abonnement Unibet Coolblue
pi_155779205
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou, ben het wel met je eens dat het niet heel duidelijk was hoor!! Maar voor veel mensen is suiker suiker en andere zoetigheden iets anders..
Suiker wordt gemaakt in de fabriek, misschien denken ze daarom dat het slechter is dan honing en dadels
pi_155795164
Ik wil soda bread maken met behulp van het recept van GBBO, maar waar haal je in vredesnaam ontzuiveringszout? Karnemelk, volkorenmeel heb ik al. Nu nog het ingrediënt wat sodabread sodabread maakt :(
mag het weten
  donderdag 3 september 2015 @ 20:30:52 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155795199
Hahaha, ontzuiveringszout! Nergens!


Zuiveringszout aka natriumwaterstofcarbonaat, dubbelkoolzure soda, baksoda, E500, baking soda, sodium bicarbonate, sodium hydrogen carbonate, bread soda, cooking soda, bicarbonate of soda, (sodium) bicarb. haal ik bij de toko. De drogist heeft het ook.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/
pi_155795273
pi_155795330
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:30 schreef RobinOok het volgende:
Hahaha, ontzuiveringszout! Nergens!


Zuiveringszout haal ik bij de toko. De drogist heeft het ook.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/
Whoops :@

Ja de toko zit een pokkenend weg. Mag ik half de stad voor doorcrossen, niet echt in de buurt. Drogisterij dan maar proberen :)
mag het weten
pi_155796811
Natuurwinkels willen het ook nog wel eens hebben :Y
  donderdag 3 september 2015 @ 21:29:40 #207
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155798228
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:15 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou, ben het wel met je eens dat het niet heel duidelijk was hoor!! Maar voor veel mensen is suiker suiker en andere zoetigheden iets anders..
Ik denk dat daar ook wel naar gekeken werd, ga je voor de makkelijke oplossing met een siroop of weet je al je zoetheid uit fruit te halen.
  donderdag 3 september 2015 @ 21:31:49 #208
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155798342
Geïnspireerd door de Pita opdracht zelf ook eens Pita's gebakken. Eigenlijk verdomd makkelijk met normaal meel.





pi_155799290
Zoooooo veel lekkerder eigen gemaakte pita's he? O+ Mooi hoor!
pi_155799642
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:31 schreef Erasmo het volgende:
Geïnspireerd door de Pita opdracht zelf ook eens Pita's gebakken. Eigenlijk verdomd makkelijk met normaal meel.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lekker he? Ik heb op jonge leeftijd al geleerd om die dingen te maken, dus heb ze nog nooit kant en klaar gekocht :9
pi_155800519
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 20:30 schreef RobinOok het volgende:
Hahaha, ontzuiveringszout! Nergens!

Zuiveringszout aka natriumwaterstofcarbonaat, dubbelkoolzure soda, baksoda, E500, baking soda, sodium bicarbonate, sodium hydrogen carbonate, bread soda, cooking soda, bicarbonate of soda, (sodium) bicarb. haal ik bij de toko. De drogist heeft het ook.
http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/
Mijn AH heeft het ook. Stond bij de dieetproducten (denk: gluten vrij etc). Vanavond voor het eerst gespot.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155800897
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 22:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn AH heeft het ook. Stond bij de dieetproducten (denk: gluten vrij etc). Vanavond voor het eerst gespot.
Heb mijn AH's afgestruind, niks bij de reguliere bakproducten, niks bij glutenvrij, niks in het zoutrek. Evenmin iets bij het toko/exotisch spul-rek. -O- Jumbo had ook niks. Dan maar drogisterij en/of natuurwinkel (die hebben het sowieso wel, maar is ook niet om de hoek)
mag het weten
  donderdag 3 september 2015 @ 23:17:42 #213
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155804325
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2015 21:55 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Lekker he? Ik heb op jonge leeftijd al geleerd om die dingen te maken, dus heb ze nog nooit kant en klaar gekocht :9
Prima te doen ja, ga het voortaan mooi zelf maken. Was lui dus heb gewoon wat water, meel, gist, zout en een scheutje olie in de kitchenaid gedonderd tot het deeg niet zo heel plakkerig was, het uitgerold en in de oven geflikkerd tot ze bruin waren.

De KA uit de kelder pakken was nog het meeste werk :P
  donderdag 3 september 2015 @ 23:25:41 #214
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155804649
Nah, ik denk het afwassen en terugzetten.
pi_155808140
Hoeveel meel voor hoeveel broodjes had je gedaan? En moest het nog rijzen? En bak tijd en temperatuur? ? Misschien waag ik vanavond ook wel een poging :D
  vrijdag 4 september 2015 @ 09:59:09 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_155809843
Uhm een iets minder dan een pond ofzo? :P Ik heb de droge ingrediënten in de standmixer gedaan en daarna water toegevoegd tot het deeg niet meer kleverig was.

Daarna twee uur laten rijzen en in de oven op 200 graden tot ze bruin waren.
pi_155845359
Gevonden bij de Chinese supermarkt :D ¤2,45 voor 245 gram geen idee of dat prijzig is of niet.. Heb iig genoeg om sodabread mee proberen te maken. Vanavond aan de slag *O*

edit: aan de slag gegaan. Meteen mijn lamelle (toch maar eentje gekocht voor mijn DE scheermesjes) ingewijd in het insnijden van mijn sodabread vormsel. Gaat idd een stuk makkelijker met zo'n houten handvatje dan zonder _O_

[ Bericht 31% gewijzigd door Joosie200 op 05-09-2015 21:57:33 ]
mag het weten
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:13:03 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155917281
quote:
Sommige dingen wist ik wel, maar leuk om te lezen.

Ik herinner me een tweedelige documentaire over Mary Berry, die was heel interessant. Die heeft echt haar sporen ruimschoots verdiend.

Paul Hollywood zat recentelijk in Who Do You Think You Are. Die aflevering is misschien nog wel te vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_155918214
quote:
Deelnemer Francis Quinn, die The Great British Bake Off in 2013 won, heeft het record van meeste ingrediënten per gerecht ooit. Zij gebruikte maar liefst 124 ingrediënten in haar finale Showstopper: een bruidstaart met drie lagen, geïnspireerd op A Midsummer Night’s Dream.
:o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155918227
quote:
quote:
18. Om te zorgen dat alle ovens goed werken, bakt een technisch team van de show een Victoria Sponge-cake in élke oven voordat het filmen begint.
Dan gaan er veel spongecakes doorheen :o :9

quote:
21. Elke keer dat een deelnemer iets in of uit de oven wil halen, moet hij of zij een producer roepen zodat er direct een cameraman op af kan.
Mogen ze wel een cameramannetje per tafel hebben, beetje minuten staan wachten tot de camera ready is to go? :{w

Ik weet niet of ik soda bread nu zo'n lekker brood vind. Het heeft zeker de crunchyness van een gistbrood, maar aan de smaak moet ik nog erg wennen. Het is wel easy peasy, mixen, shapen en bakken maar _O_
mag het weten
pi_155918997
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 10:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik soda bread nu zo'n lekker brood vind. Het heeft zeker de crunchyness van een gistbrood, maar aan de smaak moet ik nog erg wennen. Het is wel easy peasy, mixen, shapen en bakken maar _O_
Ik vond het goor en ben die dag ook ziek geworden met darmklachten en koorts. Vast toeval, maar voor mij geen sodabread meer :@
pi_155919906
quote:
Nadat de jury stukjes hebben geproefd, mogen de cast en de kandidaten aanvallen. Wat er daarna nog over blijft, wordt in voorraaddoosjes gestopt en mogen de kandidaten meenemen naar hun hotel.
Ik heb me serieus afgevraagd wat er dus met al die hoeveelheden bakwerk werd gedaan :') Dit dus :+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_155919961
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 12:08 schreef PdeHoog het volgende:

Ik heb me serieus afgevraagd wat er dus met al die hoeveelheden bakwerk werd gedaan :') Dit dus :+
Ik had niet anders verwacht :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_155920232
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 11:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik vond het goor en ben die dag ook ziek geworden met darmklachten en koorts. Vast toeval, maar voor mij geen sodabread meer :@
Ik heb het laatste sneetje ook maar weggegooid. Had letterlijk en figuurlijk mijn buik er vol van :r Het is ook qua vorm net een oversized scone.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')