abonnement Unibet Coolblue
pi_156712203
Naar aanleiding van een discussie in een ander topic (DIG / XMBC kastje), vond ik het tijd voor een nieuw draadje.

Wie van de FOK!kers gebruikt een VPN? Zo ja welke en waarom? Zo nee, waarom niet?

TS eerst:
Nu in omringende landen de brieven van BREIN-achtige organisaties binnenstromen ben ik zelf een beetje bang geworden. Ik gebruik dus voornamelijk een VPN voor browsen en surfen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_156712405
Ja, om toegang tot artikelen te krijgen via de uni.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156712431
Ja, om vanuit huis bij de servers van m'n werk te kunnen komen.
pi_156712437
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, om vanuit huis bij de servers van m'n werk te kunnen komen.
Dit

En zit eraan te denken privé ook via een vpn te gaan surfen maar moet me daar nog eens in verdiepen
pi_156712446
Alleen als ik mobiel via -andere dan mijn eigen- Wifinetwerk werk.

https://www.privatetunnel.com/home/ Via de Amsterdamse server.

[ Bericht 13% gewijzigd door Juup© op 09-10-2015 17:11:21 ]
pi_156712449
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Rezania het volgende:
Ja, om toegang tot artikelen te krijgen via de uni.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:19:09 #7
444371 Bowero
Ik ben totaal geweldig.
pi_156712463
Nee.
Ik ben nog steeds totaal geweldig.
pi_156712612
Een VPN aanbieder (voor o.a. het downloaden van gekopieerde films) kan toch niet tegen een partij met een gerechtelijk bevel zeggen: "Wij houden geen logs bij dus je krijgt geen informatie." Als een VPN aanbieder dat mag waarom doen ISP's dat niet? Ik geloof gewoon niet dat een VPN dienst/bedrijf zich kan onttrekken van de normale procedures/verplichtingen van b.v. de EU.
1 bedrijf adverteert zelfs dat een deel van de servers in het torrent-vriendelijke Nederland staan, dus die servers vallen binnen de Nederlandse wetgeving en zijn dus in mijn ogen niet anders als de servers van ISP's (ziggo b.v.).

Volgens mij is het een schijnveiligheid om via VPN diensten gekopieerde/illegale media te downloaden. Maar ik hoor graag het tegendeel natuurlijk.
pi_156712700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:29 schreef perezoso het volgende:
Een VPN aanbieder (voor o.a. het downloaden van gekopieerde films) kan toch niet tegen een partij met een gerechtelijk bevel zeggen: "Wij houden geen logs bij dus je krijgt geen informatie." Als een VPN aanbieder dat mag waarom doen ISP's dat niet?
Daarom zijn dat soort VPN aanbieders ook nooit binnen de EU gevestigd, maar in een of ander derde-wereld-land, met net fatsoenlijk internet, maar een regering die het niet zoveel boeit.
pi_156712759
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Daarom zijn dat soort VPN aanbieders ook nooit binnen de EU gevestigd, maar in een of ander derde-wereld-land, met net fatsoenlijk internet, maar een regering die het niet zoveel boeit.
Nou dat zou je denken maar TS b.v. gebruikt er 1 die een adres in Los Angeles heeft. Weet verder niet of het dan gelijk een Amerikaans bedrijf is?

Private Internet Access, Inc.
P.O Box 46861
Los Angeles, CA 90046
pi_156712811
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:29 schreef perezoso het volgende:
Een VPN aanbieder (voor o.a. het downloaden van gekopieerde films) kan toch niet tegen een partij met een gerechtelijk bevel zeggen: "Wij houden geen logs bij dus je krijgt geen informatie." Als een VPN aanbieder dat mag waarom doen ISP's dat niet? Ik geloof gewoon niet dat een VPN dienst/bedrijf zich kan onttrekken van de normale procedures/verplichtingen van b.v. de EU.
1 bedrijf adverteert zelfs dat een deel van de servers in het torrent-vriendelijke Nederland staan, dus die servers vallen binnen de Nederlandse wetgeving en zijn dus in mijn ogen niet anders als de servers van ISP's (ziggo b.v.).

Volgens mij is het een schijnveiligheid om via VPN diensten gekopieerde/illegale media te downloaden. Maar ik hoor graag het tegendeel natuurlijk.
Als ze je natrekken vanuit bijv. een torrent komen ze uit bij de VPN service met duizenden klanten. Dan is het moeilijk om jou er aan te linken.

Dus teveel moeite.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 16:52:04 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156712849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:29 schreef perezoso het volgende:
Een VPN aanbieder (voor o.a. het downloaden van gekopieerde films) kan toch niet tegen een partij met een gerechtelijk bevel zeggen: "Wij houden geen logs bij dus je krijgt geen informatie." Als een VPN aanbieder dat mag waarom doen ISP's dat niet? Ik geloof gewoon niet dat een VPN dienst/bedrijf zich kan onttrekken van de normale procedures/verplichtingen van b.v. de EU.
1 bedrijf adverteert zelfs dat een deel van de servers in het torrent-vriendelijke Nederland staan, dus die servers vallen binnen de Nederlandse wetgeving en zijn dus in mijn ogen niet anders als de servers van ISP's (ziggo b.v.).

Volgens mij is het een schijnveiligheid om via VPN diensten gekopieerde/illegale media te downloaden. Maar ik hoor graag het tegendeel natuurlijk.
Ze zijn niet verplicht om het bij te houden en doen het dan ook niet. Wat ze niet hebben kunnen ze niet overhandigen. En daarbij komt vaak (niet altijd) het punt dat men het gebruik van een persoon mogen inzien maar als het door een VPN naar buiten komt waar tienduizenden andere connecties uitkomen valt het dus niet makkelijk voor elkaar te krijgen want je weet niet wie het is.

ik gebruik ook private internet access trouwens. Nooit gezeik mee gehad en je kan downloaden tot je een ons weegt of het hele internet op een floppy hebt staan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156712895
Ik heb net gelezen dat VPN diensten in Amerika niet verplicht zijn om te loggen maar tegelijkertijd schrijven ze dat zo'n service bijna niet zonder logs kan functioneren, enfin lees het zelf als je interesse hebt.
http://blog.spotflux.com/(...)n-service-providers/

Ik denk gewoon dat opsporingsdiensten, anti terrorisme en dergelijke wel toegang hebben tot die gegevens, zeker weten doe ik het niet maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je vogelvrij bent met een vpn.

[ Bericht 21% gewijzigd door perezoso op 09-10-2015 17:03:52 ]
pi_156713092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:56 schreef perezoso het volgende:
Ik heb net gelezen dat VPN diensten in Amerika niet verplicht zijn om te loggen maar tegelijkertijd schrijven ze dat zo'n service bijna niet zonder logs kan functioneren, enfin lees het zelf als je interesse hebt.
http://blog.spotflux.com/(...)n-service-providers/

Ik denk gewoon dat opsporingsdiensten, anti terrorisme en dergelijke wel toegang hebben tot die gegevens, zeker weten doe ik het niet maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je vogelvrij bent met een vpn.
Uiteindelijk ben je altijd traceerbaar. Die moeite doen ze wel voor terroristen maar niet voor iemand welke Harry Potter streamt op vrijdag avond.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_156714400
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:16 schreef Rezania het volgende:
Ja, om toegang tot artikelen te krijgen via de uni.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:07:50 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156714684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:56 schreef perezoso het volgende:
Ik heb net gelezen dat VPN diensten in Amerika niet verplicht zijn om te loggen maar tegelijkertijd schrijven ze dat zo'n service bijna niet zonder logs kan functioneren, enfin lees het zelf als je interesse hebt.
http://blog.spotflux.com/(...)n-service-providers/

Ik denk gewoon dat opsporingsdiensten, anti terrorisme en dergelijke wel toegang hebben tot die gegevens, zeker weten doe ik het niet maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je vogelvrij bent met een vpn.
Voor ons kleine Breintje (hihi) volstaat het hoe dan ook wel in ieder geval. Het is als een slot op je deur, als je de deur op het nachtslot zet maak je het mensen alleen maar iets lastig maar binnen komen kunnen ze uiteindelijk toch wel. Maar men gaat eerst langs het laaghangende fruit voor het schrik effect.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Donald Duck held vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:13:57 #17
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_156714837
Nee. Mijn internetverkeer is helemaal legaal. Films, series, muziek en software komen via betaalde diensten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:26:31 #18
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_156715080
Zakelijk wel, privé niet meer. Heb wel een tijdje hola gebruikt voor netflix.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 19:47:46 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_156715522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:56 schreef perezoso het volgende:
maar lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je vogelvrij bent met een vpn.
Klopt, met een VPN ben je niet vogelvrij. Gelukkig maar, anders zou Tim Kuijk je persoonlijk komen lynchen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_156721731
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, om vanuit huis bij de servers van m'n werk te kunnen komen.
dit :Y
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:19:21 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156723858
Alleen om een verbinding ergens mij te maken (van werk naar huis, van huis naar werk, etc).

Openbare hotspots gebruik ik zelden en persoonlijk vertrouw een lokaal hotspot in een hotel of café meer dan de diensten van een bedrijf wat in een of ander vaag land is gevestigd. Die kunnen (ook als je op een https-site zit) van alles over je sessie loggen.
So we just called him Fred
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:20:56 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_156723890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 16:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, om vanuit huis bij de servers van m'n werk te kunnen komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_156724097
Ik ga pas overstag als de eerste lichting Nederlanders een schikkingsvoorstel krijgt, nu maar hopen dat ik daar niet bij zit. :D
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:09:35 #24
862 Arcee
Look closer
pi_156724654
Ik vraag me bij een VPN (voor persoonlijk gebruik) altijd af hoe je de beveiliging regelt. In de zin van dat niemand er van buitenaf toegang tot kan krijgen.

Zeker wanneer een VPN 'unmanaged' is moet je dat neem ik aan allemaal zelf regelen.

Hoe doen jullie dat?
pi_156724955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:09 schreef Arcee het volgende:
Ik vraag me bij een VPN (voor persoonlijk gebruik) altijd af hoe je de beveiliging regelt. In de zin van dat niemand er van buitenaf toegang tot kan krijgen.

Zeker wanneer een VPN 'unmanaged' is moet je dat neem ik aan allemaal zelf regelen.

Hoe doen jullie dat?
-IPTables -> Zoveel mogelijk poorten afsluiten en op IP basis toegang geven
-SSH inloggen puur keybased (keys die gepassphrased zijn)
-inloggen via root op SSH uitschakelen
-Key exhange etc. met flinke encryptie laten afhandelen
-Data van en naar de server via SFTP

Hangt verder een beetje af wat je allemaal draait op je server.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')