abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 januari 2017 @ 17:02:46 #201
416020 K44S
The bearded man
pi_167832097
quote:
7s.gif Op maandag 11 april 2016 07:24 schreef ALTER-EGO het volgende:
Album Cover voor RAUPPWAR
“The Calm After The Storm” album
http://rauppwar.bandcamp.com/album/the-calm-after-the-storm

[ afbeelding ]

:)
erg vet :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167833276
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:01 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

We weten dat jij het bent. Je hebt een goed herkenbare stijl van posten ;)

Erg mooi werk weer.
Thanks

Ja, mensen weten altijd direct dat ik Gewas ben op de 1 of andere manier. _O- Maakt verder niet uit, is geen geheim ofzo. :P
pi_167851305




Heb tekening van die kerk aangepast. Was niet tevreden over de vorige versie.
pi_167864339
gisteren
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167865232
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167871556
Mooi, Hermeliengriffel!

Ik stop even met dat tekenen. Ben totaal door mijn ideeën heen.
pi_167879552


THERE ARE MANY BRIDGES TO BE CROSSED
AND MANY MORE TO BURN
  PR en moderator woensdag 4 januari 2017 @ 16:56:22 #208
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167881248
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:59 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

THERE ARE MANY BRIDGES TO BE CROSSED
AND MANY MORE TO BURN
Wauw, knap!
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167883717
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2017 16:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Wauw, knap!
Thanks
pi_167885952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:59 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

THERE ARE MANY BRIDGES TO BE CROSSED
AND MANY MORE TO BURN
Dankje jij ook!
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167894400
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2017 20:03 schreef hermeliengriffel het volgende:

[..]

Dankje jij ook!
Bedankt.

Als je nog tekeningen hebt, voel vrij om ze te posten. :P
pi_167895141
Het is compleet mijn smaak niet, maar ik herken wel het talent erin.

Complimenten.
Hell To The Liars
pi_167917664
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 08:29 schreef Droopie het volgende:
Het is compleet mijn smaak niet, maar ik herken wel het talent erin.

Complimenten.
Bedankt

Ik heb het vaker gezegd maar ik begin dat tekenen zat te worden. Ga de komende dagen wat vaker de deur uit, wandelingen maken enz.
pi_167938302


Zat me enorm te vervelen dus ben weer gaan tekenen.
pi_167939718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2017 05:29 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Bedankt.

Als je nog tekeningen hebt, voel vrij om ze te posten. :P
Ik heb er nog genoeg, zal vast weer snel een paar posten 😊
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167939902
“I mean, you could claim that anything's real if the only basis for believing in it is that nobody's proved it doesn't exist!”
pi_167949656
  PR en moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 14:14:09 #218
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167949698
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2017 12:18 schreef -Hildr- het volgende:
SCHOP

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

(dit is ander account van Gewas, Rodulf, Reliekrover, Galgeras, DansNotreChute, PesteNoire)
Trouwens leuk om te zien wat een vooruitgang je hebt gemaakt met de houtskooltekeningen qua perspectief en detail :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167949944
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:14 schreef Moira. het volgende:

[..]

Trouwens leuk om te zien wat een vooruitgang je hebt gemaakt met de houtskooltekeningen qua perspectief en detail :Y
Dat vind ik leuk om te horen.

In mijn bureaula liggen al mijn tekeningen van de afgelopen jaren en bij de meeste oude tekeningen zie ik allerlei fouten en dingen die ik kan verbeteren. Daarom pak ik soms oude tekeningen om meer contrast toe te voegen of details.

Heb van de week voor mijn verjaardag geld gekregen om nieuwe tekenspullen te kopen maar ik heb echt de ballen verstand van materialen enz. Enige wat ik nu gebruik zijn grijze potloden (2H, HB, 1B) en een verdwaald stuk houtskool die bijna op is.
  PR en moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 14:25:41 #220
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167950057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:22 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat vind ik leuk om te horen.

In mijn bureaula liggen al mijn tekeningen van de afgelopen jaren en bij de meeste oude tekeningen zie ik allerlei fouten en dingen die ik kan verbeteren. Daarom pak ik soms oude tekeningen om meer contrast toe te voegen of details.

Heb van de week voor mijn verjaardag geld gekregen om nieuwe tekenspullen te kopen maar ik heb echt de ballen verstand van materialen enz. Enige wat ik nu gebruik zijn grijze potloden (2H, HB, 1B) en een verdwaald stuk houtskool die bijna op is.
Als je hierin helemaal je stijl hebt gevonden zou ik je huidige set gewoon uitbreiden. Verschillende diktes houtskool (van grote brede stukken tot kleine dunne stukjes, of in potloodvorm), potlodenset variërend van 8B tot 4H ofzo (vooral de zachte B's vind jij wel prettig denk ik, zijn goed uit te vegen), en als bonus kun je bijv ook Conté kopen. Dat is een soort krijt dat iets steviger en pigmentvoller is dan houtskool, maar wel zachter en uitveegbaarder dan potlood.
Of bijv. softpastelkrijt, is ook lekker veegbaar.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:43:59 #221
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167952139
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:22 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Dat vind ik leuk om te horen.

In mijn bureaula liggen al mijn tekeningen van de afgelopen jaren en bij de meeste oude tekeningen zie ik allerlei fouten en dingen die ik kan verbeteren. Daarom pak ik soms oude tekeningen om meer contrast toe te voegen of details.

Heb van de week voor mijn verjaardag geld gekregen om nieuwe tekenspullen te kopen maar ik heb echt de ballen verstand van materialen enz. Enige wat ik nu gebruik zijn grijze potloden (2H, HB, 1B) en een verdwaald stuk houtskool die bijna op is.
Probeer eens een kroontjespen en Oost Indische inkt, mooi om mee te werken en je kan ook leuke accenten mee op potloodtekeningen aanzetten :)
pi_167970453
Bedankt voor jullie reacties.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:25 schreef Moira. het volgende:

[..]

Als je hierin helemaal je stijl hebt gevonden zou ik je huidige set gewoon uitbreiden. Verschillende diktes houtskool (van grote brede stukken tot kleine dunne stukjes, of in potloodvorm), potlodenset variërend van 8B tot 4H ofzo (vooral de zachte B's vind jij wel prettig denk ik, zijn goed uit te vegen), en als bonus kun je bijv ook Conté kopen. Dat is een soort krijt dat iets steviger en pigmentvoller is dan houtskool, maar wel zachter en uitveegbaarder dan potlood.
Of bijv. softpastelkrijt, is ook lekker veegbaar.
Houtskool in potloodvorm ga ik dan denk ik aanschaffen. :) Heb nu een heel dik, lomp stuk waar ik moeilijk details mee kan toevoegen.

Ik wist helemaal niet dat 8B bestond, dacht dat het maar tot 4B ging. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Probeer eens een kroontjespen en Oost Indische inkt, mooi om mee te werken en je kan ook leuke accenten mee op potloodtekeningen aanzetten :)
Dat lijkt me wel wat. Had al het idee om enkele perspectieftekeningen te bewerken met andere materialen zodat ik meer contrast kan toevoegen.

Ik ga even Googlen en dan maandag of dinsdag naar een winkel fietsen om te kijken wat ze allemaal hebben.
pi_167970459


Deze had ik gisteravond laat gemaakt. Was een hele impulsieve tekening.

Nu ik 20 dagen nuchter ben ga ik me weer richten op afvallen. Heb gister een wandeling gemaakt van een uur, dat heeft me zeer goed gedaan. Vanaf nu elke dag minimaal een uur wandelen.
  PR en moderator zondag 8 januari 2017 @ 11:06:17 #224
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167972206
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 06:45 schreef -Hildr- het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.

[..]

Houtskool in potloodvorm ga ik dan denk ik aanschaffen. :) Heb nu een heel dik, lomp stuk waar ik moeilijk details mee kan toevoegen.

Ik wist helemaal niet dat 8B bestond, dacht dat het maar tot 4B ging. :P

[..]

Dat lijkt me wel wat. Had al het idee om enkele perspectieftekeningen te bewerken met andere materialen zodat ik meer contrast kan toevoegen.

Ik ga even Googlen en dan maandag of dinsdag naar een winkel fietsen om te kijken wat ze allemaal hebben.
Ik denk dat conté je ook wel zou bevallen :Y Bij hobbywinkels weten ze wel wat dat is. Daarmee is zwart écht zwart ipv het bruin-grijzige van houtskool. Maar ik heb bijv. ook zo'n set die varieert van wit-grijs-zwart en allerlei bruintinten (van oranje-achtig naar donkerbruin), waarmee je ook toffe sepia-kleurovergangen kunt maken. En als iets dan te donker is breng je wat wit aan als 'glim'-detail ofzo :P Zou eens kijken of ze het daar hebben en dan vragen of je wat mag testen, denk dat het ook wel mooi gebruikt kan worden om meer contrast en kleinere details bij oude tekeningen toe te voegen :Y
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 06:48 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]

Deze had ik gisteravond laat gemaakt. Was een hele impulsieve tekening.

Nu ik 20 dagen nuchter ben ga ik me weer richten op afvallen. Heb gister een wandeling gemaakt van een uur, dat heeft me zeer goed gedaan. Vanaf nu elke dag minimaal een uur wandelen.
Wat goed trouwens, goed bezig! ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator zondag 8 januari 2017 @ 11:11:50 #225
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_167972307
Wat voorbeelden van conté-tekeningen (wordt vaak samen met houtskool gebruikt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_167974491
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:11 schreef Moira. het volgende:
Wat voorbeelden van conté-tekeningen (wordt vaak samen met houtskool gebruikt):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg mooi! Vooral de rokende man. Is ook niet van zomaar een jongen van de straat. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_168024542
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 11:06 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik denk dat conté je ook wel zou bevallen :Y Bij hobbywinkels weten ze wel wat dat is. Daarmee is zwart écht zwart ipv het bruin-grijzige van houtskool. Maar ik heb bijv. ook zo'n set die varieert van wit-grijs-zwart en allerlei bruintinten (van oranje-achtig naar donkerbruin), waarmee je ook toffe sepia-kleurovergangen kunt maken. En als iets dan te donker is breng je wat wit aan als 'glim'-detail ofzo :P Zou eens kijken of ze het daar hebben en dan vragen of je wat mag testen, denk dat het ook wel mooi gebruikt kan worden om meer contrast en kleinere details bij oude tekeningen toe te voegen :Y

[..]

Wat goed trouwens, goed bezig! ^O^
Bedankt voor je reactie.

Ik heb me er niet toe kunnen zetten om naar een hobby of tekenwinkel te gaan, voel me al enkele dagen zeer slecht. Ben gisteravond om 6 uur in bed gaan liggen en een uur geleden pas mijn bed uitgegaan. Zieke hallucinaties en compleet gestoorde dromen.
pi_168024558


Heb van de week die tekening van de kerk bewerkt met houtskool.

Ben verder totaal door mijn ideeën heen.
pi_168047627


Voel me gewoon al de hele week elk moment van de dag kut. Spring zowat tegen het plafond aan maar van wandelen voel ik me ook niet beter. Heb sinds drie dagen griep (hoofdpijn, hoesten).
pi_168106603


Duitse soldaat getekend.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 23:48:04 #231
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168119992
Godver, er is veel talent hier. Ik hoor vaak van mensen dat ik goed kan tekenen, maar mijn werk is broddelwerk vergeleken met wat ik hier zie

Die laatste tekening hier, dat is museumwaardig..hoe beeld je een Duitse soldaat in?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168124332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 23:48 schreef Bugno het volgende:
Godver, er is veel talent hier. Ik hoor vaak van mensen dat ik goed kan tekenen, maar mijn werk is broddelwerk vergeleken met wat ik hier zie

Die laatste tekening hier, dat is museumwaardig..hoe beeld je een Duitse soldaat in?
Museumwaardig? :P Thanks.

van tijd tot tijd moet ik gewoon een Duitse soldaat tekenen. 8)7

Ben wel benieuwd naar jouw tekeningen (als je ze wil posten).
pi_168124477
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:29 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Museumwaardig? :P Thanks.

van tijd tot tijd moet ik gewoon een Duitse soldaat tekenen. 8)7

Ben wel benieuwd naar jouw tekeningen (als je ze wil posten).
Vraagje?
Wat doen jouw hulpverleners met jouw talent voor tekenen
Ik kan altijd wel hameren op je beperkingen en je drankproblematiek, maar misschien is het ook wel eens goed voor je dat er wat meer focus op je talent en tekenkwaliteit komt.

Het is compleet mijn smaak niet, maar godverdomme wat een baas ben jij met het potlood :Y
Hell To The Liars
pi_168125147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vraagje?
Wat doen jouw hulpverleners met jouw talent voor tekenen
Ik kan altijd wel hameren op je beperkingen en je drankproblematiek, maar misschien is het ook wel eens goed voor je dat er wat meer focus op je talent en tekenkwaliteit komt.

Het is compleet mijn smaak niet, maar godverdomme wat een baas ben jij met het potlood :Y
Bedankt man.

De hulpverleners zeggen altijd dat ze zeer onder de indruk zijn van mijn tekeningen. Bij de detoxgroep neem ik soms ook tekeningen mee.

Ik weet niet wat ik er mee moet. Eigenlijk is tekenen het enige in mijn leven wat nog echt 'lukt'. Heb wel eens andere hobby's geprobeerd (modelbouw, gitaar spelen) maar dat was allemaal niet zo'n succes.
pi_168126819
Voel me weer fucking kut. Heb last van waanideeën (ja, ik weet dat het waanideeën zijn) al de hele nacht. Dit is precies de reden waarom ze mij schizofrenie hebben gegeven. _O- _O- Ik ben echt zo'n mega debiel.

Heb net een perspectieftekening bewerkt met houtskool. Eerst moet het fototoestel opladen dus zal over een paar uur posten.
pi_168130634
pi_168156614


Heb vandaag mijn cd's van Jean Ferrat onder het stof vandaan gehaald. Over therapie gesproken. _O_ _O_

C'est un joli nom, camarade
C'est un joli nom, tu sais!
pi_168192388




Nieuwe potloden gekocht en gelijk uitgeprobeerd. Houtskool kon ik in die winkel niet vinden en had geen zin om te zoeken.
pi_168268389


Heb vandaag nieuwe houtskool gekocht.
pi_168275394


My Little Pony met een machinegeweer.
pi_168290045


Tekening gemaakt van mijn woonkamer.
pi_168318813


Tekening van keuken gemaakt.
pi_168375273


pi_168392571
pi_168415963




Die laatste is een oefening om verhoudingen te tekenen.
pi_168512162
pi_168540157
  maandag 30 januari 2017 @ 18:48:41 #248
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_168548666
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:17 schreef -Hildr- het volgende:
[ afbeelding ]
Hapert de motor een beetje?
soooo, da's mooi!
pi_168549141
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Hapert de motor een beetje?
Gaat op dit moment niet super, nee. Wel blij omdat het een volledig eigen creatie is.
  maandag 30 januari 2017 @ 20:53:57 #250
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_168552601
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 19:05 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Gaat op dit moment niet super, nee. Wel blij omdat het een volledig eigen creatie is.
Had al door dat het niet zo geweldig ging. Met je tekening is niets mis, zoals gewoonlijk.
soooo, da's mooi!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')