abonnement Unibet Coolblue
pi_155237076
quote:
Er bestaat onder de Nederlandse bevolking nauwelijks draagvlak om meer vluchtelingen toe te laten: 24 procent is daar voorstander van. Ongeveer evenveel mensen vinden dat het huidige, restrictieve beleid moet worden voortgezet. Bovendien vindt 45 procent dat er 'minder vluchtelingen' moeten binnenkomen.

Maar voor oorlogsvluchtelingen bestaat coulance, want slechts een kwart van de ondervraagden vindt dat er van hen minder zouden moeten komen, terwijl 42 procent een hoger aantal acceptabel vindt. De aversie richt zich vooral tegen economische vluchtelingen, waar 75 procent er minder van wil. Veelvuldig worden zij als 'gelukszoekers' afgeschilderd. De redenering dat zij op termijn goed zouden zijn voor de economie omdat zij de gevolgen van de vergrijzing kunnen opvangen, wordt nauwelijks gevolgd; maar 16 procent gelooft daarin.

Mannen blijken restrictiever dan vrouwen: een meerderheid van 51 procent is voor een afname van asielverlening, tegenover 37 procent bij vrouwen. Hogeropgeleid toont zich beduidend welwillender dan lageropgeleid.

Een en ander blijkt uit een representatieve steekproef onder ruim tweeduizend Nederlanders die onderzoeksbureau I&O Research deze maand in opdracht van de Volkskrant hield.

De enquête maakt duidelijk dat de afwerende houding jegens vreemdelingen, die lange tijd vooral met de PVV werd geassocieerd, ook tot kiezers van VVD en CDA is doorgedrongen. Van hen zegt respectievelijk 54 en 42 procent minder vluchtelingen te willen toelaten. Op links ligt dat duidelijk anders, met bijvoorbeeld maar 18 procent onder PvdA- en D66-stemmers.

Gaat het om oplossingen, dan scoort 'opvang in de eigen regio' over een breed front. Kiezers van vrijwel alle partijen vinden dat hier meer geld voor mag worden uitgetrokken - tweederde van de Nederlanders onderschrijft dat 'Europese overheden (hieraan) financieel veel meer moeten bijdragen'. Alleen de PVV-stemmers blijven met 39 procent achter.

Ondanks de 45 procent voor 'minder vluchtelingen' bevat de enquête ook indicaties van een welwillende houding. Zo vindt een krappe meerderheid van 52 procent een asielzoekerscentrum in de buurt van de eigen woning wel acceptabel. Als het moet, dan moet het, is de houding.

'De uitkomsten van de enquête laten de complexiteit van het migratievraagstuk zien', zegt staatssetaris Klaas Dijkhoff (VVD), verantwoordelijk voor migratie. 'Een aanzienlijk deel van de Nederlanders wil dat er minder vluchtelingen naar Nederland komen, maar oorlogsvluchtelingen zijn vaak welkom en een meerderheid spreekt zich uit voor de herverdeling van asielzoekers over Europa.' De uitkomsten van de enquête sluiten volgens hem goed aan bij het kabinetsbeleid dat 'gericht is op een gezamenlijke Europese aanpak voor echte vluchtelingen, maar niet allemaal hier'. Hij zegt 'blij' te zijn 'dat relatief veel mensen begrip hebben voor een asielzoekerscentrum in hun omgeving'.

Een ruime meerderheid (62 procent) is voor een eerlijker verdeling van asielzoekers over Europa, ook als Nederland meer moet opnemen om landen als Italië en Griekenland te ontzien. Onderzoeker Peter Kanne van I&O Research meent dat dit komt doordat 'er niet alleen een beroep wordt gedaan op de solidariteit met de vluchtelingen, maar ook met de Grieken en Italianen'.

Bron: http://www.volkskrant.nl/
We worden langzaam wakker. :)
pi_155237199
In het artikel staat zo ongeveer het tegenovergestelde van wat er in de TT staat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2015 14:05:49 ]
pi_155237915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef Jigzoz het volgende:
In het artikel staat zo ongeveer het tegenovergestelde van wat er in de TT staat.
Want?
pi_155238131
Stuitend wat een plaat die PvdA/D66 kliek voor hun hoofd heeft.
pi_155238151
quote:
Er bestaat onder de Nederlandse bevolking nauwelijks draagvlak om meer vluchtelingen toe te laten: 24 procent is daar voorstander van.
Nauwelijks =/= geen
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:52:31 #6
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_155238230
Geen draagvlaak. En dan in de eerste zin lees je dat nog zo'n kwart van de Nederlandse bevolking voor het toelaten van meer vluchtelingen zijn.

Een kwart is voor.
Een kwart is tegen.
En de helft vind dat het wat minder mag.

Ik zie nog voldoende draagvlak.
pi_155238295
Ach als het economisch slecht gaat krijg je dit.
pi_155238347
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:48 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Nauwelijks =/= geen
Stuur de Volkskrant een mailtje.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:58:25 #9
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155238353
Stel je voor joh, er komen vluchtelingen mensen die huis en haard hebben verlaten om ergens anders misschien wel een beter bestaan te kunnen opbouwen. Dat moeten we niet willen!!! :{
pi_155238407
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:58 schreef betyar het volgende:
Stel je voor joh, er komen vluchtelingen mensen die huis en haard hebben verlaten om ergens anders misschien wel een beter bestaan te kunnen opbouwen. Dat moeten we niet willen!!! :{
Ook wanneer het betekent dat het voor de mensen hier slechter gaat?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155238423
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:00 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ook wanneer het betekent dat het voor de mensen hier slechter gaat?
Gaat het echt zo slecht hier?
pi_155238435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:01 schreef Alvi het volgende:

[..]

Gaat het echt zo slecht hier?
Somalië is er niks bij.
pi_155238439
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Stuur de Volkskrant een mailtje.
Gaan ze toch niet aanpassen.
pi_155238469
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:01 schreef Alvi het volgende:

[..]

Gaat het echt zo slecht hier?
Gezien de hoge nood voor woningen, hoge werkloosheid en koopkracht dat erop achteruit gaat zeg ik dat het inderdaad slechter wordt hier.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155238484
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:01 schreef Kikopuz het volgende:

[..]

Gaan ze toch niet aanpassen.
Titel van de Volkskrant is beter.
pi_155238520
De TT is exact de kop van de Volkskrant.
pi_155238561
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gezien de hoge nood voor woningen, hoge werkloosheid en koopkracht dat erop achteruit gaat zeg ik dat het inderdaad slechter wordt hier.
Valt wel mee, zie hier nog geen lijken in de straten liggen welke zijn omgekomen door de honger.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:10:41 #18
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155238592
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:00 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ook wanneer het betekent dat het voor de mensen hier slechter gaat?
Gaat echt slecht hier. Zo slecht dat we anderen geen kans gunnen op een beter bestaan.
pi_155238597
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gezien de hoge nood voor woningen, hoge werkloosheid en koopkracht dat erop achteruit gaat zeg ik dat het inderdaad slechter wordt hier.
Woningnood is van alle tijden, de werkloosheid is licht aan het dalen en de koopkracht stijgt ook weer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155238599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:01 schreef Alvi het volgende:

[..]

Gaat het echt zo slecht hier?
We kunnen west-Europa natuurlijk af laten glijden naar een hoogst bedenkelijk niveau, maar volgens mij is dat nu nét niet de bedoeling. Hoe meer kansloze analfabeten, haatbaarden, qat-kauwers en ander nutteloos volk we toelaten, hoe meer Europa er op achteruit zal gaan...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:12:26 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_155238625
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

We kunnen west-Europa natuurlijk af laten glijden naar een hoogst bedenkelijk niveau, maar volgens mij is dat nu nét niet de bedoeling. Hoe meer kansloze analfabeten, haatbaarden, qat-kauwers en ander nutteloos volk we toelaten, hoe meer Europa er op achteruit zal gaan...
Kunnen ze hier mooi komen leren en een baan zoeken. Niks mis mee. Ik heet ze welkom.
pi_155238637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:08 schreef Alvi het volgende:

[..]

Valt wel mee, zie hier nog geen lijken in de straten liggen welke zijn omgekomen door de honger.
Ben blij dat het bij jou goed gaat. :) Ik heb na anderhalf jaar zoeken eindelijk een baan, met mijn loon duurt het maar 6-8 jaar totdat ik mijn eigen woning kan kopen. Als ik wil huren hoef ik ook maar net zo lang te wachten. Zolang mijn contract verlengd wordt natuurlijk, anders duurt het misschien even wat langer.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155238665
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:13 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ben blij dat het bij jou goed gaat. :) Ik heb na anderhalf jaar zoeken eindelijk een baan, met mijn loon duurt het maar 6-8 jaar totdat ik mijn eigen woning kan kopen. Als ik wil huren hoef ik ook maar net zo lang te wachten. Zolang mijn contract verlengd wordt natuurlijk, anders duurt het misschien even wat langer.
Hoe koop jij precies een woning? Jij gaat acht jaar lang maandelijks geld opzij leggen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155238722
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe koop jij precies een woning? Jij gaat acht jaar lang maandelijks geld opzij leggen?
Yep. Woon nu nog bij mijn ouders.
En die berekening was trouwens als ik verder niets uit zou geven.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_155238737
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:18 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Yep. Woon nu nog bij mijn ouders.
En die berekening was trouwens als ik verder niets uit zou geven.
Je weet dat je ook geld kunt lenen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')