abonnement Unibet Coolblue
pi_157832070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:20 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Mwah, staat tegenover dat wanneer ik gaan werken ben, dat ik absoluut niet thuis kom ;) (en weken van dik 80 uur werk)
Maar net wat je leuk vind..
pi_157832175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Soms moet dat gewoon. Niet te vaak gelukkig. Ach vanavond een etentje, dus vanmiddag mooi op tijd naar huis :P

[..]

Alles o.k.? Collega van me heeft ook reuma, niet echt handig als architect zijnde.
Oeh waar ga je eten? :D

Nee, maar de diagnose kan nog niet definitief gesteld worden door een vit D tekort. Dat moet eerst opgelost (zit aan een kuur) en daarna bloedonderzoek. 7 januari word waarschijnlijk de diagnose gesteld, maar dat had ik al verwacht.
pi_157832181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:28 schreef Puala het volgende:

[..]

Maar net wat je leuk vind..
Zou niet aan een reguliere 9 tot 5 (kantoor)baan moeten denken eerlijk gezegd :+ Nooit echt klaar met werken, t blijft altijd door je hoofd spoken enzo. Als ik naar huis ga hoef ik niet aan werk te denken, een week voordat ik weer weg moet hoor ik pas eens wat van de baas. ideaal.
pi_157832246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zou niet aan een reguliere 9 tot 5 (kantoor)baan moeten denken eerlijk gezegd :+ Nooit echt klaar met werken, t blijft altijd door je hoofd spoken enzo. Als ik naar huis ga hoef ik niet aan werk te denken, een week voordat ik weer weg moet hoor ik pas eens wat van de baas. ideaal.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:36 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zou niet aan een reguliere 9 tot 5 (kantoor)baan moeten denken eerlijk gezegd :+ Nooit echt klaar met werken, t blijft altijd door je hoofd spoken enzo. Als ik naar huis ga hoef ik niet aan werk te denken, een week voordat ik weer weg moet hoor ik pas eens wat van de baas. ideaal.
Wat voor werk doe je dan?

Ik heb soms als ik een lange dag heb al geen zin om te gaan werken sochtends, ik wil niet weten hoe jij je dan voelt aan t begin van die 8 weken :+ 8 weken vrij is dan wel weer echt heel nice. Kan je een hoop klussen idd. :9
  donderdag 26 november 2015 @ 12:48:12 #280
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157832379
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Oeh waar ga je eten? :D
Heb het kerstdiner met de Imkerverein, in een lokaal restaurantje paar dorpjes verderop. Niet bijzonder, wel lekker en ik wordt gehaald, dus kan aan de tap gaan hangen. :P
quote:
Nee, maar de diagnose kan nog niet definitief gesteld worden door een vit D tekort. Dat moet eerst opgelost (zit aan een kuur) en daarna bloedonderzoek. 7 januari word waarschijnlijk de diagnose gesteld, maar dat had ik al verwacht.
-O- Heftig hoor
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

[..]

Wat voor werk doe je dan?
Wilde ik ook al gaan vragen.
quote:
Ik heb soms als ik een lange dag heb al geen zin om te gaan werken sochtends, ik wil niet weten hoe jij je dan voelt aan t begin van die 8 weken :+ 8 weken vrij is dan wel weer echt heel nice. Kan je een hoop klussen idd. :9
Ik heb nooit zin om te werken, ik zou het liefst gewoon huisman zijn zelfs, ondertussen lekker klussen enzo.... :9
pi_157832389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

[..]

Wat voor werk doe je dan?

Ik heb soms als ik een lange dag heb al geen zin om te gaan werken sochtends, ik wil niet weten hoe jij je dan voelt aan t begin van die 8 weken :+ 8 weken vrij is dan wel weer echt heel nice. Kan je een hoop klussen idd. :9
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:48 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wilde ik ook al gaan vragen.

[..]

Ik heb nooit zin om te werken, ik zou het liefst gewoon huisman zijn zelfs, ondertussen lekker klussen enzo.... :9
Stuurman op de grote handelsvaart ;) En aan 't begin van die nu acht (normaal 13) weken heb ik er weer zin in haha. Vooral op dit moment, woon (weer/nog) bij m'n ouders en dat eh botst wel eens zullen we maar zeggen ;) Kan ook niet zo maar doen en laten wat ik wil (wat tot op zekere hoogte logisch is). Maar 8 weken thuis is ook lang hoor, zeker als je in een regio woont waar qua activiteiten een echte seizoensgolf te merken is. Daarnaast wonen veel vrienden elders in het land (ja ok wel veel tijd om die op te zoeken) maar het overgrote deel van vrienden zit in hetzelfde vak, dus om nou te zeggen veel sociaal contact: niet echt.
pi_157832509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:48 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb het kerstdiner met de Imkerverein, in een lokaal restaurantje paar dorpjes verderop. Niet bijzonder, wel lekker en ik wordt gehaald, dus kan aan de tap gaan hangen. :P

[..]

-O- Heftig hoor
Nou proost dan alvast :D

Behoorlijk. Maar ik ben de 4e generatie die nu de diagnose krijgt, dus ik ben niet verbaasd. Mijn opa had RA (reumatoïde artritis) en dat is een hele heftige vorm. Mijn moeder heeft "maar" fibromyalgie en die diagnose krijg ik nu ook. Maar ik schijn dus wel het begin te hebben van hetgeen wat mijn opa had -O-
  donderdag 26 november 2015 @ 13:10:05 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157832787
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

[..]

Stuurman op de grote handelsvaart ;) En aan 't begin van die nu acht (normaal 13) weken heb ik er weer zin in haha. Vooral op dit moment, woon (weer/nog) bij m'n ouders en dat eh botst wel eens zullen we maar zeggen ;) Kan ook niet zo maar doen en laten wat ik wil (wat tot op zekere hoogte logisch is). Maar 8 weken thuis is ook lang hoor, zeker als je in een regio woont waar qua activiteiten een echte seizoensgolf te merken is. Daarnaast wonen veel vrienden elders in het land (ja ok wel veel tijd om die op te zoeken) maar het overgrote deel van vrienden zit in hetzelfde vak, dus om nou te zeggen veel sociaal contact: niet echt.
Dat is wel een hele andere tak van sport ja. Nee 13 weken was me echt te lang. 6-8 weken zou nog wel gaan. (al is zou het praktisch onmogelijk zijn met m'n dochtertje en vrouw)
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou proost dan alvast :D
dank je ^O^
quote:
Behoorlijk. Maar ik ben de 4e generatie die nu de diagnose krijgt, dus ik ben niet verbaasd. Mijn opa had RA (reumatoïde artritis) en dat is een hele heftige vorm. Mijn moeder heeft "maar" fibromyalgie en die diagnose krijg ik nu ook. Maar ik schijn dus wel het begin te hebben van hetgeen wat mijn opa had -O-
M'n collega heeft ook RA als ik het goed heb. Wordt je niet vrolijker van. Heeft net een operatie aan z'n pink uitgesteld voor een jaar. Geen garanties op eventuele verbetering door de operatie, dus dan nog maar even niet.
pi_157832848
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 13:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat is wel een hele andere tak van sport ja. Nee 13 weken was me echt te lang. 6-8 weken zou nog wel gaan. (al is zou het praktisch onmogelijk zijn met m'n dochtertje en vrouw)
13 weken is ook lang hoor, maar goed, t is nog wel een aantal jaar vol te houden.
  Moderator donderdag 26 november 2015 @ 19:51:27 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157842252
Al 75 bezig met 1200m - met de auto. Als echte beunhazen al bekeken of we de middenberm niet kunnen demonteren, aangezien er weghelft ook nauwelijks verkeer komt.

Blijkt niet mogelijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157850258
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:51 schreef derLudolf het volgende:
Al 75 bezig met 1200m - met de auto. Als echte beunhazen al bekeken of we de middenberm niet kunnen demonteren, aangezien er weghelft ook nauwelijks verkeer komt.

Blijkt niet mogelijk
Ben je dronken?
pi_157850310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:48 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Heb het kerstdiner met de Imkerverein, in een lokaal restaurantje paar dorpjes verderop. Niet bijzonder, wel lekker en ik wordt gehaald, dus kan aan de tap gaan hangen. :P

[..]

-O- Heftig hoor

[..]

Wilde ik ook al gaan vragen.

[..]

Ik heb nooit zin om te werken, ik zou het liefst gewoon huisman zijn zelfs, ondertussen lekker klussen enzo.... :9
Hahaha, ik ook wel, maar ik denk wel dat ik niet helemaal zonder werk kan, gaat je helw ritme naar de klote, en denk toch dat je t wel gaat missen. Maar ik zou zeker wel een paar dagen in de week minder willen werken. :p maar dan heb ik ook minder geld om te klussen. :p
pi_157850386
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]


[..]

Stuurman op de grote handelsvaart ;) En aan 't begin van die nu acht (normaal 13) weken heb ik er weer zin in haha. Vooral op dit moment, woon (weer/nog) bij m'n ouders en dat eh botst wel eens zullen we maar zeggen ;) Kan ook niet zo maar doen en laten wat ik wil (wat tot op zekere hoogte logisch is). Maar 8 weken thuis is ook lang hoor, zeker als je in een regio woont waar qua activiteiten een echte seizoensgolf te merken is. Daarnaast wonen veel vrienden elders in het land (ja ok wel veel tijd om die op te zoeken) maar het overgrote deel van vrienden zit in hetzelfde vak, dus om nou te zeggen veel sociaal contact: niet echt.
oh vet! Leuk werk? Doe je dan 80u in de week alleen maar sturen? Of hoe moet ik dat zien?

Ja, precies wat ik hierboven ook zeg, t klinkt leuk, maar in de praktijk zou t bij mij iig ook anders zijn.
pi_157850438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou proost dan alvast :D

Behoorlijk. Maar ik ben de 4e generatie die nu de diagnose krijgt, dus ik ben niet verbaasd. Mijn opa had RA (reumatoïde artritis) en dat is een hele heftige vorm. Mijn moeder heeft "maar" fibromyalgie en die diagnose krijg ik nu ook. Maar ik schijn dus wel het begin te hebben van hetgeen wat mijn opa had -O-
Pff... Klote zeg, kan je er ook iets tegen doen om t proces te verlangzamen oid? Of blijft het nu stabiel?
pi_157852282
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

oh vet! Leuk werk? Doe je dan 80u in de week alleen maar sturen? Of hoe moet ik dat zien?

Ja, precies wat ik hierboven ook zeg, t klinkt leuk, maar in de praktijk zou t bij mij iig ook anders zijn.
Ja ik vind het leuk :) Heel veelzijdig, geen standaard kantoorbaan. Lekker actief met je werk bezig zijn, geen dag is hetzelfde. Ben blij dat ik de overstap uit de ICT gemaakt heb.

Op zee:
- 6 tot 8u (vaak verdeeld in twee perioden) wachtlopen op de brug (dus actief bezig met de navigatie en sturen, al sta je niet meer zoals vroeger continue met het roer in de hand ;))
- onderhoud aan het schip & veiligheidsmiddelen, de ene dag ben je aan het schilderen, de volgende dag haal je een compressor uit elkaar welke gebruikt wordt om SCABA (perslucht) flessen op te pompen om een voorbeeld te noemen. En een dag later sta je de anker/meerlieren te smeren, om vervolgen lekdichtheidstesten uit te voeren.
- verantwoordelijk voor (veiligheids)training van de bemanning. Komt er op neer dat er maandelijks een aantal oefeningen gedaan moeten worden. (brand, man over boord, schip verlaten, beveiliging, betreden van 'besloten' (niet/slecht) geventileerde ruimten (denk aan tanks, void spaces, etc.), enzovoorts), maar dat ook trainingsmiddelen voor handen en up to date moeten zijn.
- maken van reisvoorbereiding (route tekenen in de digitale kaart, allerhande informatie welke daarbij noodzakelijk is op zoeken en vastleggen)
- assisteren/uitvoeren van allerhande overige zaken eigenlijk

in de haven:
- bij aankomst/vertrek heb ik de leiding over een van de 'meerdekken' dus het voor of het achterschip en geef ik daar ter plaatse (in nauwe communicatie met de brug (kapitein, loods, eerste stuurman) uiteraard) de leiding over het uitgeven & binnenhalen van trossen en eventuele sleeptrossen.
- 12u (2x6 per dag) lading wacht, dan heb ik de leiding over het laden en lossen van het schip met daarbij de veiligheid van schip, bemanning en lading in acht nemend.
- allerhande overige zaken: assisteren bij het aan boord nemen van bevoorrading, begeleiden van bezoekers (monteurs, autoriteiten, noem maar op).

Bovenstaande is een greep uit de werkzaamheden wat me op 5 minuten te binnen schiet :)

Had na m'n afstuderen de keus om machinist of stuurman te worden, zelf voor stuurman gekozen. Heb ook de papieren om te varen als machinist, vind de techniek super interessant, sleutelen ook, maar hoef het niet continue te doen ;)

Maar je moet er wel tegen kunnen, met 7 tot 15 man op een kleine oppervlakte zitten, vaak met maar een handjevol landgenoten en dan ook nog even lang van huis 3 maand (en soms ook lang op zee, 2 tot 5 a 6 weken).

[ Bericht 3% gewijzigd door FranticDJ op 27-11-2015 00:39:11 ]
  Moderator vrijdag 27 november 2015 @ 00:59:23 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157852877
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:15 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ben je dronken?
Nee. Grens controles in Frankrijk, alles moest over een korte uitvoegstrook van de snelweg af. Dat heeft 4 uur extra gekost. We worden rond 23u bij een vriend zijn. Ben net achter het stuur weg, moeten nu nog 2 uur :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator vrijdag 27 november 2015 @ 01:13:04 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157853098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou proost dan alvast :D

Behoorlijk. Maar ik ben de 4e generatie die nu de diagnose krijgt, dus ik ben niet verbaasd. Mijn opa had RA (reumatoïde artritis) en dat is een hele heftige vorm. Mijn moeder heeft "maar" fibromyalgie en die diagnose krijg ik nu ook. Maar ik schijn dus wel het begin te hebben van hetgeen wat mijn opa had -O-
Kut voor je. Je hebt hetzelfde als je opa naar krijgt een mildere diagnose? RA is dat wat reuma wordt genoemd? M'n ma heeft reuma, geen idee welke vorm. Volgende week krijgt ze tweede nieuwe knie, hopen dat het dan beter gaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_157854199
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:20 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Pff... Klote zeg, kan je er ook iets tegen doen om t proces te verlangzamen oid? Of blijft het nu stabiel?
Nee, enkel pijnstillers zijn mogelijk. En die zijn wel gelijk zo heftig dat ik mezelf daar te jong voor vind. Dus ik ga met iemand van de GGZ mijn dagelijkse routines en dergelijke doornemen om te kijken of daar dingen te halen zijn. En dat zal vast wel, want ik ben erg van het hollen of stilstaan. Dus dat word nog leuk om dat af te leren..
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 01:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kut voor je. Je hebt hetzelfde als je opa naar krijgt een mildere diagnose? RA is dat wat reuma wordt genoemd? M'n ma heeft reuma, geen idee welke vorm. Volgende week krijgt ze tweede nieuwe knie, hopen dat het dan beter gaat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de diagnose in mijn opa is het nog te vroeg waarschijnlijk. Dat ontwikkeld zich door de jaren heen. Ik vertoon wat symptomen, maar de echte symptomen als het ontsteken van gewrichten, opgezwollen en rood zijn ed. Vertoon ik (gelukkig) nog niet. En mocht het die diagnose wel zijn dan is dat in mijn bloed te zien en daar krijg ik 7 januari de uitslag van. Maar dan ga ik wel even schrikken. De milde vorm van mijn moeder had ik zien aankomen, maar die heftige vorm niet. En dan moet ik me ook gaan afvragen of ik me moet laten omscholen aangezien ik mezelf dit vak niet zie uitoefenen met heftigere klachten. Maar dat is even heel ver in de toekomst gekeken en dat is hopelijk gewoon niet aan de orde.

Oh dan heeft je moeder het wel echt zwaar gehad zeg. Jeetje en schrikken ook de rondjes ziekenhuis elke keer. Hopelijk scheelt het veel als ze haar nieuwe knie heeft :Y
pi_157854308
Maar taaie kost voor de ochtend. Bijna weekend *O*
  vrijdag 27 november 2015 @ 08:45:34 #295
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_157854418
Foi, zware verhalen :{ Ik zal m'n mond maar houden verder ;)

Mogguh!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 08:32 schreef Puala het volgende:
Bijna weekend *O*
*O*
Morgen eerst even de kerstboom verzenden en dan aan de slag.
Roedes maken en ik wil nog met m'n overdekte terras aan de gang. Nog wat blad ruimen (zit nu in totaal op 84 zakken a120liter blad) en even een grote ronde met ,zoals ze hier zeggen, de "poeste" doen.
Dan is de dag wel weer om.

Gisteren etentje met de Imkerverein was weer gezellig, lekker gegeten, gedronken en mooie verhalen gehoord. :P
Mooi is dat toch hier, nederlands, hochdeutsch en platduuts door mekaar lullen. Duurt altijd een kwartiertje en een biertje, maar dan lul ik zo mee :9

Ow bedenk ik me, vanavond met Sjakie naar een ijshockeywedstrijd in Nordhorn, zin in! *O*
  Moderator vrijdag 27 november 2015 @ 14:11:17 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157859272
Zo dat was een goede Franse maaltijd, stamppot boerenkool :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:14:56 #297
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157866716
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:11 schreef derLudolf het volgende:
Zo dat was een goede Franse maaltijd, stamppot boerenkool :9
:9~ Hier een aardappelschotel met gehakt een doorgebakken speklapjes.
Share your talent, move the world.
  Moderator vrijdag 27 november 2015 @ 20:31:01 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157867115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:14 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

:9~ Hier een aardappelschotel met gehakt een doorgebakken speklapjes.
Das ook moet niet verkeerd. Spek is altijd goed

(behalve dan een overschot aan, bij vrouwen :P)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:26:04 #299
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_157868909
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Das ook moet niet verkeerd. Spek is altijd goed

(behalve dan een overschot aan, bij vrouwen :P)
Ze moeten niet uitzwenken, waneer ze de bocht om gaan...
Share your talent, move the world.
  Moderator zaterdag 28 november 2015 @ 00:02:20 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_157873355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:26 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Ze moeten niet uitzwenken, waneer ze de bocht om gaan...
Achting, schert aus
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')