Oldground | maandag 19 oktober 2015 @ 17:27 |
Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
Oldground | maandag 19 oktober 2015 @ 17:31 |
Het is jammer dat ik nu nog zonder mods speel, want die verzonken en verhoogde stations zien er echt tof uit. Je hebt er nu geloof ik alleen nog T++ voor nodig. Ook om bijvoorbeeld alle sporen van een groter station te kunnen gebruiken (zoals ik nu heb). | |
Divje | maandag 19 oktober 2015 @ 18:15 |
Voor woonwijken gebruik ik de 2baans weg met grasstrook, voor de 'duurdere' wijken die met bomen en voor al 't andere de normale 2baansweg. Wel op dorpsschaal Op die screen liggen ook voetpaden door de wijk heen om n beetje het idee van steegjes te creëren. Maar dat kan nog veranderen gezien er ook tuintjes tussen moeten | |
Cassius | maandag 19 oktober 2015 @ 21:36 |
Interessant: https://www.reddit.com/r/(...)ensions_are_perhaps/ | |
Elan | dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:31 |
Heb nu een aardig stadje ( 125.000 inwoners) alleen door onverstandige keuzes voor tiles heb ik nu geen strak geheel qua map. Is er een manier om in een lopende game alle tiles te unlocken ipv alleen de 9 die ik nu bezit? Heb de mod van S. Klyte toegevoegd maar dan krijg je dus dit: Heb milestone 13 al bereikt, mod doet dus niks op mijn lopende map | |
Houyi | dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:55 |
Ik gebruik deze: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=405810376 | |
Cassius | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:55 |
Gevangenen luchten, maar dan anders | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:51 |
Ik heb die gemist. Vorige topic? | |
Cassius | vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:44 |
Ja joh, reizigers blussen. | |
Divje | vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:17 |
Hittegolfje Godver, na een weekje Gelderland met veel getoer barst het van de ideeën hier [ Bericht 12% gewijzigd door Divje op 23-10-2015 15:29:30 ] | |
Divje | vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:27 |
Een 'niet-weten-wat-te-doen'-screentje Wel tof dat er nu ook Veolia & Arriva treintjes zijn, dit in combinatie met 2baans snelwegen van de Network Expansion Mod en dus de mogelijkheid wat meer realistische afritten te maken maakt het veel leuker om op zo'n poldermap te spelen | |
T_Killer | zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:46 |
Zo ik heb het spel weer herontdekt sinds ik het laatst speelde in april/mei. Toen het net uit was kon het me op een of andere manier niet zo bekoren en heb het dus een tijd aan de kant gelegd. Van de week weer eens opgestart en gelijk geupdate, en aan de hand van de laatste twee topics uit deze reeks de meest belangrijke en relevante zaken/mods gedownload. Ik vind het spel én de kwaliteit van de user-made content enorm verbeterd, met name de Europese gebouwen is iets waar ik sinds Sim City 4 al op wacht. Dat in combinatie met de grachten en wat Europese kerken zorgen voor een hernieuwde waardering van dit spel. Ik hou van realisme in de city-builders en nu kan ik dus een waarheidsgetrouwe Europese stad bouwen: Het probleem is dat ik nu in mijn stad alleen nog maar een historische binnenstad heb zonder buitenwijken, maar die bouw ik laterna wel. Ik kan weer een aantal uur vooruit met Skylines | |
Divje | maandag 26 oktober 2015 @ 23:53 |
Trams + stations. http://steamcommunity.com(...)pfiles/?appid=255710 | |
mschol | dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:40 |
Zo te zien eerder light-rail voertuigen.. (rails ligt grotendeels niet op straten) Echte trams zouden tof zijn (een avenue met in het midden tramrails b.v. als roadpiece) even over de traffic manager mod: welke versie gebruiken jullie? https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=427585724 (originele) http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=481786333 (Traffic Manager Plus by seiggy ) of http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=498363759 Traffic Manager + Improved AI by fadster | |
jogy | dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:02 |
Ik vind het wel stoer dat je het echt op de Hollandse toer gooit . Elke keer heb ik grootse plannen en binnen 5 minuten zit ik weer random plakkaten neer te flikkeren en komt er niets van terecht . | |
Divje | dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:21 |
Met een beetje fantasie zijn het echte trams! Maar snap wat je bedoelt ja. Ergens zou je zoiets wel verwachten van Paradox. Een uitbreiding met trams, watertaxi's, ferry's, voor mijn part zelfs riksja's. Iig iets met veel meer OV-opties Gebruik die Traffic Manager mod zelf niet trouwens. Het is wel een gedoe hoor met al die gebouwen. Was het zat dat er steeds gebouwen plopten die totaal niet pasten in het plaatje, zit je continu te pauzeren, gebouw deleten, weer unpausen, hopen dat er een goede plopt, vastzetten op dat level of hopen dat ie bij het levelen hetzelfde blijft enz Ben daarom ook liever bezig met andere dingen zoals een rustplaats langs de snelweg (mis alleen nog een AC restaurant ) of een soort Zaanse Schans omringd door boerenland. Vind al die NL props en vehicles wel heel erg tof. Kan me niet herinneren dat SC zoveel NL-stuff had. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:18 |
ik gebruik de originele, maar ik wil die onderste wel eens testen hoe die werkt. | |
Divje | dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:31 |
*burp* | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:40 |
Vet gemaakt. | |
Divje | dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:20 |
Thanks Kwam er 's nachts achter dat m'n regionale weg onverlicht is. Half uur bezig geweest met lampjes plaatsen Wat betreft trams, er zijn ook rails met beton-ondergrond, en waarbij de bovenleiding weg is: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=537973489 Komt al wat meer in de buurt [ Bericht 5% gewijzigd door Divje op 27-10-2015 18:27:43 ] | |
ElmarO | dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:11 |
Netjes gedaan hoor. | |
Divje | dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:00 |
Overzichtje rechts moet nog een uitgaansgebied + treinstation komen, ofzoiets.En dat oranje gedeelte van de wijk kan wel wat variatie gebruiken Na wat terraforming steeg het waterniveau erg snel, ff geen rekening gehouden met het feit dat dit stuk land onder de zeespiegel ligt. Gelukkig geen overstroming! Nouja Ondertussen staat 't halve dorp dus blank | |
borbit | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:17 |
Ik wil dit echt graag spelen. Zou er bijna een nieuwe computer voor kopen. Het is te zwaar voor een laptop hé? | |
G3F | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:19 |
Kan prima, ligt een beetje aan de laptop uiteraard. | |
borbit | woensdag 28 oktober 2015 @ 01:35 |
Ik kijk weleens op marktplaats. Maar er staan bijna nooit laptops bij met een losse video kaart. Ik heb niet echt budget voor een game laptop. | |
over_hedge | woensdag 28 oktober 2015 @ 08:54 |
Uh. ja. Wat moeten we hier nou weer eens op zeggen.. Als je maar genoeg geld aan een laptop uitgeeft heb je erg goede gamelaptops die sneller zijn dan de meeste pc`s die mensen hier thuis hebben staan. Dus te zwaar voor laptops? Nee. Te zwaar voor jouw laptop? Grote kans van wel. Alleen dat is puur gokken omdat we geen idee hebben wat voor laptop je hebt. | |
Vermecelli | woensdag 28 oktober 2015 @ 11:33 |
MINIMUM: OS: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit) Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz or AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz Memory: 4 GB RAM Graphics: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB or ATI Radeon HD 5670, 512 MB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards) DirectX: Version 9.0c Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 4 GB available space RECOMMENDED: OS: Microsoft Windows 7/8 (64-bit) Processor: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz Memory: 6 GB RAM Graphics: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards) DirectX: Version 11 Network: Broadband Internet connection Hard Drive: 4 GB available space | |
G3F | woensdag 28 oktober 2015 @ 13:27 |
Ik weet niet wat voor laptop je momenteel hebt? Ik heb wel vaker gezien dat mensen t spelen op een laptop met een integrated graphic card. Gewoon bij options alles op low. Verder is je GPU helemaal niet zo belangrijk (tenzij je 1080p wilt, details op high e.d. maar het is zeer speelbaar zonder). Bij dit spel maar gaat het voornamelijk om de CPU dus zolang je een beetje een redelijke prosessor er in hebt liggen moet het wel te doen zijn. Mods/assets hebben ook flink wat impact op de performance, dus zolang je daar dan minimaal gebruik van maakt scheelt ook een hoop. Zelf speel ik op een 2 jaar oude laptop, graphics instellingen op laag 99% van de tijd, maar wel met 750 workshop items en werkt top tot de building limit, niet 100% smooth maar ook niet irritant haperend en schokkend. Edit: zie bij de minimum specs staan dat een Intel integrated graphic card niet supported wordt... Toch zijn er zat mensen die dit draaien op een oudere laptop zonder dedicated graphic card [ Bericht 1% gewijzigd door G3F op 28-10-2015 13:40:19 ] | |
T_Killer | vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:12 |
Is er een mod om in te stellen dat er geen stoplichten meer zijn? Zodat het op de kruispunten wat beter doorstroomt? Heb veel wegen die qua capaciteit nog meer aan kunnen, maar omdat het op de kruispunten zo vast loopt, zit in nog steeds met opstoppingen. | |
Marcus_Zaagius | vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:32 |
http://steamcommunity.com(...)sefilter=myfavorites | |
Sfeermaker | zaterdag 31 oktober 2015 @ 08:57 |
Het spel komt dan wel naar Xbox one , maar dat speelt voor geen meter natuurlijk. Een degelijke gaming desktop is een pré, vanaf 800 euro | |
G3F | zaterdag 31 oktober 2015 @ 20:04 |
Zit juist te wachten op de X1 versie. Naast dat muis en keyboard ondersteund gaan worden door de X1 ben ik benieuwd hoe t lekker lui achterover op de bank speelt met de controller | |
Houyi | zondag 1 november 2015 @ 00:10 |
Populatie: 0 Asfalt: Een heleboel... | |
Sfeermaker | zondag 1 november 2015 @ 01:52 |
Ik heb ook een xbox1, dus in het geval het met muis + toetsenbord op de xbox gespeeld kan worden + pc steden geïmporteerd kunnen worden naar de xbox - dan wil ik het best nog eens kopen voor op de xbox1 | |
baggerbaas | zondag 1 november 2015 @ 14:00 |
Welke map is dit? | |
Houyi | zondag 1 november 2015 @ 15:24 |
Rhinestone Island van Flux: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=538877738 | |
G3F | zondag 1 november 2015 @ 16:08 |
Er is verder nog weinig over bekend helaas, ik weet niet hoe t zit qua pc steden op X1 en hoe ze de limits instellen... Ze proberen volgens mij wel de mods mee te nemen naar de X1 (zou ook niet hetzelfde spel zijn zonder ) --- Screens van mn huidige project:
| |
Sfeermaker | zondag 1 november 2015 @ 22:20 |
Het lijkt net een hondje (rennend) van bovenaf, leuk bedacht | |
T_Killer | dinsdag 3 november 2015 @ 22:08 |
Welke mod is er om die screenshots te maken zonde icoontjes, teksten etc? Ik heb aan de rand van mijn historische binnenstad een Zuid-As gemaakt. Moet hem nog een stukje uitbreiden en hij moet nog een beetje volgroeien (meer skyscrapers):
| |
Houyi | dinsdag 3 november 2015 @ 22:51 |
Gewoon op de camera icoontje drukken rechts onderin de UI en dan F12. Je hebt wel veel doden liggen zeg . | |
T_Killer | woensdag 4 november 2015 @ 09:32 |
Ahzo, ziet er inderdaad een stuk strakker uit op die manierHeb last van deathwaves Had een mod gevonden om dat tegen te gaan...toen verdubbelde de deathwave . Mod maar weer uitgezet. [ Bericht 32% gewijzigd door T_Killer op 04-11-2015 20:35:12 ] | |
T_Killer | maandag 9 november 2015 @ 20:40 |
Is er geen mod wat er voor zorgt dat mijn bomen niet meer bruin / dor worden als er pollution in de buurt is? Het ziet er zo lelijk uit. | |
lifeblind | dinsdag 10 november 2015 @ 11:57 |
Hoezo zou je daar een mod voor nodig hebben? Gewoon niet meteen een wijk voor 20.000 man neerplempen maar rustig op je gemak een wijk vullen, dan verspreid je de leeftijden een beetje, dat voorkomt het voor het grootste gedeelte al omdat dan niet de hele wijk in 1 keer dood gaat. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 10 november 2015 @ 14:07 |
Dat is wel een goede tip. | |
xzaz | dinsdag 10 november 2015 @ 14:38 |
Geen polution bouwen? Maar hout of boerderij? | |
lifeblind | dinsdag 10 november 2015 @ 15:17 |
Zijn meer dan genoeg mods in de workshop die dat of weghalen, of vervangen met een andere kleur of wat dan ook. | |
T_Killer | dinsdag 10 november 2015 @ 20:38 |
Dat is alleen de kleur van de grond. Ik zoek juist een mod waarbij de bomen ook niet meer lijden onder de vervuiling | |
lifeblind | woensdag 11 november 2015 @ 10:21 |
Oh op die fiets! Tja, geen bomen daar in de buurt dan maar | |
Cassius | woensdag 11 november 2015 @ 12:35 |
Toch maar extra RAM besteld. Loopt hoe langer hoe meer als stront door een koffiefilter. | |
Divje | donderdag 12 november 2015 @ 21:26 |
@TT. semi-soort-van-maar-wat-een-gekloot | |
Cassius | donderdag 12 november 2015 @ 21:29 |
Welk stationsgebouw is dat? | |
Divje | donderdag 12 november 2015 @ 22:08 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=431879479 | |
Cassius | donderdag 12 november 2015 @ 23:59 |
Danku; van een afstand leek het nog Nederlands ook | |
mschol | vrijdag 13 november 2015 @ 22:30 |
ik ben in 1 van mijn steden eens mijn snelwegen gaan aanpassen door opritten NA afritten te maken en geen snelwegen een snelweg (3 banen dus) aftak te laten hebben.. een punt dat helemaal vast stond stroomt nu iig wel door (tis wel druk, maar het rijdt iig ) | |
j95 | zaterdag 14 november 2015 @ 14:03 |
Ik wil dus weer beginnen, maar hoe krijg ik Europese gebouwen? Heb wel de update? | |
mschol | zaterdag 14 november 2015 @ 14:17 |
je moet bij een nieuwe game aangeven dat je europeese gebouwen wilt hebben.. | |
j95 | zaterdag 14 november 2015 @ 14:26 |
Ik zie wel maps met European maar geen optie om te kiezen qua gebouwen? | |
T_Killer | zaterdag 14 november 2015 @ 17:18 |
Ik zie dat er zelf gemaakte stations zijn waar de spoorbaan 'elevated', maar wel op 9m hoogte. Als ik daar op wil aansluiten dan gaat dat lastig om dat de spoorbanen die ik leg alleen maar 0m of 12m hoog kan. Is daar een mod voor? | |
Divje | zaterdag 14 november 2015 @ 20:03 |
De Fine Road Heights mod helpt daar bij | |
einschtein | zaterdag 14 november 2015 @ 21:12 |
De game maar weer eens installeren. Kijken of ik het nog kan. | |
einschtein | zondag 15 november 2015 @ 22:36 |
Trouwens, wat mij opvalt, in de screenshots is alles heel smooth. Maar bij mij in de game zelf lang niet zo heerlijk smooth. Ben ik de enige? Alles staat wel op high en het spel loopt gewoon soepel. | |
mschol | zondag 15 november 2015 @ 23:04 |
komt wellicht door dynamic resolution mod? | |
einschtein | zondag 15 november 2015 @ 23:35 |
Hij zit er wel in, maar is niet aan. | |
mschol | maandag 16 november 2015 @ 00:22 |
zet em dan eens aan? kan zijn dat het daardoor meer smooth lijkt bij andere? | |
Fred | donderdag 3 december 2015 @ 21:31 |
Oeps... | |
Drizzt_DoUrden | zondag 6 december 2015 @ 01:29 |
Ben net weer begonnen met spelen. Nou ja, net... het was +/- 21u toen ik startte | |
icecreamfarmer_NL | zondag 6 december 2015 @ 14:55 |
IK kan op geen enkel gebouw meer klikken na de night mod. Iemand enig idee welke mod dat veroorzaakt? [ Bericht 32% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 06-12-2015 15:12:30 ] | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 17:26 |
Vreemd, er wordt helemaal niks in m'n high densitygebied gebouwd Alle voorzieningen zijn aanwezig, maar ik zit al een half uur met een leeg gebied | |
Fred | maandag 7 december 2015 @ 17:27 |
Is er wel vraag naar gebouwen in die zone? Stroom en water aanwezig? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 17:28 |
Dat weet ik niet, maar in 9 van de 10 saves die ik speel gaan ze er gewoon bouwen edit: stroom, water, scholing/medische hulp/pliesie/brandweer, allemaal al neergeplempt voordat ik weer op de spatiebalk drukte | |
T_Killer | maandag 7 december 2015 @ 17:36 |
Heb je de builiding theme manager aanstaan in dat gebied en is er een theme geselecteerd die geen high density gebouwen bevat? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 17:40 |
Ik heb een standaardmap met thema Europe, maar daar stond niks bij over wel of geen high density. Verder heb ik alleen de traffic light-mod aanstaan, dus dat mag het probleem niet zijn. Heb verder ook geen policy ingesteld. | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 19:38 |
Humor, ik deed 1 vakje high density residence in een gewone woonwijk, en ineens beginnen ze en masse te bouwen in het daarvoor bestemde vak | |
Fred | maandag 7 december 2015 @ 20:18 |
Wat geeft de indicator aan met het groene, blauwe en oranje balkje onderaan je scherm? | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 20:33 |
Oh, op die manier Er was flink vraag naar woningen en industrie/kantoren. Is, zoals je hierboven kan lezen, inmiddels opgelost. Heb daarna twee stukken land gekocht en die ook volgepompt met woningen en kantoren. Er is nu redelijk weinig vraag, dus geen reden om verder te bouwen. Zit nu alleen wel met twee gigantisch overbelaste wegen die naar een woonwijk en kantorengebied gaan, kijken wat ik daar nog aan kan doen | |
Drizzt_DoUrden | maandag 7 december 2015 @ 23:28 |
Ben even later weer met die map gestopt, voelde gewoon niet prettig aan, geen idee waarom Ik speel nu op een map genaamd Heimdal en dat gaat stukken relaxter, bouw wel een grid city maar dat mag de pret niet drukken. Het enige probleem is dat ik de wegen nu moet verbeteren, heb wel ruimte tussen stukken gelaten zodat ik snelwegen aan kan leggen, maar het ziet er nu (vooral 's nachts) enorm pittoresk uit met 4 rotondes en vierbaanswegen tussen die dingen Misschien kan ik er een snelweg "boven" leggen voor de doorstroming en dan korte afritten maken om aan de rotondes te verbinden. Ben ik alleen wel de huidige funky constructie kwijt, maar ach. We moeten vooruitgang boeken | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 december 2015 @ 00:53 |
En alweer bijna 1 uur Mijn HELE stad is ziek of dood en snap niet waarom! Ik heb genoeg ziekenhuizen en clinics, en mijn waterpompen staan niet stroomafwaarts van de drain pipes | |
Cassius | dinsdag 8 december 2015 @ 12:39 |
Niet toevallig water towers in vervuild gebied staan? Dat heeft me ook eens een middagje zoeken gekost. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 december 2015 @ 13:53 |
Ik gebruik geen water towers. | |
Divje | dinsdag 8 december 2015 @ 13:54 |
Geluidsoverlast ? Al een keer gehad, perfect woonwijkje, alles oké. Ik knal er een snelweg 'over' en iedereen is ziek | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 december 2015 @ 14:16 |
Hmm, dat zou kunnen... heb de pittoreske wegen weggehaald en vervangen door verhoogde snelwegen met een rotonde er onder, maar die snelwegen hebben wel geluidsbarriéres Aan de andere kant is de hele fucking stad ziek, van degenen die dicht bij die snelweg wonen tot de lui die ergens in een uithoek zitten. Misschien m'n waterleidingen nog eens controleren, al ben ik er 100% zeker van dat alles aangesloten is. Water- en draindinges staan in het overzicht ook helemaal in het groen. | |
Divje | dinsdag 8 december 2015 @ 14:20 |
Voor de zekerheid wat bomen langs de snelweg leggen planten. Had ook een verhoogde snelweg en volgens die view kwam er toch heel wat herrie af Maar als het overal is.. Staan er meer meldingen bij? Als je op zo'n huis klikt staan er meestal meer icons bij en kan je er wel redelijk achter komen wat er aan de hand is | |
Vermecelli | dinsdag 8 december 2015 @ 16:23 |
90% kans dat het dan aan je water ligt ja. Ik had ook eens het probleem dat alles goed was aangesloten maar via een foute verbinding van de leidingen kwam er toch vuil water in de waterleiding terecht. Controleer al je leidingen goed en verleg ze anders een beetje als je twijfelt. | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 december 2015 @ 16:26 |
Nou, de oplossing is gevonden... ondanks een goeie stroming ging het vuile water de verkeerde kant op en werd op die manier weer rondgepompt +/- 6k inwoners kwijt, ziekenhuizen, begraafplaatsen en crematoria die overuren draaiden, maar het is opgelost | |
Drizzt_DoUrden | dinsdag 8 december 2015 @ 20:15 |
You messed with the wrong Daedra, mortal! | |
j95 | woensdag 23 december 2015 @ 16:06 |
Boven mijn vliegveld vliegen een stuk of 10 vliegtuigen continue rondjes. Meer mensen last van? Het staat stom en ik irriteer me eraan | |
EnGCatjuh | donderdag 24 december 2015 @ 10:32 |
Bekende bug, heeft volgens mij iets te maken met de aanvliegroutes. Volgens mij werden die nog wel eens per ongeluk verwijderd door de auto-bulldoze mod IIRC. Google ff op plane tornado + CSL ofzo. | |
AgLarrr | donderdag 24 december 2015 @ 12:37 |
Je moet in de gaten houden dat je op één plaats niet teveel water oppompt of loost. Daardoor verandert de stroming van je rivier, en kan het zijn dat je ineens je eigen rotzooi aan het oppompen bent. | |
Drizzt_DoUrden | donderdag 24 december 2015 @ 13:37 |
Thank you, captain hindsight. | |
mschol | donderdag 24 december 2015 @ 13:50 |
Dat watermodel van c:s blijft goed gedaan | |
j95 | dinsdag 29 december 2015 @ 13:57 |
[ Bericht 100% gewijzigd door j95 op 29-12-2015 14:06:13 (laat maar) ] | |
j95 | donderdag 31 december 2015 @ 17:59 |
Kent iemand een mod oid waarmee je in een Europese map Amerikaans kunt bouwen? (in de hoogte ) Lijkt me tof om zo zakelijke gebieden te creëren. | |
PandaDrop | vrijdag 1 januari 2016 @ 16:19 |
Zouden ze ook "a door in Niben Bay "hebben? | |
Sfeermaker | zaterdag 2 januari 2016 @ 01:00 |
Een stad met 30.000 inwoners. Verkeersknooppunt bij zonsopgang. | |
PandaDrop | zondag 3 januari 2016 @ 15:29 |
Hoe maak je een verhoogde snelweg met een viaduct ? Nu heb ik een gelijkvloerse snelweg met file. | |
G3F | zondag 3 januari 2016 @ 15:33 |
steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=456408505 | |
Cassius | zondag 3 januari 2016 @ 15:34 |
[Page-Up] gebruiken? | |
G3F | zondag 3 januari 2016 @ 15:38 |
Hoe bedoel je precies? Je kan iig met page up en down de hoogte (en diepte) van je wegen bepalen. | |
PandaDrop | maandag 4 januari 2016 @ 02:29 |
Ah, thanks. | |
b2py | maandag 4 januari 2016 @ 12:44 |
Ik zie dat Skylines in de aanbieding is op Steam, is het de moeite om "After dark" te kopen? | |
G3F | maandag 4 januari 2016 @ 20:22 |
De extra's die je met de AD dlc krijgt zijn lachen maar niet echt game changing. Ligt er aan hoeveel tijd je in CSL stopt en of je die paar extra toevoegingen de moeite waard vind om je steden wat meer variatie te geven. Qua extra's die je krijgt (tov de gratis update) was het eigenlijk niet die ¤15 (non-sale prijs) waard als je puur naar gameplay kijkt maar imo wel als support voor de developer. Edit:
| |
G3F | dinsdag 5 januari 2016 @ 17:58 |
Ik heb mij weer laten verleiden | |
MrTorture | woensdag 6 januari 2016 @ 11:17 |
Oh, als ik dit allemaal zie, krijg ik ook weer zin om te spelen Was er een beetje op uitgekeken, maar binnenkort maar weer een poging wagen | |
j95 | woensdag 6 januari 2016 @ 12:28 |
Zo mooi rond allemaal Jammer dat ik geen geduld heb om alles perfect te krijgen.. | |
lifeblind | woensdag 6 januari 2016 @ 16:08 |
Ik ben afgelopen week ook weer eens begonnen, en deze keer maar eens niet proberen om maar zo snel mogelijk een zo groot mogelijk stad te bouwen, maar gewoon alles op het gemak, en ook zorgen dat daadwerkelijk alles klopt. Maar goed, dan ben je een avondje aan 't klooien, en dan ben je redelijk tevreden, en dan ga je maar weer eens een let's play kijken van Flux | |
G3F | woensdag 6 januari 2016 @ 17:30 |
Precision engineering is je beste vriend https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=445589127 | |
j95 | vrijdag 8 januari 2016 @ 16:48 |
Thanks. Deze verkeerschaos.. Al drie keer helemaal opnieuw gebouwd, maar het blijft vastlopen. Misschien toch echt te veel wegen die erop uitkomen.. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 8 januari 2016 @ 16:54 |
Waar wil men naartoe vanaf de linkerkant? Anders daarvoor een bypass maken, zodat ze niet op de rotonde hoeven te rijden. Waarschijnlijk ook verstandig om verkeer dat van linksonder een afslag naar rechtsonder te maken zonder dat ze eerst naar de rotonde moeten. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 8 januari 2016 @ 17:02 |
Die op/afrit linksboven | |
j95 | vrijdag 8 januari 2016 @ 17:07 |
Ja, echt het lelijkste gedeelte van mn stad. De rest is nog best aardig gelukt, maar haal hier allemaal gekke capriolen uit om dat verkeer een beetje netjes te krijgen. Ga eens kijken thanks. | |
j95 | vrijdag 8 januari 2016 @ 17:07 |
Ja, echt het lelijkst gedeelte van mn stad is dit ook Allemaal rare capriolen uitgehaald om dat verkeer door te kunnen laten stromen. | |
Fred | vrijdag 8 januari 2016 @ 17:16 |
Hiermee los je het wel op denk ik: Groene en gele pijlen aanleggen als oprit/afrit. Stukken met een rood kruis weghalen. | |
j95 | vrijdag 8 januari 2016 @ 18:13 |
Thanks! Heb het nu zo. Verdient zeker niet de schoonheidsprijs, maar loopt wel beter nu. | |
PandaDrop | zondag 10 januari 2016 @ 15:01 |
Beste knooppunt is de sterknooppunt. Prins Clausplein was eerst ook een verkeersplein. Edit: Godver, ik ben vergeten dat je 6 richtingen heb ipv van 4. | |
Sfeermaker | zondag 10 januari 2016 @ 15:37 |
Bij mij rijden er allemaal NS treinen rond, hoe vet is dat. Vanavond zal ik een paar screenshots online zetten . Het stadje wordt steeds groter, richting de 75.000 inwoners | |
Bosjetulpen | zondag 10 januari 2016 @ 18:12 |
Ook weer eens opnieuw begonnen. Alleen, de voetgangerspaden werken niet meer als voorheen? Ik kan er niets aan plaatsen, en er kunnen ook geen public services meer over... iemand de tip? | |
mschol | zondag 10 januari 2016 @ 18:58 |
installeer de juiste mod? | |
Bosjetulpen | zondag 10 januari 2016 @ 19:06 |
Ik heb de traffic++ maar daarbij werkt het niet... | |
#ANONIEM | zondag 10 januari 2016 @ 20:09 |
Moet deze game nog eens spelen zullen we lveel mods erbij zijn, kocht hem toen hij uitkwam, maar pff nooit meer aangeraakt zonde eigenlijk. | |
Sfeermaker | zondag 10 januari 2016 @ 21:05 |
Mijn stad heeft nu 90.000 inwoners en er rijden nu treinen en metro. Nu is het tijd om de bussen aan te sluiten op het metronetwerk. Ook is het onderhand tijd voor een haven en vliegveld. Check de NS trein op de brug eens shinen op onderstaande afbeeldingen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 10 januari 2016 @ 21:10 |
toch maar weer eens spelen | |
j95 | zondag 10 januari 2016 @ 22:11 |
Ziet er goed uit. Ik doe ook even wat plaatjes. Want buiten dat verschrikkelijke knooppunt heb ik best een leuk stadje. 111k inwoners. | |
Sfeermaker | zondag 10 januari 2016 @ 22:43 |
Wauw, ziet er heel goed uit, vooral mooi daar langs de rivier. | |
Bosjetulpen | maandag 11 januari 2016 @ 10:24 |
Nou ik wil ook zo graag weer maar omdat het nog niet werkt zoals ik wil houd het bouwen van een grote stad me zo tegen. Want straks pas ik een mod aan en dan werkt niet misschien niet meer. Ik wilde dus graag een boulevard bouwen met die nieuwe gebouwen van after dark; een restaurant pier met daarachter dan zones met nachtleven. Maar die pier bouw je aan een voetpad? En dan kreeg ik natuurlijk steeds de melding dat er iemand dood lag en het vuilnis niet werd opgehaald. Misschien dan toch maar een straat gebruiken als niemand het weet. Al is t jammer dat dat niet meer werkt want een autovrije winkel zone en parken in het midden van een blok huizen bouwen gaat dan ook niet meer | |
EnGCatjuh | maandag 11 januari 2016 @ 14:00 |
Best mooie stad, alleen die op- en afritten maken het er niet mooier op Daar moet je nog maar ff een cursusje voor volgen | |
j95 | maandag 11 januari 2016 @ 15:34 |
Mee eens. Heb er niet zo'n geduld voor. | |
Marcus_Zaagius | maandag 11 januari 2016 @ 17:09 |
Hoe gaat het met je aansluiting op het OV netwerk? | |
Sfeermaker | maandag 11 januari 2016 @ 18:56 |
Hieronder de afbeelding van mijn OV netwerk. Ik probeer te werk te gaan met een soort hub & spoke systeem, zoals we dat in Nederland kennen. Helaas gaat het niet zoals ik wilde. Slechts 8% gebruikt het OV. Klik ik op metrolijnen voor informatie dan zie ik wel dat het 22% van de drukte op de wegen vermindert. De treinstations worden nauwelijks gebruikt. De metro doet het goed op sommige plaatsen (tot 3.000 bezoekers per week). Bussen zitten ook allemaal vol en iedereen blijft maar wachten omdat ze ook nog eens allemaal achter elkaar aan rijden. Bus: alleen op korte afstanden bruikbaar Metro: prima voor alle afstanden Trein: kansloos of bruikbaar voor lange afstanden? Dan had ik nog een vraag: Ik heb die network expansion mod niet geïnstalleerd. Is het mogelijk om die te installeren - en dan alsnog verder te spelen in deze map - mét die mod, of werkt dat voor geen kloten? | |
Bosjetulpen | maandag 11 januari 2016 @ 19:09 |
Ja dat werkt. Ik had hem in mijn poging tot die traffic mod werkend krijgen verwijderd, maar er vandaag al spelende weer in gezet omdat ik hem toch wel miste. | |
j95 | maandag 11 januari 2016 @ 19:49 |
Wow, die mod. Twee richtingen snelweg is precies wat ik nodig heb | |
PandaDrop | maandag 11 januari 2016 @ 20:42 |
Een flyover als keerlus gebruiken. | |
j95 | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:49 |
Ik dacht dat het wat anders was. Weet iemand een mod waarmee je een snelweg in één keer beide richtingen aan kan leggen? Het irriteert me dat de richtingen niet mooi netjes naast elkaar liggen. | |
Fred | dinsdag 12 januari 2016 @ 17:58 |
Daar is afaik geen mod voor. Ik leg de laatste tijd een 6baans eenrichtingsweg neer, aan het eind een kort stukje tweebaansweg weg (4 units) en daar een 6baans terug. Zodra alles klaar is doe ik ze upgraden naar snelweg. | |
G3F | woensdag 13 januari 2016 @ 02:14 |
Geen mod, wel een handigheidje. https://m.reddit.com/r/Ci(...)rallel_curved_roads/ | |
icecreamfarmer_NL | woensdag 13 januari 2016 @ 13:49 |
Ik gebruik de trein als een soort S Bahn. Alle metrolijnen doorkruisen het CS. Bussen op wijkniveau van CS naar buurt waar ze vaak metrolijnen tegen komen. Dat lijkt tot nu toe aardig te werken. | |
Sfeermaker | donderdag 14 januari 2016 @ 19:19 |
Laat me zien hoe je dat doet. Met statistieken en screens erbij het liefst | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 14 januari 2016 @ 19:36 |
Ik kan hele mooie wijkjes maken, maar op de verbindende wegen loopt het verkeer dan toch altijd weer vast. | |
icecreamfarmer_NL | donderdag 14 januari 2016 @ 22:50 |
Dat gaat even duren heb het al een tijdje niet gespeeld en dit weekend geen tijd. | |
EnGCatjuh | maandag 18 januari 2016 @ 13:56 |
"Something happens tomorrow" aldus Paradox op de reddit. In combinatie met onderstaand plaatje waarschijnlijk een weergerelateerde DLC? | |
jogy | maandag 18 januari 2016 @ 14:18 |
Sneeuw! . | |
Cassius | maandag 18 januari 2016 @ 14:44 |
Seizoenen wellicht? | |
jogy | maandag 18 januari 2016 @ 14:47 |
Ik heb nu die traffic++ geïnstalleerd omdat je daar die stoplichten mee kan verwijderen maar nu komen die klote dingen elke keer weer terug als ik het spel opnieuw opstart, het is geen doen zo. Iemand anders hetzelfde probleem? . Verder gaat het nu wel goed (vanavond screenshots) qua verkeer en indeling van de stad maar heb er nog wel een handje van om te random te werk te gaan waardoor het er soms uit ziet alsof een 4 jarige met een merkstift de stadsplanning doet . | |
mschol | maandag 18 januari 2016 @ 23:23 |
ijzel DLC, nu kunnen auto's ook zwaar uit de bocht vliegen en mega ongelukken veroorzaken met tientallen doden? wishfull thinking | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:45 |
It is tomorrow now... | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:35 |
| |
TigerXtrm | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:44 |
Weer DLC Hopelijk komen ze ooit nog met een DLC die het wegennet uitbreidt. Vooral met snelwegen wil ik zoveel dingen doen die nu gewoon niet (goed) kunnen. Lane management, invoegstroken, verschillende banen verschillende kanten op laten gaan, dat soort dingen. | |
Justinn | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:53 |
Laat ze eerst maar eens de verkeers-AI verbeteren. 6-baans éénrichtingswegen heb je niet zo veel aan als alle auto's massaal op één rijstrook blijven plakken omdat ze over twee kilometer een keer rechtsaf moeten slaan. Ik hoop persoonlijk op betere ov-opties zoals monorail of tram. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:01 |
Daar is al een mod-dingetje voor. | |
EnGCatjuh | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:16 |
Succes met je rokende pc dan hè. Overigens is er al een (beta?) betere traffic AI van de makers van Traffic++ volgens mij. Heb het zelf alleen nooit gebruikt. | |
TigerXtrm | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:10 |
OMG TRAMS! | |
Cassius | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:22 |
En sneeuwschuivers, stadsverwarming. Gaaf | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:37 |
Cassius | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:58 |
EnGCatjuh | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:01 |
Eckte trams is wel genot | |
Blistering | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:06 |
Cool hoor | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:27 |
Die sneeuwruimer | |
ElmarO | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:35 |
Trams | |
Fred | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:04 |
Trams Binnenkort maar weer eens wat tijd voor maken | |
mschol | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:22 |
fuck ik zat nog in de goede richting ook | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 19 januari 2016 @ 20:29 |
| |
j95 | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:03 |
Ik voorzie gigantische verkeersopstoppingen met die trams | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:07 |
Ik ook . | |
Sfeermaker | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:09 |
haha ja, als er net zoveel trams als treinen rondrijden... !! | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:11 |
Ik hoop dat je wel het aantal OV-eenheden kan aanpassen, anders voorzie ik gigantische verkeersopstoppingen met trams, bussen, taxi's en auto's.. | |
Sfeermaker | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:12 |
En dat je metro's en bussen allemaal kort achter elkaar aan rijden... en dan een hele tijd niets... mogen ze ook wel een keer fixen | |
Sfeermaker | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:13 |
Is er trouwens een tool waarmee je de sirenes van politie enzo kan uitzetten? | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:14 |
Dat ook inderdaad. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 19 januari 2016 @ 21:15 |
Geen idee. Gewoon wat verder uitzoomen. Hoe zit het trouwens in Amerika, mogen voertuigen met sirene daar niet inhalen? | |
EnGCatjuh | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:12 |
Ja daar is gewoon een mod voor natuurlijk. Heb zo snel alleen geen linkje. Het is een Zweeds/Fins spel hè Maar dat is gewoon een limitatie van de traffic-engine volgens mij. Die sirenes zijn puur cosmetisch. [ Bericht 0% gewijzigd door EnGCatjuh op 20-01-2016 08:19:44 ] | |
Cassius | dinsdag 19 januari 2016 @ 22:19 |
Is ook een mod voor. Althans, is onderdeel van (ik dacht) Advanced Public Transport. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 20 januari 2016 @ 13:34 |
Ok. Dat is op zich wel jammer. | |
j95 | woensdag 20 januari 2016 @ 19:28 |
Iemand enig idee waarom de metrolijn stopt bij het onderste station? Ik maak hem dus gewoon naar de volgende stop bovenin, maar er komt geen lijn en de metro's rijden niet door.. | |
HetBrabandertje | woensdag 20 januari 2016 @ 19:31 |
Alleen de tunnel met stations bouwen is niet genoeg. Net zoals met de bus moet je eerst de lijn nog tekenen en aangegeven op welke stations moet worden gestopt. Een bestaande lijn kan je verlengen door het bolletje van het onderste station te verslepen naar het station bovenin en de tussenliggende haltes opnieuw aan te klikken (zodat wel overal gestopt wordt). | |
j95 | woensdag 20 januari 2016 @ 19:32 |
Ja i know, dat heb ik gedaan. (op de foto zie je de lijn nu niet omdat ik het een paar keer opnieuw heb geprobeerd, maar als ik een lijn teken gaat ie niet van station 2 naar station 3) Hij stopt dus waar ie op de afbeelding ook stopt. | |
EnGCatjuh | woensdag 20 januari 2016 @ 20:08 |
Zo te zien zijn je tunnels nog niet goed aangesloten, loopt die ronde onder de verticale. | |
TigerXtrm | woensdag 20 januari 2016 @ 21:05 |
Die 90 graden bocht is niet echt handig voor metro's | |
j95 | woensdag 20 januari 2016 @ 21:38 |
Is normaal nooit een probleem | |
Yi-Long | woensdag 20 januari 2016 @ 21:42 |
Komen ze straks met deze nieuwe DLC ook met een leuke bundel waarbij je het totaalpakket, inclusief de 2 DLC-pakketjes, voor een mooi prijs kunt aanschaffen? En is er inmiddels al meer bekend over de console-releases...? | |
EnGCatjuh | woensdag 20 januari 2016 @ 22:41 |
Maar is een het tweelaags '+' station? Dan moet je dus gewoon nog de horizontale goed op de verticale buis aansluiten. Wel ff de tunnel omhoog of omlaag doen met pg up/dwn | |
j95 | woensdag 20 januari 2016 @ 22:46 |
Wat bedoel je hier precies mee? Het is gewoon een station zoals alle andere, zover ik weet. | |
EnGCatjuh | donderdag 21 januari 2016 @ 08:49 |
Nouja, het lijkt wat groter. En in de workshop heb je ook metrostations die meerdere lagen hebben enzo, in verschillende orientaties zoals + en =. Bij de + stations zitten de tracks onder elkaar en moet de ene metro dus wat dieper dan de ander. | |
mschol | donderdag 21 januari 2016 @ 09:38 |
daar is afaik niks over bekend, maar in de sale met 75% korting zullen ze uiteindelijk wel komen | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 januari 2016 @ 09:56 |
Die ben ik wel een keer tegenkomen, maar toen twijfelde ik nog om 'm te installeren. Nu kan ik 'm alleen niet meer vinden. | |
EnGCatjuh | donderdag 21 januari 2016 @ 10:14 |
Heet nu Improved Public Transport http://steamcommunity.com(...)ced+public+transport | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 21 januari 2016 @ 10:17 |
Thanks Zal van 't weekend eens gaan kijken. | |
EnGCatjuh | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:11 |
Misschien nog wel beter nieuws dan de weer-DLC: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=605590542 als het werkt. | |
Cassius | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:16 |
Oeh, dat klinkt heel mooi! Dat is wat CO dus eigenlijk had moeten implementeren. | |
EnGCatjuh | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:24 |
Ja precies. Dan maakt After Dark opeens sense | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:25 |
Maar er zit toch wel al verschil in verkeer dus dag en nacht? | |
EnGCatjuh | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:31 |
Niet zo heel veel. Het is mij iig nooit echt opgevallen. | |
Cassius | vrijdag 22 januari 2016 @ 10:48 |
Mij ook niet. In elk geval lang zoveel niet als ik op basis van de aankondiging destijds verwacht had. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:04 |
Vrachtverkeer wel, dacht ik zo. | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 00:24 |
Gewoon nog steeds geen crematorium die dubbel dienst doet als recycling/stroomvoorziening . Ik wil een dystopie DLC . | |
Q. | donderdag 28 januari 2016 @ 09:59 |
| |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 10:08 |
Het zou toch geweldig zijn? . Voor mijn part 'eerlijk' ingesteld dat het echt vet veel voordelen geeft (stroom/gerecycled materiaal/voedsel ( ! ) ) maar waar de inwoners wel droevig van worden en het 10% van het totale geluk kost oid. En ik wil rellen en meer politiemogelijkheden en grenscontroles . Dat ik echt de fucking dictator ben van Joogania. Ik ga ze twitteren met dit briljante idee. | |
Fred | donderdag 28 januari 2016 @ 10:10 |
Maak er een mod voor | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 10:15 |
Waarschijnlijk is er geen API beschikbaar om het zo gek uit elkaar te trekken, anders zou er echt allang een Green Soil Crematorium zijn gemod . | |
Fred | donderdag 28 januari 2016 @ 10:33 |
Voldoet deze aan je wensen? https://steamcommunity.co(...)43976310&searchtext= | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 10:35 |
Nee, ik hoef geen cheat-crematorium. Ik wil een crematorium die energie of materiaal geeft in ruil voor de geleverde lichamen . Beetje als de vuilverbrandingsoven in het spel, je gooit er vuil in en je krijgt kilowatjes voor terug. dat, op zijn minst. | |
Fred | donderdag 28 januari 2016 @ 10:37 |
Hmm, dit was de enige die ik kon vinden die stroom kan opwekken. En ergens is het geen slecht idee, als je dan toch aan het verbranden bent, haal er dan ook gelijk electrische energie uit. | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 10:39 |
Die crematorium kost toch 480 kw ipv dat het dat oplevert? | |
Fred | donderdag 28 januari 2016 @ 10:44 |
Hmm, misschien heb ik het dan verkeerd gelezen, ik dacht het dat 480kw opleverde. | |
mschol | donderdag 28 januari 2016 @ 14:23 |
kan je dat crematorium niet downloaden en vervolgens editten? | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 14:29 |
Vermoedelijk kan je een gebouw niet meerdere functies meegeven. Dus als het onder 'health/deathcare' valt kan je geen er stroom genererende functies aan plakken. | |
EnGCatjuh | donderdag 28 januari 2016 @ 15:16 |
Daar is een mod voor, dus het moet kunnen. Zo is daar bijvoorbeeld al een universiteitsgebouw met ingebouwd metrostation. Misschien ff in de workshop zoeken naar multi-purpose building of iets dergelijks. | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 15:21 |
Ooooeeeh, dat lijken me ook verschillende functiegroepen ja. Dit zal mijn eerste mod ooit worden, als het me lukt . | |
EnGCatjuh | donderdag 28 januari 2016 @ 15:41 |
Sowieso moet het al wel kunnen lijkt me (misschien ook wel zonder mod bedenk ik me nu) want de Incinerator maakt in de vanilla game volgens mij al energie van verbrand vuilnis. Maar ik kan het mis hebben. | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 15:49 |
Ja maar dat zit beide nog bij utilities als hoofdgroep. Misschien dat transport en educatie 'services' als hoofdgroep en health/deathcare ook een aparte hoofdgroep is. | |
EnGCatjuh | donderdag 28 januari 2016 @ 15:55 |
Nouja, in elk geval, ik denk dat het moet kunnen. Het mooie aan dit spel is dat je het zo gek niet kan bedenken of er is al wel een mod voor | |
mschol | donderdag 28 januari 2016 @ 16:03 |
de menu indeling is 1 ding, een gebouw die meerdere functies bekleed is een ander iets | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 16:03 |
Daarom is het ook zo onbegrijpelijk dat dit gebouw niet bestaat. Of een vuilnisbelt/begraafplaats combi bijvoorbeeld. | |
jogy | donderdag 28 januari 2016 @ 16:06 |
Op zich wel eens, ware het niet dat er geen één gebouw bestaat, ook niet onder de cheatgebouwen, die bijvoorbeeld vuil/mensen/afval/vuil water allemaal in 1 gebouw propt voor het gemak. Er zit bijna zeker een beperking in de functie die je een gebouw aan kan smeren. | |
EnGCatjuh | donderdag 4 februari 2016 @ 08:39 |
Releasedate van de Snowfall DLC is 18 februari. Het is niet de DLC waar ik op hoopte - het kan me nog niet echt enthousiast maken. | |
PandaDrop | donderdag 4 februari 2016 @ 10:45 |
Dus als je moeder dood is, gooi je haar bij het afval? En als je zus word word gecremeerd, moet je ervoor betalen en de crematorium verdient daarmee dubbel geld omdat ie ook voor energie geld krijg. | |
jogy | donderdag 4 februari 2016 @ 12:07 |
Ja. Of, doe eens gek, zou ik wel een digitale (niet echte) stad willen bouwen en beheren met dat soort zaken inderdaad. Voor mijn part met een negatieve impact op blijdschap (en gezondheid (Soylent green is people! ! )). Gewoon omdat het zou moeten kunnen. Maar een nieuwe DLC van cities skylines waar je dit soort shit in kan bouwen lijkt me erg cool. Een utopie/dystopie pakket met unieke gebouwen en policies . | |
Baas_bas | zondag 7 februari 2016 @ 17:24 |
Ik blijf dit spel echt geweldig vinden alleen heb ik het toch al een tijdje niet gedaan. Had altijd moeite met wegen maken. En op en afritten leken meer kruispunten dan in- en uitvoegstroken Volgend weekend misschien maar weer eens aan wagen Je hebt nu ook nacht toch? Moet je daar een expansion voor hebben of krijg je die ook als je het basisspel hebt? | |
Cassius | zondag 7 februari 2016 @ 19:05 |
After Dark heet die expansion, dus apart van het basisspel. Als je die wilt aanschaffen; er komt over een kleine 2 week dus nog een expansion aan, misschien is het voordeliger ze dan alle drie in één keer aan te schaffen. | |
mschol | zondag 7 februari 2016 @ 19:07 |
dag en nacht cyclus is dus gratis | |
Baas_bas | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:26 |
Ok tnx misschien hier maar weer eens naar kijken dan | |
jogy | woensdag 10 februari 2016 @ 08:43 |
Ik heb nu met een mod 25 tiles onmiddelijk beschikbaar gemaakt om te kijken of ik meerdere dorpjes kan bouwen maar dat is nog best lastig. Ik blijf te random spaghettiwijken bouwen en openbaar vervoer krijg ik ook maar niet winstgevend . | |
EnGCatjuh | woensdag 10 februari 2016 @ 08:56 |
Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om OV winstgevend te maken zonder Improved Public Transport mod. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 10 februari 2016 @ 08:57 |
Dat is volgens mij in het echte leven ook niet zo. | |
EnGCatjuh | woensdag 10 februari 2016 @ 08:59 |
Dan vraag ik wel af hoe bedrijven als de NS, Connexxion, Arriva en Veolia het zo lang volhouden | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 10 februari 2016 @ 09:25 |
subsidies van de overheid. Ter informatie hoe het OV in de provincie Zeeland wordt gefinancierd. Bron [ Bericht 46% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 10-02-2016 09:30:48 ] | |
EnGCatjuh | woensdag 10 februari 2016 @ 09:57 |
Ah ok, in dat geval is het best realistisch ja. | |
Cassius | donderdag 11 februari 2016 @ 14:56 |
Leuk, die Rush Hour mod Event in de mall is net afgelopen, de bus krijgt het nog druk. | |
EnGCatjuh | donderdag 11 februari 2016 @ 15:23 |
Hoe gaat het met je commercial demand en industrial production 's nachts? Daar waren nog wat bugjes mee toch? | |
zoekeenleven | donderdag 11 februari 2016 @ 19:06 |
Kan iemand mij helpen? Als bij mij de game klaar is met laden krijg ik niet mijn stad te zien, maar een zwart scherm. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen? | |
Cassius | zaterdag 13 februari 2016 @ 12:03 |
Heb ik nog niet zo op gelet eigenlijk. Heb nog geen grote uitschieters gezien iig. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:18 |
EnGCatjuh | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:22 |
Het enige positieve aan Snowfall zijn de trams. De rest is puur cosmetisch, tot het reskinnen van vuilniswagens tot sneeuwschuivers aan toe. En dat met een - in de vanilla game - niet eens goed werkende vuilniswagen AI | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 13 februari 2016 @ 13:25 |
Die sneeuwmaps zijn leuk als je een Scandinavische map wil maken of zo. Maar dan moet je eigenlijk ook nog een Scandinavische huisjesmod downloaden. | |
EnGCatjuh | zaterdag 13 februari 2016 @ 14:20 |
Sneeuwmaps waren ook al mods voor (terrain texture replacer), alleen voor de daadwerkelijk vallende sneeuw niet. | |
jogy | maandag 15 februari 2016 @ 10:30 |
Ik moet maar berusten in het feit dat de mensheid blij moet zijn dat ik geen stadsarchitect ben. Ik heb amper genoeg inzicht om stadsblokjes te bouwen maar krijg ze met geen mogelijkheid mooi als één op elkaar afgestemd geheel . Dan zie ik ergens weer een opstopping en dan breek ik de halve stad af om de bottlenecks maar te verhelpen met het resultaat dat het nóg erger wordt. | |
mschol | maandag 15 februari 2016 @ 11:10 |
ik verplaats meestal de problemen of ik heb de helft aan gebouwen, 2x zoveel wegen maar het rijdt wel door | |
jogy | maandag 15 februari 2016 @ 11:19 |
Op een gegeven moment heb ik een ondergrondse rotonde gebouwd. Dat was dan wel erg tof, werkte voor geen meter verder maar oké. En de vrachttreinen zijn ook om te janken . | |
sjappiehunter | dinsdag 16 februari 2016 @ 00:33 |
Komt die sneeuw en tram-dinges enzo nou vanzelf als een update? Of moet je dit zelf downloaden... Dit is geproduceerd door de producent zelf toch? | |
mschol | dinsdag 16 februari 2016 @ 00:41 |
ik doe echt helemaal niets met rotondes.. ik splits het verkeer wel naar zijwegen af.. | |
Fylax | dinsdag 16 februari 2016 @ 00:42 |
Mijn vader kan het spel niet meer opstarten. Het loopt vast bij het laden van het spel. Meer mensen last van? | |
jogy | dinsdag 16 februari 2016 @ 09:11 |
Bij het laden van een map of überhaupt opstarten van het spel zelf? Als je het spel wel opgestart krijgt moet je vader bij mods even alles uitschakelen en kijken of het dan wel werkt en dan één voor één de mods weer inschakelen om te zien welke het is en anders via Steam het spel controleren op integriteit. Bij mij crasht ie bij het sluiten van een map als ik terug wil naar het spel maar dat is niet zo heel boeiend. | |
EnGCatjuh | dinsdag 16 februari 2016 @ 10:26 |
Misschien gewoon te veel assets gedownload? Dit spel is echt een potentiële RAM-killer met te veel assets. Het is niet gek om dan 10-15 minuten te moeten wachten tot een stad geladen is. | |
jogy | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:21 |
Rotondes zijn wel baas hoor. Zeker als je de op en afrit splitst en één van de twee aan de binnenkant van de rotonde laat aansluiten. Geen files. | |
Blistering | dinsdag 16 februari 2016 @ 11:59 |
Ik lees wel heel veel negatieve comments op Reddit over de nieuwe expansion. Dat Paradox niet luistert naar wat de gamers eigenlijk willen etc. En dat de expansion te duur is. Gaan mensen hier 'm nog kopen? | |
mschol | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:01 |
ik ga hem wel kopen, vermoedelijk wel als hij in de sale is | |
jogy | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:15 |
Ik krijg de expansions automatisch, in het begin erbij gekocht. Hmm. Misschien ook niet . | |
Blistering | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:15 |
Hoe doe je dat dan? | |
mschol | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:17 |
euhh.. er was geen season pass ofzo bij dit spel... | |
jogy | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:19 |
Never mind! Zie de edit . | |
EnGCatjuh | dinsdag 16 februari 2016 @ 12:37 |
Voorlopig niet. Het enige wat de moeite waard is, zijn de echte trams. Ook al zijn er nu ook al trams (op treinsporen, dus niet helemaal echt). Vrijwel alles wat in die update zit, is al gemod of voegt geen gameplay-elementen toe. Zo zijn die sneeuwschuivers gewoon vuilniswagens met een ander frontje, terwijl de vuilniswagens-AI in de vanilla game niet eens goed werkt Nou jippie. Maar als er een keer een sale is, en ik het spel nog speel, dan neem ik het wel mee. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:44 |
Mijn stad ligt vol met turbo-rotondes, veel efficienter dan een kruispunt met verkeerslichten. En zelfs op m'n drukste kruispunten kan dit de flow prima aan (3-baans weg erop aansluiten? geen probleem). Op de legenda wordt de rotonde wel rood vanwege de verkeersdrukte, maar een file staat er nooit. https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=561554476 | |
jogy | dinsdag 16 februari 2016 @ 14:58 |
Hoe doet ie dat? . Ga ik ook gebruiken . | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 16 februari 2016 @ 18:41 |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 16 februari 2016 @ 21:03 |
Snelweg afgesloten in verband met wegwerkzaamheden. | |
mschol | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:15 |
jammer dat hij echt losgekoppeld moet worden | |
EnGCatjuh | dinsdag 16 februari 2016 @ 22:56 |
Hóeft niet perse met Traffic Manager:President Edition volgens mij. Twee screentjes van mijn nieuwste dorpje: | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 17 februari 2016 @ 08:27 |
Anders rijden ze gewoon door de blokkades heen. Oh, eens kijken dan of dat iets voor mij is. Maar heb al andere Traffic managers.... | |
EnGCatjuh | woensdag 17 februari 2016 @ 09:27 |
Als je alle pijlen naar de afrit stuurt, zouden nieuw gespawnde auto's niet meer rechtdoor moeten rijden. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 17 februari 2016 @ 09:31 |
Zal me er vanavond eens in verdiepen. En ook even kijken of die geen conflict geeft met mijn huidige (weet even niet welke ik nu gebruik ). | |
jogy | woensdag 17 februari 2016 @ 09:52 |
Mooi weer. Doe jij met ongelimiteerd geld gewoon mooie dorpjes bouwen oid? | |
EnGCatjuh | woensdag 17 februari 2016 @ 11:47 |
Ja, omdat steden in mijn ogen nooit beginnen met wat random Low Density huisjes langs een speciaal daarvoor gebouwde afrit in het niks. Dan bouw ik liever zelf een eerste kerkje, en wat huisjes op een plek die daadwerkelijk iets meer sense maakt, langs een regionale highway van Network Extensions. Bovendien is geld in dit spel toch amper een probleem (eerder een klein beetje een hinderende factor enkel in het begin) dat je het imo net zo goed kan uitzetten. | |
jogy | woensdag 17 februari 2016 @ 12:23 |
Moet ik ook maar eens proberen dan, ik heb altijd geweldige ideeën in het begin en uiteindelijk flikker ik maar gewoon een lelijk blok neer en bouw ik uit als een misvormde wildgroei omdat ik geld wil hebben . | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 17 februari 2016 @ 12:56 |
Dat herken ik ook wel. Van tevoren mooie ideeën wat ik met de stad wil doen, maar omdat nog niet alles is vrijgespeeld in het begin, komt er toch weer niets van terecht. | |
EnGCatjuh | woensdag 17 februari 2016 @ 13:02 |
Ja, om precies die reden speel ik met Unlock all, unlimited money en (nu voor het eerst) 81 tiles map. Dan komen die ideeën er tenminste wat beter uit. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 17 februari 2016 @ 13:31 |
Daar heb je wel gelijk in, echter ik vind het juist wel leuk om met geld te spelen. Omdat ik dan ook nog na moeten blijven denken wat ik verder wil met de stad, maar er wel voor moet blijven zorgen dat de stad winstgevend blijft. | |
EnGCatjuh | woensdag 17 februari 2016 @ 13:44 |
Je inkomsten blijf je wel zien, dus als dat een motief is, kan je dat altijd blijven proberen natuurlijk. Alleen komt er niet daadwerkelijk geld bij/af. Maar geld heeft ook wel voordelen hoor. Ik speel ook niet altijd met unlimited money. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 17 februari 2016 @ 14:56 |
Misschien dan eens een keer een poging wagen, maar voorlopig nog even met mijn huidige stad bezig. Zal vanavond nog wat foto's posten van de wijkjes. | |
Asschen_sukar | woensdag 17 februari 2016 @ 15:14 |
81 tiles? Dat is een mod die ik ook moet hebben | |
EnGCatjuh | woensdag 17 februari 2016 @ 17:22 |
Jup. Gewoon álle tiles van een map potentieel beschikbaar. | |
Blistering | donderdag 18 februari 2016 @ 10:41 |
Heb echt zin in vanmiddag Maar ik zie dus dat sommige streamers eerst een heel wegennetwerk aanleggen als een soort skelet van de stad, om pas daarna de zoning etc. te doen. Ik ga altijd gelijk aan de slag met alles, maar dan krijg je wel een vrij onoverzichtelijk geheel. Misschien vanmiddag ook eens eerst met een wegennetwerk beginnen. | |
mschol | donderdag 18 februari 2016 @ 11:24 |
je wegennet is dan ook de "backbone" van elke stad is die niet goed (genoeg) dan verzuipt je stad ook | |
Blistering | donderdag 18 februari 2016 @ 11:27 |
Dat is evident. Maar als je vooraf al een plan hebt qua wegen dan scheelt het je achteraf wel veel problemen oplossen, denk ik. Met name bij het eerste knooppunt vanaf de snelweg. Dat moet je eigenlijk wel gelijk zo goed mogelijk fixen. | |
Cassius | donderdag 18 februari 2016 @ 15:11 |
Dat had ik me bij mijn huidige stad ook voorgenomen, maar dan moet je wel een goed plan hebben denk ik. Met alles aan de slag kan ook, vaak wordt het dan wel een wat organischer en misschien realistischer geheel. Zo ontstaan de meeste steden in het echt immers ook | |
EnGCatjuh | donderdag 18 februari 2016 @ 15:38 |
C:SL 1.30 (gratis update met weer e.d.) is live. Zoals door de devs al voorspeld zijn alle mods die iets met wegen doen (NExt, TM:PE, T++, etc.) kapot, dus het is wachten tot ook die weer geüpdate zijn. Geplande release voor update van TM:PE is morgen. | |
Cassius | donderdag 18 februari 2016 @ 19:28 |
TM:PE is geupdate! | |
Marcus_Zaagius | donderdag 18 februari 2016 @ 20:27 |
Ja heel irritant. Mijn verkeerslichten mod werkt ook niet meer. | |
Cassius | donderdag 18 februari 2016 @ 21:28 |
Moet wel zeggen dat de sneeuwlaag mooi gedaan is. 't Scheelt ook wel dat alle assets niet eerst nog weer een sneeuw-texture moeten krijgen, maar dat C:S daar zelf voor zorgt. | |
sjappiehunter | donderdag 18 februari 2016 @ 21:32 |
Sorry voor de niet insiders, maar wat is dit? | |
Odaiba | donderdag 18 februari 2016 @ 21:41 |
Moet even wennen aan die weer toevoegingen. Kun je dit ook ergens uitzetten? | |
EnGCatjuh | donderdag 18 februari 2016 @ 21:49 |
Traffic Manager: President Edition. Een mod waarmee je oa. voorrangsregels, stoplichten en de pijlen op de weg kunt aanpassen. | |
sjappiehunter | donderdag 18 februari 2016 @ 22:05 |
eh... wtf... begint opeens te sneeuwen in mijnstad... wtf? Maareh... wel sneeuw? Maar geen sneeuwschuivers? edit... of is het regen??? edti... regen dus.... met bliksem | |
sjappiehunter | donderdag 18 februari 2016 @ 23:21 |
Ah thanks... Sinds mods ervoor zorgden dat ik steden niet meer kon openen ben ik bang om dit soort dingen toe te voegen. | |
EnGCatjuh | donderdag 18 februari 2016 @ 23:21 |
De gratis update had dus onder andere regen en mist. | |
sjappiehunter | vrijdag 19 februari 2016 @ 00:56 |
Begrijp ik nou goed dat je alleen trams hebt in winter-landschappen. Dus je kunt geen trams aanleggen in "normale" kaarten? | |
EnGCatjuh | vrijdag 19 februari 2016 @ 08:47 |
Trams zitten in de betaalde DLC. Dus als je trams wil, moet je die DLC kopen (waar dus ook het winter-thema inzit). | |
Vermecelli | vrijdag 19 februari 2016 @ 09:35 |
Is de DLC het waard om weer te spelen? Ik vind Cities nog steeds een prachtig spel maar ik heb totaal geen uitdaging meer om een nieuwe stad te maken.. Zou graag weer willen spelen als er een beetje vernieuwende dingen in zitten. | |
Fir3fly | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:13 |
Ik zou er niet op rekenen. Diepgang lijkt niet het doel van de makers te zijn. | |
EnGCatjuh | vrijdag 19 februari 2016 @ 12:40 |
Deze reddit-post hierover is wel mooi. https://www.reddit.com/r/(...)t_from_rgames_where/ | |
Cassius | vrijdag 19 februari 2016 @ 16:21 |
Had ik in voorbereiding op deze DLC een tram gemaakt, kan ik die niet importeren vanwege een bug in de Asset Editor. Voorlopig worden er dus nog maar even bussen ingezet. | |
sjappiehunter | vrijdag 19 februari 2016 @ 17:53 |
Waar staat DLC voor? Ik bedoel is het uitgegeven door de makers zelf? Dus geen mods die veroorzaken dat je steden crashen? En de trams werken die ook BUITEN wintersteden? | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 19 februari 2016 @ 18:03 |
DownLoadable Content | |
Baas_bas | vrijdag 19 februari 2016 @ 18:16 |
Hebben ze nou iets van trams en sneeuw of zo? Dat las ik laatst. Misschien dit weekend weer ff spelen | |
mschol | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:33 |
trams alleen in betaalde dlc | |
Blistering | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:35 |
Ben al de hele dag aan het spelen. Echt leuk met die sneeuw Alleen heb je nu wel veeeeel meer stroom nodig in het begin om je cims warm te houden. | |
sjappiehunter | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:36 |
OK... maar dit is dus een betaalde update dus. En mijn vraag blijft of de trams ook in andere plattegronden werken... dus ook bestaande steden die ik heb. Of werken ze alleen in de nieuwe sneeuwplattegronden... daar deden ze in de video vaag over. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:05 |
Zoals woensdag beloofd, hierbij paar screenshots van de woonwijken. Hierbij het resultaat van de wegwerkzaamheden. | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:06 |
Ze werken ook in niet-sneeuwlandschappen. | |
sjappiehunter | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:20 |
Misschien domme vraag hoor, maar wat kost deze snow-fall/tram update? Ik zie Ergens EUR 12,99, maar dat lijkt me het hele spel, incl Snowfall. Misschien kijk ik verkeerd... Ik heb destijds al 12,99 betaald voor de het spel zelf nl. | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:22 |
Niiiice Gaan er van de hoofdweg nog meer afslagen de wijk in of gaat alles via dat ene kruispunt en rotonde? | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:25 |
Thanks | |
Drizzt_DoUrden | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:26 |
Zie edit | |
Fir3fly | vrijdag 19 februari 2016 @ 21:27 |
Wel erg veel leegte of is dat met opzet? |