Autovrij ben ik helemaal voor hoor, en bussen weren van de Grote Markt vind ik ook geen slecht idee. Maar laat lekker twee of vier keer per uur wel een bus via A-kerkhof rijden. In de Der A-kerk worden vaak zat (prachtige) klassieke concerten gegeven bijvoorbeeld, waar veel minder mobiele mensen op af komen. Voor hen is het Zuiderdiep dan nog best een behoorlijke wandeling en op die manier verhoog je de culturele drempel wel behoorlijk, dat vind ik jammer.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:31 schreef Catch22- het volgende:
't is maar een klein stukje van het zuiderdiep. Auto's in de binnenstad werkt niet.
Zou op zich wel kunnen, maar die bussen zitten dan overvol met mensen die te lui zijn.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Autovrij ben ik helemaal voor hoor, en bussen weren van de Grote Markt vind ik ook geen slecht idee. Maar laat lekker twee of vier keer per uur wel een bus via A-kerkhof rijden. In de Der A-kerk worden vaak zat (prachtige) klassieke concerten gegeven bijvoorbeeld, waar veel minder mobiele mensen op af komen. Voor hen is het Zuiderdiep dan nog best een behoorlijke wandeling en op die manier verhoog je de culturele drempel wel behoorlijk, dat vind ik jammer.
Dus? Of het lege of volle bussen zijn en wie erin zit maakt toch geen hol uit voor de verkeerssituatie. Als je ervoor zorgt dat er dusdanig weinig bussen rijden dat ze op het deeltraject Zuiderdiep-Westerhaven elkaar niet kruisen, kun je die weg alsnog versmallen (want tweerichtingsverkeer is dan alleen in theorie mogelijk, in de praktijk komt het niet voor) en de voetpaden verbreden. Zo heb je alsnog een 'vriendelijkere' binnenstad, maar wel ook voor de minder mobiele (en luie) mensen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zou op zich wel kunnen, maar die bussen zitten dan overvol met mensen die te lui zijn.
Overvol heeft niemand wat aan. Zo ver is het vanaf het zuiderdiep niet. Veel binnensteden zijn autoluw en dat is imo prima.Vanaf het zuiderdiep naar de A-kerk of vanaf de grote markt naar de A-kerk is niet zo verquote:Op donderdag 5 november 2015 11:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Dus? Of het lege of volle bussen zijn en wie erin zit maakt toch geen hol uit voor de verkeerssituatie. Als je ervoor zorgt dat er dusdanig weinig bussen rijden dat ze op het deeltraject Zuiderdiep-Westerhaven elkaar niet kruisen, kun je die weg alsnog versmallen (want tweerichtingsverkeer is dan alleen in theorie mogelijk, in de praktijk komt het niet voor) en de voetpaden verbreden. Zo heb je alsnog een 'vriendelijkere' binnenstad, maar wel ook voor de minder mobiele (en luie) mensen.
Iedereen die in de bus zit heeft er dan toch wat aan. En ik zeg net dat het voor een bepaalde doelgroep juist wel heel ver is vanaf het Zuiderdiep. Ik zing weleens in de Der A-kerk en het is best een significante groep mensen die met moeite de bushalte A-kerkhof haalt; die gaan het Zuiderdiep niet halen. Autoluw is prima, knal al die auto's en taxi's en die overdaad aan bussen lekker uit de binnenstad, ik ben helemaal voor dat plan. Maar ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat de situatie met een zeer verminderd aantal bussen door de Brugstraat zo vreselijk veel afschuwelijker is dan helemaal geen, vanuit de inrichting bezien. Autoluw is anders dan autovrij. Juist de Der A-kerk die veelal ouder publiek trekt, wordt zo vanuit zo'n beetje alle richtingen een eindje lopen.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Overvol heeft niemand wat aan. Zo ver is het vanaf het zuiderdiep niet. Veel binnensteden zijn autoluw en dat is imo prima.Vanaf het zuiderdiep naar de A-kerk of vanaf de grote markt naar de A-kerk is niet zo ver
Dit. Lijn 9 en/of lijn 6 kunnen op dat traject een prima toevoeging zijn. Daarnaast zou bijvoorbeeld een lijn 2 best een rondje vanaf UMCG Noord naar het Kwinkenplein kunnen maken voordat deze richting station gaat. Hou je de binnenstad toch goed bereikbaarquote:Op donderdag 5 november 2015 11:33 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Autovrij ben ik helemaal voor hoor, en bussen weren van de Grote Markt vind ik ook geen slecht idee. Maar laat lekker twee of vier keer per uur wel een bus via A-kerkhof rijden. In de Der A-kerk worden vaak zat (prachtige) klassieke concerten gegeven bijvoorbeeld, waar veel minder mobiele mensen op af komen. Voor hen is het Zuiderdiep dan nog best een behoorlijke wandeling en op die manier verhoog je de culturele drempel wel behoorlijk, dat vind ik jammer.
zoiets. Of anders een metro naar de Grote Markt.quote:Op donderdag 5 november 2015 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit. Lijn 9 en/of lijn 6 kunnen op dat traject een prima toevoeging zijn. Daarnaast zou bijvoorbeeld een lijn 2 best een rondje vanaf UMCG Noord naar het Kwinkenplein kunnen maken voordat deze richting station gaat. Hou je de binnenstad toch goed bereikbaar
Ja speelt al best een tijdje. Zit op zich wel wat in, want qua bussen zitten we in/rond de binnenstad wel aan de maximumcapaciteit.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:34 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Er was toch ook zo'n futuristisch idee om een of andere kabelbaan over de stad te maken
Ik snap je wel hoor, maar als je ziet hoeveel mensen er nu met de bus gaan, kan je wel zien dat je dat met 4 bussen per uur niet gaat redden, dan wordt het een zooitje. Misschien zouden ze een uitval voor taxi's kunnen maken ofzo, dan kunnen die oudjes en gehandicapten wel de taxi (kost ze haast niets)quote:Op donderdag 5 november 2015 11:42 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Iedereen die in de bus zit heeft er dan toch wat aan. En ik zeg net dat het voor een bepaalde doelgroep juist wel heel ver is vanaf het Zuiderdiep. Ik zing weleens in de Der A-kerk en het is best een significante groep mensen die met moeite de bushalte A-kerkhof haalt; die gaan het Zuiderdiep niet halen. Autoluw is prima, knal al die auto's en taxi's en die overdaad aan bussen lekker uit de binnenstad, ik ben helemaal voor dat plan. Maar ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat de situatie met een zeer verminderd aantal bussen door de Brugstraat zo vreselijk veel afschuwelijker is dan helemaal geen, vanuit de inrichting bezien. Autoluw is anders dan autovrij. Juist de Der A-kerk die veelal ouder publiek trekt, wordt zo vanuit zo'n beetje alle richtingen een eindje lopen.
Maar goed, ik beslis niet mee enzo natuurlijk. Punt was meer de incongruentie tussen die opmerking beter bereikbaar en het weren van alle bussen.
Maar dat zou juist weer meevallen als je alleen laat pendelen tussen Westerhaven en Zuiderdiep bijvoorbeeld. Dan heb je alle mensen die door de binnenstad reizen (het overgrote deel van de busreizigers nu) al gefitlerd.quote:Op donderdag 5 november 2015 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik snap je wel hoor, maar als je ziet hoeveel mensen er nu met de bus gaan, kan je wel zien dat je dat met 4 bussen per uur niet gaat redden, dan wordt het een zooitje. Misschien zouden ze een uitval voor taxi's kunnen maken ofzo, dan kunnen die oudjes en gehandicapten wel de taxi (kost ze haast niets)
Wil dat wel eens even doen, hoogkerk > Akerk is gewoon makkelijk !quote:Op donderdag 5 november 2015 15:24 schreef kikoooooo het volgende:
Of gewoon de fiets pakken. Als gezond persoon de bus pakken in stad Alles is dichtbij man
deed kikooooo vroeger nog wel eens. Zie hem nooit meer these daysquote:Op donderdag 5 november 2015 17:02 schreef Renesite het volgende:
[..]
Wil dat wel eens even doen, hoogkerk > Akerk is gewoon makkelijk !
quote:Op donderdag 5 november 2015 15:24 schreef kikoooooo het volgende:
Of gewoon de fiets pakken. Als gezond persoon de bus pakken in stad Alles is dichtbij man
hij wil niet zo ver fietsenquote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
deed kikooooo vroeger nog wel eens. Zie hem nooit meer these days
quote:Op donderdag 5 november 2015 17:18 schreef Catch22- het volgende:
[..]
deed kikooooo vroeger nog wel eens. Zie hem nooit meer these days
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |