abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:03:58 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_156563040
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:41 schreef davako het volgende:

[..]

John Cusack films hebben ook dat effect op mij, net als de film High Fidelity. Een geweldige film die ik keer op keer kan kijken. Cusack zorgt altijd voor een heerlijke vibe in een film.
High Fidelity, geweldige film inderdaad!
Con Air dan? :P
pi_156569788
Cartel Land (2015) - IMDb



Een documentaire over het bizarre leven in Cartel Land, ofwel dat stukje land waar de Mexicaanse kartels heer en meester zijn. Je volgt de opkomst en ondergang van Dr. José Mireles 'el doctor', een dokter die zelf de wapens oppakte om terug te vechten tegen de kartels en de Autodefensas oprichtte. Je wordt niet echt heel blij van deze documentaire, maar het is daar jammer genoeg wel de realiteit..

Ik: 7*
Imdb: 7.5*
Veni, vidi, vodka.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 17:17:57 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_156574011
The Act of Killing (2012) - IMDb



Gisteren pas deze destijds voor een Oscar genomineerde film-documentaire gezien.
De documentaire The Act of Killing van Joshua Oppenheimer gaat over de communistenjacht in Indonesië in 1965-66, de zwartste bladzijden uit de geschiedenis van het land.

De moord op de honderdduizenden communisten wordt in de documentaire besproken op een manier die tot een paar jaar geleden totaal onbespreekbaar was.
In een land waar moordenaars worden bejubeld als helden, dagen de makers van The Act of Killing leiders van doodseskaders uit om hun rol in de genocide na te spelen in filmscènes. Het resultaat is een koortsachtige cineastische droom; een verontrustende reis die ons diep meevoert in de verbeelding van deze Indonesische massamoordenaars. Tegelijkertijd wordt een schokkend en banaal regime van corruptie en straffeloosheid blootgelegd.

Surrealistische beelden, absurd en schokkend ook.

IMDb: 8,2
Ik: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_156586729
Everest (2015)



Onlangs de film Everest gezien, avonturenfilm deels gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Deze film is in 3D, dat wat mij betreft niets toevoegt in deze film.

Het verhaal gaat over een groep ervaren bergbeklimmers die nu voor de ultieme uitdaging gaat: Het beklimmen van de Mount Everest.

De film begint vlot, geen lange introductie of drama-achtige verhaallijnen vooraf, redelijk snel wordt al overgegaan op de heroïsche klimtocht. De tocht is mooi gefilmd en zoals verwacht zijn er mooie beelden van het Himalaya gebergte.

Het verhaal zelf viel behoorlijk tegen. De Mount Everest beklimming is een tocht met heel veel risico's en afhakers, maar er wordt soms net gedaan alsof de tocht alleen maar kan mislukken door slecht weer of slechte voorbereiding, zoals zuurstofflessen niet neerzetten. Soms lijkt het erop dat de uitdaging meer ligt in het concurreren met andere groepen bergbeklimmers.
Wel wordt goed duidelijk gemaakt dat het bereiken van de Mount Everest slecht de helft van de expeditie is, de andere helft is weer veilig terugkomen in het basiskamp, wat een minstens zo grote uitdaging is.

Al met al een aardige film, maar het verhaal had meer diepgang kunnen hebben en realistischer kunnen zijn. Eveneens wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat de Nepalezen, Chinezen en Indiërs grof geld vragen voor de beklimming en de berg misbruiken als bron van inkomsten.

Details waarom mensen 60.000 dollar neertellen om een levensgevaarlijke tocht te ondernemen met een mortaliteit van bijna 10%, enkel om twee minuten op de Mount Everest te staan en even de ''King of the World'' te zijn, wordt ook niet echt duidelijk.

IMDB: 7.4
Mijn waardering: 6.5
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_156589526
The Challenger (TV Movie 2013) - IMDb



Een op feiten gebaseerde drama over NASA's Challenger space shuttle ramp in 1986, gevolgd van het perspectief van professor Richard Feynman. De man die de rede van de Challenger ramp wist te achterhalen met 'pure science' ondanks alle politieke tegenwerking die hij te verduren krijgt. Één van de beste acteer prestaties die ik gezien heb de laatste tijd, van William Hurt als Richard Feynman.

quote:
Richard Feynman: What is science? Science is a way to teach how something gets to be known, in as much as anything can be known because nothing is known absolutely.
Imdb: 7.3*
Ik: 8*
Veni, vidi, vodka.
pi_156613315
Ik zag hier op een paar pagina's de film Rudderless staan en heb besloten om de film te kijken. Het was een goede filmtip ^O^

Rudderless (2014)



Verenigde Staten
Drama / Muziek
105 minuten

geregisseerd door William H. Macy
met Billy Crudup, Anton Yelchin en Selena Gomez

Wanneer een rouwende vader in een neerwaartse spiraal belandt ontdekt hij een doos van zijn overleden zoon met daarin opnames van zijn originele muziekdemo's en teksten. Geshockeerd door de ontdekking van het onbekende talent van zijn zoon besluit hij een band te vormen in de hoop vrede te vinden met het tragische verlies.

Zeer sterke, emotionele film met een goed verhaal en mooie uitwerking, bovenal de muziek was fenomenaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

IMDB 7.5/10
Ik 8/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_156616180
Inside Out (2015) - IMDb: pixar animatiefilm over een opgroeiend meisje en wat zich gedurende haar leven in haar hoofd aan emoties afspeelt (vreugde, verdriet, woede, angst). Plotseling vind er een ingrijpende gebeurtenis plaats.

Het grappig weergeven concept (de emoties zijn weergegeven als animatiefiguurtjes en herinneringen als een soort knikkers) is origineel en de film begint goed. Helaas zakt de film halverwege in, dan krijg je een verhaallijn die zich alleen nog maar in haar hoofd afspeelt en het is nou juist de interactie met de buitenwereld die het aanvankelijk zo leuk maakte. Ook doet het 'drama' je niet veel, je zit nou niet met een brok in je keel te kijken (zoals met de eerste 10 minuten van Up!). Wel af en toe goed voor een glimlach op de kaken.

Feitelijk een flinterdun verhaaltje, de film haalt bij lange na het niveau niet zoals Up!, Ratatouille en Frozen om er maar een paar te noemen. Een 6+

Boyhood (2014) - IMDb: film over de jeugd van een opgroeiende jongen, over een periode van 12 jaar vanaf pakweg zijn 6e levensjaar. De film gaat over scheidingen, alcoholmisbruik en alle bijbehorende problemen die horen bij het opgroeien van een jochie, tiener, puber naar adolescent.

Op zich geen bijzonder gegeven maar wat wel bijzonder is, is dat de film daadwerkelijk geschoten is over een periode van 12 jaar met dezelfde acteurs. Je ziet dus iedereen echt ouder worden. Nu valt dat met de oudere acteurs nog wel mee (Patricia Arquette, Ethan Hawke) maar de kids zie je dus echt groter en ouder worden, bijzonder.

Dat maakt het echter nog geen goede film. Het joch waar het om draait is niet echt een acteertalent (ook lastig in te schatten als iemand 6 is), het zusje ook niet en de film kabbelt maar een beetje voort zonder echt een rode draad in het verhaal. Film duurt ook veel te lang en grijpt je nergens bij de strot. Het drijft echt alleen op het concept dat je kinderen over een periode van 12 jaar volwassen ziet worden en dat is simpelweg niet genoeg, zwaar overhyped dus. Een 6.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  maandag 5 oktober 2015 @ 13:53:25 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_156617898
Straight Outta Compton (2015) - IMDb

Eigenlijk niet echt een film voor mij, ik heb weinig met de rapscene maar ik ben erg blij dat ik hem toch gezien heb. Volgens mij een redelijk 'nuchter' verteld verhaal over de leden van N.W.A. en wat er van ze is geworden. Geen echte good/bad guys maar het gaat heel goed om met de grijze gebieden.

IMDB: 8.2 en ik doe er graag aan mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_156620735
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Living on One Dollar (2013) - IMDb
Vier mannen leven van gemiddeld 1 dollar per dag in Guatemala. Ze hebben allen verstand van economie en willen ervaren hoe het is om rond te moeten komen van een onvoorspelbaar loon in barre omstandigheden. Honger, parasieten en stress... maar ook hoop en vrijgevigheid is wat ze er aantreffen.

Vooral het feit dat de mannen zich echt onderworpen hebben aan de soms extreme condities is boeiend om te volgen. Het is onvoorstelbaar dat sommige mensen daar een leven lang mee te maken hebben. Deze film laat zien dat er maar weinig nodig is om te helpen; een simpele lening kan soms al het verschil maken tussen leven en dood. Het zet je aan het denken over onze eigen individualistische maatschappij. Zouden wij elkaar ook niet wat meer mogen gunnen? Hoewel de mensen daar weinig hebben, is hun 'community' wel een stuk hechter. Ze werken met elkaar in plaats van te concurreren en daar komen soms erg inventieve plannen uit. De situatie laat ook zien hoe belangrijk de educatie is in de vorm van het leren van een taal, of het leren van een simpele skill als naaien om zo in je onderhoud te kunnen voorzien. Structureel is het misschien niet mogelijk om de problemen in het land op te lossen, maar het is wel mogelijk om het verschil te maken voor individuen. En uiteindelijk is dat ook meer dan de moeite waard. Cijfer: 8

Eens!
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 23:20:29 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_156631302
quote:
14s.gif Op maandag 5 oktober 2015 13:53 schreef jogy het volgende:
Straight Outta Compton (2015) - IMDb

Eigenlijk niet echt een film voor mij, ik heb weinig met de rapscene maar ik ben erg blij dat ik hem toch gezien heb. Volgens mij een redelijk 'nuchter' verteld verhaal over de leden van N.W.A. en wat er van ze is geworden. Geen echte good/bad guys maar het gaat heel goed om met de grijze gebieden.

IMDB: 8.2 en ik doe er graag aan mee.
Ja goede film zet volgensmij de sfeer wel heel goed neer...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_156658103
The Boy (2015)



Verenigde Staten
Drama / Horror
105 minuten

geregisseerd door Craig William Macneill
met David Morse, Rainn Wilson en Jared Breeze

De zomer van 1989. De negen jaar jonge Ted is de zoon van John Henley, de eigenaar van een vervallen hotel in de bergen. Sinds Ted's moeder het gezin heeft verlaten wordt hij steeds vaker aan zijn lot overgelaten door zijn vader. Door het ontbreken van ouderlijke aandacht begint de jongen steeds meer aandacht te besteden aan zijn donkere kant.

Dit moet een van de slechtste films aller tijden zijn.
99% van de film gebeurt niks, 0 acteerwerk, 0 spanning, 0 horror
;...

IMDB 5.7/10
Ik 1/10
.
.
.
Wolf Warrior (2015)
Alternatieve titel: Special Force: Wolf Warriors



Hongkong
Actie / Oorlog
90 minuten

geregisseerd door Jacky Wu
met Jacky Wu, Scott Adkins en Kevin Lee

Leng Feng is een rebelse soldaat van de speciale eenheden. Tijdens een missie negeert hij een direct bevel en schiet drie kogels door een betonnen muur waarmee hij een drugsbaron doodt. Hij wordt opgesloten wegens ongehoorzaamheid maar vervolgens gerekruteerd door de elite 'Wolf Warrior'-eenheid van China. Wanneer Leng Feng zich thuis begint te voelen in de eenheid worden ze aangevallen door buitenlandse huurlingen.

Tegenvaller. Het lijkt wel een bij elkaar geraapt zootje.Muziek past niet bij de scenes, slechte special effects, chaotische schietscenes.
En de martial arts viel ook tegen, niet gewend van Scott Adkins (maar hij speelt dan ook niet de hoofdrol)


IMDB 5.6/10
Ik 5.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_156660522
A Walk Among the Tombstones (2014) - IMDb
Goede film met Liam Neeson die als ex-copper wordt ingehuurd door een.drugsbaas om uit te zoeken wie zijn vrouw heeft ontvoerd en vermoord. Neeson, als altijd, zet een goed character neer en de.hele film boeit van begin tot eind.

De 6.5 op imdb vind ik nog wat magertjes, vind de film wel meer waard dan een random actiefilm. Daarom van mij een 7+.

[ Bericht 0% gewijzigd door danos op 07-10-2015 20:28:58 ]
Even a broken clock is right twice a day.
pi_156665407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 07:48 schreef danos het volgende:
De 6.5 op imdb vind ik nog wat magertjes, vind de film wel meer ward danan een random actiefilm. Daarom van mij een 7+.
Ik snap de 6,5 wel. Vond het een leuke actiefilm, maar niet erg origineel ofzo. Vandaar die 6,5 wss.
Moeten zij weten
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:39:07 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_156667106
Hij was niet schokkend bijzonder, en wel naar, vond ik.
Maar een 7- kan wel wmb.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_156678075
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 08:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Ik zag hier op een paar pagina's de film Rudderless staan en heb besloten om de film te kijken. Het was een goede filmtip ^O^

Rudderless (2014)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Drama / Muziek
105 minuten

geregisseerd door William H. Macy
met Billy Crudup, Anton Yelchin en Selena Gomez

Wanneer een rouwende vader in een neerwaartse spiraal belandt ontdekt hij een doos van zijn overleden zoon met daarin opnames van zijn originele muziekdemo's en teksten. Geshockeerd door de ontdekking van het onbekende talent van zijn zoon besluit hij een band te vormen in de hoop vrede te vinden met het tragische verlies.

Zeer sterke, emotionele film met een goed verhaal en mooie uitwerking, bovenal de muziek was fenomenaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

IMDB 7.5/10
Ik 8/10
Ook erg genoten van deze film, dankzij bovenstaande post. Bijzonder mooie film :)

Eens met je cijfer ook.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_156683504
Maze Runner: The Scorch Trials



Actie / Sciencefiction
131 minuten

Nadat ze het Labyrint hebben overwonnen, wacht Thomas en de andere Gladers een nieuwe uitdaging: op zoek gaan naar aanwijzingen over de mysterieuze en machtige organisatie WCKD. Hun reis brengt hen naar de Scorch, een desolaat landschap bezaaid met ondenkbare obstakels. Samen met verzetsstrijders nemen de Gladers het op tegen de superieure strijdkrachten van WCKD en ontdekken ze wat voor schokkende plannen deze organisatie voor hen in petto heeft.

Gisteren in de bioscoop gezien. Het eerste deel heb ik ook in de bioscoop gezien en vond ik erg leuk dus moest ik deel 2 natuurlijk ook zien. Helaas vond ik deze film een stuk minder. Op een gegeven moment vroeg ik mij af of ik wel bij de goede film zat. Er zitten een hoop zombies in en het is haast een beetje een horror film. Waar het vorige deel vrij mysterieus was, was deze film vooral actie, niet heel erg, maar niet wat ik verwachtte.

Ik heb de 3D versie gezien en eigenlijk vind ik 3D niet eens echt 3D, ik heb niet het gevoel gehad dat er echt beelden op mij afkwamen, maar dat heb ik eigenlijk bij bijna alles films die niet speciaal voor 3D zijn gemaakt, dat vind ik zonde want dan kijk ik liever zonder 3D brilletje.

Cijfer IMDb: 7
Mijn cijfer: 6,5
pi_156688626
Invasion of the body snatchers

ondanks dat hij in de jaren 50 gemaakt is nog steeds een toffe film
en door het horrorverhaal heen een boodschap voor de ingedutte maatschappij, iets dat we nu misschien ook wel weer kunnen gebruiken

4/5

voor meer http://cine.nl/invasion-of-the-body-snatchers-review/
AFCA
pi_156754008
The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb




Based on the true story of Jordan Belfort, from his rise to a wealthy stock-broker living the high life to his fall involving crime, corruption and the federal government.

De film stond al een tijd op mn lijstje, maar de 3 uur durende afspeeltijd stond me tegen. Omdat deze film van Netflix zou gaan toch maar noodgedwongen zitten kijken.

Begon wel aardig maar al snel raakte ik verveeld. Toch wel uitgekeken (snap het zelf ook niet) en was blij dat de film afgelopen was. Het was mij teveel geschreeuw en borstklopperij. Moet een vervelend mannetje zijn die Jordan Belfort.

Geef de film een 5.5. IMDB: 8.2

Rudderless (2014) - IMDb



A grieving father in a downward spiral stumbles across a box of his recently deceased son's demo tapes and lyrics. Shocked by the discovery of this unknown talent, he forms a band in the hope of finding some catharsis.

Zag deze film al een paar keer voorbijkomen in dit topic en was ook enthousiast. Mooie film, kijkt lekker weg en muziek viel ook in de smaak :P Het was ook wel aangrijpend. En hoewel je niet appels met peren kunt vergelijken heb ik me hier juist geen seconde bij verveeld in tegenstelling tot Wolf of Wall Street. :)

[ Bericht 17% gewijzigd door Apotheose op 11-10-2015 11:29:47 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_156756055
Cop Car (2015)



Verenigde Staten
Thriller
86 minuten

geregisseerd door Jon Watts
met Kevin Bacon, Shea Whigham en Camryn Manheim

Twee 10-jaar oude kinderen stelen een verlaten auto en besluiten hem te gebruiken voor een joy ride. De eigenaar van de auto, sheriff Kretzer, is vastbesloten hem terug te krijgen, aangezien er iets waardevols in zit.

Redelijk goede film. De hele film door blijf je benieuwd naar wat er gaat gebeuren en hoe het gaat aflopen. Helaas was het weer een soort open einde van de film waardoor je met een aantal vragen achterblijft

IMDB 6.3/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_156756591
Ik kijk sowieso graag en veel oude films, maar daarnaast heb ik de laatste tijd een aantal films uit 1956 gekeken ivm dit hier. Een aantal die het niet gehaald hebben in de selectie, maar zeker de moeite waard zijn om eens te gaan zien:


The Man Who Never Was
(drama, oorlog - in kleur)

Een ongelooflijk maar waargebeurd verhaal uit de tweede wereldoorlog. In die tijd probeerden beide kanten elkaar constant te slim af te zijn. Soms d.m.v. spionnen of dubbelagenten, soms door codes zoals die van Enigma, en soms op een andere manier. Dat laatste is waar deze film uit put. Om de Nazi's op het verkeerde been te zetten probeerden de Britten valse informatie bij de Duitsers te krijgen. Maar dat kan niet te obvious en niet te omslachtig. En als ze de intel krijgen moeten ze het natuurlijk ook nog gaan geloven.

IMDb: 7.5
Ik: 7.5


Storm Center
(drama - zwart/wit)

Bette Davis speelt een sterke rol als hoofdbibliothekaris. Tijdens de koude oorlog die in die tijd volop bezig was, was het uiten van communistisch gedachtegoed een van de domste dingen die je kon doen. Communisme was echter eng en de mensen werden opgehitst door de politiek, en vervolgens elkaar, om bang te zijn voor communisme. Je werd ontslagen, uitgesloten, bedreigd en uitgekotst door de samenleving (klinkt actueel?). Een bekend voorbeeld uit de praktijk is de Hollywood Blacklist, maar het gebeurde overal. Deze film gaat over een bibliotheek in een klein stadje die weigert het boek van Karl Marx uit de rekken te verwijderen, ondanks sterk aandringen van de lokale politiek.

IMDb: 7.1
Ik: 7.0 (vooral qua onderwerp eigenlijk een must-see)


Written on the Wind
(drama, romance - in kleur)

Sterk melodrama van Douglas Sirk. Geen heel origineel verhaal, maar wel goed geacteerd. Vrouw ontmoet 2 mannen, trouwt met man1, maar man2 houdt ook van haar. Dat terwijl de zus van man1 weer verliefd is op man2, die op zijn beurt dus weer verliefd is op een ander. Oei oei...

IMDb: 7.5
Ik: 7.5


Flowing (Nagareru)
(drama - zwart/wit)

Een Japanse film die gaat over het leven in en om een langzaam in verval rakend geisha-huis. Het lijkt qua verhaal best sterk op het ook uit 1956 stammende Street of Shame, dus als dat beviel gaat dit dat ook zeker doen. Deze film is in zekere zin anders dan normaal, in dat het niet echt een verhaal volgt met duidelijk begin en eind, maar meer de gebeurtenissen binnen een bepaald time frame. Natuurlijk is er wel een soort van begin en eind, maar het is wel duidelijk dat er ook een leven was voor het begin van de film, en dat het leven door zal gaan erna.

IMDb: 7.9
Ik: 8.1


There's Always Tomorrow
(drama, romance - zwart/wit)

Nog een keer Douglas Sirk. Deze keer met Barbara Stanwyck en Fred MacMurray. Voor kenners is dat dus dezelfde main cast als die in Double Indemnity (en ook Remember the Night). Ook dit is een film over een onmogelijke liefde. Clifford is getrouwd en heeft 3 mooie kinderen. Maar hij heeft ook last van een midlife crisis. Hij voelt zich gevangen in zijn gemiddelde repititieve leven als vader des huizes, met steeds weer dezelde routines, dezelfde baan, dag in dag uit. Zijn vrouw lijkt het allemaal prima te vinden, maar bij hem knaagt het. Als op een dag een oude jeugdvriendin opduikt, gaat het kriebelen. Het avontuur lonkt, maar is dat wel echt wat Clifford wil?

IMDb: 7.7
Ik: 7.5
kijkt veel films
pi_156761615
Jurassic World, nu even rustig helemaal gekeken. Vorige keer werd ik afgeleid.

Maargoed, rommel dus. Het hele verhaal wordt voortgestuwd door slechte beslissingen die zeker in de eerste helft van de film aan de lopende band gemaakt worden en soms rechtstreeks uit de vorige delen gestolen zijn. Plotdevices van het zwakste soort, zeg maar. Na een uur tienerdrama begint de film eindelijk een beetje op gang te komen en krijg je een hoop CGI voor je kiezen die totaal niet kan opboksen tegen de poppen uit '93.

Ik had gehoopt dat ze na het erbarmelijke deel 3 een nieuwe, sterke start wilden maken maar het is vrij duidelijk dat ze gewoon willen cashen. Waardeloos, tijdverspilling en vooral heel erg leeg. De enige manier om er plezier uit te halen is door jonger te zijn dan 12 jaar en niet beter te weten, dan is de film allicht nog net een zesje waard.

Imdb: 7,2
Ik: 3
Conscience do cost.
pi_156764244
Copypasta van MM:

Popoz (2015)
Nederland
Actie / Komedie
85 minuten

geregisseerd door Martijn Smits en Erwin van den Eshof
met Huub Smit, Sergio Hasselbaink en Noel Deelen

Ivo (Huub Smit) en Randy (Sergio Hasselbaink) zijn twee fanatieke politierechercheurs. En gek op Amerikaanse actiefilms. Daardoor reageren ze net wat feller en sneller dan de gemiddelde Hollandse agent. Als ze samen met hun stagiair Coco (Noel Deelen) zich ongevraagd bemoeien met een grootscheepse politieactie, gaan ze volledig buiten hun boekje. Hierdoor vallen er veel doden en gewonden in een regen van kogels en bloed. Ze belanden in de gevangenis en komen in aanraking met Mercator, een nietsontziende crimineel met een verstelbare vuist. Via hem komen ze meer te weten over een gevaarlijk drugskartel dat de stad in zijn dodelijke greep houdt. Ivo en Randy ontdekken dat ze heel verschillend denken over de dunne rafellijn tussen goed en kwaad. Er blijkt meer nodig te zijn dan alleen maar stoere schietposes, duizelingwekkende achtervolgingen en foute inschattingen om alles tot een goed einde te brengen. Ivo en Randy moeten weer het team vormen dat ze ooit waren.

Vond de trailer erg leuk, dus ben ik deze gaan zien. Was toch wat minder goed dan ik had verwacht. Ik heb een aantal keren hard moeten lachen, maar dat was het ook wel. Het voelde alsof er iets ontbrak; er was geen "wauw"-gevoel. Zoals meer recente Nederlandse films op sommige punten onverstaanbaar, maar dat kan ook aan de bioscoop liggen.

6/10



ID:A (2011)
Denemarken
Misdaad / Thriller
100 minuten

geregisseerd door Christian E. Christiansen
met Tuva Novotny, Carsten Bjørnlund en Flemming Enevold

Aliena wordt wakker op de oever van een rivier in Frankrijk. Ze is haar geheugen kwijt, heeft een zak van 2 miljoen euro in haar bezit en een litteken over haar borst. Ze ontdekt al gauw dat ze achtervolgd wordt door mysterieuze mannen. Ze beseft dat haar accent Deens is en ze besluit naar Denemarken te gaan om uit te zoeken wie ze is. Aliena verneemt geleidelijk aan dat haar leven ingewikkelder was dan ze eerst dacht. Ze raakt verstrikt in een web van tegenstrijdige verhalen van haar geliefden en ze poogt zich een weg naar de waarheid te banen.

Prima film waarin de vaart er soms toch lekker in zit. Het amnesiarecept valt meestal wel bij mij in de smaak. Actiescènes zagen er goed uit. Mooie beelden in het algemeen (blu-rayversie). Ook leuk om wat van Nederland te zien en dat de beoogde Nederlanders ook echt Nederlands spreken.

Minpunten zijn toch wel de toevalligheden en het tenenkrommend slechte acteerwerk van Buijsman. Ook het cheesy einde had niet gehoeven.

Ik heb me desondanks toch vermaakt, en daar draait het om.


7,5/10



Transporter Refueled, The (2015)
Frankrijk / China
Actie / Misdaad
96 minuten

geregisseerd door Camille Delamarre
met Ed Skrein, Loan Chabanol en Lenn Kudrjawizki

In de criminele onderwereld van Frankrijk staat Frank Martin bekend als "De Transporter": de beste chauffeur en huurling die je kan krijgen. Hij houdt zich aan drie eenvoudige regels: geen namen, geen vragen en geen onderhandelingen. Maar dan ontmoet hij de mysterieuze femme fatale Anna, die de leiding heeft over een groep overvallers. Niets houdt Anna tegen om een groep meedogenloze Russische mensenhandelaren te stoppen.

Globaal gezien is dit inderdaad een dertien-in-een-dozijnactiefilm. Russischsprekende vijanden, iemand die vergiftigd is en de opdrachtgevers hebben het tegengif, mooie dames, achtervolgingen...
Toch viel het allemaal nog wel mee. Hoewel de film op sommige punten wat inkakte, gierde de adrenaline tijdens de mooi weergegeven achtervolgingen en gevechten soms toch door je lijf. Het eindgevecht had echter wel wat spectaculairder gekund. Een gemiste kans.
De soundtrack vond ik erg vet, ik heb de hele credits afgekeken.

An sich een prima film. Dat het niet helemaal bij de Transporter-trilogie past en dat Jason Statham ontbreekt; tja, spijtig, maar dat maakt het nog geen slechte film. Leuke wegkijker.


7/10



Loft (2008)
België
Thriller / Mystery
118 minuten

geregisseerd door Erik Van Looy
met Koen De Bouw, Matthias Schoenaerts en Filip Peeters

Vijf getrouwde mannen delen stiekem een loft, waar ze stijlvol en in alle rust hun minnaressen en liefjes ontvangen. Een prima regeling, tot ze op een winterochtend het lijk aantreffen van een jonge vrouw. Geen van hen weet wie de vrouw is, waar ze vandaan komt en hoe ze terecht is gekomen in de loft waarvan alleen zij de sleutel bezitten. Noodgedwongen proberen de vrienden zelf uit te zoeken wat er gebeurd is en waarom, maar al vlug beginnen ze elkaar te wantrouwen en zal blijken dat ze veel minder van elkaar afweten dan ze dachten.

Erg goede, relatable film waarin het feit dat iemand als "third wheel" wordt gebruikt uitstekend is weergegeven. Goed, spannend verhaal en een aantal goede twists.

9/10



Wolf (2013)
Nederland
Misdaad / Drama
122 minuten

geregisseerd door Jim Taihuttu
met Marwan Kenzari, Raymond Thiry en Nasrdin Dchar

Majid is een kickbokser uit een grauwe buitenwijk van een grote Nederlandse stad. Zijn vechtersmentaliteit brengt hem echter zowel binnen als buiten de ring steeds verder in de problemen. Al snel beginnen de lijnen tussen kickboksen en de georganiseerde misdaad te vervagen.

Saaie boel. Erg langdradig. Kon mij niet pakken.

3/10



Borgman (2013)
Nederland / België / Denemarken
Thriller
113 minuten

geregisseerd door Alex van Warmerdam
met Jan Bijvoet, Hadewych Minis en Jeroen Perceval

Borgman is een donkere vertelling waarin het personage Camiel Borgman centraal staat. Hij arriveert als een buitenstaander in de omheinde lanen van een villawijk. Zijn komst is het begin van een reeks verontrustende gebeurtenissen rond de zorgvuldig opgetrokken façade van een arrogant, welgesteld echtpaar, hun drie kinderen en het kindermeisje.

What the fuck heb ik gekeken?

Ik kon voorafgaand aan het kijken eigenlijk nergens een goede omschrijving vinden waar deze film precies over zou gaan. Nadien snap ik waarom: deze film is ook niet te omschrijven. De plotse liquidaties vond ik wel interessant, maar voor de rest ging het he-le-maal nergens over. Geen verklaring, geen logica; niets. Zelfs 2001: A Space Odyssey is nog beter te volgen dan deze film. Ik vraag me af wat Van Warmerdam geslikt heeft, of wat ik moet nemen om hier iets van logica in te kunnen zien.

Je reinste tijdverspilling.


1,5/10
pi_156764319
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:51 schreef Flitskikker het volgende:
Borgman (2013)
Nederland / België / Denemarken
Thriller
113 minuten

geregisseerd door Alex van Warmerdam
met Jan Bijvoet, Hadewych Minis en Jeroen Perceval

Borgman is een donkere vertelling waarin het personage Camiel Borgman centraal staat. Hij arriveert als een buitenstaander in de omheinde lanen van een villawijk. Zijn komst is het begin van een reeks verontrustende gebeurtenissen rond de zorgvuldig opgetrokken façade van een arrogant, welgesteld echtpaar, hun drie kinderen en het kindermeisje.

What the fuck heb ik gekeken?

Ik kon voorafgaand aan het kijken eigenlijk nergens een goede omschrijving vinden waar deze film precies over zou gaan. Nadien snap ik waarom: deze film is ook niet te omschrijven. De plotse liquidaties vond ik wel interessant, maar voor de rest ging het he-le-maal nergens over. Geen verklaring, geen logica; niets. Zelfs 2001: A Space Odyssey is nog beter te volgen dan deze film. Ik vraag me af wat Van Warmerdam geslikt heeft, of wat ik moet nemen om hier iets van logica in te kunnen zien.

Je reinste tijdverspilling.


1,5/10
hij gaat blijkbaar over de duivel die nieuwe volgelingen zoekt...heb ik ergens gelezen -O-
zoals 2001 over de evolutie van de mensheid gaat.
vond m wel onderhoudend omdat er veel vage dingen gebeuren en wilde weten waar ie naartoe ging, maar uiteindelijk best een teleurstelling idd.
Wie dit leest is hek.
pi_156764393
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:55 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

hij gaat blijkbaar over de duivel die nieuwe volgelingen zoekt...heb ik ergens gelezen -O-
zoals 2001 over de evolutie van de mensheid gaat.
vond m wel onderhoudend omdat er veel vage dingen gebeuren en wilde weten waar ie naartoe ging, maar uiteindelijk best een teleurstelling idd.
Juist ja. :')
Bij 2001 kon ik dat nog wel afleiden (steeds als er een mijlpaal was bereikt, kwam die monoliet in beeld), maar bij Borgman snapte ik er helemaal niets van.
Ik kijk films voor mijn plezier: ik wil gewoon in het verhaal gezogen en geamuseerd worden (met snijdende spanning, harde actie, indrukwekkende gebeurtenissen, grote plottwists enz.), maar bij deze film kreeg ik meer het gevoel alsof ik naar iets voor een examen Nederlands zat te kijken. :P
pi_156764672
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 18:51 schreef Flitskikker het volgende:
Zelfs 2001: A Space Odyssey is nog beter te volgen dan deze film.
Is die moeilijk te volgen dan? :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')