abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 31 juli 2015 @ 15:11:53 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154794027

Een volledige Windows tablet vanaf 80 euro! Kan dat wel? Is dat Illegaal? Wat is het addertje? En waar koop ik er één? Vragen die je in dit topic kan stellen en deels in deze Openingspost kan lezen.
Om op de eerste twee vragen terug te komen: Ja dat kan en ja het is legaal.
Het gaat hier om tablets met een zeer goedkope Intel Atom processor en een licentie van Windows die gratis aan de fabrikanten is gegeven. Daardoor kunnen deze tablets (extreem) goedkoop geleverd worden.

In deze openingspost zijn hier een aantal dingen op een rij gezet waar je op kan letten bij aankoop van je Windows tablet uit het verre oosten. Voor ervaringen kan je dan ook in dit topic terecht.Mocht je hulp nodig hebben met je keuze, bestelling of de tablet zelf dan ben je hier natuurlijk welkom


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Processor & Grafische kaart
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: RAM
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flash (ROM)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Windows 8.1 With Bing
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: (Gratis) Office 365
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Kwaliteit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Klinkt goed, wat is de prijs en nog belangrijker waar koop ik er één?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




SPOILER: SD koppelen als systeemschijf
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154799565
Dit topic staat ineens niet meer in mijn actieve topics :?
  vrijdag 31 juli 2015 @ 19:08:27 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_154800101
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:50 schreef FreaZ het volgende:
Dit topic staat ineens niet meer in mijn actieve topics :?
Vorige deel was het eerste deel. Na het initiële topic moet het topic eerst door een modje gereekst worden om er een reeks van te maken waarbij het nieuwe topic automagisch in je myAT verschijnt.

(Dus als een modje meeleest... O-) pretty please. En dan vanaf volgend topic wel gewoon. :Y )
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 1 augustus 2015 @ 14:30:46 #4
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_154817560
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 18:50 schreef FreaZ het volgende:
Dit topic staat ineens niet meer in mijn actieve topics :?
Bij mij ook niet, het wordt tijd voor een reeks.
  zondag 2 augustus 2015 @ 20:00:05 #5
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154849203
Windows 10 upgrade gedaan op een non-tablet (Windows with bing) device. Ging prima, nu binnenkort de W6 ook maar eens even updaten :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 2 augustus 2015 @ 22:30:44 #6
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_154853742
Achteraf gezien had ik beter voor een Chuwi kunnen gaan, zie hebben een actievere community / betere driver support dan Pipo.
pi_154894286
Voor de mensen die hun Chuwi VI8 willen updaten naar windows 10, er is een handleiding geschreven door Levered op XDA
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:49:25 #8
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154905336
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 22:30 schreef mime_negert het volgende:
Achteraf gezien had ik beter voor een Chuwi kunnen gaan, zie hebben een actievere community / betere driver support dan Pipo.
Welke drivers mis je dan? Je kan als het goed is gewoon de Win 8.1 drivers gebruiken. Die pack is als het goed is wel te vinden,
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154907343
Hoe draait windows 10 eigenlijk op bijvoorbeeld de Chuwi tablets?
pi_154937770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 21:33 schreef FreaZ het volgende:
Hoe draait windows 10 eigenlijk op bijvoorbeeld de Chuwi tablets?
Draait na installatie van alle drivers prima (clean install), geen rare dingen tegengekomen tot nu toe.
pi_154941865
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 20:00 schreef RobertNL het volgende:
Windows 10 upgrade gedaan op een non-tablet (Windows with bing) device. Ging prima, nu binnenkort de W6 ook maar eens even updaten :D
met alle horror verhalen van W10 wil ik er nog even mee wachten.. 8 draait voorlopig nog prima..
  donderdag 6 augustus 2015 @ 07:23:11 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154947793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:36 schreef mschol het volgende:

[..]

met alle horror verhalen van W10 wil ik er nog even mee wachten.. 8 draait voorlopig nog prima..
Welke horrorverhalen :P?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154948601
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 07:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Welke horrorverhalen :P?
crashende installaties, de melding "er is iets gebeurd",
de ervaringen van deze gebruiker

Het instellen van een standaard browser kan alleen via de "standaard programma's" app van windows.. die popup die je krijgt dat je een programma als standaard kan instellen werkt ook niet goed kennelijk..

Het voelt voor mij teveel als een beta product..
  donderdag 6 augustus 2015 @ 10:33:10 #14
327191 RobertNL
For your gear.
pi_154950108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:03 schreef mschol het volgende:
crashende installaties, de melding "er is iets gebeurd",
Heb nu 4 PC's / laptops over en ben die melding 2 keer tegengekomen bij upgraden. Tweede keer ging het dan prima :+

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:03 schreef mschol het volgende:
crashende installaties, de melding "er is iets gebeurd",
de ervaringen van deze gebruiker

Het instellen van een standaard browser kan alleen via de "standaard programma's" app van windows.. die popup die je krijgt dat je een programma als standaard kan instellen werkt ook niet goed kennelijk..

Het voelt voor mij teveel als een beta product..
Verder werkt het hier wel goed. Kan natuurlijk wisselen per gebruiker :D. Geen driver problemen iig.
Maar snap het als je de upgrade nog even zou uitstellen dus :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_154950335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Heb nu 4 PC's / laptops over en ben die melding 2 keer tegengekomen bij upgraden. Tweede keer ging het dan prima :+

[..]

Verder werkt het hier wel goed. Kan natuurlijk wisselen per gebruiker :D. Geen driver problemen iig.
Maar snap het als je de upgrade nog even zou uitstellen dus :Y
ik heb de insider preview voorlopig draaien in een VM, maar die heeft teveel last van de trage disk waar hij opstaat, waardoor alles bagger traag is..
pi_155031115
Teclast X98 Pro
• 9.7 Inch IPS 2048*1536 IPS
• 14nm Intel Cherry Trail Z8500 Quad Core 2.24GHz
• 2x64 LPDDR3-1600 4GB, 64GB eMMC ROM
• Windows 10 Home.

Presale: $267.99

Eindelijk; de (betaalbare) 4GB RAM tablets komen
er aan. :9
pi_155287808
Lijkt me niet echt veel soeps maar de Archos 80 Cesium is bij de Media Markt in de aanbieding voor ¤59 (gratis verzending).
Qua specs geen uitblinker maar 't is wel goedkoop. Schijnbaar wordt er een jaar Office 365 bijgeleverd en dat kost al ¤99.

  zaterdag 12 september 2015 @ 00:46:01 #18
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_156016224
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 23:24 schreef Iemand91 het volgende:
Teclast X98 Pro[ afbeelding ]
• 9.7 Inch IPS 2048*1536 IPS
• 14nm Intel Cherry Trail Z8500 Quad Core 2.24GHz
• 2x64 LPDDR3-1600 4GB, 64GB eMMC ROM
• Windows 10 Home.

Presale: $267.99

Eindelijk; de (betaalbare) 4GB RAM tablets komen
er aan. :9
Die is over 2 dagen in de aanbieding bij AliExpress voor $239.99 zag ik net.
Met keyboard case voor $332.49
Ziet er goed uit.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_156019287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 00:46 schreef DiRadical het volgende:
Die is over 2 dagen in de aanbieding bij AliExpress voor $239.99 zag ik net.
Met keyboard case voor $332.49
Ziet er goed uit.

Jep.

Voor de goede orde; hier op maandag.
(Al snap ik even niet die 2 andere listings van hen voor dezelfde tablet voor $40 minder)

Leek mij ook wel een geinig ding want ik begin niet aan een Windows tablet dat minder dan 4GB RAM heeft maar toch lijkt dit geen aanrader.
Tegenvallende accuduur en hij wordt heet.

EDIT:
de Cube I7 Stylus is eens $300 geweest en kreeg je er (als je er vroeg bij was) de keyboarddock gratis bij.
Dat was pas een mooie deal achteraf. Geen Dualboot met Android maar wel een Core-M. :9

[ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 12-09-2015 13:48:51 ]
pi_156314474
Ben wel benieuwd wat de beste prijs/kwaliteits 8/9inch dualboot tablet met
-mooi scherm
-lange accuduur
-regelmatige android updates of liefst kale android
-minimaal 2/32gb
-voorkeur eu warehouse of insurance ivm douanekosten
is.
pi_156315063
-> CHI :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_156315250
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:52 schreef eddepetfokt het volgende:
Ben wel benieuwd wat de beste prijs/kwaliteits 8/9inch dualboot tablet met
-mooi scherm
-lange accuduur
-regelmatige android updates of liefst kale android
-minimaal 2/32gb
-voorkeur eu warehouse of insurance ivm douanekosten
is.


Zelf heb ik mijn teclast 2 weken geleden geupdated naar Android 5.0
Ook de bios heb ik gisteren geupdated naar 2.02 (en 2.05 is nog in optimalisatie, daar wacht ik zelf mee, al kan je deze er al opzetten als je GPS & 3G niet nodig hebt). Deze update heb ik vooral gedaan omdat de batterydrainage enorm was in windows :') tering zeg.

En moest het nog niet gebeurd zijn (maar Bangggood had dit al gedaan) had ik er zelf ook windows 10 opgezet.
Waar veel tablets goede specs hebben, heeft deze tablet de goede specs + een brede userbase. Kijk maar naar volgende pagina op XDA

In het begin lijkt dat niet zo belangrijk, mijn allereerste chinaphone had bijvoorbeeld geen roms door het geringe publiek dat hem had, maar met mijn Jiayu S3 merk je wel hoe handig het is als er vele anderen deze ook gebruiken.

De 64GB versie is voor +- 170 euro te verkrijgen bij Banggood :) (je kan een coupon erbij gebruiken) maar in andere shops zal deze ook wel verkrijgbaar zijn (met jou vraag naar insurance)

Zelf twijfelde ik een lange tijd tussen de Teclast X98 Air 3G en de Teclast X10HD 3G. Deze laatste had als mogelijkheid om in een dockingstation te zetten en zo te gebruiken als 'laptop'.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jonmen op 23-09-2015 09:38:47 ]
pi_156316164
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:15 schreef Jonmen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zelf heb ik mijn teclast 2 weken geleden geupdated naar Android 5.0
Ook de bios heb ik gisteren geupdated naar 2.02 (en 2.05 is nog in optimalisatie, daar wacht ik zelf mee, al kan je deze er al opzetten als je GPS & 3G niet nodig hebt). Deze update heb ik vooral gedaan omdat de batterydrainage enorm was in windows :') tering zeg.

En moest het nog niet gebeurd zijn (maar Bangggood had dit al gedaan) had ik er zelf ook windows 10 opgezet.
Waar veel tablets goede specs hebben, heeft deze tablet de goede specs + een brede userbase. Kijk maar naar volgende pagina op XDA

In het begin lijkt dat niet zo belangrijk, mijn allereerste chinaphone had bijvoorbeeld geen roms door het geringe publiek dat hem had, maar met mijn Jiayu S3 merk je wel hoe handig het is als er vele anderen deze ook gebruiken.

De 64GB versie is voor +- 170 euro te verkrijgen bij Banggood :) (je kan een coupon erbij gebruiken) maar in andere shops zal deze ook wel verkrijgbaar zijn (met jou vraag naar insurance)

Zelf twijfelde ik een lange tijd tussen de Teclast X98 Air 3G en de Teclast X10HD 3G. Deze laatste had als mogelijkheid om in een dockingstation te zetten en zo te gebruiken als 'laptop'.
Dank je voor de uitgebreide reactie.
Hoe is de batterijduur na de update?
pi_156316275
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 10:13 schreef eddepetfokt het volgende:

[..]

Dank je voor de uitgebreide reactie.
Hoe is de batterijduur na de update?
Zal je dit deze avond / morgenvroeg laten weten ;)

10% op een avondje niets doen. Stond op 62% om 6 uur s'namiddags gisteren, ondertussen 38%.
Windows trekt nog altijd veel, maar toch al een heel stuk minder. Ik ga misschien hem gewoon afzetten. Duurt 30 seconden om hem op volledig op te starten (Windows). Zal deze week eens wat meer testjes doen voor de batterij ;)


Overigs verbruikt hij volgens mij evenveel in windows wanneer je niets doet, als wanneer je een filmpje bekijkt / surft etc, maar dat bekijk ik nog wel eens
edit: zou straf zijn.

[ Bericht 38% gewijzigd door Jonmen op 24-09-2015 09:16:37 ]
pi_156343381
sorry voor de dubbelpost
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')