abonnement Unibet Coolblue
pi_157158952
hallo fokkers,

ik heb twee chinese collega's die geen nederlands spreken. Zij hebben 10 dagen geleden bij ICI paris een paar producten gekocht. Die waren niet in de winkel aanwezig, dus zouden per post verstuurd worden.
Nu heeft die miep van de winkel het verkeerde huisnummer ingevuld, vanwege de taalbarrière. En was het pakket verstuurd naar nummer 13 i.p.v. 30.

De persoon van dit huisnummer heeft nu het pakket geaccepteerd en handtekening gezet.

Ze hebben al elke dag aangebeld, en ook een briefje in de bus gedaan met hun nummer. Maar er wordt nooit open gedaan of gereageerd.

De winkeleigenaar zegt dat ze niks kan doen en ze het met die persoon van nummer 13 moeten oplossen.

Wat kunnen wij aan deze situatie doen? In mijn optiek ligt de fout bij de winkel. Zij hebben het verkeerde adres ingevuld, en ze lieten de ingevulde adresgegevens niet controleren door mijn collega's. De gezette handtekening willen ze niet laten zien (of weigeren het op te zoeken).
Met wie kunnen we het beste contact opnemen?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:02:42 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157158996
Als ze zelf hebben getekend voor het verkeerde adres kan je hooguit proberen om op coulance wat terug te krijgen.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157159043
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:02 schreef RingBewoner het volgende:
Als ze zelf hebben getekend voor het verkeerde adres kan je hooguit proberen om op coulance wat terug te krijgen.
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:05:19 #4
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157159060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
Dat is ook raar van de winkel. Ook raar trouwens dat ze niet eventjes het nummer hebben opgeschreven dan,
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157159101
Waarom ga je dan zelf niet langs.
En je weet het adres + huisnummer dan kan je toch het telefoonnummer opzoeken en bellen?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:07:50 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157159115
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom ga je dan zelf niet langs.
En je weet het adres + huisnummer dan kan je toch het telefoonnummer opzoeken en bellen?
Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157159157
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:07 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Lang niet iedereen heeft tegenwoordig meer een vaste telefoon.
Wie weet deze persoon nog wel.
Tevens kan ts dan alsnog langsgaan.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:15:16 #8
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157159237
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wie weet deze persoon nog wel.
Wie weet.
quote:
Tevens kan ts dan alsnog langsgaan.
Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.

Hoe ben je er overigens achter gekomen dat het naar het verkeerde adres is verstuurd?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157159379
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:15 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wie weet.

[..]

Dat is al gebeurd maar er word niet open gedaan en op briefjes krijgen ze geen reactie. Ik denk dat deze persoon blij is met zijn nieuwe geurtje.

Hoe ben je er overigens achter gekomen dat het naar het verkeerde adres is verstuurd?
Ze zijn naar de winkel geweest om na te vragen. Die hebben toen het adres opgezocht en zijn ze achter de fout gekomen.
pi_157159383
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:04 schreef KrentebolHooft het volgende:
Naar hun zeggen hebben ze dus verbaal het adres gegeven, en mochten ze naderhand niet nalezen of het goed was ingevuld.
Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.

Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157159421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.

Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
pi_157159422
De winkel heeft het product naar het opgegeven adres gestuurd. Weinig aan te doen, lijkt me.
Hopen op coulance.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157159428
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klinkt erg raar:
"Mogen we even nakijken of het adres klopt?"
-"Nee, dat mag niet!"
Me dunkt, de winkel wil het correcte adres hebben, zodat ze het niet naar de verkeerde sturen en dan klagende consumenten krijgen.
Het klinkt alsof ze er niet naar gevraagd hebben en er vanuit zijn gegaan dat het adres dat de winkelmevrouw opschreef klopte.

Als ik een huisnummer zou hebben waarbij misverstanden kunnen optreden, zou ik "dertig, drie nul, niet één drie" zeggen.
koopster: ik woon op ik weetnietwaarstraat drie tien.
verkoper: dertien?
koopster: ja drie tien
verkoper: ok thx dit word zo snel mogelijk verzonden.

zoiets? haha
pi_157159430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157159438
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je niet zulke rare dingen zeggen als "ze mochten het adres niet nalezen of het wel klopte".
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?

Bedankt voor je input
pi_157159449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?
Juist wel.
quote:
Bedankt voor je input
Graag gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:51:01 #17
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_157159743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Jij hebt ook niet veel inlevingsvermogen he?

Bedankt voor je input
Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.

Spreken ze overigens ook geen Engels?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_157159857
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:51 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik werk zelf in een winkel en met bestellingen of andere dingen vraag ik altijd dubbel of het klopt puur om gezeik te voorkomen. Zoals Spijkerbroek aanhaalt lijkt mij dat iedere winkelier/verkoper dit wil. Raar verhaal dus.

Spreken ze overigens ook geen Engels?
Gebroken engels.

Maar goed, discussiëren of het wel of niet zo is gebeurd heeft niet veel relevantie toch?

De situatie is dat de winkel het verkeerde adres heeft gebruikt, en hun pleidooi is dat het de schuld is van de winkel. Bij wie kunnen ze aankloppen voor hulp?
pi_157159912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:56 schreef KrentebolHooft het volgende:
Maar goed, discussiëren of het wel of niet zo is gebeurd heeft niet veel relevantie toch?
Klopt. Niemand in dit topic was erbij.
quote:
De situatie is dat de winkel het verkeerde adres heeft gebruikt, en hun pleidooi is dat het de schuld is van de winkel. Bij wie kunnen ze aankloppen voor hulp?
De winkel zal zeggen dat de klant het verkeerde adres heeft opgegeven. Patstelling. Doe je niks aan, alleen hopen op coulance. Of toch de ontvanger vriendelijk vragen om het product in te leveren.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157160172
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:29 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

natuurlijk hebben ze er niet naar gevraagd. Die meisjes zijn net 3 weken in Nederland en spreken de taal niet.
Mevrouw van de winkel voert het in en zegt aan hun dat het geleverd wordt.
Dat is dan heel naïef van die meisjes....
Meisjes: We live at Street thirty
Verkoopster: ok, Street thirteen
Meisjes: yes, thats correct.

Hadden ze zelf niet kunnen bedenken dat dat wel erg op elkaar lijkt, en ze dus weten dat je daar extra op moet letten? Dat heeft niets te maken met hoelang je in NL ben.
pi_157160308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:13 schreef jroz het volgende:

[..]

Dat is dan heel naïef van die meisjes....
Meisjes: We live at Street thirty
Verkoopster: ok, Street thirteen
Meisjes: yes, thats correct.

Hadden ze zelf niet kunnen bedenken dat dat wel erg op elkaar lijkt, en ze dus weten dat je daar extra op moet letten? Dat heeft niets te maken met hoelang je in NL ben.
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.

Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
pi_157160413
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:21 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nou dat zie ik toch echt anders. Er zit best wel een cultuurverschil tussen NL en China. Die meiden praten hun hele leven chinees en zijn gewend aan de chinese stijl van winkelen.
Het heeft ook veel te maken met het 'ik begrijp het niet helemaal dus ik knik maar ja' principe.
Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.
quote:
Enfin, ik ben zelf van mening dat die winkel aan zijn imago moet denken en niet analfabetische immigranten moet naaien. Blijkbaar ben ik de enige.
Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157160476
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind niet dat een Nederlandse winkelbediende in een winkel in Nederland zich moet conformeren aan de Chinese of welke buitenlandse stijl van winkelen dan ook.

[..]

Analfabeet? Ze kunnen niet lezen en schrijven?
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.

Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
pi_157160511
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.

Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Wil je de verkoopster de schuld geven :')
Tap tap tap
pi_157160516
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:31 schreef KrentebolHooft het volgende:
Geen nederlands. Maar ik snap niet echt waarom je nog steeds reageerd als je toch telkens de schuld op mijn collega's schuift.

Dat is jouw mening en die heb je gegeven.
Ik geef niemand "de schuld". Ik zeg dat zij niet kunnen bewijzen dat de winkel fout zit en de winkel kan niet bewijzen dat de dames fout zitten. En dus kan er simpelweg niks gedaan worden.
Maar goed, je wil iets specifieks horen, en ik ga dat niet zeggen. Daarom wil je mij uit je topic hebben.
Succes met het vinden van iemand die het recht 100% bij je collega's leggen. Ga anders eens langs het Juridisch Loket. Sterkte!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')