (echt, ik raak helemaal de weg kwijt met al die formats) wordt op het Engelse ITV uitgezonden. | ||
sasquatsch | woensdag 9 maart 2016 @ 16:50 | |
F4 is de vervanging van de nationale F3 kampioenschappen van voorheen. Toen was het ook al zo. F4 is nationaal/regionaal, de opvolger F3 is continentaal. Er zijn volgens mij geen nationale F3 klassen meer. | ||
TargaFlorio | woensdag 9 maart 2016 @ 17:21 | |
Niet echt interessant voor Nederlandse coureurs. Lijkt me dan logischer om deel te nemen aan het Duitse kampioenschap. | ||
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 17:46 | |
Doet wel een Nederlander mee. | ||
TargaFlorio | woensdag 9 maart 2016 @ 17:53 | |
Eentje ja, ze hadden volgens mij gerekend op een half dozijn minimaal. | ||
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 17:55 | |
Ze wilden eerst een Nederlands kampioenschap opzetten, maar dat is niet doorgegaan en dus veranderd in dit kampioenschap. Wel jammer eigenlijk. | ||
TargaFlorio | woensdag 9 maart 2016 @ 17:56 | |
Maar als je echt ambities hebt in de single seaters ga je racen in Duitsland of Engeland. | ||
Nattekat | woensdag 9 maart 2016 @ 18:00 | |
Uiteindelijk wel ja, maar ook in het voetbal heb je regionale competities. Dit is een beetje hetzelfde als zeggen dat een landelijke eredivisie niet nodig is omdat je toch Europa in gaat met ambitie. Dan is de stap vanaf de regio best groot. | ||
Sinister-D- | woensdag 9 maart 2016 @ 19:07 | |
eigenlijk wel logisch en duidelijk dus, alleen mocht 't eens wat duidelijker en op een logische manier uitgelegd worden | ||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:22 | |
Het Britse Formule 3 kampioenschap is terug, nu de BRDC Formule 4 wordt omgeturnd tot een Formule 3 kampioenschap door het vermogen van de Formule 4 wagens met een nieuwe motor omhoog te schroeven. Dit om een volwaardig alternatief te bieden voor het Europese Formule 3 kampioenschap tegen een fractie van de kosten en geen concurrentie te hebben van de andere F4 kampioenschappen in Groot-Brittannië. | ||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:25 | |
Beitske Visser is haar stoeltje in de Formule 3.5 V8 kwijt nu haar team Pons uit de serie stapt. Samen met Tech 1 dat er ook mee stopt is dit al het 5de team dat er uit stapt. Er zijn nog 9 teams over die vandaag en morgen testen in Spanje. Visser zal waarschijnlijk gaan testen voor Strakka Racing. | ||
heywoodu | dinsdag 29 maart 2016 @ 13:27 | |
Dat het Brits F3 weg was is voor mij nog nieuws Edit: Paar posts hierboven lees ik zelfs dat nationale F3-kampioenschappen helemaal weg zijn/waren | ||
nils7 | dinsdag 29 maart 2016 @ 14:16 | |
We krijgen toch ook een Nederlands/Benelux F4 klasse? | ||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 14:38 | |
Ja, die wordt onderdeel van de Noord-Europese F4 om een volwaardig veld en internationale circuits aan te doen. | ||
nils7 | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:47 | |
Hmm heb het gelezen maar wordt er niet vrolijk van. Denk dat je als coureur beter af bent met de Duitse variant. | ||
Fir3fly | dinsdag 29 maart 2016 @ 15:49 | |
Ze moet eens in de WEC paddock gaan kijken. Single seater ladder is toch al zo'n beetje dood. | ||
sasquatsch | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:02 | |
Verkeerde topic [ Bericht 100% gewijzigd door sasquatsch op 29-03-2016 17:08:22 ] | ||
TargaFlorio | dinsdag 29 maart 2016 @ 18:50 | |
45 inschrijvingen... http://autosport.nl/klass(...)ams-en-45-deelnemers | ||
TargaFlorio | dinsdag 29 maart 2016 @ 18:52 | |
Eens. F1 gaat ze toch nooit redden. Sowieso is F3.5 V8 volgens mij ten dode opgeschreven zonder steun van Renault. | ||
Sinister-D- | dinsdag 29 maart 2016 @ 19:28 | |
ze heeft al moeite met de FR3.5. Toegegeven, het was niet het beste team waar ze bij reed, maar ze werd door Amberg zoek gereden, en Celis Jr. die zelf al geen hoogvlieger is eindige ook voor haar. Enkele positieve uitschieters daar gelaten. jup, de neerwaartse spiraal werd ingezet met het aankondigen van het vertrek van Renault. Een flink deel van de prijzen, zowel de f1 test als gelden, zijn verdwenen. En de tv-deal stelt geen zak meer voor, voor zover ik me kan herinneren gaan ze enkel nog een verlaatte uitzenden doen. Vraag me af of de weekenden nog gratis gaan zijn. | ||
heywoodu | zaterdag 2 april 2016 @ 08:45 | |
Race 1 van de F3 op Paul Ricard straks om 10.35 live op Zggo Sport Racing | ||
heywoodu | zaterdag 2 april 2016 @ 10:58 | |
Die nieuwe regels kende ik nog niet: minimaal 1 seizoen single-seaters voor je de Europese F3 in gaat en max 3 jaar daar rijden. Move van bijv Verstappen kan dus niet meer en vandaar dat ik Rosenqvist na 153 seizoenen F3 niet meer zie rijden hier Die is dus naar de Indy Lights gegaan en won daar gelijk al de tweede race incl pole en snelste ronde en meeste ronden aan de leiding | ||
#ANONIEM | zaterdag 2 april 2016 @ 11:13 | |
Het niveau ligt een stuk hoger dan vorig jaar, maar ik zie geen nieuwe Verstappen/Ocon rijden. | ||
sasquatsch | zaterdag 2 april 2016 @ 11:50 | |
Wel een nieuwe Piquet. In een Brabham kleurstelling. | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 11:08 | |
Overal vechtende teamgenootjes in de F3, inclusief Newey (Van Amersfoort) die daardoor spint en inclusief Cassidy en Günther (Prema) die in de laatste bocht nog snoeihard vechten om de zege | ||
heywoodu | zondag 3 april 2016 @ 11:09 | |
Hopelijk laat hij dit wel achterwege | ||
TargaFlorio | vrijdag 8 april 2016 @ 19:29 | |
http://autosport.nl/klasse/nieuws/26954/groeten-uit-paul-ricard/2 | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:44 | |
GP2 begint dit weekend dus ook weer. Pierre Gasly op pole met bijna een halve seconde voorsprong op Norman Nato (die er de hele winter al goed bij zit). De beide DAMS rijders Lynn en Latifi op 3 en 4 gevolgd door Sirotkin. De Jong 17e. Hele starveld is als volgt: ART - Sergei Sirotkin & Nobuharu Matsushita Racing Engineering - Norman Nato & Jordan King DAMS - Alex Lynn & Nicolas Latifi Campos - Mitch Evans & Sean Gelael Russian Time - Raffaele Marciello & Artem Markelov Rapax - Gustav Malja & Artur Pic Trident - Philo Paz Armand & Luca Ghiotto Status - n.n.b & n.n.b Carlin - Sergio Canamasas & Marvin Kirchhöfer Prema - Antonio Giovinazzi & Pierre Gasly MP Motorsport - Oliver Rowland & Daniël de Jong Arden - Nabil Jeffri & Jimmy Eriksson Toch wel een sterk veld denk ik. Ik verwacht Gasly, Sirotkin en Lynn voor de titelstrijd, misschien dat de ervaren Evans en Marciello ook een kansje maken en de Racing Engineering boys. | ||
Sinister-D- | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:49 | |
10 plaatsen verschil tussen Rowland en De Jong dat die jongen nu nog niet doorheeft dat ie een plaats bezet houdt voor gasten die wel thuis horen in de GP2 de vernederingen zullen toch wel een goede indicatie geweest zijn de laatste paar jaren | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 10:50 | |
Ja lijkt mij ook, maarja als hij het leuk vind en hij kan gewoon voor z'n pa rijden.. Geef hem eens ongelijk dan eigenlijk. Wel benieuwd naar Rowland dit seizoen. | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:03 | |
F3 vanuit een regenachtig Pau start over een minuut of 2 live op Ziggo Sport | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:16 | |
Stroll blijft vanaf pole staan, wonder dat niemand er bovenop knalde | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:25 | |
Ik zie/hoor nu pas dat Nelson Piquet Jr dit weekeinde voor Carlin zou rijden in de F3 in Pau FIA stond het niet toe, niet geheel onterecht. | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:30 | |
Waarom stonden ze het niet toe? | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:33 | |
Omdat (hun woorden) de F3 er is voor coureurs die relatief aan het begin van hun carrière staan en niet voor relatief ervaren rotten als Piquet. | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:34 | |
Ja snap ik wel, maar in principe heeft hij een licentie en zou hij gewoon recht moeten hebben. In het WSR 3.5 rijdt ook zo'n kansloos figuur van in de 50 mee. | ||
Sinister-D- | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:47 | |
die nooit op hoog niveau heeft gereden, en dus het niveau van desbetreffende klasse niet is overstegen. | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 11:57 | |
Ja lekker flauw zeg Alsof er voor hem nog een carrière in zit. | ||
Sinister-D- | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:22 | |
Wat ik ermee bedoel is niet meer dan dat zijn leeftijd geen indicatie is voor ervaring. Dat er eigenlijk een veel jonger iemand in die wagen moet zitten is vanzelfsprekend. | ||
Funzel | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:27 | |
Ja ik snap het wel hoor. Vind het gewoon een beetje flauw. Maarja dan had Nelsinho maar in Europa moeten blijven. | ||
TargaFlorio | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:39 | |
Wat wil hij met z'n carriere? Een paar jaar fun hebben en daarna in het bedrijf van z'n vader gaan werken of wil hij wel serieus verder in de autosport via GT's of LMP2? In het eerste geval kan ik wel begrijpen dat hij GP2 blijft rijden. In het tweede geval had hij al over moeten stappen en begrijp ik dus niet dat hij nog steeds GP2 rijdt. | ||
TargaFlorio | zaterdag 14 mei 2016 @ 12:39 | |
Lastige omstandigheden in Pau. Verkeerde topic maar ik kijk uit naar de GT4 race. | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:49 | |
In de eerste F4-race op Zandvoort lijkt kersvers Red Bull-talent Richard Verschoor op weg naar zijn tweede overwinning van het seizoen Helaas alleen te volgen op Twitter. | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:55 | |
| ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:56 | |
Schijnbaar nogal een fel gevecht tussen Tujula en Verschoor, waarbij de Fin nu weer op kop ligt | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:56 | |
https://livetiming.raceresults.nu/zandvoort#screen-results Complete top 3 dicht op elkaar. | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 16:59 | |
Safety Car... einde race denk ik. | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:03 | |
Live commentaar en pitcam: http://www.cpz.nl/nl/pitcam?lang=NL | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:03 | |
1 ronde dus nadat de SC binnen is | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:03 | |
Spannund | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:05 | |
Verschoor 2, Opmeer 3 | ||
sasquatsch | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:06 | |
De GP2 had 3 safety cars. | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:09 | |
De F4 twee | ||
heywoodu | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:18 | |
Door met de GP3 op Ziggo nu, met De Vries en Schothorst dus. | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:28 | |
Wat een drukte | ||
Nattekat | zaterdag 14 mei 2016 @ 17:29 | |
Betaalde ziggo zeker? | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 09:08 | |
Race 2 van de GP3 zo op Ziggo, hopelijk interessanter dan de eerste race. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 09:21 | |
De Vries van 9 naar 5 in een paar bochten | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 09:47 | |
De Britse Thai Albon wint een weinig boeiende race, Tunjo tweede, voor Fuoco, Dennis en De Vries. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:03 | |
Crash! Giovinazzi met een Verstappen/Alonso'tje, knalt vol achterop een andere auto en eindigt in de banden. Wel wat minder zwaar dan die twee uiteindelijk | ||
Sinister-D- | zondag 15 mei 2016 @ 11:04 | |
Het zou maar eens goed gaan in de GP2 | ||
Sinister-D- | zondag 15 mei 2016 @ 11:05 | |
Giovinazzi er nog niet uit | ||
#ANONIEM | zondag 15 mei 2016 @ 11:07 | |
Die heeft een botje gebroken, denk ik. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:07 | |
Nu wel | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:09 | |
Wel lullig voor Pic zeg, nog net even de laatste centimeters van zijn vleugel meegegraaid | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:12 | |
Eindigen achter de safety car is de AIDS van de autosport. En nee GP2, 1 bocht voor het einde groen geven en dan ook de finishvlag zwaaien telt niet als oplossing. Kijk gewoon naar de NASCAR man. | ||
Racerblade | zondag 15 mei 2016 @ 11:30 | |
Alsjeblieft niet zeg. Nascar is best leuk om te kijken maar draait echt alleen maar om de sensatie. In Europa zijn de belangen veel te groot om dat soort poespas toe te passen. | ||
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 11:35 | |
In de F4 gisteren was er tenminste nog één extra ronde, ook al was de tijd reeds verstreken. In de F4 op Zandvoort trouwens een Nederlandse 1-2 in de tweede kwalificatie. Verschoor voorop | ||
Racerblade | zondag 15 mei 2016 @ 11:37 | |
Idiote tweet van Gelael zojuist zeg. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:44 | |
Ik doel alleen op het voorkomen van achter de SC eindigen he. Wat in het geval van deze race dus in zou houden dat ze wachten tot de SC weg kan en dan nog één volle ronde racen en dan de finishvlag krijgen. Dat is echt geen "poespas", maar gewoon zorgen voor een fatsoenlijk einde van een race in plaats van eindigen met een SC of zoals nu letterlijk één bocht vol gas. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:45 | |
Ja, precies, dan eindig je de race tenminste racewaardig | ||
Nattekat | zondag 15 mei 2016 @ 11:47 | |
Beetje balen alleen dat je eigenlijk niet meer aan kan vallen. | ||
heywoodu | zondag 15 mei 2016 @ 11:50 | |
In één ronde is het altijd nog wel mogelijk als je scherp bent bij de herstart. Als je achter de SC finisht is het helemaal niet meer mogelijk | ||
Racerblade | zondag 15 mei 2016 @ 11:58 | |
Het lijkt me niet handig in een klasse waar strategie geen rol speelt, waar zowel bijtanken als banden wisselen illegaal is, om dan te beslissen de race opeens tot 7 kilometer langer te maken. En in dit geval had de SC nog wel minimaal twee rondjes op de baan gebleven, dus dan heb je het over nog eens een paar kilometer extra. Voor de authenticiteit van de sport zou het echt niet goed zijn. Die ene bocht volgas is overigens ook gewoon voor de foto, er mag niet ingehaald worden. | ||
TargaFlorio | zondag 15 mei 2016 @ 12:37 | |
In WTCC doen ze bij SC's de race ook gewoon een paar ronden langers maken. Ik vind dat een prima oplossing. | ||
rgras | zondag 15 mei 2016 @ 15:46 | |
x [ Bericht 100% gewijzigd door rgras op 15-05-2016 15:47:03 ] | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 10:37 | |
F3 vanaf de Red Bull Ring op Ziggo nu/zo. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:11 | |
Hooooly shit wat een crash | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:12 | |
Rode vlag, uiteraard. Tveter loopt er helemaal verdwaasd bij en zakt naar de grond nu, Sette Camara en Kari erbij betrokken schijnbaar. Vloog er één gigantisch door de lucht. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:13 | |
Gifje? | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:14 | |
Tveter, Pedro Piquet en Kari als het goed is. Hele bocht staat vol met puin, marshalls, auto's en hulpverleners.. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:14 | |
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:15 | |
O.O | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:17 | |
Filmpje, klapt vól achterop bij Tveter die daar tot stilstand komt.
| ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:18 | |
Wow | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:19 | |
Ah, Tveter maakte een fout en spinde het grind in en weer half de baan op. Cong Li knalde er snoeihard achterop en vloog meters door de lucht, waarna hij op z'n kop terechtkwam. Dan was er nog één auto die langs kwam vliegen en dat lijkt Kari te zijn geweest. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:21 | |
Maar goed dat ze dit circuit nog niet verkracht hebben met uitloopstroken, asfalt komt een stuk harder aan | ||
Geralt | zaterdag 21 mei 2016 @ 11:56 | |
Holy crap!!! | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:04 | |
WTF____!!!! | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:08 | |
Li schijnbaar 'alert en bij bewustzijn', Tveter lichte blessures, Piquet alleen geschrokken. | ||
Geralt | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:12 | |
Piquet? Die mocht toch niet gaan rijden van de FIA? | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:12 | |
Junior junior. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:12 | |
Pedro | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:13 | |
Dezelfde Pedro die zelf ook niet vies is van een stevig crashje. | ||
Geralt | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:14 | |
Ah okay, ik dacht al | ||
Geralt | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:14 | |
Dit jaar de F3 niet gevolgd. Rijden daar nog talenten als Max in? Max "Round the outside" Verstappen was echt de smaakmaker in 2014 daar | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:19 | |
Niet echt. | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:53 | |
Waarom mocht Piquet niet starten in F3? | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:55 | |
De F3 is voor de jongens die vers uit het karten komen, niet voor iemand die al de F1 heeft gereden. Al is daar tegenwoordig de F4 voor. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:55 | |
Te ervaren/in te hoge klasses gereden (F1, bijvoorbeeld). | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 12:55 | |
| ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:00 | |
Wat een onzin. Laat zo'n jongen gewoon racen in F3. Geeft extra publiciteit. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:01 | |
Wat is daar zo grappig aan? | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:02 | |
Moeten tegenwoordig eerst F4 rijden. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:02 | |
Het is natuurlijk niet alléén voor de Verstappens | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:03 | |
Dat er tegenwoordig een F4 is, zei ik er ook onder | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:04 | |
Er zijn toch ook nog allerlei andere klasses daaronder? Ik kan me echt niet herinneren dat van karten direct naar F3 een gebruikelijke move was, ook voor de F4 er was. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:05 | |
Ze zijn bang dat als ze dit toestaan teams dit gaan gebruiken om iemand in te huren die als buffer kan dienen om het kampioenschap te manipuleren. Schijnt in het verleden ook wel gebeurd te zijn volgens de podcast van F1Fanatic. | ||
Geralt | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:06 | |
Ergens wel raar. Prof voetballers zie je ook vaak op het einde van hun carriere bij een veel lagere club instappen om nog een paar jaartjes mee te doen en dat kan wel allemaal. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:06 | |
Het zou wel kunnen dat Nelson Piquet in Macau gaat rijden trouwens, wat voor het kampioenschap toch niet meetelt. | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:09 | |
Ok dat is een valide reden. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:09 | |
Dat zijn halve karts. Vaak maken ze binnen een jaar de overstap naar de F4 of FR2.0 | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:10 | |
Misschien dat ik het niet goed genoeg gevolgd heb de laatste jaren, maar je had eerst toch dingen als Formule Ford, Formule BMW, Formule Renault etc, allemaal voor de Formule 3.. | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:14 | |
Jep Begin jaren 90 had je ook nog Formule Opel Lotus waarin onder andere Jos Verstappen en Tom Coronel nog in gereden hebben. Maar de FIA probeert dat steeds meer in de richting te krijgen van karts -> F4 nationaal -> F3 internationaal -> GP2 (dat volgens mij hernoemt gaat worden naar F2) -> F1 | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:17 | |
Klassen die allemaal aan het verdwijnen zijn, helaas. Aanstormend talent Richard Verschoor heeft bijvoorbeeld dit seizoen zijn autosport-debuut in de F4 gemaakt. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:18 | |
GP2 en GP3 zijn ook wel rare namen eigenlijk ja Formule 1, 2, 3 en 4 of iets klinkt veel logischer. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:18 | |
Volgens mij wordt de F2 een nieuwe klasse. | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:19 | |
Dat het GP2 is geworden had te maken met rechten. | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:20 | |
Volgens mij is dat nog niet helemaal duidelijk. Het zou kunnen maar zou ook gewoon het huidige GP2 kunnen blijven. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:21 | |
Dat hoop ik wel, steeds nieuwe klasses is kut | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:22 | |
F2 zou eigenlijk een open klasse moeten zijn met verschillende chassis en motoren, maar dat gaat helaas vanwege de kosten niet gebeuren. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:23 | |
Zodat het ook voor teams een opleidingsklasse is? | ||
TargaFlorio | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:25 | |
Omdat het altijd een open klasse geweest is. | ||
franklop | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:25 | |
| ||
Sinister-D- | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:29 | |
de organisatoren van GP2 hebben de rechten om F2 te mogen organiseren. Als ze naast de GP2 ook nog een F2 gaan doen, dan varen ze in hun eigen water. F2 deelt meer punten uit voor superlicenties, met het gevolg dat alle rijders uit de GP2gaan overstappen. Dus dan zouden ze zichzelf in de voet schieten en hun eigen klasse vermoorden. Logisch nadenkend zal de GP2 dus hernoemd gaan worden. | ||
sasquatsch | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:36 | |
Jammer, want die is veel te duur. De vorige F2 klasse (waar Bottas uit komt) was een veel goedkoper alternatief, alleen helaas geen lang leven beschoren. Ik hoopte dat de nieuwe F2 weer een stuk goedkoper zou zijn zodat je als coureur niet zo veel geld hoeft mee te nemen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:40 | |
Spa! Mooie baan. Jammer dat er niet echt denderende coureurs in deze klasse rijden. | ||
Nattekat | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:45 | |
Welke klasse? | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 13:49 | |
F-V8 | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:05 | |
Mwoah, toch nog wel een mooi gevecht op P1-3 nu. | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:28 | |
Dillman rijdt vrij terecht al een eeuw in opstapklasses. | ||
heywoodu | zaterdag 21 mei 2016 @ 14:30 | |
Race 2 van de F3 zo op Ziggo, kijken of het nu zonder megacrash verloopt. | ||
Peterselieman | zaterdag 21 mei 2016 @ 17:06 | |
Zie die crash nu pas, maar wat een klap | ||
sasquatsch | zaterdag 21 mei 2016 @ 17:24 | |
Li heeft een gebroken voet en een scheurtje in een wervel eraan overgehouden. | ||
Nattekat | donderdag 26 mei 2016 @ 16:11 | |
Tijd voor het crashfestijn dat de GP2 op Monaco heet | ||
Nattekat | donderdag 26 mei 2016 @ 17:02 | |
Vangerails stuk... | ||
heywoodu | donderdag 26 mei 2016 @ 17:10 | |
Training ofzo? | ||
Nattekat | donderdag 26 mei 2016 @ 17:11 | |
Kwalificatie. Morgen de eerste race al. | ||
tralalala | vrijdag 27 mei 2016 @ 11:09 | |
Nu live op Ziggo Sport Racing | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 11:59 | |
Lekker bezig Gasly | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:06 | |
Sirotkin hangt hem vanaf P2 in de muur | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:08 | |
Pannenkoek | ||
King_Merc | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:12 | |
jeffri zet hem even op het ferrari parking spot.. | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:12 | |
Marshalls hoeven zich niet te vervelen vandaag | ||
Peterselieman | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:13 | |
Dan ben je wel een enorme kluns | ||
King_Merc | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:17 | |
Nog even en de Jong wint de race | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:18 | |
Sjongejonge | ||
Nattekat | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:19 | |
Waarom mis ik deze ellende? | ||
sasquatsch | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:21 | |
Vanavond maar even terugkijken. Ben nu aan het werk. | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:23 | |
Rowland gaat voor plek twee, De Jong mag blij zijn met een puntje. | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:26 | |
Wel knap trouwens, Markelov op zijn 35 ronden oude banden gewoon dik de snelste | ||
Nattekat | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:27 | |
De rest durft gewoon niet meer. | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:27 | |
En daar gaat Ghiotto, De Jong mazzelt de top-10 in | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:28 | |
Viel hij nou uit omdat hij van achteren werd aangetikt, zoals de commentator zegt, of werd hij van achteren aangetikt omdat hij aan het uitvallen was? Volgens mij dat laatste.. | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:29 | |
Ik zie verder weinig schade. Oetlul, de hele achterkant ligt in puin | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:31 | |
Markelov naar binnen Oh dat gat was dik groot genoeg | ||
tralalala | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:32 | |
En dan zeggen ze wat over Olav. "Wanneer komt Markelov binnen?" Terwijl ze zijn banden al aan het verwisselen zijn. | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:32 | |
Dit wordt huilen. | ||
Peterselieman | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:32 | |
Die had met de VSC mazzel | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:34 | |
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:34 | |
In Monaco winnen vanaf P15 | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:35 | |
Van Dam heeft dat niet helemaal door volgens mij, die heeft al minstens 10 keer gevraagd hoe Markelov dit in hemelsnaam voor elkaar heeft gekregen. | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:38 | |
Inmiddels al 20x | ||
Peterselieman | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:41 | |
Kan hij dan niet beter basketbal ofzo gaan verslaan? | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:43 | |
Ik heb geen idee wie die verslaggever is, maar ik erger me altijd al aan hem | ||
heywoodu | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:45 | |
Volgens mij doet hij echt 20 dingen op 20 verschillende zenders en hij is overal irritant slecht. Of ik ben in de war met iemand anders | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:45 | |
Ik hoor die stem inderdaad vaak. Geen idee waarbij allemaal. | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:46 | |
Onder de streep heeft hij overal te weinig verstand van om fatsoenlijk verslag uit te kunnen brengen imo. Maargoed, Monaco winnen vanaf P15; dat is toch wat | ||
Peterselieman | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:47 | |
De schoorsteen moet ook roken, maar het is beter om je iets meer te specialiseren, zodat je een betere verslaggever wordt | ||
Racerblade | vrijdag 27 mei 2016 @ 12:50 | |
Leg jij het eens uit dan. Hij won ruim 30 seconden onder de VSC, dat is echt niet gewoon 'mazzel'. Dit dus, 33 seconden verdeeld over twee ronden. Of Nato (en de rest) heeft het compleet zitten verkloten of dit is een illegale overwinning (veel waarschijnlijker). Nergens heeft iemand enig idee wat er gebeurd is, behalve hier. Dus verlicht ons! [ Bericht 22% gewijzigd door Racerblade op 27-05-2016 12:58:39 ] | ||
Funzel | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:32 | |
Ik vergeet ook altijd dat ze in Monaco al op vrijdag racen | ||
Nattekat | vrijdag 27 mei 2016 @ 14:59 | |
Hoe de fuck kan iemand tijdens de VSC 15 seconden per rondje winnen? | ||
sasquatsch | vrijdag 27 mei 2016 @ 16:58 | |
Of te hard rijden of de anderen rijden niet hard genoeg. | ||
sasquatsch | vrijdag 27 mei 2016 @ 18:02 | |
Het is trouwens geen 33 seconden onder de VSC. Er was sprake van twee verschillende VSC perioden en gedurende die periode heeft Markelov volgens de FIA 16.495s goedgemaakt. De overige tijd was onder groen en in de pitstraat.
| ||
Funzel | vrijdag 27 mei 2016 @ 19:02 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)onaco-kan-beslissen/ | ||
sasquatsch | vrijdag 27 mei 2016 @ 19:14 | |
Dit toont maar weer eens aan hoe slecht de regels van de VSC zijn. Doe maar gewoon een SC. Die regels zijn tenminste duidelijk. | ||
Geralt | vrijdag 27 mei 2016 @ 23:49 | |
Plus waar je rijdt op het moment dat de VSC begint. Als je dan net in een langzame bocht zit dan mag je daarna nog maar 80. Als de VSC op het begin van een snel stuk begint dan hoef je alleen maar aantoonbaar langzamer te rijden. Dus kan je hem gewoon laten rollen. Ik denk dattie daar meer mee gewonnen heeft als ik eerlijk ben. | ||
Nattekat | vrijdag 27 mei 2016 @ 23:59 | |
Daar win je geen 15 seconden mee | ||
Geralt | zaterdag 28 mei 2016 @ 00:12 | |
Als je 200 km/u rijdt en de VSC gaat in en je zit op een punt waar je even niet hoeft te remmen. Hij hoeft alleen maar gas los te laten en uitrollen he. Als je net 200 rijdt en nog even kan uitrollen of je hebt net geremd en rijdt al minder dan 80 ivm een bocht en kan daarna niet meer harder, dat scheelt behoorlijk denk ik. Ik kan het je uitrekenen, maar ik heb net weekend en zit aan het bier, dus dat gaat hem even niet worden. In elk geval is met 150 doorrijden of met 80 doorrijden binnen no time een paar seconden gewonnen lijkt me. Voor mn gevoel dan. Zoals ik al zei ik ga het niet uitrekenen nu | ||
Racerblade | zaterdag 28 mei 2016 @ 10:22 | |
Wat zijn het toch ook debiele regels. Vol in de ankers op een recht stuk lijkt me ook niet verstandig, maar dit is duidelijk competitievervalsing. Gelijk weer schrappen die rotzooi. | ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:09 | |
Tijd voor de sprintrace | ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:13 | |
Geen crashes in de eerste bocht, eng | ||
heywoodu | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:24 | |
Virtual SC, kijken wie er profiteert | ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:24 | |
| ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:29 | |
Sirotkin, balhaar | ||
Racerblade | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:46 | |
Omdat zijn auto kapot gaat? | ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:49 | |
Ja, dat bleek achteraf pas hè Neemt natuurlijk niet weg dat ik hem nog steeds het meest haat van het complete GP2 veld | ||
Funzel | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:52 | |
Waarom? Die 2 Indo's zijn zo fucking slecht trouwens, man man. | ||
Nattekat | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:53 | |
Iets met Frijns, wat er precies was weet ik niet meer. En hij heeft zich gewoon ingekocht natuurlijk, net als 80% van de rest. | ||
Racerblade | zaterdag 28 mei 2016 @ 16:56 | |
Ben wel onder de indruk van zijn snelheid eigenlijk. | ||
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:32 | |
Saaie race. Canamassas liet in ieder geval zien dat je kan de inhalen op Monaco. | ||
sasquatsch | zaterdag 28 mei 2016 @ 17:37 | |
Sirotkin verving Frijns als testrijder bij Sauber omdat hij meer geld zou meebrengen. Alleen betaalden zijn sponsoren niet, dus kon hij ook vertrekken bij Sauber. Dat verwijd ik Sirotkin niet maar Kaltenborn die haar zaakjes niet op orde heeft. | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 09:31 | |
Praten we hier ook over de Porsche Supercup ook al is het geen formuleklasse? Geen idee waar anders namelijk Race in Monaco begint in elk geval bijna, nu live op Ziggo. | ||
Nattekat | zondag 29 mei 2016 @ 09:35 | |
Is geen juniorklasse | ||
Nattekat | zondag 29 mei 2016 @ 09:41 | |
Ronald van Dam klinkt echt alsof hij er heel veel zin in heeft | ||
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 09:47 | |
tijd dat dat GT topic er komt, dan kan de 24h van Nurburg ook uit het wec-topic.,.. | ||
Nattekat | zondag 29 mei 2016 @ 09:49 | |
Eindelijk iemand met een goed idee. Alhoewel alle endurance wel fijn is, in één topic. | ||
heywoodu | zondag 29 mei 2016 @ 09:59 | |
"Hij ging eraf in de Tabaksbocht." | ||
Sinister-D- | zondag 29 mei 2016 @ 09:59 | |
opgelost SPT / GT racen #1 Porsche Supercup, Blancpain en veel meer! | ||
sasquatsch | zondag 29 mei 2016 @ 16:54 | |
Crash in de Britse F3 gezien vanuit onboard camera's. | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 10:59 | |
Vanmiddag 13:00 weer de F4, met Jarno Opmeer als kampioenschap leider en Red Bull-talent Richard Verschoor Live te zien op camera's van Zandvoort. | ||
heywoodu | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:22 | |
Weer in Zandvoort? | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 11:24 | |
Jep. Nu wel voor het laatst dit seizoen. | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:31 | |
Nederlands 1-2'tje Opmeer wint, Verschoor tweede. 16:15 race 2. http://www.cpz.nl/nl/pitcam https://livetiming.raceresults.nu/zandvoort#screen-results | ||
heywoodu | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:31 | |
Post anders even een reminder als de race begint, race 1 gemist | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:32 | |
Heb hem zelf ook gemist Ik keek op de klok en dacht meteen 'o kut' Nog wel op tijd voor de huldiging | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 13:45 | |
Zou toch geweldig zijn als beiden volgend jaar naar de Formule 3 gaan Kwalificatie voor race 2 trouwens 16:40, excuus Race 2 morgenochtend 9u, race 3 morgenmiddag 14:45 | ||
Nattekat | zaterdag 4 juni 2016 @ 19:52 | |
Ik denk dat niemand gekeken heeft? | ||
sasquatsch | dinsdag 7 juni 2016 @ 09:48 | |
Portret van Richard Verschoor bij de NOS. http://nos.nl/op3/artikel(...)at-te-trappelen.html | ||
heywoodu | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:10 | |
sasquatsch | vrijdag 17 juni 2016 @ 14:19 | |
Kwalificatie vindt plaats na VT2 van de F1. Dus na 16.30 uur. Edit: om 17.00 uur dus! [ Bericht 22% gewijzigd door sasquatsch op 17-06-2016 15:44:19 ] | ||
Funzel | vrijdag 17 juni 2016 @ 15:13 | |
Komt Status helemaal niet meer terug? | ||
sasquatsch | vrijdag 17 juni 2016 @ 16:04 | |
Volgens mij staat het team te koop wegens gebrek aan rijders met geld. Ik zie ze ook nergens anders meer terug. Teambaas Teddy Yip jr. is een partnership aangegaan met Prema onder de naam Theodore en met Rahal Letterman Lanigan Racing in de IndyCar. | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 09:52 | |
We gaan zo beginnen aan race 1 van de GP2 in Baku (Ziggo), ik ben erg benieuwd | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 09:55 | |
Ik ook. Ik zeg 3x rode vlag en honderdmiljoenmiljard gele vlaggen | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:04 | |
Lekker op tijd | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:04 | |
Ik zit er ook klaar voor. | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:04 | |
Das één keer geel en SC Terwijl dit niet eens een "het is veel te krap"-ongeluk was. | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:05 | |
Begint al goed. | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:05 | |
Megacrash genot | ||
tralalala | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:05 | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:06 | |
Gp2 crashes | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:06 | |
Die is niet blij. | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:08 | |
Gasly, Lynn zijn ook niet de minsten. Nato achteraan Gooit het kampioenschap aardig overhoop. | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:08 | |
Altijd mooi toch | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:09 | |
"CANAMASAAAAAAS", aldus Gasly. | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:09 | |
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:09 | |
"*****ing Canamasas!!!!!" | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:10 | |
Moet je maar beter starten | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:11 | |
Waarom Latifi in de 2de DAMS daar nu ook maar stopt is mij een raadsel. | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:12 | |
Die kon er imo ook gewoon omheen | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:12 | |
Iedereen veilig door dat paadje | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:12 | |
Geen T8 crashes? Wauw. | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:14 | |
Wat niet is kan nog komen zeg ik maar altijd | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:15 | |
Hopelijk is de regie wel beter vanmiddag | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
Achteraf denk ik dat dat misschien wel een van de plekken is met de minste potentie voor crashes | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
SC | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
Armand | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
De Jong 8ste, ik zocht hem al in de achterste regionen | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
SC | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:18 | |
Terwijl ha na de SC 11e lag en er daarna volgens mij niemand uit is gevallen (tot nu ) dus dat heeft hij dan toch netjes gedaan | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:19 | |
Nr 2; 6 rondjes pas gereden van de race | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:19 | |
SC #2 | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:19 | |
Vrees ik ook ja Ze gaan niet hard genoeg. | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:19 | |
Als ze daar niet crashen dan gaan ze juist wel precies hard genoeg! | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:22 | |
"BAKU welcomed all of us" ___! | ||
heywoodu | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23 | |
Bordengekut | ||
Geralt | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23 | |
Man man man | ||
Nattekat | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23 | |
Sukkel | ||
Sinister-D- | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23 | |
En daar gaan we weer | ||
sasquatsch | zaterdag 18 juni 2016 @ 10:24 | |
Ging King bewust naar binnen of reed hij gewoon achter de SC aan? |